Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 175 reacties

De Xbox 360-uitvoering van Battlefield 3, die twee dvd-schijfjes zal beslaan, bevat een optioneel te installeren high-res texture pack. Hierdoor krijgen de textures van de shooter op Microsofts console een aanzienlijk hogere kwaliteit, zo stelt DICE.

Dat meldt de website Gamerzines dat een interview hield met Patrick Liu, producer bij ontwikkelaar DICE. De release van BF3 voor de Xbox 360-console zal twee dvd-schijfjes tellen: één voor de singleplayer-modus en een tweede voor de multiplayer-variant. Op een van deze schijfjes zal een hi-res texture pack te vinden zijn. Gebruikers kunnen deze al dan niet installeren op de harde schijf van de Xbox 360.

Met het hi-res texture pack stelt DICE dat het de graphics van de shooter naar een hoger plan kan tillen, mede omdat de textures niet langer van een relatief traag dvd-schijfje ingeladen worden. Het is nog niet duidelijk of DICE het texture pack ook als installatie-optie zal aanbieden in de PS3-versie van de game. Gamerzines stelt echter dat de shooter er in hun ogen op de Xbox 360 grafisch beter uit ziet dan op de PS3.

Het door EA uitgegeven Battlefield 3 verschijnt op op 28 oktober voor de pc, de PlayStation 3 en de Xbox 360. De open multiplayerbèta voor deze platformen loopt nog tot en met zondag.

Update, 10 oktober, 09:52: Ook de versie voor PlayStation 3 zal geleverd worden met het optionele high-res texture pack, zo heeft DICE inmiddels bevestigd. Het texture pack past op dezelfde bluray als waar de game op geleverd wordt.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (29)

Reacties (175)

Reactiefilter:-11750161+176+27+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Voor beiden consoles is bevestigd dat er high textures beschikbaar komen
"Battlefield 3 for Xbox 360 ships on two disks with endless hours of spectacular high-definition gameplay; disk one features the stunning multiplayer, co-op levels and HD installation content, and disk two features the superb single-player campaign."

Additionally, we asked EA whether or not the game would offer the same feature for PS3 owners, and fortunately this seems to be the case. "The PS3 version requires the same install but it's all on the one blu-ray disk," a spokesperson for the company confirmed.

So, it appears that the game will offer support for HD installations across both platforms, resulting in better looking graphics in exchange for some HDD real estate.
Bron; http://uk.xbox360.ign.com/articles/119/1198976p1.html

[Reactie gewijzigd door zozamis op 9 oktober 2011 16:38]

De enige reden dat de ps3 dit niet heeft is dat die textures gewoon op de blueray passen. Is weer een hoop herrie om niks.
Hier maak je een leesfout, de ps3 heeft op dit moment dezelfde textures als de xbox 360, nu is bekend gemaakt dat de xbox een texture update krijgt is bf3 op de xbox dus grafisch mooier.

De high res textures zijn dus niet op de blu ray schijfjes voor de ps3 te vinden!
http://www.neoseeker.com/...res-textures-on-consoles/

De high res textures zijn dus WEL op de blu ray schijfjes voor de ps3 te vinden!

"the hi-res textures have been confirmed for PS3. As well, the multiplayer, co-op, and textures are on disc one for 360, while disc two contains single player. On PS3, all content is on the one disc."
De high res textures zijn nog niet op de beta te zien toch? Ben hier wel blij mee!
PS3-games installeren sowieso al rijkelijk game-data naar de harde schijf, ondanks dat de doorvoorsnelheden van blu-ray stukken hoger zijn dan bij DVD. Het zou me daarom niet verbazen als er bij de PS3-versie iets van 10 - 20 GB naar de HDD wordt geschreven.

