Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 83 reacties

De volgende Assassin's Creed-games zullen meer content bevatten die zich in het heden afspeelt dan in Unity het geval was. Dat heeft schrijver Darby McDevitt bevestigd. Volgens de Ubisoft-medewerker was het niet mogelijk meer 'heden' in Assassin's Creed: Unity te stoppen.

Het in de herfst van vorig jaar verschenen Assassin's Creed: Unity bevatte, in tegenstelling tot de meeste andere Assassin's Creed-games, weinig content die zich in het heden afspeelde. Volgens McDevitt was het teveel gevraagd om dat te ontwikkelen voor de release van Unity. "Om een stad te ontwikkelen voor een deel gameplay in het heden, of zelfs maar een deel van een stad, is een groot team van artiesten en designers ruim zes maanden bezig. En dan moet je nog gameplay maken", zo luidde de uitleg van McDevitt tijdens een community-livestream op Twitch, die onder andere ging over waarom Unity geen gameplay in het heden bevatte.

Volgens McDevitt zal dat geen trend worden. De volgende Assassin's Creed-games worden volgens de schrijver wel weer voorzien van gameplay die zich in het heden afspeelt. Daarbij zou Assassin's Creed II: Brotherhood als voorbeeld gebruikt worden. In dat spel speelde de gameplay in het heden zich in en om het kleine dorpje Monteriggioni af. De reden daar voor was dat Ubisoft dat dorpje kon hergebruiken uit Assassin's Creed II. Volgens McDevitt kunnen mensen soortgelijke 'hergebruikte' plaatsen verwachten in de stukken 'heden' die in de komende Assassin's Creed-games zullen zitten.

McDevitt bevestigde niet alleen dat het heden terugkeert in Assassin's Creed, maar liet ook weten dat het verhaal rond de 'eerste beschaving', waar gamers in diverse Assassin's Creed-games al mee te maken kregen, nog niet is afgerond. Volgens McDevitt werken hij en een team van schrijvers al twee jaar aan een groot document over de eerste beschaving. In totaal zou het team nu meer dan vijfhonderd jaar aan geschiedenis hebben bedacht voor de beschaving. De inhoud daarvan zal volgens McDevitt in de komende tien à twintig jaar aan bod komen in de diverse games die Ubisoft nog zal maken binnen de franchise.

In Assassin's Creed speelt de speler traditioneel de rol van een sluipmoordenaar in een bepaald historisch tijdperk. Die sluipmoordenaar is altijd een voorvader van een in het heden levend persoon, die in een speciale machine is gestapt - de Animus - om de herinneringen van zijn voorvader te kunnen herleven. De meeste Assassin's Creed-games bieden de speler content aan beide kanten van het verhaal, maar in Unity bleef het gedeelde dat zich in het heden afspeelt beperkt tot enkele tussenfilmpjes.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (83)

Laat ze eerst maar eens een goed werkend spel uitbrengen... daarna kijk ik wel of er interessante content aanwezig is.

Ubisoft heeft momenteel heel veel goed te maken, niet alleen met Assassins Creed maar de meeste grote titels van Ubisoft zijn op technisch niveau een stuk ellende eerste klas en content is saai en herhaaldelijk met game mechanics die in jaren niet meer verandert/verbeterd zijn

En mensen... ongeacht wat voor een mooie praatjes, plaatjes of trailers Ubisoft mee aan komt zetten STOP ALSJEBLIEFT MET PRE-ORDEREN!

Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze nog goede games kunnen maken voordat je er geld naar gooit... heel die pre-order cultuur vernageld gaming voor iedereen. Waarom zou een bedrijf überhaupt nog moeite doen voor een game als mensen al betalen voordat het spel überhaupt van de tekentafel af is?
Ik zou zeggen, laat deze studio eerst maar weer eens een echt origineel product uitbrengen.

Jaarlijkse re-release van eenheidsworst is niet meer interessant. Het lijkt alsof Ubisoft al járenlang drijft op een paar mechanics en concepten. Alles wordt daar aan gehangen, het enige wat anders is, is de setting en de textures. Melkkoe, of gewoon bang om een risico te nemen? Het komt de creativiteit van het bedrijf in elk geval niet ten goede, en dat blijkt ook weer uit de geleverde kwaliteit van de games zelf - ondermaats, buggy, slecht geoptimaliseerd en met allerlei communicatie-blunders van het bedrijf.

Al deze zaken wijzen niet op een goed geoliede machine, maar op een bedrijf dat teert op oud succes en waar men lui en ongeinteresseerd is. Zo voelen de games namelijk aan. Ook de gebrekkige aftersales, trage patch releases en geen reacties op de officiele fora zijn een teken aan de wand.

