Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 164 reacties

Ubisoft heeft de vierde patch voor Assassin's Creed Unity voor consoles uitgebracht. De ontwikkelaar claimt dat verscheidene bugs worden opgelost, waaronder de veelbesproken framerateproblemen. Het bestand is 6,7GB groot en de pc-versie volgt later deze week.

De release van de vierde patch kent op de Xbox One ook problemen. Meerdere spelers maken melding van een bug. In plaats van een bestand met een downloadgrootte van 6,7GB, verschijnt een bestand met een omvang van 40GB. Ubisoft meldt dat het hele spel dan opnieuw wordt geïnstalleerd. De bug veroorzaakt naar verluidt geen nieuwe problemen, maar de ontwikkelaar heeft ook nog geen oplossing gevonden. Het bedrijf geeft overigens aan dat de uiteindelijke omvang van de patch kleiner dan 6,7GB is. Een deel van de bestaande gebieden van de speelstad wordt namelijk vervangen.

De vierde patch voor Assassin´s Creed Unity moet een oplossing bieden voor de framerateproblemen en verschillende crashes, zo beschrijft Ubisoft. Daarnaast moet de patch voorkomen dat gamers hun spelvoortgang verliezen. Ubisoft wil de gameplay ook bevorderen en het gaat dan onder meer om de navigatiemogelijkheden in het spel. De online-modus wordt eveneens aangepakt, waardoor de verbinding- en matchmaking-opties moeten verbeteren.

Patch 4 wordt in eerste instantie voor de PlayStation 4 en de Xbox One uitgerold. De patch voor de pc-editie van Assassin's Creed Unity volgt later deze week. Ubisoft wilde de patch eigenlijk afgelopen maandag al uitbrengen, maar de ontwikkelaar moest later op dat besluit terugkomen. Er was meer tijd nodig om alle beloofde verbeteringen door te voeren.

Assassin's Creed: Unity

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (164)

De game industrie is zichzelf echt kapot aan het maken, alpha releases uitbrengen als zijnde final versie en daar flink geld voor vragen en dan "patches"\beta game updates gaan uitbrengen van 7GB.

En dat de PC versie later komt geeft ook maar weer eens aan dat zelfs de patch een port is van de console patch en dat er niet specifiek voor de PC ontwikkeld word maar dat ze enkel laten functioneren op een PC.

Hoop dat ze flink wat bandbreedte hebben gereserveerd bij Sony, ik heb altijd het gevoel alsof downloads via PSN flink gecapped zijn, haal hoogstens iets van 1 MB/s... (ff 2 uur downloaden voor een patch aka beta release) (Hoe groot zou de final of beta2 patch zijn? 20GB?)
De game industrie is zichzelf echt kapot aan het maken, alpha releases uitbrengen als zijnde final versie en daar flink geld voor vragen en dan "patches"\beta game updates gaan uitbrengen van 7GB.
Dat zijn de AAA-developers. Indie-developers lanceren ondertussen een spervuur aan Unity-knoeiwerk via early access.

Ik heb een hard hoofd in de toekomst.
Dat zijn de AAA-developers. Indie-developers lanceren ondertussen een spervuur aan Unity-knoeiwerk via early access.
Alleen die presenteren het niet alsof dat spel af is, wat Ubisoft wel met Unity deed. (Ik snap ook wel dat ze moeilijk kunnen zeggen dat ze een spel verkopen dat nog niet af is.)
Ik bedoelde assassin's creed unity ;)
Maar dat doet niet af aan het feit dat early acces iets anders is dan zoals Ubisoft een game vol bugs uitbrengen.
Tja het is iss te zot voor woorden dat er 4 grote patches nodig zijn om de game te laten werken. Ik persoonlijk vind een zero day patch al onacceptable.
De game die je koopt hoord gewoon af te zijn en dus volledig te werken.
Enige kleine niet game brekende bugs zijn acceptable maar daar houd het ook op.

Zeker nu er geen demo's meer zijn vind ik de risicos echt te groot om nog een game te kopen bij de release...
Dat is een stevige update! Vanmiddag maar eens kijken of het de framerate op m'n xbone heeft verbeterd. Heb de game expres laten liggen totdat dit opgelost zou zijn :)
Ik denk dat het een stevige update is omdat ze misschien lagere textures gebruiken en die dus vervangen en bepaalde details in de omgevingen verminderd hebben. Zou er niet van verschieten dat ze een zo een "dirty" fix releasen. Natuurlijk kan je daarna niet meer terug keren, maar zou handig zijn om screenshots te hebben van de omgevingen die ze aanpassen van voor en na de patch.
Ze hebben hele delen van de game vervangen.
Bepaalde gebieden in de stad Parijs, waar een groot gedeelte van de game zich afspeelt, worden met de patch vervangen om dit te bewerkstelligen.
bron: http://www.gamer.nl/nieuw...rschijnt-vandaag-is-67-gb
Mwoah, hoeft niet. Ik kan me voorstellen dat de ze de levelstreaming hebben aangepast. Dan knip je een map bijvoorbeeld in andere stukjes en moet dat dus ook worden gewijzigd.
Andere mogelijkheid is dat ze objecten hebben aangepast om een andere weergave te gebruiken op andere afstanden. Misschien hebben ze juist meer textures toegevoegd om beter te kunnen variŽren.

