Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties

Ubisoft heeft dinsdag de trilogie Assassin's Creed: Chronicles aangekondigd. Het eerste deel speelt zich af in het China van de Ming-dynastie en verschijnt eind volgende maand als downloadbare game.

De game komt op 22 april in Europa uit en verschijnt dan voor de PlayStation 4, Xbox One en pc. Het 2.5D-spel speelt zich af in het China rond 1644, toen het land een florerende tijd achter de rug had waarbij de bevolking was verdrievoudigd. De touwtjes waren in handen van een autocratisch bewind, dat ordelijkheid en sociale stabiliteit belangrijk vond.

Later rolt Ubisoft nog twee downloadbare games uit, die spelers meenemen naar India en Rusland. De eerste speelt zich respectievelijk af in de tijd van de Sikh-aanhangers, terwijl het tweede deel speelt afspeelt in de nasleep van de Rode Oktoberrevolutie.

Volgens Ubisoft staat elke chronicle op zichzelf met aparte settings, stijlen, verhalen en Assassins. Toch zullen de verhalen elkaar ook iets overlappen, maar hoe is nog niet bekend. Diegenen die de spellen spelen, spelen als legendarische Assassins, zoals Shao Jun uit de geanimeerde korte film Assassin's Creed Embers, en Arbaaz Mir en Nikolaï Orelov uit de Assassin's Creed stripboeken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

Ik vond Assassins creed echt één van de beste games ooit gemaakt. Helaas hebben ze er de laatste jaren ervoor gekozen om het compleet uit te melken, om het jaar een nieuw spel wat weinig vernieuwend is en vol bugs zit. Nog voordat dit gefixed is brengen ze weer een nieuwe versie uit, zonde om te zien dat geld belangrijker is dan kwaliteit. Ik gok dat de creatieve ontwikkelaars ook behoorlijk gefrustreerd zijn als ze een tijdlijn van een jaar voorgeschoteld krijgen waarin 3 a 4 versies moeten maken. Ubisoft is naar mijn mening behoorlijk doorgeslagen. Neem 2 jaar de tijd en zet echt iets goed neer.
Gaat dat tegen woordig niet bij elke game zo... Het lijkt tegenwoordig niet meer te gaan om kwaliteit maar om kwantiteit, zo veel mogelijk games in een korte periode uitbrengen en mooie ads en reclame erbij maken, maar komt het uit, valt het weer tegen.
Nu zijn dit soort gebeurtenissen wel de dingen die er uitspringen. Er zijn vast veel meer ontwikkelaars die wel de tijd nemen om een fatsoenlijke game te maken en niet alleen maar de consument doodgooien met half werk. Dit valt echter niet op en dus lijkt het in verhouding heel vaak voor te komen dat er zoiets als dit met Ubisoft gebeurt.
Als het volgens mij aan de ontwikkelaar zou liggen zouden ze enkel en alleen kwalitatief goede games ontwikkelen, helaas dat de uitgevers als EA, Ubisoft en dergelijk gewoon een deadline op een titel plakken en de studio heeft het maar te halen anders lopen ze hun inkomen mis en dus krijg je een buggy game.

[Reactie gewijzigd door wou5er op 31 maart 2015 21:34]

Ubisoft is zijn eigen publisher, dus dat argument gaat helemaal niet op. Dit is gewoon melken zolang als het gaat, je ziet hetzelfde bij Far Cry en Might & Magic gebeuren. Ubisoft heeft een aantal licenties en IPs en blijft datzelfde huzarenstukje reskinnen, ik bedoel Watch Dogs was ook gewoon een AC reskin met een andere setting en exact dezelfde mechanics. De Anno reeks, hoe goed sommige delen ook zijn, is ook één concept dat keer op keer in een andere tijd of setting wordt geplaatst - lekker makkelijk toch? Tweakers schreef een paar dagen terug nog heel leuk dat Heroes VII weer 'terug naar de basis gaat'... maar dat was in Heroes VI al het geval. Om vervolgens door te juichen over hoe geweldig UE3 is voor een game als dit - ja ja in 2015. Mijn bek viel wijd open.

Ik zeg het al tijden: dit is een bedrijf waar vernieuwing en originaliteit geen kans meer krijgt. En áls het een kans krijgt (M&M X) dan wordt het behandeld als een ondergeschoven kindje en is dus bij voorbaat gedoemd te mislukken. Volgens mij is deze trend al begonnen rond de release van Far Cry 2. De CEO heeft het zélf met zoveel woorden gezegd: "als gamers ergens om vragen, geven we ze gewoon meer en meer van hetzelfde." Waarvan akte.

Van mij krijgt Ubisoft geen cent meer tot ze weer wat gaan durven. En daar bedoel ik niet mee dat ze met een Watch Dogs 2 moeten komen ofzo.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 1 april 2015 10:01]

Ubisoft is begonnen als een uitgever in 1986.
Heeft in de loop der jaren nieuwe studio's geopend en overgenomen. Nu maken ze dus games onder hun naam maar het bedrijf is van oudsher absoluut geen ontwikkelaar.

