Hoofdcategorieën
Device Settings

China geeft Google deadline voor Maps-dienst

Door Bauke Schievink, maandag 29 november 2010 14:19, views: 19.933

Google moet volgens China zijn Maps-dienst voor 1 juli 2011 bij de Chinese overheid hebben geregistreerd. Doet de internetgigant dit niet, dan wordt juridische vervolging ingesteld, zo laat het Chinese bureau voor landmeetkunde weten.

Eerder dit jaar werden in China voorschriften van kracht die stellen dat elke online-aanbieder van landkaarten zich bij de Chinese overheid moet registreren, zo meldt Computerworld. Volgens China heeft Google zich nog niet voor registratie bij het bureau voor landmeetkunde gemeld. De internetgigant liet zich in een reactie weinig inhoudelijk uit. Het bedrijf zou de voorschriften aan het bestuderen zijn om te kijken wat de impact is op de Maps-dienst die het in China aanbiedt. Bedrijven die hun kaartendienst bij de Chinese overheid registreren, moeten alle data opslaan op servers die zich in China bevinden. De nieuwe regels moeten de veiligheid waarborgen en nauwkeurige gegevens voor gebruikers garanderen, zo claimen de Chinese autoriteiten.

Het is onbekend waarom Google zich nog niet voor registratie bij de Chinese overheid heeft gemeld, maar eerder had de internetgigant ook al problemen met de plaatselijke autoriteiten. Nadat bleek dat de overheid van het communistische land betrokken was bij een hackpoging van Gmail-accounts, gingen er enige tijd geruchten dat Google van plan was om zijn diensten niet langer in China aan te bieden. Google probeerde korte tijd de overheid te omzeilen door zijn Chinese zoekmachine via Hong Kong te laten draaien, maar het bedrijf draaide dit terug, waarna China Googles licentie verlengde.

Volgende 14:46 KPN wijzigt tarieven InternetPlusBellen en BelVrij in 2011
Vorige 13:41 Vodafone verlaagt kosten mobiel internet in 16 Europese landen
Advertentie

Reacties

«  1  2  »

Wat een vreselijke overheid hebben ze daar toch.
Ik denk overigens dat Google wel de regels zal opvolgen

Alsof die Amerikaanse regering lekker bezig is. China is tenminste niet in oorlog.

Niet in traditionele zin misschien.

nog niet... zal wel komen met korea.. zoals het nu aan het lopen is...

Ik vraag me hardop af of China (en Rusland) zich wel achter Noord Korea gaan scharen mocht het op een oorlog uitdraaien.

Mja Amerika gaat zich in ieder geval achter Noord-Korea zetten dus Zuid-Korea heeft niet veel keuze dan zich overgeven. Moest China en Rusland er dan ook nog bijkomen kunnen ze niets beginnen.

http://tinyurl.com/32tatll

Amerika gaat zich echt niet achter N-Korea scharen, want Z-Korea is hun bondgenoot (ze doen nota bene militaire oefeningen samen). Ik denk ook dat Noord-Korea alleen komt te staan. China heeft al vaker laten weten dat geprovoceer en agressieve gedrag af te keuren, mocht het tot een oorlog komen, dan zullen ze zich hoogstens niet inmengen...

Niet alleen oefeningen. Op de DMZ tussen beide Korea's staan aan de zuid-kant vrijwel alleen maar Amerikanen.

Volg Rizon's linkje en lees goed... dit heet ironie.

Sarah Palin had de domme fout gemaakt om Noord en Zuid Korea door elkaar te halen. Als het aan haar ligt dan steunt de USA Noord Korea... ondanks dat ze bondgenoten zijn met Zuid Korea! |:(

Veel steun vanuit Rusland kan N-Korea niet verwachten. Rusland heeft net een deal gesloten met NAVO over deelname aan een gezamenlijk raketschild en de banden zijn warmer dan ooit. Ze zouden wel gek zijn om dat te verspelen om een losgeslagen Noord Korea te steunen.

China is een ander verhaal. Die zijn traditioneel de beschermheer van Noord Korea. Maar wie tussen de regels door leest de laatste jaren krijgt de indruk dat ook China zich begint te ergeren aan het gedrag van Noord Korea... Iets te eigengereid.

