Hoofdcategorieën
Device Settings

'Update moet ontvangstproblemen iPhone 4 oplossen'

Door Arnoud Wokke, zaterdag 26 juni 2010 13:37
Submitter: Emile, views: 43.866

Het probleem met ontvangst op de iPhone 4 zou niet alleen liggen aan het design van het toestel, maar de software zou daarnaast moeite hebben te schakelen tussen frequenties. Een update zou dat probleem volgende week op moeten lossen.

Apple iPhone 4

Eerder deze week bleek dat gebruikers problemen melden met de ontvangst van de iPhone 4, die woensdag bij de eerste klanten bezorgd werd. Apple-voorman Steve Jobs zou per e-mail hebben laten weten dat gebruikers een case moeten gebruiken of het toestel anders vast moeten houden om het probleem te voorkomen. Deze 'death grip' treedt namelijk op als de vingers de twee antennes verbinden: die komen linksonder samen. De ene antenne ontvangt gsm en umts, de andere wifi, gps en bluetooth. Als de antennes verbinding maken, zou dit zorgen voor een dip in het ontvangstsignaal, waardoor de telefoon naar een andere frequentie moet schakelen

Het probleem zou liggen in de kalibratie van de baseband, die de ontvangst regelt van draadloze signalen. Als er geschakeld moet worden tussen twee frequenties, zou het mis gaan, waardoor de melding 'Geen service' in beeld verschijnt, meldt AppleInsider.

Een update, waarbij de baseband beter wordt afgesteld, zou soelaas moeten bieden. Die update, iOS 4.01, zou volgende week al moeten verschijnen. AppleInsider baseert zich daarbij op tips van lezers, omdat Apple de discussie over dit onderwerp op het eigen supportforum heeft verwijderd. Het is onduidelijk waarom dat is gedaan.

De update voorkomt waarschijnlijk dat het signaal geheel wegvalt. Door het design van het toestel is het lastig te voorkomen dat het signaal verzwakt als de gebruiker het toestel vasthoudt.

Volgens AppleInsider is het aannemelijk dat de ontvangstproblemen gerelateerd zijn aan de baseband, omdat gebruikers die hun iPhone 3GS van een update hebben voorzien naar iOS 4 dezelfde problemen zouden ervaren.

Volgende 14:15 'Opvolger Nikons projectorcamera verschijnt in augustus '
Vorige 11:52 Toezichthouder kritisch op akkoord verstrekken bankgegevens aan VS
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  »

Dus wat Jobs zei was gewoon een smoes?

[Reactie gewijzigd door ClementL op zaterdag 26 juni 2010 13:38]


Ik vraag me serieus af of Jobs dat mailtje wel heeft gestuurd. Jobs stuurt wel vaker mailtjes, maar dat hij deze stuurt lijkt me sterk, en het zou me om eerlijk te zijn niets verbazen dat iemand dat de wereld in heeft geholpen, en de media het gewoon klakkeloos overnam.

Precies. Ik heb laatst trouwens ook een email gehad van Jobs.
Zie hier:
http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/1384.html

Nee, Steve Jobs heeft de mail echt naar meerdere personen gestuurd. Op verschillende fora zijn bewijzen te vinden. Dat meerdere fora die losstaan van elkaar hetzelfde nieuwtje plaatsen zonder dat een nieuwssite die heeft geplaatst kan dus geen toeval of zwartmakerij zijn. En ik vraag me af of Apple dat ding wel heeft getest. Als je als een rechtshandig persoon dat ding vast houdt, valt het signaal wel. Heeft NIEMAND bij Apple dat doorgehad? Lijkt me sterk. Ik denk eerder dat ze iets hadden van 'we zien het wel'.

En ik ben ook beniewd hoe ze een hardwarefout zullen oplossen. Het is een kortsluiting, hoe denken ze dat ooit op te kunnen lossen?

En ik vraag me af of Apple dat ding wel heeft getest.
Right, een aantal van de meest briljante mannen in elk van hun vakgebied (of in iedergeval erg briljant anders kom je niet bij Apple te werk) werken samen aan dat toestel, en denken elk puntje over, zelfs waren ze 'er achter gekomen' dat een antenne een bepaalde lengte moest hebben (vandaar de 'afkeping') verwacht je dan echt dat een 'handvol tweakers' wel ineens uitvist, hee, maar wat gebeurt er als je je vinger op de inkeping plaatst... die mensen daar, daar serieus niet over na hebben gedacht en uitgeprobeerd om te kijken wat er zou kunnen gebeuren, of er iets op verzonnen hebben?

Als je je afvraagt of Apple dat ding wel heeft getest ben je erg naïef.

Sterker nog, ze hebben waarschijnlijk voor dit antenne systeem gekozen omdat het 'vorige toestel' niet zo'n goed ontvangst zou hebben, dus denk je dan werkelijk dat ze dan zo nalatig zijn om het 'nieuwe ontwerp' niet te testen of dat wel daadwerkelijk beter is?

[Reactie gewijzigd door ZpAz op zaterdag 26 juni 2010 14:28]


Ik bedoel maar... Het is immers niet Nokia... die keer op keer ontwerp fouten maakt. Nokia helpt zelfs z'n eigen camera systeem naar de ******* met z'n n97. Wat ik me kon herinneren is dat die N97 een schuifje voor de lens heeft. Wanneer er rommel achter zou komen beschadigde je gewoon de lens. Iets wat wel een feit is en door iedereen bevestigt kan worden met een N97.

Dan denk ik kom eens met feiten inplaats van te schreeuwen.

[Reactie gewijzigd door Fjerpje op zaterdag 26 juni 2010 14:34]


Proficiat je hebt één gsm van Nokia gevonden waar een probleem ontstaat als een gebruiker groot vuil op z'n lens laat zitten (stof beschadigde het bv niet).
Probeer nu nog even fouten bij hun 500 andere mobieltjes te vinden om aan Apple hun hardware failrate te geraken.

Die is makkelijk terug te kaatsen natuurlijk: Proficiat je hebt een Apple telefoon (de iPhone 4) gevonden die een probleem heeft wat mogelijk hardwarematig is. Terwijl het niet eens zeker is of dat probleem niet gewoon op te lossen is door Apple. De vorige modellen hadden igg geen hardwarematige fouten dus die failrate valt wel mee.

De telefoon is een telefoon en bellen moet dan werken en je moet een goede ontvangst hebben.

De vergelijking met de camera is leuk, die heeft misschien een fout maar je kan nog steeds bellen.

Het lijkt me duidelijk dat de iphone 4 dus gewoon een ontwerpfout heeft met metaalstrips aan de buitenkant. Via software kun je dat dan proberen op te lossen maar perfekt zal het nooit worden.