Op de een of andere manier vind ik de graphics van de XBox360 wat flets tegenover de PS3, ondanks dat ze er behoorlijk netjes uitzien voor een console die toch al wat jaartjes erop heeft zitten. Dat is me al vaker opgevallen bij games die op beide platformen zijn uitgebracht. Ik kan niet precies omschrijven, maar het lijkt alsof de PS3 wat grovere, contrastrijkere kleuren heeft. Mja, kwestie van smaak; zijn ook twee heel verschillende GPU's tenslotte.
Dat is helaas niet waar, op blu-ray past meer maar het is nauwelijks sneller te noemen:
I read all this about ps3 bluray drive being slow. Lets compare the read rates.

Ps3's 2x blu-ray drive read at a constant 9 MB/s no matter if it is dual layer or single layer.

360's 12x DVD-rom drive It read at fluxuating rates. For single layer it reads 9.25MB/s through 15.85MB/s averaging around 10.25MB/s. In Double layer it reads 4.36MB/s through 10.57MB/s averaging around 7.93MB/s
Seek-tijd scheelt ook niets. Wel is het zo dat bij hele grote games er op blu-rays door de extra capaciteit duplicatie van data gebruikt kan worden, dit kan dan op de dvd voor de xbox 360 niet altijd gedaan worden. Duplicatie houd in dat dezelfde data op meerdere plekken op de schijf staat zodat er geen seek hoeft plaats te vinden als een level geladen wordt omdat er vanaf 1 positie meteen doorgelezen kan worden, zelfs als de betreffende texture of audio fragment in meerdere levels gebruikt wordt.
Ik kan niet precies omschrijven, maar het lijkt alsof de PS3 wat grovere, contrastrijkere kleuren heeft. Mja, kwestie van smaak; zijn ook twee heel verschillende GPU's tenslotte.
Het maakt verder niet uit of het twee verschillende GPU's zijn. De GPU verwerkt slechts de data, afhankelijk van de kracht van de GPU kunnen de grafische instellingen naar boven of beneden worden afgesteld.

De ''grovere, contrastrijke kleuren'' zijn dus slechts een instelling in de game.
Ik vraag me af welke games je fletser eruit vind zien op de Xbox 360. Ik ervaar juist het omgekeerde namelijk.
Omdat ik zowel een PS3 als een Xbox 360 heb kijk ik altijd naar de vergelijkingen van Digital Foundry en Lens of Truth bij multiplatform spellen. Af en toe is er nagenoeg geen verschil tussen de twee consoles (vooral de laatste tijd). Maar als er verschil is dan heeft de Xbox versie altijd meer contrast.
Ja want bij de Xbox versie passen de textures niet op het schijfje? Daar moet je ze installeren vanaf uhm.. een schijfje XD

Zou er een groot verschil zijn in leessnelheid tussen de PS3 bluray drive en de Xbox dvd drive? Dat zou wél kunnen verklaren waarom de PS3 versie dit niet heeft. Zoniet dan lijkt me dit gewoon een Microsoft exlusive deal.

[Reactie gewijzigd door Vleer op 9 oktober 2011 16:15]

Bij de PS3 versie staan ze gewoon op de Blu-Ray.
Het klopt wel dat de DVD sneller is als de Blu-Ray, net zoals dat de CD sneller is dan de DVD maar dat komt omdat er meer data op past dus moet de disk langzamer draaien om het met dezelfde precisie uit te kunnen lezen.
daar klopt niet van...
een cd 1-speed doet 150kB/s
een dvd 1-speed doet 1,385 kB/s
eend bd 1-speed doet 4,500 kB/s

de snelste cdrom drives halen iets van 52-speed => 7,8 MB/s
in een xbox 360 zit een 12-speed dvd drive => 16,62 MB/s
in een PS3 zit een 2-speed bd drive => 9 MB/s
deze snelheden halen ze natuurlijk enkel in optimale omstandigheden

de xbox 360 kan dus sneller lezen van de schijfjes
ondertussen zijn er wel al 12-speed bd drives te koop, maar deze zitten (jammer genoeg) niet in een PS3
Niet per se. In de PS3 wordt blu-ray technologie gebruikt van het 'eerste uur'. Net zoals destijds bij DVD, waren de leessnelheden nog niet zo hoog. Tegenwoordig zijn de leessnelheden minstens even hoog als bij DVD. ;)
Er zit inderdaad wel een redelijk verschil in de leessnelheden. Voor het exacte verhaal kun je beter ff wikipedia checken, want het is een apart verhaal..
Het verschil in leessnelheid is iig de grootste reden dat er op een PS3 installaties nodig zijn..

