Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 75 reacties

Een nieuw deel in de Assassin's Creed-serie, met de titel Syndicate, laat spelers naar verluidt in de huid van ofwel Jacob ofwel Evie spelen. De twee zijn broer en zus in Londen in het Victoriaanse tijdperk. Het is niet de eerste keer dat een deel in de serie een vrouwelijk speelbaar karakter krijgt.

De details over Assassin’s Creed: Syndicate claimt Kotaku vernomen te hebben van een bron die bekend is met de plannen van Ubisoft. De site heeft ook afbeeldingen van Evie van de bron gekregen. De broer van Evie zou als hoofdrolspeler te beschouwen zijn. Volgens de bron neemt Jacob 75 procent van de missies voor zijn rekening, Evie 25 procent.

De twee zouden de Londense onderwereld in het Victoriaanse tijdperk onveilig maken. Syndicate zou geen multiplayer-modus krijgen. Ubisoft zou Syndicate al deze week onthullen en verdere details tijdens de E3-gamebeurs willen geven. Het spel zou in de herfst moeten verschijnen voor de PlayStation4, de Xbox One en Windows.

Het is niet de eerste keer dat spelers in de huid van een vrouw kunnen kruipen in de Assassin's Creed-reeks: dat kon bijvoorbeeld ook al bij Assassin’s Creed: Liberation uit 2012. Bij Assassin’s Creed: Unity van vorig jaar kon het niet en de opmerking van de creative director van het spel dat dit kwam omdat vrouwelijke karakters 'de hoeveelheid animaties zouden verdubbelen' deed veel stof opwaaien.

Assassin's Creed Syndicate Evie

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (75)

Waarom steken ze niet eens geld en tijd in een Asassin's Creed MMO? En dan met een uitgebreide character creation.

Als n serie goed voor een MMO zal zijn dan is het wel Assassin's Creed... maar ja dat zou meer vereisen dan een jaarlijkse rehash van hetzelfde spel.
Een geheime moordenaarsgilde waar ineens heel veel mensen toe behoren... Ja, mmo is perfect voor AC...
Destiny speel je toch ook een van de guardians ? ;)

Het is best mogelijk alleen niet met 100 man in een server..
MMO = Massive Multiplayer Online. Dat betekent dus veel mensen in een spelwereld, niet enkel een handjevol.
Kunnen ze er beter een GTA V multiplayer versie van maken (of bestaat dat al?)
Dat zie je echt wel vaker ;)

Meeste MMOs zetten de PC (Player Character) nog steeds als middelpunt van alle belangstelling. Enkele MMO die dat redelijk goed doet, IMO, is Guild Wars 2. Al word je daar ook als held ontvangen.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 12 mei 2015 10:09]

Bij EVE Online wordt je als een van de vele 'capsuleers' neergezet en is het duidelijk dat dat een grote groep is. Die groep wordt echter wel gezien als boven de normale mensheid staande, vanwege hun onsterfelijkheid. Dus niet uniek, maar wel bijzonder.
Hmmmm dit zou best makkelijk gedaan kunnen worden.
Met vrijwel elke mmo zit je ook op veel verschillende universa/bubbels, vrijwel de enige die ik ken die dat niet doet is EVE.

Als we laten we zeggen 10.000 man in een universe laten kan je zo'n 5000 templars en 5000 assassins het over een wereldwijd strijdtoneel uit vechten waarbij steden/landen/gebieden dynamisch van "eigenaar" kunnen wisselen.
Beetje zoals dat ook met Guild Wars (1) ging met de influence gebieden.
Ik denk dat dat komt omdat over het algemeen de multiplayer/coop modi niet echt goed ontvangen worden en niet heel veel/lang gespeeld worden. Vandaar dat er waarschijnlijk in Syndicate ook geen multiplayer modus zit.

Aan de andere kant kan die multiplayer modus natuurlijk ook ontbreken omdat er inderdaad een MMO aan zit te komen. In een open wereld zie ik dat nog niet echt, volgens mij zouden assassins redelijk zeldzaam moeten zijn, dus als er 100 in een stad rondlopen, dan past dat niet echt naar mijn idee. Wellicht is er wel plek voor bijvoorbeeld een asymetrische versus mode (want dat is helemaal hip tegenwoordig): 1 assassin tegen een templar target verdedigd door een aantal andere templars of dat de ene assassin moet ontsnappen aan een groep templars enzovoorts.
De multiplayer is anders vaak kort na release alweer leeg. AC games zijn games die veel populairder zijn op SP. Als je een MMO zou uitbrengen zou die in verhouding tot slecht verkopen.
Character creation is inderdaad leuk, maar is niet exclusief voor MMO's. Met character creation voeg kan je ook veel meer de RPG kant op gaan, waarbij de speler zelf een personage creert en bepaald wat voor persoon hij wilt zijn binnen die game. Dat zie ik veel makkelijker passen binnen deze gameserie dan er een MMO van te maken.

