Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 77 reacties

Ubisoft heeft een van de problemen ontdekt waardoor Assassin's Creed Unity bij sommige spelers crasht. De zogenoemde game contacts zouden de oorzaak zijn. De ontwikkelaar zoekt naar een definitieve oplossing voor de bug, maar voorlopig is al een lapmiddel beschikbaar.

Ubisoft Logo 2Sommige spelers klagen over een bug in Assassin's Creed Unity die de game doet crashen. Dat zou gebeuren nadat in het hoofdmenu op de continue-knop is gedrukt. Alle platformen kampen volgens Ubisoft met het probleem. Een definitieve oplossing is nog niet beschikbaar, maar de ontwikkelaar heeft wel een lapmiddel gevonden. Met het oog op mogelijke crashes wordt alle spelers geadviseerd om voorlopig geen gamecontacten toe te voegen.

Als al een lijst is opgebouwd, raadt Ubisoft aan om ze te verwijderen. Via het My Brotherhood-menu kan een overzicht van de contacten worden gevonden. Enkele spelers vullen de ontwikkelaar aan bij hun bericht. Als het spel is opgestart, moet de internetverbinding worden verbroken. Pas dan kunnen sommige spelers op continue drukken, waarna een navigatiemenu verschijnt. Naar verluidt kan de gamer dan de verbinding herstellen en de contacten verwijderen. Deze methode zou voornamelijk van toepassing zijn als Assassin's Creed Unity al eens is gecrasht.

In de reacties melden sommige spelers dat de tips werken, maar anderen hebben minder geluk. Ubisoft claimt binnenkort met een patch te komen die de spelervaring 'drastisch' moet verbeteren. Het is onduidelijk of de veelbesproken framerate-problemen dan worden verholpen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

Ubisoft was ooit een gerespecteerd developper/publisher.
Echter gaan ze steeds verder downhill door slechte ports en sowieso zeer slecht geoptimaliseerde games op te leveren.

Weten jullie nog dat ze bij AC:U hadden beloofd 1080p60fps te geven?
Hier zijn ze héél snel op teruggekomen door te zeggen dat 30FPS een meer cinematic experience geeft, toen ze merkte dat 30 FPS al niet consisten gehaald kan worden.

De game zit zo vol met bugs dat er zelfs een AC:U meme uit is gekomen, waarbij enkel de mond en ogen te zien zijn, omdat het gezicht niet gerendeerd wordt. Internet staat er vol mee.

FPS drops naar <10 op consoles of super-high-end PC's, op een druk plein.
Frequente crashes, bugged missies, alles.

Of dat ubisoft PC gamers beledigt en alle portings uitspendeert naar oost-europa, omdat toch >90% gepirate wordt, PC piracy rate above 90%, says Ubisoft

De Ubisoft CEO heeft letterlijk gezegd dat ubisoft niks om de PC-gamers geeft omdat het alleen maar verlies zou lijden op die markt.

[Reactie gewijzigd door kaluro2 op 21 november 2014 15:02]

Ja, wie gaat er ook betalen voor zulke slechte ports...

Als je tegenwoordig een spel koopt kan je eerst een half jaar wachten voordat deze ook daadwerkelijk speelbaar is.
Dan vind ik het niets gek dat er gepirate wordt.

Sinds dat alles online is en makkelijk te updaten/patchen is, lijkt het erop dat de ontwikkelaars veel lakser zijn geworden. Als je vroeger een spel kocht op een cd-rom of dergelijk medium dan kon je er nog vanuit gaan dat deze ook grondig getest was.
Een spel dat niet goed werkt piraten heeft niet echt veel zin, want de gepirate versie gaat ook niet goed werken. ;)
Je kan beter wachten tot het wel goed werkt en het met een sale kopen.
+ je hebt als consument een goedkope en legale versie
+ Ubisoft krijgt pas geld als het spel werkt zoals zou moeten wat ze ertoe aan zet om het volgende keer beter te doen
+ men (Ubisoft) kan de slechte verkoop van een spel niet op piraterij steken
was het maar waar. Vaak wordt door de releasegroep de main exe aangepast met verrassende resultaten. Het zal niet voor het eerst zijn dat the release versie minder bugs heeft dan de official. En, ja. Ik spreek uit ervaring.
+ men (Ubisoft) kan de slechte verkoop van een spel niet op piraterij steken]
Dat kunnen ze nu ook niet maar doen ze toch. Vraag valve maar waarom men games piraat en kijk dan nog eens naar Ubisoft. ;)

