Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 130 reacties

Ubisoft zegt al aan een derde patch voor het onlangs verschenen Assassin's Creed Unity te werken. De meest voorkomende bugs moeten worden verholpen, maar een oplossing voor de framerate-problemen lijkt er nog niet te zijn.

De derde patch moet allerlei soorten bugs verhelpen. Als het gaat om de gameplay worden onder meer enkele camera- en andere animatieproblemen opgelost. In bepaalde gebieden waar spelers regelmatig vastlopen, voegt Ubisoft extra hooiwagens toe voor meer dekking. Verder gaat het om oplossingen omtrent npc's, verbindingsproblemen in de coöp-modus en diverse crashes en bugs.

De framerate-problemen waar spelers over klagen, worden met de derde patch waarschijnlijk nog niet verholpen. Assassin's Creed Unity draait standaard op dertig frames per seconde, maar de framerate zou bij drukte op het scherm dalen tot onder de twintig. Ubisoft lijkt nog geen oplossing voor het probleem te hebben gevonden. De ontwikkelaar zegt de bug te onderzoeken en probeert een oplossing te vinden.

Ubisoft benadrukt dat de lijst met fixes nog niet definitief is. Het is dus mogelijk dat er nog enkele zaken worden toegevoegd. De derde patch zou groter dan de voorganger zijn en de spelervaring 'drastisch' moeten verbeteren. Wanneer Ubisoft de patch beschikbaar maakt, is nog niet bekend.

Assassin's Creed: Unity

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (130)

Heb er inmiddels 20+ uur in zitten op de XBone, maar op 1 crash na niets gamebrekends gehad.
Wat stotter bij het synchen van de viewpoints en af en toe wat pop-up en wapperende kleding, maar met alle paniekberichten had ik het een stuk erger verwacht dan wat het nu is.

Vind het persoonlijk een stuk storender dat die companion app gewoon niet wil werken op m'n nexus 7 (2013).
Mensen kunnen helaas niet relativeren. Ik vind ac:unity ook goed wegspelen (op paar schoonheidsfoutjes na). Ik bedoel, ik gun het ze de tijd. Als ik het goed begrepen is het een nieuwe enige voor de de nieuwe/current gen. Als je kijkt naar assassins creed 1 en na assassins creed 2/3 of zelfs black flag, dan zie je ook enorme verbeteringen.
Je gunt ze de tijd? Die tijd hadden ze voordat ze het spel op de markt brachten... Ubisoft moet eens leren een spel goed af te maken voor hem te gaan verkopen.
Vind ik ook! Ik heb hem inmiddels uitgespeeld maar heb een redelijke partij zitten vloeken.. Klimmen op in gebouw is framerate technisch volgens mij helemaal niet zo spannend maar het stottert aan alle kanten.. Mensen die over straat glijden of in groepjes hoog en laag springen.. Audio die niet altijd synchroon loopt.. En ik kan echt nog wel ff doorgaan.. Stel je hebt geen internet, dan ontvang je ook geen updates en blijf je achter met een buggy game.. Zo jammer want ik ben een groot fan van assassin's creed.. Gespeeld op PlayStation 4.

Het is echt een trend geworden.. Breng het spel gewoon uit wanneer het klaar is, ik wil daar best op wachten.
Waar is die goede oude tijd van de PS2. Let maar op straks is de PS4 een retro console en je wil dan een keer een "retro spel" spelen. Zit je dan met je buggy versie want je kan hem niet meer updaten want de PS4 is officieel afgesloten van PSN en ga zo maar verder.
Gelukkig heb ik daar niet snel laat van, zodra een nieuwe console uitkomt gaat de oude weg.. Neemt niet weg dat je daar erg gelijk in hebt! Maar ook battlefield bewijst dat zelfs na een half jaar het spel nog niet goed is een nog voor het spel een jaar uit is alweer een nieuw aankondigen.. EA en Ubisoft zijn te groot, wij betekenen niks voor ze zo lijkt het. Gelukkig houdt mijn favoriete club Naughty Dog zich wel goed en zijn de spellen bijna perfect. Tuurlijk hier en daar een kleine glitch maar niet storend.. Lag Uncharted 4 maar in de winkel..
Offtopic: De companion App werkt op mijn Nexus 7 (2013) vlekkeloos. Misschien je Nexus 7 eens een reset geven?