Ik denk dat je heel goed moet nadenken over hoe je die MMO opzet en los van het verhaal kom je dan denk ik uit op een totaal andere game dan de voorgaande Assassin's Creed games. Ik weet ook niet of het verhaal zich dan ook echt leent voor een MMO, aangezien de Assassin's en de Templars relatief kleine en geheime organisaties zijn. Er zijn wel zo twee duidelijke kampen die het tegen elkaar opnemen, wat ook online voor leuke gameplay kan zorgen, maar om er een Massive Multiplayer Online game van te maken zie ik niet echt voor me.
Ik wou zeggen rot op met je MMO's. maarja, smaken verschillen.

Ik speel liever een goed Single Player spel waar ik het gevoel heb dat ik belangrijk ben en wat ik doe, er toe doet. In een MMO voel ik me altijd een niksbetekenend anoniempje. En daar vind ik niks aan.
Daarnaast vind ik de gameplay in een MMO ook vaak slechter dan de SP versie (zie The Old Republic vs. KotOR, waarbij de laatste natuurlijk superieur is)
MMO is nog niet eens nodig maar een echt volwaardige CO-OP zou geweldig zijn. Ik bedoel ik speel nu weer Black Flag hoe vet zou het zijn als je gezamenlijk met een vriend tegen schepen ten strijde kan gaan, samen missies doen en de campaign doorlopen.

Maar gisteren even naar de multiplayer functies gekeken maar die gaan echt nergens over... jammer.
Het idee is dat de herinneringen via DNA overgedragen worden in de familielijn. Maar als je dus van broer n zus de herinneringen kunt spelen, dan zouden ze dus samen een kind moeten hebben gekregen. Apart wel.
tot voor black flag was dat inderdaad het geval, maar nu is het van "je bent random abstergo werknemer die inlogt tot databank"
Alleen had ik begrepen dat je dan met de herinneringen van een ander speelt. Kortom, iemand heeft ze eerder moeten vrijspelen. Bart zijn opmerking is dan nog steeds zeer terecht. Het lijkt me sterk dat je van beide nageslachten iemand hebt gevonden, en dan ook nog eens de juiste herinneringen hebt unlocked binnen die tijd.

Maar bij iedere versie van AC lijkt het alsof ze alleen nog focussen op het gameplay element, en steeds minder op het verhaal. Het verhaal bij AC3 was slecht, daar zijn de meeste het over eens. Bij Black Flag kan ik niet echt meer een AC verhaal zien, dat is meer piraatje spelen (wat wel heel leuk is :) )
Precies. Het achtergrondverhaal wordt slechter en slechter. in AC1 en AC2 (plus Brotherhood en Revelations) was het gewoon vet. Toffe gameplay in het verleden, ondersteund door een geniaal verhaal in het heden. Dat laatste is nagenoeg weg, helaas. De gameplay in het verleden is wisselend. 3 vond ik niet echt wat, maar Black Flag was inderdaad wel weer tof. Rogue vond ik ook wel oke, Unity weer wat minder. Ben benieuwd hoe de nieuwe het er vanaf gaat brengen :).
In die tijd was dat niet bepaald vreemd...

Maar even de betere reactie:
Als je kijkt naar hoe het ging bij Abstergo, daar hadden ze een databank met het DNA van meerdere nakomelingen waarop ingelogd kon worden.

[Reactie gewijzigd door pietjuhhh1990 op 12 mei 2015 09:53]

