Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 93 reacties
Submitter: MAX3400

Rockstar gaat tegelijkertijd met de release van GTA V voor de PlayStation 4 en de Xbox One een eerste patch uitbrengen. Daarnaast heeft het bedrijf de komst van de zogenoemde Heist-missies voor GTA Online aangekondigd.

Rockstar gaat een GTA Online-update uitgeven, nadat het spel voor de PlayStation 4 en de Xbox One is uitgebracht. Het is alleen onduidelijk wanneer dat precies zal zijn. Het bedrijf meldt alleen dat binnenkort meer informatie volgt. Rockstar maakt de Heist-missies speelbaar op alle platforms. Spelers moeten in de gamemodus, net als in de singleplayer, samenwerken om een succesvolle overval te plegen. Rockstar kondigde de feature enkele maanden geleden al aan.

De vernieuwde versie voor de nieuwste consoles van Sony en Microsoft komt in Nederland op 18 november uit. In een eerdere update zegt Rockstar dat spelers voorafgaand aan het eerste gebruik op de PlayStation 4 en de Xbox One een patch moeten installeren om GTA V te laten draaien. De update zou enkele zaken optimaliseren en bugs verhelpen. Het is onduidelijk of met de patch eveneens de Heist-missies aan GTA Online worden toegevoegd.

GTA V next gen

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (93)

Vroeger, op de nes en snes waren er nooit patches. Toen werkte alles direct :Y)

We zijn als gamers te veeleisend geworden? Wordt het niet te complex?
Hoe het op de console zit weet ik niet, want ik heb er geen, maar vooral op de PC werd dit vaak gebruikt als anti-piraterij middel. Voor retail distributie moet je nou eenmaal de game van te voren af hebben, DVDtjes gedrukt, vervoerd en in de winkels/magazijnen hebben, klaar om te verkopen. Maar in die tijd werden games vaak gestolen/doorgegeven aan crackers die dan vaak nog voor het spel in de verkoop was het spel al gekraakt hadden. Hier ontkom je niet aan, omdat je meerdere tussenkanalen hebt.

Hoe los je dat (deels) op? Bewaar een paar bugs met niet al te veel impact en/of doe (balance) optimalisaties en breng die in de vorm van een verplichte day one patch. Dat kan vooral makkelijk bij online games (je moet v1.01 hebben om met de multiplayer server te mogen verbinden). Deze patch zet je pas live op de dag dat de verkoop start, dus een gekraakte v1.00 is waardeloos en de crackers kunnen pas op de dag van verkoop beginnen met het cracken van 1.01. Dat geeft je vaak 2 dagen marge en gamers die het spel zo snel mogelijk willen spelen zullen dus sneller naar de winkel gaan voor een legale kopie.

Goed, ik wil niet zeggen dat dit d reden is voor elke day one patch of dat game studios iedereen zit te nakken. Hier tegenover staat natuurlijk het argument dat een game studio na het 'gold' gaan van een game 1-3 weken tijd heeft om nog verder te testen, terwijl de game de retailkanalen door gaat. Het kan dus ook gewoon positief zijn, maar het een sluit het ander niet uit.
Nee dat zijn we niet. Ze hebben zelf de games complexer gemaakt.
Dat er weer een day one patch uit moet komen om vervelende bugs op te lossen is ook niet goed te praten.
Het is een gewoonte geworden om te patchen en dat vind ik verschrikkelijk lui.
Maar goed, bedrijven willen snel geld zien en zullen ongetwijfeld gepushed worden door de aandeelhouders.
Dat hele systeem vraagt er gewoon om om op de schop te gaan. Maar dat is een ander verhaal.

Ik had het persoonlijk beter gevonden als er een maand extra tijd in werd gestopt om te bug hunten.
Vooral als het game changing bugs zijn.

Vroeger konden ze het niet permitteren grote bugs in t spel te laten omdat er geen inet was om een patch te distributeren.
Tegenwoordig is het een trend en lijkt t haast op dat je er niet meer bij hoort als ontwikkelaar als je geen day one patch uit hoeft te brengen.
Ze willen GTA V voor de current-gen gewoon in de winkels hebben liggen VOOR Black Friday. Zodoende is er ook genoeg awareness voor de game om ouders te overhalen het onder de kerstboom te leggen voor hun gamende puber.

