Hoofdcategorieën
Device Settings

Apple brengt updates uit die 'death grip' moeten verhelpen

Door Arnoud Wokke, donderdag 15 juli 2010 12:09
Submitter: bramvandeperre, views: 43.764

Apple heeft een bètaversie uitgebracht van iOS 4.1. Die zou het probleem van signaalverlies dat klanten met de iPhone 4 ervaren moeten verhelpen. Ook iOS 4.0.1, een update die donderdag moet uitkomen, zou het probleem oplossen.

Vergrote streepjes onder iOS 4.1 (bron: Cnet)Na de update gebruikt iOS een ander algoritme voor het omzetten van de signaalsterkte in streepjes. Waar eerst nog vol bereik werd aangegeven, geeft iOS nu drie streepjes aan. Apple kondigde de update twee weken geleden aan in een open brief. Naast de update 4.0.1, die volgens iPhoneclub donderdagavond beschikbaar komt, is er al een bèta van 4.1 uitgebracht.

De update verhelpt niet het probleem dat gesprekken wegvallen, meldt Cnet. Mobilecrunch komt tot dezelfde conclusie. Wel is duidelijk dat de streepjes die het bereik aangeven groter worden weergegeven. Cnet meldt bovendien dat een gesprek wegviel terwijl het toestel twee streepjes aangaf. Dat is opvallend omdat na de update juist minder streepjes zouden worden weergegeven, waardoor een bereik van twee streepjes wijst op een sterker signaal dan voorheen.

Apple heeft voor vrijdagavond zeven uur - Nederlandse tijd - een persconferentie belegd over de problemen met de iPhone 4. Het is onduidelijk wat de iPhone-fabrikant daar gaat vertellen. Eerder verspreidde Gizmodo het gerucht dat sommige nieuwe iPhone 4-exemplaren van een onzichtbare coating waren voorzien, waardoor de antenne niet meer met de vingers wordt aangeraakt. De druk op Apple om het probleem goed op te lossen werd deze week groter toen het gezaghebbende Consumer Reports een negatief koopadvies publiceerde, nadat de consumentenorganisatie het probleem kon reproduceren.

Hier had een filmpje kunnen staan maar je browser heeft blijkbaar geen flash-support of javascript is uitgeschakeld...

Volgende 12:43 Bioware werkt aan kleinschalige mmog
Vorige 11:37 Velocity Micro kondigt drie tablets aan
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  »

De update verhelpt niet het probleem dat gesprekken wegvallen, meldt Cnet. Mobilecrunch komt tot dezelfde conclusie. Wel is duidelijk dat de streepjes die het bereik aangeven groter worden weergegeven.
In andere woorden, het daadwerkelijke probleem is er nog steeds, alleen word nu de gebruiker voor de gek gehouden en het idee gegeven dat het probleem is opgelost?

Waarom worden de antennes van deze toestellen gewoon niet gerepareerd, zodat probleem structureel word verholpen ipv enkel optisch?

Ik vind dit zéér klantonvriendelijk van Apple, dat ze een probleem op deze manier proberen te verdoezelen. Niet-techneuten zullen hier namelijk waarschijnlijk gewoon intrappen.

Kan een of andere consumentenauthoriteit, bijvoorbeeld van de EU, of een andere organisatie, hier niet ingrijpen en eisen dat iedereen een deugdelijk toestel zonder dit probleem krijgt?

Voor 'all hells breaks lose' (als in Flamen alle kanten op) morgen komt Apple met een persconferentie over de iPhone 4.

http://www.onemorething.n...onferentie-over-iphone-4/

We zullen zien wat ze daar gaan vertellen.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op donderdag 15 juli 2010 12:13]


Dat staat ook letterlijk in het artikel, maar dat doet niets af aan de extreem klantonvriendelijke werkwijze van Apple tot nu toe.

Je brengt een niet of iig slecht getest produkt op de markt met een enorme design flaw, vervolgens word die design flaw ontkend, en moet men het toestel maar gebruiken op een niet-gangbare manier, óf men moet een extra case kopen.

En als klap op de vuurpijl gaan ze dan het probleem middels deze update nog eens verdoezelen. Want het probleem blijkt er met de update dus nog steeds te zijn!

En wat dan nog het meest vreemde is, dat ze er nog ongestraft mee weg lijken te komen ook. Dat is bizar, een andere fabrikant die zoiets zou flikken zou allang door allerlei organisaties aan het kruis gespijkerd zijn (figuurlijk gesproken dan), en met goede redenen.

Klopt inderdaad. Microsoft is hier het grote voorbeeld van. Die hebben verschillende zeer slecht afgemaakte producten te vroeg op de markt gebracht (1e editie van Win98, WinMe, Windows Vista) Wel grappig dat MS producten nog steeds door de meerderheid van de mensen wordt gebruikt, ondanks de redelijk slechte producten die op de markt zijn gekomen.

Wat heeft microsoft hier mee te maken? :?

Niets, en de vergelijking klopt ook niet.

Apple gebruiken is een keuze. Windows vaak niet vanwege divers beleid en domweg software die niet werkt onder alternatieven.

Als hij nou de xbox 360 als voorbeeld nam had hij een punt.... Maar zover ik weet zit er in elke software bugs en in de 1 nou net iets meer dan de andere

alleen is het bij de iphone4 geen softwarematige maar een hardwarematige fout

bij de 360 was dat toch ook?!

Dat mag dan wel zo zijn, maar dat wordt in elk geval netjes gerepareerd (extra garantie ed) Verder kost de 360 geen 1000,- dollar.

Geen conclusies trekken die je niet hard kan maken! Dat is ook echt iets van de mensen hier... die lopen direct te raaskallen, vaak zonder het stuk helemaal gelezen te hebben... Vermoeiend..

Het wordt zo groot gemaakt omdat het product nu eenmaal mateloos populair is. Daarbij klopt de vergelijking met microsoft wel degelijk. Ligt er alleen aan hoever je het wel doortrekken. Elk product zal fouten hebben, niets is perfect. De 1 is echter erger dan de ander. Dat er iets fout zit bij de iPhone 4 is duidelijk (reden ook dat ik mijn aankoop nog heb uitgesteld) en zal door niemand inclusief Apple ontkend worden. Het is echter een doodsteek voor een bedrijf (daarom toont het ook van zoveel lef wat Toyota heeft gedaan) om een fout groot toe te geven.


Echt het is de vraag of het echt hardwarematig is, maar het lijkt er wel op. Als de geruchten kloppen, dan heeft Apple nu een aangepast productiemethode naar de fabrieken gestuurd die een soort van interne 'bumper' extra heeft. Dit zou niets veranderen aan de buitenkant, maar aan de binnenkant meer de zendontvanger isoleren van de rest.

Ik kan bijna niet voorstellen dat ze nu pas tegen dit probleem aanlopen door meldingen van gebruikers.
Voordat je een apparaat op de markt brengt, MOET je deze grondig testen.
En ookal is het probleem een minieme percentage van de bezitters, dannog geven ze indirect toe dat ze het probleem verbloemen.

Maar, let wel op dat de meeste gebruikers zeer waarschijnlijk ook rechtshandig zijn, en er dus meer defecte apparaten zijn dan niet alle.

Ik ben heel erg benieuwd waar ze mee komen.
Ik vind het erg sneu dat men op welk niveau dan ook niet iets kan toegeven, maar wel aan de andere kant iets met hele mooie praatjes kan verkopen.

Er zullen vast veel mensen zijn die dit door de vingers ziet omdat het product zo mooi is, zo populair en allemaal nieuwe snufjes heeft, maar dat is natuurlijk niet terecht.
Stel er zou ergens intern in de electronica iets niet goed vast zitten is het een ander verhaal, maar dit is gewoon een geval van hopen dat niemand klaagt, zo snel mogenlijk op de markt brengen en stug volhouden dat het probleem niet aan ons (apple ligt).

Als je een wond hebt, doe je ook niet je ogen dicht om het te "verhelpen"...

Als hij de x360 als voorbeeld nam, kon hij ook vertellen dat microsoft een goede afhandeling had gedaan van de met RROD geteisterde consoles (in sommige gevallen zelfs na de garantie periode spreek ik uit ervaring). Dus helaas gaat ook die vlieger niet helemaal op.

Ooooooh? Volgens mij heeft dat tijjjden geduurd, voordat Microsoft dat probleem fatsoenlijk ging afhandelen. Ik kan me herinneren dat hier in Nederland "Kassa" van de vara (en andere consumenten organisaties) minimaal een jaar lang hebben lopen strijden voordat Microsoft eindelijk eens met een fatsoenlijk en klantvriendelijk plan kwam.

Nee hoor, dat was het probleem met de bekraste DVD's.
RROD's werden in 2007 (2 jaar na het verschijnen van de xbox360 en dus nog binnen garantie) serieus erkend als productiefout. Hierna werd de garantie met 1 jaar verlengd.

Een goede afhandeling van de RROD was geweest, meteen na versie 1 de 2e versie probleemloos op de markt brengen. Dat is echter nooit gebeurt.

Vergeet niet dat ook MS dat pas deed na enorme ophef in de media en druk van consumentenorganisaties. "Fouten toegeven" kost veel geld en dus is het bijna altijd hetzelfde verhaaltje bij vrijwel alle grote fabrikanten/leveranciers:

1) Alles ontkennen
2) de ernst ervan bagataliseren
3) gebruikers de schuld geven
4) het probleem proberen te omzeilen (= goedkoop)
5) het probleem structureel oplossen

Heel frustrerend voor de consument, maar vanuit een zakelijk oogpunt wel begrijpelijk ...

Wat zijn sommige mensen kansloos zeg. :')

Apple heeft al lang aangegeven dat je je iPhone terug kan brengen en je volledige aankoopbedrag terug kan krijgen, wat een slechte service he!? :+

Proof or it did not happen :)

"Je brengt een niet of iig slecht getest produkt op de markt met een" De vergelijking klopt wel degelijk. Het ging mij om het punt dat je een slecht getest product op de markt brengt.
Sterker nog, lees http://www.computerworld....e_4_dubs_it_Apple_s_Vista maar eens.

(voor de luie mens een stukje geciteerd :)

"Computerworld - A top Microsoft executive today compared Apple's iPhone 4 to his own company's problem-plagued Vista operating system.

"It looks like the iPhone 4 might be their Vista, and I'm okay with that," said Kevin Turner, Microsoft's chief operating officer, in a keynote speech at Microsoft's Worldwide Partner Conference (WPC), which runs through Thursday in Washington, D.C.
"

[Reactie gewijzigd door Dutchylex op donderdag 15 juli 2010 13:04]



Zolang je met de iphone niet kan bellen (in sommige gevallen) kan het per definitie geen beste smartPHONE zijn...
Op zijn best een goede PDA met een gebrekkige belfunctie...

Dat is toch erg subjectief hoor.
De iPhone 4 is helemaal niet uitgeroepen tot beste smartphone ter wereld. Dat jij vindt dat hij dat is beperkt zich tot jouw mening. Er zijn zeker nog mensen die jouw mening delen, maar het is geen vaststaand feit.

Vista werd ook nooit als beste besturingssysteem ervaren, daar heb je een punt, maar toen waren er net zo goed blinde fans die wel vonden dat het zo was, net zoals jij un reageert.

Nogmaals, daar is niets verkeerd mee. Als jij dat echt vindt, en je hebt er eentje, dan is dat geweldig voor jouw. Maar het blijft een subjectieve mening, geen feit, en als je dan naar algemene perceptie gaat kijken dan gaat de vergelijking misschien wel op.

Neen dat zegt Consumer Reports. Je moet natuurlijk wat verder dan lezen dan de titel!

Vista een flater? Man, onder welke steen heb jij geleefd? In het begin waren er enkele problemen met drivers van toeleveranciers (het is natuurlijk wel iets moeilijker om met miljoenen mogelijke configuraties te werken, dan enkele 10tallen zoals Apple). Verder waren er bitter weinig problemen. Het product had gewoon een slechte naam. Nog niemand horen klagen over W7 in elk geval... En heel belangrijk: als er problemen zijn bij Microsoft over iets belangrijks, dan bel je even en wordt het opgelost. Een telefoon die niet kan bellen, lost Apple niet op. Grappige service :-)

Zelfs de topman bij MS heeft gezegd dat Vista zo goed als een flater was..