Ontopic: Ikzelf heb er al 20+ uur opzitten op de PS4 versie. Nog helemaal geen crashes gehad en dezelfde problemen zoals hiervoor beschreven. Wel 1x dat mijn MIssie verdwenen was, maar na het opnieuw opstarten was het weer terug.
Daarbij vind ik, als ik hiermee de review van Tweakers in acht neem, de beoordeling ook helemaal juist.
Offtopic: Zowel op Android 4.4. als op 5.0 heb ik in de map alleen een groen vlak... wat de Nomad missions dus compleet onspeelbaar maakt.
Ik heb dit ook op m'n tablet! (Asus TF700t)
Heb het uiteindelijk maar op m'n Nexus 5 geinstalleerd, daar doet ie het wel.
mensen overreageren vooral op het internet zelf vind ik dat die performance bugs best meevallen.
Heb Unity nog niet gespeeld, dus kan daar niet over meepraten, maar ik wil als voorbeeld BF3 naar voren halen.

Toen BF3, net uit kwam was ik tussen 2 pc's aan het wisselen. Beide ongeveer gelijke specs en toch had een van de twee (de betere zelfs) gigantische veel problemen. Gigantisch veel crash-to-desktops, scheurende textures en weet ik niet wat, aka bijna unplayable. Op m'n andere pc kwamen soms kleine bugs naar voren, maar ipc wel te doen. Moet ik dan tegen mezelf zeggen dat ik overreageer toen m'n main pc wéér eens crashed?

Natuurlijk zijn er veel mensen die overdrijven op het internet, maar de "sh!tstorm" die nu omtrend unity bezig is kun je echt niet wegwuiven met een "oh maar bij mij loopt het redelijk, dus andere overdrijven".
Hele domme vraag misschien maar heb je ingame bij opties > game opties al even je companion app op AAN gevinkt? . Ik had ook alles geprobeerd en daarna synchroniseerde hij perfect met mijn ps4. Uiteraard wel even uplay inloggen zowel op ps4 als de app.
O ik zie dat de app synchroniseert met de PC, maar de kaart doet het simpelweg niet.
Dat is heel vreemd. Even de ubi fora checken dan maar.
Ik speel het op de PC en heb ook nog niet echt problemen ondervonden. Ja ik zie soms een npc naar beneden vallen of iets dergelijks.

Wel al één keer in een kerk vast gezeten omdat ik bij het klimmen ineens in de binnenkant van de muur zat. Door de map te openen was ik er ook zo weer uit :)

Edit: Even ter duidelijkheid, ik speel op de PC.

[Reactie gewijzigd door SideSwipe op 17 november 2014 12:32]

VInd die performance bugs ook wel meevallen. Een keer vast komen te zitten tussen de schapen, enige irritante is dat je af en toe ineens tegen een muur aanloopt terwijl je verwacht omhoog te gaan freerunnen.

Had op basis van de verhalen veel erger verwacht. Wat mij betreft de leukste AC sinds AC2 .. heerlijk die sfeer proeven van Parijs. Dit smaakt voor mij naar heel veel meer.
Mja die companion-app werkt nog niet vlekkeloos. Hier draait ie wel (op iPhone en Windows Store app), maar kan ik niet bij de kistjes die je zogenaamd kunt unlocken. Ik zie ze op de kaart in de app en kan er een waypoint heenzetten, maar ingame openen ze dus niet.
Ook lopen mijn uplay-punten nog achter op mijn daadwerkelijke aantal en heb ik de unlocks ook nog niet gekregen.

