Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties

Ubisoft heeft dinsdagavond het nieuwste deel in de Assassin's Creed-serie aangekondigd. Het spel heet Syndicate en speelt zich af in het Londen van 1868. In de herfst van dit jaar verschijnt de pc-versie, eind oktober de Xbox One- en PlayStation-releases.

Assassin’s Creed SyndicateSpelers kruipen in Syndicate in de huid van Jacob Frye. Hij is als rebelse leider van een ondergrondse bende, die vecht om te overleven in een wereld waarin de kloof tussen arm en rijk groot is. Ook kan er als Evie, Jacobs tweelingzus, worden gespeeld. Dit kwam eerder als gerucht al naar buiten.

De singleplayer van Syndicate speelt zich af in het Londen van 1868. In die tijd beleeft de Industriële Revolutie de hoogtijdagen. Hogere sociale klassen heersen over de stad en hebben stemrecht, terwijl de lagere klassen veelal bezig waren met hard werken en jong te sterven. Jacob en Evie Frye proberen in het spel de rijken, rivalen en Tempeliers aan te pakken.

Ubisoft introduceert in de laatste versie van de Assassin's Creed-serie verschillende nieuwe wapens, waaronder een boksbeugel, een revolver, een zogeheten kukri-mes en de Assassins-handschoen. Assassin’s Creed Syndicate bevat ook vernieuwde transportmethodes om de open wereld te verkennen, zoals een touwpistool om grote gebouwen te bestormen. Verder kan er worden gerend op koetsen en treinen.

Spelmaker Ubisoft maakte dinsdag bekend dat de nieuwste Assassin’s Creed-game in de herfst van dit jaar voor de pc te krijgen is. De PlayStation- en Xbox One-veries zijn vanaf 23 oktober wereldwijd verkrijgbaar. De spellen gaan ieder 59,99 euro kosten. Het spel is ontwikkeld door Ubisoft Quebec, in samenwerking met acht andere Ubisoft studio’s. “Assassin’s Creed Syndicate is al meer dan twee jaar in ontwikkeling en we weten zeker dat deze nieuwe, moderne setting en levendige open wereld zowel Assassin’s Creed fans als nieuwkomers blij gaat maken", aldus creative director Marc-Alexis Côté. Hij maakte bovendien bekend dat de game enkel een campagne krijgt en niet in multiplayer te spelen zal zijn.

Screenshots van Assassin’s Creed SyndicateScreenshots van Assassin’s Creed SyndicateScreenshots van Assassin’s Creed SyndicateScreenshots van Assassin’s Creed SyndicateScreenshots van Assassin’s Creed SyndicateScreenshots van Assassin’s Creed SyndicateScreenshots van Assassin’s Creed SyndicateScreenshots van Assassin’s Creed SyndicateScreenshots van Assassin’s Creed SyndicateScreenshots van Assassin’s Creed SyndicateScreenshots van Assassin’s Creed SyndicateScreenshots van Assassin’s Creed Syndicate

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

Hier een filmpje met 18 minuten durende footage van de game.
(filmpje duurt 33 minuten, maar eerste 10 min en laatste 5 min is niks)

YOUTUBE: Onthulling Nieuwe Assassin’s Creed [NL]

Must see!!!

PS.: Video is voorzien van Nederlandse ondertiteling.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 12 mei 2015 19:55]

Haha, comments en rating zijn disabled.. rara hoe zou dat komen.
kan niet zeggen dat ik er van onder de indruk ben, kan me ook slecht vinden in wat de ontwikkelaar zeggen over hun "nieuwe systeem'. Dit is geen footage die ik aan de wereld had laten zien als ik bezig was een reeds bekritiseerde serie nieuw leven in probeerde te blazen.
Jezus dat ziet er kut uit man.
Zelfde glitches als Unity, lage framerate, artifacts.
Jaja pre-alpha blabla, maar als AC track record iets om aan te geven is.. gaat dit weer een gevalletje Unity worden. En als dat zo is ben ik bang dat die hele engine gewoon weg kapot is.
" maar als AC track record iets om aan te geven is"

Dan zal het aantal game breaking bugs in deze nieuwe versie een stuk lager liggen dan het geval was in Unity. Tot een niveau dat je gewoon normaal kan spelen en nergens last van hebt.