Het is gewoon een heel zwaar en lui excuus gebasseerd op verzonnen feiten en zeer gekleurd in Ubisoft's voordeel!!!
Eh, toen AC2 uitkwam en de betalende klanten duimendraaiend zaten te wachten tot de DRM-servers eindelijk eens niet plat zouden liggen, was binnen relatief korte tijd ook de crack beschikbaar. En de gekraakte versie heeft lange tijd veel beter gedraaid dan de originele versie, omdat daar alle DRM-rommel niet in zat die de boel zat te nekken.
Ja dit doe ik dus ook, ik pirate nooit spellen.
Op een uitzondering na koop ik m'n spellen pas tijdens sales, zodat ze zeker werken.

Het heeft op zich wel zin, want als het spel niet blijkt te werken ben je tenminste niet ¤60,- oid kwijt. En er zijn genoeg gevallen waarbij de gepirate versie van een spel wel werkt doordat DRM omzeild wordt. (DiRT 3 met GFWL in een aantal gevallen).
Zoiets heb ik bij AC:B ook gehad, maar daar zweefde echt alleen maar een paar oogballen rond – een paar instellingen aanpassen in je grafische drivers en Ezio had weer een compleet lichaam, maar erg slordig. Het is dat de rest van de game wel tof was...
Niet gek dat er zoveel gepirate wordt, Uplay bagger, slechte ports en shitty drm die de spelervaring van een gepirate versie stukken beter maakt. Maar ga inderdaad maar op consoles richten, daar zouden mensen evenhard piraten maar daar kan het simpelweg niet/amper.
Kamp nog steeds met problemen online. Krijg steeds de melding: 0x600001.

Oplossing is 'tijdelijk' mag ik hopen door je DMZ open te zetten. Hoop dat de patch dit kan voorkomen, want ik mis nu een groot deel van de ervaring.
Dit had ik ook, door poorten 80/443 TCP (als deze geblocked worden) & 3074 UDP in je modem/router open te zetten verdwijnt deze melding.

Echter met mijn UPC modem (Technicolor TC7200) had dit geen effect? Alleen DMZ zorgde ervoor dat het werkte. (Wat je natuurlijk niet wil)

Gelukkig heb ik sinds kort een nieuwe router en met de bovenstaande poorten open werkt de multiplayer wel.

Edit: http://portforward.com/en...hnicolor/TC7200/HTTPS.htm

[Reactie gewijzigd door QPeter op 21 november 2014 15:41]

Ah super, heb ook UPC misschien dat ik dat even moet omzeilen. dankje
Voor de pc is dit vrij simpel op te lossen.

Bij mijzelf ook gelukt.

[Reactie gewijzigd door Saturate op 21 november 2014 15:11]

Ik had er misschien bij moeten vermelden dat ik de PS4 versie bezit.

maar zal er zeker naar kijken, dankjewel
Je krijgt een 0x600001 melding op de ps4? Wtf? Dacht dat zoiets niet voor zou komen op consoles..
Wel netjes dat Ubisoft deze workaround al publiekelijk bekend maakt en het niet voor zichzelf houdt. Zo beperken ze toch nog een beetje de ontstane schade. Er zijn ontwikkelaars die je gewoon lekker laten wachten tot een patch gereed is...
Er zijn ook ontwikkelaars waarbij er weinig/geen game-brekende bugs in hun spelletjes zitten.
Valkuil waar vele mensen vaak intrappen. Een bug/glitch is natuurlijk nooit met opzet in een stuk software gebracht. Zodoende heeft degene die verantwoordelijk is ook nooit zelf de keuze gemaakt om er een "minor" bug in te stoppen of een game-brekende bug.

Dit, in combinatie met het gegeven dat ontwikkelaars ook mensen zijn (jah, echt waar! 8)7 ) en mensen per definitie niet perfect zijn en af en toe, hier en daar, een steekje laten vallen, is mijn inziens geen rede om de ontwikkelaars te gaan bashen.

Mocht het consistent gebeuren, dat er bij elke product/release/patch telkens game-brekende bugs optreden, dan mag je vraagtekens gaan zetten bij de "skills" van het ontwikkelteam.

Moraal van het verhaal: we hebben allemaal wel eens pech, we laten allemaal wel eens een steekje vallen en vanaf dat punt kan je niet meer kiezen of je iets een "minor" bug maakt of een game-brekende.
Dit spel had gewoon niet in deze staat gereleased mogen worden, punt. Je kan me niet wijs maken dat het QA team deze bugs tijdens het testen niet is tegen gekomen. Het gaat hier niet om een kleine bug die niet makkelijk te reproduceren is, maar om meerdere gigantische bugs en performance issues op alle platformen.