De meeste problemen zijn dan ook op pc en niet op console. Ik heb er nu volgens mij 30 uur in zitten en ben nog niets game-breaking tegengekomen, plus dat de dingen die ik wel zag mij niet storen.
Het probleem is niet zo zeer de grote van de bugs en fouten. Het probleem is hem dat Ubisoft, media en publiek het spel zo gehyped heeft. Hierdoor verwachtte mensen heel erg veel van het spel. Als er dan binnen een paar uur al bugs te zien zijn, die ze gewoon van te voren al lang hadden kunnen vinden, dan is dat ergerlijk.
Er staat veel op het spel van Ubisoft, alleen komen deze patches een beetje te laat...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nergens last van heb. Sterker nog, ik vind het een fantastisch spel. Grafisch zwaar indrukwekkend, meeslepend en 'alive'.

En het feit dat veel huidige hardware serieuze moeite heeft alles soepel op het scherm te krijgen, ik dat niet iets dat we vaker hebben gezien? Ik herinner me de eerste Max Payne nog... Het verzwaren van de systeemeisen is niets meer dan een stap vooruit naar meer grafische kwaliteit. Jammer voor Ubisoft dat veel systemen buiten de boot vallen, reden genoeg om te gaan upgraden, zodat de standaard in de toekomst nog hoger kan.

Edit: ik heb het hier over de pc versie..

[Reactie gewijzigd door yuri38 op 17 november 2014 12:43]

Ik snap dat jij op de PC speelt, maar hoe wilde je je PS4 gaan upgraden waar dus ook de FPS problemen op spelen. Ik heb ook een dikke GPU in m'n PC zitten, maar die prik ik er niet zo makkelijk in op de PS4.

Ik moet zeggen dat ik toch wel behoorlijk teleurgesteld ben. Qua verhaal en gameplay zou het echt een topper kunnen zijn, maar de dramaaaaatische FPS drops (zelfs in de cinematics zit stutter) maakt dit spel nagenoeg onspeelbaar (voor een beetje liefhebber).

Leuk en aardig om 5000 NPC's op 1 plein te droppen, maar als dit voor zulke FPS drops zorgt, haal ze er dan maar uit, en doe er dan maar 50-100 ofzo. Black Flag en z'n voorgangers speelde gewoon fijn.

Ik vind het daarnaast gewoon onacceptabel dat zo iets in de winkels kan belanden. Hoe kan een spel met zo'n probleem in de schappen belanden. Tweakers heeft het spel ook gereviewed en gaven toen aan geen problemen te ondervinden. Ubisoft moet iets verwijderd/aangepast/toegevoegd hebben. Waarom is er niemand in die hele toko (Ubisoft) die de definitieve release op exact hetzelfde consumentenapparaat langer dan 2 minuten test? Sterker nog, het lijkt me voor zo'n firma niet meer dan normaal dat er gewoon een X aantal mensen zijn die het spel op alle platforms spelen, en het ook uitvoerig testen.

[Reactie gewijzigd door EricNL op 17 november 2014 13:12]

Naja, wat vreemd is dat ik op een i7 4770k met een 780ti nog steeds een beroerde spelervaring heb qua framerates. Zou een 2e 780ti dan de oplossing moeten zijn of heb ik hier te maken met een slecht geprogrammeerd spel?
Toen Ubisoft zei dat je een op z'n minst een 680GTX (400 euro dure kaart in 2013) nodig had dacht ik dat ik het spel niet ging kunnen spelen op mijn PC. Na de release van het spel las ik allerlei berichten dat dit zwaar overdreven minimum systeemvereisten waren, dus ik heb het spel dan toch maar gekocht.

Het spel draait nu wel op mijn 660GTX (200 euro dure kaart in 2013), ongeveer op medium tot high settings net als AC4 van vorig jaar, maar de framerate stort helemaal in mekaar tijdens cutscenes, en er zijn telkens van die vreemde 'micro stutters' als ik begin rond te klimmen in Parijs.
Het probleem doet zich ook voor met high end hardware, dát is het probleem.
Een 970gtx in crossfire met een OC'ed high end processor + SSD geeft amper FPS >30, met alles op low :').
Ik heb heel veel benchmarks gezien/gelezen.
Dit heeft niks met een sprong vooruit te maken qua hardware, dit heeft te maken met überslechte optimalisering.