Er zal ook wel een reden zijn waarom andere fabrikanten kiezen voor een andere antenne oplossing die schijnbaar wel werkt.

Maar goed een apple iphone koop je eigenlijk meer als modeartikel, het is hip je hoort er bij als je er eentje hebt, dat i het dan even niet doet, ach wat maakt het uit, zo lang je er maar eentje hebt en kan laten zien.

@fsfikke: Ik wil me eigenlijk niet branden aan deze discussie, maar ik herinner me nog krasgevoelige iNogwats, iNogwats met exploderende accu's, los daarvan ook nog diverse Macbooks en Imacs met problemen, maar dat staat er opzich los van natuurlijk. Voor de kwaliteit hoef je echt niet perse een apple te nemen, dat staat los van dat het wel leuke apparaten zijn natuurlijk, voornaamste nadeel zijn ondertussen de aanhangers en fans geworden waar je liever niet mee geassocieerd zou willen worden.

Helaas iPhone 3G en 3Gs:
- vocht probleem -> indicatie stripje rood (weg garantie).
- Scheurende behuizing (haarscheurtjes)
- hitte probleem accu?
- vastlopers

Apple is ook absoluut niet heilig en heeft in het verleden ook voldoende fouten gemaakt. Echter het belangrijkste is dat de problemen gewoon opgelost worden.

de 3G, de 3Gs hadden elk hun probleempjes.

Nu moet ik zeggen dat het mij nooit eerder was opgevallen dat ik hetzelfde heb met mijn Nokia E71's. Ik ben er eens op gaan letten na deze iPhone 4 verhalen en soms valt het bereik van mijn E71 dus ook gewoon weg als ik deze op dezelfde 'foute' manier vasthoud.

Ik heb het niet altijd, maar op plekken waar het bereik blijkbaar niet helemaal optimaal is zie ik de streepjes ook echt teruglopen totdat ik geen bereik meer heb. Als ik de telefoon vervolgens plat op mijn hand leg lopen de streepjes weer op. Precies hetzelfde verhaal als deze iPhone's dus. En ik heb twee van deze telefoons in gebruik, een via Telfort en een via Vodafone en die hebben dit verschijnsel beide.

Het lijkt er dus op dat alle telefoons hier in meer of mindere mate last van hebben, maar dat dit nooit iemand is opgevallen. Naar Apple wordt vaak net wat kritischer gekeken, misschien dat het daarom wel opvalt?

Ik stel voor om het zelf ook eens te checken met je eigen telefoon en dan wel op meerdere plaatsen, want thuis heb ik er dan weer geen last van...

Het lijkt er dus op dat alle telefoons hier in meer of mindere mate last van hebben
Nokia E71 + IPhone 4 == alle telefoons ???

ff offtopic:
uhm, sorry, niet door mij, en ik ben toch echt al eigenaar van een N97 vanaf het begin. de lens ziet er bij mij nog perfect uit en gebruik de camera veelvuldig. ja, er zit een schuifje voor de lens, maar erachter zit een stoffen bescherming, wat het vuil "wegschuift" so to speak. Mijn neef, ook eigenaar van een N97, ook geen last ervan. dus nee, NIET door iedereen.

Evenzo zijn er een hoop berichten van mensen die geen ontvangstproblemen hebben met hun iPhone 4 :)

dat kan, maar die zullen er zeker zijn. ieder toestel heeft wel zijn mukken, maar om nou gelijk te zeggen dat dat door iedereen bevestigd word, sorry...



Je argumenten zijn duidelijk en logisch, hoogstwaarschijnlijk zelfs waar, maar uiteindelijk is het niet iets positiefs.

Tuurlijk zal Apple dit getest hebben, een waarschijnlijk ook zelf geconstateerd hebben. Maar dit maakt het alleen maar erger dat ze de iPhone 4 (nu al) uitgebracht hebben. Dit houdt gewoon in dat ze moedwillig een ondeugdelijk product op de markt hebben gebracht,.

Ik denk niet dat dit iets is wat compleet aan het einde van de productiecycle zou worden geconstateerd, immers zal er een afdeling 'antenne en bereik' (met een fancy naam) zijn geweest, wat zulke dingen zit te testen.

Mocht zoiets totaal niet blijken te werken, was het nooit in zijn huidige vorm er op gekomen. Tuurlijk er zullen mensen zijn waarbij het fout gaat, dat zou best kunnen, maar dat het in deze grote is als de media doet geloven, dat gaat er bij mij niet in.

Apple wordt door bepaalde mensen geroemd en geprezen omdat ze volgens deze mensen superieure producten fabriceren. Dan mag je dus als gebruiker wat verwachten. Als een behoorlijke groep gebruikers problemen ervaart met een product van Apple, voldoet dat product dus niet aan die superioriteit. Bedenk wel dat vrijwel uitsluitend bij Apple producten grote groepen mensen een pre-order plaatsen, zonder het product ooit in de handen gehad te hebben. Op de eerste verkoopdag van de iPhone4 zijn 1.5 miljoen exemplaren verkocht. Als een deel van deze mensen, al is het maar 1%, problemen ervaart, dan praat je dus meteen over 15000 mensen met problemen. Gezien het feit dat Jobs zelf al heeft gereageerd op dit specifieke probleem, zou het percentage wel eens veel hoger kunnen zijn. Als 1 op de 10 mensen bijvoorbeeld problemen heeft, heeft Apple nu 150000 ontevreden klanten en kijken misschien wel het dubbele aantal mensen bij een volgende product release eerst de kat uit de boom.

Leuk verhaal.... De feiten spreken je echter tegen. Als ze het toestel goed getest zouden hebben zou dit probleem zich nooit voor gedaan hebben.

precies, het woordje 'goed' mist in de eerste post waar vraagtekens gezet worden bij de testprocedure..
Het antwoord is natuurlijk 'nee' de telefoon is niet goed getest want moedwillig een ondeugdelijk product op de markt zetten is niet wat een groot bedrijf als Apple wil of doet (lijkt me)

Misschien is het uitvoerig gestest is met de telefoon in een standaard o.i.d. maar het lijkt of een menselijke hand niet getest is en er dus misschien vanuit gegaan is dat het wel goed zou zijn. we zijn immers zo geweldig..

Lijkt een fout aan het begin van van de ontwerpfase waar verder niet naar gekeken is misschien doordat het een verbeterd ontwerp genoemd is.

Verder zie ik zeinig heil in een softwarematige oplossing, het lijkt meer een tweede bug welke nu in verband wordt gebracht met een eerste hardwarematige bug..

