Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 29 reacties

Ontwikkelaar Vigil maakt geen downloadable content voor de actiegame Darksiders, die op 8 januari verschijnt. Multiplayerfunctionaliteit en dlc zijn niet in de planning opgenomen en het team gaat nu aan andere projecten werken.

Joe Madureira, oprichter en creative director van de Amerikaanse ontwikkelaar Vigil Games, heeft in een interview met Eurogamer laten weten dat het nooit de bedoeling is geweest om downloadable content te maken voor Darksiders, de actiegame van Vigil die deze week door THQ op de markt gebracht wordt. 'Nee, dlc staat niet op de planning. We hebben een nieuw team, dat werkt aan een nieuwe game met een nieuwe engine. We beseften al snel dat we niet het spel konden maken dat we voor ogen hadden als we daar multiplayer aan toe zouden voegen,' aldus Madureira. 'Vigil heeft een sterke alles-of-niets-mentaliteit en als we er niet van overtuigd zijn dat we het voor elkaar kunnen krijgen, doen we het niet. Daarom hebben we ons toegelegd op het maken van de beste singleplayer die mogelijk is.'

Het team van Vigil gaat zich nu richten op de Warhammer 40K-mmog en op andere, nog onaangekondigde projecten. Volgens de creative director zal tegen het einde van 2010 duidelijk worden welke nieuwe game Vigil in productie heeft. Dan zal de studio ook meer informatie naar buiten brengen over de mmog. Het is onduidelijk of Vigil nog een vervolg op Darksiders gaat maken. Uitgever THQ maakte in april 2009 al bekend dat het een vervolg op de actiegame wil uitbrengen, die in 2011 zou moeten verschijnen. De uitgever hoopt dat ook de Warhammer-mmog in 2011 op de markt komt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (29)

Ik vind het eigenlijk wel positief :) Wat ik gehoord heb is dat de SP zo'n 20 uur zou moeten duren, wat gewoon een nette tijd is. Vind dit een betere insteek dan ontwikkelaar die al lang voor de release aankondigen dat er DLC komt, wat vaak gewoon content is die er eigenlijk al in had moeten zitten, maar vanwege de extra opbrengsten van DLC later pas word aangeboden.
Maar 20 uur is toch niets? Voor een beetje gamer is dat 1 weekend en je bent er klaar mee. Dat schiet niet op als er ook nog eens geen multi player functionaliteit aanwezig is.

Ik vind het raar dat er nog steeds dergelijk korte games als volwaardig spel worden uitgebracht in tijd dat er MMO's zijn die sommige spelers 30-40 uur per week bezig houden.

Zeker gezien de kosten voor een spel is 1 weekendje plezier aan een single player campaign erg beknopt.

Ondanks dat ik totaal geen voorstander van DLC ben, gezien dit alleen maar neer komt op meer betalen voor content die eigenlijk bij de originele prijs inbegrepen had moeten zijn. Als dit zo door gaat, en wat eigenlijk al de trend is met starcraft 2, betaal je straks per level.

[Reactie gewijzigd door Sorcerer op 6 januari 2010 13:25]

20 uur gamen in een weekend? ik denk dat de gemiddelde gamer er dan echt nog wel 2 weekenden over doet.

als je 30-40 uur per week in een mmo zit is dit +- 5 uur per dag.
20 uur is tegenwoordig meer dan redelijk. En een vergelijking met een MMO is ook niet op zijn plek. Een MMO is een heel ander soort game natuurlijk. Dat kun je niet vergelijken met een sterke single-player campagne.

Modern Warfare 2 is een beter voorbeeld van een korte single-player campagne. Maar die is ook elke seconde meer dan waard. ;)

Ik vind dat het aantal speeluren vaak te zwaar meeweegt. Als het spel een ervaring van zeer goede kwaliteit is die je nooit meer vergeet is dat het geld meestal al waard. (Gears of War 2 vergeet je nooit meer, Modern Warfare 2 ook niet).
Uhm, de meeste mensen gaan geen 10 uur per dag zitten gamen hoor, en de meeste mensen besteden ook geen 30 tot 40 uur per week in een MMO. Ik ben misschien niet echt representatief voor de gemiddelde WoW verslaafde maar een spel met 20 uur gameplay daar ben ik zo een maand mee zoet. Spellen met 40 uur of meer gameplay speel ik meestal niet eens uit omdat ze niet lang genoeg boeiend blijven en er in de tussentijd wel weer iets nieuws uitkomt wat ik dan weer wil spelen.

Sowieso nooit begrepen dat iemand voor de lol 40 uur per week gaat besteden aan een spel dat niet eens echt een doel of een einde heeft.

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 6 januari 2010 13:41]

mmorpg spelers zijn dan ook niet echt de standaard gamer ook al word dat beeld soms wel geschetst. De meeste spelen een uurtje of 2-5 max per dag. Alleen jonge luitjes op de middelbare school kunnen het zich veroorloven zoveel te spelen of mensn die geen fulltime baan hebben.
Ben jarenlang een MMO gamer geweest, maar verkies nu tegenwoordig steeds vaker regular games. Why? De kosten zijn lager. Koop niet al mijn games op dag 1 dat het uitkomt, dus dat scheelt wel wat geld. Maar als ik vervolgens een reeks spellen koop voor 10-20 Eur en deze gewoon afwisselend kan spelen in een maand houd ik mezelf leuk bezig.