Er is zelfs woord de deur uit gegaan dat Ubisoft niks om PC-gamers geeft en alle ports supergoedkoop uitbesteed naar oost europa. Onder het motto dat toch alles gepirate wordt.

Reddit thread

[Reactie gewijzigd door kaluro2 op 17 november 2014 13:10]

Ik heb met eigen ogen een 4770K + GTX980 zien falen in unity. Dat spel is zo brak als het maar kan en ik ben blij dat ik hem niet heb gekocht. Misschien als hij helemaal gepatcht is en voor <20 euro te koop komt maar ubisoft heeft het voor mij verpest.
Bij mij draait het anders lekker met 4770K/2 x 290x/16GB. Kan niet klagen, het duurde even omdat AMD een driver update uit moest brengen, voor de update van de driver liep het zeker niet lekker. Nu draait het goed.

Er zijn nog wel bugs met online services en hier en daar wat grafische prut, maar voor de rest speelt het lekker weg.
Vreemd... Ik heb een Gigabyte 770 GTX oc versie met een i7 2600k cpu en heb alles gemaxed behalve de AA op FXAA en ik haal 30 fps average met drops naar ~25. Als je dan met de 970 gtx in sli of een 980 gtx geen hogere fps haalt doe je iets verkeerd of heb ik een ander spel.
Ik heb speciaal voor dit spel mijn gtx580 sli vervangen voor een 980 (plus een 580 voor physx), en ik haal met mijn 2600k vergelijkbare rates op 1440p / alles op max behalve AA. Met de juiste hardware dus wel degelijk speelbaar, en ik vind de graphics ook aardig indrukwekkend. Met name het soft shadow effect maakt het heel natuurlijk ogen
Ik melde dit ook al onder een ander topic, maar zet Sli/Crossfire maar eens uit.
Bij mij maakte dit een wereld van verschil met deze game.
Sli aan, totaal onspeelbaar, en met Sli uit liep het in eens 10 keer beter.
Er is nog steeds zat ruimte voor verbetering, daar ben ik het mee eens, maar nogmaals dit maakte voor mij echt een wereld van verschil, en wie weet help ik hier op deze manier ook nog eens andere mensen aan een betere speel ervaring :)
Raar maar waar (in mijn geval dan) maar wie weet doet het ook bij anderen wonderen, dus ik zoe zeggen probeer het eens ;)
Helaas is het niet zo raar. SLI is natuurlijk een verre van optimale architectuur en daar komt dan ook nog eens bij dat er maar weinigen zijn die zo'n opstelling hebben.

Zelfs met de beste software haal je met SLI nooit zoveel uit de GPU kracht en geheugen dan je zou hebben als het gewoon allemaal op één kaart zat en dan krijg je ook nog eens dat er speciaal voor geoptimaliseerd moet worden terwijl het eigenlijk een niche product is. Dat gebeurt dus niet. Voor sommige code constructies werkt SLI zelfs negatief en blijkbaar zitten er daarvan een paar in de game code van ACU... Zal ooit wel worden opgelost hoor maar tegen die tijd heb je het spel misschien al uitgespeeld. Zuur.
Nou kan ik je intussen melden dat het na het ontvangen van de 2e update voor ACU, ik in Sli nu wel een betere FPS haal dan dat ik voorheen deed met één kaart aan. ik zit nu gemiddeld op de 70 FPS waardat er voorheen maar 45 waren, met alles op High, en omgeving op Extra/Ultra High + 4x anisotropic filtering met mijn twee EVGA GTX 760 SC/ met de nogiets koeler daarop.
Dus er zit al verbetering in, maar soms heeft i nogsteeds last van vreemde FPS drops, en knipperingen in het beeld.

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 17 november 2014 18:15]

Ik wil hierbij iedereen oproepen om zijn SLI en crossfire configuratie uit te schakelen (als men problemen ondervind). Ik heb de comments doorgelezen en zie dat mensen supermooie kaarten in SLI of crossfire hebben hangen met een big-ass cpu erbij en nog steeds problemen ondervinden.