AC3 had ook de nodige bugs, Black Flag, Liberation en Rogue daarentegen hadden (bijna) nergens last van.

Zelfde met AC1, 2, Brotherhood en Revelations. Elke iteratie was de engine weer een stuk beter en robuuster.
Ik zal iedereen toch sterk aanraden te stoppen met pre-orderen. Zeker van ubisoft titels (watch dogs kuch).
60 euro is ook zeker niet niks, en iets wat ik zelfs GTA v niet waard vind.
Toch ben ik als black flag fan benieuwd, ik word uiteraard als gamer het liefst positief verast door een titel!
Games koop ik altijd tweedehands. Nieuw zijn ze veel te duur en de 60 euro gewoon niet (meer) waard. Je betaalde toendertijd voor een PS2 titel iets van 20 euro, en daar kon je gewoon dagen of zelfs weken mee vooruit met een verhaallijn. Nu betaal je 60-70 euro voor een spel waar je torens moet activeren (ubisoft.. kuch) en constant van de ene kant van de map naar de andere kant moet rennen. De meeste PS4 titels die ik heb, heb ik voor 2 tientjes van Marktplaats of Tweakers geplukt.
Helaas hou ik nogal van multiplayer en is 2e hands dus geen optie, steam sales en wachten tot prijsverlagingen zijn dus mijn opties.
Na bf4 ga ik in ieder geval niet snel meer ergens de volle mep voor neerleggen, alhoewel ik dit met the witcher 3 toch maar wel gedaan heb.
http://www.gameinformer.c...e-has-no-multiplayer.aspx

Deze AC zal dus geen multiplayer hebben dus kan je rustig wachten.
Klopt, het ging even over het algemeen gezien. Dat ubisoft op dit moment de koploper is met betrekking tot slechte releases is dan even het aan knooppunt :)
inderdaad pre-orderen moet echt genegeerd worden, het lijkt wel of game onwikkelaars telkens lakser worden met het uitbrengen van games. Niet alleen Ubischoft heeft daar een handje van. Ik vond de release van GTA V ook een drama.
mensen die het op steam kochten hadden volgens mij minder problemen maar als je hem moest downloaden bij R* dan had je de eerste week een download snelheid van 120kb ( leuk met een game van 60gb) . online zit ook vol fouten en rare errors. we moeten eerder betalen voor een product dat half af is. ik ga broodjes zaken lanceren bij de game ontwikkelaars in de buurt. als ze dan een broodje kaas komen halen geef ik ze droog brood en een glas melk (daar moeten ze dan zelf maar kaas van maken.
Ik heb Unity ook gespeeld, op de PS4. Ik ben echt heel weinig glitches tegen gekomen.
De enige opmerkende 'glitch' die ik tegenkwam, was dat zo'n vent in een boom zat.
Maar verder... Niet heel erg veel op te merken.
De besturing was wel iets anders dan in voorgaande delen, en daar stoorde ik me best vaak aan. Ook altijd dezelfde scenario's als je weg rent van iets. Je ziet een muurtje waar je naar toe wilt springen, maar hij springt toch maar de andere kant op, omdat hij de optie 'naar het muurtje springen' optioneel vind. Altair en Ezio hadden dit probleem ook heel erg.
Ik heb eigenlijk nooit echt grote problemen met de movement gehad, maar een raam in klimmen in Unity is echt een ramp. Ookal houd je je linker trigger in, hij luistert 8/10 keer gewoon niet.
Het is toch R2 + X'' in Unity, om te klimmen? (PS4)
Heb al eventjes niet meer gespeeld. Ik vind dat de meeste Assassin's Creed games een lage replay waarde hebben. Het verhaal is wel goed en het zijn ook hele mooie spelen... Maar het spreekt mij niet aan om het 2 keer te spelen. Misschien na een paar jaar, wel ja.
Om omhoog te klimmen, maar als je een raam in wil dan is het LT + richting (Op Xbox).
En ik heb hetzelfde inderdaad, alleen niet met Unity omdat ik het verhaal daarvan minder vindt en de setting mij niet zo aanspreekt.
Gratis DLC dus ;)
"is AL meer dan twee jaar in ontwikkeling".