Maar een goed game verkoopt zichzelf, daar is amper marketing voor nodig. Kijk naar Star Citizen, nog niet eens uit, echt heel veel media-aandacht gaat er niet naartoe, maar nu al wel bijna 60 miljoen dollar binnengehaald.

Neemt niet weg dat heel dat patching gedoe niet goed te praten valt. En eerlijk, daar zijn wij als consumenten ook verantwoordelijk voor.

Kijk naar BF3 en 4. Mensen die het gewoon blind kochten, maar dan wel afgeven op bugs en glitches en unbalanced gameplay etcetc, en dan de volgende iteratie pre-orderen ze van de moment dat die beschikbaar is. Of al die miljoenen gamers die voor de tweehonderachtenvijftigste Call of Duty om middernacht al voor de winkel liggen te kamperen. Of de F1 reeks van Codemasters.

Zolang we daar geld aan uitgeven, en die mentaliteit houden van "we kunnen er toch niets aan doen, dan kopen we het maar", gaat er ook niets veranderen. Ubisoft heeft nu al minstens 2 keer gezegd: "Dit voldoet niet, let's start from scratch" (Splinter Cell V en nog eentje). Zo'n mentaliteit kan ik enkel toejuichen.
Je MOET een spel niet spelen/kopen. Je kan perfect zonder. Classics genoeg om nog eens een replay te geven in tussentijd. Ik ken zelfs veel mensen die een game nooit uitspelen omdat ze aan een andere (overhyped) game begonnen zijn.
Moest het gros van de gamers eens afwegen of een publisher/game het waard is om 50 van die zuurverdiende euro's aan te geven (en eigenlijk zou je de game ook niet illegaal mogen downloaden, want de downloadcijfers worden meegenomen in het verhaal over hoe succesvol en 'goed' een game is), en dan ook bij die beslissing blijven (of het spel kopen voor 5 euries in de budgetbak/steam sale), het game-landschap zou nogal veranderen.
WIJ als consument hebben macht over bedrijven. Ze hebben namelijk onze centen nodig om te kunnen blijven voortbestaan. En de enige manier om ze duidelijk te maken dat we het niet meer pikken om zoveel geld te geven aan een halfbakken game (of eender welk ander product dat niet echt aan de verwachtingen voldoet), is om de game(product) niet te kopen, downloaden of spelen. En zeker niet downloaden want dan schuiven ze de schuld van een faillissement af op piraterij, wat echt niet de oorzaak is.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 14 november 2014 11:51]

Maar wat is nu precies je probleem? Als het een day-one patch betreft die de daadwerkelijke verbeteringen op de juiste manier doorvoert, dan merk je als consument niets. Het gaat om de uiteindelijke ervaring op dag 1.

Sterker nog, ik zelf heb liever een day-one patch, dan dat een game extra wordt uitgesteld om de bugs op de disc te fixen. Op deze manier is een game sneller te releasen en de consument profiteert hiervan. Dit alles uiteraard wel op de voorwaarde dat de daadwerkelijke bugs met de patch worden opgelost.
Totdat de servers voor de patch eruit liggen en de game daarna onspeelbaar is geworden. Zelf speel ik nog regelmatig games op de klassieke consoles. Met de huidige industrie zullen de huidige consoles nooit bij de klassieke komen. Die zijn dadelijk ineens 'waardeloos' omdat een hele boel functies niet meer te bereiken zijn.

Day one patches zijn de grootste boosdoener. Dan zie ik persoonlijk liever dat de game een maandje later in de winkel ligt, maar wel gepatched op disk zodat ik over 10 jaar nog steeds een keer GTA V kan spelen.

De houdbaarheidsdatum van games zijn tegenwoordig enorm kort. *EA kan er heel wat van, met z'n multiplayer server shutdowns van games die nog geen 2 jaar op de markt zijn.
Ook al zouden ze nog een maandje eraan werken, dan nog zou er in december een day-one patch beschikbaar zijn, met bugs en optimalisaties die dan weer zijn gevonden.