Nee, Noord-Korea heeft geen maties meer. Als Noord-Korea flink gaat uithalen richting Zuid-Korea dan is het eerder dat China en misschien Rusland, Noord-Korea aanpakt ipv Amerika zoals we meestal gewend zijn.

China is niet dom. Door Google de mapdiensten in China te laten registreren kunnen zij alles bepalen wat google maps weergeeft. (lees=wat ze niet mogen weergeven)
Maar moeten we dan vingertjes wijzen naar Google USA of Google China.

[Reactie gewijzigd door N97 op maandag 29 november 2010 18:04]


D'r was een tijd terug nog gezeur tussen China en Google omdat Google Taiwan als apart land aangaf in Google Maps, terwijl China van mening is dat het gewoon een Chinese provincie is. Als Google een licentie moet hebben voor kaarten, kan ik wel raden wat de Chinese regering in ruil daarvoor eist :X

Ach gewoon ROC erachter zetten (Republic of China) waar je Taiwan noemt en China is weer tevreden.
Dat doen ze bij de Nederlandse ambassade trade center aldaar ook ;)

Lijkt mij dat Zuid en Noord Korea dan oorlog gaan krijgen, niet 'Korea' met de USA...

Ze bezetten wel een land, Tibet, ik vraag me af wanneer je dan niet meer in oorlog bent.. als je niet meer schiet? of als de inwoners de moed opgeven en zich ' chinees' noemen

Tibet is geen land. Het is een autonome regio binnen China.

vind china

Jah want er zitten veel grondstoffen in de grond van Tibet... daar is China op uit

Het is een vrij algemeen bekend feit dat Tibet al jaaaaaren onder Chinees gezag staat. Enkel toen de Chineze keizer er echt een janboel van maakte en de controle over delen van China verloor (niet alleen tibet maar ook Macao, Hong Kong en bijvoorbeeld Shanghai) was Tibet "onafhankelijk" De claim van China is dus gewoon op feiten gebaseerd.

Dat neemt niet weg dat elk volk het recht zou moeten hebben om zijn leiders te kiezen en China geen zin heeft om daaraan mee te werken (Als de klagers al de meerderheid van de inwoners vertegenwoordigen) maar datzelfde argument gaat ook op voor bijvoorbeeld de Basken in Spanje. En daar hoor ik de EU nou nooit over klagen ;)

Net als China en Taiwan

helemaal mee eens, Amerikanen zijn de grootste veroorzakers van terreur door hun wapenleveringen

huh? en russen niet zeker? er missen nog altijd wat kilootjes uranium hoor.

Wat missen? Ze zijn er nooit geweest ;) .

Wat is hier anders aan dan de Nederlandse regering die van bedrijven verlangd dat die zich aan de wet houden. Je kan natuurlijk klagen dat je de wet niet leuk vindt maar op zich is het niet echt vreemd om bij te houden wie welke gegevens opslaat.

Geef een reden waarom het vreselijk is?
Alles wat je goor het eerst zie mot vreselijk of vies of moet raar zijn he ;)

Het is toch goed dat ze aan hun veiligheid denken? Weer niet goed?

Als Google irritant gaat doen, dan zeggen ze in China gewoon dag tegen Google. Dit kan Google zich niet veroorloven omdat in China de grootste stijging van het internetgebruik is. Daarom zal Google vast wel gewoon luisteren naar de nieuwe regeltjes. Jammer, maar het is niet anders, en dat zullen ze bij Google ook vast denken.

Uiteindelijk gaat het gewoon om geld en Google kan in China gewoon bakken met geld verdienen! Ik zie daarom Google niet uit China weggaan. Ze zullen misschien even tegen stribbelen, maar uiteindelijk akkoord gaan met de regels die China aan ze voorlegt.

