GC: Darksiders - Wrath of War

Duik in het verleden

Vigil Games, een nieuwe studio van uitgever THQ, werkt niet alleen aan de tweede massively multiplayer online-game rond Warhammer 40,000, maar ook aan de actiegame Darksiders: Wrath of War. Het spel, dat begin 2009 op de Xbox 360 en de Playstation 3 zal verschijnen, werd tijdens de Games Convention in Leipzig gepresenteerd.

Vigil Games, dat een kantoor heeft in Austin, Texas, is opgericht door Joe Madureira. Dat is voor gamers geen heel bekende naam, maar wel voor stripfans. De reden waarom de tekenaar Vigil heeft opgericht, is dat hij gaandeweg meer in bewegende beelden is gaan zien dan in strips. De hand en het verleden van Madureira zijn echter overduidelijk aanwezig in de games van Vigil, waarvan Darksiders: Wrath of War het eerst uit zal komen.

Darksiders: Wrath of War

*Wraak

Darksiders is gebaseerd op het verhaal van de Four Horsemen of the Apocalypse. Het verhaal van de vier ruiters staat in het Bijbelboek Openbaring. Darksiders vertelt het verhaal van één van hen, War. De ramp waar de ruiters mee worden geassocieerd heeft al plaatsgevonden voor het spel begint en War wordt gestraft voor zijn aandeel in de vernietiging van de Aarde. Als het spel start is hij ontdaan van zijn demonische krachten en van zijn paard, en is hij gescheiden van de andere Horsemen. Dat zint de ruiter uiteraard niet, dus hij zoekt wraak. Bovendien wil hij zijn krachten en zijn drie vrienden terug.

Darksiders: Wrath of War