Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: GameFan

GameFan heeft het derde deel van hun Voodoo4/5 preview online gemikt. Dit keer worden we blij gemaakt met een artikeltje over de mogelijkheden van motion blur, een feature die onderdeel is van de 3dfx T-Buffer technologie. Hoewel stilstaande motion blur screenshots er in eerste instantie nogal bout uit leken te zien (vier mannetjes die achter elkaar lopen) schijnt het effect in de praktijk toch best wel cool te zijn. Eric van Fastgraphics.com sprak in zijn CeBIT artikel positief over motion blur en GameFan is ook positief over het demootje dat zij op de Game Developers Conference kregen te zien:

Now, you're probably wondering exactly what impact this will have in gaming, right? From what I saw in the demo, the biggest difference will come in racing and flight games with high-velocity vehicles and objects. Based on the demo I saw, a Ferrari F50 passing you on the right at 165 mph would look ultra-realistic and just plain impressive with motion blur in effect; really, though, anything, from lasers firing from a Tie Fighter to Sidewinder Missiles fired from your F-14, would look just fabulous. The one place I tend to think 'motion blur' will be effective is a game like Quake 3 Arena,-- which happens to be the exact game 3dfx demonstrated the 'motion blur' with. Bear in mind, of course, that this is just my opinion, and the effect was so exaggerated that it may have misrepresented the actual effects of motion blur on the game--but based on what I saw, it would be much easier to frag with the motion blur toggled 'off.' The game may not appear as "lifelike" that way, but I actually think that a statically produced moving object without the blur effect might be easier to hit. Again, this may be a hasty pre-judgment; ultimately, I'll have to wait and see the final results.
3dfx motion blur screenshots

3dfx motion blur screenshots
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Ziet er veel belovend uit. ik denk alleen dat quake3 niet het juiste spel om als voorbeeld te nemen voor deze technologie ik denk dat ze beter een race of vlieg spel hadden kunnen nemen. ik ben benieuwt wat de tegenaanval van nvidia is hierop.
Ik kan maar voor 2 dingen verzinnen waar motion-blur goed voor kan zijn in quake3. Dat zijn de rockets uit een rocketlauncher en BFG "kogels" uit een BFG. Dat zal, naar mijn mening, erg cool eruit zien. Ik vind het een toffe feature op de nieuwe voodoo serie. Ik denk dat 3dfx toch een goeie zet hebben gedaan met de FSAA en Motion-blur. Het is weer eens anders en vernieuwend. Nu hopen dat 3dfx op hun volgende serie EMBM en T&L gebruiken. dat zou voor mij een echt toffe kaart opleveren.
Volgens mij is dit een erg natuurlijke vorm van beweging voor je ogen, maar inderdaaad niet bij een spel als Quake

ik denk dat deze techniek ervoor zorgt dat je niet speciaal 60 FPS hoeft te draaien
Dit soort dingen zijn wel leuk, kan je over 2 a 3 jaar nog steeds de nieuwste spellen spelen met motion blure op lage resolutie... Ik ben van plan om in de vakantie een nieuwe 3d kaart te kopen maar tja ook ATI enzo komen met nieuwe kaarten... ben benieuwd
ik wil ook een nieuwe kaart hebben, maar er komen zoveel dingen, ik kan niet echt de keuze maken, en als ik er 1 gevonden hebt, komt er weer een nieuwe!

<font color=DF040F>* @evert@</font>
Als je niet kunt kiezen zet je toch twee systemen neer. Eentje met een 3DFX kaart en eentje met een NVidia chip.
Het zal er waarschijnlijk op neer komen dat je met een langzamere processor meer aan een NV15 hebt met HW T&L en met een snellere processor beter een 3DFX chip kunt nemen omdat je processor dan sneller is met T&L dan de NV15 chip.
jaja tremor het geld groeit niet op m'n rug! Heb jij een geldboom of zo? "zet je toch twee systemen neer"

* DF040F jellyshock
* DF040F abraxas
Even iets over motion blur. Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik heb een Viper550, en die ondersteunt dat nooit.
Toch heb ik in Driver iets wat ik daar op vind lijken: als je in het donker rondscheurt en onder of langs een licht (vooral verkeerslichten) scheurt dan lijkt het smeereffect van die lichtbron heel erg op iets wat ik "motionblur" zou noemen. Of is dat iets heel anders?

oh ja, ik heb geen lcd-scherm oid...
Ik vind het goed dat ze niet alleen denken aan het verhogen van de snelheid, maar ook aan de verbetering van de beeldkwaliteit, want zoals gezegd zal dit er veel natuurlijker uitzien! :)
* DF040F tweakerbee

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True