Zijn we echt al op een punt dat twee jaar ontwikkelingstijd als lang wordt gezien? Ik heb de gameplay trailer bekeken en ben niet echt onder de indruk. Same shit, different setting. Maar leuk voor de fans denk ik.

En we weten onderhand allemaal wel dat 'Pre-Alpha' niks meer betekent tegenwoordig. Het is niks anders dan een slap excuus die gebruikt wordt als er veel bugs en pop-ups/ins worden getoond. Games die 'Pre-Alpha' of Beta trailers laten zien zijn in de meeste gevallen niet beter tijdens de release, helemaal Ubisoft titels.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 12 mei 2015 19:15]

Je vergeet de regel erboven. "" Het spel is ontwikkeld door Ubisoft Quebec, in samenwerking met acht andere Ubisoft studio’s. Als er daadwerkelijk 9 studio's aangewerkt hebben dan is 2 jaar behoorlijk wat toch? :)

Ik ben benieuwd welke engine ze gebruiken / hoe het gaat lopen op de PS4. Unity was dramatisch af en toe met flinke framedrops op 900P.
Tja, maar dan ga je er wel van uit dat je development steeds korter kunt maken, simpelweg door er meer mankracht tegenaan te smijten. Dat gaat tot op een zeker niveau goed, maar daar zit ook een maximum aan.

Als het wel zo zou werken, dan was Unity nooit zo'n bug-ridden stuk hopeloze bagger geweest, toch?
en ze vergeten gewoon 1 man, de belangrijkste man, de hardcore gameabusing glitch seeking tester. (of het spel een goede pacing heeft en lekker speelt)
9 studios zegt werkelijk waar niks. Daar kunnen best 2 mocap studio's bij zitten waar 10 man werkt bijvoorbeeld.
Yep, mee eens. Ik zie exact dezelfde gameplay in maar een net iets ander jasje. Misschien dat de grootste vernieuwing is dat de engine inmiddels bug vrij is ;)
Het gekke is dat ik Assassin's Creed echt een tijd heel erg leuk heb gevonden maar het is teveel van hetzelfde te snel achter elkaar. Maar goed, het zal nog genoeg opleveren aan de kassa alhoewel ik hoop dat dit nu eens een stuk minder gaat verkopen en Ubisoft met de verdiensten eens een nieuw project gaat ondernemen.
Origineel toen AC voor het eerst getoond werd was ik super excited, bij deel 2 nog meer. Eigelijk elke Assassins Creed tot Black Flag heeft mij niet teleur gesteld en Black Flag was voor mij heel belangrijk omdat het de nodige "veranderingen" meebracht waardoor het niet keer op keer hetzelfde soort spel was. Unity was gewoon verschikkelijk voor mij op de PC was het 1-2 maanden onspeelbaar en toen ik het eindelijk kon spelen was ik er al een beetje klaar mee.

Shadow of Mordor was de assassins creed achtige game die wél dat gevoel gaf.

Ondanks dat ik hoop dat Syndicate een goed spel word heb ik voor het eerst geen gevoel dat ik dit spel écht wil spelen en dat is jammer want dit komt gewoon door de uitgave van het laatste deel in combinatie met matige games eromheen (roque / chronicles china) en gewoon de massa's aan AC games die op ons gamers word gegooid. Het hielp ook niet dat je accounts aan moest maken om kistjes te openen (wat later gepatched is).

Even afwachten op de reviews en daarna als het blijkt dat het (hopelijk) een goede game is even wachten tot dat gevoel terug is dat ik écht een assassins creed wil spelen.

Wel een leuk filmpje overigens, zit goed in elkaar. Jammer dat de PC versie later komt dan de PS4/Xbox one versies.

[Reactie gewijzigd door Malistix1985 op 12 mei 2015 20:16]

Dit, echt precies dit.
Kijkende naar de geschiedenis zeg ik ja en nee
Aan de ene kant heb je volledig gelijk, aan de andere kant nee.