Het zal namelijk ook echt niet alleen bij deze patch blijven namelijk.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 14 november 2014 11:57]

Misschien doen ze dat wel al... maar, in de tijd tussen de final versie releasen om op de disc te persen en de tijd dat deze werkelijk in de winkel liggen gaat het bughunten gewoon door, moeten ze dan met opzet wachten voor ze de bugfixes die ze gevonden hebben kunnen patchen omdat het geen day one patch mag heten?
Verwachten dat ze alle bugs er uit halen voor ze de game releasen is gewoon compleet onrealistisch. Spellen van tegenwoordig zijn vreselijk complex, vooral enorme projecten als grand theft auto, daar zullen altijd bugs in blijven zitten. Het is wat mij betreft dus juist goed dat Rockstar actief op zoek blijft naar bugs in plaats van lekker achterover te hangen of aan een nieuw project te beginnen als ze de game "af" hebben en pas te reageren als veel mensen klagen over bepaalde bugs.

Overigens zeg ik niet dat het altijd goed gaat natuurlijk. Als ik bv zie hoeveel problemen mensen hebben met AC unity dan lijkt het me dat Ubi toch echt wel wat meer had mogen bughunten (of beter ontwikkelen) alvorens de game te releasen. Dat wil echter niet zeggen dat Rockstar dezelfde fout maakt alleen omdat ze een day one patch uit brengen.
Ubisoft heeft wat mij betreft ook geen goede naam, die van Rockstar is op zich nog best ok (al hebben ze ook geen vlekkeloze staat van dienst nee).
Nu zitten er ook hardere deadlines op games. Veel meer stakeholders dan toen. Veel meer geld gaat erin om. Het zou tegenwoordig echt nieuws zijn als een game gn day one patch zou krijgen.
er zijn zat AAA(A) titles die geen day one patch hebben. En vreemd genoeg zitten ze allemaal op dezelfde console.
Volgens mij zit je verkeerd. Ik spreek uit ervaring..
dan heb je beperkte ervaring. Al mijn games voor de Wii U (20+ stuks) deden het out of the box. De meeste games hebben geen update gekregen, en bij de games die ze wel kregen betrof het een functionele toevoeging. nooit een fix. En het spreekt voor zich dat geen van deze games die update binnen de eerste 3 maanden na hun release kregen. Anders had ik niet gereageerd op dit topic.

[Reactie gewijzigd door Epsix op 17 november 2014 14:00]

Nou dan heb jij het dus niet over alleen maar AAA(A)-titels. Op de Wii U zijn nog lang geen 20+ AAA-titels uit. Hoogstens n of twee. Mario Kart 8 was er 1 van en die liep inderdaad met vrijwel zonder problemen. Ik had die game ook op release. Wel liep het online zoeken in het begin lang niet zo soepel als dat het nu doet. Dat kun je ook als een soort problemen zien. AAA-titels zijn titels van het kaliber Battlefield 3 en 4, Halo Master Chief Collection, GTA5 enz.. Toevallig allemaal games die het bij de release niet waar konden maken en allemaal 1 of meerdere patches nodig hadden en deze patches kwamen ook nog eens veel te laat na de release uit.
Als ik zie welke games jij opnoemt als AAA-titels dan begrijp ik wel welk onderscheid je maakt. Je kijkt puur naar hoeveel geld een game gekost heeft en met hoeveel bombarie het door onze strotten wordt geduwd. Ik ga ervan uit dat je Watch Dogs, Destiny en Call of Duty ook AAA titels vind. Dat is voor mij vergelijkbaar als met een spuuglelijke horloge rondlopen alleen omdat die zoveel duurder is dan de rest. Natuurlijk is het niet aan mij om te zeggen hoe jij je horloge moet uitzoeken; maar iedereen mag weten dat de horloge die ik draag een afweging is geweest van hoe mooi ik hem vind en de betaalbaarheid ervan. Want hoe je het ook wend of keert, BF4, Watch Dogs, Destiny en CoD zijn middelmatige tot goede games. Niks speciaals.