[Reactie gewijzigd door Treganz op 21 november 2014 16:07]

... Het gaat hier niet om een kleine bug die niet makkelijk te reproduceren is, maar om meerdere gigantische bugs en performance issues op alle platformen.
Nogmaals, ontwikkelaars maken niet de keuze om ergens een "kleine" bug te introduceren of " meerdere gigantische bugs en performance issues op alle platformen." If shit happens, it just does.

Enige die mogelijk te verwijten zijn, zijn enerzijds de testers (is er een open beta geweest? want alle uitgenodigden in die settings zien het eerder als een preview dan daadwerkelijk het testen van een product), anderzijds de management-laag die niet luistert naar het dev-team en nog snel een release wil pushen voor de holidays.
Ik ben zelf programmeur, en ik snap echt wel dat je niet met opzet bugs introduceert, en dat ze onvermijdelijk zijn bij zo'n groot spel. Maar de bugs die nu in het spel zitten, zijn tijdens het testen echt wel naar voren gekomen. Toch is het spel uitgekomen. Ik geef de ontwikkelaars dan ook niet de schuld, omdat die gewoon meer tijd nodig hebben voor zo'n grote release, maar dit spel had in deze staat niet gereleased mogen worden.
Dit toont volgens mij aan dat er gewoon onvoldoende of slecht getest is. Of dat marketing/management een release heeft gepusht.

Ik suggereer overigens niet dat het een keuze is, het was bedoelt als observatie.
Een valkuil waar veel mensen in trappen? Ik denk niet dat er ook maar iemand hier dacht dat glitches en bugs er expres in gestopt worden hoor...
Poeh... jeetje.... eh.... poging nummer 3 dan maar? 8)7

Het punt wat ik probeer te maken is:

Product A:
- 10 hele minor bugs waar maar zeer weinig gebruikers in aanraking mee komen

Product B:
- 1 game-brekende bug waar iedereen van over de zeik gaat

De valkuil is dat vele mensen product A als veel beter ontwikkeld ervaren, als hogere kwaliteit zien, dan product B terwijl dat niet zo is. Omdat een bug nu eenmaal een bug is. Bugs zijn niet opzettelijk, dus de indeling "minor"/"game-brekend" met betrekking tot de skills van het ontwikkelteam is onzinnig omdat een bug nu eenmaal een bug is. (de management-laag die ondanks feedback van het dev-team alsnog voor een release pusht is iets anders, evenals betatesters die niets reporten).

Je kan niet zeggen, A is beter dan B want er storen zich veel minder mensen aan de bugs, precies om hetgene wat je zelf ook al zei: bugs worden er niet opzettelijk in gestopt.
Ik kan zeer zeker wél zeggen dat A beter is dan B. Als jouw product game-breaking bugs bevat, dan is je testfase niet lang of uitgebreid genoeg geweest en had je product nooit op de markt mogen komen.

Wat heb jij liever, een auto waar tien kleine cosmetische foutjes in zitten, of een auto waar, zodra je probeert bij meer dan 30 km/u een bocht naar links te maken, alle wielen vanaf vallen?

Developers maken dat onderscheid zélf overigens ook. Bethesda heeft bijvoorbeeld van Skyrim al aangegeven dat als het een bug betreft die niet game-breaking is en eigenlijk alleen maar een WTF? reactie oplevert, dat ze die dan laten zitten. Dus worden CTD-bugs gepatcht, en kun je nog steeds een mand, emmer of ketel over het hoofd van de shopkeeper zetten en zijn hele toko leeg roven.
Ah, dit is een stuk duidelijker. Dan over AC:U. Ik vind het toch wel behoorlijk buggy. Meerdere keren vastgezeten omdat mijn voeten door de grond waren gezakt. Verder merk je gewoon heel erg dat de PS4 het niet trekt als je langs drukke pleinen rent. Hij gaat dan langzamer rennen en daarna zakt ook de framerate behoorlijk in.
Ach, netjes... Ik vind het niet meer dan logisch. Je levert gewoon een product met fouten en imo moet dat gewoon z.s.m. worden opgelost. Sterker, het had eigenlijk niet mogen voorkomen als je playtesting goed was geweest.
Naja, alleen netjes in de zin dat ze heel goed weten dat zo iets bekendmaken alleen nog meer aandacht aan de problemen geeft, en die aandacht is niet bepaald positief (kijk naar de comments hier). Veel veiliger om te wachten tot je een patch hebt. Dat ze dit toch bekend maken betekend dat er of relatief veel individuele vrijheid is binnen ubisoft of dat ze het negatieve nieuws voor lief namen en vonden dat ze het de sprekers verschuldigd waren. Beide in mijn optiek positieve dingen. Haalt geenszins weg dat er van alles mis is, maar dit specifieke geval zou in zeker niet logisch en vanzelfsprekend noemen.
Netjes, maar het lijkt er sterk op dat deze game contacts list in meer of mindere mate gelinked is aan Uplay.