Het was een commerciële flop omdat het vanaf het begin af aan door n00bs werd afgebrand als een slecht product. Iemand die een beetje weet wat hij doet kan met Vista een prima systeem opzetten.

Draai het zelf op een AMD Athlon 3000+ met 1,5 GB geheugen, werkt prima (beter dan XP op dezelfde computer IMO).

Mij was verteld dat vista op architectuur level de voorloper van W7 was.
De driver makers moesten dus opnieuw driver maken omdat vista weer compleet anders werkte dan Win Xp. Wat bij launch nogal problemen gaf, bij Win 7 was dat anders omdat vista drivers daar ook onder werkte vanwege dezelfde architectuur zeg maar. Goed voorbeeld zijn mijn gpu drivers vind nog steeds altijd vist/win7 hybrid drivers terwijl voor xp aparte drivers bestaan.

iPhone4 de beste smartphone te wereld is met een antenneprobleem.
De beste handheld computer, want bellen is een probleem, dus het woordje phone mag weg.

Edit: Dit word sowieso wel weggemod, maar goed. Typisch geval van de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Er is een probleem met z'n walhalla en hij wijst de andere kant op " Kijk die heeft ook problemen!"

[Reactie gewijzigd door Dakreal op donderdag 15 juli 2010 14:13]


En wat dacht je van Windows ME en de KIN-telefoons... die uitspraak is echt zo'n domme actie, MS zou daarboven moeten staan.

Ow, is de iPhone 4 de beste smartphone ter wereld? Niet in mijn boekje... dat is jouw mening. Het is misschien wel een van de best verkochte smartphones, maar als verkoop aantallen representatief moeten zijn voor de kwaliteit van een product, dan is het niet best. De beste van de wereld zijn is heel relatief, dat zit em ook voornamelijk 'in the eye of the beholder'. Ik heb bijvoorbeeld laatst met een Samsung Galaxy S mogen spelen... tja, dat lijkt mij nou weer de beste smartphone op het moment. Ik ben niet eens echt gecharmeerd van Samsung, maar dat speelde toch wel heel erg fijn.

Vista problemen vergelijken met de iPhone 4 problemen gaat ook niet op, dat is software vs hardware. Je zegt toch ook niet dat een bepaalde pc 'slecht' is omdat er Vista op draait? Dat maakt de computer opzich niet slecht, de manier waarop het aangestuurd wordt verliep alleen niet helemaal zo als het moet. Zoals al eerder genoemd, de xbox360 release is dan een veel beter voorbeeld. Dat was beschamend voor MS zoveel problemen er waren bij de release, maar de manier waarop MS die problemen heeft afgehandeld mogen een voorbeeld zijn voor anderen...

Dat is dan ook het hele probleem wat ik heb met Apple, ze maken prachtige producten, goede software en bijbehorende diensten. Ze gaan daar alleen telkens weer plat op de bek in mijn ogen op het moment dat er problemen opduiken met een bepaald product. Het wordt ten alle tijden eerst glashard ontkent, proberen het dan eventueel met omwegen, pas als laatste wordt eventueel de optie overwogen om toe te geven dat er misschien iets niet goed is. Ook ben ik niet bepaald fan van bepaalde 'voorwaarden' die ze aan hun producten stellen.

Het verbaast mij dan ook dat er nog steeds liefhebbers rondlopen die deze problemen met de iP4 proberen te verdedigen. Meerdere onderzoeken hebben al met professionele apparatuur aangetoond dat het daadwerkelijk signaal met de helft verminderd bij een bepaalde manier van vasthouden. Dat kan je toch niet meer ontkennen... Apple wel. ze reageren er zelfs laconiek op; 'voor €30,- kan je een hoesje kopen!' WTH?! Nemen ze hun klanten daar wel serieus?

Dit is geen flame, alleen wat feiten... Ik durf te zeggen dat ik altijd redelijk objectief blijf als het aankomt met merken, ben nog nooit van mijn leven merk gebonden geweest. Ik zou bijvoorbeeld graag een mac-book willen hebben en ik vond de iP3GS een fantastisch toestel, maar ik heb toch wel afkeer van dit soort zaken en daarom koop ik geen Apple. Iedereen kan en mag fouten maken, maar ontkennen als ze overduidelijk aantoonbaar zijn is niet goed.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op donderdag 15 juli 2010 14:25]


Dat zijn geen van allen officiele uitspraken geweest van Apple. Je kan dus ook totaal niet concluderen dat ze niets met het probleem willen doen. De update hierboven is zuiver een nu ontdekt probleem met de weergave van het signaal, dat heeft verder niks met het fysieke probleem te maken. Vrijdag komt Apple met de officiele reactie, daar kan je straks alle kritiek op loslaten.

@micglou Niet mijn mening, maar die van Consumer Reports
The signal problem is the reason that we did not cite the iPhone 4 as a "recommended" model, even though its score in our other tests placed it atop the latest Ratings of smart phones that were released today.

The iPhone scored high, in part because it sports the sharpest display and best video camera we've seen on any phone, and even outshines its high-scoring predecessors with improved battery life and such new features as a front-facing camera for video chats and a built-in gyroscope that turns the phone into a super-responsive game controller. But Apple needs to come up with a permanent—and free—fix for the antenna problem before we can recommend the iPhone 4.

les dit nog eens na, zonder in een schaterlach uit te barsten
waar de iPhone4 de beste smartphone te wereld is met een antenneprobleem
Het woord smartphone bestaat uit twee onderdelen.. smart en dat is een perceptie en phone en dat geeft aan dat je ermee kunt bellen. Het de iPhone lukt dat dus niet echt.. wel handsfree.
Vooralsnog is het vooral een stupidphone ;)

Ik denk dat ze bij Microsoft even hard lachen en dan gewoon weer aan het werk gaan, Apple is nauwelijks een concurrent behalve voor de WinMo divisie en die weten al lang dat ze het verkeerd aangepakt hebben.

Kun je ook 'ik vind' voor je post zetten? Ik vind de iphone4 namelijk niet de beste smartphone ter wereld.

Vista was zeker niet op alle vlakken een flater, het had enorm veel verbeteringen in bijvoorbeeld de gui, draadloze netwerken, betere standaard drivers.. Tuurlijk er waren ook een stuk of wat nare dingen.

Bij ms hopen ze helemaal niks, je praat alsof je een insider bent... :?

MS weet wat ze willen met hun windows phone 7 en zullen daar ook een goeie marketing voor opzetten. Alleen ze weten donders goed dat die markt voor hun iets verder gevorderd is, neem met name android dat op werkelijk alles kan draaien.

Ik zie niet wat de tijd die men er op heeft moeten wachten uit maakt.

Ik wil hier geen fouten van Vista gaan goed praten, maar om nou te zeggen dat het op alle vlakken een flater was slaat echt nergens op aangezien Windows 7 ongeveer hetzelfde werkt maar dan gewoon beter. Bijvoorbeeld: De interface in W7 is toch zo ongeveer hetzelfde en die was dus toch best prima.

En dat "beste smartphone te wereld" zijn jouw woorden, daar zal lang niet iedereen zo over denken.
Dus ik denk dat de vergelijking helemaal niet zo krom was.

Door Bazilfunk, donderdag 15 juli 2010 13:23

lol dat is pas een domme vergelijking! Op de iPhone 4 heeft men geen 5 jaar moeten wachten. Vista was ook bijvoorbeeld op alle vlakken een flater
Je begrijpt de vergelijking niet.

Het gaat er niet om hoe slecht Vista is/was of hoe slecht de Iphone4 is.

Waar de vergelijking om gaat is dat Vista veel negatieve publiciteit heeft gemaakt voor MS, wat grotendeels weer verholpen is met W7.

Nu heeft Apple veel negatieve publiciteit met de Iphone, terecht of onterecht maakt niet uit.

Wat MS hier lijkt te suggereren hier is een beetje dat Apple er beter voor kan kiezen Iphone 4 te vergeten en Iphone 5 (met een andere naam, Windows 7 zou slecht/niet verkopen als Vista2, terwijl dat het grotendeels wel is) te gaan ontwikkelen, en daarmee alle met een schone lei beginnen.

[Reactie gewijzigd door Amorac op donderdag 15 juli 2010 15:14]


Je blijft maar strooien met "de iPhone 4 is de beste smartphone ter wereld". Welk artikel ik ook lees, elke keer weer haal je dit er bij.

De beste smartphone is net zo relatief als dat ik vind dat Windows er mooier uit ziet als BeOS (om maar een dom voorbeeld te noemen).

Dat iemand hem geweldig of de beste vind, wil nog niet zeggen dat de ander dat ook vind.

Kom eens met een andere "smoes" zou ik zeggen.

Dit slaat natuurlijk nergens op. Windows gebruiken is evengoed een keuze. Omgekeerd zijn er ook bedrijven die Mac OS draaien en ook voor Mac OS zijn applicaties die niet onder alternatieven werken.

Nu haal je Mac OS erbij, en waar krijg je Mac OS bij? juist bij een Apple computer die rete duur zijn die 90% van de westerse bevolking niet wil of kan betalen. oftewel wat hou je over? Windows. ( Linux is ook geen goed voorbeeld want veel mensen weten uberhaupt niet eens wat Linux is )

Dan blijft het nog steeds een keuze, je kunt er namelijk ook voor kiezen die software niet te gebruiken. Die keuze zal niet altijd makkelijk zijn, maar het kan wel.

Wat heeft microsoft hier mee te maken? :?
Jij vraagt, Tweakers draait :)

Win98 heeft amper gebruikers gekend omdat het een weekje of zo bestond.
WinMe heeft er net voor gezorgd dat mensen zijn gestopt met Windows te gebruiken. Win2000 was niet zo gekend voor thuisgebruik en genoeg zijn naar een ander OS getrokken ipv terug naar win98 SE die verouderd was.
En met Vista bestond enkel de perceptie dat er iets fout was want meeste mensen zullen de problemen waar Ms schuld aan had, nooit ondervonden hebben. Maar ook daar was het gevolg dat mensen teruggingen naar XP en Vista volledig hebben overgeslaan.

Bij een OS kan je mensen ook zeggen wacht effe een maand. Bij al die smartphones en koppelverkoop (aka consumentenverkrachting) kan je moeilijk zeggen dat mensen maar even extra jaartje abbo moeten kopen en afwachten.

je *moet* niet gelijk als je abo is afgelopen een ander nemen, je zit er tegenwoordig niet gelijk voor een heel jaar opnieuw aan vast. Na aflopen kan je dus rustig een maandje wachten, en dan kiezen

En dat is precies waar mobile operators op hopen. Je blijft het zelfde betalen als gedurende de abonnementsperiode. En aangezien in je abonnementskosten de kosten voor je telefoon verzonken zit, welke uitgespreid wordt over de contractsduur, betekent dit dat je voor elke maand die je je abonnement langer aanhoud te veel betaalt.

Om precies te zijn betaal je dan per maand het verschil tussen jouw abonnement en het sim-only abonnement te veel.

Ofwel je zou eigenlijk naar een maandelijks opzegbaar simonly abonnement moeten gaan.

Op zich klopt het wat je zegt, maar je mist hierbij wel één aspect: het feit dat mensen die al lang klant zijn een groter voordeel krijgen.

Toen de iPhone 3G werd geïntroduceerd moesten nieuwe abonnees bij een 2-jarig i150 abonnement voor de 16GB-versie €160 bijbetalen. Omdat ik al jarenlang bij T-mobile zat hoefde ik voor dezelfde telefoon maar €20 bij te betalen.

Ik kan niet in de keuken van T-mobile kijken, dus ik weet niet precies wat voor criteria ze hanteren, maar ik kan me goed voorstellen dat de korting die je krijgt als je van een maandelijks sim-only abonnement overstapt op een iPhone-abonnement kleiner is dan wanneer je een bestaand iPhone-abonnement verlengt.

Mijn abonnement is gisteren afgelopen, maar ik heb er geen probleem mee om even een maandje of twee af te wachten om te zien of de iPhone4-hardware verbetert of dat ik naar bv. een Androidtoestel overstap.