Ik reken games als BF en Halo van een lager kaliber dan alle core Nintendo games (console Mario, console Zelda, console Mario Kart, console Smash, etc. etc.). Daarom noemde ik het ook AAAA titels. Het kan me niet zoveel schelen hoeveel geld ze claimen uitgegeven te hebben; de games zijn goed maar niet excellent. GTA V is een geval apart. GTA V is dan ook een AAAA titel. Blijkbaar kreeg Rock* een blanco cheque om die game te maken (wat eigenlijk meer op Nintendo game ontwikkeling lijkt dan op hoe andere bedrijven het doen). Zelfs hun graphische stijl is meer richting Nintendo dan richting de games die photorealisme nastreven.

Maar als we puur naar gelduitgave patronen kijken dan kunnen we Nintendo eigenlijk ook niet afschrijven. Ze vallen de consument niet lastig met project kosten maar dat betekent niet dat ze per definitie lagere kosten hebben. Neem nou een console Mario game. Er is een afdeling binnen Nintendo dat zich alleen maar bezig houd met rapid prototyping om nieuwe gameplay of grafische stijlen te ontwikkelen los van een bepaalde IP of franchise. Elke keer als het tijd is om een nieuwe Mario platformer uit te brengen (wat minder vaak gebeurt als waar het van beticht wordt: Mario 64, Sunshine, Galaxy 1/2, 3D World kwamen respectievelijk in 1996, 2002, 2007/2010 en 2013 uit) wordt er geevalueerd welke gameplay en graphics elementen ze met elkaar kunnen combineren. Dit maakt het ontzettend moeilijk om een kostenplaatje van zo'n game te maken omdat veel elementen van nieuwe games al sinds de SNES tijd in ontwikkeling zijn. Nintendo werkt eigenlijk met een ongelimiteerd budget continu aan hun games. En de aggregate scores liegen er ook niet om. De meest consistente excellent scoorders zijn Nintendo en Rockstar. EA en Ubisoft komen niet eens in de buurt hiervan.

Ik kan niet alle games spelen die er uit komen, maar er zijn een aantal maatstaven die ik hanteer om toch games met elkaar te kunnen vergelijken. Ik merk dat Metacritic een vrij goede indicator is voor de fun factor van een game, en ik vind dat Digital Foundry heel onpartijdig de technische aspecten van een game onder de loop nemen.

Beide sites liegen er niet om: Nintendo heeft meer games op de Wii U die beter scoren dan Battlefield 4 dan games op de Wii U die lager scoren dan Battlefield 4. En Nintendo is juist de videogame developer die technische hoogstandjes doet. Elke developer is jaloers op de graphics en de gameplay dat Nintendo uit zijn eigen bescheiden apparaatje weet te persen. Genoeg keuze uit AAAA titels dus!
OK maar nu praat je dus over hoe jij triple A titels interpreteert.. Ik heb het over daadwerkelijke triple A titels. Titels die dus voldoen aan de specificaties die aan een triple A titel worden gegeven.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/AAA_(game_industry)

Daar heeft Nintendo er gewoon niet veel van op dit moment. En ik kan je dus uit ervaring vertellen dat veel triple A titels nowadays gewoon bijna altijd een day one patch nodig hebben en/of waarbij bepaalde (online) aspecten niet goed werken op de dag van release. Deze krijgen heel vaak nog een patch die ruim na release uitkomt.
toen kosten een game nog $100,000 nu 100 miljoen, dus dat argument slaat natuurlijk nergens meer op...
Misschien een heel rare opmerking, maar ik denk dat Super Mario Bros van 100kb ook wel wat minder lastig te testen is als een game van 45GB met ook nog eens een dikke installatie ernaast :)
Ik zou wel graag een keer een release datum willen horen. Want dit is volgens mij al meerdere malen beloofd.

