Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 16 reacties

Joe Madureira, oprichter en creatieve man bij Vigil Games, verlaat de studio. Hij gaat nieuwe avonturen tegemoet. Madureira was de man die het uiterlijk van beide Darksiders-games bedacht. Voordat hij Vigil Games oprichtte, had hij een succesvolle carrière als striptekenaar.

Madureira laat verder weinig los over zijn plannen. In antwoord op reacties op de tweet en de post op Facebook waarmee hij zijn besluit bekendmaakte, laat hij weten dat hij actief wil blijven als striptekenaar en gameontwikkelaar, maar niet waar zijn toekomst als ontwikkelaar ligt. Hij laat ook niet los waarom hij vertrekt en is vol lof over de studio. Wie Madureira's positie bij Vigil Games overneemt, is evenmin bekend.

Vigil Games bestaat sinds 2005 en werd opgericht door Madureira, samen met David Adams, Marvin Donald en Ryan Stefanell. De studio is eigendom van uitgever THQ. Vigil heeft twee games afgeleverd. Darksiders, een actiegame rond de bijbelse ruiters van de apocalyps verscheen begin 2010. In augustus leverder Vigil het vervolg Darksiders II af. De stripachtergrond van Madureira is duidelijk aan beide games af te zien.

Onze videopreview van Darksiders II
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (16)

Mad is nog steeds een gevierd tekenaar. Ik ben al jaren fan van hem en verzamel de door hem getekend materiaal. Wie weet maakt hij ooit Battle Chasers af ;)
Ik was verbaasd toen ik zijn naam in dit artikel las, nooit geweten dat ie ook in de games wereld zat en zelfs oprichter is van een game studio. Ik kende hem inderdaad ook alleen als tekenaar, de Marvel comics vooral. Hij was wel een van mijn favorieten altijd.
Benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor toekomstige Darksiders games. Aan de recensies van deel 2 te lezen is die game zeker een verbetering ten opzichte van de eerste game, die ik vooral wat generiek vond overkomen (veel standaard third person actie-mechanics a la God of War). Hopen dat deel 3 toch ook vet wordt zonder Madureira.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 23 oktober 2012 11:06]

Ik heb Darksiders II thuis liggen en vind het een zeer vermakelijke game met goede mechanics en een fijne afwisseling tussen puzzel elementen en actie. Elke puzzel is weer anders en de oplossing is altijd makkelijker dan je van tevoren denkt. Ook elke bossfight is weer anders waardoor het erg uitdagend en leuk blijft om te spelen. Heb er inmiddels toch al 15 uur inzitten :)
Zeker vermakelijk, puzzels zijn wel uitdagend. Al hoewel het questen irritant was, je moet 3 mannetjes helpen en bij mannetje 2 moet je 3 objecten vinden. Dat voelde op een gegeven moment onwijs eentonig aan.

Bossfights zijn inderdaad elk anders, maar zeker niet uitdagend. Erg piece of cake, totaal geen moeilijkheids graad. De eindbaas was zeer, zeer slecht uitgewerkt (of beter gezegt, niks voor bedacht, behalve een beetje slaan), ik vond alleen die super stone giant een tikje uitdagend.

Ontopic:
Ben ook benieuwd wat dit gaat doen met Darksiders III, ik vermoed sowieso dat dit een Co-Op (dus met 2 Horseman spelen) game wordt en ook de laatste in de reeks. Zal de style van de game hier door ook veranderen als meneer Joe weggaat?

[Reactie gewijzigd door JerX op 23 oktober 2012 11:59]

Moet nog aan Darksiders beginnen... de setting is alvast interessant genoeg om geinstalleerd te staan thuis :)
Maar ze moeten nog 2 games maken over Fury and Strife. Hij mag nog niet weg!
Tenzij ze hem als freelancer inhuren. :) Er is nog wel een jaartje of 4 werk in deze serie.
Ja, heel creatief dat Darksiders. GoW, anyone?
Ze hebben het buskruit niet uitgevonden bij Vigil, maar Darksiders is wel wat meer dan enkel een God of War rip off. Het is een mix van Zelda en God of War (in mijn beleving, althans).
verhaal is slecht, gameplay is slecht, grafisch ziet het er niet uit, level design is slecht, bugs van hier tot tokio, puzzeltjes hebben een moeilijkheids graad van dora. Enige wat nog een plus punt krijgt is de muziek, maja dat is meestal met spelletjes wel goed te noemen. Ik speel echter niet spelletjes puur voor de muziek.

Ik heb constant het gevoel gehad door het hele spel, dat het gewoon van alles gejat heeft van andere spelletjes om te proberen zo veel mogelijk publiek ermee aan te spreken. Echter is de uitwerking hiervan gewoon weg slecht te noemen waardoor het spel eigenlijk geen functie heeft naast deze spellen buiten "meer van hetzelfde, alleen slechter uitgewerkt" gevoel geeft.

Het spel heeft gewoon geen identiteit, het is gewoon een hoop meuk op elkaar gegooid wat gewoon weg het een troeperig geheel maakt.

Het is duidelijk dat de ontwikkelingsgroep zelf geen idee heeft wat ze eigenlijk aan het maken zijn.

[Reactie gewijzigd door Gatygun op 23 oktober 2012 14:41]

Het enige waar ik het sterk mee eens ben is de gameplay. Het is duidelijk een console port en dat speelt zo irritant op een PC zeg. Verder vond ik het wel vermakelijk.
foutje

[Reactie gewijzigd door rickjehh op 24 oktober 2012 10:38]

@ Gatygun Sorry hoor, maar welke game van tegenwoordig gebruikt geen aspecten van andere games die bepaalde technieken en mechanics al bewezen hebben?

Ben benieuwd welke argumenten je hebt om de gameplay en het level? (geloof dat Darksiders niet uit levels is opgebouwd maar goed) design slecht te noemen? Noem eens wat op dan? Want je roept een hoop maar er komt bijster weinig nuttige informatie uit.
En van welke legio games was dat ook alweer een aftreksel?
Meeste is ooit al wel eens eerder gedaan.. enige is dat sommige er iets beter uitzien als andere en sommige de zooi van voorgangers gewoon net even beter samenvoegen...
ze mogen nog wel meer vervangen willen ze de serie weer leven in blazen.
Gaat mij vooral om het vermaak. Dan maakt het mij niet uit of er zaken geript worden... Wat is tegenwoordig nog echt uniek?!
Ik heb alletwee de delen uitgespeeld. En de sfeer van Darksiders II kwam nog het dicht in de buurt van de Soul Reaver spellen (Legacy of Kain)...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True