(daar komt overigens ook nog bij dat het iPhone-abonnement van T-mobile voor wat je krijgt behoorlijk voordelig is, vergeleken met losse sim-only + data + sms)

Win98 heeft amper gebruikers gekend omdat het een weekje of zo bestond.
Windows 98 - 25 juni 1998
Windows 98 SE - 5 mei 1999

Hoezo Windows 98 bestond maar een weekje. :?

Ik ken (ook persoonlijk) veeeel mensen die de 1e editie van 98 hebben gehad hoor! Volgens mij duurde het nog bijna een jaar voor SP1

de Beta van 98 was stukken beter dan de uiteindelijke versie, en ook SE.
helaas.
ik heb de beta versie ongeveer 3 of 4 jaar gebruikt, tot er teveel programma's en divers (devices) die geen 98 meer wilden ondersteunen.

Win98 nauwelijks gebruikers gekend?? Waar baseer je dat in vredesnaam op? Niet uit eigen ervaring, want je was toen 13 jaar oud.
Windows 98 was zowel bij thuisgebruikers als in het zakenleven mainstream. Daarnaast kwam er in 1999 ook nog een Second Edition van uit die behoorlijk beter was. Deze is nog jaren in gebruik gebleven. Helemaal omdat ME zo flopte. Er was zelfs een downgrade regeling voor mensen die van ME wilden downgraden naar 98.

Praat dus niet over zaken waar je weinig tot niets van weet. Dat vertroebelt de discussie onnodig.

*edit* Frietsaus en Dutchylex waren me net voor, maar de saus smaakt hetzelfde.

[Reactie gewijzigd door einstein op donderdag 15 juli 2010 14:21]



Nee, jou reactie is een bijdrage aan de discussie...

Maar ik vind het wel slecht dat ze dit soort dingen alsnog niet bij het ontwerpen al hadden gevonden. Het lijkt mij toch dat je deze problemen bij je prototype zou moeten hebben gevonden. Maar iig proberen ze de problemen nu softwarematig te verhelpen. Wat ik me afvraag of dat echt ver gaat helpen aangezien je gewoon je signaal blokkeerd met je hand en kan me niet voorstellen dat dat softwarematig te verhelpen is.


Oh werkt het zo, ik mag alleen zeggen dat ik iets onzin vind als ik het daarna aanvul met een relevante reactie. Zeg dat tan!
Zo werkt dat, ja :+.
[relevante reactie]
Het is gewoon een lullige designfout die wellicht te verhelpen is met een software update, al betwijfel ik dat. Hoe dan ook ik heb er wel verstrouwen in dat Apple dit op korte termijn oplost, desnoods met een terugroepaktie.
[/relevante reactie]
Terugroepactie lijkt mij aan de orde hier - het is een hardwareprobleem wanneer de twee antennes verborgen worden, en de enige manier om dat op te lossen is om de antennes niet-geleidend te maken van buitenaf. Daarom zijn antennes bij de meeste telefoons ook ingebouwd achter plastic. Een oplossing hierbij zou het bedekken met een sterke / krasvaste coating zijn oid.

dat koopt, en vergis je niet, daar werd toen ook enorm kritiek over geleverd ! Van vakbladen tot fora... Dus waarom nu niet ? Omdat het Apple is ?

toch vreemd dat als apple slecht in het nieuws komt, er als eerste geroepen word: maar ms dit ms dat!

Tenzij dat de software (wat nog stommer zou zijn) de verbinding kan verbreken. (alleen lijkt het me zo dat de software slechts een indicatie is van wat de antenne meet, en dus geen invloed heeft op de prestaties).

Als dat het geval is kan het werken. Anders heb je straks kans dat je met 3 streepjes geen verbinding kan maken :).

En als klap op de vuurpijl gaan ze dan het probleem middels deze update nog eens verdoezelen. Want het probleem blijkt er met de update dus nog steeds te zijn!
Ik neem aan dat de gemiddelde Tweaker toch snapt dat het "kortsluiten" van twee antennes aan de buitenkant van de behuizing niet opgelost kan worden door een firmwareupdate die gewoon de streepjes van de ontvangst vergroot? 8)7

Die coating zal wel helpen, tot hij slijt door veelvuldig gebruik: dan is het death grip probleem gewoon weer terug. Het is gewoon een gevalletje form over function, oftewel: het design was voor Apple belangrijker dan de functionaliteit. Wellicht onbewust, maar zoiets als dit kun je bedenken als je _iets_ van antennes afweet :X

Ik neem aan dat de gemiddelde Tweaker toch snapt dat het "kortsluiten" van twee antennes aan de buitenkant van de behuizing niet opgelost kan worden door een firmwareupdate die gewoon de streepjes van de ontvangst vergroot? 8)7
Proest... Lekker naief. Je had de reacties in de eerdere artikelen eens moeten zien.
Bijvoorbeeld hier: Bazilfunk in 'nieuws: Apple: signaalproblemen iPhone liggen aan weergave streepjes'

Klopt, en dat is het mooie aan Apple. Ze hoeven mensen zoals 'Bazilfunk' niet eens te betalen om apple als een religie te verkondigen. Hij maakt zijn maandloon op aan Apple-spul en droog brood en blijft zijn manier van leven op de FP verdedigen _/-\o_ . Wanneer er teveel negatief gereageerd wordt op zijn propaganda zie ik hem binnenkort een bom naar het tweakers hoofdkantoor sturen. (Wel te hopen voor hem dat hij geen iphone4 gebruikt voor het detoneren van de bom O-) ).

Tegen kortsluiting zal een coating wel (tijdelijk) helpen. Maar het probleem is niet het directe contact met de antennes, maar gezien de hoge frequenties gaat het signaal verloren door demping van de zak zout water wat de mens eigenlijk is. Het aanbrengen van een minimaal laagje tussen de antennes en de huid zal niet veel effect hebben, het zal gewoon, net als een condensator, voor de hf signalen geen enkele belemmering vormen, daarvoor moet de isolatie een stuk dikker zijn (oftewel antennes anders/dieper in het toestel of een dikke rand er om heen).
Beste plek is eigenlijk bovenin het toestel, waar de hand het toestel niet afdekt, maar dat staat de FCC geloof ik niet (meer) toe (uitgezonderd externe antennes), i.v.m. straling in het hoofd, dus zit het bij de meeste toestellen aan de onderkant.

[Reactie gewijzigd door friend op donderdag 15 juli 2010 14:15]


Nou het probleem lijkt me toch duidelijk het directe contact met de beide antenne's waardoor deze elkaar kortsluiten. De iPhone 4 functioneert prima als hij niet in de death grip wordt vastgehouden en heeft dan dankzij de nieuwe antenne een betere ontvangst dan de 3GS.

Jullie hebben beiden gelijk... Het aanraken verstoort eigenschappen van de 2 antennes, maar het signaalverlies treed ook op door de demping van het lichaam... Deze combi is gewoon dodelijk...

Een heel dun stukje plakband helpt dus alleen tegen de "kortsluiting", maar niet tegen de demping.. Een iets dikker stukje ducttape helpt al weer wat meer en een dikke rubberen rand zou voldoende moeten zijn om het verlies acceptabel te maken...

@Femme: Dat het niet optreed als de telefoon niet word vastgehouden, verklaart niet dat het puur kortsluiting is... De demping treed op hetzelfde moment op als de kortsluiting... Niet vast betekent ook geen demping door de hand...

[Reactie gewijzigd door KinGuiN op donderdag 15 juli 2010 16:45]


Ja, het is uitermate klant onvriendelijk om 3 weken nadat een apparaat is uitgekomen -en blijkt een mogelijk defect te hebben- (wat in die 3 weken is ontdekt) om een pers conferentie hierover te houden. Apple had dat zeker netter mogen doen. Misschien dat Apple eerst het probleem zelf moet reproduceren en onderzoeken voordat ze een uitspraak kunnen doen, en een plan van actie kunnen opzetten. En dat Apple opzettelijk en bewust aparaten op de markt zetten met een 'Design Flaw' is wel duidelijk, ondanks dat er Iphone4 bezitters zijn die deze problemen niet rapporteren.

En vwb de oorzaak .

Het is goed mogelijk dat dit niet met testen boven water is gekomen. Wat mogelijk ook een oorzaak kan kan zijn is een veranderde instelling ergens in het productie proces van de Iphone. Zoiets iets 'lulligs' als bv overschakelen naar een andere lijm leverancier door een toeleverancier kan bv negatieve effecten op de werking van het eindproduct hebben. Zeg niet dat dit gebeurt is bij Apple maar een kleine ogenschijnlijke niet triviale verandering in het productie proces kan bij complexe high-tech eind-producten soms verkeerd uitpakken, ik spreek uit 1e hand ervaring.

Wat er hand is, zal hopelijk morgen duidelijk worden gemaakt op de pers conferentie.

Extreem klantonvriendelijk vind ik nog veel te voeg om te concluderen. De iPhone 4 is nog maar enkele weken uit, en sinds een week of 2 wordt dit probleem gemeld, als bedrijf moet je toch echt even de tijd hebben om met een goede verklaring either way te kunnen komen.

Da's prima maar dan hadden Apple en Jobs hun mond moeten houden en niet met soms tegenstrijdige uitlatingen komen.

Ze hadden gewoon meteen kopers van de iPhone 4 zo'n bumper geval moeten geven, was goede PR geweest en had het probleem grotendeels opgelost.

[Reactie gewijzigd door Tijger op donderdag 15 juli 2010 14:28]


Dat waren dan ook geen officiele uitspraken. Dat die enorm worden opgeblazen tot die status is het probleem van de media. Ik vraag mij zowiezo weleens af hoeveel van die mailto:sjobs@apple.com berichten ook daadwerkelijk echt zijn.

Gratis bumpers weggeven zou zeker geen goede PR zijn geweest of zijn. Koop je de iPhone 4 voor zijn design (o.a.) en dan moet er perse een lelijke bumper op.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op donderdag 15 juli 2010 14:41]


Oh, sorry, Steve Jobs spreekt niet voor Apple, dat was ik even vergeten, stom van mij.

Je kunt op diverse plaatsen nalezen dat de mails wel degelijk van Jobs afkomstig waren en dat is geverifieerd of jij dat nu waar wilt hebben of niet.

Mag ik je erop wijzen dat Apple zelf gratis de bumpers aan bedrijven die klaagden over ontvangstproblemen heeft gegeven?

Nee, niet via een e-mailtje aan zomaar iemand, dat dat altijd zo wordt gebracht is leuk en aardig, maar dat hoeft niets te zeggen over de officiele(!) acties die het bedrijf gaat nemen. "Houdt 'em maar anders" was ook zo'n uitspraak, ben benieuwd of hij dat morgen ook zo brengt, lijkt me niet.

Je doet wel veel moeite om alles recht te trekken moet ik zeggen. Beweren dat Jobs niet voor apple praat is hetzelfde als beweren dat wat Balmer zegt niet op MS slaat.

Da's prima maar dan hadden Apple en Jobs hun mond moeten houden en niet met soms tegenstrijdige uitlatingen komen.
Nee, ze hadden moeten zeggen : "wij krijgen inderdaad dergelijke klachten binnen en zijn bezig met die te onderzoeken. tot wij een duidelijke oorzaak en oplossing hebben stellen wij voor om te zien of het probleem blijft bestaan als je het toestel als een aap vasthoud.
Zodra er een oplossing is zal die gratis aan de gedupeerde klanten bezorgd worden."

Nintendo had klachten over het breken van het koordje en slechte bescherming van hun Wii motes en hebben wel gratis hoezen en koordjes verstrekt.
Hoewel het breken en beschadigen voort kwam uit slecht gebruik. (je moet dat ding niet tegen de TV gooien en dan verwachten dat beide er zonder kleerscheuren uit komen)

Helemaal mee eens: dat is de enige manier om je goede naam te behouden. Vroegah had je de Ford Pinto, een auto die spontaan in de fik vloog (iets met de brandstoftank ofzo) en waar al enkele mensen zwaar gewond uit waren gekomen of in omgekomen waren. De directie van Ford besloot schijnbaar dat het goedkoper was om af en toe een klant levend te laten verbranden dan auto's terug te roepen en een paar dollar uit te geven aan een reparatie. Dit heeft ze een enorme imagodeuk gegeven natuurlijk.