Ik kan me voorstellen dat de eerste missie in Parijs binnen die kerk waar je nogal wat lag had, nu aangepast is.
Precies mijn gedachte, als ze een deel van de spelwereld vervangen, kan dat nooit zijn omdat ze nu opeens meer details erin willen hebben. Eerder dat ze inderdaad het e.e.a. weghalen wat 'overdreven' veel geheugen vraagt.
IGN: Game is unstable, crashing and full with fps drops

12/10, game of the year
Lekker, weer 7GB downloaden van dat trage PSN... Ik kan normaal downloaden met 12MB+, maar bij PSN kom ik meestal niet verder dan 1-2MB.. Dan duren dit soort patches godsgruwelijk lang elke keer..
Dat valt bij Xbox Live dan weer reuze mee, zelfs op piek momenten haal ik hogere snelheden dan dat. Gelukkig kan je wel al beginnen spelen als de download een bepaald percentage heeft (ook bij PS4 dacht ik).
Toch opvallend, die grote updates. Bij de laatste generatie kwamen die met moeite boven de 50MB uit. Redelijk wat aangepast blijkbaar.
Kan bij ps4 inderdaad ook. Alleen erg jammer dat het zů traag ging bij de release dat je bij een iets verdere missie al de melding kreeg dat er eerst meer content gedownload moest worden.
Bij mij wisselt het nogal. De ene keer gaat het heel vlot, de andere keer erg traag. En dat heb ik op zowel Xbox Live als PSN.

Bij mij helpt het meestal wel om de consoles in standby te zetten en zo verder te laten downloaden. Of in ieder geval geen game of app actief te hebben.

Verder zijn we nu een beetje door de grote drukte van Kerst, Sinterklaas en Black Friday heen. Alleen bij kerstavond kun je nog wel wat trage downloads verwachten (het overige verkeer krijgt namelijk voorrang), maar verder zal het vanaf januari wel weer een stuk beter gaan.
Steam heeft ook wisselende snelheden. Ik vind vooral de updater van Elite: Dangerous echt ontzettend langzaam en van tijd tot tijd moet je zelfs de updater vervangen.. En ED heeft elke week een update waarvoor ik elke keer zeker een uur voor moet uittrekken..
Geef je PS3 een statisch IP, en gebruik de DNS server van OpenDNS op je PS3

OpenDNS IP Addresses
208.67.222.222
208.67.220.220
Zo zo, 6.7 GB
Met een non-fibre connectie ben je daar toch wel ff mee bezig...
Het is ook erg jammer dat Unity zo'n slechte launch had, ik hoop dat veel developers hier van leren...
Red je de Launch-day niet, stel het dan uit. Beter een spel dat klaar is maar wat later dan een spel dat half gebakken is en optijd is
Wat ik heb geleerd is dat developers niet leren van slechte launches :) Zolang mensen dit accepteren zal er ook niks veranderen.
Met een 180mbit cable verbinding gaat dat harder dan met een 100mbit fibre. ;)

Maar ben het met je eens dat een spel klaar hoort te zijn en niet meer dergelijke problemen dient te vertonen als dit spel gedaan heeft. Je betaalt de volle prijs voor een spel dat klaar is, niet om veredelde betatester te spelen...
Het is makkelijk om te zeggen dat er wel meer grote patches zijn tegenwoordig, maar maakt dat het acceptabel?

Ik woon in rural Norfolk in Engeland, en mijn internetverbinding is hier op een goede dag rond de 2,5Mbit. Niet meer van deze tijd zal je zeggen, en ik ben het 100% daarmee eens, maar het is nu eenmaal het hoogst haalbare hier. En ik ben niet uniek in dit 1ste wereldland met deze situatie.

Ik wilde van de week weer eens GT6 spelen, ik had een paar uurtjes over. Toen ik het ding aanzette moesten er wat patches gedownload worden en uiteindelijk was het ding zes uur bezig. Ik heb dit eigenlijk elke keer als ik wat speel. Ik heb niet heel veel tijd om te gamen en het gaat bij vlagen. Vrijwel elke keer dat je een spel opstart dat je een paar maanden niet gespeeld hebt ben je veel tijd kwijt met het updaten van de game en/of de console zelf.

