Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs en Paul Hulsebosch

Reviewers

Round-up GamesCom 2016

De laatste updates vanuit Keulen

Battlefield 1

Weinig vonden we op de E3 zo leuk als onze speelsessie met Battlefield 1. Het resultaat van die sessie heb je begin juli kunnen zien, toen we de destijds zelf opgenomen beelden mochten publiceren als onderdeel van een uitgebreide preview. Op de Gamescom was EA's grote shooter voor dit najaar natuurlijk opnieuw aanwezig. Dat leverde niet zo veel nieuws op dat we er opnieuw een volledige preview aan konden wijden, maar genoeg voor een kleine update in deze round-up was het zeker wel. DICE en EA trakteerden de aanwezige gamers in Keulen namelijk op een nieuwe map, en daar kon ook eens een keer iets anders dan alleen maar Domination of Conquest op worden gespeeld.

Header Battlefield
Titel Battlefield 1 Platform PC, Xbox One, PS4
Ontwikkelaar DICE Datum 21 oktober 2016

De spelmodus die dit keer ook speelbaar was, is Rush. Dat is voor Battlefield-veteranen een bekende naam, want Rush zat al veel vaker in Battlefield-games. Het idee is simpel: een team valt aan en probeert de linie die het andere team verdedigt steeds verder terug te dringen, terwijl het andere team probeert de aanvallers tegen te houden. In dit geval staan het Engelse en het Turkse leger tegenover elkaar en zijn het de Engelsen die aanvallen. Dit doen ze, zoals gezegd, in een nieuwe map. Bevonden we ons met St. Quentin Scar nog in Noord-Frankrijk, dit keer is de Sinai-woestijn het strijdtoneel. De map wordt gekenmerkt door ellenlange zandduinen, met aan de andere kant flinke rotspartijen. Daar tussendoor loopt een rails waarover een trein kan rijden. Die trein is de 'behemoth' op deze map als je de Conquest-modus speelt. In een potje Rush speelt de behemoth echter geen rol.

Dat is jammer, maar geluk bij een ongeluk: we konden de map ook even uitproberen met Conquest om te zien hoe dat werkt, en dan komt de trein dus wel tevoorschijn. Als verliezende partij krijg je de trein automatisch, en vanaf dat moment kunnen spelers ervoor kiezen om in de trein de spawnen. Een speler is de machinist en vier of vijf anderen kunnen de verschillende kanonnen en turrets besturen. Het behoeft weinig uitleg dat de trein, zeker als hij volledig bemand is, een ware plaag is voor de tegenstander. De trein lijkt ook veel meer vuurkracht te hebben dan de zeppelin, de behemoth op St. Quentin Scar. Bovendien liggen er drie Conquest-vlaggen binnen bereik van de treinrails, dus de gamers in de trein kunnen relatief makkelijk minstens drie vlaggen domineren. Het moge duidelijk zijn dat de gewapende trein, veel meer dan de zeppelin, een gevaarte is om rekening mee te houden.

Zoals gezegd kwam de trein in Rush niet voorbij, en ergens was dat ook wel fijn, want zo komt de nadruk op wat ander elementen in de gameplay te liggen. We besloten uit te proberen hoe de gameplay in Battlefield 1 het doet als je het strijdtoneel te paard bestormt. Dat bleek een heerlijke ervaring. Je kunt op je paard wisselen tussen een shotgun-achtig wapen en je sabel, en zeker met dat sabel is het genieten geblazen. Je hakt de ene na de andere vijandelijke soldaat neer, waarbij een hit direct dodelijk is. Zo gaven we een vliegende start aan een potje dat uiteindelijk in een kill/death-ratio van 26-0 eindigde. Ze zeggen weleens dat het niveau op events waar journalisten spelen niet zo heel hoog ligt, maar wij houden het erbij dat we gewoon geniaal goed speelden, dat begrijp je.

