Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 50 reacties

Ubisoft gaat de Dead Kings-dlc voor Assassin's Creed Unity vanaf 13 januari uitbrengen voor de Xbox One en pc. De content volgt een dag later voor PlayStation 4-bezitters. Ubisoft gaat de dlc gratis aanbieden als compensatie voor de problemen rondom de introductie van het spel.

Ubisoft heeft de releasedatum via een trailer bekendgemaakt. De nieuwe Dead Kings-dlc geeft een vervolg aan de verhaallijn van het spel. Naast de centrale verhaallijn worden ook activiteiten en missies die los van het verhaal staan toegevoegd.

Direct na de introductie van Assassin's Creed Unity klaagden spelers onder meer over framerateproblemen. Ubisoft heeft in de afgelopen periode verschillende patches uitgebracht om alles te verhelpen, maar ook de introductie van de laatste patch van 6,7GB verliep niet vlekkeloos. Sommige spelers moesten de volledige game opnieuw installeren in plaats van enkel de patch.

De content is voor alle Assassin's Creed Unity-spelers beschikbaar, zo heeft het bedrijf eerder meegedeeld. In eerste instantie was de Dead Kings-dlc uitsluitend bedoeld voor season pass-bezitters. Ubisoft kwam later terug op dat besluit. De groep season pass-houders werd een andere compensatie aangeboden. Zij mochten een gratis game kiezen: Far Cry 4, The Crew, Assassin's Creed Black Flag, Rayman Legends, Watch Dogs of Just Dance 2015.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (50)

Is het spelletje inmiddels al gefixt naar ieders tevredenheid? De laatste berichten die ik erover las waren nog niet echt denderend. Dan heb je ook weinig aan een vervolg op de verhaallijn als je in eerste instantie al niet door de verhaallijn heen komt door alle bugs.
Is het spelletje inmiddels al gefixt naar ieders tevredenheid? De laatste berichten die ik erover las waren nog niet echt denderend. Dan heb je ook weinig aan een vervolg op de verhaallijn als je in eerste instantie al niet door de verhaallijn heen komt door alle bugs.
Zonder problemen uitgespeeld,en me ps4 liep 0 keer vast.
Loopt inderdaad niet vast, maar er zijn genoeg irritante bugs aanwezig. Vooral gerelateerd aan co-op, zo heb ik een initiates chest geopened voor Connors outfit in een co-op missie. Na de missie die outfit nergens te bekennen -_-
Ik had meerdere dingen unlocked via initiates alles is nu weer locked ondanks dat ik lvl11? ben ofzo, geen reactie van Ubisoft over dit probleem. Ook heb ik 'sequence 3' nog steeds niet complete (locked bij achievements) maar heb hem wel uitgespeeld.

'Ze zouden wat laten horen'

De Unity app heb ik ook voor 70% complete maar de beloningen zijn gewoon ruk, pas bij de hogere gebieden krijg je items maar dit word moeilijk gemaakt aangezien de meeste 'nomad' niet boven level 23 komen... En als een missie faalt... je in 1 klap 4 nomads kwijt bent en voordat je die weer een paar levels omhoog hebt... (toch knap met 90% kans van slagen 3 nomads dood en missie failed 'wtf to that').
Over die nomad missions:
Ik heb zo eens een assassin verloren in een missie met 100% kans op slagen.

Had deze assassin op de missie meegestuurd zonder hem eerst te healen, ervan uitgaande dat 100% kans op slagen ook 100% betekend en die lagere health dus geen probleem was.
De missie was wel geslaagd overigens, alleen was er wel een assassin om het leven gekomen, niet echt mijn definitie van 100% geslaagd maar blijkbaar wel die van ubisoft.

