Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

Ontwikkelaar Vigil Games werkt aan een opvolger van zijn debuutgame Darksiders. Die wordt als Darksiders II in 2012 door uitgever THQ op de markt gebracht. In het tweede deel staat Death centraal, de tweede Horseman of the Apocalypse.

De gebeurtenissen in Darksiders II spelen zich volgens ontwikkelaar Vigil Games tegelijk af met die in het eerste spel. Darksiders II heeft echter een andere hoofdrolspeler. Death heeft begrepen dat zijn broer War, die de hoofdrol speelt in de eerste Darksiders, verdacht wordt van het vroegtijdig inzetten van de Apocalypse en wil hem helpen.

Darksiders II heeft een vergelijkbare opzet als het eerste deel, alleen belooft Vigil Games een grotere spelwereld en heeft Death uitgebreidere mogelijkheden dan War heeft in het eerste spel. Darksiders II verschijnt in 2012 voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3. Uitgever THQ had in april 2009 al laten weten dat er een tweede Darksiders zou komen, ruim voordat het eerste deel uit de serie op de markt verscheen.

Darksiders II

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Ik vond de spel wereld van Darksiders 1 nou niet echt bepaald klein, zeker omdat je met items die je in het spel vergaard, op nieuwe plekken kon komen op al reeds bezochte locaties. Als je toch wel een beetje alles wou doen/zien in het spel, was je toch makkelijk een uurtje of 20-25 verder, wat toch ruim boven het gemiddelde van vandaag de dag zit.

Darksiders was echt -het- spel van 2010 voor mij, en de echte underdog toch wel: Grafisch gezien is het echt een fantastisch spel. Niet zozeer vanuit een technisch standpunt, maar vooral vanuit een artistiek. Ondanks de comicbook achtige uitstraling, was het ook erg volwassen. De voice acting was fenomenaal. Diepe donkere stemmen, goede ge-act, het sleepte je echt mee.

Als ze dit gewoon doorzetten in deeltje 2, zit het wel goed. Qua gameplay zat het ook erg goed namelijk.

Van wat ik had begrepen uit de lore, is Death iemand die vooral met ranged weapons vecht, dus dan zal dit wel een andere spel ervaring met zich mee moeten brengen. Ook zou het wel erg gaaf zijn, als Death andere locaties bezoekt, maar ook op locaties komt waar je als War al bent geweest, om je echt het idee te geven dat je naar War op zoek bent. Als de spel wereld grote word, en ik mag uitgaan van een uur of 30-35 gameplay, zie ik helemaal geen reden om ook deze niet aan te schaffen.
Volgens de wiki werkt Death met een zeis, Strife met pistolen en Fury met een whipsword. Al vind ik raar dat ze Strife en Fury genomen hebben ipv Pestilence en Famine maar ik vermoed dat met die laatste iets moeilijker is om een action oriented karakter neer te zetten.

http://darksiders.wikia.com/wiki/Old_One

Verder hoop ik ongeveer hetzelfde als jij. Zelda met ballen, count me in!

[Reactie gewijzigd door Zamalan op 3 juni 2011 11:40]

Volgens de wiki werkt Death met een zeis, Strife met pistolen en Fury met een whipsword. Al vind ik raar dat ze Strife en Fury genomen hebben ipv Pestilence en Famine maar ik vermoed dat met die laatste iets moeilijker is om een action oriented karakter neer te zetten.
De vier Horsemen zoals de makers van Darksiders ze noemen kloppen sowieso niet helemaal 1 op 1 in het bste geval maar voor de helft (ligt eraan hoe je het interpreteert, zie hieronder) met hoe ze in de bijbel genoemd worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Four_Horsemen_of_the_Apocalypse