Unity had voor mij de nodige veranderingen. Het had de game kunnen zijn die absoluut de beste was van het jaar. Als hij compleet af was geweest ze alle fouten eruit hadden gehaald en hij gewoon weg goed had gelopen en goed was blijven lopen, want hoe knudde ook ik was een van die mensen die met het spel bezig waren en hem niet meer kon spelen halverwege vanwege een fout in een patch.

Unity was bijzonder mooi, Daarnaast bijzonder leuk (toen die het deed) Er waren een hele hoop nieuwe zaken. Eindelijk konden we het karater meer aanpassen naar wens en outfits sparen. Er waren nieuwe combat moves. Nieuwe kill moves. Nieuwe klim moves. Allemaal mooi uitgewerkt. Het gebruik van maar een hidden blade inplaats van twee.

Ondanks al deze pracht liep het spel gewoon niet lekker. Het was niet alsof het vloeiend ging. Sommige bewegingen liepen niet goed over.

Daarnaast had er veel meer in het verhaal gezeten. Veel meer uitdieping van het verhaal. Veel meer karater building. Daarnaast waar was het achtergrond verhaal. Man ik heb genoten van Rogue alleen al om het achtergrond verhaal in de huidige tijd. Om het verhaal van de game. Waar overigen ook meer in had gezeten.

Ik hoop dat ze dat bij deze AC eindelijk door gaan krijgen
Hoewel dit wellicht helemaal niet zo'n slechte game hoeft te zijn heeft Ubisoft het gewoon helemaal verprutst. Wanneer leren ze het nu dat behalve bij sport spellen een jaarlijkse release cycle gewoon niet goed werkt. Sure het zal best geld opleveren, maar ze eroderen gewoon de waarde van het merk. Net zoals bij Call of Duty gebeurt. Sure het verkoopt nog steeds als een gek, maar het sentiment over call of duty is toch niet meer wat het geweest is. Als ze AC nu eens 2/3 jaar laten rusten. Moet je kijken wat een hype er dan ontstaat.

Een beetje zoals Rockstar het doet. Die zouden gemakkelijk elk jaar een GTA kunnen uitpoepen, wat hun dan ook flink wat geld opbrengen. Maar Rockstar is slimmer dan dat en zorgt ervoor dat elk deel weer een enorme stap vooruit is. Daarnaast laten ze gamers jaren wachten op een vervolg en kweken op die manier ook echt een behoefte bij gamers wanneer een nieuw deel komt. Welke dan ook weer alle records zal gaan breken bij release.

Ook het hergebruik van gameplay elementen in alle Ubisoft games, tja zo heb je nog meer het idee steeds het zelfde spel te spelen maar met een ander schilletje (want ook zelfde engine ect) dus waarom zou je dan meer ubisoft games gaan kopen?

Het is zo jammer, want Ubisoft heeft vorig jaar met Valiant Hearts wel degelijk laten zien dat ze nog altijd originele en verfrissende titels kunnen maken.
Dit, ondanks dat ik een grote AC fan ben zat ik niet uit te kijken naar Rogue/Unity. Unity heb ik dan ook nog steeds niet uitgespeeld. Vooral ook omdat het verhaal vrij matig is.

Syndicate spreekt me qua sfeer ook een stuk meer aan, dus ik hoop echt dat dit weer een goede AC game is.
Ik vond Unity een van de mooiste games van vorig jaar qua graphics, en misschien omdat ik een goede PC bak heb, had ik geen tot weinig last van onspeelbaarheid. Dus wat mij betreft een ijzersterke game.