Lijkt een fout aan het begin van van de ontwerpfase waar verder niet naar gekeken is misschien doordat het een verbeterd ontwerp genoemd is.
En hoe komt men er bij dat het een verbeterd ontwerp is? Dat is echt niet uit de lucht komen vallen en via testen tot stand gekomen.

Nee, dat is tot stand gekomen door puur en alleen naar de specificaties te kijken:

- hogere schermresolutie
- betere camera
- front camera
- dunner
- sneller
- grotere antennes
- langere batterijduur

Soms blijken producten die afgaand op de specificaties superieur zouden moeten zijn aan hun voorganger, door een ontwerpfout inferieur. De iPhone 4 zou heel goed zo'n product kunnen zijn. De grotere antennes, die op papier zouden moeten leiden tot betere ontvangst, blijken echter door een ontwerpfout te leiden tot lagere ontvangst.

Gelukkig was de telefoonfunctie van de iPhone toch al de minst gebruikte applicatie ;)

Laat Apple nu juist een bedrijf zijn dat meerdere malen heeft gezegt dat specificaties niet zo veel zeggen, waarom denk ke dat die op hun productpagina's (ram/cpu snelheid) gewoonweg niet worden vermeld? (Bij o.a iPhone en iPad)

Die grotere antennes zijn echt wel getest irl voordat ze tot de conclusie kwamen dat die beter zijn, en dat is niet enkel op papier bedacht.

Het is echt niet zo dat ze na een middag "specificaties op papier schrijven" tegen foxcon gingen zeggen, nou maak hier maar een paar miljoenen van.

Jow fanboy, kijk de laatste keynote nog eens terug. God Steve zegt het zelf.

[...]


Right, een aantal van de meest briljante mannen in elk van hun vakgebied (of in iedergeval erg briljant anders kom je niet bij Apple te werk) werken samen aan dat toestel, en denken elk puntje over, zelfs waren ze 'er achter gekomen' dat een antenne een bepaalde lengte moest hebben (vandaar de 'afkeping') verwacht je dan echt dat een 'handvol tweakers' wel ineens uitvist, hee, maar wat gebeurt er als je je vinger op de inkeping plaatst... die mensen daar, daar serieus niet over na hebben gedacht en uitgeprobeerd om te kijken wat er zou kunnen gebeuren, of er iets op verzonnen hebben?

Als je je afvraagt of Apple dat ding wel heeft getest ben je erg naïef.

Sterker nog, ze hebben waarschijnlijk voor dit antenne systeem gekozen omdat het 'vorige toestel' niet zo'n goed ontvangst zou hebben, dus denk je dan werkelijk dat ze dan zo nalatig zijn om het 'nieuwe ontwerp' niet te testen of dat wel daadwerkelijk beter is?
Je bent ook erg naïef om te stellen dat Apple helemaal geen fouten maakt.
Waar gehakt wordt vallen spaanders, oftewel wie werkt maakt fouten. Ook bij Apple komen fouten voor en dan mag je net zo'n bolleboos zijn. En om te stellen dat je erg briljant moet zijn om bij Apple te werken is nogal een rare uitspraak op zijn zachtst gezegd. Wil je soms beweren dat Apple het enige bedrijf ter wereld is waar men verstand van zaken heeft. Dus o.a. hier bij Tweakers zijn het allemaal dombo's volgens jou. En je benoemt jezelf tot dom dan, want alleen apple heeft verstand van zaken.
Bij elk bedrijf hebben mensen wel verstand van bepaalde zaken. De 1 is goed op commercieel gebied, een ander op IT, weer een ander op juridisch en ga zo maar door. De 1 vult de ander aan. Daarnaast wordt ook bij elk bedrijf gewoon bepaalde kennis gevraagd. Apple is gewoon net als elk ander bedrijf en iemand met de gewenste capaciteiten kan gewoon aan de slag bij apple. Daar hoef je echt geen professor voor te zijn.

[Reactie gewijzigd door In Search of Sunrise op zaterdag 26 juni 2010 15:27]


Nee, dat zeg ik nergens, maar denk jij dat jij bij afdeling 'research en development' voor de nieuwe iPhone met een 'prut CV' aan kan kloppen? Daarnaast zeg ik helemaal nergens dat andere bedrijven geen 'briljante mensen' in dienst hebben. Dat maak jij er van.

Ook zijn er bij tweakers.net zat slimme mensen, dat weet ik heus wel, en ik stel ook nergens dat enkel Apple verstand heeft van zaken, en men op tweakers hier niet.

Wil je bij een 'redelijk hoge functie' als het ontwikkelen van de nieuwe iPhone bij Apple komen, dat moet je echt wel 'boven gemiddeld' zijn.

Daarnaast hebben die mensen daadwerkelijk het toestel aangeraakt en er mee gewerkt, en hier, gaat men vanaf de bank, zonder dat men het toestel ooit heeft aangeraakt er vanalles over zeggen, en beweren ze dat ze het bij het juiste eind hebben, zonder dat ze het ding ooit hebben aangeraakt, tsja, dat gaat er bij mij niet in.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op zaterdag 26 juni 2010 22:59]


Daarnaast hebben die mensen daadwerkelijk het toestel aangeraakt en er mee gewerkt, en hier, gaat men vanaf de bank, zonder dat men het toestel ooit heeft aangeraakt er vanalles over zeggen, en beweren ze dat ze het bij het juiste eind hebben, zonder dat ze het ding ooit hebben aangeraakt, tsja, dat gaat er bij mij niet in.
*newsflash* Dat doe jij toch ook? Heb jij dit toestel al in je hand gehad en kunnen constateren dat het probleem zich niet voordoet? Er zijn genoeg reviews en video's te vinden waar je het probleem duidelijk kunt waarnemen, en het feit dat Apple met een update komt zegt meer dan genoeg.

Ik snap dat het moeilijk te verkroppen is dat ook Apple fouten maakt, maar als de dag op de release al wordt geklaagd over het ontvangst, dan had dit zeker bij het testen naar boven zijn gekomen. Dan kun je kiezen, Apple verkoopt opzettelijk crap, of ze zijn niet zo briljant als jij ze vindt..

True, maar de aanames dat Apple zoiets niet heeft getest gaat er bij mij niet in, dan lees je hier ineens verhalen, ja maar dit los je met een update nooit op, maar dat is iets wat enkel tijd zal leren.

Daarnaast geloof ik best dat een select aantal toestellen er last van heeft maar niet bijna elke iPhone zoals elk nieuwsbericht probeert over te laten komen. Immers vertellen mensen iets alleen op het internet als iets niet werkt, de mensen waarbij het wel werkt hoor je niets, het is immers een verwachte functionaliteit.

Het is wel getest, ongetwijfeld, maar niet goed getest. Dat, of Apple heeft een ondeugdelijk product op de markt gezet. Zo is het al gesteld door meerdere mensen hier en daar sluit ik me ook bij aan.

