Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Patrice Désilets, de man die in dienst van Ubisoft ooit het concept bedacht van de Assassin's Creed-serie, kondigt de eerste game aan van zijn nieuwe studio Panache Digital Games. De game gaat Ancestors : the Humankind Odyssey heten en wordt in episodes afgeleverd.

Veel laat Panache Digital Games in de aankondiging nog niet los over Ancestors: the Humankind Odyssey. Het wordt een third person action-adventure survival game. De studio wil de game opsplitsen in verschillende episodes. In de game wil de Canadese studio 'de grootste momenten uit de menselijke geschiedenis' langs laten komen. De serie moet als een documentaire aan gaan voelen, stelt de ontwikkelaar. Wanneer de eerste episode op de markt verschijnt en voor welke platformen, maakt Panache niet bekend.

Panache Digital Games is een kleine studio die is opgericht door Patrice Désilets. Die is vooral bekend van zijn werk voor uitgever Ubisoft. In zijn tijd bij de Franse uitgever bedacht hij het concept voor de eerste Assassin's Creed-games. Als creative director van de Canadese studio van Ubisoft, stond hij aan het hoofd van het team dat werkte aan Assassin's Creed en Assassin's Creed II. Ook van de ontwikkeling van opvolger Assassin's Creed: Brotherhood maakte hij het grootste gedeelte nog mee. Daarna stapte Désilets op, om onder de vlag van uitgever THQ een nieuwe studio te beginnen. Toen THQ failliet ging, kocht Ubisoft echter de studio waarover Désilets de leiding had en kwam hij dus weer in dienst van zijn oude werkgever. Zijn tweede dienstverband was van korte duur; na twee maanden was Désilets alweer vertrokken, om het met Panache Digital Games opnieuw te proberen.

Ancestors : the Humankind Odyssey

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Episodes als in DLC ? of gewoon net zo iets als GTA V met een verhaal lijn ? Klinkt als een leuk idee met een "catchy" naam "Ancestors" maar de vraag is , wat betekent dat nou ? Een documantaire game... 8)7 National geographic / discovery channel style

[Reactie gewijzigd door Patjeee op 24 april 2015 10:10]

Episodes zoals de Telltale games dat doen.
Je kan dus de game per episode kopen of je koopt een season pass voor alle episodes.
Waarschijnlijk Episodes als in de TellTale games (Jurassic Park, Game of Thrones, The Walking Dead, Wolf Among Us), Resident Evil: Revelations 2 ed.
Erg populair bij ontwikkelaars tegenwoordig, want ze kunnen snel een eerste deel releasen, en over het algemeen meer (en eerder) cash genereren.
Een documantaire game zal het nooit gaan heten want dan ben je in een klap een groep gamers kwijt die denken Walking with Dinosaurs te kopen.
Best balen als je weggaat bij een werkgever, al dan niet met ruzie (halverwege een game opstappen is nooit een goed teken) en vervolgens gedwongen weer in dienst komt daarvan. Een vertrouwensband kan je wel vergeten dan.
Interessant onderwerp! Kijken of AC niet te veel in de genen zit.
Het concept klinkt echt geweldig, er zijn zoveel verhalen uit de geschiedenis die een geweldige game/ episode kunnen maken. Denk eens aan het oude Egypte, de Spaanse inquisitie, de VOC, het Engeland van de industriële revolutie. Als ze dit goed aanpakken, dan kan het echt geweldig worden.
Zag op het filmpje al iets van "de val van de Berlijnse muur". Super toch om zo in een game (al dan niet AC-style) de geschiedenis te kunnen herbeleven.
Berlijnse muur zag ik ook voorbij komen, dat is idd supertof, Dolly het (kloon)schaap kwam ook voorbij, ben benieuwd.
Na het kijken van het filmpje weten we eigenlijk niets, het kan net zo goed geschiedenis geďntegreerd in een civilization of age of empires jasje zijn.

Het filmpje vond ik wel een hoog Christopher Nolan gevoel hebben wat mij betreft heel positief is. Laat ons hopen dat dit spel niet te hard gaat gehyped worden en dat men een concept kan bedenken dat een beetje vernieuwend is en alles wat ze getoond hebben op een interessante manier kunnen integreren.
ja klopt hoop dat het een leuke game wordt.
Het eerste wat in mij opkomt is assassins creed kloon. Er is nog niks bekend over welke vorm het gaat aannemen. Maar qua idee kan het zo weer met de Animus gaan. Want bij assassins creed speel je eigenlijk ook als je ancestors.
Ik denk dat dit zich wel kan onderscheiden als ze meer variatie in gameplay weten te bieden die bij de tijdsperiode hoort. AC zit logischerwijs nogal vast aan het vermoorden van mensen, hoewel ze al wel een uitstap hebben gemaakt met het varen van boten.
Super vet dat ze weer zoiets mooi's bedenken, ik hoop dat het een prachtige game wordt waar al het belangrijke van de geschiedenis in voorkomt.