Ikzelf heb een pc die al ruim 5 jaar oud is. Ik heb eindelijk wat centjes geïnvesteerd in het apparaat en op de GPU na is alles in de kast knudde.

I7 920 (wel met een mooie cooler erop)
6 gb Ramgeheugen (1666 mhz)
SSD
GTX 970

Ik speel het spel probleemloos op ultra high. De enige "problemen" die ik ondervind is dat na snel reizen de game even happert en tijdens hele drukke cutscenes wilt het spel af en toe een klein beetje haperen. Voor de rest speelt het spel super.

Over het algemeen wordt mijn CPU uitgelachen en voldoet het ook niet aan de minimale eisen. Mijn GPU is natuurlijk wel super, maar het is een enkele kaart, ik vind het een passende investering na 5 jaar met een HD 5850 te hebben gezeten (en ik kreeg Unity er gratis bij haha).

Edit: Ik lees net boven me dat zijn spel nu wel prima draait. Ook goed natuurlijk :*)

[Reactie gewijzigd door Secroma op 18 november 2014 12:28]

Ubisoft niks om PC-gamers geeft
De niet naieve pc-gamer weet dit dan ook al lang en probeert ubi zoveel mogelijk te vermijden.
(ubisoft en OP zijn bij mij de enige uitgevers die het tot de blacklist hebben weten te schoppen)
Ik heb dan weer wel last op de PC versie.

Ik heb een 290X en een i7 3770K (4.6 Ghz OC).
Opzich kan ik nog leven met de frames (tussen de 30 en de 60).

Maar ik word helemaal zot van de pop in van de NPC's.
En wat ik helemaal jammer vind is de draw distance.
http://imgur.com/a/4N9fU

Het is een grote domper op de ervaring van het spel. De meeste Assassin's Creed hebben hier last van maar AC Unity heeft een slechtere draw dinstance dan AC2 en dat spel is ondertussen al van ouderdom.

Ik hoop dat ze dit fixen, ik zou het echt jammer vinden van niet.
Het had een hoog potentieel om een zeer goed spel te worden want de sfeer in Parijs is zeker beter dan AC3 en AC4 te samen!

@johnbetonschaar
Ja dit zijn screenshot van mezelf op de PC.
http://forums.ubi.com/sho...-Distance-is-Woefully-Low

Ik ben niet de enigste die er last van heeft.
Ook mensen met nVidia dus een driver probleem lijkt het me ook niet.

Dit is op ultra behalve de shadows deze staan op low.
En ook geen ambient occlusion.

[Reactie gewijzigd door AMD_Aero op 17 november 2014 16:58]

Zijn dat screenshots van de PC versie in die link? Dat ziet er echt mega brak uit zeg, hoort dat zo? Als ik naar de textures op de daken van de gebouwen kijkt lijkt het wel alsof ik naar een spel op een Monster3D zit te kijken 8)7. Lijkt me niet dat het de bedoeling is dat het er zo uit ziet eigenlijk, wat ik tot nu toe op trailers en reviews heb gezien zag er veel beter uit.
Ik ben ook lichtelijk verbaasd. De PS4 versie loopt dan niet stabiel maar ziet er wel veel mooier uit dan bovenstaande screenshots.
Ik heb je screenshots net bekeken, en dacht dat de draw distance bij mij al slecht was.
Maar dat is bij jou wel heel erg belaberd inderdaad, zo erg heb ik het zelf nog niet gezien/gehad. (2x Nvidia GTX 760 SC/ Met Blabla nogiets koeler daarop)
En dat is dan ook echt een van de punten waar dan (naar mijn mening) ook echt verbetering in moet komen, want het doet gewoon de game teniet vindt ik.
Het had zo mooi kunnen zijn als ze er gewoon meer werk in gestoken hadden, en em wat mij part 1 of 2 maanden later hadden uitgebacht.
Tuurlijk had ik dat persoonlijk jammer gevonden als dat bekend was gemaakt, maar zo als het nu is uitgebacht hoort het gewoon niet in de schappen van een winkel thuis, naar mijn mening.