Vaak wordt er geklaagd over dat dit niet goed is op gebied van mensenrechten, dat bedrijven als google zich aanpassen aan het veel te strenge regime daar. Maar het is toch beter dat een bedrijf dat zich aanpast de Chinese bevolking toch weer vernieuwing brengt, dan dat alle westerse bedrijven zich uit China terugtrekken en ze daar alleen nog maar met de staatsmedia zitten. Liever gecensureerde media dan helemaal geen media zou ik zeggen. China onder druk zetten is niet de taak van google, laat dat aan mensenrechtenorganisaties en politiek over.

Ben ik het helemaal mee oneens. Uiteindelijk kan China niet zonder de investeringen van onze bedrijven in haar land en haar investeringen in de Westerse wereld. En al helemaal niet zonder de export, haar interne markt is zeker relatief velen malen kleiner dan de Amerikaanse. Als we aan China blijven toegeven op deze manier worden ze niet alleen de hegemonie die ze de komende jaren meer en meer gaan worden en waarmee ze de rol van Amerika overnemen, maar ook nog een vele malen engere hegemonie. Amerika heeft tenminste altijd nog op een zekere manier met de Westerse landen samengewerkt en ook nodig gehad. Het nieuwe China kan wel eens de wereld gaan laten zien en doen en laten daar waar zei en alleen de communisten zin in hebben.

Interessant dat deze regel in China bestaat. Geeft weer wat inzicht in de regelgeving aldaar.
Maar ik zie niet in waarom dit ruim 6 maanden van tevoren al een probleem is?
Of is de bureaucratie zo groot dat men nu al waarschuwt dat Google de dienst moet gaan melden, omdat het anders te lang duurt voor deze aangemeld is...?

Maar ik zie niet in waarom dit ruim 6 maanden van tevoren al een probleem is?
Of is de bureaucratie zo groot dat men nu al waarschuwt dat Google de dienst moet gaan melden, omdat het anders te lang duurt voor deze aangemeld is...?
Omdat er staat: Bedrijven die hun kaartendienst bij de Chinese overheid registreren, moeten alle data opslaan op servers die zich in China bevinden. De nieuwe regels moeten de veiligheid waarborgen en nauwkeurige gegevens voor gebruikers garanderen, zo claimen de Chinese autoriteiten.

Wat dus nogal wat voeten in de aarde heeft en binnen 6 maanden moeilijk te realiseren is. Echter vraag ik mij af hoe China dan zou reageren als Google besluit om daar maar niet deze dienst in dat land aan te bieden. Hebben de Chinezen een redelijk alternatief achter de hand?

Wat dus nogal wat voeten in de aarde heeft en binnen 6 maanden moeilijk te realiseren is.
Als je het bouwen bedoelt: 6 maanden om een complete datacenter te realiseren is in China een eeuwigheid. Complete wolkenkrabbers met de modernste voorzieningen worden daar in 6 maanden uit de grond gestampt.
Hebben de Chinezen een redelijk alternatief achter de hand?
Wie in China zou afhankelijk zijn van zoiets als Google Maps? De overheid niet, en die kunnen Google makkelijk terzijde werpen als het eraan komt. De rest van de bevolking vindt wel een alternatief, "the next best thing will do". Chinezen zijn erg pragmatisch wat dat betreft.

Als je het bouwen bedoelt: 6 maanden om een complete datacenter te realiseren is in China een eeuwigheid. Complete wolkenkrabbers met de modernste voorzieningen worden daar in 6 maanden uit de grond gestampt.

Het gaat niet alleen om een datacenter dat fysiek in China moet komen te staan maar de hele Google-Maps infrastructuur moet aangepast worden om het daar werkend te krijgen. Dan zit je met zaken als bandbreedte/lag/beveiliging en waarschijnlijk een heel stuk van je software zal anders geprogrammeerd moeten worden. Om dat allemaal te plannen, uit te werken, uit te voeren, testen en dan in productie gooien lijkt mij erg veel in 6 maanden tijd.

Dat is overdreven. Voldoende bandbreedte is geen wettelijke vereiste. Een mirror lijkt me voldoende om aan de regels te voldoen. Google heeft echt geld zat om dit uit te voeren, maar alles wat geld kost moet natuurlijk zoveel mogelijk uitgesteld worden.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op maandag 29 november 2010 17:37]


Ik vind 6 maanden ruim kort van tevoren hoor. Vergeet niet bureaucratie laat vaak op zich wachten. Uiteraard kun je blindelings tekekenen en that's that, maar zal je niet veel wijzer van worden.