Dat AC Syndicate volgens de meningen hier te veel op Unity lijkt, da's logisch. Draait op dezelfde engine. Maar dat terzijde, in een TV serie of Film reeks wordt het concept c.q. artwork ook niet elke aflevering kompleet omgegooid. Syndicate is een ander verhaal met een andere insteek in de setting van Assassins Creed. Wat verwacht je dan..? Het is an sich (meningen verdeeld, maar millions of buyers can't be wrong) een succesvolle serie, en dan ga je niet telkens rücksichtslos de boel op zijn kop gooien.
Hmm, ben niet onder de indruk. Het ziet er weer allemaal het zelfde uit en ben weer bang dat de game de zelfde problemen heeft als z'n voorgangers, saaie combat, matig free runnen en weer gebieden veroveren. Nu inplaats van torens innemen knocken met gasten, op het begin leuk maar gaat snel aanvoelen als je allemaal het zelfde doet. Ben ook benieuwd of ze hier een goed verhaal van kunnen maken.
Eens. Wordt tijd dat Ubisoft de Assassins Creed serie omtovert in iets nieuws of gewoon schrapt. Kom dan maar weer met Prince of Persia. Het is al 8 jaar hetzelfde eigenlijk. Zou het al erg tof vinden als ze er een RPG game van zouden maken, met first person mode. De controls en freerunning van Dying Light, met de RPG-elementen van een Dragon Age/Skyrim/Witcher in een Assassins Creed setting. Daar zou ik direct voor tekenen.

Maar dit weer... nee.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 12 mei 2015 19:19]

Ac is waarschijnlijk hun best verkopende serie, daarom is het een jaarlijkse franschis. Maar je ziet dat alle creativiteit er al lang af is, maar wat verwacht je als je 7 jaar achter elkaar elk jaar een game uit fransich uitbrengt. Ubi moet zich echt meer gaan richten op andere fransisch.
Die andere franchises zijn anders ook niet zoveel anders :P Far Cry 4 = Far Cry 3 in de Himalaya. Far Cry 3/4 heeft veel elementen van Assassins Creed (torentjes beklimmen). The Crew is gewoon Assassins Creed in race vorm (ok, een beetje té zwart/wit, maar wel weer torentjes style). Watch Dogs is Assassins Creed in de huidige tijd. Speel één Ubisoft titel en je hebt ze allemaal gespeeld. Het is als vervelend genoeg als een game steeds dezelfde concepten gebruikt bij een nieuw deel. Maar wanneer verschillende games onderling dezelfde concepten blijven her-gebruiken, dan is er iets echt goed mis met de creativiteit.

Leuk dat concept van free runnen, muren beklimmen, torens unlocken en verstoppen in hooi, maar na 8 jaar is de lol er echt wel van af, zeker als het in alle andere Ubisoft titels ook nog eens gebeurt.

Ik hou mn hart vast voor The Division......

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 12 mei 2015 19:31]

Vind dit ook érg vervelend. Daarnaast is het in elke game toch wel weer duidelijk dat de kantjes er vanaf worden gelopen (met name FC4 vond ik dramatisch slecht op elk gebied). AC is nog wel het beste wat ze in huis hebben, hoewel Unity gewoon erg matig was op de wereld zelf na, die is prachtig, zat er in ieder geval erg veel content in dat ook nog aardig in een context geplaatst werd (als in, de sidequests hadden allemaal een verhaaltje).

Denk dat ze nu toch wel de bodem bereikt hebben... Het lijkt me vrij sterk dat Ubisoft in de toekomst nog wegkomt met games die allemaal op elkaar lijken (tenminste, als ze eens de scores krijgen die ze verdienen, vind het tamelijk vreemd dat T.net FC4 bijvoorbeeld een 8 geeft en Unity een 9, overigens is T.net niet de enige site). Volgens mij is het iedereen die 2 of meer recente Ubisoft games heeft gespeeld wel duidelijk dat het eigenlijk bijna dezelfde games zijn maar dan in een ander jasje.