Dat succes dankten we trouwens ook aan het feit dat een ietwat afwachtende houding, en je leven vertrouwen aan een wapen dat goed is op lange afstand, nog steeds erg goed werkte in deze build van Battlefield 1. We speelden niet met een sniper rifle, maar met een normaal geweer zonder scope, dat een beetje aanvoelde als een voorloper van de M1 Garand - overigens nog steeds ons favoriete wapen aller tijden, zeker in Medal of Honor: Allied Assault. Met deze rifle schoten we eenvoudig vijanden over lange afstand neer, waarbij we ons zelfs afvroegen of het wapen niet iets te effectief was. Wellicht dat DICE hier, net als bij de snipers, nog iets aan de balans moet sleutelen.

Sinai Desert levert trouwens, ook als veel spelers kiezen voor een rustige aanpak, voor flink wat spektakel. Dat komt niet in de laatste plaats door de zandstorm die kan opsteken. Op dat moment verandert alles. De trein (eventueel, in Conquest) kan niet langer het hele slagveld onder vuur nemen. De ruiters komen plotseling tevoorschijnen en zijn redelijk veilig voor snipers. Snipers kunnen niet anders dan wisselen naar hun handwapen, en bajonetaanvallen komen ineens een stuk vaker voor. Dat effect kennen we natuurlijk al van de regen en mist die in St. Quentin Scar voorkomt, maar de zandstorm is nog net een tikje heftiger en hij geeft Sinai Desert nog meer eigen smoel dan de map al had.

Dat Battlefield 1 een van de grote games voor dit najaar gaat worden is een understatement. Natuurlijk: we hebben nog niets gezien van de singleplayer, en daar verwachten we met de Eerste Wereldoorlog als setting toch ook wel iets van. De multiplayer weet ons tot nu toe echter prima te bekoren. Zeker op de pc ziet de game er prachtig uit en hij speelt ook heerlijk. Met St. Quentin Scar en Sinai Desert hebben we bovendien twee zeer verschillende maps met een eigen karakter gezien. Als de overige maps en spelmodi net zo goed uit de verf komen, kan er weinig mis gaan met deze game.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Lees meer

Firestorm duikt op in Injustice 2 Video van 16 maart 2017
Winkelen met zombies in Dead Rising 4 Video van 21 september 2016

Reacties (73)

Wijzig sortering
Geen Star Citizen nieuws over de 3.0 presentatie ?
@brandmannetje Is dit voldoende ?
Hierbij een aanvulling

Star Citizen Alpha 3.0 Demo ( Livestream gamescom)
Youtube link

Gamescom 2016 Slides 3.0 alpha
Slide 1
Slide 2

squadron 42 info (oudere info maar nog wel van toepassing en geweldig om te zien)

Squadron 42: The Morrow Tour (Singleplayer Campaign Intro)
Youtube link

Star Citizen Star Map
Youtube link
CIG Starmap

Squadron 42 - Gary Oldman Interview
Youtube link

Squadron 42: Bishop Senate Speech : Dit is een In-game rendered speech met facial Animation
Youtube link

Squadron 42: de achter liggen de Tech van de Facial Animation Technology "aansluiting op de bovenstaande link
Youtube link

Voor iedereen die geïnteresseerd is om het een keer uit te proberen, er is nu een Free Fly week waarin je Arena Commander module en de Public test universe gratis kan uitproberen zonder verder verplichtingen.

Gewoon even registreren als je nog geen account hebt > Link CIG
Met je gemaakte account inloggen via deze Promotie link waarna je dan de volgende code kunt ingeven, zodat je toegang krijgt tot alle Features die tot nu zijn vrijgegeven alpha 2.4 en spoedig 2.5

code: GAMESCOM2016
Je kan je account blijven gebruiken voor elke freefly week die nog volgt.

Admin-edit:Nuttige informatie, alleen is het dan wel jammer dat je een referral code in je link stopt. Die heb ik weggehaald aangezien dat niet toegestaan is op Tweakers.

[Reactie gewijzigd door Ircghost op 21 augustus 2016 15:06]

Zeker voldoende en zeer informatief voor degene die nog geen backer zijn.
Wel ERG stevige systeemvereisten. Ik probeerde eerst de solo simulaties, en daar was ik nog blij verrast dat alles vrij vlotjes ging.
Dan probeerde ik de online multiplayer, en....diashow :(. Framerate tussen 5 en 10 fps, zelfs als ik graphic preset wijzig naar "low"..