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 17 november 2014 20:56]

Er is niks mis met zware eisen als het ook vertaald wordt in het plaatje wat op je scherm gezet wordt. En dat is bij Unity nu net het probleem. (watch dogs had er ook last van) Ubi schijnt zo min mogelijk optimalisatie te willen toepassen en dat zie je in die rampzalige performance.
Sure, het ziet er niet lelijk uit. Maar ook verre van indrukwekkend. Het is niet een nieuwe Crysis om het zo te zeggen: dat spel verlegde de grenzen echt toen het uitkwam, en de systeemeisen waren er ook naar. Dat doet Unity helemaal niet.

Unity ziet er echter niet noemenswaardig beter uit dan zeg maar Far Cry 3, maar zelfs met 2 GTX980 kaarten in SLI (dat kost zo'n 1200 euro) kun je het nog niet degelijk spelen op very high, laat staan op ultra (tenzij je half blind bent en je tevreden stelt met 25 fps). Het gaat hier dus niet om mid-end kaarten die uit de boot vallen: de hoogste high end die nu nog maar net uit is trekt het spel gewoonweg niet, en de visuals verantwoorden dit niet.

Ik vind het geen probleem als een spel erg hoge systeemeisen heeft. Maar dan moet er een goede reden zijn, namelijk dat het er echt heel goed uitziet.

Hier is de reden echter 'we wilden het spel uit hebben voor kerst, en hebben dus het hele QA team genegeerd, en optimalisaties daar dachten we zelfs niet aan'.

Het is een schande.

[Reactie gewijzigd door kiang op 17 november 2014 13:18]

Ik ben het met je eens dat de grafische eisen best opgeschroefd mogen worden alleen staan de grafische eisen niet in verhouding met de benodigde hardware.

Ik heb een 8 core processor, 7970x2 videokaart en heb veel moeite met het spel, grafisch ziet het er niet uit. Dit probleem blijkt alleen bij amd kaarten te zijn dus waarschijnlijk speel je met nvidia want die lopen als een zonnetje. Wat ik niet snap is dat een spel als far cry 4 er fantastisch uit ziet en ik alles op high resolution kan spelen, ze hebben het gewoon behoorlijk verkloot met assassins creed door het spel niet goed voor de pc te optimaliseren.
Ziet er grafisch inderdaad top uit. Maar ze doen toch echt wel iets niet goed als het op een GTX 770 niet soepel draait
Ik heb ook nergens last van op de Xbox one. heel soms heb je een bug, gister werd ik vermoord door een onzichtbare vent die in de grond vast zat.. maar daarnaast heb ik wel meerdere coöp missies kunnen doen zonder problemen dus ja het ligt wel aan welk systeem lijkt het.
Stel alles is opgelost, dan is het toch een geweldig spel gezien we niet in coöp missies kunnen doen en de wereld kunnen bewandelen samen?
Het sneue aan dit hele verhaal is, is dat de patches inderdaad te laat komen, waardoor spelers die zich door de fouten heenworstelen (om maar te kunnen spelen) het spel al (half) uithebben.. :(
Beetje vage vergelijking, een terreur groep vergelijken met een spellen producent? 8)7

Overigens is Ubisoft niet het enige bedrijf die dit doet, EA was zo'n beetje de trendsetter hier in en vele andere volgden.
Activision, EA, Ubisoft, CapCom, en voeg er zo nog maar een paar toe, ze doen het allemaal en ze zullen het blijven doen zolang wij hun troep kopen.
want maanden lang een videokaart underclocken om battlefield op te kunnen starten is speelbaar :))))
Mostrow heeft gelijk, elk bedrijf kan er wat van.
Verschil is dat EA doet alsof ze er werk van maakt om haar imago en platform te verbeteren.
There, I fixed it for you. :)

Even serieus. Elke publisher tegenwoordig doet dit, maar EA en Ubisoft zijn wel een beetje de leiders op dit gebied. Games worden in een conceptstaat op de markt gegooid en eventuele bugs worden alleen gefixed als de community zo hard gaat huilen dat het de verkoopcijfers aantast.