Ubisoft: Avoid it like the plague.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 27 februari 2015 17:22]

Eindelijk zijn er meer mensen die mijn mening delen. Ubisoft daar ben ik ondertussen wel klaar mee ik download hun spellen wel eerst meestal na 2 uur spelen heb ik het al weer gezien en heb ik me een grote smak geld bespaard...
Ik kan er niks aan doen maar door AC Unity heb ik zo'n zuur gevoel als ik aan deze serie denk. Naast hoe ongelooflijk buggy het was vond ik het verhaal 'meh'. Ook de gameplay begint erg repetitief te worden en de combat vond ik erg houterig aanvoelen.

Van mij mag de serie een hele grote opfrisbeurt krijgen.... Maar dat zal denk ik niet gebeuren ben ik bang.
Deel 3 was de opfrisbeurt, en het resultaat lijkt te zijn dat een groot deel van de groep die sinds deel 1 speelden af hebben gehaakt, maar er ook een nieuwe groep spelers is aangeboord.

In mijn ervaring zijn ze sinds deel 2 de richting een beetje kwijt geraakt, het lijkt wel of iemand binnen ubisoft geroepen heeft 'er moet meer uiteenlopende gameplay in' ofzo, dat ging gelukkig wel nog een tijdje goed omdat ze niet aan de 'core gameplay' kwamen en alleen een beetje speelde met toevoegingen (waarvan ik brotherhood trouwens een hele sterke vond, de rest allemaal wat minder) maar met deel 3 lijkt het haast wel of ze met een schone lei begonnen, alles werd zwaar versimpeld in opzet en datgene wat nou juist het leukste was (rondklauteren over daken terwijl je te pas en te onpas alles neerstak wat bewoog) was opeens dun gezaaid, en waar het dan wel kon werd duidelijk dat de hele 'navigatie engine' even plat gezegd verkloot was (dit alles voor navigatie door bomen, wat bij mij ook bijna nooit soepel ging) waardoor je de helft van de tijd mis sprong.

Toen kwam black flag en bleek dat deel 3 niet gewoon een gemist schot was, maar de nieuwe route voor het spel (inclusief alle hierboven genoemde minpunten, en nog een waslijst aan nieuwe) en toen ben ik afgehaakt, en voor zover ik op verschillende sites lees, velen met mij.

Bonuspunten dus dat je uberhaupt door Unity bent gekomen ;) en als je ze niet heb gespeeld kan ik deel 1 en 2 (en de dlc's van 2, wat volwaardige games zijn) zeker aan raden!
Dit dus. Deel 1 was niet erg goed uitgewerkt, maar barstte van de potentie. Deel 2 liet zien dat die potentie er ook echt was, dat was echt een briljant tweede deel voor een serie, vrijwel alle zwakke punten aanpakken en toch een steengoede game afleveren. Het DRM-debacle @launch is jammer, maar heeft weinig met de game an sich te maken. Jammer dat je geregeld uit de Animus getrapt werd om met Desmond te gaan klungelen, maar soit.
Brotherhood was wat mij betreft wel de topper in de hele serie. Eén hele grote stad, flink uitgebreide mogelijkheden, en je assassins-in-spé die je in kunt zetten. En maar heel weinig gedwongen Desmond-crap.
Revelations begon alweer af te zakken. Dat hele Super Mario vs Tetris gedoe met Desmond in Limbo was f**king boring en de Ezio-stukken bevatten ten opzichte van Brotherhood maar weinig echt nieuwe dingen.
Deeltje 3 was gewoon bedroevend. Mooi gemaakt, dat wel, maar na prachtige steden als Rome, Florence, Venetië en Istanbul kom je ineens in het pokkendorp Boston terecht, waar het hoogste punt een vlaggenmast op een stronthoop is. Bovendien krijg je er gratis en voor niets een halve Pirates of the Caribbean-game bij en is Connor vergeleken bij Ataïr en Ezio maar een onbeholpen beenhouwer, in plaats van een echte Assassin.
Deel 4 heb ik dus al niet eens meer gespeeld. Als we daar in de trailers al te zien krijgen dat dit gewoon in alle opzichten een héle Pirates of the Caribbean game is en de hoofdpersoon niet eens een Assassin is, dan laat maar zitten.
Wanneer fixen ze mijn AC2, AC brotherhood, AC Revelations, AC3 die ik nog op steam heb staan maar allemaal niet werken? ¤20 de prullenbak in, dankje Ubisoft. Tip: Koop noooooit een Ubisoft game totdat je zeker weet dat die bugfree is of download hem.
Ik jen het gevoel. Heb 2 ac games gekocht die crashten bij het opstarten. Na verschillende keren opnieuw downloaden en installeren, een hele lijdensweg via de klantendienst en heel wat frustratie bleek na een tip op een forum dat het probleem was dat ik alles op mijn 2TB harde schijf installeerde en niet op de standaard steam folder om ruimte te sparen op mijn ssd waar de standaard steamfolder staat. (Die games zijn belachelijk groot). Ubisofts drm is daar blijkbaar niet op voorzien... 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Misschien helpt jou dit ook.
Thanks, ik heb idd deel van de games geïnstalleerd in me 2e steam folder op me 2e ssd, dit werkt wel gewoon voor andere games. Ik zal het eens proberen! En ja ik Was die weg ook al begonnen, heb al 5 uur geprobeerd het te fixen.
Elk probleem met games dat ik gehad heb kon ik altijd terugbrengen op drm-problemen. En dan vraagt men zich af waarom er zoveel gepirateerd wordt...