Uit je context begrijp ik echter dat je vermoed dat Blu-Ray sneller is (waardoor de install niet nodig zou zijn..) maar het is juist andersom.

[Reactie gewijzigd door Michaelr1 op 9 oktober 2011 16:24]

Blu-ray lees velemaal data per keer dan een DVD, maar is niet sneller dan een DVD, maar wel meer data kan lezen in een keer.

Trouwens Dice is een Multiplatform, die gebruiken meer % 360 architectuur en PC architectuur namelijk. en dat is weer een nadeel voor de Cell architectuur voor de PS3, dat is altijd zo geweest omdat de 360 meer gelijk staat als de PC.
Blu-ray lees velemaal data per keer dan een DVD, maar is niet sneller dan een DVD, maar wel meer data kan lezen in een keer.
Uh - hoe kun je méér data per keer lezen als een ander type drive en dan toch langzamer zijn? Er zijn maar twee factoren die voor zover ik weet relevant zijn bij het uitlezen van een optisch medium - leessnelheid en zoektijd. We hebben al gezien dat de leessnelheid van de DVD van de 360 hoger is als de BRD van de PS3, en hoewel ik geen gegevens heb over de seek time van een BRD schijf kan ik me niet voorstellen dat die lager is als de DVD in de 360. Die draait immers op een beduidend hoger toerental.
Trouwens Dice is een Multiplatform, die gebruiken meer % 360 architectuur en PC architectuur namelijk. en dat is weer een nadeel voor de Cell architectuur voor de PS3, dat is altijd zo geweest omdat de 360 meer gelijk staat als de PC.
Hoe staat de 360 architectuur dichter bij de PC? Zowel de Xenon als de Cell zijn PowerPC gebaseerd en lijken dus meer op een ouwe Mac als op een PC (en ja, ik weet dat een Mac technisch gezien ook een PC is).
Dat Microsoft gewoon een veel betere SDK in elkaar gestoken heeft, en daar ook prima ondersteuning op biedt, is daarbij niet relevant - dat kan Sony ook doen.
Dat de 360 dan intern op een variant van DirectX draait, tja, dat is inderdaad wel een pluspunt voor Microsoft. Maar dat is software, en heeft dus weinig met de architectuur van de hardware te maken.
De reden voor installaties is dat de PS3 de boel moet encrypten. De PS3 heeft geen "secure media" om het zo te noemen en om er toch zeker van te zijn dat de boel veilig is dan moet het geencrypt worden.

De 360 heeft dus wel "secure media", de harde schijven van MS zelf. Omdat MS weet dat de media veilig is kan er gewoon on-the-fly gekopieerd worden.
Hoi Michael, de doorvoersnelheid van Blu-Ray is hoger, maar de snelheid en toegangstijd van de interne SATA-schijf zijn nog hoger (4,5 MB/sec Blu-Ray v.s. 50-75 MB/sec interne HDD) Daarbij worden veel game-data gecomprimeerd zodat er gebruik gemaakt kan worden van de voordeligere 25 GB Blu-Ray discs.

Om kosten te besparen en te voorkomen dat er tussen de levels / missies te lang geladen moet worden (spellen zijn tegenwoordig zó gecompliceerd dat je het laden van game-disc bijna niet meer kunt voorkomen-) wordt er gamedata naar de harde schijf geschreven.