Ik hoop niet dat ze een DLC uitbrengen voor elk nieuw stukje geschiedenis dat ze er bij doen. En als dit wel zo is dat deze dan gratis zijn. Ik heb geen zin als ik het spel koop om voor elk stukje geschiedenis te betalen.

Als het is wat ik verwacht dan zal ik met deze game weer veel te weten komen over de geschiedenis van de mensheid.

[Reactie gewijzigd door sj31 op 24 april 2015 10:22]

Dit wordt gewoon AC met een andere naam?
Dat lijkt mij niet, je speelt misschien een karakter en het zal misschien de zelfde engine gebruiken als AC maar ik verneem wel dat het er anders uit zal gaan zien dan AC en er andere doelen in het spel zullen zijn
Als het dezelfde engine gebruikte zal het over het algemeen dezelfde kenmerkende grafische stijl en gameplay elementen hebben.
Ook klinkt dit erg als het verhaal wat achter AC speelt en dat wordt in principe ook in episodes geleverd.
Ben benieuwd hoe veel overeenkomsten en verschillen er precies zijn tussen de 2 want klinkt erg vergelijkbaar tot nog toe.
Ik verwacht geen assassins te zien (misschien als easter egg)
Nee dat bedoelde ik ook, ik verwacht sowieso meer personages per episode (stukje geschiedenis) zeg maar. Ik verwacht ook niet dat het spel er heel anders uit zal zien dan AC maar wel veranderingen in omgevingen en gebouwen etc.
Ja dus een beetje zoals ieder ac dat ook heeft, andere locatie en tijd dus (heel goed gedaan imho) passen ze daar ook de gebouwen en dergelijke op aan.
Zal natuurlijk afhangen van (oa) die 2 factoren hoe het er uit ziet maar ik weet zeker dat er (onwtende) mensen gaan roepen dat het een ac kloon is :P
Dat zal waarschijnlijk wel het geval zijn, maar je weet het natuurlijk nooit. Misschien zit er wel een hele grote twist in.
Die engine van AC (Anvil) is van Ubisoft. Is al bekend of deze studio die engine kan/mag gebruiken?
Overigens is die engine in het verleden ook gebruikt voor Shaun White Snowboarding volgens de wiki. Dus je kunt met die engine best veel kanten op qua style en gameplay en hoeft niet noodzakerlijkwijs op assassins creed te lijken. Ook Rainbow Six: Siege is op deze engine gemaakt en dat lijkt toch ook niet echt op AC.
Correct net als met uengine, borderlands ziet er heel anders uit dan mirrors edge.
Maar veel games hebben wel een kenmerkende uengine stijl in mijn opinie.
En aangezien er wel erg veel overeenkomsten zijn zou het niet heel vreemd zijn als het een enigszins herkenbare grafische stijl heeft.
Ik heb verder geen idee of zij die engine daadwerkelijk gebruiken, sj31 kwam daarmee.
Als het net zo goed wordt als Assassins Creed en Assassins Creed 2 dan komt het wel goed.
Toch wel de 2 beste uit de AC reeks.
Als men hierbij bedoelt dat elke episode een compleet op zichzelf staand spel is, dan hebben ze mijn 'zegen', maar anders pleuren ze maar op, wordt zo moe van die episodic games waar je ook maar moet hopen dat het ook daadwerkelijk afgemaakt wordt..
Hierbij een link naar een filmpje van zijn aankonding.
link

Lijkt allemaal nauw aan te sluiten bij Assasin's creed, maar dat is ook niet verwonderlijk.
Ik hoop vooral dat bij deze game niet dezelfde fout gemaakt gaat worden als bij de nieuwere AC games...
Als dit spel (/deze studio) zich wil bewijzen zal het van begin af aan goed moeten werken.
En dan mag het een AC-kloon lijken, zou misschien wel mooi zijn trouwens;
de eerste delen waren erg goed en kwamen ook (gedeeltelijk) bij Patrice Désilets vandaan.
Maar dat geeft tegelijk ook aan dat het wel weer vernieuwend zou kunnen worden.
Maar hoewel je feitelijk niets ziet van het spel in de presentatie,
zegt , roept schreeuwt er iets in mij: WOW!
Dit is echt cool want bijna iedereen is fan van de Assasins Creed series en als de bedenker daarvan met iets nieuws komt ben ik wel benieuwd.
Filmpje bekeken, drie zaken vallen mij op.

De allerlaatste is de 'missing link' met een apenschedel.

Aan het einde, waarom humandkind en geen humankind? Iemand een oplossing voor die ongetwijfeld bewuste typo? Aan de andere kant, het blijven Fransen die Engels spreken..

Bij 12000bp, de agriculture, op 1:57 zie je iemand staan. Heb een screenshot maar zit op de iPad. Als het een AC personage was zou ik het geloven, en gezien de referenties er naar, plus de achtergrond van de makers zou het een ingame person kunnen zijn..

Hoe tof zou het verder zijn als de "what if it didn't happen" draai er aan gegeven zou worden? Wat als de muur niet viel? Wat als penicilline niet uitgevonden werd?

[Reactie gewijzigd door WaterFire op 24 april 2015 18:04]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True