Met MMO's kan je dit amper, behalve als je meerdere subs wilt gaan lopen betalen. En zeker nu het genre steeds ruimer wordt met meerdere goede titels werkt het zichzelf voor mij iig goed de grond in door aan subs vast te houden.

Speel namelijk liever een aantal games met wat afwisseling dan vast te moeten zitten aan 1 game of zo'n 100 per maand per persoon aan subs kwijt te zijn.

Vind ook zeker je laatste argument nogal matig, je betaalt niet voor DLC aangezien dat er standaard in moet zitten volgens jouw maar je vind MMO's blijkbaar wel waardig voor om te betalen, 15 per maand per persoon? Ontwikkelings kosten kan het niet zijn, want dan zou het een DLC equivalent zijn en moet er gewoon in zitten, dus het zijn server costs welk je op 15 per maand schat? :p
Persoonlijk heb ik aan zo'n single player ervaring netto veel meer plezier aan een MMO, want daarin zit de meeste tijd in het levelen en upgraden, zodat je iets cools kunt gaan doen, om als je daar voorbij bent weer opnieuw te beginnen. Een goede singleplayer game houdt je van begin tot eind geboeid, dus is het niet een eerlijke vergelijking in uren om een MMO met een SP avontuur te vergelijken.

Natuurlijk, elke nieuwe MMO maker belooft grinden eruit te werken, maar het komt er toch altijd wel weer op neer. :O

[Reactie gewijzigd door JohnAD op 6 januari 2010 14:46]

20 uur in deze tijd is een ware verademing. Singleplayers van recente toppers zoals Modern Warfare 2, Mirror's Edge, Dead Space, etc.... Allemaal 4-6 uur. Om dan een game te krijgen met 20 uur singleplayer ervaring, hell yeah!
Op zo'n video preview op ign zegt een reviewer (Hilary Goldstein) dat je de singleplayer op normaal wel in 10 uur kunt uitspelen. Wil je echter ook alle geheime kamers en alle onderdelen voor de speciale armor dan ben je wel weer makkelijk 20 uur bezig. Hij raad eigenlijk ook aan om het op de hogere moeilijkheidsgraad te proberen.
Prima besluit, ik stoor me er namelijk steeds vaker aan dat de retail games "incompleet" in de winkels verschijnen en er vervolgens na een paar weken al diverse uitbreidingen worden aangeboden via DLC welke naar mijn mening makkelijk ook op de oorspronkelijke DVD meegeleverd hadden kunnen worden. Voorbeelden zijn Assassins Creed 2, Borderlands, en Dragon Age Origins. DLC begint steeds meer een melkkoe te worden naar mijn mening.
Uitstekende instelling! Niet meegaan met de hype om alles maar multiplay uit te melken. Op een of andere manier krijg ik een naar gevoel bij Bioshock 2. Alleen al omdat ze daar mutliplayer in hebben gepeuterd "omdat de markt het wil" Nu ik dit lees ga ik Darksiders nog meer de voorkeur geven dan Bayonetta met deze alles of niets mentaliteit!
Lees dit maar eens

http://www.gamer.nl/doc/55532/BioShock-2-hands-on

http://www.eurogamer.net/...s-jordan-thomas-interview

Ze proberen in de mp ook een backstory te vertellen, ben erg benieuwd en kan niet wachten op Bioshock 2
Mooi, een afgewerkt product afgeleverd. Zie je dat, Ubisoft? Zo mag het meer gedaan worden hoor.

En niet elk spel heeft multiplayer nodig. Bij sommige reviews wordt het gebrek van multiplayer gezien als een nadeel of gebrek in het spel. Ook al past het totaal niet in de sfeer van het spel, of kan het gewoonweg niet (Batman: AA en AC 2 bijvoorbeeld).
Ik vind het wel goed dat er geen DLC komt aangezien het bewijst dat dit spel compleet op je cd staat en niet opgevuld moet worden met tientallen euro's aan DLC's. Bovendien zie ik niet echt een side-quest in ogen die bij het verhaal zou kunnen passen en multiplayer zie ik al helemaal niet popular worden.
Ik heb het al even gespeeld op de x360 en vindt het wel veel weg hebben van Prototype. Het ziet er in ieder geval super mooi uit.
deze game is echt super. de single player is zeker het checken waard! Leuk voor als je die CoD zooi beu bent of ff geen xbl hebt.
Ik geef ze groot gelijk, de game is in z'n geheel nu een prima verhaal. Multiplayer toevoegen zou niet veel nut hebben in de huidige setting en een slap aftreksel a la versus mode wil niemand toch? Ik hoop echt dat ze wel een vervolg maken though! Ik heb me enorm vermaakt ermee :)
Hoe kun je je er al mee vermaakt hebben? Aangezien het spel pas op 8 Januari uitkomt? :)
Het spel is door een aantal (buitenlandse) webshops vorige week al geleverd
Bij 12game en de Bart Smit schijnt het al verkrijgbaar te zijn :)
Ziet er leuk uit dat filmpje, heb er alleen nog nooit iets over gehoord verder. Even dan maar naar dit spelletje googelen :)
wat een ongelooflijk mooi spel! ik had er nog nooit van gehoord. Ik ga ook snel eens googlen naar meer informatie.

Het voice werk klinkt in ieder geval al erg indrukwekkend!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True