Dus valt het eerst intern weer te overleggen of je hieermee door wil of niet. Advocaten er naar te laten kijken om te zien of er geen addertje onder het gras zit. Waarschijnlijk zul je als groot bedrijf wel weer een paar punten van kritiek hebben. Deze zullen weer terug verwezen worden, ondertussen zul je toch al wel weer een weekje of 4 ~ 6 verder zitten.

Chinese overheids instelling kijkt er weer naar, bekijkt of de argumenten van Google waardig zijn. Zal zelf weer overleg plaats moeten vinden. Advocaten en wat dan ook welk er op worden gezet om het verder te bekijken, wat (lokale) politici welk hun blik er op werpen. 4 ~ 6 weken verder ondertussen weer gaat het terug naar Google.

Google kijkt er weer even naar, zijn ze het nu eens? Zelfde riedeltje, waarschijnlijk weer een week of 4 ~ 6 zullen ze al snel verder zijn.

Terug naar de overheidsinstelling, dient de aanvraag verder verwerkt te worden, en ook hiermee zul je waarschijnlijk snel minimaal 2 weken verder zijn.

Het is bij dat soort instanties nooit eventjes bellen naar elkaar, snel wat afspreken en morgen bij de lunch is het geregeld ;).

6 maanden kort van tevoren? In China worden wetten vrijwel altijd kort van te voren officieel aangekondigd. Dat er dan al een jaar over een ontwerpwet onderhandeld wordt vergeet men eventjes

De kans dat Google de wet veranderd krijgt is trouwens 0. Allereerst omdat er waarschijnlijk al een flinke planning aan vooraf ging, daarnaast omdat men geen zin heeft om fouten toe te geven (mochten die er al zijn) en tenslotte is Google een buitenlands bedrijf. Die moeten niet zeuren ;)

Dus Google kijkt naar de wet en zegt ja of nee. Het is al netjes dat de overheid Google deze deadline geeft.

"Google probeerde korte tijd de overheid te omzeilen door zijn Chinese zoekmachine via Hong Kong te laten draaien, maar het bedrijf draaide dit terug, waarna China Googles licentie verlengde."

Tsja, dus Google heeft meer macht dan de chinese (en mogelijk andere) regering.

Google, de nieuwe globale wereldmacht?

Nee Google buigt juist voor China. Omdat ze anders hun diensten dus niet kunnen aanbieden in China.

Zoals je hier zelf citeert heeft google zijn beslissing teruggedraaid en zich neergelegd bij de beslissing van China.

China heeft dus meer macht dan Google.

alsof je wat kan verkopen aan die voorlopig nog arme chinezen, ik zou me echt als westers bedrijf afvragen wat je daar te zoeken heb in china.

Met de wetgeving daar heb je er toch niks te zoeken, of je moet het leuk vinden om tegen 2 cent in het uur te werken. Schandalig land is het.

Excuse me!?!? Er gaat in China meer geld om in de economie dan je denkt. Het geld ligt niet in de handen van de arbeider, maar dat ligt het hier ook niet. Ik denk dat weinig arbeiders hier een betaald Gmail account hebben. Google haalt een hoop inkomsten uit advertenties en die worden niet direct betaald door de persoon die ze ziet...

Hallo slimbo, die advertenties worden betaald door bedrijven die weer verkopen aan de gewone man.

Is dat niet precies wat Cergorach zegt?? Als je probeerde te reageren op miccamw2, dan had je een ander reageer knopje in moeten drukken. Verder is 'hallo slimbo' niet echt de allervriendelijkste aanhef he?

En onderschat de koopkracht van de Chinese arbeider ook niet hoor. Die stijgt gewoon met 10 procent per jaar. Nou is 10 procent van weinig nog steeds niet heel veel, maar het gat met de westerse landen krimpt snel. En vergeet niet dat er andehalf miljard van die arbeiders zijn. Dus ze maken makkelijk goed wat ze missen aan koopkracht per arbeider door hun grote aantal.

