Darksiders III Preview

Lange geschiedenis

style="width:100px"Titel Darksiders III
Platform Windows, Xbox One, PlayStation 4
Ontwikkelaar Gunfire Games
Uitgever THQ Nordic
Releasedatum 27 november 2018

Het leek lang ondenkbaar dat er een nieuwe Darksiders komt die door THQ op de markt wordt gebracht. THQ ging eind 2012 failliet, vlak nadat Darksiders II verscheen. Met het faillissement van THQ werd ook het lot bezegeld van ontwikkelaar Vigil Games, de Texaanse studio die de twee eerste Darksiders-games heeft gemaakt. Geen ontwikkelaar meer, geen uitgever meer, geen Darksiders meer. Zo leek het althans.

Toen kwam het Zweedse Nordic Games in beeld, dat zich al jaren toelegt op het opkopen van verweesde titels en kleine partijen. Zo kocht het eerst de rechten op Darksiders en daarna die op de naam THQ. Vervolgens wijzigde de uitgever prompt zijn naam in THQ Nordic en ontstond er hoop op een nieuwe Darksiders. Alleen was het personeel van Vigil Games inmiddels overgenomen door Crytek en was er dus geen studio meer die ervaring had met de unieke stijl en gameplay van Darksiders. Gelukkig belandde Crytek even in een dipje en moest het de studio in Austin sluiten. Een kleine kern van voormalig Vigil-werknemers begon daarna voor zichzelf en mocht onder de vlag van THQ Nordic aan Darksiders III werken.

Fury

Eind november kun je dus eindelijk weer in de huid kruipen van een van de Horsemen of the Apocalypse. Na War en Death mag je nu als Fury het duistere strijdperk betreden. Dat strijdperk is nog steeds een fictieve versie van aarde, aangezien het Kingdom of Man het strijdperk vormt voor de strijd tussen de Forces of Heaven en die van Hell. Het betekent dat je in Darksiders III veel aardse elementen terug zult zien. Je rent, loopt, slingert en klimt door ingestorte gebouwen die overwoekerd zijn met planten, en kruipt door ondergrondse gangenstelsels. Het lijkt of de aarde is ondergraven door één groot ondergronds gangenstelsel waarin de vreemdste gedrochten rondwaren en elementen als vuur en ijs vrij spel hebben. Het zal je bekend voorkomen.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

'14 '15 '16 '17 2018