Wel waard om een nieuwe gaming rig voor te kopen wanneer dit ooit uitkomt. Het was erg cool om binnen en rond je ruimteschip te wandelen terwijl je in de ruimte hangt. Heb ook de PDF versie van de controls opgezocht en afgedrukt, want er zijn gewoon TE veel hotkeys :D.

[Reactie gewijzigd door boe2 op 22 augustus 2016 09:29]

Weet niet wat voor pc je hebt maar slechte FPS komt flink deel door de networking engine die nog overblijfsel is van de crysis engine die er niet echt geschikt voor is. Die locked de FPS aan de server performance dus hoe groter het gebied des te zwaarder de servers hebben des te lager je fps.

Wordt vervangen in starcitizen 3.0

[Reactie gewijzigd door madcow22 op 23 augustus 2016 20:10]

Lijkt erop dat de Gamescom free fly week voorbij is, de pagina geeft nu een 404 (helaas, want ik kom er nu pas achter)
geloof dat ze hadden gezegd dat er weer een flyfree komt als 2.5 live ging maar dat kan ik mis hebben.
Ze hebben de SC presentatie online staan op youtube. Je kan hem zelf nog even bekijken.
Presentatie al bekeken. Had alleen wat meer nieuws van de pers verwacht rondom deze game.
Tja das wel waar. Maar ik ben al blij dat ik daar met Chris heb kunnen praten op Gamescom :D :D
Bof jij even, ik stond met Facerafter keurig onze beurt af te wachten... tot Sandi hem kwam halen met de melding dat Chris nu toch echt moest gaan streamen :P . Ach er is altijd een volgende keer :) , voor de release van de PU gaat dat nog wel lukken gok ik :+ .

edit: Grammar eror

[Reactie gewijzigd door Case_C op 21 augustus 2016 20:29]

lol Ik bekeek de twitch live stream al dagen. En toen zag ik idd sandi even weggaan om vervolgens Chris Roberts erbij te halen. En wanneer die man begint met praten kan hij nooit ophouden op het juiste moment XD.
Jared/DiscoLando kwam er ook nog even bijstaan om een foto te maken. Stond naast 'm , maar dan zijn ze toch soort van druk aan het werk :P .
Inderdaad, daar stond ik ook bij
ze bleef maar zeggen dat ze Chris nodig had
Nice. Ik denk dat ik plannen ga maken voor volgend jaar om mee te gaan :D
Inderdaad, ik was in ieder geval erg onder de indruk van de gameplay-beelden.
De presentatie was echt mindblowing. Nog nooit zo mooie detail gezien, En verwachte release van de update is aankomend december :D
Ik zou die release dates die CIG uitgeeft met een zak zout nemen, tot nu toe hebben ze nog nooit een van die release dates ook werkelijk gehaald.
Tja dat is ook wel weer zo. Maar met de huidige team die ze nu hebben heb ik er wel meer vertrouwen in. En zelfs Chris Roberts zei in de presentatie:

Ik verwacht eind dit jaar maar ik maak geen beloftes anders word ik door mijn eigen staff beschoten.

Dus hij weet zelf ook wel dat ie fouten heeft gemaakt. Maar dat maakt voor mij niet zoveel uit. Het duurt even maar dan heb je ook wat. Laten we niet vergeten dat Oblivion in 2002 in development ging en pas in 2006 gereleased werd. En kort daarna skyrim in development ging. Dus vind ik het persoonlijk bij Star Citizen het nog wel meevallen, probleem is alleen hun zijn er open over met de development terwijl andere het pas bekend maken wanneer de game bijna klaar is. Waardoor de meeste het idee krijgen dat een game een jaar of twee duurt om te maken.
Inderdaad heel erg jammer dat Tweakers de Alpha 3.0 demo heeft gemist want die was op zijn zachts gezegd spectaculair te noemen en verdient wel wat aandacht na alle ophef over No Man's Sky.