Wat een onzin. Ben laatst nog in China geweest en de grote steden hebben in veel gevallen al dezelfde kwaliteit van leven als hier. Neem Shanghai die met 20 miljoen inwoners al meer mensen heeft dan Nederland. (dus waarom zou je Shanghai overslaan maar wel in Nederland invensteren, laat staan heel china.) En deze mensen zijn niet arm. Sterker nog huizenprijzen in Shanghai zijn hoger dan in Nederland. Per jaar komen er gigantisch veel mensen bij die geld te besteden hebben. (de verkoop van auto's en elektronica rijzen totaal de pan uit.)


Je zou gek zijn als je NIET zou investeren daar.

Investeren in eigen land zou, strategisch gezien, misschien ook nog niet zo gek zijn.

Maar ja, algemeen belang is een gedateerd begrip.

Nee, het is gedateerd om alleen binnen de landsgrenzen te kijken. Om met zijn allen in Nederland te blijven en niet in het buitenland/buitenlanders te investeren is toch juist geen algemeen belang? ;) Bij algemeen belang stel ik me meer voor dat je investeert in Afrika omdat ze het daar harder nodig hebben...

Dat is het leuke aan het kapitalisme. Vaak is het algemeen belang (op globaal niveau) in overeenstemming met eigenbelang voor de investeerder. En dus brengt die zijn kapitaal naar China en Afrika en bouwt daar fabrieken en havens en winkelcentra e.d. Goed voor zijn rendement en goed voor de economie daar. Jammer voor de NL arbeider maar ja.

Eigenlijk ook niet raar dat partijen als SP zo nationalistisch zijn. Hun kiezers worden bedreigd door globalisering. Dus Europa? Nee. Persoonlijk vind ik een arme Pool in Nederland laten werken juist het toppunt van sociaal, maar SP was daar tegen.

Je hebt gelijk de grote steden zullen niet onder doen voor westerse steden (of zelfs nog beter en mooier).

Wat we alleen niet moeten vergeten is dat er meer als een miljard mensen(1.338.612.968 ongeveer in 2009) wonen. Dat wil zegen buiten die grote steden zal het er iets anders aan toe gaan (de meeste toeristen zulen dit nooit zien).

De meeste mensen in china zal nooit in die huizen kunnen wonen omdat ze ze nooit zullen kunnen betalen.

Hoe denk je dat al die goedkope spullen worden gemaakt niet dankzij een 36 urige werkweek. Of door een extra 13 maand of ATV dagen (ouderschap verlof), het zal er nu al beter zijn als 10 of 20 jaar terug. Maar voordat heel china of in elk geval een groot gedeelte van china net als het westen zal uitzien zal er nog veel moeten gebeuren.

Kruip even terug onder je steen voordat je begint met onzin uit te kramen... China is een van 's werelds grootste economiën, dan zal ik nog maar niet beginnen over hoe hard die economie wel niet groeit.

FYI het aantal inwoners van Peking alleen al is gelijk aan het totaal aantal inwoners van Nederland

De economie van China is dit jaar die van de Verenigde Staten gepasseerd. Het is nu de grootste economie van de wereld. Daar staat wel weer tegenover dat er in China anderhalf miljard mensen wonen terwijl er in de VS maar zo'n 350 miljoen wonen. Zo bezien is de Amerikaanse economie relatief nog steeds veel groter dan de Chinese. Datzelfde geldt ook voor de Nederlandse economie trouwens.

EDIT: Fout, China is dit jaar Japan gepasseerd en is nu de tweede economie van de wereld. De USA staan nog steeds op nummer 1... maar hoe lang nog?

[Reactie gewijzigd door OddesE op maandag 29 november 2010 22:19]


Is het nog niet opgevallen dat de zeer snelle daling in prijzen van elektronica de laatste 2jaar aan het weggaan is?
Dat zijn de Chinezen die oa vakbonden hebben leren kennen en steeds betere voorwaarden krijgen. Ikzelf ben al aan het plannen om naar Azië te verhuizen want mijn kinderen en zeker mijn kleinkinderen gaan gouden tijden hebben terwijl Europa en Amerika gaat verzuipen.