Waarom zou je dit met een software update nooit op kunnen lossen?
Jij vermoed dat je dit zo nooit op kan lossen.....

Als de telefoon merkt dat er een shortcircuit tussen de antennes plaatsheeft zou de telefoon kunnen kijken of er gebruik gemaakt wordt van beide antennes in een of meerdere programma's en vervolgens de ongebruikte uitschakelen, of misschien met een relatief kort interval gaan schakelen tussen beide antennes.
en het hierboven beschreven baseband verhaal zal ook geen (totale) onzin zijn, er zijn mensen zat die de materie snappen en dit dan erg eenvoudig kunnen weerleggen wanneer het kul zou zijn.

en wellicht zal het voor de ontvangst wel consequenties hebben , tja. Maar wie weet zit er ook een oplossing als deze in je eigen telefoon.
Echter als deze er vanaf de launch al inzat heb je er geen weet van.....

Ik heb nooit gezegt dat dit niet op te lossen is door een software update? Dat net was mijn eerste post in dit nieuwsbericht. Maar ook al zou het met een software update op te lossen zijn, dan heeft Apple nog steeds het apparaat niet goed getest, of op de markt gezet terwijl ze al van dit probleem af wisten.

Maar ik denk inderdaad dat het oplossen niet zo makkelijk ligt. Antenne's uitschakelen is geen oplossing, als ik iets aan het verzenden ben met bluetooth, wil ik wel gebeld kunnen worden zonder dat ik opnieuw dat bestand moet gaan verzenden of mijn bereik weg valt.
Over dat schakelen kan ik niets zeggen, daar heb ik geen verstand van. Echter lijkt mij dat dat wel moeilijk te implementeren is, aangezien zoiets dergelijks waarschijnlijk niet gespecificeerd is in het bluetooth, gsm, cdma en wifi protocol (tenslotte, de antenne's zullen dan in tandem moeten schakelen, anders zullen ze elkaar toch gaan storen en daarmee het probleem niet helemaal oplossen).

Ook is het simpelweg gewoon moeilijk om met een software update een hardware flaw te corrigeren.

En stel dat mijn telefoon ook zo'n oplossing zou hebben: dan heb ik tenminste een correcte indicatie van wanneer ik bereik heb en wanneer niet, dan valt mijn bereik tenminste niet spontaan weg als ik mijn telefoon verkeerd vast houd. Wat niet weet, wat niet deerd ;)

Als laatste wil ik nog even toevoegen dat als deze iPhone goed getest zou zijn, waarom is hij dan al uitgegeven en komt deze fix later pas? Waarom hebben ze niet even gewacht zodat ze voor de release al een fix geïntegreerd zouden hebben? Nu krijgen ze alleen maar ontevreden klanten. Dat is al genoeg voor mij om te denken dat het niet zo makkelijk op te lossen is.

edit: spellingsfoutje

[Reactie gewijzigd door iDont op zondag 27 juni 2010 12:11]


Als de telefoon merkt dat er een shortcircuit tussen de antennes plaatsheeft zou de telefoon kunnen kijken of er gebruik gemaakt wordt van beide antennes in een of meerdere programma's en vervolgens de ongebruikte uitschakelen, of misschien met een relatief kort interval gaan schakelen tussen beide antennes.
Dan ben je dus je verbinding al kwijt. Dat is geen oplossing, maar een work-around.

Verbinding al kwijt? die short-circuit detectie kan in fracties van sec. werken dus zou lang voor je verbinding wegvalt al in kunnen grijpen.
En ja in sommige gevallen zal het signaal idd uiteindelijk weg kunnen vallen, dat gebeurd nu ook al.

En oplossing of work-around? een functionele work-around kan een prima oplossing zijn ;)
En zoals ik al zei wellicht zitten er in je eigen telefoon wel van dit soort "work-arounds" waar jij, omdat ze er vanaf het begin aan inzitten, geen enkele weet van hebt.....

Als ze de telefoon goed getest hadden, hadden ze dit toch moeten merken? Blijkbaar toch niet helemaal goed getest dus.

wat nou als dit een business decision is geweest ? ze weten het en hebben er voor gekozen om het zo op de markt te zetten.

er zijn overigens ook genoeg YT filmpjes te vinden waar men aantoont dat ze geen problemen hebben.

't Apparaatje is idd uitvoerig getest... alleen zijn er geen resultaten bekend omdat de testexemplaren onder dubieuze omstandigheden 'verloren' werden. :')

Ze zullen echt wel meer dan 1 of twee testexemplaren hebben gehad. Hoe meer er zouden zijn hoe groter de kans is dat er meerdere kwijt raken.

Des te grotere fail dus.

Ik volg je niet helemaal, omdat er meerdere test apparaten zijn is het een grotere fail dat een aantal ervan kwijt raakt? Nja, dat lijkt me statistisch gezien gewoon kloppen, hoe meer toestellen er 'rond dwalen' hoe groter de kans dat er wat kwijt raakt.

Ik ken jou leeftijd niet en die is eigenlijk ook niet heel relevant, maar vaak zie je dat als je wat ouder bent en naïviteit op bepaalde gebieden wat minder wordt je inderdaad tot ontstellende conclusies kunt komen die in eerste instantie niet logisch lijken!

Ja, er zijn soms in vermeende top-bedrijven minder briljante mannen aan het werk op posities waar anderen beter hadden kunnen zitten.
Ja, ook briljante mannen maken wel eens cruciale fouten, fouten die bovendien te simpel waren om te maken, maar toch gemaakt.

De aanname dat een vermeend topbedrijf als Apple dit soort fouten DUS niet kan maken is dus ongegrond.
De Mercedes S-klasse van 7 jaar geleden werd ernstig geplaagd door roest, door fouten in de productie die niet moeilijk bloot te leggen waren. Als er een merk is waar dit op basis van ervaring ( veel meer dan Apple ), eenvoud van het probleem ( zelfs Fiats en Renaults roesten al 20 jaar niet meer als ze niets raars meemaken ) , en aanwezigheid van briljante top-technici, niet had mogen gebeuren dan was het Mercedes wel! En toch gebeurde dit en niet een beetje.
Ook toen dit uitkwam waren er voldoende mensen die zich dusdanig met Mercedes identificeerden dat ze het niet wilden geloven, ontkenden en aankwamen met argumenten als: denk jij nu echt dat ze bij Mercedes met zulke toptechnieken en ontwerpers zo een fout maken?