Ik ben echter ook al spellen tegen gekomen die mij vroegen of ik gamedata wilde installeren (snellere laad-tijden) of dat ik de game gewoon vanaf Blu-Ray wilde laden. Ook zijn er games die je de gamedata achteraf nog laten installeren via het "Options" / "Settings" menu. Street Fighter IV is zo'n spel.
Je verhaal is wel van toepassing als we het hebben over Blu-Ray vs DVD in het algemeen, maar zodra de leessnelheden van de drives in de PS3/X360 in beschouwing worden genomen dan is de 360 qua leessnelheid de winnaar.

En dat is wel degelijk de reden dat installs op de PS3 in veel gevallen nodig zijn (ook omdat er veel geswapped wordt uit het geheugen doordat de PS3 inefficient omgaat met geheugen, waardoor de aanspreektijd van de HDD goed van pas komt) en niet om "kosten te besparen".. ik begrijp niet hoe jij denkt dat ze daarmee kosten kunnen besparen, maar het klopt iig niet.
Op een dual-layer DVD past grofweg 8,5 GB. Je krijgt dus 2 schijfjes bij de XBox360. Op zich wel opmerkelijk omdat Microsoft volgens mij eist dat een game op een enkele disc staat. Mijn vermoeden is dan ook dat de high-res textures op disc 2 staan.

Doorvoersnelheid DVD : 10.5 Mbit/s (1,31 MB/sec) (1x -> single-speed)
Doorvoersnelheid Blu-Ray : 36 Mbit/s (4,5 MB/sec) (1x -> single-speed)

Dat is toch een factor 3 vlotter als het lezen van een DVD op enkelvoudige snelheid.
Daarbij past er op een dual-layer BD-ROM 50 GB, dus bijna 6x zo veel als DVD. Daarom heb je bij de PS3 maar een enkel schijfje nodig waar alles op staat.

Bron : http://en.wikipedia.org/wiki/DVD
Bron : http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc
Als Microsoft zou eisen dat BF3 op één disc uitkwam, dan zouden zowel EA als Microsoft inkomsten missen. Ik denk dat EA gewoon hard heeft gebluft van "oke, dan brengen we het niet uit... dan alleen voor de PS3 en PC... mooi nieuws voor Sony". In zo'n geval maakt Microsoft wel een uitzondering (tenzij Microsoft ook bluft van "prima", in de hoop dat EA ervoor zorgt dat het op één disc kan uitkomen zodat ze geen inkomsten mislopen).
Singleplayer staat op dvd 1, miltiplayer op dvd 2, dus eigenlijk heeft iedere "game" een aparte disc. Ik denk dat Microsoft die eis enkel stelt omdat ze niet willen dat een gebruiker schijven moet wisselen midden in het spel.

(Blijkbaar moet ik eerst even verder lezen, hieronder wordt gesteld dat dit al lang geen vereiste meer is)

[Reactie gewijzigd door Foxl op 10 oktober 2011 12:27]