:X via vpn vanuit China :X
Ik woon en werk al 5 jaar in China en was heel optimistisch over dit land, totdat ik verder keek dan de grote steden en totdat ik de mentaliteit leerde kennen van de locale bevolking (of althans de grote meerderheid ervan).
Het gaat zeker goed met de grote steden, en inderdaad gek om niet in China te investeren. Vele mainlanders (Chinezen uit het communistische China) zijn ook weer niet op hun achterhoofd gevallen. Mensen rijden liever in een Peugeot/ Toyota dan in een Landwind, liever een Sony of Apple dan een Lenovo of Meizu, Ga vervolgens de BMW's en Mercedes (made-in-Germany) tellen op een willekeurige straat in de grote steden en daarna voor de grap mensen met een iphone-nokia-htc. En deze honger naar "import" is niet te stillen. (Toevallig ook nog nieuws over babyvoeding gevolgd wat naar China door verkocht wordt omdat er een steeds grotere groep mainlanders weigeren hun kinderen melamine te blijven voeren?)
Om een kort verhaal lang te maken; Europa en Amerika gaan niet verzuipen, daar zorgen de Chinezen wel voor met hun honger naar import en iedereen werkt zich verrot om het te kunnen betalen.
Maar om deze balans te krijgen hebben ze nog een behoorlijk lange weg te gaan. De gemiddelde mainlander is nog niet zo rijk als je zo graag zou willen geloven. De huizen zijn voor het merendeel van de bevolking onbetaalbaar. Die enkeling die dat wel kunnen betalen, moeten met het hele gezin (vader, moeder, opa en oma) bijspringen om de hypotheek te kunnen betalen. En huizen prijzen zijn vooral torenhoog opgevoerd door handje vol (super-rijke) speculanten.
Vakbonden zijn hier voor de show en media, die hebben in t echt niets te zeggen. Ga maar praten met een vakbonds lid, als je hem kan verstaan. :P
China heeft absoluut potentie, maar als ze willen behouden wat ze hebben opgebouwd in de afgelopen 20 jaar, moet deze regering zich echt gaan aanpassen aan deze tijd. (Daarbij bedoel ik niet alleen maar aanpassen aan het Westen!)

Terug op het onderwerp;
waarschijnlijk weer 1 of ander trukje van het zoontje van de buurman van de burgemeester die in de BMW van zn vader bedacht heeft om geld te verdienen aan de bedrijven die uiteraard moeten betalen voor deze "service", daarna de aannemers die zullen opbieden om de database te bouwen, etc. etc. en wordt het weer het zoveelste spelletje tussen de super "rijkeluierikken".
Het zal hem worst wezen wat Google laat zien met Maps. Ze zullen voorlopig baidu toch niet inhalen en gemiddelde mainland-internetter kijkt toch niet verder dan wat hen voorgeschoteld/ voor geinstalleerd is. En weten al helemaal niet dat er minstens 30.000 man ingehuurd is om hun email en internetverkeer in de gaten te houden. "Huh, google? wat is dat? alternatief... wat is dat voor ingewikkelds??" :+

Leuk verhaal. Ik ben het helemaal met je eens dat het westen zeker niet gaat verzuipen door de opkomst van China. Eerder het tegenovergestelde, naarmate de gemiddelde Chinees maar productiever en productiever wordt gaan ze een steeds grotere bijdrage aan de wereldeconomie leveren en dat komt juist ook ten goede aan het westen.

Natuurlijk gaan ze ook meer voor zichzelf wensen en eisen maar aan een hoop van deze wensen kunnen westerse bedrijven weer tegemoet komen, zoals inderdaad een mooie Mercedes of lekkere Franse wijn.

China moet heel veel moeite doen om hun groei van hun economie in te perken en rond de 10% te houden. Terwjil in de westerse wereld er draconische maatregelen genomen om de groei aan te wakkeren.

Als ondernemer wil je liever in een groei markt gaan zitten dan in een stagnerende markt of gevestigde markt.

Daarnaast is China inmiddels de tweede economie van de wereld.