En ja, ik heb 5 jaar geleden eens voor een Amerikaanse fabrikant gewerkt waar ik in contact werd gebracht met de verantwoordelijke voor het gewraakte stuk electronica. Mijn oren klapperden bij het vaststellen van het ontbreken van welke kennis dan ook noodzakelijk op dat gebied bij hem. Ondanks dat, een internationaal zeer gerespecteerd bedrijf. Het komt dus allemaal voor. Als je maar ver genoeg in de keuken van top-bedrijven mag kijken kom je met regelmaat vreemde zaken tegen die je niet verwacht!

Het kan dus ook allemaal voorkomen bij Steve, al lijkt het niet logisch. Commerciële belangen en tijdstippen van lancering, testen met een 3GS-look behuizing of wat de reden dan ook geweest mag zijn. Het kan gebeuren.

Wow, knap hoor, er achter gekomen dat een antenne een bepaalde lengte moet hebben, eerste jaars MTS werk: het uitrekenen van een lengte van een antenne.

Het is gewoon een designflater eerste klas.

Denk je nu echt dat Steve himself gaat reageren op e-mailtjes? Kom op zeg, daarvoor heeft Apple z'n eigen helpdesk. Ik denk dat Steve wel iets anders te doen heeft dan achter een MAC kruipen met een koptelefoon en e-mailtjes beantwoorden. En daarbij komt nog dat verschillende bedrijven gebaat zijn bij negatieve berichten over de Iphone 4. Bij de 3GS was het niet veel anders in het begin.

Er zitten gewoon takken van bedrijven achter die rotzooi verspreiden. In het begin dat de 3GS werd gereleased waren er ik weet niet hoeveel berichten over slechte batterij leeftijd er zouden zelfs Iphones ontploft zijn, beeldschermen zouden spontaan barsten en de casing zou zelfs smelten onder normaal gebruik. Kortom BULLSHIT! Ik heb zelf de Iphone gehad en het zijn allemaal fabeltjes met een paar uitzonderingen van mensen die denken dat een telefoon op de grond gooien normaal is en dat hij daarna nog gewoon moet werken.

Dit is precies hetzelfde verhaal alweer. Apple heeft gewoon knap werk verricht met deze nieuwe Iphone en sommige bedrijven kunnen dat niet waarderen.

[Reactie gewijzigd door Fjerpje op zaterdag 26 juni 2010 14:30]


Tuurlijk, en die verwijderde threads op Apple's supportfora hebben ook nooit bestaan :z

Steve Jobs heeft in zijn All Things D interview bevestigd dat hij regelmatig e-mailtjes beantwoord ;)

Hier het bewuste interview:
http://www.youtube.com/wa...p;feature=player_embedded

Steve himself verstuurt zowaar ook zelf mail via zijn Mac.

@Fjerpje
Denk je nu echt dat Steve himself gaat reageren op e-mailtjes?
Ja ik denk dat echt. Dat hij ze allemaal zelf leest geloof ik niet. Maar het is heus wel Steve die de mails beantwoord die hij wil beantwoorden. Reden dat ik geloof dat het echt wel Steve Jobs is is omdat de mails van hem antwoorden bevatten die pas achteraf een officieel Apple standpunt zijn. Apple heeft een heel strikt beleid qua communicatie. Alles dat niet van hogerhand is goedgekeurd word met een standaard antwoord afgewerkt.


Steve is heel hard begaan met Apple, het is dan ook zijn kindje. Hij is dan ook iemand die echt wel wil weten wat de gewone mens van zijn apparaten denkt.

Waarschijnlijk krijgt Steve dagelijks duizenden mails en waarschijnlijk laat hij een selectie van de beste mails maken, houdt zich daar 15 min bezig. Dat is echt niet zo gek als het klinkt want het is waarschijnlijk zijn belangrijkste taak van de dag. Apple staat en valt met zijn gebruikers en Steve Jobs weet dat beter dan eenieder.

Het zou net heel on-Steve Jobs om niet dat gedeelte van Apple zelf willen te doen. Steve Jobs is een controlefreak!

We leven nu in een tijd waar een CEO nog nooit zo dicht heeft kunnen staan bij zijn klanten, het zou echt wel dom zijn van Steve Jobs dat niet te zien. Vroeger was het onmogelijk om alle brieven te lezen en ook nog te beantwoorden. Maar nu heb je met een druk op de knop een overzicht van wat mensen van je producten denken.

Breng je een product uit kan je in real time volgen wat de mensen van dat product denken. Je zou wel gek zijn als je als baas van Apple die tools niet zou gebruiken.

En om af te sluiten: Jobs werkt met een Mac tuurlijk dat ie nog tijd heeft om mails te beantwoorden ;)


Ze zullen wel vergeten zijn er "i.o.v." bij te zetten.

Ik ken de housing van de 4 niet van binnen. Een relatief eenvoudige oplossing is om op het glas van het achterpaneel een antenne te maken aan de binnenkant ( opgedampt zilver, plastic folie met alu ertussen ) en dit te verbinden naar het MB en de verbinding naar de metalen zijkanten die nu als antenne dienst doen verbreken.

Problem solved :)

Het blijven een stel @#$%^die zich alleen maar bezig gehouden lijken te hebben met wat het ding op het display lijkt te kunnen maar aan de HF-technische kant is weinig aan ontwikkeling gedaan!

Als die 4 beschikbaar is en te openen is wil ik er wel één modificeren om Jobs te laten zien dat het wel kan! Wie stuurt Jobs een mailtje voor me?

O ja, en dan doet die het ook goed als je hem vasthoudt, en op de huidige software!

[Reactie gewijzigd door robbvdb op zaterdag 26 juni 2010 14:38]


Nee, Steve Jobs heeft de mail echt naar meerdere personen gestuurd. Op verschillende fora zijn bewijzen te vinden. Dat meerdere fora die losstaan van elkaar hetzelfde nieuwtje plaatsen zonder dat een nieuwssite die heeft geplaatst kan dus geen toeval of zwartmakerij zijn.
Er zijn in het verleden heel wat mailtjes door Steve Jobs gestuurd en ze waren allemaal bewezen. Toch kwam later de geest uit de fles en bleek het vaak om fake mails te gaan. Een goed waardeoordeel geven aan mailtjes die van Steve Jobs komen of mensen die zeggen dat ze de info bij iemand van Apple vandaan hebben is heel lastig. In meer dan 99% van de gevallen blijkt het allemaal maar nep te zijn dus het is zeer aan te raden om al die dingen met een flinke korrel zout te lezen.