Voor mij in ieder geval geen Ubisoft games meer tenzij ze weer eens met wat goeds komen. AC: Syndicate lijkt me nog wel interessant vanuit historische interesse, veruit het leukste aan Unity was om in zo'n unieke spelwereld rond te lopen, dat zullen ze in deze game vast ook weer goed uitwerken. Voor de gameplay doe ik het in ieder geval niet.
Ubisoft, de nieuwe EA in opkomst....
Ik heb niet eens unity geprobeerd nog, deze lijkt me nog minder leuk. Watch dogs was potentieel een top game, was ook zwaar beperkt, FC4 is FC3 zonder goed verhaal, geen enkele binding met de protagonist, want enige wat die er doet is wat as uitstrooien en hij zit in een oorlog waar hij op zich niets mee te maken heeft op een flinterdun stukje verhaallijn na. ben gewoon gestopt met de game terwijl fc3 2x heb uitgespeeld.
Ubisoft, net als EA vroeger geweldig.lees verder
Ik ben zelf bij blackflag gestopt, lag waarschijnlijk aan windows 8, maar ik had erg haperend beeld (2fps).
Watchdogs had zoveel meer kunnen zijn en was zelfs meer dan dat ze ons aansmeerden.
Far Cry, waar moet ik beginnen. Geen binding met personage, maar dat is niet zozeer een probleem. Het probleem is dat het serieus genomen wil worden. En bij 3 kon ik dat nog wel negeren doordat het vorige deel in de franchise al wat ouder was en ik het kon aflachen en natuurlijk de antagonist, die was goed.

Ik vond de oude heroes games goed, de oude simcity games en nu hebben beide bedrijven hun eigen platform voor games waar ik geen cent uit ga geven.

[Reactie gewijzigd door SirJMO op 13 mei 2015 08:53]

Als ubi wat minder studios zet op assasins creed en meer op andere games. De tom clancy games zijn in het algemeen wat beter. Misschien moet ubi zich wat meer richten op fantasie ofzo, in plaats van alles het zelfde.
The Division is uitgesteld naar 2016...
Klopt. Dat wil niet zeggen dat ik mn hart niet vast houd :P
Zooo, een nieuwe Prince of Persia zou wel tof zijn ja. Maar ik ben bang dat ie ook teveel op Assassin's Creed gaat lijken dan.
Wall runs, over enemies heen leapen, tussen muren heen en weer springen etc. De echte kern van Prince of Persia is wel echt anders dan Assassins Creed. Hoewel AC erg geïnspireerd is op (en wellicht een spirituele opvolger is van) Prince of Persia, zitten er grote verschillen in de kern. Prince of Persia is meer een avonturen game zoals Tomb Raider en Uncharted (veel puzzelen, levels etc). Eigenlijk best gek dat Ubisoft geen enkel titel heeft om een beetje te concurreren op dat gebied. De enige titel die ze hebben, brengen ze jaren niet meer uit door Assassins Creed....

Een nieuwe Prince of Persia met de typische gameplay elementen van PoP zie ik persoonlijk heel erg zitten. Sterker nog, ik zou een reboot van Prince of Persia: Sands of Time graag zien. Dus geen HD remaster of iets dergelijks, echt een reboot zoals Sony met Ratched & Clank doet.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 13 mei 2015 01:22]

Pff, wat een hoop vooringenomen zwartgalligheid weer. Ik heb wél zin in deze game en 8k heb me wél vermaakt met Unity. Dus.
:)
Zal vast een goed spel zijn, en ze zullen vast geleerd hebben van unity...

Hoewel ik enorm fan was van de AC serie tot ongeveer AC 3 ben ik nu een beetje AC moe. Er komen te snel nieuwe AC's uit, waarbij ik bij de eerste nog de moeite heb genomen om naast het verhaal ook de andere dingen in het spel te verzamelen en alle tempelars te vinden en te verslaan, heb ik na brotherhood de moeite al niet meer genomen, het kost te veel tijd en met de hoeveelheid die ik speel zijn er (met deze serie iig) al twee nieuwe versies van het spel uitgekomen voor ik zo ver ben.

Persoonlijk zou ik liever zien dat ze gewoon 2 jaar over een spel doen en dan gewoon een flink uitgebreid spel maken dan wat ze nu doen..
op een rijtje (enkel de spellen op consoles):
2007: AC 1
2009: AC 2
2010: AC Brotherhood
2011: AC Revelations
2012: AC III
2013: AC Black flag
2014: AC Rogue
2014: AC Liberation HD
2014: AC Unity
2015: AC Syndicate
2015: AC Chronicles: China
Ik vond het vanaf AC Brotherhood al welletjes geweest. Iedereen keer weer hetzelfde, torentjes inklimmen, verstoppen in hooibergen en nutteloze collectables verzamelen. En dat niet alleen in AC, maar ook in Far Cry en andere Ubisoft titles zie je telkens dezelfde gameplay terug komen.