Opzich maakt dat niet uit. Een goede game kost veel tijd van goed opgeleid creatief talentvol personeel. En deze mensen kost nu eenmaal veel geld.

Dat geld moet ergens vandaan komen en daar komen de uitgevers kijken. Nou zien we de laatste jaren dat titels ver van af op de markt komen. Ik heb battlefield 4 tijdens de release meerder malen een Alpha genoemd. Wat een verschrikkelijke hoop ellende was dat in het begin. Unity heb ik terug gestuurd toen de op de deurmat viel. Ik kon het mezelf niet nog een keer aandoen.

En daar moeten we met alle gamers inderdaad wel een vuist maken. Waar het ook fout gaat we moeten ze niet de kans geven veel geld te verdienen aan een half gefrabriceerd stuk ellende..

En de redactie van tweakers.net zal ook critischer met reviews om moeten gaan. En bezorgdheid uiten als het vol met bugs zit. Wat ze toch echt hebben nagelaten met Unity.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ubisoft

[Reactie gewijzigd door BarnET op 1 april 2015 20:17]

Hebben we tegenwoordig uberhaubt nog uitgevers nodig? Is het internet niet voldoende om voor ontwikkelaars self sufficient te zijn.
Ja das waar daar had ik me wat duidelijker moeten verwoorden en een onderscheid maken tussen uitgevers en ontwikkelaars.
Dat valt wel mee, vaak word er aan een eerste versie veel tijd, geld en creativiteit besteed. Zodra deze aanslaat begint 9 van de 10 keer het uitmelken. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de mensen die aan de game werken hiervoor kiezen aangezien ze echt wel iets moois willen neerzetten maar daar niet meer de tijd voor krijgen.
Je kan als developer ook zelf keuzes maken. Als je jezelf een 'artist' vindt van enige waarde of relevantie kun je er ook voor kiezen om je naam niet te willen verbinden aan 13-in-een-dozijn hitjes. Ik denk dat we in deze industrie wel een beetje af moeten van de romantische gedachte dat developers allemaal enorm het beste met de gamer en de game voor hebben. Die lui hebben deadlines, een gezin en een leven dat een hogere prioriteit heeft gekregen net zoals dat bij ieder ander werkt.

Verder heb ik de ervaring met sequels die je beschrijft juist niet. Veel sequels waren gewoon steevast en altijd sterke games. Denk aan GTA, de Virtua Fighter of Tekken reeks, denk aan Final Fantasy, denk aan... nou ja de lijst is eindeloos eigenlijk.

Het is pas sinds de consolitis dat sequels nu staan voor rehashes van dezelfde rommel zonder echt grote verbeteringen en mét launch day bugfests. Sequels worden gebruikt om een franchise op te bouwen en niet meer om 'nog een schepje bovenop' het succes van deel 1 te doen. Want dat schepje erbovenop betekent: meer inhoud, meer gameplay, meer content en échte replayability. Maar de sequels van tegenwoordig hebben die extra content omgetoverd in een 'achievement feestje' waarbij we mogen e-peenen met een virtuele trophy. Lekker goedkoop om te developen, lekker fantasieloos en makkelijk, en toch lekker veel 'replayvalue'.

Triest is het, diep triest.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 1 april 2015 10:08]

Witcher 3, zelda en star citizen zijn 3 games waarvan ik zeg dat die dat niet doen. Allemaal uitgesteld omdat ze de game nog verder willen verbeteren.
2 jaar is eigenlijk nog wel kort vind ik. Maar verder vind ik dat de grote uitgevers van tegenwoordig idd veel te gehaast zijn, geef de studios de tijd om een epische en vooral foutloze gameplay te creëren, daar krijg je kwalitatief veel betere spellen van.
Klopt. En lees dan is de reacties hier als een game is uitgesteld. Jammer dat er genoeg mensen kwantiteit ipc kwaliteit willen. Daardoor komt de melk koe weer naar voren.
Ik zou je dit artikel willen aanraden, lijkt er wel heel erg op niet? (er worden ook paralellen met AC getrokken)
http://arstechnica.com/ga...-the-fall-of-core-design/

Moraal: gamestudio's zijn al sinds eind jaren negentig bezig met het marketen van games en ervoor zorgen dat er zulke strakke deadlines zijn dat games met bugs worden opgeleverd om te voldoen aan de marketing machine.

[Reactie gewijzigd door Struikrover op 1 april 2015 07:45]

Wat beeld erbij zou leuk zijn.... Hier de trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=JapuE16BPrY

Hoewel de stijl mij wel aanspreekt blijf ik er voorlopig ver vandaan. Weinig vertrouwen in Ubisoft en klinkt als een lekkere melkkoe door drie losse eposides uit te brengen.
Dat filmpje, holy Prince of Persia flashback. Cool!
Je bent niet de enige.