In slechts een enkele Star Citizen co-op missie zag je indrukwekkende en vernieuwende game technieken en mechanieken voorbij komen die nog nooit op zo'n manier in een enkele game zijn geïntegreerd: Newton physics dogfights, volwaardig functionele ruimteschepen waar je volledig in kan rondlopen en waarin je teammaat een turret kan bedienen, bewegende ruimteschepen in bewegende ruimteschepen, procedurele schade, gewichtloos bewegen en FPS, volledig uitgewerkte ruimtebases van soms wel kilometers in omvang, vliegen zonder laadtijden door miljoenen kilometers echt gegenereerde ruimte, procedureel gegenereerde planeten van duizenden kilometers in omvang, vliegen naar het oppervlak van een planeet door een dampkring zonder laadtijden, gevechten tussen hover bikes en APC voertuigen, NPC's met een eigen AI agenda en zelfs hobbies, etc.

Op zich zijn deze technieken allemaal niet nieuw maar Star Citizen tilt ze wel naar een hoger plan en weet ze in een enkele game te combineren, wat gewoon zeer indrukwekkend is.
Ik zie deze game ook als de nieuwe crysis in termen van technische vooruitgang. En betreft omvang zelfs verder dan WoW.

Veel mensen lopen te bitchen over de te lange development maar laten we niet vergeten dat The Elder Scrolls Oblivion in development ging in 2002 en pas gereleased werd in 2006. En dat kort daarna Skyrim direct in development ging.

Veel devs/uitgevers geven pas info vrij over een game waarneer die bijna klaar is, Bij Star Citizen hebben ze een open development cycle omdat de backers in principe de uitgever zijn. Dus ze voelen niet verplicht om een directe release datum te zetten. En dat heeft uiteraard de nodige controversie veroorzaakt (kuch Derek Smart kuch)
Erg vreemd dat ze dit overslaan inderdaad... toch wel een van de meest indrukwekkende demos
Ben bang dat het komt dat het niet op een console word uitgebracht. Dus voor meneer tweaker niet intressant om hierover te berichten.
Geloof me niet? kijk maar naar al die titels.
Allemaal console. Niet op console niet relevant voor hun.
Valt mij ook op inderdaad. Toch wel jammer, helemaal als je site "tweakers" heet. Je ziet het ook altijd met game-reviews, 9/10 gewoon op PS4, zelfs als het een FPS is.
Voor reviews van hardware kun je tegenwoordig ook al beter bij de concurrentie zijn.
Dat het grootste gedeelte van reviews op PS4 is komt waarschijnlijk door het feit dat ze voornamelijk PS4 review exemplaren krijgen van de uitgevers.
Misschien vragen ze wel niet naar een PC versie.
PlanetCoaster is toch echt een exclusive voor de PC?
Was echt leuk dit jaar, treinreis was leuker dan Gamescom zelf... zoals elk jaar weer te druk en te Duits...
Volgend jaar ga ik sowieso weer mee ;)
Hier precies hetzelfde, treinreis was leuk, maar GamesCom zelf was IMO te druk met veel te lange wachttijden. Misschien volgende keer niet op zaterdag maar op een doordeweekse dag gaan?
Meeste lol heb ik nog gehad met de oude Arcadekasten en Black & White Bushido

EA vond ik wel indrukwekkend met die tribunes vol systemen.
Ik was dit jaar op een donderdag gegaan, het is net zo druk als op een zaterdag geloof me. Wachtrijen zijn veels te lang.
Wachtrijen op donderdag zijn ook veel te druk, ook eten of drinken halen duurde gemiddeld veel langer dan de laatste 3jaar. Bf4 was 4u wachtrij, cod 2 (niet eens speelbaar) titanfall 4min spelen was ook 1.5u
Dag maakt weinig uit, rijen bij ons waren tussen 1.5 en 2.5uur lang en dat is nog voor een kleine boot.

Echter is het vaak wel zo dag je meer kans maakt op de betere merchandise op donderdag en vrijdag.

Hoe dan ook het is giga druk en de rijen zijn lang daarom hebben velen ook krukjes/stoelen mee.
De treinreis was erg leuk (en ook de GamesCon zelf, al ben ik geen gamer).
Dank aan de vrijwilligers en sponsors die dit prachtige evenement hebben mogelijk gemaakt. Leuke en spontane mensen.