Het feit dat meerdere sites over hetzelfde berichten is ook al vrij nietszeggend. Als ik kijk naar wat men inhoudelijk meldt en wat men laat zien is het echter allemaal bijna hetzelfde artikel. Zelfs het YouTube filmpje is vrijwel overal dezelfde. Als je dat in ogenschouw neemt heb je dus maar liefst 1 geval waarin het voorkomt en misschien iets meer. Als je daar het aantal van de 600.000 vooraanmeldingen bij naast houdt is dat een getal wat dus echt totaal nietszeggend is. Kwantiteit betekent niet dat iets van hoogstaand kwaliteit of de waarheid is. Er zijn in het verleden zat artikelen geweest die bij nader inzien niet correct waren of waar het om een 1-april grap ging waar menigeen in stonk. Dat heeft alles te maken met de enorme wil van nieuwssites om vooral de eerste te zijn met een nieuwtje. Helaas stijgt daardoor ook het risico op onjuistheden. Het kan dus allemaal wel degelijk toeval of zwartmakerij zijn, vooral vandaag de dag waar het de trend is om van een mug een olifant te maken :X

We zullen zien of er daadwerkelijk een update komt en of deze ook daadwerkelijk de problematiek oplost danwel vermindert. Tot zover zijn zowel de berichten van Jobs als dit nieuwsbericht niets meer dan geruchten en van geruchten moet altijd blijken of ze waar of niet waar zijn, neem ze dan ook met een korrel zout!

Tja, als je een bedrijf bent die een zeer gesloten beleid heeft qua outbound communicatie, dan moet je niet gek staan te kijken wanneer er fake berichten verschijnen. Geruchten ontstaan bij gebrek aan echte feiten. Dat is de andere kant van de 'big bang' munt.

Hoe kun je, in afwezigheid van een cryptografische handtekening, ooit bewijzen dat een mailtje van Jobs zelf afkomstig en ongewijzigd is?

Ik zeg niet dat het niet waar is hoor, maar dat het bewezen is vind ik zeer onwaarschijnlijk.

Is het niet zo dat Apple de iPhone getest had in een 3G(s) achtige case om het design geheim te houden? Misschien dat het daar misgegaan is.

Ach, is pure onzin ja, je krijgt echt geen mailtje van steve jobs (zeker als je al wat beter op de hoogte bent van wie en wat steve jobs werkelijk is).. Het is gewoon een 'helpdesk' die deze mailtjes vanuit zijn naam verzend.. maargoed je moet wel heel naief zijn om te geloven dat je een persoonlijk mailtje zou krijgen van steve jobs..

nee jobs zei eigenlijk dat je de telefoon niet kan gebruiken zoals hij is bedoeld, en je je design product moet verstoppen in een lelijk hoesje, ik heb mijn twijfels bij een software update.

Toch typisch voor die mannen. "het is niet onze fout, jullie houden het verkeerd vast."

koop maar een bumper dat is stiekem het idee erachter duh marketing ! dat jullie dat niet inzien

Tja, een ontwerpfout oplossen met een software update, 't is niet de best oplossing. Het lijkt me slimmer om met een nieuw iPhone 4 model te komen, maar daar is 't nu nog te vroeg voor. :)

Volgens mij wordt er helemaal niet gezegt dat het een ontwerp fout is, dat is een aan name die jij momenteel maakt.

Softwarematig zou je dit kunnen oplossen mits de hardware dat toelaat. Je kunt immers middels software je hardware anders configureren en anders laten reageren. Dit is zeker mogelijk met antenna's en antenne systemen.

BV: Met hoog frequent antennes kun je statisch het afstraal gedrag vanderen, niet zoiets als je roter die je vroeger op je dak had staan, maar dan via software dmv het aansturen van je antenne array, er bewegt niets, maar toch kun je het afstraal gedrag veranderen, en als ik mij niet vergis wordt deze techniek momenteel al toegepast in dergelijke communicatie systemen. Hier de wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Phased_array

Dus, je kunt niet zomaar zeggen, kan niet, ontwerpfout zonder dat je precies weet hoe deze systemen werken.

Leuk hoor!

Als je nu eens goed leest uit je eigen bron dan blijkt je het volgende!

Door zelfde signaal, meerder malen, door meerdere antennes af te laten stralen en hierbij rekening houdend met de opstelling van de antennes, de sterkte en fase ( of juist tegenfase! ) van de signalen een richtingswerking te bewerkstelligen.

In de 4 zitten per band geen meerdere antennes, de radio-chip heeft niet per gebruikte band meerdere antenne uitgangen dus deze nog weinig gebruikte meer experimentele techniek is niet toegepast! En dan moet er ook nog in de 4 een ontvanger komen met meerdere antenne-ingangen, meerdere antennes en sterkte en fase-vergelijking om vast te stellen in welke richting het zendvermogen het best kan worden afgestraald.

Ik ben de laatste te stellen wanneer we deze technieken wel in onze mobiles gaan zien. Op dit moment in ieder geval niet!

Ongelooflijk wat mensen al niet bedenken als mogelijke reden waarom de zaak wel voor mekaar is. Het verdedigen van een product waar echt een ontwerpfout inzit kan ook te ver gaan hoor! :)

Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Slecht antenneontwerp waardoor het alsnog een probleem gaat zijn. Van een dergelijk groot bedrijf mag je toch wel verwachten dat er over zoiets nagedacht wordt vóór ze het op de markt brengen.

en natuurlijk hebben ze dat niet gedaan, en is het ding niet getest, etc, etc, etc. Kom op zeg :)

Naar gelang de gebruikte technologie gevoeliger wordt ( ik geloof dat ik nog geen 3G telefoon heb meegemaakt die bij release wel goed functioneerde ) treden dit soort issues vaker op lijkt het wel. Ik hoop eigelijk dat we dit gelazer niet gaan hebben zodra we overgaan op LTe.

[Reactie gewijzigd door arjankoole op zaterdag 26 juni 2010 13:46]


Nou ik vind het een raar verhaal, ik kan me Legend op alle manieren beethouden. Alleen als ik de bovenkant beetpak valt m'n wifi signaal weg.

Het is ook gedeeltelijk regels van de FCC, die stellen kennelijk dat tegenwoordig antenne's niet te dicht bij hoofd mogen zitten. Onderstaand bedrijf/persoon heeft een interessant artikel geschreven over dit onderwerp:

http://www.antennasys.com...le-iphone-4-antennas.html

Quote:
Apple was not the first to locate the antenna on the bottom, and certainly won't be the last. The problem is that humans have their hands below their ears, so the most natural position for the hand is covering the antenna. This can't be a good design decision, can it? How can we be stuck with this conundrum? It's the FCC's fault.