Toyota heeft ook het een en ander aan problemen gehad met hun auto's en ze hebben voor zover ik weet iedere keer netjes een terugroepactie gestart. In eerste instantie dacht iedereen dat het ten koste zou gaan van hun goede naam, maar het lijkt erop (de verkoopcijfers bekijkend) dat we in ieder geval in Nederland nog altijd veel vertrouwen hebben in de Japanse fabrikant.

Apples eerste reactie was heel anders: die begonnen over "je moet de telefoon anders vasthouden" of "je moet hem ook in een hoesje doen" en erkenden in eerste instantie niet dat er wat mis was met de telefoon. Immers: er waren veel meer telefoons die dit probleem hadden. Nu komt er een softwarefix die het achterliggende probleem niet oplost en ik ben heel benieuwd wat ze morgen gaan zeggen tegen de mensen die nog altijd niet geholpen zijn... Krijgen die een nieuwe foon? Een siliconen hoesje? Of moeten ze genoegen nemen met een andere visuele representatie van de ontvangststreepjes?

Dit gaat wel ff off-topic, dat weet ik.
Maar wat Toyota betreft valt het me vooral op dat de grote problemen vooral in de VS spelen. Dat ziet iedereen, dus waarom zou je in de EU het vertrouwen verliezen in een merk dat al jaren aan de top staat (in Nederland heeft dat wel wat langer geduurd dan in de rest van Europa)


Linkshandigen tel ik niet mee :S

Dat is toch de omgekeerde wereld?

Dan kun je alles goed praten van dat ding:
- Ja je kunt alles zelf instellen(ssh, file-manager tel ik ff niet mee)
- je snapt het wel denk ik.. enz...

Ik ben linkshandig maar dat betekent niet dat ik gehandicapt ben en dat ik het fout doe, nee het is een fout product. Erken dat en ga dan praten over andere zaken zoals die laster 8)7

Mijn verwoording is fout ik bedoel niet dat je niet meetelt als linkshandige, maar dat het probleem enkel voor linkshandigen een echt probleem is. Als rechtshandigen de iPhone vastpakken op een normale manier dan is er geen probleem.

Dus nee jij bent niet gehandicapt en ja jij hebt een reden om boos te zijn op Apple want voor jouw zal dat ding momenteel waardeloos zijn.

Jeps, maar het moet in nederland maar uitwijzen of het daadwerkelijk een heel groot probleem wordt...

Als het waar is dat AT&T een klote netwerk heeft en dat het in nederland(alle providers != T-Mobile) gewoon goed werkt zou dat mooi zijn.

Blijf ik desalnietemin vinden dat de berichtgeving van Apple geen klasse vertoont. Neemt niet weg dat ik ook een iphone heb en een macbook. :P

Maarjah volgens mij moet je als apple/microsoft/dell/acer gebruiker er juist op gebrand zijn dat je een goed product hebt, en er niet heilig van overtuigd zijn.

Het wordt wel steeds gekker, dat je bij een telefoon zelfs al instructies moet lezen over hoe je hem vast moet houden. Ik dacht dat die dingen vooral gebruikersvrindelijk moesten zijn.
Heb elf nog nooit een telefoon gehad die dergelijke problemen had en als die ze wel zou hebben was ie snel in de afvalbak beland.

Je moet het toestel niet gebruiken op een niet-gangbare manier, je moet de telefoon juist gebruiken op de gangbare manier. De dead grip treed pas op als je hem onnatuurlijk vastpakt. (linkshandigen tel ik effe niet mee)
Pardon? Dus jij gaat doodleuk 10-15% van de wereldbevolking discrimineren omdat ze hun telefoon in de andere hand vasthouden? Dus mensen die hun telefoon aan het andere oor willen houden hebben pech gehad? Doe eens even normaal.
Mensen zoals jij die niets anders dan fud verspreiden zouden hard moeten aangepakt worden. Apple zou jullie moeten voor de rechter dagen wegens het verspreiden van ongeoorloofde laster. Dat zou dan ook met goede reden zijn :+
En jij moet even dimmen met je kruistocht tegen alles wat ook maar een beetje riekt naar apple kritiek. Ongeoorloofde laster? Klinkt wel alsof iemand kritiek heeft op De Grote Leider in een communistisch / fascistisch land.

Wil niet lastig zijn hoor, maar Apple heeft sowieso schijt aan zijn klanten.
Ze hebben ook schijt aan de EU standaarden.

Dus wat verwacht je.

Als ik het zo lees: terugroepactie, coating op de rand en weer terug. Prima oplossing als je het echt niet ziet maar heeft wel te lang geduurd. Als marketingpipo kan ik in het algemeen alleen maar waardering uitspreken voor Apple, maar de communicatie schiet de laatste tijd wel zwaar tekort. Over dit probleem, over de mails die zogenaamd of wel vanaf Jobs zouden komen etc, dat zijn toch serieuze missers die het vertrouwen in het bedrijf schaden (zie ook de aandelenkoers).

Maar: It better come friday, and it better be good.

We zullen zien wat ze daar gaan vertellen.
Ja, bovendien ben ik ook wel benieuwd waarom t-mobile opeens hun iPhone 4 website niet meer online hebben.

Zouden ze morgen aankondigen dat ze een recall doen en de release in bijvoorbeeld NL uitgesteld wordt?

[Reactie gewijzigd door arjankoole op donderdag 15 juli 2010 15:34]


"Waarom worden de antennes van deze toestellen gewoon niet gerepareerd, zodat probleem structureel word verholpen ipv enkel optisch?"

Geld.

als je goed had gelezen - vooral op gizmodo, dan had je kunnen lezen, dat mensen die nu hun iphone omruilen en daarna (generally) geen problemen meer hebben. het lijkt erop dat ze naar een omruil/terugroep actie gaan neigen.

Dat gaan ze volgens mij niet graag doen denk ik, want dat zou ze rond de 1.2 miljard euro kosten aangezien er al 6 miljoen stuks van verkocht zijn.

(bron http://www.tijd.be/nieuws...highlight=apple&ckc=1 )

Terugroep wordt veel te duur, ik denk dat ze een herstelling gaan doorvoeren want uit berekeningen maakt men op dat een toch wel hoog percentage van 25% echt problemen ondervind. Als enkel deze mensen zich aanbieden voor herstelling drukt dat het kostenplaatje gevoelig vermits alle iPhone 4's herstellen rond de 300miljoen zou kosten. Uiteindelijk zou hen dat dan rond de 75mil kosten. Het dubbele van gratis bumpers geven.

Er worden bijvoorbeeld veel minder iPhone 4's terug gebracht met problemen dan bij vorige versies dus denk ik dat ze met een herstellingsactie er nog zeer goedkoop vanaf zullen komen.

Voor alle duidelijkheid herstellen is niet het zelfde als terug roepen.

Ze kunnen ook gratis bumpers of stickers uitdelen om erop te plakken, is ook wat goedkoper. Beetje wat Nintendo deed toen bleek dat de Wii controllers nogal de neiging hadden om door TV's te vliegen, :+.

Maar wie wil nu stickers en bumpers op een telefoon die veel mensen kopen vanwege zijn strakke uiterlijk?

Dat gaan ze volgens mij niet graag doen denk ik, want dat zou ze rond de 1.2 miljard euro kosten aangezien er al 6 miljoen stuks van verkocht zijn.
Dat is 1/50e (ongeveer) van Apple's oorlogskas. Geld wat ze hebben liggen en zo kunnen uitgeven aan wat ze maar willen.

Ik denk niet dat ze daar echt van wakker zullen liggen :)

[Reactie gewijzigd door arjankoole op donderdag 15 juli 2010 16:09]


aandeelhouders wel, want die kosten worden ook per aandeel berekend.

aandeelhouders wel, want die kosten worden ook per aandeel berekend.
Zo te zien maken aandeelhouders zich eerder druk om schade aan het merk Apple. Als die schade beperkt, of zelfs ongedaan gemaakt kan worden door een recall, zul je zien dat het aandeel zich sneller hersteld dan dat jij en ik onze portomonee kunnen trekken om een iPhone 4 aan te schaffen.

[Reactie gewijzigd door arjankoole op donderdag 15 juli 2010 19:53]


Dat gaan ze volgens mij niet graag doen denk ik, want dat zou ze rond de 1.2 miljard euro kosten aangezien er al 6 miljoen stuks van verkocht zijn.

(bron http://www.tijd.be/nieuws...highlight=apple&ckc=1 )
Da's dan jammer voor Apple. Andere fabrikanten van ondeugdelijke apparatuur geven dat ook uit aan terugroepacties - ik noem een IBM / Lenovo die bijna 7 miljoen batterijen terugroepen, Toyota die 300.000 Priussen terugroepen, etc.

Waarschijnlijk is het zelfs een fix die bij je lokale Appleboer uitgevoerd kan worden of omgeruild kan worden, dat drukt de kosten ook aardig (als je het overzetten van data zelf doet of het verlies voor lief neemt, wat met mobileme ook wel meevalt (als ik goed doorheb wat dat precies is)).

Ik denk dat het dalen van de aandelen als gevolg van de negatieve publiciteit meer geld kost dan het fixen van dit hele probleem. Uiteindelijk zullen ze het toch moeten fixen dus kost het dubbel. De mensen zijn niet gek.
Met het voordoen als een 'visueel probleem' denkt Apple alleen aan de korte termijn... lange termijn brengt het ze alleen maar meer schade op. Ook zullen er diverse rechtzaken komen (volgens mij zijn die er al?).
Al had Apple nou direct gewoon gezegt dat het probleem in de antennes zit en dat er een coating op moet waren ze veel goedkoper uitgeweest op de lange termijn en was iedereen gelukkig met de goede en snelle support. Geen aandelen die zakken (of misschien een heel klein beetje), geen rechtzaken etc etc.
Ook zullen de mensen dit niet snel vergeten. Imago heeft dus ook deuk(je) opgelopen wat uiteindelijk ook invloed KAN hebben op de verdere verkoop van iPhone 4 en eventueel ook 5.

mensen vergeten snel en de iP5 zal even vlot verkocht worden ook al zou die vol met bug ziten.
Binnen 3 maand is heel dit voorval vergeten in is Steve Jobs weer god op aarde voor alle Aplle
Fans.

Oh ja hoor de EU grijpt in op een telefoon die in de USA problemen veroorzaakt

Je mag me gerust verbeteren als ik het fout heb... maar als ik me niet vergis komt de iPhone over de hele wereld uit. : :+
De U.K en Frankrijk hebben al. De problemen komen hier even goed voor... dus waarom niet? Ze mogen gerust een verbod uitvaardigen om een gebrekkig toestel te weren.

Nee, dat mogen ze niet.

Er zijn verschrikkelijk veel gebrekkige toestellen, en de iPhone 4 is er daar niet eens een van, hoogstens iets minder goed.

Het iPhone 4 toestel wat ik heb geeft viueel dezelfde klachten, dus terug lopende streepjes. Alleen heb ik nog NOOIT in de drie weken dat ik hem heb een wegvallend gesprek of slechte verbinding gehad op het vodafone netwerk weliswaar.

Zijn er mensen hier die wel veel wegvallende gesrpekken hebben gehad? Heb het idee dat veel mensen aan de hand van fimpjes en fora hun mening geven alsof ze zelf deze problemen ervaren.

*edit*

Heb zelf ook een iPhone 3GS en gebruik ze naast elkaar beide op vodafone, de een zakelijk de andere prive. Waar mijn 3GS heel soms geen 3G bereik heeft heeft mijn iPhone 4 dat wel. Ik kan het toestel dan ook gewoon gebruiken zowel in mijn linkse als rechter hand!

[Reactie gewijzigd door StarlightNo1 op donderdag 15 juli 2010 14:55]


Als je midden in het centrum staat dan zal het ook best wel meevallen aangezien het daar wemelt van de zendmasten, bovendien is de dekking in Nederland vele malen beter als in de VS en met name de overlapping is vele male groter.
Vodafone heeft naast KPN een van de beste netwerken in Nederland, en kan mij dus best wel voorstellen als je t-mobile of een andere provider en je buiten de bebouwde kom woont. De verbinding slechter is ten opzichte van de iPhone 3.