Op een dual-layer DVD past grofweg 8,5 GB. Je krijgt dus 2 schijfjes bij de XBox360. Op zich wel opmerkelijk omdat Microsoft volgens mij eist dat een game op een enkele disc staat. [b]Mijn vermoeden is dan ook dat de high-res textures op disc 2 staan.
Wordt explicitiet in het artikel vermeld... singleplayer op de ene disc en multiplayer op de andere. De 2e disc is daar dus niet alleen voor high-res pack, is volgens mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe ze dat gaan doen. Als download aanbieden behoort ook nog tot de mogelijkheden.
Op zich wel opmerkelijk omdat Microsoft volgens mij eist dat een game op een enkele disc staat.
Pertinent onwaar, er zijn al talloze games uitgebracht die bestaan uit meerdere discs (zoals bijv. Mass Effect 2)
dat games op 1 disc moeten passen is al lang geen vereiste meer bij MS. Kijk naar Final Fantasy, LA Noire, Forza 3...
Nee, de reden is dat Microsoft EA/DICE waarschijnlijk een hoop geld heeft betaald voor deze feature. Er is namelijk niet bekendgemaakt dat de PS3 hires textures krijgt, alleen dat de Xbox 360 ze krijgt. De PC en Xbox 360 versies krijgen dus op deze manier zeer waarschijnlijk betere graphics dan de PC, ook al zouden de betere textures op de Bluray disk worden meegeleverd (wat dus zeer waarschijnlijk niet het geval zal zijn):
One of the biggest complaints from console fans of Battlefield 3 is the difference in graphics from PC. According to Gamerzines it may all change in favor of consoles, most notably the Xbox 360. From their interview with Patrick Liu we've learned that the Xbox 360's second disc for Battlefield 3 will also have higher resolution texture packs that can be installed on the users Xbox 360 for enhanced graphics. The user does not have to install the extra graphics, they are simply an option. This isn't some magical hack that DICE has pushed onto the Xbox 360, but an enhancement tool that streams higher resolution textures (textures are what make characters, buildings, cars, etc. look real), in return offering better graphics. The game RAGE also had the streaming technology, but Liu states that DICE has taken the technology even farther in Battlefield 3.

"We're pushing that technology to the limit, and compared to our competitors, I would argue that we're the best looking game."

Battlefield 3 is sub-HD on consoles, running at 1280x704 instead of 1280x720. This was done to improve the game's overall performance, most players wouldn't notice the difference between HD and sub-HD anyway. There hasn't been any indication if these higher resolution textures would bump BF3 on consoles into the HD certified resolution. It's a possibility that it may go HD with this optional install pack, but that is pure speculation. Playstation 3 users were not mentioned at all.

[Reactie gewijzigd door mindcrash op 9 oktober 2011 16:18]

Even een vorig bericht van mij aanhalen:
'http://www.neoseeker.com/...res-textures-on-consoles/

De high res textures zijn dus WEL op de blu ray schijfjes voor de ps3 te vinden!

"the hi-res textures have been confirmed for PS3. As well, the multiplayer, co-op, and textures are on disc one for 360, while disc two contains single player. On PS3, all content is on the one disc."'
Alleen omdat de PS3 niet werd genoemd, betekent niet dat het direct "zeer waarschijnlijk" is dat de PS3 het niet krijgt. Gamerzines is nogal Xbox 360 gefocused en had het tijdens een interview dan ook alleen over de Xbox 360, zij hebben niks gevraagd over de PS3.

Later heeft IGN dus gevraagd of dit ook voor de PS3 was: het antwoord is ja. Het is nogal oneerlijk om dus meteen maar te zeggen dat iets waarschijnlijk niet voor een platform komt omdat je er niet direct iets over leest.

Er zijn nog geen vergelijkingen tussen de PS3 en Xbox 360 met de hi-res pack.
Ik snap niet waar men zich druk over maakt, de graphics op beide consoles zijn al verouderd: ik hoor van console fans altijd dat graphics niet uitmaken....
Ik hoor van console fans altijd dat ze denken dat de consoles alles maxed out draaien...
De blu ray in de PS3 is niet sneller dan de DVD in de Xbox
Zie mijn vorige reactie en bijgevoegde links. De blu-ray drive is wel degelijk sneller. Door de grotere hoeveelheid aan data tegenover DVD moet de data dichter op elkaar gepropt worden om het passend te krijgen op een schijfje dat fysiek net zo groot is als een DVD.

De berekening dat een blu-ray drive op enkelvoudige snelheid bijna 3,5 x zoveel data kan lezen klopt precies:

Doorvoersnelheid DVD : 10.5 Mbit/s (1,31 MB/sec) (1x -> single-speed)
Doorvoersnelheid Blu-Ray : 36 Mbit/s (4,5 MB/sec) (1x -> single-speed)

Nu delen we 4,5 door 1,31 = 3,44x sneller dan DVD. Als je er van uit gaat dat op een standaard Blu-Ray 25 GB past (2,94x meer dan DVD-DL) en op een BD-ROM DL 50 GB (dus 5,88x meer dan DVD-DL) kun je niet anders concluderen dat een Blu-Ray-drive in staat is om per omwenteling meer data te kunnen lezen dan een DVD-Drive. Anders zou de geluidsproductie flink toenemen en dat probeert men juist te verhinderen.