Installeer het maar id 1e folder. Geen problemen gehad sinsdien. Behalve dat het een crapspel is :) heb het na 3 lvls opgegeven.

Ik kijk nog erg uit naar the division. Maar als ubisoft dat verknalt, hebben ze voor mij afgedaan. Blood dragon was het laatste deftige spel van hen dat ik gespeeld heb en als ik me niet vergis was het oorspronkelijk een mod op fc3 die iemand anders gemaakt heeft. Maar ik kan me vergissen.

[Reactie gewijzigd door Sasparilla op 1 maart 2015 15:48]

Ze moeten gewoon niet ieder jaar een nieuwe game uitbrengen! Waarom doen ze niet iets meer als blizzard, en pas echt iets uitbrengen als het een release waard is?

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door M1kez op 27 februari 2015 15:32]

Ze moeten gewoon niet ieder jaar een nieuwe game uitbrengen! Waarom doen ze niet iets meer als blizzard, en pas echt iets uitbrengen als het een release waard is?
Elke AC game heeft een ontwikkeltijd van ongeveer 2 jaar. Unity begon met ontwikkelen na de lancering van AC3. Alhoewel je dan wel terecht je kan afvragen hoe die tijd besteed is als de game zo buggy is.

Ik vind het overigens nog steeds een leuke serie om te spelen, al is het nu wel meer zoekende geworden nu de verhaallijn rondom Desmond en het redden van de wereld over is. Dat was voorheen de grootste drijfveer van het verhaal.

Voor wat betreft meer actie in het heden? Nee, bedankt. In AC2, Brotherhood en AC3 was het heel magertjes uitgewerkt. En eigenlijk kon ik dan nooit wachten tot het over was om weer in het verleden los te gaan.
Toch mist naar mijn mening die verhaallijn met Desmond wel... Dat was een reden waarom je alles deed.

In Assassin's creed Black Flag had je niet echt een connectie met de personage in het heden zoals je had met Desmond, Desmond was waarvoor je het deed.

Wat ik wel met je eens ben is dat gevoel om snel weer terug de Animus in te mogen, man wat was dat lekker als je weer als Assassin rond kon rennen over de huizen in Italie, Dicht bij elkaar lekker freerunnen echt Assassin's Creed. Juist dat gevoel van terug willen naar de Animus was misschien wel waarom het extra leuk was ;)
De eerste protagonist Desmond had ook karakter en gelijkenis, je ontdekte het verhaal achter de animus etc ook ermee wat de immersie voor mij echt verbeterde. bij revelations was dat niet zo geweldig uitgewerkt maar verder wel akkoord qua afsluiting.

Bij black flag had je geen gezicht bij het hedendaagse charakter dus ook veel minder leuk, een paar vluchtige bezoekjes van de voorgaande NPC's maakt het niet echt veel beter op. Hopelijk krijgt de volgende game wel weer een leuke hedendaagse char met karakter en diepgang zoals bij desmond.
+1 I agree. Een character die waar je weer een connectie mee kan voelen zou echt top zijn voor Assassin's Creed!
Dit dus.
Het ebgon allemaal met Desmond, met zijn voorouders, wat doorliep tot AC3.
in Black Flag lijkt het meer het "uitmelken" van "Abstergo Entertainment"

Alhoewel je in Black Flag in het heden ook wel dje dingen kan doen en dan kom je toch Shaun en Rebecca tegen, dus dat stukje is niet helemaal verdwenen.