EDIT: Mijn excusses: ik doelde op de Online heist missies

[Reactie gewijzigd door Joshua... op 14 november 2014 10:21]

2de alinea.......voor Xbone en PS4 18 november, PC is februari
Dat is de 3de alinea O-)
Ik geloof dat Joshua de Multiplayer Heists modus bedoelt. Deze is inderdaad al lang geleden aangekondigd.
Ik dacht dat dit tegelijkertijd kwam, maar het gaat hier dus om een andere patch... dus nog geen datum idd voor de heists. :O

[Reactie gewijzigd door hoofdcoach op 14 november 2014 10:24]

Het is door Rockstar bevestigd dat Heists in de eerste patch hierna komen.
"De vernieuwde versie voor de nieuwste consoles van Sony en Microsoft komt in Nederland op 18 november uit."
Inderdaad! Kom nu maar eens met een datum. We hebben er al lang genoeg op gewacht.... 8)7
Wel balen als je geen internet hebt dat je weer eerst iets moet downloaden om GTA te laten werken.
Wel balen als je geen internet hebt dat je weer eerst iets moet downloaden om GTA te laten werken.
Ehm. Het zijn missies voor GTA Online, dus logisch dat je dan internet nodig hebt he? ;)
Ik denk dat ie het heeft over de Day-One update voor de next-gens. Maar ook dan is het wel raar dat je een next-gen console haalt, maar geen internet hebt. Desnoods hark je hem binnen via je mobiel :P
Hij heeft het denk ik over de day one patch, niet de online update. Denk trouwens wel dat de game gewoon werkt zonder die patch, het zijn gewoon de laatste bug fixes en stabiliteit.
Nee ik denk het niet. Die patch zal meteen binnen gehaald worden zodra je de disc in je PS4/One doet. Die zal dan als eerst downloaden waardoor je ook een melding krijgt het spel nog niet te kunnen starten.

Overigens verwacht ik ook niet dat die patch ontzettend groot zal zijn.
Nope. Je kan games gewoon starten zonder de update, echter kan je geen gebruik maken van netwerk functionaliteiten. Je kan een update annuleren bijvoorbeeld als je geen zin hebt in de download en offline spelen. Games zoals Destiny werken echter niet, gezien het always online is (maar je kan de game wel gewoon opstarten). Maar games met een offline component werken prima zonder de nieuwste updates ;)

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 14 november 2014 12:39]

Moet je de xbox tijden de installatie van de disk wel van internet halen, anders download en installeert hij de day one patch direct tijdens de disc installatie (de beruchte 'installatie blijft eeuwig op 90% staan)
Ik heb het trouwens over de PS4. Heb geen X1, dus geen idee hoe het daar werkt.
Waarom koop je een PS4 als je geen internet hebt? Koop je een game die een bepaalde firmware moet hebben voor performance, zit je daar zonder game.

geen internet: koop geen console...
Sony heeft nou juist geadverteerd tegen Microsoft dat hun console wel offline te gebruiken is. Jij en ik weten dat dat marketing praat is maar de gemiddelde consument niet.

Daarbij is internet inherent onbetrouwbaar.
Bij sony kun je dan wel weer je console offline updaten met USB memory card of USB flash.
en internet inherent onbetrouwbaar? Dat ligt gewoon aan je router lijkt mij..

dus je kan de PS4 wel offline gebruiken maar je moet toch om de zoveel tijd een update halen voor betere game performance, maar ik snap nog steeds niet waarom je een console koopt in een deel van de wereld waar je niemand hebt of kent met internet...
Geen internet hebt? Kom op hey... Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig toch wel internet.
Verbaasd dat GTA nog niet beschikbaar was voor current-gen consoles...

Je zou verwachten dat ze die release klaar hebben liggen en op de dag dat de consoles beschikbaar zijn, ook de game beschikbaar is? GTA is ruim een jaar geleden al gereleased??
GTA V vorig jaar op previous gen.
GTA V dit jaar op next gen met betere graphics en bijvoorbeeld first person mode (weer ongelooflijk veel animaties erbij enzo) en wellicht nog meerdere verbeteringen.

