Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties

De medewerkers die een week geleden door Crytek op straat werden gezet, willen als Gunfire Games een doorstart maken. Het team, dat bestaat uit voormalig medewerkers van Vigil Games, hoopt een nieuwe Darksiders-game te mogen maken.

Het nieuwe Gunfire Games staat onder leiding van David Adams, die tot vorige week aan het hoofd stond van Crytek US. Daarvoor had hij de leiding over Vigil Games, de studio die in 2010 Darksiders en in 2012 Darksiders II afleverde. Nu Crytek heeft besloten het ontwikkelteam van de Amerikaanse studio af te stoten, probeert Adams met Gunfire Games om het team dat aan beide games werkte bij elkaar te houden. Adams hoopt nu een nieuwe Darksiders-game te mogen maken.

Hij heeft daarvoor contact opgenomen met Nordic Games, dat de rechten op de serie in handen heeft. De rechten kwamen in handen van de Oostenrijkse uitgever nadat THQ failliet ging. Nordic Games heeft nog niet bekendgemaakt welke plannen het heeft met de serie, al liet Joe Madureira, de striptekenaar die verantwoordelijk is voor de opvallende grafische stijl van de serie, eerder dit jaar via Facebook weten dat de serie 'niet dood' is. Hij liet weten dat Nordic Games vast van plan is om de serie een vervolg te geven. Of dat wil zeggen dat er al een nieuw deel in de serie gewerkt wordt, is niet bekend. Madureira wilde over zijn eigen betrokkenheid niets loslaten.

Darksiders II

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

Beide games met veel plezier gespeeld, en had er dan ook wel de balen in toen THQ failliet ging. Hoop dat ze hier een vervolg aan kunnen geven, ben benieuwd hoe de karakters Famine en/of Pestilence ingevuld worden.
Een vervolg is ook niet altijd alles, het kan nog alle kanten op gaan.

Zie ook Sacred 3. Je weet het gewoon niet :P
Een vervolg is ook niet altijd alles, het kan nog alle kanten op gaan.
Het leuke van darksiders is dat het niet echt vervolg delen zijn. het zijn compleet losstaande verhaallijnen, met parelellen omdat binnen dezelfde universe afspeelt.
Ja dat is wel zo, maar het verhaal is vrij ondergeschikt aan de gameplay, en dát is nu juist waar zoveel developers de mist in gaan, zie ook eerdergenoemde Sacred 3 (wat een wanproduct is dat trouwens, onvoorstelbaar).

Hollywood (actie)scenes vertalen naar een game kan iedereen onderhand al wel, daar kijk ik niet meer van op, zelfs Youtube staat er vol mee en dat is nota bene home video... Een inhoudelijk en qua mechanics interessante game is een vak apart.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 11 augustus 2014 11:24]

Klopt. Het is altijd de vraag wat een vervolg gaat doen. Gears of war is er ook niet veel beter op geworden na deeltje 2. MOet toch zeggen dat ik me wel goed vermaakt heb met de latere delen. Het kan niet tippen aan deel 1 of 2, maar is zeker niet verkeerd en ik blijf het netjes kopen.

Ik heb me met deel 1 en 2 van darksiders heel goed vermaakt! Beiden delen hadden een fijne sfeer en er was voldoende te doen om het boeiend te houden. Ik zit ook zeker uit te kijken naar de andere 2 horsemen. Laat maar komen zou ik zeggen:)
Fury en Strife dan toch. In de Darksiders serie heb je namelijk War, Death, Fury en Strife. Ik weet ook niet helemaal waarom Famine en Pestilence de zak hebben gehad, misschien omdat Vigil bang was dat je daar geen toffe gameplay mee kon maken?
Ik vond het al niet lekker klinken, maar kon er niet op komen wat het wel moest zijn :+
Ik alleen deel 1 en absoluut niet met plezier. Ik vond het zelf aanvoelen als ongeinspireerde inconsitente bagger die het in de verste verte niet haalde bij een Ninja Gaiden of zelfs het matige Dante's Inferno.