Dus als hij de bovenkant vasthoud en zijn wifi signaal valt weg, betekent dat mijn inziens toch dat die antenne boven zit?? En laat dat nu net het gedeelte van de telefoon zijn die je het dichtst bij je hoofd houd!

ergens gelezen dat ze de iphone 4 hebben getest met daaromheen een plastic hoesje dat op de iphone 3GS lijkt (zodat de telefoon net een echt 3GS is). hierdoor kan het natuurlijk zijn dat de antenne tijdens het testen nooit is aangeraakt.

mja, ik zou niet weten waar ik t vandaan heb :+

het blijft een design-bedrijf en die zitten nou eenmaal niet echt verveeld met de negatieve gevolgen van hun ontwerp. Pas als er genoeg ruchtbaarheid aan wordt gegeven en andere fouten in hun design gevonden worden, zal er een remake van komen, waarbij ze het dan weer als "beter" kunnen verkopen, terwijl het eigelijk "minder slecht dan origineel bedoeld" is

Volgens AppleInsider is het aannemelijk dat de ontvangstproblemen gerelateerd zijn aan de baseband, omdat gebruikers die hun iPhone 3GS van een update hebben voorzien naar iOS 4 dezelfde problemen zouden ervaren.
Ben ik het mee eens. Ik heb zelf een 3GS en die hoef ik ook maar op een bepaalde manier vast te houden om alle ontvangst van max naar 0 te laten wegvallen.
In eerste instantie dacht ik nog aan een dip in het T-Mobile netwerk (dat kun je natuurlijk tegenwoordig niet geheel uitsluiten ;)), maar locatie schijnt niet uit te maken en het treed altijd op bij het op een bepaalde manier vasthouden.
Hoop dat ze inderdaad vaart maken met die update want dit soort verhalen kan de verkoopcijfers natuurlijk niet veel goed doen.

Nou mijn 3gs kun je vast houden op elke manier die je wenst maar ik heb geen enkel probleem, ontvangst is top.

p.s met ios4 nu maar voorheen werkte die ook top

[Reactie gewijzigd door klubnikka op zaterdag 26 juni 2010 13:54]


p.s met ios4 nu maar voorheen werkte die ook top
Het is dus een bug in iOS 4 en géén design fout zoals zoveel mensen roepen..

Dan ben ik tohc wel eens benieuwd of je
a) kan uitlkeggen hoe je'm vasthoudt om zulk gedrag te veroorzaken
b) of je geen filmpje op youtube kan zetten waarin je't demonstreerd (en hier linken uiteraard)

A ) Tja eigenlijk pak je hem vrij solide beet met 1 hand. Ik ben rechts dus de rechterkant ligt als het ware net binnen mn palm (relatief grote handen). Soms gaat mn pink net onderlangs, soms over de linkerkant met 2 andere vingers. Wijsvinger bovenlangs en duim ondersteunt ook de rechterkant. Min of meer een grip om iets mee vast te houden, niet wanneer je dingen doet als met 1 hand je iPhone vasthouden en ondertussen typen, dus alledaags zul je er probably niet heel veel last van hebben. Voor duidelijkere beschrijving kijk 1 van de vele vele vele video's over de iPhone 4 of anders die van de 3GS.
B ) Sorry ik heb daar op dit moment de mogelijkheden en ook even de tijd niet voor. Een kleine zoektocht op Youtube levert genoeg filmpjes op. Voorbeelden:
- http://www.youtube.com/watch?v=EMpXTjkFYyU
- http://www.youtube.com/watch?v=uIThQMDEz2c
- http://www.youtube.com/watch?v=jYnGHGXzQyc

edit:
Pff autosmileys

[Reactie gewijzigd door Nefiorim op zaterdag 26 juni 2010 14:34]


ik krijg het maar niet voor elkaar. Hoe ik hem ook vast houd hij blijft het gewoon even goed ontvangen.

MAAARRRR als ik hem in de koelkast doe dan wordt het signaal fors minder........

Je krijgt het waarschijnlijk alleen voor elkaar op die plaatsen waar al een redelijk zwak signaal is. Op mijn werk heb ik altijd een lousy T-Mobile signaal, en ik kreeg het met mijn vorige HTC en met mijn huidige 3G voor elkaar.

Let op: dit is een gerucht, vandaar de single quotes in de titel.

"zou niet alleen liggen aan het design van het toestel, maar de software"

Maar als dit gerucht klopt, dan verhelpt een update aan de software het probleem niet vanwege een fundamenteel design issue.

Dat staat er toch ook? De update voorkomt alleen het volledig wegvallen, als hij tussen frequenties schakelt terwijl hij slechte ontvangst heeft (3G -> GSM ofzo bedoelen ze dan :?)

Dat je ontvangststerkte 20 dB omlaag gaat als je hem op een rare manier vasthoudt moet je maar voor lief nemen verder :+ Of een hoesje kopen dus, of je telefoon inwikkelen in cellofaan :+

Overigens las ik ergens ook nog iets over calibratie van de antenne. Dat zou deels ook op te lossen kunnen zijn met een software-update.

Dat je ontvangststerkte 20 dB omlaag gaat als je hem op een rare manier vasthoudt moet je maar voor lief nemen..

Eh correctie, je moet juist op een rare manier vasthouden als je geen signaal drop wilt! :z

Ja, dat moet je voor lief nemen inderdaad. Net als met ieder ander handheld device.

Met de gemiddelde telefoon gebeurt precies hetzelfde, alleen dan horen we het niet op het acht uur journaal.

Owjajoh? Dus volgens jou valt bij het gros van de telefoons de verbinding weg als je die op een normale manier vasthoud? Goh, best wel raar dat die mobiele telefoonmarkt zo groot is geworden.

Volgens mij is het gewoon een update om het jailbreaken tegen te gaan... :)

Wacht in ieder geval nog even met de iPhone4... ben nog redelijk tevreden met mijn 3GS!

Apple-voorman Steve Jobs zou per e-mail hebben laten weten dat gebruikers een case moeten gebruiken of het toestel anders vast moeten houden om het probleem te voorkomen.
Voor een toestel van €900 los zou ik het wel netjes van Apple hebben gevonden als ze even een gratis hoesje zouden sturen. Ik vraag me af of dit met een update verholpen wordt, het lijkt mij echt een hardwarematig probleem.

Het toestel is dan ook geen €900 los maar €629 voor de 16gb versie en €739 voor het 32gb model.

(prijzen uit Frankrijk genomen)

Ik kan zeggen dat ik persoonlijk nergens last van hem (op Vodafone) maar dat het bereik van me vriendin (op t-mobile) idd wel eens wil wegvallen.