Wederom problemen in een Ubi titel door synchronisatie met hun servers, is het sowieso. En dat is best schandalig.

Er mag onderhand wel een nieuws item uit komen voor elke Ubisoft game die zonder grote problemen wordt uitgebracht. Het worden uitzonderingen :)

[Reactie gewijzigd door Vayra op 21 november 2014 15:35]

Ja want voor elke bug is een work around mogelijk die de gebruiker zelf kan uitvoeren....
Dus als een autoverkoper je bedriegt en later 10% schade vergoed is dat ook netjes? 8)7
bij mij helemaal geen problemen alles liep soepel.
wel jammer dat ik het hoofdverhaal al wel heb uitgespeeld.
Idem, nog geen enkele crash gehad op PS4. En ik deel je mening over het verhaal van Arno... Ze zouden een DLC / Update moeten uitbrengen met een tweede verhaallijn :)
Bij mij is het spel op de PS4 wel gecrasht. Meerdere malen zelfs. En dan nog niet eens in het hoofdmenu (bijvoorbeeld tijdens een missie).

Ik heb dit spel inmiddels uitgespeeld en ik moet zeggen dat ik echt teleurgesteld ben in Ubisoft. Niet alleen het verhaal is slecht, maar dat ik continue last heb van bugs irriteert me ook echt mateloos. Ik moet zeggen dat er ook wel verbeteringen zijn. Zo irriteerde ik me bij vorige delen ook aan een aantal dingen en die zijn er inmiddels wel uit gehaald en of verbeterd (denk aan besturing). Toch vind ik het niet helemaal lekker lopen, dat free runnen. Zo kan ik bijvoorbeeld niet van de ene gebouw naar de ander springen wanneer ik bijvoorbeeld aan een edge hang terwijl dit eerst wel kon. Dit is echt vervelend en onpraktisch geworden. Maar daar kan ik op zich nog wel mee leven. Maar het gehele spel voelt gewoon niet fijn aan. Zo zijn er nog tig andere dingen waar ik me aan irriteer, bijvoorbeeld:

- Het freerunnen
- 100+ icoontjes op de map
- Microtransacties
- Kistjes die niet gewoon normaal geopend kunnen worden.
- Veel generieke content.
- Frame drops
- NPC's die uit het niets tevoorschijn komen
- 500+ NPC's op een plein die een enorme lag veroorzaken

Patch dan gelijk ook al die dingen en niet met verhalen komen dat er een workaround is of wat dan ook. Oh wacht, dat zullen ze wel weer met Assassin's Creed Revenge (of hoe het deel van volgend jaar ook gaat heten) van plan zijn. Als dit zo doorgaat dan boycot ik gewoon Ubisoft. Mij zullen ze toch niet missen en daarom hoop ik dat andere dit dan ook doen want je word gewoon in de maling genomen eigenlijk. Want wie wil nou voor een half afgemaakte spel 60 euro betalen? Dus dat.
Ik heb dat van de NPC's vastlopen nog niet meegemaakt. Dit probleem is volgens mij specifiiek bij de Playstation 4 het geval. Ik speel hem op de Xbox One.

Ben 1 keer door de map gevallen, maar thats it.
Mja ik heb ook eens drame drops gemerkt bij de missies in de kerken, wanneer je vlak tegen de glaspartijen staat. Maar omdat licht & glas ontzettend moeilijk te doen is in 3D, vond ik dat zelfs nog begrijpelijk. Met de NPC's geen problemen gehad en zelfs niet bij het "synchroniseren" op de torens of wanneer je eraf duikt. Mijn broer zei dat dat zo realistisch gedaan was, dat hij een beetje de fysieke sensatie had als bij een base jump door er gewoon naar te kijken. Vind dat dat ook wel gezegd mag worden...