Ach ja over smaak valt niet te twisten, getuige de reacties hier is er blijkbaar een markt voor.
Het aller mooiste zou zijn, nog 2 delen met de overblijvende Horsemen en misschien nog een co-op variant of triologie erachter aan?

Commercieel succes en alles blijft het wat tricky natuurlijk :(
ja idd mooiste zou zijn als er nog 2 delen komen met de over gebleven horsemen...
Of beter maak er een game van waarbij de 2 story lines hebt dan heb je dat allebij in 1 game :)
Echt mijn soort spellen, ik duim voor een darksiders 3! (hoop wel dat ze de loot beter tweaken, vond het niet echt een fantastische toevoeging aan de serie)
zeer interessant verhaal en super leuke gameplay :) hoop dat er een DS3 komt..
Darksiders was een geweldig spel, het vervolg vond ik iets minder doordat (op de PC tenminste) de controls af en toe behoorlijk irritant en buggy waren. Toch hoop ik op een vervolg, het waren erg goede spellen en een waardig vervolg kan flink wat geld binnen brengen en is voor ons leuk om te spelen.
Ben benieuwd waar dit zou doen als ze met crowdfunding zouden beginnen. Volgens mij is daar best animo voor.

Nav voorgaande berichten nummertje twee nog maar eens opgestart, heerlijk verhaal.
Ik hoop dat ze dezelfde engine gebruiken en dat het uiterlijk exact hetzelfde is, dan lijkt het nog het meest op een comic/ graphic novel.

Ik heb zowel 1 als 2 op de PS3 en op de PC en heb geen bugs opgemerkt, enige wat er is is dat ik een achievement niet hebt op de PC voor iets in DS1 maar dat zie ik niet echt als een bug wat de speelplezier belemmert.

Heb deel 2 nu bijna uitgespeeld op de PC en twijfel of ik voor alle achievements ga of niet.
Misschien kunnen ze eerst de bugs uit deel 1 en 2 oplossen. Die zijn behoorlijk irritant. Heb de spellen (op de PC) beide aan de kant gelegd door de bugs. Verder geweldige spellen en ik hoop zeker dat er nog een volgend deel komt.
Ik heb ze beide gespeeld zonder bugs te ontdekken. Doe je goed O-)
Nou ik heb de originele versie op PS3 en ik had toch ook een bug waardoor ik bijna helemaal van het begin terug opnieuw mocht starten...
Was in een kamer met een puzzel en als je per ongeluk een verkeerde schakelaar aanraakte was je hele game omzeep omdat je dan kwam vast te zitten. (Darksiders 2 btw)
haha deze zelfde game breaking bug had ik ook. Gelukkig had ik nog een snapshot van mn savefile middels volume shadow copy. Had echt geen zin om die 6 uur gaming opnieuw te moeten doen.
Een niet-legale versie? WTF? Nee. Ik heb beide versies origineel (uit-de-winkel versie, niet eens electronic download) voor de PC. En deel 2 zelfs ook op de XBox. Dus dat is het zeker niet. Zoek eens op Darksiders/Darksiders II bugs. Je zult versteld staan hoeveel er zijn. Meeste oplossingen zijn: nieuw karakter en opnieuw beginnen, maar helaas lost dat bij mij bijvoorbeeld in deel 2 niks op (zelfde bug: bal niet zichtbaar/buiten het level).

Verder mee eens: het zijn heerlijke spellen.
Bugs, ja. Ik heb de WiiU (disc based) en PC (steam summersale) versies van DS2 en de WiiU versie liet vooral later in de game toch met enige regelmaat de hele console vastlopen. De PC-versie heb ik nog niet uit maar ook die heeft al een keer een CTD laten zien.
Daarnaast heb ik in beide versies al eens in een vloer rondgelopen, waar ik uiteindelijk met de nodige combo's (die me over een vijand laten springen) wel weer uit ben gekomen, maar het is toch erg irritant dat je tegen de onderkant van een vloertexture zit te kijken...

Dus ja, er zitten toch wel wat bugs in de game, ja.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True