Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 8 reacties
Bron: Guru3D

Hilbert Hagedoorn heeft zijn verslag van de CeBIT 2000 online gegooid. In het artikel schrijft hij o.a. over de stand van 3dfx, waar Full Scene Anti-aliasing op een Voodoo5 werd gedemonstreerd:

After seeing FSA on and of ... well, I must admit, it does make a huge difference, and indeed it does look much better. The good thing about FSA is that it will support every game that exists. You won't need to upgrade your games with patches or whatever. It's simply a new hardware feature.

Next platform, the PC. 3dfx had connected two PC's through a network together running a special Quake III arena version that supports FSA and Motion Blur. Now, the Motion Blur looks really cool. It's a very neat movie effect. Have you seen the Matrix (of course you did) Do you remember the scene on the roof where they dodge bullets ? That was motion blur. PC1 was running a Voodoo 5 5000 in 800x600x32 pixels, PC 2 was running a Voodoo 3 3000 in 1024x768x16. With FSA PC1 was looking by far better.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (8)

Dat is heel leuk uhmmie, maar elke chip heeft z'n eigen geheugen nodig! Daarom hou je van die 128mb maar 32mb over! :o
En die Voodoo5 heeft een externe adapter nodig omdat dat ding zoveel stroom vreet.
(ik weet niet of dat bij één of alle modellen van de Voodoo5 zo was)
He even een vraagje:

Heeft FSA nu wel of geen support in de software(lees: games) nodig om te werken ?

Eerst meld hij 'you won't need to upgrade your game with patches...' en net even verder heeft hij het over een speciaal aangepaste versie van quake3 die oa FSA support..
Hey Wild,

Je haalt twee dingen door elkaar. Voor FSA (Full Screen Anti-Aliasing) heb je geen aangepaste versies van Games nodig.

Voor Motion Blur (snelheids-effect) echter wel.
Dus, nee, voor FSA heppie geen aangepaste Games nodig, die maken er gelijk gebruik van.

Mij kan het overigens persoonlijk niet schelen of een bepaalde snelle videokaart 1,2 of 4 chippies nodig heeft om te presteren, als je er maar geen last van hebt. (Lag-effect/Prijs.)

Ik wacht gewoon op de NV-15 en de Voodoo 5 range, en afhankelijk van de prijs/prestatie/kwaliteit zie ik vanzelf wel wat ik neem....

P.S. VooDoo 5-6000 Externe power-adapter, VooDoo 5-5500 interne voeding. (Zo'n HDD-stekkertje)

Greetinx,

GaMe OvEr
Alleen de snelste voodoo5 had een externe voedings adapter nodig. Maar toch
Denk niet dat de nv15 een externe adapter nodig zal hebben, maar eerst maar eens op de officiele specs wachten.

En de rekensom dat elke chip maar 32mb kan gebruiken is helemaal correct. :r
Daarom ontwikkelt nvidia ook alleen maar 1 chip per kaart :)
Dat elke chip maar 32 mb kan gebruiken is niet helemaal waar. Er is totaal 128 mb. Voor textures is nodig, zeg 25mb? Dit betekent dat er dan nog 128-(4*25)=28 mb overblijft, voor framebuffers enz, en niet 32-25=7
Liever een Nvidia. Laat 3dfx er maar eens voor zorgen dat ze een goede chip afleverd die alleen goed kan presteren en niet met 2 of 4 op een board.
Precies. Want 2/4 keer de chip betekent (bijna) 2/4 keer de prijs.
Achjah als een zo'n chippie van 3dfx dan 150,- kost betaal ik voor 4 chippies wel 600 balluh :) (als ik die 128 mb dan gratis krijg :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True