[Reactie gewijzigd door helonaut op 21 november 2014 16:46]

Ik ben het met een hoop dingen met je eens. Echter heb ik de verhaallijn nog niet uitgespeeld. Al moet ik zeggen dat ik de verhalen van Assassins Creed toch al niet te sterk vind is het wel 1 van mijn favoriete games. De gameplay is gewoon erg gaaf. Al vind ik die kisten wel enorm storrend. Ja ik snap dat met die lockpicks. Daardoor blijft de game langer speelbaar. Maar dat je hem pas kan openen na je compagnion app en met adepts (wat niet werkt) vind ik wel erg storend. Ik heb me heeeel erg verheugd op deze game. Er is alleen nog geen moment dat ik hem echt langer dan een twee uur speel. Er staat teveel op de map. Waarvan je de helft niet kan doen door lockpicks, adept kisten of campagnion kisten. Shame on you Ubisoft. Desalniettemin een vermakelijke game. De gameplay blijft fantastisch
Bij mij werkt het ook zonder problemen op de PS4. Vind het dus jammer dat er zoveel mensen negatief zijn, terwijl ze Parijs zo fantastisch mooi hebben nagemaakt en ik me ook wel vermaak met de coop.
haha jij bent snel man ;) anyway de 2e patch heeft bij mij vrijwel alle problemen al opgelost (xbox one) Spel draait als een tierelier en is echt amazing. Beter dan Black Flag
Ongelofelijk dat spelers de meest rare handelingen moeten verrichten om het spel werkend te krijgen.

Misschien is het beste lapmiddel het spel gewoon nog even niet spelen en wachten tot alle problemen verholpen zijn.
Dat ben ik nu aan het doen, dan Borderlands maar voor een 2de keer uitspelen :)
Pre sequel? Of 1 of 2? :P

[Reactie gewijzigd door arthur-m op 21 november 2014 14:58]

Pre-sequal :D Die andere heb ik al lang 2 a 3x uitgespeeld :D

Zit alleen te twijfelen over de Season pass voor de Pre-Sequal, tegen de tijd dat er DLC's uit zijn heb ik het wel voor een 2de of 3de keer uitgespeeld...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 21 november 2014 14:59]

Ik wacht in het algemeen altijd een hele tijd voordat ik een nieuwe game ga spelen, dan zijn meestal alle bugs verholpen dmv patches, en is er veel content (zoals bij games als Skyrim).
Snap niet dat dit door testen is geraakt.

Als work-around kan je ook zeggen niet spelen tot er een patch is natuurlijk :)
Maar dan verlies je een beetje uit het zicht wat de bedoeling is van een work-around; op een andere manier hetzelfde (of grenzend aan) doel bereiken. Aangezien het doel is om het spel te kunnen spelen, gaat jouw methode niet helemaal op :P.
ik doe het tegenwoordig nog iets anders,
ik koop een spel zelfs niet tot het duidelijk is dat het degelijk werkt..
Gameindustries van tegenwoordig zijn totaal anders als vroeger. EA, Ubisoft, Acitvision. Toen brachten ze complete spellen uit met een paar bugs, maar geen zware bugs of crashes.

Nu tegenwoordig brengen ze halve spellen uit waarbij je bijna verplicht bent om DLC te kopen om het spel compleet te maken.

Ook de releases zijn gewoon om te huilen tegenwoordig. Ubisoft met Assaisens Creed. Er zijn gewoon falende releases wat in anno 2014 gewoon niet meer mag. Ook met de servers. We zitten bijna in 2015 en nog steeds zijn de dedicated servers een flop. Kijk naar call of duty. Een spel waar je een paar miljoen in kan steken. En nog steeds waardeloze servers. De server lagt zo hard dat Call of duty gewoon fans kwijt raakt. Tis zon groot bedrijf, maar het lijkt net of het 2e hands servertjes zijn die ze gebruiken.

Patches duurt ook veels te lang na een release en dat zorgt ook voor veel agressie en teleurstelling onder de gamers.

Kortom: Ik vraag me wel eens af of er uberhaupt nog wel getest word voordat het spel uitkomt. Want er zijn zoveel bugs en crashes dat ik me afvraag of ze nou te lui zijn om nog te testen of dat ze gewoon geen tijd of zin hebben om een spel te testen.