Ze ontwikkelen overigens al 2 jaar per AC game, alleen wisselen ze steeds af tussen de vele Ubisoft Studios/teams waardoor ze elk jaar om en om een nieuwe titel uitbrengen. Soms wel meerdere per jaar(incl. spinoffs). Helaas stinkt de grote meute er steeds weer in en harkt monsieur Ubisoft vele miljoenen jaarlijks binnen. En hoogstwaarschijnlijk gaat dit nog wel even door als men dit blijft kopen. Stemmen doe je met je portemonnee!

Wat echt zou helpen is gewoon even de AC reeks te laten rusten voor ten minste 5 jaar. Dit geldt overigens niet alleen voor AC maar ook voor alle andere grote titels die hier telkens misbruik van maken, Call of Duty bijvoorbeeld.
Alle goedlopende titels doen dit, en dat gaat ook een aantal jaar goed.. Ditzelfde is niet alleen bij CoD maar ook BF en Fifa en ga zo maar door.. Wanneer je de eerste titel gespeelt hebt wil je graag door naar de volgende totdat je dit 3 of misschien wel 4x gedaan hebt en jezelf begint af te vragen waarom je elke keer rond de 50-60 euro betaald voor iets wat teveel lijkt op de voorganger. (ondertussen heb je wel 4x 60 euro in de kassa gestopt) Maar nu begint het geklaag, en terecht, zo begon dat eerst bij CoD, daarna bij BF, fifa is het wat stilletjes ( terwijl de grootste veranderingen meestal zijn; nieuwe spelers of een extra modus en dit kan ook met een gratis update, totdat ze de gehele engine op de schop gooien maar dan heb je meestal ook grote veranderingen).

Zo denk ik nog regelmatig aan de Medal of Honor games van ''vroeger'', en van hun zou ik nog weleens een nieuwe game willen zien die zich afspeelt in WW2 en niet allemaal in afghanistan / irak of de toekomst.. Zoals fifa 15 ( of misschien inmiddels wel fifa 16?), cod aw en bf hardline heb ik alle 3 niet gekocht, wel de voorgangers..

De games zullen uiteraard goed en leuk zijn, voor de mensen die de voorgaande delen niet gespeeld hebben, heb je dat wel dan is het gewoon 1 uit een dozijn.
Vanaf 140 euro voor de duurste box, zal wel 150-160 voor de ps4/xbox versie worden.
Enkel via ubi te bestellen dus as usual...
PC retail en download 140 euro en XBONE en PS4 150 euro.
De Assassin’s Creed® Syndicate Charing Cross Edition (PC) staat op de Ubisoft site voor ¤ 89,99 maar is te pre-orderen bij bijv. Bol.com voor ¤74.99... scheelt best veel! Andere editions nog niet gecontroleerd..
Nou ik hoop dat ze er flink wat tijd in gestoken hebben. Heb net die zgn pre-alpha footage gezien, ben nog niet onder de indruk. Dit komt natuurlijk voornamelijk door de fantastische ervaring die ons met Unity is voorgeschoteld.

*overigens nooit uitgespeeld. Was gestopt vanwege de hoeveelheid bugs in de (ijdele) hoop dat deze geplet zouden worden. Daarna nooit meer de behoefte gehad om verder te spelen.
Ik vond de setting en de effectieve gameplay (eindelijk gemakkelijk naar beneden!) van Unity een mooie stap vooruit. Maar de performance was gewoon onacceptabel, praktisch alle games dat ze dat jaar gereleased hadden..

En ik vraag me af of ze ooit eens zullen afstappen van dat mechanisme om de map zichtbaar te laten worden.. (die synchronization torens)
Het zit gewoon in ALLE open-world spellen van ubisoft.. AC, Far cry, watch dogs, the crew, ...

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 12 mei 2015 19:36]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True