[Reactie gewijzigd door Donstil op zaterdag 26 juni 2010 13:51]


De prijs wordt bij zulke dingen op tweakers wat opgedreven zodat ze kunnen zeggen dat hij 2x zo duur is als een nexus one ofzo. De pricewatch prijzen zijn import prijzen, dus daar verdien een één of andere importeur flink wat aan.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op zaterdag 26 juni 2010 13:54]


Zelfs al kost het toestel € 200,-, dit had dus nooit mogen gebeuren. En juist al helemaal niet bij een telefoon van € 600.- +

Ik snap niet dat mensen het antwoord van Steve Jobs accepteren. Als Bill Gates het had gezegd dan was het een antwoord van de duivel. :s

Omdat iemand een jpeg'je online zet dat een email van Jobs moet voorstellen, neem je maar gelijk aan dat het authentiek is? Of heb je persoonlijk met Jobs gesproken?

Sommige mensen ondervinden problemen met de ontvangst op hun iPhone en Apple zal speodig met een oplossing komen zoals ze altijd doen. Apple is rated #1 in de US voor customer satisfaction dus het komt allemaal wel goed.

@nwagenaar
Heb je helemaal gelijk in. Zelfs die Sagem bagger van een paar jaar terug (kostten destijds 25 euro en had je voor 15 euro beltegoed) verloren het signaal dan niet.

@Toys R Us
Hoe weet jij het zo zeker dat Apple met een oplossing komt? Heb jij soms wel persoonlijk met Jobs gesproken? *iets met pot en ketel*

Apple komt altijd met een oplossing. Dit kan in de vorm zijn van een software update of een aanpassing van het ontwerp. In de US heb je ook het recht een product binnen 2 weken tegen een volle refund kosteloos terug te sturen dus niemand die er wat op verliest (behalve dan die mensen die uren voor de Apple Store in de rij hebben gestaan).

Apple kan nooit op nummer 1 staan in de US als hun service slecht is. Die is nml. super goed en ik spreek uit jarenlange ervaring.

Ja, en zo'n aanpassing van het ontwerp is er ook in 2 weken door. |:(

Het blijft natuurlijk waanzin, zo'n prijs. OK, de electronica is geavanceerd, maar voor dat geld koop je een snelle laptop met 17" scherm en een goede GSM die perfect belt.

En voor dat geld koop je een vaatwasser en een koelkast, zijn twee compleet andere apparaten, dus niet echt te vergelijken wel.

Hartstikke leuk, maar niet datgene waar mensen in de doelgroep op zitten te wachten.

Evengoed koop je goedkoop een kleine auto inclusief aanhanger als alternatief voor een premium sedan.... Simpelweg niet vergelijkbaar.

Of 2 nachtjes hoerenlopen.

Het is niet aan jou te bepalen wat waanzin is in deze. Laat mensen svp in hun waarde en ga een iPhone niet vergelijken met een brakke Windows laptop. Appels en peren... koop 'm dan gewoon niet.

Het blijft natuurlijk waanzin zo'n Ferrari, want tja, voor 1 exemplaar koop je 10 of meer Fiat's. Oh wacht even,.... de verkoopwaarde van een of alle Fiat's samen is 0,0 + de ervaring is ook niks.

Ok, doe dan maar die Ferrari...

------------------

Ontopic: Toen ik het ontwerp van die antennes zag in de Keynote, die altijd een dag later online staat, was echt waar het eerste wat ik dacht "hmm, benieuwd hoe dat gaat met het aanraken van die antennes en de signaalsterkte!". Het is wel een leuk design, dat dan weer wel. Wat ik wil zien is een vergelijking tussen een 3G(s) iphone en een 4G iphone op dezelfde locatie, d.w.z de signaalsterkte met en zonder vasthouden op verschillende manieren. De testen die nu worden uitgevoerd geven nl. niet goed aan of het bereik ten opzichte van de 3G beter of slechter is geworden.

En laten we wel wezen, het AT&T netwerk in Amerika is nog veel brakker dan T-Mobile hier is en/of was!

[Reactie gewijzigd door Conzales op zaterdag 26 juni 2010 14:31]



€630 en iets goedkoper i.c.m. een abonnement en je staat vrij om de telefoon langer dan 2 jaar te gebruiken of te verkopen dus het valt allemaal wel mee. Overdrijven is natuurlijk ook een vak ;) En iedereen is vrij om 'm te kopen, niemand die je dwingt.

Ze helpen de economie er mee dus van mij mogen ze. Dat jij het onzin vind moet je zelf weten, maar het strafbaar willen stellen 8)7. Moet de overheid bepalen wat ik wel of niet mag komen en hoe duur dat mag zijn? Moeten ze gelijk ook maar even bepalen hoe hoog mijn salaris mag zijn? In het verleden zijn dat soort initiatieven nooit echt succesvol gebleken.

[Reactie gewijzigd door fsfikke op zaterdag 26 juni 2010 16:37]


Ben jij ook zo iemand die zit te zeiken over mensen die een merkshirt van €50 kopen i.p.v. een Zeeman t-shirt van een tientje?

Kom op zeg.

Mensen hebben instinctief de neiging om macho gedrag te vertonen. Denk aan juwelen, dure horloges, dure auto's etc. Dat jij nou zo nuchter bent dat jij daar geen behoefte aan hebt (of geen geld voor hebt en je daarom wat gefrustreerd bent) hoeft niet te betekenen dat anderen zich niet prettig mogen voelen als ze een telefoon van "€900" kopen.

Waarom sommige mensen zich hier zo druk kunnen maken om wat andere mensen kopen is mij een raadsel. Het riekt een beetje naar frustratie.

Laten we HTC dan ook maar opdoeken, en Sony's Vaio afdeling.

Voor 20 euro koop je al een goede GSM die perfect belt. Maar sommige mensen willen een iPhone.. Laat ze lekker!

Hier in Zeeuws Vlaanderen rond de middag op de 3g met iOS4 geen netwerk. En traag dat die is met die update!


Onjuist, leer lezen! Er staat in het artikel dat het een software bug is in iOS4. Hierdoor zouden ook de geupdaten ikphones hinder ondervinden van dit probleem.

Als het inderdaad een ontwerpfout zou zijn kan Apple dat niet softwarematig verhelpen. Dus ook niet door stiekem wat meer balkjes te laten zien oid, aangezien de gesprekken gewoon wegvallen. Dus als ze nu groot aankondigen dat alles opgelost zal worden door die update terwijl het een probleem is wat niet op die manier opgelost kan worden zijn ze ontzettend dom bezig en zullen ze de onvrede alleen maar groter maken.

Daarom denk ik dat ze er softwarematig wel iets aan hebben kunnen verbeteren. Dus laten we dat eerst even afwachten voordat we allemaal als zelfbenoemde antenne-experts gaan roepen dat het een ontwerpfout is die nooit softwarematig kan worden verholpen.
«  1  2  3  4  5  6  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 14:15 'Opvolger Nikons projectorcamera verschijnt in augustus '
Vorige 11:52 Toezichthouder kritisch op akkoord verstrekken bankgegevens aan VS
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011