Ik heb nog geen Unity gespeeld (allereerst omdat ik nog geen PS4 heb staan) maar ben benieuwd hoe dat zich verder uitstrekt...
Wat unity betreft don;t get your hopes up to high.

Unity was leuk om te spelen maar niet een geweldige Assassin's creed, ik vond de verhaallijn van Arno wel erg goed. Wat Unity miste was stabiliteit (FPS was erg laag) wat vervelend is om hem gewoon lekker te kunnen spelen en kwa storyline miste het gewoon het hele heden verhaal.
Maar is het verhaal van Black Flag niet het vervolg op de ontdekking van Desmond en Ezio over de tempels in de wereld toen Minerva daar over begon?

Edward was een nieuweling in hun wereld, maar doordat de piraten eigenlijk hetzelfde wilde als de sluipmoordenaars, vrijheid zonder opgelegde regels, paste dat wel bij het verhaal.
Het verhaal is misschien geen verdere ontwikkeling op een personage, wel op de ontwikkelingen uit het verleden.

Alleen kan ik de Wijsgeer nog steeds slecht plaatsen in de Assassins Creed wereld.

Geen idee hoe ze met het tempel verhaal in Unity mee om zijn gegaan, maar hopelijk hetzelfde als met Black Flag.
Elke AC game heeft een ontwikkeltijd van ongeveer 2 jaar. Unity begon met ontwikkelen na de lancering van AC3. Alhoewel je dan wel terecht je kan afvragen hoe die tijd besteed is als de game zo buggy is.
Zeker aangezien de game er niet veel beter uitzag dan de vorige delen, die vrijwel EXACT dezelfde functies hadden, dus je snapt niet hoe die game inderdaad zo ongelooflijk slecht draaide, zo buggy was en nog veel meer issues had. Alsof ze de engine gesloopt hadden met de paar kleine toevoegingen die ze hadden gedaan...
Waarom? Omdat het gruwelijk goed verkoopt en het dus bakken met geld oplevert. Als iets werkt, dan doe je dat als beursgenoteerd bedrijf.

Het is nou eenmaal de wens van (het gros van) de gamers...
Omdat iedereen het toch wel koopt en ze daardoor meer verdienen.
Waarom doen ze niet iets meer als blizzard, en pas echt iets uitbrengen als het een release waard is?
Alsof WoD een release waard was/is.
Daar doelt M1kez niet op. Unity bevatte meer bugs dan de gemiddelde termietenheuvel, terwijl de release van WoD zonder echte problemen is verlopen (enkele kleine bugs daargelaten).

Ik heb nu nog spijt van mijn aanschaf van unity, maar geef zonder moeite maandelijks geld aan blizzard zolang ze releasedatums liever verplaatsen dan troep op de markt gooien. ;)
Ben al lang al gestopt met het kopen van Ubisoft games omdat ze helaas te vaak zwaar oncompleet aanvoelen of zijn.
En allemaal zo'n beetje voor elkaar verruilbaar zijn

http://games.on.net/2014/06/ubisoft-game-the-review/
Wat mij zelf al opviel is dat het "Tower" systeem in vrijwel iedere game van ze aanwezig is. Unlock de toren en je ziet waar alles te halen is in de game. Nou vond ik hem in Watch Dogs lang niet zo erg omdat het soms nog wel even puzzelen was maar het is te vinden in AC, Far Cry, The Crew en Watch Dogs. Ik vind het zelf bizar slecht dat zo'n groot bedrijf zijn eigen idee zo uitmelkt.
Nee hè, zit dat zelfs in Watch Dogs? Dat had ik niet gedacht..
Shadows of Mordor ook, ging snel vervelen hierdoor. Far Cry 4 ook, voelde allemaal als dezelfde game aan maar andere "modpack".
Idem en dan bedoel ik niet alleen de AC serie (welke ik om eerlijk te zijn nooit echt zo bijzonder vond).
Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen hierop zitten te wachten. Ik vond de gedeeltes die in het heden speelden nooit echt interessant of boeiend en ik heb het gevoel dat ik niet de enige ben.

EA en Ubisoft zijn gewoon 2 ontwikkelaars waarvan ik niets meer koop, jammer genoeg behoren we tot een minderheid.
Voor mijn part kunnen ze heel het "heden" laten zitten. Dit is voor mij het minst leuke onderdeel van de serie. Het haalt me uit het spel en voegt weinig tot niets toe aan de ervaring.