De problemen in unity zijn zo obvious dat als ze ook maar een paar uur aan testen hadden besteed het naar boven was gekomen. Unity heb ik gekocht evenals BF, maar dit is de laatste aankoop geweest die ik vlak na release doe.

Iedere keer bijt het mij als gamer weer in de kont en ik ben er klaar mee. Door te wachten op fixes bespaar je een hoop tijd, frustratie en geld en publishers lijken dit alleen maar te willen motiveren door niet tijdig fixes uit te brengen.
Ik ben het helemaal met je eens. Al na een uur spelen heb ik hem uit mijn Xbox gehaald... Gewoon niet leuk meer om te spelen! Blijf lekker wachten tot die framerate opgelost word, dan ga ik spelen... En die pre-orders (en al helemaal de collector editions) doen we niet meer! Jammer... Dit was altijd de franchise waar ik het meest op aan het wachten was, Foei Ubisoft!
Mee eens, we moeten die games niet meteen bij de release aanschaffen en hopen dat dit op lange termijn de bedrijven zo ver krijgt een product door te ontwikkelen.
Echter omdat het keer op keer en bij verschillende studio's gebeurt lijkt het een bewuste, strategische keuze vanuit Ubisoft om pc 1.0's te crippelen om hun console verkopen te stuwen.
Die vlieger zou opgaan moest het niet zo zijn dat de console-versies even slecht draaien als de pc-versie. Zou me sterk verbazen moest dit bij testing niet boven gekomen zijn.
Of het is een of andere manier om pirates een beetje te dwarsbomen, want bij PC wordt er toch nog altijd het meest gepirate.

Mensen die illegaal het spel downloaden als het uitkomt moeten eerst wachten totdat er een crack voor de patch uitkomt, en als ze die eenmaal hebben, brengt Ubi de volgende patch uit, die ook weer op een crack moet wachten.

En veel succes om alleen een crack te vinden, want 99/100 bestanden zijn trojans, of ze staan op malware serverende sites.

Maar aangezien de problemen niet altijd helemaal worden opgelost, lijkt het er inderdaad meer op dat Ubi de PC games aan de kant laat liggen totdat het uitkomt.

Ze kunnen doen wat ze willen, ik ga toch geen console kopen, ik speel mijn games liever met keyboard en muis

[Reactie gewijzigd door AlexKnight1978 op 17 november 2014 14:54]

Waarom moeten half-afgewerkt games toch gereleased worden? Dan doen ze er maar iets langer over, dat is in ieder geval een stuk beter dan dat je geld uitgeeft aan een games volg bugs en dingen waar je je blauw aan irriteert zoals die lage framerates. Een Beta zou niet slecht zijn in het vervolg, heb je in ieder geval een groot testpubliek en kan er voor de game word gereleased al veel worden opgelost
Iets met aandeelhouders en strakke deadlines. Het hele probleem met sequels die elk jaar uit moeten komen. Dat je iets later kon patchen leek eerst iets goeds voor de consument, maar tegenwoordig is het meer een nadeel aan het worden.

Waarom zou je een game uitstellen als reviewers de problemen (zogenaamd) niet ervaren en het spel toch wel verkoopt ?
De studio krijgt ook geen onbeperkt budget, Ubisoft is en blijft een for-profit bedrijf/
En een beta voor een singleplayer adventure? (Op de co-op na)
Beta is vaak voor het stresstesten van de servers bij AAA games.
Bij indies is het vaak ook bug testing maar bij beta's zoals Evolve, The Crew Destiny ligt de nadruk heel ergens anders.
Erg teleurgesteld in AC, blijf geregeld vastzitten met Arno en Bellec loopt in sequentie 2 ook pardoes door een deur die hij open had moeten trappen. Word een beetje gek van het steeds herladen van controlepunten of het spel opnieuw opstarten. Hopelijk lost deze patch een deel van de problemen op.
Erg teleurgesteld in Ubisoft...
2e grote titel die op korte termijn gelanceerd wordt met zulke bugs dat de game feitelijk niet fatsoenlijk speelbaar is.. Eerst Watch_Dogs, die op launch memory leaks en weet ik veel wat heeft. En nu Unity die framedrops heeft slecht laat systeem van texturen en objecten...