Sowieso wordt er in de bijbel maar 1 bij naam genoemd en dat is "Death" (askleurig of groen). De overige 3 worden in de bijbel alleen omschreven, maar worden over het algemeen in popular culture (maar niet in de bijbel zelf!) als volgt genoemd: Conquest (ruiter op een wit paard), War (rode ruiter/rood paard) en Famine (zwarte ruiter/zwart paard). En terwijl "War" in Darksiders 1 wordt afgebeeld als symbool voor combat, oorlog, conquest, overwinning, weapon skills, etc. past dat beeld misschien meer bij "Conquest". Bij Conquest staat namelijk:
Its rider held a bow, and he was given a crown, and he rode out as a conqueror bent on conquest.
...terwijl bij War staat:
Its rider was given power to take peace from the earth and to make men slay each other. To him was given a large sword.
Het zwaard klopt dus wel, maar het lijkt meer of "War" bedoeld was als onderlinge strijd of conflict, burgeroorlog, haat en nijd, etc. Op het eerste gezicht is het onderscheid tussen de namen "Conquest" en "War" dus niet heel erg duidelijk, maar als je die 2 citaten erbij leest wordt het heel wat duidelijker. Op de Darksiders Wiki staat echter:
http://darksiders.wikia.com/wiki/Nephilim
Strife slightly resembles Conquest. Conquest is designated to depict internal conflict, which is a synonym for Strife.
Dus daar zie je al aan dat f degene die dat wiki-artikel getypt heeft, f de makers van Darksiders (nou ja die laatste sowieso trouwens) de horsemen "War" en "Conquest" door elkaar hebben gehaald, want wat daar staat hoort dus volgens de bijbel juist bij "War".
Al vind ik raar dat ze Strife en Fury genomen hebben ipv Pestilence en Famine maar ik vermoed dat met die laatste iets moeilijker is om een action oriented karakter neer te zetten.
Pestilence wordt niet in de bijbel genoemd als n van de Horseman, maar die zie je in popular culture vaak als witte ruiter ziet, in de plaats ziet voor Conquest, die wl in de bijbel genoemd wordt. Omdat "Pestilence" wel een lekker duidelijk beeld oproept, en misschien ook omdat zoals ik hierboven zei het onderscheid tussen Conquest en War vaak niet voor iedereen helemaal duidelijk is, zie je toch vaak dat Pestilence in het rijtje voorkomt in plaats van Conquest.

De ziekte die met Pestillence geassocieerd wordt, hoort echter bij "Death" oftewel de asgrijze/groene ruiter die vaak met de zeis wordt afgebeeld, de Pest (plaag) is namelijk n van de "wapens" waarmee hij dood mag zaaien:
Its rider was named Death, and Hades was following close behind him. They were given power over a fourth of the earth to kill by sword, famine and plague, and by the wild beasts of the earth.
("famine" is zoals je hier ziet echter ook n van de "wapens" van Death, dus dat is ook weer lekker verwarrend, maar dat terzijde)

Strife is dus niet in de plaats voor Pestilence; zoals ik hierboven al zei volgens de Darksiders Wiki is Strife een andere naam voor Conquest. Wat aan de ene kant wel logisch is aangezien die wl bij de originele 4 uit de bijbel zat, maar gezien de definitie past Strife ("internal conflict") dus beter bij de definitie van de rode ruiter (War). En Fury is inderdaad gewoon een compleet nieuwe die (voor zover bekend?) geen enkele link met Famine heeft.

DISCLAIMER: Al dit bovenstaande is trouwens puur een stukje achtergrond en doet niets af aan hoe vet ik Darksiders deel 1 vind, en uitkijk naar deel 2 t/m 4. :P

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 6 juni 2011 20:13]

Ik hoop niet dat ze deze trend gaan doorzetten. Een game over Death lijkt me wel chaaf, een game over Strife ook, maar Fury, idk maar dat lijkt me helemaal niks. Ik hoop sowieso dat ze deze reeks niet gaan uitmelken (het zal wel niet, maar toch).

Het eerste deel was origineel vanwege de setting (hemel vs hel vs aarde in hedendaagse tijd), de tweede game borduurt voort op dat concept, een mogelijke derde game borduurt voort op dat concept, een mogelijke vierde game borduurt voort op dat concept. Zie je hoe deel 3 en 4 helemaal niet meer vernieuwend zijn? Ik hoop dat dat dan geen zeventjes/zesjes-games worden, maar ik denk het wel.

Ik ben momenteel bezig met deel 1 en ik vraag me af wanneer ik een van de andere rijders van de apocalyps tegen ga komen en of dat uberhaubt nog gebeurt.
[spoiler]Je komt er geen tegen, enkel in het eindfilmpje zie je ze in de verte aankomen[/spoiler]

Omdat Darksiders zo op Zelda lijkt kunnen we de lijn door trekken. Hoewel er nooit echt vernieuwende dingen in zitten blijven Zelda games gewoon tof. Ik hoop dat dit ook geld voor Darksiders. Ik denk wel dat het onmogelijk zal zijn om een 3rde en 4de game op dezelfde manier te plaatsen (parallel met de eerste 2). Maar er is (volgens mij) zo weinig bekend over wat er voor en na de game gebeurt dat er nog wel enkele games uit zijn te persen.
EDIT: oops, dubbel post.

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 6 juni 2011 15:48]

Ik ben momenteel met Darksiders bezig (op de PC) en ik vind het ook echt een vette game. Hier en daar wat pittige eindbazen, maar nog net niet zo pittig dat je met apparatuur gaat gooien, als je na een paar keer falen een beetje gaat nadenken dan kun je de meeste vrij makkelijk verslaan. :P

Wat me verder opvalt is dat het verhaal vrij lang is. Ik zat net even te kijken in het "plot" gedeelte van het Wikipedia artikel waar ik ongeveer zit nu, en ik dacht wow! ik dacht dat ik hem al bijna uitgespeeld had, maar blijkbaar komt er nog een flink stuk.
En echt klein vind ik de wereld ook niet nee.