Ondertussen ook veel updates bij GTA Online die ook op next gen al zullen werken.
(bv. ook Heists dan)

Beter minder bugs en meer features dan een game rushen om zo snel mogelijk te ca$hen.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 14 november 2014 13:41]

true, mooi afwerken en testen is altijd beter. Wat ik alleen niet begrijp, is dat ze deze game niet voor de current-gen hebben gemaakt en vervolgens met wat mindere textures en features voor previous-gen hebben uitgebracht. Nu doen ze het andersom, lijkt me lastiger en foutgevoeliger omdat je in feite 2 engine-versies maakt. Of 3 zelfs als ze PC/next-gen als aparte release doen (moet bijna wel, pc komt ook weer wat later uit)
Die engines zullen wel modulair gemaakt worden zodat ze daar niet te veel kosten/tijd aan hebben bij het porten naar een ander platform en bij het upgraden van graphics en dergelijke.
Heists Zou een mooie toevoeging zijn een halfjaar geleden of toen ze t aankondigde. In ieder geval hebben ze behoorlijk gelogen over t feit dat deze feature erin zit. De tijd is allang verstreken voormij.

Dit is t zelfde als een productiemachine kopen, waarvan er een onderdeel mist, waardoor je de assemblage niet kunt voltooien.
Alsof de game nu ineens kapot is omdat er nog geen Heist missies in het online gedeelte, kom op zeg. Daarnaast heeft Rockstar toch nog nooit een datum aangegeven wanneer ze erin zouden zitten?

Maar goed, speel jij toch niet mee? Gaan wij met z'n allen straks even een bank overvallen :)
Succes maar een van de drijfveren op t online platform was toch de heists, en daar hebben ze behoorlijk veel reclame van gemaakt.

Singleplayer was super, alleen de multiplayer zat vol met repeterende missies, een mooie toevoeging zou de heists zijn. Aangezien het bereiken van level 100, toch een hele opgave is en daarom in contact komt met dezelfde missies.

En laten we eerlijk zijn, het is een game die al langer uit is. Elke keer met een nieuwe DLC die tevens gratis uitgegeven waren. Waren dan wel welkom, maar neemt niet weg dat t er al in moest zitten.
Ik denk dat Heists een beetje is zoals de online multiplayer modus van Watch Dogs Bad Blood DLC waar je met 2 mensen samen de ene online missie achter de andere kon doen om punten te verzamelen. Beetje zoals een zaadje planten en het laten groeien, net zoals bij die Heist missie.
Elk spel gebruikt wel eens iets dat een ander spel heeft gebruikt :)
Het blijft gissen maar het zou me niet verbazen als je gewoon meerdere missies achter elkaar zal moeten doen om job points te vergaren (die job points hebben nu geen functie) voordat je een heist kan spelen.
Die job points zoals jij ze noemt, is net hetzelfde als in Watch Dogs. Met die job points kon je allerlei kledij vrijspelen. ;)
Ik kan niet wachten het spel in mijn ps4 te doen en te gaan spelen, dit samen met mijn nieuwe grote tv die echt mooi beeld :D.
Ik heb hem op de ps3 ook tijdje gespeeld en zag er voor die generatie consoles best mooi uit, maar als je nu ziet echt een stuk mooier.

De pc versies zal er uiteraard ook nog wel komen een keer bij mij, helaas geen 4K tv gekocht anders was het pc aan tv en dan gta 5 :P
De ps4 output gtaV ook gewoon op 1080p hoor dus dat gaat weinig verschil maken
De pc versie zal 60 fps zijn dus toch wel een tikje mooier dan de ps4/xbox one versie, al zal het er voor mij al mooi genoeg uit zien op de ps4.
Van FPS wordt een game niet mooier. Het oogt prettiger, maar geeft niet meer detail of iets
Je hebt natuurlijk niet veel aan mooie graphics als die schokkering zijn.
Een goede combinatie zoeken naarmate je hardware het toelaat!

Persoonlijk zet ik de video-instellingen liever wat lager om vloeiender te kunnen spelen.
Het wordt wel mooier in de zin dat het vloeiender oogt en vooral voelt. (natuurlijk niet wanneer je meer fps dan je monitor Hz hebt, die extra maakt niets uit)

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 14 november 2014 11:37]

De pc versie zal inderdaad 60 fps kunnen draaien zolang de hardware dit natuurlijk toelaat. Op een pentium 4 ga je niet ver komen met 60 fps ben ik bang ;)
Nee nou ja gelukkig heb ik dit niet en ondersteund mijn pc dit ook wel, maar nieuwe pc zat er toch al aan te komen.
Het word weer even een dure uitgeven want ik vervang gelijk maar even alles dan, al zou ik video kaart wel kunnen gebruiken en later vervangen.