Of er mechanisch verschil is in de snelheid van een omwenteling (RPM) bij DVD en Blu-Ray heb ik niet kunnen vinden. Het zou dus best kunnen zijn dat de drives evenveel tijd nodig hebben voor 1 RPM. In dat geval zouden ze fysiek nét zo "snel" zijn :-) Mijn vermoeden is dat hier geen verschil in zal zitten omdat een Blu-Ray-drive ook backwards compatible is met CD / DVD. Het kan natuurlijk zijn dat een drive het aantal RPM aanpast zodra het type medium wordt herkend, maar dat lijkt me onnodig gecompliceerd. Eenvoud is altijd de beste oplossing.
De Xbox heeft een 12x speed DVD en de PS3 een 2x speed Blu ray,
Hmm, dat wist ik niet. Dat verklaart denk ik wel voor een groot deel waarom de XBox360 relatief veel herrie maakt. Nu zijn de nieuwere drives wel een stuk beter en stiller geworden, maar in vergelijk met de BD-Drive van de PS3 blijft het erg gehorig.

Ik vergleek puur de data-transfer op enkelvoudige snelheid; dan is BD-ROM sneller. Vergeet niet dat DVD toch al een stuk langer op de markt is en de lees/schrijfsnelheden met de tijd hoger zijn geworden. Die ontwikkeling moet BD-ROM nog maken.

Maar jongens, ik vind het erg gezellig maar ik ga tóch even een kopje koffie zetten met een stukje chocolade erbij en ga een rondje COD: BLOPS spelen ;-)

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 9 oktober 2011 17:10]

Exactly, het hele verhaal van Titan_Fox is daardoor irrelevant.
Is reageren en speculeren over een topic waar de feiten al bekend zijn niet altijd irrelevant ?
''Het zou dus best kunnen zijn dat de drives evenveel tijd nodig hebben voor 1 RPM.''


Iedere drive doet even lang over 1 RPM :+

De tijd die ze er over doen om 1 omwenteling te maken kan daarintegen wel verschillen :)


Edit: Typo.

[Reactie gewijzigd door Homecinema op 10 oktober 2011 23:23]

Krijgen zo gamers met een HDD niet een voordeel tegenover gamers die de High-res pack niet kunnen installeren doordat zij simpelweg geen HDD hebben in hun console? Ik kan me indenken dat de vijand beter zichtbaar is op een lange aftand.

Of misschien moeten we dat wel andersom stellen, de fps zal waarschijnlijk lager liggen bij de High-res versie?
Texture resolution heeft volgens mij niet al te veel invloed op je fps, tenzij je geheugen tekort komt. Tis dus meer de vraag of de high-res texture pack teveel geheugen zal slurpen van de consoles, wat waarschijnlijk al lang uitvoerig getest is.

[Reactie gewijzigd door Joerdgs op 9 oktober 2011 17:08]

slechtere textures zijn eerder een voordeel, minder wat je afleid in de omgeving waardoor je sneller in staat bent de vijand te zien.
Mee eens! Net een 2600pro voor een 560ti ingewisseld,
bij battlefielfd aanzienlijk meer moeite om zelfde kills te halen.
(Maargoed met een 2600 zegt dat ook genoeg over mij :+ )
Het is al tegenover IGN bevestigd, door EA, dat de PS3 ook het hi-res pack zal hebben. Deze zal op hetzelfde blu-ray schijfje staan. De PS3 heeft dus één schijfje en de Xbox 360 twee schijfjes maar beide ondersteunen dus die hoge resolutie textures via een optionele installatie.

http://bf3blog.com/2011/1...tional-high-res-textures/

http://www.neoseeker.com/...res-textures-on-consoles/

http://uk.xbox360.ign.com/articles/119/1198976p1.html

De eerste indrukken zijn erg goed en een enorme verbetering ten opzichte van de beta die nu beschikbaar is.