Ik ken Zelda niet, persoonlijk vergelijk ik hem meer met andere hedendaagse 3rd person hak-en-zaag actie games zoals God of War 3 en Dante's Inferno. Darksiders is sowieso beter opgezet dan Dante's Inferno, en of het zich volledige met God of War 3 kan meten, dat oordeel houd ik even voor me tot ik hem uitgespeeld heb. :)

De grafische stijl vind ik ook wel gaaf. Op het eerste gezicht is het wel een beetje typisch "console-achtig" als je begrijpt wat ik bedoel, met van die dramatische comic-achtige overdreven features zoals demonen met hoorns van 3 meter lang, een zwaard van 4 meter, en allemaal van die scherpe hoeken, alsof het door iemand getekend is die een beetje kramp in zijn hand had (ok, ik chargeer nu een beetje). Maar op het 2e gezicht vormt dat allemaal bij elkaar wel een duidelijk herkenbare (en consequente) stijl die eigenlijk best vet is. Laten we het zo zeggen, er zit vandaag de dag gelukkig bij sommige spellen nog wat verschil tussen de grafische stijl van het ene en het andere spel! Er zijn ook games die elkaar alleen maar na-apen.

Ik vind op een gegeven moment wel dat je vaak dezelfde 'minions' tegenkwam, daar mogen ze in deel 2 wel wat meer variatie in brengen; doe het anders net zoals bij bijvoorbeeld Diablo 2 dat je met kleine aanpassingen, kleurgebruik, net iets andere armor/wapens, etcetera een aantal variaties maakt op hetzelfde model waardoor je vrij eenvoudig toch hl veel verschillende beestjes tegenkomt.
Gelukkig houden ze vast aan het "metroidvania" model uit het eerste deel en gaan ze niet over op multiplayer coop waar eerder over gesproken werd. Ik kijk erg uit naar deel 2 :)
Al zou ik het niet heel erg vinden als die multiplayer co-op er als optie bij komt ;)
ik heb erg genoten van Darksiders 1, een goede game met een leuke verhaallijn, maar echt iets heel origineels voegde het niet toe.
dus laten we hopen dat THQ f met een revolutionair vervolg komt f met gewoon een goed vervolg op een goede game komt
Ook deel 1 helemaal kapot gespeelt, en mis nog 2 trophies.
Leuk weetje: Stem van de ziel die bij je hebt is van Mark Hamill, (luke skywalker)
Een The Joker achtig stemmetje in dat geval? :P
Ook deel 1 helemaal kapot gespeelt, en mis nog 2 trophies.
Leuk weetje: Stem van de ziel die bij je hebt is van Mark Hamill, (luke skywalker)
LOL, die gast kom je ook echt overal tegen tegenwoordig.
Je moet eens op IMDb kijken wat die gast allemaal aan voice acting doet, echt niet te filmen (doe op http://www.imdb.com/name/nm0000434/ even een highlight op het woordje "voice" :P)
En niet de minste rollen ook nog! En ik hoor eigenlijk nooit dat hij het is, tot ik het achteraf lees/hoor. Toen ik las dat hij de stem van Fire Lord Ozai in Avatar: The Last Airbender deed, was ik ook even een paar minuten stil.

@ JohnAD je bedoelt in Arkham Asylum neem ik aan; nu je het zegt heeft het daar wel ets van weg maar het is toch net weer anders. Wel heel goed gedaan in elk geval, past goed bij het character op het scherm, net zoals zo ongeveer alles in Darksiders trouwens.

[Reactie gewijzigd door RagingR2 op 6 juni 2011 09:36]

Zou je toch bijna gaan denken dat er 4 delen komen, voor alle horsemen. :)
Ik zou graag met collega Ronnie Soakh aan de slag willen in de Apocalypse. Ik heb Darksiders ook nog liggen, dus misschien maar eens in mijn Xbox leggen.
Leuke game, helemaal uitgespeeld, zit veel afwisseling in en de omgeving is heel uitgebreid, met andere woorden leuke hack en slash game voor de geintreseenden. Kan niet wachten op deel 2.
Dit was echt een van de tofste games in heel 2010, misschien wel de tofste. Zeker een aanrader!!!
In jaren had ik me met een game niet vermaakt als Darksiders deel 1. Geweldig dat er een opvolger komt en met de nieuwe karakter...perfect gewoon _/-\o_
Darksiders 1 was echt d game van 2010 :) Kreeg al kippenvel als ik de andere ruiters zag afkomen :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True