Het vreemde is dat Ubisoft beide IPs bezit, ik vraag me of of ze meer mensen moeten betalen voor het gebruik van het PoP IP dan voor het AC IP. In wikipedia wordt namelijk de bedenker van PoP bij naam genoemd, zou zomaar kunnen dat die bij elke PoP game een percentage krijgt. Bij AC zie ik dat niet terug en zou wellicht niet het geval zijn. Pure speculatie van mijn kant natuurlijk.

AC is momenteel waarschijnlijk populairder dan PoP, hoewel in mijn ogen AC veel meer negatieve press krijgt dan AC.
De eerste Assassins Creed is in de ontwikkeling begonnen als Prince of Persia. Alleen lag het uiteindelijk zo ver van de "lore" af, dat het verder ontwikkeld is als volledig nieuwe game: Assassins Creed.

Het ziet er inderdaad wel tof uit, misschien juist wel vanwege de PoP flashback.
En een preview/first look van 12 minuten: https://www.youtube.com/watch?v=vWNxr97IEDQ
Vind de art style er mooi uit zien en 10 euro is een scherp prijsie.
Vind de art style er mooi uit zien en 10 euro is een scherp prijsie.
Waar haal je die 10 euro vandaan? Kan het nergens vinden namelijk?

Ik ben ook AC fan vanaf het eerste uur, maar deze ga ik toch aan me voorbij laten gaan denk ik. Het lijkt wel alsof ze snel iets in elkaar hebben willen boksen. Nuja, de rek was er toch al grotendeels uit me dunkt. Elk deel zou ook een passende 'setting' krijgen, maar dit lijkt niet echt goed tot uiting te komen in de trailer.

[Reactie gewijzigd door germanaaizer op 31 maart 2015 19:28]

klinkt veelbelovend! ik heb zelf altijd erg genoten van de storyline van acreed!

Alleen begin ik nu al een beetje de kriebels te krijgen op het gebied van optimalisatie. want Ubisoft staat nou niet bepaald goed bekend op dat gebied...
Zou fijn zijn als deze keer de game wel gelijk werkt en je dus niet hoeft te gaan wachten op een patch. Best waardeloos hoe (onder andere) Ubisoft bezig is IMO.
Ik wacht gewoon met alles tot de steam summer sale. Hoe scherper de prijs, hoe langer de game uit is en hoe minder bugs erin zitten. Win, win, win.

Je moet zelf ervoor kiezen ubisoft de tijd te geven om er wat van te maken oftewel niet kopen als die uitkomt. Koop hem als je weet dat die bug free is. Bugs verpesten voor mij het plezier van mijn eerste run in een game en die eerste run heb ik maar 1 keer.
Kan deze game nog verder uitgemolken worden? Sinds deel 1 is het al dezelfde laggy, buggy, kinderachtig Nederlandstalige wanproduct.
Vanaf AC3 werd het pas laggy en buggy. En dat je het in het Nederlands speelt is je eigen schuld ;)
AC1 heb je dan zeer zeker niet gespeeld op de PS3.

Je kon die game net zo goed Assassin's Screen Tear noemen. Te gruwelijk voor woorden zoveel framedrops.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 1 april 2015 10:40]

Die heb ik op de 360 gespeeld, maar nooit geweten dat AC1 niet lekker liep op de PS3.
Helaas moet ik toch bekennen dat ik het jammer vind dat de meest creatieve settings, karakters en art-styles worden 'weggemoffeld' naar de kleine spin-offs, en dat we in de hoofd spellen blijven zitten met het standaard gebeuren. Niet dat deze games daarom slecht zijn, maar ik vind het jammer dat juist deze een stuk minder productie 'oompf' achter zich krijgen.
Het kan natuurlijk aan mij liggen maar ik zie wel een gelijkenis met de ds lite versie van enkele jaren geleden.
Volgensmij zit dit ook in de Season Pass van AC: Unity

http://tweakers.net/nieuw...ty-bevat-nieuwe-game.html
is dit een standalone game of een expension pack voor unity, ik zie op verschillende websites andere dingen en weet niet welke ik moet vertrouwen.
Tot noch toe vind ik Unity grafisch een van de mooiste, dan wel de mooiste game van de next gen consoles. Maar dit soort delen zit ik niet echt op te wachten. Hopelijk komt in de toekomst weer het varen terug. Hopelijk bedenken ze iets rond de slaverij en de VoC. Nieuw-Amsterdam erin, wat gebieden waarin slavernij voorkwam. Misschien wat helix rifts met het recentere New York. Moet toch wel een vette titel worden als ze er een cool verhaal omheen verzitten.
Lol, hoog tijd dat je andere games gaat spelen...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True