Via IGN:
Additionally, we asked EA whether or not the game would offer the same feature for PS3 owners, and fortunately this seems to be the case. "The PS3 version requires the same install but it's all on the one blu-ray disk," a spokesperson for the company confirmed.

So, it appears that the game will offer support for HD installations across both platforms, resulting in better looking graphics in exchange for some HDD real estate.

[Reactie gewijzigd door Uniciteit op 9 oktober 2011 16:35]

Zonder de pack zien de spellen er sowieso veel beter uit dan de beta. De beta is een 3 maanden oude build.
Ik las hier dat ps3 ook gewoon de high res optie krijgt

http://uk.xbox360.ign.com/articles/119/1198976p1.html
Ja maar dit is tweakers.net en gezien het de indicatie heeft dat de PS3 het onderspit moet delven waren ze er als de kippen bij. Mag je bij de 1000 euro kosten Gran Turismo of de 400watt sluipende PS3 artikelen klasseren, ook zo'n pareltjes van t.net berichtgeving.

Bij de Xbox 360 versie is het mandatory, bij de PS3 versie is het verplicht... . Stond idd op diverse websites te lezen.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 9 oktober 2011 16:20]

Dat laatste is nog helemaal niet zeker. Het is onduidelijk uit de reactie van EA of de PS3 versie verplicht is en de Xbox 360 niet. Ze gebruiken inderdaad het woord "require", maar het is onbekend op welke manier ze dit bedoelen. Daarvoor is de reactie gewoon niet uitgebreid genoeg. ;)
"Mandatory" betekent niet zo gek veel anders dan "verplicht". Dat laatste is dus gewoon incorrect. Bij in ieder geval de xbox versie is de installatie optioneel, en ik kan me voorstellen dat dit deels een verplichting is die Microsoft stelt aan games die op haar platform worden uitgegeven.

Het lijkt me overigens een beetje vreemd dat deze "extra feature" verplicht wordt op de PS3. Aan de andere kant bestaan er al PS3 titels die een installatie vereisen, en mogelijk is het makkelijker om de niet-installatie support eruit te laten wanneer dit niet noodzakelijk is (in het geval dat Sony dergelijke eisen niet stelt).

[Reactie gewijzigd door Lapixx op 10 oktober 2011 00:12]

Deze hires textures komen er evengoed voor ps3 hoor...
Vreemd, waarom ze het alleen over de 360 hebben. Kan gewoon een deal zijn tussen Microsoft en Dice.

Waarom zou de pack ook perse voor de ps3 komen dan?
Dit heeft EA tegenover IGN bevestigd: http://uk.xbox360.ign.com/articles/119/1198976p1.html. Het helpt natuurlijk niet dat dit nieuws als eerste door een nogal Xbox 360-minded site is gebracht: dit nieuws kwam naar voren in een interview, gehouden door een fansite met als focus de Xbox 360. Zij vonden het niet nodig om door te vragen over de PS3. ;)
Wat is je bron?
In de Xbox zit een AMD ATI DirectX 9 GPU die 6 jaar geleden al verouderd was, en die PowerPC maakt het ding ook niet echt snel. Maar het ziet er nog best aardig uit op zo'n oude console

Als je deze game goed wil draaien in HD zal je echt een Windows Machine nodig hebben, met een stevige grafische kaart, i7 of snelle Quad Core2 en GTX 580. Een LGA 2011 of eXtreem i7 6 core en GTX 590 zijn nog wel wat overdreven nu.
Het is een custom chip die overigens niet draait op DX9.. Wel op een zwaar aangepast versie, maar het DX9 noemen is niet correct. Het komt wat bepaalde mogelijkheden betreft meer in de buurt van DX10+ dan 9.
Volgens mij gaat het om een custom Radeon R520 ontwerp genaamt Xenos, Dit is wel degelijk een DirectX 9 ontwerp met een unified shader architectuur ala Direct3D 10, maar geen Shader Model 4.0.