@een van de Alternaters: Groetjes en nog bedankt voor het drankje en succes met je tandemfietsrace. Kom graag een keer kijken.
Eind oktober toch maar weer eens naar Windows booten om BF1 zelf in actie te zien. Speel al jaren geen shooters meer, maar het spel ziet er veelbelovend uit.
Zelf ben ik ook wel benieuwd. Al is het de vraag of ik het ook echt zal spelen. Ik heb wel een virtuele machine waar ik BF4 in kan, en ben er wel van overtuigd dat het echt een goed spel is, maar ik speel het nooit. Zelfs het starten van een VM is me teveel moeite, blijkbaar.
Die plaatjes zien er zeker heel mooi uit, maar das altijd met die na-gerenderde screenshots. Ze zouden een paar filters in de game moeten stoppen dat het er precies zo uit ziet.
Al moet ik zeggen dat de filmpjes op YouTube die op 4K zijn opgenomen er wel heel scherp uit zien.
En zelf hou ik minder van de historische setting, hedendaagse thema's trekken mij het meest aan. Maar zal vast een prima spel worden, ergens 3 a 5 maanden na release. Zoals tot nu toe traditie is voor Battlefield als sinds BF2.
Toch elite weer aanslingeren als de update uit is. Ziet er goed uit.
Ik was dat spel al beu toen ze voor de eerste DLC een bak met geld moesten.
Het spel zoals hij nu is, kost al dik 150 ballen. Genoeg is genoeg.
Ik wacht nog wel even op star citizen, daar zit alles (en meer) al bij de prijs inbegrepen..
Elite inclusief Horizons kost momenteel 48,99 op Steam, dus lang geen 150 euro.
Want spellen worden nooit goedkoper..
ik snap niet heel erg goed waar je die 150 ballen vandaan hebt. op steam is elite te koop voor 25€ en als je het horizons seizoen er bij wilt hebben ben je 50€ kwijt. bij de start van horizons waren de kosten 40€ voor alleen de dlc en er was een mogelijkheid om met de beta mee te doen voor volgends mij 60€.

als elke seizoen 40€ kost plus iets van 50€ basis game als je een van de eerste spelers ben dan ben je na 3 seizoenen pas meer dan 150€ kwijt.. en het eerste is nog niet voorbij.

en 40€ voor een jaar vind ik niet veel er van uitgaande dat elk seizoen een jaar duurt..
Dat zijn niet de 'launch' prijzen. Ik heb 60 Britse ponden moeten afrekenen voor het originele spel (beta), en toen werd ook nog eens 40 euro gevraagd voor het slappe Horizons DLC. Deze nieuwe upgrade zal ook wel weer iets van 40 piek gaan kosten.

Dus als je braaf de nieuwprijzen hebt betaald, is het bij elkaar toch echt wel 150 piek.
Het spel zoals hij nu is, kost al dik 150 ballen
Jij praat over de situatie nu, dus prijzen van toekomstige updates doen er niet zo toe. Daarnaast is 2.2 geen nieuw seizoen, en gaat hetzelfde kosten als 2.1/1.6, niks dus.
Als ik NU die updates moet bijkopen ben ik een bak geld kwijt ja. Want het spel dan ik toen al gekocht heb krijg ik niet opeens geld van terug.
Ik ben bang dat je daar ongelijk in krijgt. Ik speel al een tijdje de SC alpha en je moet voor elk apart gedeelte (nu al) betalen zoals b.v. de ships, upgrades, ship insurance, Squadron 42,etc.

zie de shop: https://robertsspaceindustries.com/pledge

Als je een Constellation Aquila wil hebben kost je dat € 302,80 incl BTW.
Leuk dat je dat stelt, maar er klopt bijna niets van, vooral de 'moet' in het verhaal. Met de $60,- excl voor een package met een startership en PU en SQ42 access heb je toegang tot alles.
Alle overige dingen zullen zodra de game (PU) daadwerkelijk uitkomt gewoon ingame te kopen zijn. En momenteel kan je ze overigens ook gewoon huren met het REC systeem, die schepen/wapens zijn dan gewoon in de alpha te gebruiken.

De overige schepen die je kan kopen moet je in mijn ogen nog steeds zien als 'pledge' naar de developer, en niet als boost voor je ingame performance. STLYounblood heeft daar wel een aardig filmpje over met betrekking tot de capitals.