Sindsdien dus steeds alle assassins geheald voor elke missie en heb er geen meer verloren.
Ik zit nu bijna op het einde van de missies, nog een zestal te gaan, en heb nog geen enkel missie tegengekomen waar ik niet 100% kans op slagen had, mits het uitzoeken van juiste assassins voor de job (4 assassins met weinig stealth halen uiteraard geen 100% kans op slagen op een missie die veel stealth vereist...)
Ik ben er nog steeds niet super tevreden over.
Laatste patch heeft bijvoorbeeld SLI stuk gemaakt, nu heb je veel flickering op bepaalde surfaces.
Free running werkt op sommige vlakken nog steeds minder goed dan in vorige delen. Af en toe moet je Arno gewoon tricken in het doen wat je wilt (ramen binnen gaan is een ramp, suicide jumps terwijl je ergens anders heen wilde springen, de bomen en hekken met een V opening ga je niet zo soepel door).

Ook kom je soms nog vast te zitten op dingen die in de weg staan waar Arno vervolgens niet meer vanaf wilt (zoals een stomme stoel).

Ook leuk is gespot worden door god weet wie, soms door vloeren/muren heen. Vijanden kunnen ook door muren schieten.

Dat hele schiet gebeuren is sowieso een ramp. Soms ben je continue aan het dodgen omdat iedereen aan het schieten is. Soms komt er geen indicator dat iemand gaat schieten en als die persoon ver weg staat en je wilt er heen rennen kun je al helemaal niet meer ontwijken, want dat kan alleen als je andere mensen in het gezicht aan het slaan bent, niet als je rent.

En dan hebben we nog de camera die het practisch onmogelijk maakt een groep van meer dan 3 vijanden in een kleine ruimte aan te kunnen, want je ziet de helft niet en dus ook niet of ze aanvallen.

Zo kan ik nog wel even door gaan.

Het vervelendste is dat het meeste wel werkte in vorige delen, waardoor het extra ergernis is. Heists doe ik bijvoorbeeld al niet graag omdat het gewoon soms een gevecht met de controls of tegen het spel is om gewoon te doen wat je eigenlijk wilde doen.
Dat viel anders reuze mee. En een maand na launch ging het op PC ook wel. Voor velen was het vooral slikken dat hun pc het niet aankon en dus was het de schuld van de game ipv de pc.
Ach, er is gewoon teveel te fixen. Op meerdere plaatsen merk je dat de kwaliteit omlaag gaat (ik heb het over graphics, mechanics, en uiteraard ook je framerate.)

De mensen die dan wel compleet tevreden zijn met de huidige kwaliteit leggen naar mijn denken de lat gewoon veel te laag.

(Ik heb het over de pc versie.)
Een maat van mij met season pass heeft enkel de DLC als compensatie gekregen.
Dus of mijn maat heeft pech gehad/niet goed opgelet, of de stelling van T.net klopt niet
De groep season pass-houders werd een andere compensatie aangeboden. Zij mochten een gratis game kiezen
Spel is overigens nog steeds (heb het al wel een 2tal weken niet meer gespeeld/gezien) op geen enkele manier op 60fps te spelen op 1080p i.c.m. 4670 en gtx770.
3d op 24hz gaf hem nog het beste (fidelity en stutter/jitter wise) resultaat 8)7

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 7 januari 2015 10:23]

De gratis game kreeg je alleen als je de season pass voor een bepaalde datum had gekocht of geactiveerd.
Ah, zal wel alleen pre-order geweest zijn aangezien hij hem op launch heeft gekocht.
Na die datum kon je de season pass sowieso niet meer kopen. Dus als je de season pass hebt gekocht krijg je andere compensatie.
idd ik heb inmiddels Far Cry 4 gratis uitgekozen en gedownload .... sweet !
Ik heb zelf de season pass, je moet naar een specifieke website gaan om je game te redeemen, maakt niet uit wanneer of hoe je de pass hebt gekregen. Het moet voor 15 maart (uit mn hoofd) worden geredeemed maar thats it..
Hij moet z'n mail checken om zijn gratis game te claimen.
Het grote probleem blijft bij ACU Dat het spel veel te hard leunt op de CPU, Terwijl dit niet de bedoeling kan zijn. Een spel moet CPU gebruik minimaal houden en moet leunen op de GPU. We spreken hier van een te hoge "overhead".

Mensen proberen het dan maar goed te praten dat je maar een goede high-end CPU moet hebben. Wel, zelfs op een High-end cpu heb je nog steeds framedrops in de huidige staat, maar de framedrops zijn echter relatief, en op een veel te dure cpu valt dit dan inderdaad "ook wel mee", (Iets wat Total Biscuit ook bevestigde in zijn video.)