Al krijg ik toch ook een 13de maand dus zou ik dit ook in 1 keer kunnen doen :P
Details zijn ook belangrijk, ik kan Quake ook op 1080p spelen, maar dat zit er ook niet zo goed uit als Battlefield 4 op 1080p...
Native resolutie van GTAV op de Ps3 is 1280x720. Ps3 schaalt m omhoog naar 1080p
Resolutie is niet alles. Kijk maar naar games met 60fps ziet er toch een stuk beter uit?
Op een 4k tv gaat fhd vs 4k niet uitmaken... Aparte statement. Of gaan we hier richting de 30 fps cinematic onzin.
Texture sizes en texture resolutie, evenals extra AA en AF. Dingen die je niet kan aanpassen in de consoleversie, maar op een PC kan je dmv de 3D settings in het control panel van je videokaart de AA opschroeven naar bv 32x CSAA. (bij nVidia)

Ook zit de PS4 versie 'vast' aan 1080p resolutie, met PC kan je dit ook opkrikken naar bv een 4k resolutie.

Weinig verschil? Die dingen kunnen en enorm effect hebben op de immersion. (en op de load op je hardware :D)
Ik weet niet wat voor PC jij hebt, maar om 4K te kunnen spelen met alles aan heb je een dikke zware highend pc voor nodig...
Ik hoef ook niet direct 4K te kunnen spelen, en ik zij dat hij toch helemaal vervangen moest worden.
Dus gaat al een leuk geintje worden even alles opnieuw aanschaffen.
In principe, videokaarten die 3*1920*1200 trekken, zouden 3840*2160 (UHD) ook redelijk moeten trekken. Het gaat dan om 1,3 megapixel verschil. Battlefield 4 daargelaten danwel.

(3840*2160)-((3*1920)*1200) = 1.382.400 pixels meer voor UHD.

Qua processor ligt het denk ik meer aan het spel dat je speelt. Je zou zelfs een Celeron kunnen gebruiken met een dikke videokaart, als het spel amper iets de CPU vraagt, bij wijze van.
ja, je kunt een oude spel rustig op UHD draaien op een low-end/midrange computer, maar de huidige generatie spellen kun je dat alleen op laagste stand, en dan noem ik het dus niet meer dat je het spel kunt spelen op UHD..
Op die resolutie heb je amper FAA en andere optimalisaties nodig. En een videokaart die 3*1920*1200 normaal aan kan noem ik geen low end pc. Maar meer mid/high.
Maar gaat deze "heist update" ook nog voor de XB360 en PS3 uitgebracht worden of laten ze die nu compleet achterwegen?
Rockstar maakt de Heist-missies speelbaar op alle platform.
Staat in het artikel
Staat in het bericht: alle platforms, was ook al eerder bekend gemaakt
Voor de mensen die echt niet kunnen wachten op de heists kan ik Payday 2 aanraden. Onlangs gekocht op Steam voor 7 en super spel om samen met een paar vrienden te spelen. Banken overvallen, geldtransport overvallen, etc ... :). Het is natuurlijk enkel een shooter dus geen voertuigen om mee te rijden maar het overvallen zelf is dan weer zeer goed uitgewerkt. Met dit spel kan ik mij nog wel 2 maand bezighouden tot de pc versie van GTA V wordt uitgebracht. Hopelijk zijn tegen dan de meeste bugs eruit en de heists beschikbaar. Geeft me ook nog wat extra tijd om m'n pc te upgraden want het zal nodig zijn.
Payday is echt superleuk als je het met bekenden kunt spelen. Voor 5.84 al te koop voor steam op onder andere g2play.net , daar hoef je het niet voor te laten. Je hebt er heel wat langer lol van met je vrienden dan de 3 biertjes die je er anders voor kunt kopen...
Jaja heb het spel al binnen :D

https://twitter.com/raymondbdws/status/533285844711653376

[Reactie gewijzigd door raymondbdws op 14 november 2014 17:32]

Iemand heeft die sticker blijkbaar gemist

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True