Vraag dat ook even aan BMW of Volkswagen. Er worden meer van die auto's verkocht in China dan in de rest van de wereld ;)

Dat wordt dus geen Taiwan en Tibet meer op google maps.

Als je het nergens meer kan vinden bestaat het niet toch?

Als ik kon moderen had ik je punten gegeven...
Wat je zegt zal inderdaad dan het gevolg zijn.

Overigens, ik zou ook wel eens willen dat Nederland wat strenger wordt. Blijkbaar vindt de politicy het allemaal wel goed dat nederland totaal gefotografeerd wordt en in kaart wordt gebracht door een buitenlandse onderneming waar ook nog eens de data in het buitenland opgeslagen is.

Ik zou als nederland op z'n minst eisen dat de data op server staat op nederlandse bodem.

Nu vertrouw ik de relatie tussen nederland en de USA wel hoor, maar toch.... Slappy hap de politicy hierzo.

Het gaat hier toch over de beschikbaarheid van googlemaps in china (dus of men er naartoe kan surfen), niet over wat al dan niet op googlemaps staat in de rest van de wereld.

"De nieuwe regels moeten de veiligheid waarborgen en nauwkeurige gegevens voor gebruikers garanderen, zo claimen de Chinese autoriteiten."
Lees: censuur. :+

voor de veiligheid van de burgertjes zodat er geen gevaarlijke kennis in hun kwetsbare hoofdjes kan komen.

Niet automatisch, vergeet niet dat ook in Nederland bepaalde delen bewust niet in Google Maps en op kaarten staan

ik zie het nou al voor me met de google nexus one navigatie als google zich niet aan de regels houdt en zijn kaarten verwijdert.
"u betreed nu een onbekend gebied"
zelfde geintje maakten ze ook al met de route japan-china en dan stap 43

Elk land wil wel controle over de geografische data. Controleer eens de militaire gebieden in de USA en Europa. "GREYED OUT".

China wil dat de map data van China in china wordt opgeslagen en ze kan inzien.

En in Duitsland mag Google ook nog wat goedmaken wat betreft privacy. Data wordt niet vernietigd maar middels een script "Greyed out".

Langzamerhand begint Google steeds maar weer de grenzen van fatsoen en privacy te tarten en te overtreden voor haar eigen belang.

Ik denk dat China geleerd heeft van wat Google in Duitsland heeft geflikt en dit soort dingen wil voorkomen. Gevolg aangepaste wetgeving.

@miccamw2: http://en.wikipedia.org/wiki/G-20_major_economies

[Reactie gewijzigd door kwakzalver op maandag 29 november 2010 14:39]


grappige link ^^ Europa heeft meer inkomsten dan Usa :D w00t

grappige link ^^ Europa heeft meer inkomsten dan Usa :D w00t
Zo gek is dat niet, met een slordige 200 miljoen inwoners meer.

wat ik op maak uit jouw link is dat ik 10x een gemiddeld chinees inkomen verdien?

Dan ga ik er vanuit dat ik hier ook net modaal verdien :)

[Reactie gewijzigd door miccamw2 op maandag 29 november 2010 15:03]


kweet niet waar jij dat haalt.. maar in de link gaat het over het bruto nationaal product van een land (verenigde landen) dus niet direct over het inkomen van één persoon in één land..

Beetje cyberwar achtig idee.
Google geeft toe, China censureert de boel,inclusief diverse gevolgen wat betreft vrijheid en privacy van de gebruikers.
Google houd zijn poot stijf, krijgt China achter zich aan, sites etc. worden geblokkeerd. Hoe dan ook, het zal wel een verhaal worden met een flinke staart.
En als westers bedrijf heb je er zeker wel wat te zoeken, veel inwoners, veel bedrijven, en veel grondstoffen die bijna nergens anders te krijgen zijn. Wat dat betreft is China tamelijk onmisbaar, en dat zorgt voor een sterk been om op te staan in dit soort situaties.

[Reactie gewijzigd door _ferry_ op maandag 29 november 2010 14:46]

«  1  2  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:46 KPN wijzigt tarieven InternetPlusBellen en BelVrij in 2011
Vorige 13:41 Vodafone verlaagt kosten mobiel internet in 16 Europese landen
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011