De verbinding slechter is ten opzichte van de iPhone 3.
Dat is niet wat ik mensen in de USA hoor zeggen. die hebben nu met de iPhone 4 binnenhuis bereik (inclusief werkende gesprekken) op plekken waar ze met de iPhone 3G(S) geen bereik hadden.

dit is gewoon belachelijk.
ik heb een 3G en mag dadelijk een nieuwe telefoon uit kiezen.
Maar of het de 4G wordt ik weet het niet.

Toen ik de 3G kocht was het voor mij ook echt de beste telefoon.
Totaal geen spijt gehad maar nu een betere telefoon vinden dan de 3G die zijn er gewoon niet misschien de 3Gs maar dan wacht ik wel op de 4Gs

Of je neemt een sim only en blijft met je 3G werken! Waarom een nieuwe telefoon als je oude het nog doet en over alles beschikt wat je wilt. Want wat heeft de 4G nu echt meer?


Je begrijpt me niet, ik bedoel, wat kan die nu echt meer! Je moet fanboymodus even uit zetten!

Edit: Ik voel wel een reactie toppertje aankomen :9

[Reactie gewijzigd door Timo002 op donderdag 15 juli 2010 12:27]


- resolutie 2x zo hoog
- 5mp camera met flits ipv 3 mp
- Video bellen (Facetime)
- Front Camera (zie ook puntje 3)
- 802.11n ondersteuning
- Dual-mic
- Sneller CPU
- Batterij gaat langer mee
- HD Video recording

Je mag hem alleen niet vasthouden, maar dat doet er niet meer toe.

Als je de vraag beantwoord (wat kan hij meer) i.p.v. de specificatie opnoemt blijft het volgende over:
-Video bellen
-HD Video recording

Gaaapp..als we zo gaan praten dan kan iedereen gerust bij zijn oude toestel van 4 jaar geleden blijven..Wat kan elke HTC nou meer dan zijn vorige die een maand ervoor uit kwam..of die maand daarvoor..of die maand daarvoor etc etc etc? Zo kunnen we wel over alle toestellen praten he.

Interessant punt dat je aanroert, want je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk hebben we na 1 of 2 jaar geen nieuwe telefoon 'nodig' Maar het is een hebbedingetje en zoals Camembert al zei " status" , net als een flitsende auto, een ontzettende gave gamecomputer, een lekker vriendin of veel geld.... statussymbolen.

De sprongen (sprongetjes) die er toe doen van de GSM-evolutie
alleen bellen -> bellen+sms
b+s -> b+s+agenda
B+s+a -> +internet
b+s+a+i -> +GPS
b+s+a+i+g ->+applicaties


en nog wat multimedia dingen (cameraatje, oordopjes, radio, mp3's, films etc.)

- hij kan MEER details weergeven
- Batterij/beltijd is wel degelijk een belangrijk puntje bij een iPhone die al niet al te lang meegaat.
- Dual-mic voor noise onderdrukking is ook wel een toegevoegde waarde

zeker die laatse als je er niet mee kan bellen :P

meer details is ook handig, met name bij de signaalsterkte-streepjes :)

veel beter scherm vergeet je natuurlijk, betere autonomie, ironish genoeg zelfs een beter ontvangst, top kwaliteit foto's, ...


Neen hij is niet afhankelijk van een stroomkabel voor langere tijd. De autonomie van het toestel is dus groter.

Betere autonomie haha |:( |:(
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autonomie

Het heeft een eigen wil bedoel je? _/-\o_
dat is niet de enige betekenis van Autonoom zijn. Dat staat notabene letterlijk in de link die je aangeeft als bron.

+ Doet op bellen na alles nog steeds beter dan de concurrentie.

Google komt nu in de buurt kwa browser-ervaring en apps, maar is er nog lang niet. 1 van de redenen daarvoor is dat de touch-technologie van apple beter (daar kan google weinig aan doen) is. En dat verzin ik niet, dat is al enkele keren aangetoond door onafhankelijke testen. Ga maar ff google'en voordat er geflamed word...

Het is niet voor niets dat iedereen die de iPad heeft aangeraakt er mee wegloopt. Dat ding is hetzelfde als de iPhone, wat dus bevestigd dat dat een fantastisch OS heeft. Dat sommige van jullie daar niet aan durven en telkens komt met 'ik vind ...' De massa koopt, de massa beslist. (<- punt) Anders kan je nu ook nog zeggen dat Betamax beter is dan VCR, gaat altijd om prijs/kwaliteit/marketing, maar uiteindelijk beslist de consumer; de massa, die bestaat uit jij en ik.

Vergeet niet dat Consumer Reports (jaja, die ook al eerder aangaf dat je hem niet moet kopen) de iPhone 4 nog steeds heeft staan als de beste smartphone koop.

http://www.iphoneclub.nl/...e-smartphone-op-de-markt/

Dus eigenlijk is deze telefoon wat versie 3 had moeten zijn, waarom is men dan zo blij met deze telefoon? want de opvolger van deze is veeel beter. Zou de aankoop nog maar ff uitstellen.

Dit. Waarom zou je al een nieuwe kopen als je oude het nog gewoon doet. 'T is niet alsof er plots zoveel nieuwe belangrijke technieken zijn bijgekomen in de laatste 2jaar.
Een telefoon van €800 kan echt wel meer dan 2jaartjes gebruikt worden.

Nou een betere camera, betere resolutie. Facetime.

Met een "betere" hogere resolutie maak niet mooiere foto's . Echter nemen ze wel meer ruimte in beslag.

OffTopic
Iphone
Iphone 2 (=3G)
Ihpone 3 (=3GS)
Iphone 4 (=4) => dus niet 4G aangezien dat relateert aan een techniek en een bepaalde chipset nodig heeft)

Hieruit volgend zal de vijfde Iphone, als deze al in een 'S'-versie uitkomt, Iphone 4S gaan heten en dus geen 4GS.
OnTopic
De geboden oplossing is natuurlijk onzin, aangezien -zoals verwacht- het probleem zelf niet wordt opgelost, maar enkel de schijn wordt gewekt dat het probleem wordt opgelost. Verhalen dat het probleem tijdens de prototypes al bekend was heeft er niet voor gezorgd dat dit probleem werd opgelost, want de Iphone 4 moest en zou worden gelanceerd in juni/julie net als de voorgaande modellen.

[Reactie gewijzigd door Miggle op donderdag 15 juli 2010 12:26]


mischien doen ze die update wel omdat zodra mensen de telefoon via een terugroep actie kunnen opsturen. mensen ziets hebben van het is niet meer nodig want ik heb genoeg streepjes of de slechte ontvangst komt door de provider :? . (de niet techneuten dus) en dat scheelt aanzienlijk in de kosten.

100% of 30 tot 70% is toch wel een grote kosten besparing. :X

maar misschien heb ik het helemaal mis.

[Reactie gewijzigd door Proxx op donderdag 15 juli 2010 16:14]


Als je kijkt naar wat de update doet is dat er te veel streepjes waren, de meeste mensen krijgen dus nu standaard al minder streepjes. Ze zullen dus niet echt gaan denken 'ik heb al genoeg streepjes' wel?

offtopic:
daar heb jij dan weer gelijk in

Zeker offtopic maar als je mensen probeert te verbeteren doe het dan goed: het is iPhone met een kleine i!

Wie zegt dat de antenne's niet structureel worden aangepast? Waarschijnlijk is Apple daar allang mee bezig, maar dat heeft natuurljik geen zin op de al uitgeleverde telefoons. Daar zou een terugroepactie alleen hardwarematige correcties kunnen betekenen.

Ik weet niet of je het weet, maar er zijn al miljoenen Iphone4's verkocht, en het is natuurlijk niet een kwestie van een simpel telefoontje om alle telefoons terug te roepen.

Ben het wel met je eens dat Apple duidelijker moet zijn in wat ze doen/willen gaan doen om dit probleem te verhelpen.

Dat er al veel toestellen verkocht zijn is geen excuus voor het zand in de ogen strooien van de gebruiker, wat met deze update lijkt te gebeuren.

Het aantal streepjes (wat deze update lijkt te 'verbeteren') is zelfs het hele probleem niet eens. Want zeg nou zelf. Hoe vaak check jij het aantal streepjes tijdens het bellen ?
De gebruikers klagen over afgebroken gesprekken, en aangezien bellen nu precies de basis-functie van een telefoon is (zélfs van een iPhone ;) ) is dat een knap vervelend probleem.

En of met die patch werkelijk een probleem opgelost wordt, of dat het een fake marketing-verhaal is ? Tja... het blijft een closed-source OS !

apple is nog steeds een commercieel bedrijf dus die ziet geen geld in het terug roepen van miljoenen telefoons. ;) dat is waarom deze poppen kast zo aan de gang is.

Waarom strooit Apple nou de mensen zand in de ogen? Het lijkt erop dat Apple nu aan 2 problemen werkt. 1.verkeerde weergave van signaal sterkte. 2. ontvangst verlies bij bepaalde manier van vasthouden.
als ze mensen zand in de ogen willen strooien hadden ze niet een patch uitgebracht die minder streepjes weergeeft. En ik mag aannemen dat ze komende vrijdag meer duidelijkheid brengt.

Waarom Apple met zand aan het strooien is ?

Zoals ik al schreef: ze zeggen (suggereren) dat die patch het 'Death grip' probleem oplost.

Alleen doet Apple alsof een verkeerde weergave van wat streepjes het hele probleem is, maar heeft de gebruiker het werkelijke probleem dat gesprekken afgebroken worden. En dat laatste wordt niet opgelost door de patch.
Het is de vraag of de update voor alle klagers soelaas biedt. De update zal namelijk alleen de weergave veranderen, maar het signaal niet verbeteren. Daardoor zullen gesprekken op dezelfde plekken en momenten wegvallen. Apple spreekt in zijn brief niet over deze klachten.
(bron)

Dus als HP meer dan een miljoen laptops verkoopt met een probleem dat je wifi het niet doet als je het toetsenbord aanraakt, is het een goed excuus om die niet meer terug te roepen? Kom op zeg zet je oogkleppen af. HP en Toyota en nog genoeg andere merken komen door deze dingen in het nieuws, dus Apple ook. Als ze een terugroep actie doen weet ik vrijwel zeker dat ze meer dan 75% van de mensen bereiken.

Als ze het hadden toegegeven, en ze terug had geroepen, productie stil hadden gelegd en er een coating opgedaan hadden ze meer goodwill gekweekt, dan een software update uittebrengen die het probleem verbergt.

Tuurlijk als CEO is het een moeilijke keuze omdat het een hoop geld gaat kosten, maar het probleem blijven ontkennen kost op den duur veel meer omdat je dus een hoop klanten gaat verliezen.

Maar uberhaupt zoiets kun je niet oplossen met een zogenaamd ingewikkeld algorithme voor de ontvangst... Dat is bedrog, nu laten de iphone dus zien dat je meer bereik hebt terwijl je dat misschien niet hebt. En dan gesrpekken wegvallen met 2streepjes?!

Door dit soort geintjes zou ik niet meer met zo een bedrijf in zee gaan, het zijn de kleine dingetjes. Misschien vinden sommige dat overdreven, maar ik heb liever een bedrijf wat een paar problemen heeft maar deze wel toegeeft, dan een probleem die nooit problemen heeft, en als die een probleem heeft dit niet of heel moeilijk kan/durft toe te geven omdat ze anders te weinig geld krijgen ?!?!?!?!?!?!?!

[Reactie gewijzigd door Antonyjeweet op donderdag 15 juli 2010 14:07]


Tuurlijk als CEO is het een moeilijke keuze omdat het een hoop geld gaat kosten
Apple heeft 54 miljard in kas. Een recall actie van een paar miljoen iPhones zal ze echt niet veel pijn doen.

Dat zou best kunnen kloppen, maar ik zie Steve wel echt als een gierigaard, die niet wilt geloven dat er iets fout zit in zn product.!
Steve wil ook niet 1 miljard kwijt raken omdat ie de iphonetjes terug moet roepen geloof mij. Waarom komt hij dan eerst met een software update? En waarom roept ie ze dan niet meteen terug?