Dat was natuurlijk tijdens Unity al een zeer gevraagde optie, weer erg jammer dat er dan weer geen multiplayer optie komt, dat vond ik Unity nog behoorlijk leuk spelen.
Iets waar wij (ik) nog langer op zitten te wachten is 16:10 beeld en minder bugs bij release dan een gemiddelde The Elder Scrolls spel heeft.
16:10 kan je lang op wachten, aangezien er maar een extreem klein gedeelte van de spelers deze beeldverhouding heeft.
Dit is zeker hun enige vernieuwing -.-. Ubisoft heeft werk aan de winkel aangezien er ten opzichte van unity veel verbeterd mag worden. Beter verhaal, betere combat en beter free runnen.
En niet te vergeten: een game die bij release nu eens wl de beta status gepasseerd is.
Videogames zijn gericht op mannen. Vrouwelijke personages worden ontworpen voor mannen. Ik weet dat de community ging klagen omdat Lara Croft/Tombraider smallere borsten kreeg. Of dat bij MMO-RPG de vrouwelijke ‘armor’ eigenlijk geen twee stickers op de tepels zijn. Bij Call of Duty speel je nooit de singleplayer als een vrouw. Daarnaast games als uncharted, gears of war, halo en noem maar op. Dus ik vind het nieuwswaardig en ik vind dat anno 2015 nog best beroerd betreft ‘normale’ vrouwelijke hoofdpersonages (zonder mini-skirts of in sexy ondergoed).
Bij spellen zoals Mass Effect kan je kiezen. Maar dan moeten er ook 2x zoveel character assets gemaakt worden en nemen de productie kosten toe. Als daardoor de verkoop ook naar verhouding ook toeneemt zijn die kosten te verantwoorden in financile zin. Dat geeft vaker de doorslag dan de artistieke zin die vaak zo niet altijd beter bij de belevingswereld van de spelers aan wil sluiten.
is Unity intussen al fatsoenlijk speelbaar op pc?
vind de assasins creed games altijd leuk, maar unity overgeslagen vanwege de bugs etc..
is ie al een keer het proberen waard?
Ik heb behalve weinig issues gehad (speel op een laptop met i7, GTX760m en 16GB), en kan me maar n crash herinneren in zo'n 75-100 uur gameplay. De performance was prima, maar wel vrij veel dips in framerate, LOD issues, pop-ins en textures die wat laat upscalen, etc.: de boel had zeker beter geoptimaliseerd mogen zijn. Maar misschien ben ik ook wel een van de happy few die zonder echte problemen het spel heeft kunnen (uit)spelen.
Zal mijn dochter blij mee zijn. Die speelt ook graag AC. Beetje jammer wel dat het met veel van dit soort games zo is dat je niet voor een vrouwelijke speler kunt kiezen.
Een vrouw is in principe ook leniger en lichter, dus wendbaarder (een vrouw zoals op de foto dan). Hopelijk maken ze daar ook gebruik van in plaats van enkel een vrouw kunnen kiezen.
Als je het doet, doe het dan goed ;)

Edit @ Jurrian120

Zo zijn er wel meer games waar je moet kiezen tussen personages. Lijkt mij juist goed. En als ze het echt goed willen doen komt er ook een "Berta" tussen waar menig man bang van wordt :+ . Heb je dat probleem ook getackeld.

[Reactie gewijzigd door Die Bruine op 12 mei 2015 09:58]

Maar kan en zal minder schade aan kunnen richten. Vergeet niet dat een man makkelijk zwaardere voorwerpen kan optillen/mee gaan zwaaien.
Maar echt zwaardere voorwerpen zijn nu ook niet echt de stijl van Assassin's. Echte Assassin's bewegen snel en stil en slaan toe vanuit de schaduw en verdwijnen weer direct.
Zwaarden zijn ook niet bepaald ligt en zeke niet de zwaarden die je veel in AC ziet.
Alle Assassin's Creed games tot nu hebben toch wel zwaarden gehad en in Unity is het zelfs zo dat de hidden blade enkel gebruikt wordt om direct te assassinaten, maar in echt combat wordt een licht zwaard gebruikt.
Maar die missen dan weer de PMS power-up :+
*zoekt snel dekking*


Maar even serieus, mocht je met zowel mannelijke als vrouwelijke karakters kunnen spelen, dan hoop ik inderdaad dat ze dat goed uitwerken, want dat biedt ontwikkelaars - op papier althans - verdomd interessante mogelijkheden qua skills, moves en interactie-mogelijkheden.

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 12 mei 2015 11:28]

Wees reel ik praat over in het echt en niet virtueel waar wel alles kan. Zou het verhaal wel leuker maken als ze het reel houden.
Het verhaal is fictief betekent niet dat je elke vorm van realiteit uit de deur hoeft te gooien? Het is nog steeds een simulatie van onze echte wereld, ook al is het verhaal niet waargebeurd.

En het gaat er niet om of vrouwen sterker of zwakker zijn. Het gaat erom dat het leuk is als er verschil zit in de gameplay met een vrouw en een man. Het is lekker makkelijk om er gewoon een skin van een vrouw over je character te gooien, maar het zou de diversiteit van de game ten goede komen als er naast een ander uiterlijk ook andere gameplay ontstaat.