Stel dan de game gewoon nog een keer uit, ipv een titel uit te brengen die toch niet functioneert en daarmee gelijk je imago onderuit haalt...

Ubisoft titels preorder ik voorlopig niet meer...
Dat je 1x die fout begaat, okee, maar een 2e keer en dus niet geleerd hebt van de to early launch fouten van de eerste keer.. Sorry maar dan begin je mijn vertrouwen kwijt te raken...
Bij drukte zakt de fps onder de 30? Laat me niet lachen. Op de ps4 is dit echt niet het geval. Rennen over de daken zorgt hier al voor. Ik raak de game niet meer aan tot dit gefixd wordt. Ik heb in de tijd dat ik game nog nooit zo dicht op het punt gestaan een game te retourneren....
Ik ervaar hetzelfde. Het ligt niet persee aan drukte, want ook in gebieden waar nauwelijks iemand loopt ervaar ik framedrops. Welliswaar minder framedrops als in zeer drukke gebieden, maar dat het niet soepel draait blijft een feit. Zelfs in de cinematics (bijvoorbeeld synchroniseren bij een uitkijkpunt) heb je framedrops en/of stutter.

Erg jammer, want verder is het wel een super leuk spel!
Ligt het aan mij of is het gewoon triest dat uitgevers tegenwoordig steeds vaker games uitbrengen die totaal niet af zijn. Het kan toch niet zo zijn dat je een game uitbrengt en vervolgens een week later een patch uitbrengt die de game “drastisch” verbeterd? Het lijkt tegenwoordig eerder regel dan uitzondering dat een game vanaf het begin eigenlijk pure bagger is. Ik bedoel je test je game toch voordat je hem in de winkel legt?
Net om die reden koop ik nooit meer spellen op de dag van release. Ik wacht gewoon een jaar tot alle bugs (of toch de meerderheid) eruit zijn en de prijs wat gezakt is. Bespaart je een hele hoop frustratie en de vereiste hardware is dan ook wat in prijs gedaald ... win-win :).

Het gaat er al jaren zo aan toe met bijna alle grote games, maar blijkbaar leren de mensen er niet van of hebben ze gewoon het geduld niet.
Je kan tegenwoordig beter games een paar maanden later halen voor een spotprijsje dan keihard genaaid worden met een pre-order voor de hoofdprijs en een zwaar buggy game moeten spelen. Gelukkig zijn er nog wel een paar Devs/Publishers die hun zaakjes wel gewoon op orde hebben.

[Reactie gewijzigd door AlphaBlack_NL op 17 november 2014 12:47]

Helemaal eens met je. Ga deze ook gewoon uit de budgetbak halen aangezien er genoeg andere goede spellen uit komen en het dan een betere ervaring geeft dan je nu krijgt. Roque wil ik wel graag spelen, maar daar verwacht ik nog wel een PS4 versie van over een maand of 6.

Het verschil in kosten tussen nu en budget boeit me totaal niet en het liefst koop ik alles gelijk als het uit komt, maar al doende leert men :+

[Reactie gewijzigd door Beakzz op 17 november 2014 12:18]

Kan niet wachten!
Hoewel ik niet veel van de bugs merk vallen de animaties mij op en voor al de camera wanneer je aan het free runnen bent kan soms kwalitatief uitermate teleurstellend zijn.
de game is een week uit.... en nu al een 3e patch... omdat de gameplay naar de knoppen is...
Best wel triest als je t mij vraagt....
Met een 30fps lock zou je dit toch constant moeten kunnen presteren?
Ik snap serieus niet hoe de eerste versie gewoon de winkels is ingegaan.
Dit moeten ze vooraf geweten hebben en vind ik onderwaardering naar de klant toe.
Echt slecht dit.