Serieus Steve, GTFO en laat iemand het werk doen die er kijk op heeft, en alles goed test. Je word te oud, het gaat niet om design of om de hype. Het moet ook gewoon goed werken!!!

[Reactie gewijzigd door Antonyjeweet op donderdag 15 juli 2010 15:53]


Het gaat nog altijd een HOOP GELD KOSTEN en zeker PIJN DOEN.

Toyota is één vd grootste (al dan niet de grootste) en rijkste autoproducenten, denk je dat die "peanuts" van recalls hen geen pijn doen?

Toyota is één vd grootste (al dan niet de grootste) en rijkste autoproducenten, denk je dat die "peanuts" van recalls hen geen pijn doen?
Ik heb 't puur en alleen over Apple, wat een recall van alle tot nu toe verkochte iPhone 4's kost ( 1.2 miljard is een goeie schatting ), en hoeveel impact dat op Apple's kas heeft. (weinig).

Toyota, als ze een recall moeten doen, kost dat een veelvoud.

Typisch weer dat Apple hun ontwerpprobleem afschuift op een pietluttig iets zoals ontvangstweergave terwijl de fout toch echt ligt bij de ondoordachte plaatsing van de antenne. Maar om nou te gaan roepen dat ze er met man en macht aan werken om de heilige algoritmes aan te passen is ook wel vergezocht, lijkt me slechts een tabelletje met variabelen die ontvangst-eenheden weergeeft wat aangepast worden? Met die manier van verantwoordelijkheden wegschuiven is dat hun bedoeling van Think Diffirent, think Apple? :+ Beetje zielig dat ze doen alsof hun neus bloed, laat ze eens als autofabrikanten hun telefoons terugroepen, natuurlijk is dit wel anders dan weigerende gordels maartoch, ze hebben niet bepaald een degelijk product geleverd imho.

Volgens mij is het probleem niet zozeer de kwaliteit van de antennes, maar de plaatsing. Hierdoor wordt bij het vasthouden van de telefoon met je vingers een soort kortsluiting wordt gemaakt. De antenne "repareren" lost niks op.

Een structurele oplossing zou zijn de antenne ergens anders te plaatsen. Maar dat houdt in dat er eerst een ander design moet komen en vervolgens het hele productie proces aangepast moet worden. Als Apple dit doet geven ze eigenlijk toe dat het design fout is. Dan willen de mensen met een "oude" iPhone 4 dan uiteraard gratis een nieuwe en kunnen alle bestaande iPhones 4 de prullenbak in. En dat terwijl ze nu flink productie aan het stampen zijn om deze telefoontjes maar te verkopen.

Je kan je voorstellen dat Apple geen zin heeft om met zo'n structurele oplossing te komen en je ziet dat ze ook van alles anders proberen, zoals het met software op te lossen of met een onzichtbare coating, volgens de geruchten.

Er bestaan wel wetten die zeggen dat wanneer je een product koopt, je redelijkerwijs mag verwachten dat deze zijn functie naar behoren uitvoert. In dat opzicht zou een consumentenauthoriteit wel kunnen ingrijpen, maar ik vraag me af of ze echt iets hard kunnen maken.

Een isolerende coating kan een prima structurele oplossing zijn. Het gaat er immers om dat de gebruiker de beide antenne's niet kan kortsluiten. Zonder het kortsluitingsprobleem biedt de iPhone 4 een zeer goede ontvangst als ik de reviews mag geloven.

Apple zou een terugroepactie kunnen doen om de reeds uitgeleverde iPhone's 4 te voorzien van een nieuwe antenne met coating of van een coating op de bestaande antenne. De druk op Apple is inmiddels ver opgevoerd door de media dus ik denk dat ze wel maatregelen moeten nemen.

wildhagen:
In andere woorden, het daadwerkelijke probleem is er nog steeds, alleen word nu de gebruiker voor de gek gehouden en het idee gegeven dat het probleem is opgelost?
Nee, Apple maakt juist een eerdere "feature" in het OS van de iPhone ongedaan die de gebruiker voor de gek hield dat het netwerk een behoorlijk bereik had terwijl dat niet zo was. Aan het onderliggende probleem verandert niets, dat is niet softwarematig op te lossen: bij matige ontvangst (wat je nu wel kunt zien aan de streepjes) verlies je verbinding als je de antennes kortsluit.

wat heb je aan de streepjes, als het probleem zich nog steeds voordoet?

Als je nu 3 streepjes of minder ziet kun je nu een workarond toepassen en de telefoon met twee vingers bovenaan het toestel vasthouden.

Handig toch...

In andere woorden, het daadwerkelijke probleem is er nog steeds, alleen word nu de gebruiker voor de gek gehouden en het idee gegeven dat het probleem is opgelost?
Ik zie tientallen reacties zoals de jouwe op deze wijziging maar ik snap ze niet helemaal.

Voor zover ik het verstaan heb toonde de iPhone 4 origineel 5 streepjes terwijl dat er in werkelijkheid maar 3 hadden mogen zijn. Met andere woorden, mensen die tot nu toe een iPhone gekocht hebben werden 'opgelicht' aangezien het weergegeven bereik niet overeenkwam met de werkelijkheid. De nieuwe weergave zal dat wel doen. Dus eigenlijk wordt je niet meer voor de gek gehouden, Apple is nu een stuk eerlijker in dat ze toegeven dat het bereik meestal niet schitterend is.

Nu ja, veel streepjes of niet, het lost het probleem van de 'death grip' niet op.

OK, maar hoe kan het dan dat nu ineens gesprekken wegvallen bij 2 streepjes? Dat suggereert dat hij welliswaar sneller qua streepjes daalt, maar onderaan de meetlat toch nog teveel streepjes weergeeft.

Volgens mij spreekt men hier over een beta versie voor een update. en hieruit kan je maar moeilijk conclusies trekken. Het wegvallen van gesprekken staat overigens volledig los van deze update zoals ik het lees. er zijn 2 problemen, waarvan men 1 (de verkeerde weergave) via software kan oplossen. het antenne probleem is even afwachten



Gelukkig refereerde Steve dan ook niet naar andere merken telefoons toen hij het probleem bagitaliseerde...

Oh je bedoelt zoals Apple in het verleden regelmatig bij hun bijeenkomsten deed over Microsoft? Leuk toch, die fanboi's :D

[Reactie gewijzigd door Tijger op donderdag 15 juli 2010 14:31]



Vista was prima, het grootste probleem was een nieuwe benadering t.o.v. hardware(divers) waar fabrikanten slecht mee omspringen. De gemiddelde consument was de dupe en schoof dat bij MS op hun bord. Net zoals ios4 zaten er bugs in, maar die werden hersteld. De slechte naam echter niet...

Afgezien daarvan kan ik de iPhone niet als beste zien. Ook niet een android of blackberry. Het gaat erom wat je eisen en wensen zijn. Leuk facetime, maar als je het niet gebruikt kan het dus niet bijdragen tot het oordeel "beste". Net zo min een hogere resolutie van de camera als je die toch zelden gebruikt... Daarnaast is het een gebruiksvoorwerp en blijft het vermakelijk hoe sommigen hun telefoon dan wel de maker toch krampachtig als "de nieuwe messias" blijven bombarderen en elke gelegenheid aangrijpen om andersdenkenden op hun plek te zetten...

Vista kwam te snel, en werd snel overal op geinstalleerd.
Zelfse op de computers die de minimum eisen nog geen eens hadden, toen ging iedereen blaten BLEEH wat een Klote OS dat Vista. Tuurlijk er zaten wel een paar kleine foutjes in, maar het was verre van een instabiel en slecht OS. Als je tenminste wat redelijke hardware had. Anders blijf je toch bij XP?!

Ik zal je post ook even in de 2001 versie neerzetten:

"XP kwam te snel, en werd snel overal op geinstalleerd.
Zelfse op de computers die de minimum eisen nog geen eens hadden, toen ging iedereen blaten BLEEH wat een Klote OS dat XP. Tuurlijk er zaten wel een paar kleine foutjes in, maar het was verre van een instabiel en slecht OS. Als je tenminste wat redelijke hardware had. Anders blijf je toch bij 98?!"

De meeste mensen zijn echt vergeten wat een enorm slecht begin Windows XP heeft gehad. Vastlopers vanwege slechte driver ondersteuning (als die er uberhaupt al was, want voor veel consumenten hardware waren helemaal geen NT drivers).

Klopt, maar dat doet er volgens die mensen niet toe, hebben ze niet meegemaakt, of het werkt nu toch :')

Nee, maar dat klopt idd. Mensen die willen het verleden nogal eens snel vergeten :)

Maar wat ik dan heel vaak ook niet begrijp, mensen die zeggen dat windows zo kut is, en ubuntu te moeilijk hebben toch vaak windows. Waarom hebben die mensen dan geen MAC!!? Niet omdat het te duur is, kan wel ja maar 2dehands of de basismodellen kosten niet meer zoveel. Maar omdat iedereen er verstand van heeft en alles erop werkt. Windows is gewoon ingeburgerd, en werkt hoe het moet werken.

[Reactie gewijzigd door Antonyjeweet op donderdag 15 juli 2010 15:48]


vista was inderdaad allesbehalve Ruk, maar de fout zat voor 90% bij de 3party programmeurs die zelfs niet ontwikkelden volgens de richtlijnen voor XP!

gecombineerd met dat het lang verwacht was, maar nog te weinig driver support om echt goed aanvaard te worden.

@Antonyjeweet "Anders blijf je toch bij XP"

NIet van toepassing op nieuwe computers met besturingssysteem voorgeinstalleerd en ontbrekende XP drivers

Ik kan me nog herinneren dat het kopieren van een paar simpele ascii files minuten erg lang kon duren, zelfs op snelle hardware. Het heeft heel erg lang geduurd voor dat ellendige probleem eindelijk opgelost was. Volgens mij moesten we zelfs wachten op SP1 :-(

Toch niet een probleem voor een enkeling...

Mja, zo'n kop in de telegraaf *kuch* verbaast me niets. Glossy bladen zoals de Telegraaf zijn precies het voorbeeld waardoor veel dingen uit het verband worden getrokken en puur alleen sensatienieuws is.

[Reactie gewijzigd door gnimmeL_kraD op donderdag 15 juli 2010 15:14]


Ok Vista was lomp maar het werkte wel goed.

Als je serieus genomen wil worden, wil je dan niet de Telegrof aanhalen als bron? dat helpt namelijk niet echt.


Klote OS? Laat me niet lachen, Windows werkt 99,9% van de keren geweldig. Je hebt er vooral problemen mee als je niet met pc's kan omgaan. De enige reden dat andere OS-en daar minder last van hebben is omdat er gewoon minder toolbars, virussen en bloatware voor gemaakt worden. Ook wel relaxed dat Windows het enige "Klote OS" is waar je fatsoenlijk op kan gamen.

Idd wat een Klote OS, word ook weinig gebruikt met een marktaandeel van meer dan 90% :')

Edit: Was tegen OpenMinded!

[Reactie gewijzigd door Antonyjeweet op donderdag 15 juli 2010 15:46]


Zozo jij bent openminded, alsjeblieft kies niet zo een naam als je het geen eer aan doet...

Mwah doet hoeft niet zo te zijn. Misschien dat ze nog iets anders hebben gedaan. De baseband processor is een ARM core en een FPGA gecombineerd. Als ze in de FPGA van de baseband processor een filter hebben ingebakken om het signaal van WIFI weg te filteren dan is het probleem ook opgelost. Puur softwarematige oplossing maar het werkt. Als het werkt dan werkt het en of het goedkoop of duur is maakt dan verder ook niks uit.

Ik vind dit zéér klantonvriendelijk van Apple, dat ze een probleem op deze manier proberen te verdoezelen. Niet-techneuten zullen hier namelijk waarschijnlijk gewoon intrappen.
Wat is zo klant onvriendelijk? Dat ze binnen een maand hun geld terug kunnen krijgen als het niet bevalt? Goh noem mijn eens andere phones waar je dezelfde geld-terug-garantie hebt als ze niet bevallen?