[Reactie gewijzigd door silverchaoz op 21 november 2014 14:53]

Games waren vroeger ook iets minder complex he - veelal werden ze door een handjevol mensen ontwikkeld.
Als er een halfjaar op voorhand grote reclame wordt gemaakt voor wanneer een game uitkomt, kan bij vertraging van de ontwikkeling van dat spel moeilijk de releasedatum aangepast worden.
Resultaat: men brengt het spel toch uit op releasedatum vol bugs en probeert het achteraf op te lossen.
Als men wat minder snel zou beginnen met marketing en wat meer realistische deadlines zou hanteren, zouden er een pak minder bugs in de eerste release zitten.

Gelukkig schijnt de release van Far Cry 4 een stuk beter te zijn. :)
Met andere woorden, de commercie overheerst alles en is topprioriteit, zelfs boven de kwaliteit.. Goh, waar kennen we dat van.. Zo'n beetje alle industrieen waar de concurrentie hevig is.. Er wordt constant naar grenzen gezocht tot waar men kan gaan zolang de markt maar koopt.. Met andere woorden, we zijn er zelf schuldig aan dat dit soort producten geleverd blijven worden omdat we het blijven kopen.. Kennelijk is de grens nog niet bereikt..

Men is echter wel slim in een markt langzaam laten wennen aan veranderden producten en verdienmodellen, zodat de grens van een markt wat die accepteert ook langzaam opschuift.. Zo vinden veel PC gamers b.v. nickle&diming met DLC, ontbreken van dedicated servers en/of modtools voor bepaalde games tegenwoordig ook allemaal normaal, terwijl men daar zo'n 10 jaar geleden nog anders over dacht..

Buggy games bij release is echter eerlijk gezegd niet echt iets nieuws (op de PC)..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 21 november 2014 17:39]

**Sommige spelers klagen over een bug in Assassin's Creed Unity die de game doet crashen. Dat zou gebeuren nadat in het hoofdmenu op de continue-knop is gedrukt. ***

Hoe is het mogelijk dat de ontwikkelaar deze issue niet is tegen gekomen tijdens het testen van de game? Op de continue knop drukken lijkt mij toch echt iets wat vrijwel iedereen zal doen zodra ze eenmaal het spel hebben gespeeld.

Offtopic: Weet iemand hoe het mogelijk is dat sommige mensen op de console wel dit probleem hebben en andere mensen op de console geen problemen ondervinden?
Minder ongeduldig op X rammen? ;)

Software testing is praktisch steeds een oneindig verhaal. Als ik kijk naar wat medewerkers soms "kunnen veroorzaken" met een softwarepakket... Dat hou je soms echt niet voor mogelijk.
Je moet maar eens bijvoorbeeld de klok van je PC of console fantastisch fout zetten en kijken wat er gebeurd met sommige applicaties :)
Altijd leuk idd als je ziet hoeveel programma's eigenlijk nog steeds de millenium bug hebben :)

OT: de game schijnt als het draait wel akkoord te draaien maar zitten vele bugs in, dat is wel jammer, de voorgaande games waren imho vrij stabiel, op een enkele crash of vage bug na.
Wie kan nu niet de ghost boat bug van black flag niet hebben meegemaakt waar de boot uit het water omhoog kwam of wegzakte, dan wel uit de lucht kwam zetten na een dood, load etc.
Nooit gehad (PC) en heb dat spel uitgespeeld :) Zo zie je maar... Het zit 'em soms echt in gekke details :)
consider yourself among the (un)lucky few. ;)
Tjah wat heet bugs.
Ik heb ook wel eens software afgeleverd in 2014 dat niet met pre-epoch tijden overweg kon (geen crash, invoer werd geweigerd)
Maar het ging om een administratie-pakket dus who cares.
Als je dit soort bugs leest begin je jezelf toch echt wel af te vragen in hoeverre ze hun games testen voor de release? :S
Testen ze games dan überhaupt voor de release?

Lijkt er nu op alsof hij op release dag de beta fase ingaat en daarna alleen de meest storende bugs worden verholpen d.m.v. wat patches.
Tja.. ik mag hopen dat gamers eindelijk eens wakker worden en geen games kopen tot ze reviews hebben gelezen en zeker weten dat hij gewoon degelijk werkt. En nee je bent niet entitled als je verwacht dat een game soepel en relatief bug vrij moet lopen op je console/PC en de graphics moeten overeenkomen met trailers, je hebt daar gewoon recht op omdat ze game zo gemarket is en jij ervoor betaalt.
Heb AC Unity op de Xbox, maar heb sinds release zonder problemen kunnen spelen. Dus waar moet ik van wakker worden?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True