Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

Darksiders II

Je bent dood

Uitgever THQ heeft het wat lastig, de laatste maanden. De beurskoers daalde flink en het bedrijf moest personeel ontslaan. Om het tij te keren, kondigde directeur Brian Farrell een koerswijziging aan. THQ wil zich enkel nog toe gaan leggen op het publiceren van 'high quality core games.' Gelukkig past Darksiders II volledig binnen dat profiel. De eerste game uit de serie verscheen in 2010, scoorde dikke voldoendes en was wat de actie en thematiek betreft niet geschikt voor tere kinderzieltjes. Met Darksiders II hoopt THQ hetzelfde te bereiken.

THQ, of eigenlijk ontwikkelaar Vigil Games, maakt het zich daarbij niet gemakkelijk. Het heeft War, de iconische en zeer herkenbare hoofdpersoon uit de eerste Darksiders, met vervroegd pensioen gestuurd en vervangen door ene Death. Een goede naam natuurlijk en Vigil blijft daarmee ook dicht bij de bron. Beide heren vormen namelijk de helft van de Four Horsemen of the Apocalypse, die worden genoemd in hoofdstuk 6 van het boek Openbaring, het laatste boek van het Nieuwe Testament. De vier ruiters vereren de aarde met een bezoekje, zodra het einde der tijden is aangebroken. In de eerste Darksiders was het War die de apocalyps veroorzaakt had, al was het niet geheel bewust. Gedurende de game probeerde hij zijn onschuld te bewijzen.

Interview met Han Randhawa, art director van Darksiders II

Hoger doel

In Darksiders II heeft Death een veel hoger doel. Onschuld is hem niet genoeg, Death wil de armageddon in zijn geheel ongedaan maken. Hij gaat daarom op zoek naar de Makers, die niet alleen de aarde, maar heel het universum hebben gebouwd, om zo uit te vinden dat er veel grotere gevaren dreigen dan de armageddon op aarde. Het voortbestaan van de volledige Creatie staat op het spel als Death niet ingrijpt. De Makers huizen in hun eigen Makers Realm, dat een van de vier zones vormt waaruit Darksiders II is opgebouwd. Elk van die vier zones is volgens Vigil Games ruwweg even groot als de hele eerste game bij elkaar. Je krijgt op dat punt dus veel meer waar voor je geld, in dit vervolg.

Videopreview van Darksiders II

Lees meer

Restanten THQ gaan in de verkoop Nieuws van 27 februari 2013
Darksiders II - op stap met de dood Review van 24 augustus 2012
Darksiders II Video van 8 augustus 2012
Darksiders II Video van 25 juli 2012
Darksiders II Video van 20 juli 2012
Darksiders II Video van 17 mei 2012
Darksiders II Video van 25 maart 2012
Darksiders II Video van 19 maart 2012
Darksiders II verschijnt op 29 juni Nieuws van 15 februari 2012
2011: bekende games en nieuwe speeltjes Review van 28 december 2011
Darksiders II Review van 19 juli 2011
E3: Nintendo Wii U Review van 16 juni 2011
E3: Nintendo onthult Wii U Nieuws van 7 juni 2011
Darksiders Review van 8 januari 2010
GC: Darksiders - Wrath of War Review van 27 augustus 2008

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True