Mischien dat 2% er last van heeft. Die kunnen het "probleem" simpel oplossen door:
  • hun geld terug vragen omdat de ontvangst beroerd is
  • het toestel anders beet te pakken
  • de buitenkant een bescherming te geven in de vorm van een bumper, case, blanke lak, doorzichtige plakband
Daar staat tegenover dat de meeste mensen de ontvangst beter vinden. Engadget heeft zelf ervaringen verzamelt, dan zie je dat het probleem erg subjectief is. Volgens mij wijkt het niet veel af van de ervaringen die ik hier lees over andere toestellen. Er wordt hier geen toestel aangeprezen, of er zijn wel een paar mensen die het tegendeel beweren. De een zegt over een bepaald type dat het een degelijk apparaat is en de ander dat ze uit elkaar vallten. Allemaal hebben ze gebruikerservaringen om het staven.

Dat is nu eenmaal inherent aan elk productbeleving. Er zal nooit een product komen dat door alle mensen als positeif wordt ervaren. Maar als een ruime meerderheid het als een goed product beschouwt is het een goed product.

Apple's problemen worden in hoofdzaak veroorzaakt door het AT&T netwerk en dat is algemeen bekend. Dat kan je in je aankoopbeslissing meenemen. Bevalt het toch niet dan geef je dat ding toch binnen een maand terug?

En als je echt zweethanden hebt en graag de phone zo beet houdt en ook in gebieden woont en werkt waar het signaal zwak is, dan koop je zo'n ding bij voorbaat toch al niet.

Ik begrijp niet zoiets infantiels elke dag weer gepresenteerd kan worden als "nieuws".

[Reactie gewijzigd door degener op donderdag 15 juli 2010 23:02]


Maar als apple's problemen in hoofdzaak veroorzaakt worden door het AT&T netwerk is het ook dom van apple om daarmee een exclusief contract mee te beginnen. Vooral als de problemen al bekent zijn, laat me denken aan een ezel en een steen....

Ze hebben dan ook nauwelijks keus in de VS. Men heeft gewoon gekozen voor het bedrijf met de meeste klanten, er zijn er verder 2-3 echt grote?

Ik begrijp niet zoiets infantiels elke dag weer gepresenteerd kan worden als "nieuws".
Hoge bomen vangen veel wind, en dat werkt in Appljes geval in twee richtingen. Iedere halve scheet die wordt gelaten omtrent een product van Apple komt redelijk groots in het (tweakers) nieuws. Of dit nu een positieve of een negatieve scheet is.

Daarbij zijn bijna alle 'ervaringsdeskundigen' in de aangehaalde link in staat om het probleem te reproduceren, ook degenen in London (en laten we dan maar aannemen dat dit Londen Engeland is) ervaren het. Gezien AT&T niet in GB handelt, kunnen we stellen dat het niet (louter) een AT&T probleem is.

In mijn beleving doen de echte problemen zich met de 'Death Grip' zich voor bij slechte ontvangst, ongeacht de carrier. Er zijn natuurlijk véél telefoons die slecht presteren bij een laag signaal, 'vroeger' werd daar ook nog wel eens op gereviewed en leek het ook wel belangrijker te zijn dan tegenwoordig (wat natuurlijk te maken kan hebben met verbeterde dekking). Ik heb echter nog nooit eerder gehoord van telefoons die slechter gingen presteren wanneer ze op één bepaalde manier worden vastgehouden.

Het oplossen van problemen met een telefoon die duidelijk vanuit het ontwerp ontstaan door zelf aanpassingen te doen aan de telefoon is natuurlijk ongehoord. Over productbeleving gesproken zeg.. Je kunt naar mijn idee, qua imago, niet een product op de markt zetten onder de noemer 'de meest geniale telefoon ooit, die aanduidt hoe de toekomst eruit gaat zien'. Om vervolgens tegen iemand uit een dorpje met laag signaal (voldoende voor oude inferieure telefoons!) zeggen: "oh, maar voor jou niet, want jij woont in een kutgat en de toekomst komt daar niet.". Het is toch vreemd dat het meest geniale product ooit blanke lak, zelf opgespoten, nodig heeft om helemaal goed te werken?

Hoe dan ook; het probleem moet niet overdreven worden. De 'Death Grip' resulteert wel in een signal drop, maar zéker niet altijd in onwerkbare situaties. En om eerlijk te zijn zou het mij volkomen aan mijn reet roesten of ik minder signaal heb dan optimaal mogelijk is, wanneer ik gewoon kan doen wat ik wil. Echter, ik woon wel in een klein kutgat waar ontvangst op enkele plekken te wensen over laat. Dus ik hoop toch dat Apple een goede oplossing heeft liggen voor het probleem tegen de tijd dat ie geintroduceerd wordt in Nederland. Want dan zou ik 'm ook zomaar kunnen gaan gebruiken hier ;-).

Volgens het filmpje lost het probleem niet eens op dat de streepjes 'aan blijven' met de nieuwe update..?

Misschien is het nu eindelijk een keer goed dat een product vertraagd op de NL markt wordt gelanceerd ;)

Dat ja, zoieso schiet je niks op met die hypes.

Eerst kat uit de boom kijken, dan wachten op een prijsverlaging en dan toehappen.

Scheelt je een bult geld en ellende.

Tevens snap ik het verhaal niet over die beta, hoogstwaarschijnlijk zit die fix van 4.0.1 daar nog helemaal niet in verwerkt.

iPhone verlaagt pas in prijs als de volgende uitkomt...

Hoezo ? Uit een van de vorige nieuwsberichten hierover bleek dat het probleem vooral in de Verenigde Staten voorkwam, omdat ze daar op een andere frequentie bellen.

dat maakt niet uit alle frequenties voor GSM gebruiken dezeflde antenne, het punt is dat je die kan kortsluiten en dat zal in ergere/mindere maten bij frequenties te zien zijn (verschil per frequentie is er inderdaad maar z ehebben er allen last van).

WHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA!!! Die grappenmakers!

Ik ben blij dat ze het bereik beter weergeven enzo, maar verder niet verbeteren ofzo.

Auto:
Hallo meneer, uw motor start nogsteeds niet, maar we hebben wel een cd met motorgeluiden voor u.

[Reactie gewijzigd door maartenverbaan op donderdag 15 juli 2010 12:18]


Hahaha, geweldig :)

Jammer dat humor hier wordt weggemod naar "ongewenst". Geen greintje spot wordt hier getolereerd.
Aan alle fanboys, neem jezelf a.u.b. niet al te serieus en accepteer gewoon grappige uitspraken, ookal ben je het er zelf waarschijnlijk niet mee eens.

Toch redelijk terecht deze spot. Door meer en meer instanties (zoals de amerikaanse consumentenbond, "Consumer Reports", zie http://www.reuters.com/article/idUSTRE66B0OD20100713) wordt de grip of death gezien als design flaw. Het wegwerken van de zichtbaarheid van die fout (maar niet de fout zelf) lijkt dan toch erg vreemd.


Wat je doet is appels met peren vergelijken (pun intended).

De iPhone 4 is een stuk hardware, Android is een Operating System.

Maar iOS is wel de software, die ze nu hebben aangepast om het probleem te verbergen ;) Niet wat Uloga bedoelde, denk ik, maar wel waar het daadwerkelijk om gaat.

Aan de andere kant, met Android word vaak niet meer het OS bedoeld, maar het gehele Android platform. Alle telefoons die Android draaien dus

Tja dat krijg je als je tesnel je modellen wilt introduceren.
Ik zou gewoon zeggen die mensen die het toestel hebben, ga maar terug naar de winkel en wij zullen deze antennes gewoon vervangen.
Dat is het minste wat je voor je klanten kan doen, je levert een slecht product af gewoon.

Goh, hebben al die "apple bashers" van de afgelopen weken toch gelijk gekregen over hoe deze update zou uitpakken..

@Joe: Dan brengen ze nog maar 1 model per jaar uit ook, met reeds bewezen hardware... En zelfs daar hebben ze al moeite mee... Je zou toch denken dat ze dan ruim de tijd nemen om alles door te lopen en te testen... Niets blijkt minder waar te zijn...

[Reactie gewijzigd door KinGuiN op donderdag 15 juli 2010 12:26]


en meteen wordt je post gezien als offtopic lol.

Ja snap wat je bedoeld, ze kunnen beter om de 2 jaar gewoon een nieuw model uitbrengen dan wat ze nu doen, want dan gaat het gewoon mis. Al hebben de meeste toestellen kinder ziektes, maar omdat hun zo'n reputatie hebben valt dat meteen op.

als ze niet zouden testen zouden ze geen ongeëvenaard stuk software als iOS 4 kunnen maken (evenals de vorige versies en Mac OS X).
Dat apple het apparaat vanuit de gebruiker ontwerp moge duidelijk zijn.

Vooralsnog heb ik nergens een test gezien die andere toestellen met de iPhone 4 vergelijkt op hetzelfde netwerk?

EN WAAR DE HELL ZIJN DIE VERGELIJKINGEN DAN?

Zo lang ze er niet zijn: waar hebben we het dan over?

Iets in hoofdletters schrijven, dus eigenlijk roepen terwijl je ongelijk hebt. Doe in het vervolg iets meer moeite en kijk iets verder dan je neus lang is:

nieuws: 'Signaalverlies iPhone 4 door death grip is 24dB'

En weet je wat de conclusie is van de bron die die grafiek heeft gemaakt?
The Antenna is Improved
From my day of testing, I've determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all. I can honestly say that I've never held onto so many calls and data simultaneously on 1 bar at -113 dBm as I have with the iPhone 4, so it's readily apparent that the new baseband hardware is much more sensitive compared to what was in the 3GS. The difference is that reception is massively better on the iPhone 4 in actual use.

Beter lezen. De antenne is wel beter bij een bepaalde lage signaalsterkte maar dat is zonder het signaalverlies in aanmerking te nemen.
De 3GS heeft veel minder last van signaalverlies door vasthouden van de telefoon en zal dus beter presteren als je de telefon in je hand hebt

Nee, minimaal hetzelfde. Als je de iPhone 4 beoordeelt puur op de gevoeligheid van de antenne... en dus niet op dat puntje bedekt... dan is deze beter dan de vorige iPhones.

Dat staat er niet, er staat dat ze met bellen op meer plekken kunnen bellen dat met de 3GS en er minder vaak gesprekken verbroken worden.
the difference is that reception is massively better on the iPhone 4 in actual use.
Dat stukje 'in actual use' slaat niet op 'niet aanraken en via een bt-setje bellen' oid. Maar gewoon normaal gebruik.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op donderdag 15 juli 2010 15:34]


Waar die vergelijking zijn? Laatste link van het artikel: Consumer Reports. Zij heben met verschillende telefoons onder identieke omstandigheden getest. o.a. ook iPhone 3

Ik zeg nergens dat ze niet getest hebben, alleen hebben ze volgens mij niet goed getest.. Je kan mij niet wijsmaken dat een simpel iets als met de telefoon in je linkerhand kunnen bellen, niet getest word... En software testen is heel wat anders dan een volledige combi van hard- en software testen..
Vooralsnog heb ik nergens een test gezien die andere toestellen met de iPhone 4 vergelijkt op hetzelfde netwerk?
Niet??? Of je komt net uit een ei, of je bent selectief onder andere de test van de consumentenbond alweer vergeten...

Ik heb vandaag reeds diverse berichten gelezen van mensen die na het omruilen van hun iPhone 4 met een nieuwer exemplaar geen last meer hadden van de verbindingsproblemen zoals hierboven beschreven. Dit geldt helaas niet voor iedereen.

http://gizmodo.com/558702...firm?skyline=true&s=i

Het blijft op dit moment gissen naar de oorzaak van het probleem en wat er anders is aan de telefoons die zijn omgeruild en wel goed werken.

Probleem met inwisseling is natuurlijk, je weet niet of je een nieuwer exemplaar terugkrijgt. Voorraden worden zonder enige twijfel aangevuld en zeker in grote steden waar ze als zoete broodjes over de toonbank gaan is de kans groot dat je een nieuwe variant zou krijgen waarbij de problemen verholpen lijken te zijn.

Echter indien je het inwisselt bij een kleinere zaak, bestaat de kans net zo goed dat je gewoon weer een van de eerste oplage te pakken hebt en je alsnog met hetzelfde probleem zit.

Willen ze dat oplossen dan moeten ze gewoon alle batches terug oproepen.