Daarnaast is het natuurlijk veel leuker om dergelijke schepen ingame te verdienen in plaats van direct te kopen. Maar daarvoor word het wel gewoon wachten tot de game werkelijk uit de alpha fase komt. En hoewel er voortgang te zien is verwacht ik dat het nog wel even kan duren :P .
wacht ff je bedoeld dat je het spel backt door een schip te kopen?

ik speel het zelf ook.
je backt star citizen al door het spel te kopen.
je hoeft geen schepen te kopen die kan je straks ook ingame kopen.
en incoherence is ingame geld dat je bij een aankoop er wat tijd bij krijt is leuk maar zo dra je andere wapens er op zet je verzekert niet bij met ingame credits dan ben je alles kwijt.

dus kort om alles wat je bij koopt is dat het backen van het spel.
bij elite moet je elke keer een nieuw spel kopen onder het mom van een update.
al was het alleen om de vr

vind ik nog al een groot verschil
Ik ben het met degenen die al hebben gereageerd op je post eens, je "moet" niets. Je betaald nu van tevoren voor een gigantisch schip (incl. game), incl. de alpha en een paar extra's, om jouw voorbeeld maar aan te halen.

Ik heb in een vroeg stadium gebacked en een eenvoudig schip (300i) en daarmee alle modules er bij gekregen.

Op dit moment zou ik zelf niet kopen: de packages zijn veel duurder geworden, want het is een Alpha / Early Access, en de crowdfunding is al geslaagd.
Als je echt wil spelen neem je een "goedkope" (nogmaals, ik vind ze zelf nu duur) combi aanbieding nemen, of je wacht tot het spel uit is en koopt het dan voor een redelijke prijs.
Een schip jatten is een optie. Dat doen er veel, tot grote irritatie van de eigenaren.

Plemp je even je dikke gladiator neer op platform 2, hangt er een bal gehakt in zijn aurora koektrommel de boel op te wachten. :| Dag schip.

Ik wacht nog even tot ze bij RSI wakker worden en een sleutelbosje aan de mobiglass toevoegen. :9 Want andermans slee jatten moet alleen kunnen in een flinke schotel boot met personeel die de encryptie kan kraken, of letterlijk met een blik opener, IMHO. Niet gewoon er naartoe hobbelen en aan de klink trekken. Een deur op slot doen konden ze al in de middel eeuwen.. |:(
Geen nieuws van de nieuwe Quake ?
Die is voorlopig nog wel even in ontwikkeling. Ik verwacht dat die pas eind 2017 of later uit gaat komen, met wellicht een open beta een aantal maanden daar voor.
Planet coaster ziet er echt wel top uit. BF1 spreekt me wel aan maar ik weet niet of die lang zou spelen.
Die gedachte past precies in de planning van EA.
Battlefield 5 komt er aan ! :+
Ik kijk uit naar Planet Coaster. Rollercoaster Tycoon 3 vond ik destijds een enorme teleurstelling, vooral vanwege de hopeloze structuur van de game, maar dit ziet er toch goed uit.

Enig idee wat voor systeem requirements er nodig zijn om de game op max en 60fps te spelen op een 1440p of ultrawide 1440p scherm?
Verschillende alpha testers net als ik hebben genoeg aan een 650m videokaart om de game vloeiend te spelen
Jammer dat de screenshots bij artikels altijd afwijken van de orginele gameplay beelden, ze zijn net effe wat opgepoetst, erg jammer denk een marketing truc. :)
Veel mensen dachten zoals ik dat vandaag de Battlefield 1 open beta speelbaar was, Ign heeft bijvoorbeeld een artikel naar buiten gebracht met spijt zei hebben het zo naar buiten gebracht vorige week dat het vandaag de dag zou zijn van Bf1 beta, maar het word toch echt de 30/31 ste. :O
Even muggenziften, waarom wordt bij het stukje over Battlefield het simpelweg 'Engelsen' en 'Turken' genoemd, terwijl beiden grootmachten waren die in hun troepen gevariëerde etniciteiten hadden. Zo zie je bijvoorbeeld bij de medic van Groot-Brittanië terug dat dit een Indiër is in bf1 . Het zou dan gepaster zijn om het aan te passen naar de Britten en Ottomanen
Ach na zoveel preview evenementen worden de reporters van Tweakers toch ook vanzelf hele goede gamers ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True