Naar mijn weten worden alle XBOX 360 games gemaakt met .NET DirectX technologie die wel verschilt van de Windows Versie inderdaad, en dus geen DirectX 9 genoemt mag worden.

[Reactie gewijzigd door LucasAmsterdam op 9 oktober 2011 22:05]

Naar mijn weten worden alle XBOX 360 games gemaakt met .NET DirectX technologie
Afgezien van een handjevol XBLA games is er geen enkele game gemaakt met .Net / XNA. Het is overwegend native code.
Daar zal je wel gelijk in hebben, die mensen werken immers zelf op gemodificeerde Power Macs om die code te schrijven.
Nou nee hoor, Xbox 360 development vindt gewoon plaats onder Windows. Code wordt overwegend geschreven in Visual Studio, wordt gecompileerd op de PC zelf en de binary wordt gekopiëerd naar de console (een speciale devkit versie, geen retail console zoals je 'm in de winkel koopt) om daarop vervolgens uitgevoerd en gedebugd (met remote debugging integratie in VIsual Studio) te worden. Alle performancetools zoals PIX draaien ook gewoon op Windows.

De "Xbox 360" alpha devkits die aan developers zijn gegeven voordat de 360 uit was waren wel gewoon powermacs met vergelijkbare specs.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 10 oktober 2011 00:33]

Dus gewoon in Visual Studio C schrijven met die Xbox Development Kit, die je illegaal kan downloaden of als je geregistreede gebruiker bent legaal. Ik heb die XDK een keertje op piratebay gevonden, beetje oude versie alleen. PIX ken ik alleen van XNA.

Die Power Macs heb ik een keertje op een Wii project gezien, inderdaad onzin dat ze hier XBOX games op zouden maken ook. De eerste XBOX 360 games werden wel op Apple G5 gepresenteerd in 2005, omdat de XBOX 360 toen nog niet klaar was.

[Reactie gewijzigd door LucasAmsterdam op 10 oktober 2011 01:01]

PowerPC is beter te optimaliseren dan X86, dus aan die processor zal het niet liggen. Met haar 3.2GHz triple-core geweld zal deze zeker niet onderdoen voor de gemiddelde gaming PC.

Nee, het is echt de graphische kaart die het ding terughoud.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 9 oktober 2011 22:40]

Ik heb bf3 op de xbox 360 en de ps3 gespeeld en, zoals het artikel al aangeeft zijn vind ik de xbox 360 versie mooier! Wel apart eigenlijk want door dice is een tijdje geleden ook gezegd dat de console versies onderling identiek aan elkaar zouden zijn.

Ik speel zelf voornamelijk de ps3 versie, ik ben benieuwd in hoeverre de texture pack voor verbetering gaat zorgen!
Bluray of niet, is optisch niet trager dan flash opslag of hdd? Niet alle 360's hebben een hdd, vandaar dat het optioneel is dunkt me.
Het gaat er niet om of het op het schijfje past, maar dat de data niet snel genoeg kan worden gelezen vanaf een DVD.

De rede waarom dit niet gelijk zal worden geïnstalleerd is waarschijnlijk om te voorkomen dat de HDD van de X-Box vol loopt. Kunnen mensen nog kiezen wat ze er op willen hebben.

[Reactie gewijzigd door Vhough op 9 oktober 2011 16:12]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Microsoft Windows 10 Home NL Apple iPhone 6s Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Galaxy S6 Edge Apple Watch Project CARS Nest Learning Thermostat Windows

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True