Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

T-Buffer Investigated, part III

Door , 17 reacties, bron: Beyond3D

Beyon3D heeft het derde deel van hun T-Buffer Investigated artikel gepost, met wederom erg goede en diepgaande info. Hier een stukje over het effect van full-scene anti aliasing en motion blur:

First of all, Full Scene anti-aliasing, this doesn't need many explanations since it removes annoying visual artifacts, artifacts that distract you from the gaming environment and the game play. Nothing is more annoying than an ugly jagged line popping-up. Texture shimmering (a surface pattern that seems to move or flickering) completely kills the experience and anti-aliasing stops this. Do note that these effects don't come through in the MPEG files that 3dfx made, this is due to the limitations of the MPEG compression used. I watched the actual demo and this has a mayor impact. Basically, the environment looks a hell of a lot better and that's a good thing.

Motion Blur was a huge disappointment, it didn't convince me at all for the fast movements. I saw the demos at full 30 fps on the simulation hardware and the 4 buffer images were very easily recognizable as in the image below it completely ruined the experience:

Verder gaan ze uitgebreid in op de T&L vs fillrate discussie.

Door Femme Taken

Architect

08-12-1999 • 05:10

17 Linkedin Google+

Bron: Beyond3D

Reacties (17)

Wijzig sortering
Van die motion blur ga je spontaan :r, da's toch niet echt lekker fraggen, als alle muren enzo om je heen bewegen.
Pak een oud xt scherm of een oude laptop met oud lcd scherm en je hebt meer motionblur dan je ooit zou willen.

Ik bedoel, monitorfabrikanten hebben jaren gewerkt om dit weg te krijgen, gaan ze het weer invoeren.

It's not a bug, it's a feature.

Q.
Hehe...T-buffer...ehheheh.
4 chips nodig om een game op 40-50fps te krijgen met FullScene AA... heheh!
Wat een afschuwelijk screenshotje, sory hoor.

Wat stelt het eigenlijk voor???
Zijn jullie nou echt allemaal dom? Als je van zoiets een screenshot maakt ziet het er natuurlijk belachelijk en lomp en lelijk uit. Best zielig om er zo over te oordelen. Want volgens mij zou het best gaaf kunnen zijn in bepaalde spellegies.
een dood geboren kindje die voodoo 4/5....
Huhumm, moet je voor de gein eens je TV beeld stilzetten, (mensen met een beetje goede TV kunnen dat met 1 druk op de knop), je krijgt dan toch echt hetzelfde effect als wat dat plaatje heeft, ALLES wat op de TV bewoog staat nu stil, met zo'n vage blur erachter...ik denk dat dit nog best wel eens kan gaan RULEN!!!! Op de TV loopt toch ook alles soepel, en dat op 24fps.... BLURRING RULEZ (denk ik hoor, heb het nog niet gezien in het echt :)
Eeeh, het zijn toch echt 25 fps, zelfs voor Amerikaanse films :>
Die kerel snapt er ook niks van. Dat zogenaamde 'texture shimmering' wordt tegengegaan door mipmapping of nog beter trilinear mipmapping, of nog beter anisotropic filtering. Dit wordt standaard door alle kaarten ondersteund.
XTracer! Niet zaniken als je er geen verstand van hebt!!!!! TV lijkt geblurd omdat het beeld eigenlijk opgebouwd is uit 2 beelden. De even lijnen bevatten beeld1, de oneven lijnen het volgende beeld enzovoorts. Verder is de kwaliteit van tv beeldbuis zo slecht dat je dat toch verder niet ziet. Hooguit bij een stilstaand beeld van een actie scene. Maar MOOI?! Laat je EVEN nakijken!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*