Met dat verschil kom je dan inderdaad snel uit dat vrouwen minder spierkracht hebben. Dat kan je natuurlijk weer compenseren door het vrouwelijke personage sneller en wendbaarder te maken. Zo kan je met het mannelijk personage in een gevecht bijvoorbeeld een directere aanpak hebben waarbij je je zwaard pakt en op mensen in gaat hakken, terwijl de vrouw meer is van het slim ontwijken en vervolgens toeslaan met een snellere en lichtere actie.

Verder is het natuurlijk meer dan logisch dat vrouwen in dat tijdperk een andere rol hebben dan mannen in de maatschappij. Daar kan je met het verhaal goed op inspelen en dan kan je JUIST dat ouderwetse stereotype bevechten doordat iedereen jouw vrouwelijke personage onderschat, wat vervolgens bloederig kan worden afgestraft.
Het is toch niet hypocriet om een mening te hebben over hoe iets in een game zou moeten zijn, naar aanleiding van hoe dat in de echte wereld is?

Tuurlijk, de game developers kunnen en mogen alles doen wat ze willen, ze kunnen vrouwen twee keer zo sterk maken als mannen als ze daar zin in hebben. Maar je mag best van mening zijn dat het beter zou zijn, met als argumentatie dat het ook zo in de echte wereld is, dat een vrouw minder ruwe spierkracht zou moeten hebben in de game dan een man.
nee dat vind ik geen argument om te gebruiken voor een game om dan maar vrouwen zwakker te maken het mag wel maar het argument blijft raar het is immers een wereld die fictief is.
Een wereld die fictief is, maar toch nog steeds gebaseerd op onze echte wereld? In de game zijn er toch vrouwen zoals wij die kennen? Die hebben het lichaam, gezicht, kapsel, kleding en de stem van een vrouw. Waarom is het dan oppeens belachelijk om ze de spierkracht van een vrouw te geven?
je mist het punt totaal in dit gesprek.
ik ga het niet nog een keer uitleggen.

het spel is namelijk niet gebaseerd op onze wereld de wereld is fictief

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 12 mei 2015 14:40]

het spel is namelijk niet gebaseerd op onze wereld de wereld is fictief
Hoe kan je dit volhouden? De hele game is gebaseerd op onze wereld en is een simulatie de wereld die wij kennen, van natuurwetten tot aan de stad Londen en de mensen die daar wonen.

Alleen het verhaal dat zich in de game afspeelt is fictief, maar probeert wel realistisch te zijn en haakt zelfs in op gebeurtenissen uit onze geschiedenis.

Ik ben niet degene die 'het punt mist' hier.
het is geen simulatie de natuurwetten worden totaal niet gevolgd
een mens kan niet klimmen en werken zoals in AC.
dit is eerder een arcade achtige rpg punten scoren door te killen etc

als het een simulatie geweest zou zijn zou het spel enorm saai geworden zijn.

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 12 mei 2015 22:00]

Natuurlijk is het fictie,
maar het is deels gebaseerd op een mythe waar een kern van waarheid inzit,

http://en.wikipedia.org/wiki/Assassins

De geschiedenis is vele malen interessanter dan het spel zelf.
Boe-hoe. Dat iets fictief is betekent niet dat er geen realisme wordt nagestreefd. Vrouwen zijn ook zwakker, puur op fysieke kracht. Dat hoeft overigens niet te zeggen dat vrouwen minder hun mannetje zouden kunnen staan als assassin.
Ze hebben al een keer een AC gereleased met een vrouw als hoofdpersoon. Het zat er dus aan te komen.
Ik verwacht niet meer vernieuwingen dan dat in AC.
Ik heb afgelopen weekend AC Unity uitgespeeld, maar ik heb me er echt doorheen moeten worstelen.
De game heeft zeker zijn pluspunten, zoals de storytelling en de setting binnen een historische gebeurtenis zijn erg goed uitgewerkt.
Maar de gameplay is sinds de laatste AC-game die ik speelde (2) vrijwel veranderd, de combat is saai, de AI is echt ondermaats en aan de controls erger ik me helemaal kapot.

Dus nee, zelfs niet door het toevoegen van een vrouw ga ik deze game niet spelen.
Wat ik interessanter vind, en dan voornamelijk op een negatieve manier is dat er geen multiplayer in komt. Ik hoop niet dat hier ook onder andere co-op mee bedoeld wordt. Ik zou de verhalende missies gewoon helemaal met 2 assassins willen spelen. Als dat er niet in zit dan sla ik deze AC over.

Heb Blackflag nog niet uitgespeeld (die ik overigens wel leuk vind) en Unity ziet er best indrukwekkend uit maar kon me eigenlijk maar weinig boeien.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True