Tweakers is weer eens lekker selectief met het overnemen van de bron:
As we wrote before, the antenna issue seems to vary from phone to phone and in different locations
Van cnet.

Zo te zien is het probleem niet met elke iPhone 4 en ook niet overal.

Volgens mij beweert Tweakers ook helemaal nergens in het nieuwsbericht dat dit het geval is.
Corrigeer me als ik er naast zit hoor.


Beste toestel?
Hoe meet je zoiets?
Volgens mij is dat namelijk zo subjectief als het maar kan.

het is net zo subjectief als het afkraken van het toestel, daar waar schijnbaar wel waarde aan word gehecht.

i rest my case.

Welke case? Er is gewoon een hoop kritiek op iets wat terecht een probleem is. Dat is afkraken?

Nee het afkraken van die antenne faal is toch volledig onderbouwt...? Dat ding functioneert gewoon niet goed genoeg...... Dus mag je het afkraken..

Verder tja.. Het is Apple bedrijfsvoering en die vind ik ontzettend misselijk..


Waar haal je die cijfers vandaan? Ik zie hier gewoon problemen met het toestel daar mag kritiek op gegeven worden dan praat ik niemand na. Dan praat namelijk iedereen elkaar na, alleen het persoon die het als 1e gevonden heeft niet. Als dit een hardware matig probleem is zal het eerder 50-50 zijn dan 2-98 ;)

79% van de tijd worden statistieken uit iemands duim gezogen... ;)

Plus ze raden het aanschaffen af, want de main function werkt niet goed. Geestig niet?

Klopt, ondanks het antenneprobleem, omdat de iPhone 4 in alle overige dingen uitblinkt vergeleken met andere smartphones.

Bron: http://www.appleinsider.c...smartphone_available.html


Slaap jij de hele dag ofzo, en heb je een soort wekker die alleen reageert op het woord Apple?
Als er iets gebeurt, met wat voor product dan ook, komt dat in het nieuws. Of dit nou een ontploffende laptopaccu is of de signaalhandicap van een iPhone.
Dat Apple misschien meer aandacht krijgt, zou misschien ook wel kunnen liggen aan het feit dat de iPhone een immens populair product is en het dus potentieel veel mensen aanspreekt? Zomaar een theorie hoor.

En dit is ook wel een beetje krokodillentranen, want ik heb nou niet echt het idee dat Apple veel negatieve publiciteit te verwerken krijgt.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op donderdag 15 juli 2010 13:35]


McKillem, ziedaar het effect van de RDF :D

Ik kan niet anders zeggen dat Apple fanboi's toch wel een van geestigste groepjes op het Internet is, iedere kritiek wordt gepareerd met de meest fantastische verhalen :Y)

En vice versa helaas.

Zeker niet iedereen heeft last van dit probleem. Er zijn miljoenen verkocht, als echt iedereen hier last van had dan had je dat echt wel gemerkt. Check ook even dit artikel op engadget: http://www.engadget.com/2...e-iphone-4-is-not-broken/

Het probleem is dat als je de telefoon op een bepaalde manier vasthoudt dat je bereik wat minder wordt. Zoals Apple ook heeft aangegeven is dit normaal bij alle telefoons. Het zal waarschijnlijk wel wat sterker zijn bij de iPhone 4 dan andere toestellen, maar het grootste probleem lijkt mij AT&T. Iedereen weet dat het bereik al super slecht is in veel grote steden in de VS. Dropped calls is echt niet iets alleen van de iPhone 4, maar speelt eigenlijk al sinds de introductie van de iPhone omdat het netwerk het gewoon niet aan kan.

Zolang je goed bereik hebt, zal je weinig merken van de "death-grip", maar het wordt wel een probleem als je weinig bereik hebt. Dan kan het inderdaad zorgen voor dropped calls.

Ik wil zeker Apple niet vrijpleiten. Vooral hun communicatie en reacties als "don't hold it that way" zijn niet echt slim om het zacht uit te drukken. Echter begrijp ik ook dat ze tijd nodig hebben om uit te zoeken wat er fout gaat, en belangrijker, hoe ze dit makkelijk kunnen oplossen. Een callback actie is een hele onderneming en kost ontzettend veel geld. Daarnaast wil je wel dat dit snel gaat zodat mensen niet te lang zonder een telefoon zitten..

Naar mijn mening had Apple moeten zeggen "We gaan kijken wat het probleem is en hoe we dit adequaat kunnen oplossen voor onze klanten" wanneer duidelijk werd dat het een echt probleem is voor mensen. Probleem is wel dat je dan natuurlijk al wel moet weten dat er ook echt een probleem is met je product..

Maar goed.. ik ben benieuwd wat Apple morgen gaat zeggen. Ik denk dat het nu ook bij hun wel is doorgedrongen dat ze dit nu goed moeten aanpakken, want ik heb het idee dat het een beetje opgeblazen wordt door de media op dit moment..

Zeker niet iedereen heeft last van dit probleem. Er zijn miljoenen verkocht, als echt iedereen hier last van had dan had je dat echt wel gemerkt
Dat komt omdat je er alleen last van heb als het signaal van de providerantenne minder dan optimaal is en als je ook nog de telefoon vasthoudt om een manier die het probleem verooozaakt. Meeste mensen wonen natuurlijk in steden waar het signaal over het algemeen geoed genoeg is om het signaalverlies op te vangen. Personen die verder van een antenne afwonen of die reizen zullen veel eerder last problemen hebben.

Het is echter wel degelijk zo dat alle iPhone4 toestellen het probleem vertonen.
Engadget medewerkers (die zitten over de hele VS verspreid) hebben metingen gedaan met een eigen geschreven app en daaruit bleek bij ALLE iphone 4 telefoons een fors signaal verlies op te treden door deze vast te houden zodanig dat de antennes verbonden werden.

Zoals ik al zei: ja er is een signaal verlies.. deze waarschijnlijk ook groter zijn dan bij andere telefoons.. maar ik heb persoonlijk geen enkel idee wat een "normale" dip is signaal is. Ik vraag me dan ook af hoe jij kan stellen dat dit "fors" zou zijn..

Feit blijft dat heel veel mensen hier geen last van hebben en er waarschijnlijk ook geen last van zullen krijgen. Dat betekent niet dat Apple het probleem niet moet oplossen, maar nu wordt het probleem neergezet dat je niet kan bellen met een iPhone 4 als je hem in je linker hand houdt, en dat is natuurlijk ook weer overdreven. Als je namelijk geen signaal hebt, kan je ook niet met rechts bellen..

Ze hebben de signaaldemping gemeten
http://www.anandtech.com/show/3794/the-iphone-4-review/2
Signal Attenuation Comparison in dB - Lower is Better
Holding normally
iPhone 4 => 19.8
iPhone 3GS => 1.9
Een tien keer zo grootte daling van signaalsterkte in een iPhone vier door het vasthouden van het toestel.

[Reactie gewijzigd door hAl op donderdag 15 juli 2010 14:16]


Precies een drop in signaal en daar ligt continue heel zwaar de focus op. Waar gaat het om? Of je er ook last van hebt! Dat blijkt in een aantal tests juist minder het geval te zijn dan de vorige iPhone modellen. Ik kijk echt nooit naar die streepjes namelijk, alleen maar als ik last heb van dropped calls.

Het optreden van een signaalverlies, zelfs een "fors" signaalverlies, is in and of itself geen probleem.

Pas bij het verminderen van 3G snelheden en/of droppen van calls is er een probleem. En dat is nu juist zeldzamer met de 4 dan met de 3GS. Kortom, men zeikt over niets.

Blijft wel totaal onduidelijk of er nu echt een probleem is. Apple neemt de telefoon terug als een klant ontevreden is. Tot nu toe lees je niets over massale ontevredenheid bij klanten en rijen bij Apple stores om 1.7 miljoen telefoontjes terug te brengen.

Het zou best eens mee kunnen vallen en vooral een issue kunnen zijn bij een klein groepje nerds en media die door een nieuwsarme zomer moeten komen.

Of het grootste deel van de gebruikers boeit het voor geen meter, volgt netjes de 'je moet hem anders vasthouden' advies op en zijn te trots op hun toestel om een defect toe te geven.

Als je gemiddeld mening moet bekijken over WM icm HTC, zou ook niemand ze meer kopen. Toch heeft HTC een behoorlijk verkoop succes met hun HD/Pro/Touch series.

Lol, zou het voor de gem. gebruiker niet boeien of hij/zij niet kan bellen? Een ontvangst probleem is wel wat vervelender dan bv een camera wat kapot is op een mobiel imho. Als je zo gaat berederen valt er altijd wel iets te zeuren.

te trots? dat is wel heel erg suggestief, ik ken genoeg normale (niet-fanboys/girls) met een Iphone die het erg onprettig vinden als ze niet kunnen bellen met hun telefoon. met T-mobile is dat helaas in NLD gewoon te ervaren hoor.

Apple komt vast met een oplossing, het ergste is dat hun imago een flinke knauw heeft gekregen en imago is nu eenmaal een belangrijke selling factor van Apple. Ik ben benieuwd of Steve een echte consumenten oplossing brengt of een typische "ik ben CEO van een groot bedrijf en het gepeupel heeft maar te slikken wat ik ze geef."

Echte cons. oplossing: gratis bumper of gratis innemen en coating of uberhaupt toestel vervangen of tegoed voor een bumper.

CEO oplossing: iOS 4.1 lost alle problemen op het is de schuld van de dekking, niet van de telefoon.

Ik denk meer dat het een kwestie is van zwijgen. Ik kan me best voorstellen dan mensen die de iPhone 4 gekocht hebben deze probleem voor lief nemen.

De meeste mensen zullen helemaal niet weten dat hun telefoon de schuldige is, maar gaan er maar vanuit dat ze op die bewuste plek geen goede ontvangst hebben, of dat het netwerk overbelast is, etc etc.

De gewone klant gaat er vanuit dat hij een deugend apparaat heeft gekregen, en het probleem ergens anders zoeken.

Hahah te komisch voor woorden dit, een structureel probleem oplossen met een visuele fix. Sorry hoor, maar zoek naar een echte oplossing of doe gewoon niets, dit is gewoon een beetje zielig.

Hoop wel dat ze het opgelost krijgen overigens. Ben zelf geen iPhone gebruiker maar als ik kijk hoeveel er al verkocht zijn zou een goede, structurele oplossing waar geen terugroepactie voor nodig is zowel voor Apple als voor de gebruikers het beste zijn.

Beetje zoiets als je naar een garage gaat met je auto en je verteld dat het stuur begint te trillen bij 100KM/per uur. Vervolgens zegt de monteur dat hij de kilometerteller wel even aanpast zodat hij bij 100 niet meer gaat trillen :+

Een paar kanttekeningen bij dit bericht.

Apple brengt niets uit, dit is een developer beta. Hierin staat ook nergens beschreven dat het probleem wordt opgelost, alleen dat de indicatie van de signaalsterkte is gewijzigd, puur cosmetisch van aard. De firmware van de antenne is ongewijzigd.

Tevens zijn de eerste reports van gebruikers dat het niets oplost aan hun problemen, deze update gaan voornamelijk om het geupdate GameCenter.

Nu heb je het over 4.1 er is ook nog de 4.0.1

Het artikel hieboven was al hilarisch, maar de opmerking "de firmware van de antenne" deed me echt op de grond belanden. Dit is een hardware probleem, door de antenne aan te raken verkracht je de karateristiek van de antenne. Gewoon een hardware design flaw van de dames en heren van Apple. Knappe jongen die dat in software kan oplossen. Maar ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Je kan het vermogen van de antenne verhogen. Alleen gaat je batterij sneller leeg gaan en ik ga m'n hoofd nog verder weghouden van iPhonegebruikers dan nu.

Als jij werkelijk denkt dat de firmware van de baseband geen invloed heeft op het al dan niet droppen van calls als er gekke dingen gebeuren met de antenne, zou het je sieren wat minder neerbuigend te doen... want dat heb je dan niet verdiend.
«  1  2  3  4  5  6  7  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 12:43 Bioware werkt aan kleinschalige mmog
Vorige 11:37 Velocity Micro kondigt drie tablets aan
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011