Ik vind het prima dat men games support met patches, en ik realiseer me dat games tegenwoordig complexer zijn dan vroeger, maar is het nu echt zo dat we zes gb moeten downloaden voor een spel dat amper in de winkel ligt? In veel gevallen kunnen dit soort dingen worden voorkomen door goede kwaliteitscontrole en de balls te hebben om kwaliteit boven snel cashen te stellen.

@ swampie - dit klopt en deze functie wilde ik ook aanzetten van de week. Resultaat: 'please apply patch 4.66 to use this feature'. :z

[Reactie gewijzigd door Dr. Strangelove op 17 december 2014 14:11]

Yup patches..

Heerlijk he de console generatie. Gewoon disc erin en spelen, na het installeren, en het downloaden van de patches en de verplichte.. ERGH
Ik ben niet 100% zeker of het ook werkt voor GT6, maar je kan op de PS3 instellen dat hij dagelijks automatisch aangaat om o.a. nieuwe games en patches binnen te halen en te installeren. Je kan hierbij ook aangeven op welk tijdstip hij dit moet doen. Mijn PS3 gaat dus ook gewoon dagelijks om 4u 's morgens effen aan om content te checken en eventueel te downloaden/installeren. Op het einde schakelt hij zichzelf ook gewoon weer uit.
Op die manier moet je dus nagenoeg nooit wachten op downloads en komen ze ook nog eens binnen op een voor jou optimaal tijdstip.
6,7GB aan fixes.. en ik maar denken dat Gran Turismo grote patches in het verleden heeft uitgebracht. :+ Al zat daar nieuwe content in.

[Reactie gewijzigd door iPodKiller op 17 december 2014 12:21]

6.7GB aan data - uiteindelijk zal de bestandsgrootte van de fixes meevallen.
Maar, het is in dit soort gevallen makkelijker (en sneller) om gewoon het hele bestand te sturen ipv alleen de fix, en dan je console de installatie / patch uit te laten voeren.

Het is makkelijker om een heel bestand over te pompen en dan de md5 check daarop te doen.
Luiheid noemen we dat.
Maargoed, het zorgt er in elk geval wel voor dat er minder fout kan gaan - al had het wel aardig geweest om de gebruiker de keuze te geven
Gezien downloads bij consoles op de achtergrond gebeuren en je dus ook tegelijkertijd moet kunnen gamen, moet de load op het systeem zo klein mogelijk zijn. Dit zorgt ervoor dat je niet veel processorkracht beschikbaar hebt voor installatie of compilatie. Dus liever dan "lui" zijn en de algemene ervaring niet te beÔnvloeden, dan weer een installatie op te moeten starten die vele minuten duurt.

En je weet 100% zeker dat de files goed zijn aangekomen.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 17 december 2014 12:47]

100 MB duurde toen een uur :(
Zo sloom was dat toen vaak.
Herinneringen :)
6,7GB?

Lijkt wel alsof ze veel dingen vergeten waren... 8)7
hoezo? ze sturen je gewoon nieuwe/andere files. vroeger veranderde ze je files. nu krijg je nieuwe files. veel makkelijker voor hun.
Precies, en weer een manier voor Ubisoft om te besparen en dit over de rug van de consument te doen.

Is het patroon echt niet te herkennen?
ja wel hoor mij en de meeste mensen wel. maar er roepen een hoop ik doe die ik doe dat. 1 jaar later nieuwe game trailer is uit.. need to pre order NOW!. en vergeet wat voor elende de vorige delen gaven.
De system requirements voor online gaming zijn eigenlijk niet meer van deze tijd.

Microsoft adviseert (!!) 4Mbit voor online connectivity. Een patch van 6GB duurt bij sommigen dus 4 tot 5 uur downloaden. Eenmalig zou je er nog aan kunnen wennen maar 4 patches in een maand ofzo, kost zo iemand dus bijna een volle dag downloaden.

Oplossing ligt zowel bij goed developen als bij bandwidth requirements; ik hoop dat alle getroffen gamers in ieder geval nu waar voor hun geld/tijd krijgen.
wat dacht je van klanten van IPS's die nog en data limiet hebben...
Schandalig van ubisoft om zo een product te lanceren (wat toch wel goed verkoopt, hoe crappy het ook is, dat blijkt maar weer)
Dat heeft niet met Ubisoft te maken.

Ik ken alleen het Microsoft-platform en voorheen moesten developers 20K per patch betalen; hierdoor was er een financiele barriere om on-af materiaal af te leveren. Tegenwoordig is die barriere er niet meer; Microsoft heeft dit afgeschaft om Indie-developers tegemoet te komen. Elke "Jan Lul" mag nu developen & patchen op XBL en er is geen limiet gesteld aan het aantal patches en de grootte daarvan.