Wat wel zou kunnen is een spel in het "heden", juist zonder het historische deel. Of was dat gewoon watchdogs? Dan wordt het misschien voor echt iedereen te duidelijk wat voor eenheidsworst het allemaal aan het worden is....:P
Ik vind het heden verhaal juist altijd 'spannend' en extra toevoeging geven aan wat je aan het doen bent. Hele herinneringverhaal dat je bepaalde sequenties moet volgen is dan ook veel logischer. Baalde ook echt van Unity dat het er niet in zat.
Dat was wellicht zo in AC1-3
Daar had het nog enigszins toegevoegde waarde voor de verhaallijn, en de achtergrond van Desmond.
In Black Flag vond ik het al een stuk minder spannend, meer repetitief (beetje computers hacken en firewalls omzeilen?)
Desmond zat niet in Black Flag.. Volgens mij verwezen ze naar de heden tijd naar jou als speler die rondloopt.. Je komt tijdens het hacken namelijk informatie over Desmond tegen..
Ik had het ook niet over een specifiek persoon in het heden, puur over de toevoeging aan de verhaallijn :)
Helemaal mee eens. Dit wilde ik ook posten; AC was een beter spel geweest als het zich enkel op het verleden/de assasins gefocusd had. Dan had het je ook veel meer erin getrokken, zonder die slome (maar wel gaaf uitziende) tussenstukken.

Hadden ze gelijk ook een beter/interessanter verhaal kunnen vertellen.

Doe dan inderdaad maar dat 'heden' in een ander, totaal ongerelateerd spel.
Ik hoop dat ze terug gaan naar een tijd waar er nog geen pistolen waren. Ik vind het altijd vervelend als ze gaan schieten.
De nieuwe AC game speelt in de 19de eeuw. Daar waren cannon en pistolen al erg gemoderniseerd. Ik denk wel aan het begin van deze eeuw zo rond de tijd van koning Willem I en keizer Napoleon Bonaparte.
Schieten deden ze ook met pijl en boog in AC 1, daardoor viel ik regelmatig van de toren. Maar je kon het wel beter ontwijken.
Ik heb unity nog niet gespeeld. Maar in de vorige delen vond ik dat hele "toekomst" stuk maar irritant. Ik wou er altijd zo snel mogelijk doorheen dus wat mij betreft is het prima om dit als tussenfilmpjes te laten
Helemaal mee eens, kwam mij altijd op als opvulling, ookal heeft het spel dat niet eens nodig (niet in het heden iig)...
Precies, dus laat het ze maar fijn op wat korte tussenfilmpjes houden. ;)
Laat dit nou altijd het slechts uitgewerkte onderdeel van AC zijn. Hier zit ik in ieder geval niet op te wachten.
inderdaad zeg :/ Ik irriteer me eigenlijk altijd weer bij die stukken - ik wil gewoon in de oudheid over de daken rennen! Laat ze een keer een AC maken die zich in nog oudere tijden afspeelt, ook leuk ipv steeds moderner :)
"Om een stad te ontwikkelen voor een deel gameplay in het heden, of zelfs maar een deel van een stad, is een groot team van artiesten en designers ruim zes maanden bezig. En dan moet je nog gameplay maken", zo de uitleg van McDevitt.

Gelukkig kosten alleen design en gameplay tijd, de bugs en speelbaarheid zijn ondergeschikt :+

Ik was altijd wel fan van dit genre, maar het is nu gewoon een cheap cash cow geworden helaas.. Elke jaar een game erdoor rammen voor de sales a la call of duty.
Inderdaad, piek van de serie was de Brotherhood 'DLC' voor deel 2 (je kon wel al een beetje 'de scheurtjes' zien, maar al met al was dat toch nog een heel leuke en goeie game) daarna is het spel alleen maar steeds verder versimpeld/verkloot, alle belangrijke devs van de AC serie zijn ondertussen ook -of- vertrokken bij ubi, -of- op andere projecten gezet, dus de hele filosofie erachter is gewoon anders, cool en intressant verhaal vertellen ('on par' met dingen als da vinci code) is op de achtergrond geraakt, het vooral ook voor jonge spelers makkelijk maken is naar de voorgrond geschoven.

En ze hebben in mijn ogen met deel 3 gewoon de verhaal lijn gesloopt (Ik heb het verhaal van alle delen goed gevolgd, en naar mijn mening moest deel 3 een ontzettend gave ontknoping worden tussen 'vroegah' en 2012, er waren talloze dingen die daar op wezen, maar dat had waarschijnlijk het einde van de serie betekend, en ubi was nog lang niet klaar met melken, dus kregen we een ontzettend slap aftreksel, en een nieuwe hoofdrolspeler)

Ik vind het wel nog steeds heel jammer, tot deel 3 was AC echt een van de betere franchises van deze/vorige generatie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True