Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 12 reacties
Bron: Hot Hardware

De mannen van Hot Hardware mochten bij 3dfx op bezoek komen alwaar Brian Burke ze een demo'tje van de Voodoo5 5500 (twee VSA-100 chips, 64MB RAM) kaart liet zien. Hieronder wat info over het geheugen issue van de kaart; is 64MB nou effectief gelijk aan 32MB?

Marco interjected... "Isn't the 64mb on the 5500 an effective 32mb because it's divided per chip?"...before he could finish the question, Peter covered his ears and screamed, "DON'T SAY IT!!". He knew what we were getting at though. Peter explained to us that the memory is in fact a unified 64MB on the board. To make things simple, basically, 32mb is given to each chip for texture storage, as that is THE ONLY information that has to be duplicated for each of the VSA-100 chips on any particular board. Vertex data for example IS NOT duplicated for each processor. With texture compression becoming more prevalent, and 3dfx's ability to support DXTC and FXT1 in hardware, duplicating texture information isn't as big a deal as it use to be. Just to ease some minds, Q3 running at 800x600 with motion blur and 4xFSAA enabled was SILKY smooth. Also, remember we were looking at pre-production hardware with early drivers.

Peter also reminded us that FSAA will be an "out of the box" feature immediately available to all users and developers for that matter. T-Buffer Effects (Motion Blur, Depth of Field, Soft Shadows and Reflections) all have to be supported at the game developer level. However, the beauty of the VSA-100 architecture is that the T-Buffer allows the game developer to implement these features very easily. In the end, 3dfx is targeting a new level of immersion for the end user and exponentially higher quality end product results for the Game Developer. The essence of all these features is to bring gaming to a more realistic level. Having experienced the effect these features have first hand, there is no denying the impact...it was superior to anything we have seen to date.

Lees hier het complete artikel.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (12)

Hmmmm....

Nu zie ik het hier weer gebeuren als het over FSAA gaat.... "De anderen hebben het ook"......

Jaaaaa.....

Maar dat is in SOFTWARE, en niet in HARDWARE !

Daar zit zeg maar een best wel essentiŽel verschil in :)

Maar ik ben niet Pro-3dfx hoor, ik wacht de concurentie-strijd ook lekker af, en koop dan de snelste..... ;) (Mits het prijsverschil niet te groot is met de "net niet" snelste natuurlijk... :+ )

Grtx,

GaMe OvEr
Misschien wordt het toch nog wel wat met 3dfx,
als nVidia niet eerder is iig :)
En zo is het! }>
nVidia is al eerder met het grootste nieuwtje van 3Dfx : FSAA. Dus dat is niet erg nieuw meer (het zit in de nieuwste nVidia Detonator Beta Drivers, 5.13 ofzo) En op die andere dingen zal nVidia ook wel wat verzinnen. Wat zeker is, is dat we een leuke concurrentiestrijd kunnen verwachten tussen nVidia, 3Dfx (Voodoo4/5) en Matrox (G450 en G800). Dus dat wordt nog wat deze zomer, en ik denk dat de prijzen ook wel wat zullen zakken er door !!! :) :) :)
Wanneer komt die in nederland uit en hoeveel moet die kosten. want mijn voodoo2 is een beetje traag aan het worden.
Matrox had al FSAA voordat nVidia het implementeerde, in Powerdesk 5.41.

Verder lijkt me dit wel een leuk kaartje, maar ik ga toch ff de Matrox g450/800 afwachten, mijn G400MAX draait alles nog naar wens.
:P Q3 running at 800x600 with motion blur and 4xFSAA enabled was SILKY smooth. over sappig gesproken!
prijzen oorlogje tussen 3dfx en nvidea, dat kunnen alleen wij winnen. zakken die prijzen!
<font color=DF040F>* [XCL]Banshax zegt sappig!</font>
Zeggen ze er ook bij wat voor processor er in die bak zit??? Ik wil wel eens zien dat dat "silky smooth" door de kaart komt en niet door de processor.

Als je ervan uitgaat dat een voodoo5 5500 2x zo snel is als een voodoo3 en dat iedere scene 4x gerendered wordt. Betekent het dan dat de framerate met 4xFSAA de helft is van een voodoo3???
Als dat zo is heb je nog wel een vette bak nodig om quake3 goed te laten draaien op 800x600!

Zal er ongetwijfeld wel errug mooi uitzien :)
Eerst zien dan geloven..... Ik wil zo'n ding in de winkel ZIEN liggen. Dan praten we wel verder }>
He he, eindelijk men heeft het door. Go 3dfx ! Go nVidia ! Let the prices kelder !

Hmm...is dat wel Engels ? :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True