Ik vind het een gevaarlijke lijn om op te lopen. Wat we hier zien is dat de veel te grote overhead wordt goedgepraat door een groep mensen die WEL een betere CPU hebben, want hoe zou je zelf zijn, je krijgt eindelijk waar voor je (cpu) geld. Terwijl mensen met een zwakkere cpu simpelweg worden aangeraden om up te graden.

Dit kan toch de bedoeling niet zijn? Het grootste voorbeeld van alles is dat als je graphics settings aanpast er maar bitter weinig FPS te winnen valt als je een zwakkere cpu hebt.

Directx 12 en Mantle gaven het goede voorbeeld: De cpu belasting minimaal houden en leunen op de GPU. Dit vond ik een stap in de goede richting. Wat we hier zien bij Unity is compleet het omgekeerde.

Ik denk dat hier veel coders gaan kunnen over meespreken; Overhead is het resultaat van "lui programeren", het programeren gaat altijd sneller als je geen rekening moet/wilt houden met de gebruikte cpu Cycles.

*Ik spreek uiteraard enkel voor de pc versie.
** Ik heb op bovenstaande ervaringen uitgekomen na het spel te testen op een FX 8350 en een i7 4790.
Op de consoles is dat net zo; de bottleneck is de CPU die volledig wordt gebruikt terwijl men veel beter de GPU kan gebruiken, want die is velen malen beter. Nu loopt het niet goed doordat ze inderdaad te hard leunen op de CPU, wat weer zorgt voor framerate issues omdat die het niet aan kan.
ACU leunt zwaar op zowel de GPU als de CPU. Ik heb een i5-4590 en het CPU-gebruik varieert tussen de 80% en de 100%. Maar op de momenten dat de CPU voor 100% gebruikt wordt heb ik een hogere framerate dan op de momenten dat ie voor 80% wordt gebruikt. Dus ik heb niet het idee dat de CPU een bottleneck vormt.
net even gekeken maar mijn i7 3770k stock word nog niet half gebruikt (2 cores draaien op ongeveer 80%.
Dus zo zwaar word de cpu ook niet gebruikt.
Eigenlijk niks anders als elk andere game van wat ik me herinner. Dus ik weet niet wat voor setup andere mensen hebben maar cpu mag geen probleem zijn behalve dat het gewoon een feit is dat een goede cpu een MUST is voor een goede gpu.
Een trage cpu is gewoon een bottleneck voor een snelle gpu.

Toen ik van mijn amd 955@ 4ghz naar de intel i7 3770k stock 3.5 ghz ging werd mijn amd 6870 gewoon 40% sneller ondanks dat veel mensen tot op de dag van vandaag blijven beweren dat cpu niet echt relevant is voor een snelle gpu.

Als je een mid range kaartje van nu heb heb je dus gewoon een goede cpu nodig of je moet je instellingen een heel eind terug zetten.

Het spel draait bij mij niks anders als elke andere game en werkt dus gewoon prima ondanks dat mijn gpu uit 2011 is (amd 7970 3gb OC)
Er lijkt in ieder geval wel wat schot in te zitten , ik vind dat ze bij ubisoft nu wel hun best hebben gedaan om het een beetje 'goed' te maken. Wat ik me wel afvraag, als die framerate problemen nou nog steeds blijven, hoe kan je dan fijn die dlc spelen?
Half eens. Ja, het is fijn dat Ubisoft mensen iets aanbiedt ter compensatie van de overlast. Maar de problemen waren zo groot en aanwezig dat je je afvraagt hoe dat ooit door quality control heen is gekomen. Het geldzwembad was waarschijnlijk niet ver genoeg meer gevuld, dus hebben ze het maar zo op de markt gezet.

