Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties
Bron: GLVelocity.demonews.com

Een harry van GLVelocity heeft een Open-GL demo gemaakt waarmee je kunt zien hoe Motion Blur er ongeveer uit zal gaan zien op de nieuwe 3dfx Voodoo 4 en 5. Persoonlijk geloof ik niet zo in motion blur, maar het is wel leuk om een keer te zien: (Thanx iktina voor de link)

Motion blur pic I have released my new motion blur demo ! If you want to know how your games could look with 3Dfx's next generation card tomorrow, check out my demo today. You can see the motion blur applied on various scenes and objects. The intensity can be adjusted. You can even freeze the scene and take a closer look to the effect. The demo takes a LOT of fillrate and T&L performance since every object is drawn several times. Users of 32 bit cards should set their desktop color depth to 32 bit, cause motion blur produces lots of artifacts in 16 bit mode. 3Dfx users should NOT set their desktop color depth to 32 bit. If you do so, the demo runs in software ! Cause the demo loads RAW models, you could use your own models and see how they would look with motion blur.

De demo kun je hier downloaden. Let op: de site is IE-only! Mijn Netscape ging in ieder geval HELE rare dingen doen...

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

Ik zeg vanaf nu nooit meer dat ik geen verschil zie tussen 16 en 32 bits kleur ...
snake:
dat verschil is ook gigantisch...ook al heeft 3dfx altijd geroepen van niet..
De demo crashte op mn win2k-TNT-boutnvidiadrivers setup, dus heb ik het maar met mn eigen Motion Blur demo getest en inderdaad, 16bit ziet er niet uit. Ik had nog wel verwacht dat met de dithering van tegenwoordig het wel ok zou zijn. Ik denk wel dat er een verschil is tussen 16bit screendepth-32bit textures en 16bitscreendepth-16bit textures. Bij mijn blurgeval is 16bit screendepth 32bit texturedepth gewoon goed.

Als mensen mn motion blur demo willen zien, hij staat online: www.demogl.com/files/mblur.zip (388KB), roteert een 3800 face groot logo. Hoe sneller je comp hoe minder blur, door de nasty trick die gebruikt wordt. De sourcecode (VC++) is te halen door op deze link te klikken (28kb) www.demogl.com/files/mblur_src.zip

have fun :)

ps: voodoo1 en voodoo2 bezitters: don't bother, mn system laadt de OpenGL dll niet zelf, dus hij werkt niet op een voodoo1 en voodoo2. Voodoo3's etc wel
Otis:
over die motion blur demo : kijk eens bij:
www.elitegroup.demo.org/

daar staat Kasparov 2.1 Final , volgens mij gebruikt deze demo ook motion blur op sommige stukken.. Op een TNT2 valt dat in ieder geval niet te zien.. dan krijg je een soort blokkenpatroon in beeld (de demo loopt wel verder).. TNT2 is natuurlijk ook een mickey mouse kaart :D
Wanneer laten ze nou eens een demo zien die ze gewoon in MPEG hebben gecaptured of zo. Twee korte films downloaden en die na elkaar bekijken. Kunnen mensen met een oudere videokaart (zoals ik) tenminste ook nog zien wat het nou voor effect heeft.

Op deze manier zien heel veel mensen die best belangstelling hebben voor een kaart die dit kan nooit wat het doet en zullen ze ook minder geneigd zijn om er eentje te kopen.
DaBit: ehehehe yeah Poor Man's Motion Blur (tm) :)

Motion blur met hardware renderers is eigenlijk niet te doen, want je hebt geen mogelijkheid om feedback terug te lezen en er iets mee te doen, anders dan het blenden op de vorige framebuffer. Je kunt dus OF via de blendtrick (ipv colorbuffer clear) motionblur van de gehele scene krijgen, OF per object, maar dan moet je die objects eerst op een texture renderen (in de framebuffer) en die textures uploaden, en 2D afbeelden. Met 256x256 textures wordt dat een smeerboel, wat de Kasparov demo ook heeft. Er zit niks anders op :(

I-Gooooooooooo! :)) no way dat ik stop met proggen! deze zomer staat mn 3d engine op stapel :) real coders never stop :)
Mijn netscape doet het prima...
he letop voodoo2 of 3 users het is niet echt de moeite om hem te downloaden want het ziet er best belabberd uit in 16bit......................... :r
DIT ZIET ER VeT UIT!!!! :)
Echt netjes....dit word echt een goeie stap vooruit in het 3d gebeuren.
Ik gebruik overigens geen VooDoo maar een Nvidia RivaTNT2

<off topic>
klopt het dat OpenGL (veel) sneller gaat onder Win2000 tov Win98???
</off topic>

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True