Moet het anders, dan is dus de content-provider hier het eerste aanspreekpunt voor, in dit geval dus Microsoft.
Dus besluit Ubisoft een of afgemaakt product te maken... Hoezo is het niet de schuld van Ubisoft?
Kan me voorstellen dat Ubisoft de dev's heeft lopen pushen om te releasen, ondanks dat de game niet af was.
hierdoor was er een financiele barriere om on-af materiaal af te leveren.
Dat viel Microsoft achteraf zo vies tegen (games waren ook toen helaas vaak niet-af, en werden door de hoge patch-prijs achteraf ook nog eens niet gefixt. Dat neem ik de ontwikkelaars hťťl kwalijk; eerst een matig product afleveren en daarna weigeren het aan te passen, want muh inkomsten) dat ze de prijs eraf hebben gehaald. Nu wordt er wel gepatcht, maar dat is zo ongeveer de enige winst. Games zijn bij release vaak net zo on-af als voorheen.

Er heerst teveel een "ze kopen het toch wel, dus who gives a f*ck" mentaliteit onder de developers.
De system requirements voor online gaming zijn eigenlijk niet meer van deze tijd.
En beperken hun markt. Mijn zwager zou dit spel graag spelen, maar deze patch snoept al bijna de helft van zijn maandelijkse cap op. En dan is het maar de vraag of de verbinding rap genoeg is.
Zijn deze patches ook verkrijgbaar op dvd?
  • Een deel van de bestaande gebieden van de speelstad wordt namelijk vervangen.
Of te wel lagere textures om framerate issue te drukken? }>
Dat is inderdaad een werkwijze die Ubisoft al eerder gehanteerd heeft. Kijk naar Watch_Dogs bijvoorbeeld. Ik hoop het eerlijk gezegd niet, ik zou graag zien dat ze van die keuze geleerd hebben...
Je zou maar een BelgiŽ zitten, daar gaat je limiet. :+
Maar ongelofelijk hoe spellen tegenwoordig worden uitgebracht:
- Framerate problemen, lijkt me toch beter testen en (evt.) contact opnemen met de twee grote videoreuzen.
- Crashes, dit moet toch al opvallen voor de release (tijdens beta testen)?

Het is gewoon puur de release datum willen halen, omdat men anders bang is dat men orders annuleert. Terwijl het tegendeel juist waar is: release een goede game en mensen zullen bereidt zijn uiteindelijk te kopen.

Verder vind ik Ubi erg afzijdig voor PC gamers. Het lijkt me toch 10x eenvoudiger een patch te releasen voor de PC, doordat je deze niet eerst ergens hoeft aan te melden bij bijv. Live/PSN?

De kwaliteit van spellen gaat erg achteruit. Zelfs patches lossen het probleem niet (altijd) op. Maar wat ik er zo van begrijp: crisis, lage marges, winst nodig, ..
Je zou maar een BelgiŽ zitten, daar gaat je limiet.
Enkel met Whop van Telenet dan ;)
Al kan je die 6,7GB halveren door het in een dal periode te downloaden (tussen midnight - 10h):
http://klantenservice.tel...bonnement-met-vast-volume

Bij Whoppa geen probleem, die FUP is prima en als je toch aan de maximale kant zit ervan dan kan je ook in de dalperiode downloaden en dan telt die maar voor een vijfde mee. (1,34GB @ week: midnight - 16h, weekend: midnight - 12h)
http://klantenservice.tel...ement-met-vrij-downloaden

Anyways.. Ik ga hem denk ik voor de eerste keer starten als deze patch er is voor de PC :P
Moet wel deftig speelbaar zijn, denk ik dan op een wat lage setting met een overclocked GTX 670.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 17 december 2014 12:14]

Ik woon in Nederland en heb gewoon een harde datalimiet van 7,5GB. Daluren doen wij niet aan. Dit is dus wel degelijk een idiote actie van Ubisoft (al was dat al lang duidelijk).

Een maand of twee geleden was ik nog lekker aan het spelen in de DLC van BioShock Infinity. Prachtig spel! Tot ik opeens een update van 5+ GB moest downloaden om het spel in het chinees en italiaans te kunnen spelen. Dat wil ik helemaal niet! Maar via Steam kon ik het spel niet meer spelen zonder eerst die update te downloaden. Ik heb helaas op dat moment de game moeten deinstalleren en heb de DLC niet uitgespeeld.
Welke (niet mobiele) provider heeft een datalimiet in Nederland dan?
Het is wel een mobiele provider (KPN in dit geval), het is een illusie dat elke woning een vaste aansluiting heeft. Helaas mag vanwege strenge regels op het gebouw een schotel ook niet, dan had ik een limiet van 50 GB gehad, dat was nog wel te doen geweest.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True