De staat van het spel na de patch(es) is min of meer speelbaar op een mid tot highend PC, maar het blijft echter aanvoelen alsof het gerushed/slecht geoptimaliseerd is. Ik kijk wel uit naar de DLC, maar het geeft een nare nasmaak nadat Ubisoft voor de zoveelste keer teleurstelt na de release van een spel.
Het verbaasd me dat een game als dit geen beta-test periode heeft.
eerst 50 - 500 enthousiaste gamers die issues met het spel voor lief nemen om voldoende data te verzamelen hoe de performance op verschillende systemen is. voordat ze groot live gaan.
Een game als dit heeft zo'n test periode imho gewoon nodig om goede kwaliteit te leveren.

Maar goed ik denk dat ik Far Cry ook eens een kans ga geven :)
De game moest voor Kerst uitkomen denk ik.
Hopefully hebben ze iets geleerd want ik denk dat mensen de volgende keer niet gelijk naar de gamemania zullen rennen.
Watchdogs... Part 2.

Meer valt er niet over te zeggen. Daarom nooit meer pre-orders van ubisoft. Ik raak WD al lang niet meer aan door de slechte performance.
Komt zo'n DLC dan "vanzelf" op een PS4 die internet verbinding heeft?
Of is dit iets wat in de setup van het spel moet worden geactiveerd/ge´nitieerd?
volgens mij kan je dit gewoon uit de ps store halen
Voor de PC versie: Ik lees nog steeds op Steam reviews dat de moeilijkste missie in Assassins creed unity nog steeds ACU.exe werkend te krijgen is. Mocht je het wel kunnen opstarten kijk je vaak tegen een diashow aan.

Ander bezwaar wat ik hoor is dat het spel vol met microtransacties zit. Wel raar voor een spel van 60 euro..

Zelf durf ik het spel niet meer te kopen totdat er wat positief geluid komt.

[Reactie gewijzigd door xTmPizzaMan op 7 januari 2015 10:33]

Vergeet wel even niet dat je over het algemeen alleen de mensen hoort die iets te klagen hebben. Zo zijn er ook zat spelers die zonder problemen de game kunnen spelen, hier in de comments zijn er al een aantal die dat aangeven.

Ik probeer niet iets goed te praten, want er zitten wel degelijk fouten in de game. Maar probeer het wel respectief te bekijken en niet eenzijdig.
Tja, het zou wel bizar zijn als er geen enkele setup was die de game soepel kon draaien natuurlijk...

Ubisoft verdient hier gewoon echt geen punten voor, ook niet omdat er een groep is die wÚl een speelbare game heeft omdat er 1300 euro aan cpu/gpu power tegenaan wordt gegooid. Ik zie dat vaak gebeuren als er veel kritiek is, altijd is er iemand die aangeeft 'dat er ook mensen wel kunnen spelen'. Is dat relevant? Als de groep mensen met problemen echt heel klein is dan is die opmerking namelijk volstrekt onnodig en als de groep groter is slaat ie kant noch wal. Als zelfs de console versies problemen hebben is er ook geen sprake van 'al die PC configs', wat ik overigens altijd al een zwak argument heb gevonden. Als je iets released, moet het gewoon kloppen, simpel zat.

De compensatie is overigens wel een goede actie geweest, maar de zure nasmaak blijft, zeker omdat ze na vele patches nog steeds niet alles op punt hebben.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 7 januari 2015 11:12]

heb hier voor 500,- aan pc staan en hij draait na 1.4 soepel op een gemideld fps van 30fps dus het ligt echt niet alleen aan de goede hardware
precies ik he de game zonder patch en met patches geprobeerd en heb werkelijk geen schijntje verschil in prestatie gezien.

Constant 45-60 fps (vsync cap) en dat is net als bijna alle andere games deze dagen met mijn setup (3770k en 7970 uit 2011.

Mensen die tevreden zijn hoor je nooit en als ze wat laten horen dat het prima werkt word gedaan alsof ze de enigste zijn.
Ik vond het een heerlijk spel en heb hem met veel plezier uitgespeeld.
Nergens last van gehad en hij liep supersmooth.
Je hebt er echter wel een high-end systeem voor nodig ;)
PSST dat zijn mensen die de illegale versie gedownload hadden. Die deed dat namelijk met de eerste crack:) De fix die later is uitgekomen van de betere kraker werkte wel.
Heb zelf nooit echt problemen gehad. Zo nu en dan problemen met schaduwen en een keer door het dak van een kerk gevallen. 1x een harde crash waardoor ik m'n Xbox opnieuw op moest starten. De companion app die niet goed connecte zo nu en dan een framedrop maar niet naar 4 ofzo maar nog net dat je er niet dood door gaat en alleen even storend is. Heb het de eerste week na release de single player gewoon rond kunnen spelen.

Met de kerstvakantie leken eigenlijk alle bovenstaande problemen weg.
vanaf day1 op de PS4 gespeeld en geen vastlopers, door grond vallen, transparante hoofde etc voorbij zien komen. Enige was soms de framedrops op hele drukke pleinen etc. Maar dat kwam dan door de grote mensenmassa :)

Verder prima vermaakt met de game en blijf de sfeer/belichting in de straten van parijs tof vinden. Dat hebben ze zeer goed neergezet.
En ondertussen werkt het spel nog steeds voor geen meter. Het combat systeem van het slen maakt het spelen godsonmogelijk.
Druk op parry of dodge en 9 van de 10 keer doet ie gewoon geen hol en word je in je donder gestoken...
Het is onmogelijk om een vechtscene op skill te winnen als het combat systeem niet werkt.
Klopt, spel neemt compleet geen input aan bij momenten...
Ik heb ook gewacht vanwege alle negatieve verhalen.. Wat best lastig was omdat ik uitkeek naar deze game.. Ik heb daarom eerst rustig Far Cry 4 uitgespeeld en een aantal patches afgewacht.. Vorige week uiteindelijk dan toch maar de game gekocht, ook omdat ik wist dat de DLC gratis zou zijn en omdat ik het kon kopen voor "slechts" 32 euro.. En ik moet zeggen, ik heb er geen spijt van.. Wat een ontzettend mooie game zeg.. Komt waarschijnlijk ook omdat ik de setting van revolutionair Parijs geweldig vind.. De game loopt opzich prima op mijn PC, ik haal zo'n beetje dezelfde performance ermee als ik in Far Cry 4 had op mijn PC (+/- 40-50fps gemiddeld), wat dus gewoon prima is.. Mijn specs zijn een Intel 3570K@4.2Ghz, 8GB DDR3 1600Mhz en een MSI GTX 780 OC 3GB overklokt tot zo'n 1000Mhz op de core, en naturlijk de nieuwste 347.09 Nvidia drivers voor Windows 7.. Game staat op een Samsung F3 harddisk (mijn SSD zit te vol) en ik draai alles op max (ultra) settings op 1920x1080 behalve de AA, die kan ik hooguit op FXAA zetten want anders zakt de fps teveel in.. Ik speel de game met een Xbox 360 controller (werkt gewoon het beste in dit soort 3rd person games aangezien ze er ook voor ontworpen zijn, voor FPS zweer ik echter bij M+K) en het voelt voor mij altijd soepel aan.. Afentoe is het navigeren met Arno wel een probleem (zoals anderen al aangaven, het door ramen gaan etc), maar over het algemeen lukt het prima.. Enige technische issue die ik er nog wel mee heb is dat heel afentoe de game bij mij gewoon stil gaat staan (alsof hij crasht) en dan een paar seconden later weer verder gaat.. Lijkt op een memoryleak ofzo, maar dat weet ik dus niet.. Aangezien de game gewoon blijft werken, en het een SP game is, vind ik het geen hele grote issue.. Maar voor de rest, wat een ontzettend gave game, zelden zulke mooie plaatjes gezien, het is afentoe net echt als je in die stad staat met het zonlicht erop etc.. Jammer van de technische issues, maar Ubisoft maakt echt super highend games wat dat betreft, prachtig allemaal.. Far Cry 4 was ook al heel mooi, maar Unity gaat er overheen imho..

Dus in het kort, AAA game met nog wat kleine issues die ik voor 32 euro en gratis DLC niet laat liggen..

Edit: prijzen liggen nu zelfs al onder de 30 euro: pricewatch: Assassin's Creed Unity, PC (Windows)

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 10 januari 2015 02:42]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True