Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 76 reacties

De fork van Popcorn Time, die wordt ontwikkeld door het Time4Popcorn-team, heeft een Android-versie uitgebracht. Via Popcorn Time kan eenvoudig streaming naar videocontent uit illegale bron worden gekeken, een reden voor Hollywood om achter de makers aan te jagen.

Kort nadat de originele Popcorn Time-applicatie uitkwam, besloten de makers zich terug te trekken. Zij zouden vanuit de filmindustrie onder druk zijn gezet. De code, waarbij films via bittorrent streaming zijn te bekijken, was echter opensource en een aantal ontwikkelaars pakten de handschoen op. De meest succesvolle is tot nu toe Time4Popcorn: de desktopversie van Popcorn Time is inmiddels beschikbaar voor Windows, Linux en OS X.

De developers hebben deze week een eerste versie uitgebracht voor Googles mobiele besturingssysteem Android. Daarmee is de Popcorn Time-app ook beschikbaar voor veel smartphone- en tabletgebruikers. Het gaat nog om een bètaversie, maar de applicatie blijkt goed te werken. De broncode is beschikbaar op GitHub.

Popcorn Time op AndroidPopcorn Time op Android

De laagdrempelige werking van Popcorn Time en het actuele aanbod aan films, veelal in hd-kwaliteit, zijn Hollywood een doorn in het oog. De woede bij de auteursrechthebbenden wordt mogelijk nog groter nu de desktopapplicatie ook toegang biedt tot recente televisieseries. Binnenkort moet er ook een versie uitkomen die op Windows XP kan draaien.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (76)

Zoals meerdere hier al zeggen; Time4Popcorn is closed source en steelt code van de originele makers (www.get-popcorn.com). Deze originele makers hebben een paar weken geleden de developer build van versie 0.3 online gezet (met nieuwe interface en series), maar deze werkte nog een beetje buggy. Vrijwel direct daarna kwam time4popcorn met hun 'nieuwe' versie.

Daarnaast zou de software ook schadelijk zijn, maar dit wordt nu al weer redelijk gerelativeerd.
Het hele verhaal lees je hier: http://www.reddit.com/r/t..._is_incredibly_dangerous/

Ik zou voor de zekerheid toch maar de 'originele' Popcorn Time gebruiken, welke compleet open source is.
Daarnaast komt er om 18u ook de echte versie 0.3 uit met nieuwe interface en series!
Yup Time4Popcorn is vrij sketchy! Wanneer je zoveel rechten hebt onder Android kan een app veel schade aanrichten. De app is gewoon gesigned en iedereen kan hem dus zonder waarschuwing installeren volgens mij. Maar met behulp van remote Javascript en een WebView kan de app mogelijk schade aanbrengen aan je apparaat.
You guys need to stop referring for time4popcorn.eu as "Popcorn Time". Time4Popcorn is a *dangerous* clone - it was closed source up to not too long ago, and when they published the code on github, we found out what we suspected - it gets all its html/css/js from a remote server, which means malicious code can be loaded from there (with no need for secure signatures like most auto-updating software).

The way time4popcorn and its underlying node-webkit work means that the JS can actually do things like erase all data on your hard drive, or access it and send it anywhere.

All of the work in time4popcorn is cloned from the "official" version at get-popcorn.com. get-popcorn has a github account where you can see the actual development going on. New features like the new UI and TV show support are being copied by time4popcorn as they are being developed. This is fine by itself, but they give no credit for the original developers, and also - if the original developers don't consider this code stable yet, why do time4popcorn publish it as a ready release?

We also know that all actions are logged and sent to a remote server. Some have speculated the time4popcorn developers are somehow linked to Hollywood lawyers.
Bron: http://techcrunch.com/201...roid-as-soon-as-tomorrow/

Open source is eigenlijk ook gevaarlijk: hierdoor verwachten veel mensen dat de app veilig is, maar hoeveel mensen gaan nou echt de source code door en weten van de kwetsbaarheden? Ik zie hier bijvoorbeeld het volgende stuk code:
mWebView = (WebView) findViewById(R.id.webView);
mWebView.getSettings().setJavaScriptEnabled(true);
mWebView.getSettings().setDomStorageEnabled(true);
mWebView.addJavascriptInterface(new WebInterface(this), JS_INTERFACE_NAME);
Hier wordt de referentie naar het WebView UI component gemaakt. Vervolgens wordt Javascript en DomStorage aangezet. Ten slotte wordt er een Javascript interface toegevoegd. Ik weet niet precies wat hier precies de mogelijkheden van zijn maar in combinatie met de permissies die de app nodig heeft kan je een heleboel.

De vrijheid binnen Android is tevens de grootste gevaarlijkheid. Je hoeft maar één keer alle permissies goed te keuren en de app kan constant zijn gang gaan. Wanneer je één keer toestaat om apps uit onbekende bronnen te installeren, blijft dit gewoon mogelijk. Je hoeft het maar één keer aan te vinken..

En wie zegt dat de .apk die je kan downloaden op hun site daadwerkelijk gecompileerd is vanuit de Github source? In ieder geval oppassen met alle apps die je installeert dus! Dus ook vanuit de Playstore en vooral die daarbuiten.

[Reactie gewijzigd door JJ93 op 13 mei 2014 17:59]

Jah die android app raad ik inderdaad ook niet aan om te installeren. Geopend en gelijk er weer afgegooid dat vroeg me net even te veel permissies en wat je zegt van die centrale server dat maak thet wel extra gevaarlijk.

Ze hebben net 0.3 van orginele online gezet dus ik heb die geinstalleerd en dat time4popcorn gebruik ik gewoon niet :) dat heeft er wel geteld 1 minuut opgestaan en ging er toen weer vanaf.
De vrijheid binnen Android is tevens de grootste gevaarlijkheid. Je hoeft maar één keer alle permissies goed te keuren en de app kan constant zijn gang gaan. Wanneer je één keer toestaat om apps uit onbekende bronnen te installeren, blijft dit gewoon mogelijk. Je hoeft het maar één keer aan te vinken..
Daarom moet je ook rooten en de controle over je toestel terugkrijgen! Dan installeer je Xprivacy en kun je precies per permissie per keer besluiten of je een app toestaat om die te gebruiken. Je kunt er ook voor kiezen om b.v. alleen dataverkeer met bepaalde IP-adressen toe te staan, of alleen toegang te geven tot bepaalde bestanden of mappen op je telefoon, alles.

Je moet na installatie ook meteen het vinkje weer uitzetten bij onbekende bronnen!
Dat was wel intressant stuk om te lezen, maar goed het is wel wat genuanceerder gebracht maar goed netjes is het niet inderdaad daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb de android app geprobeerd maar vond het niet fijn werken (op desktop werkte dat Time4Popcorn wel goed maar al verwijderd ik wacht wel op get popcorn).
Er zijn geruchten dat dit project (specifiek time4popcorn) niet te vertrouwen is, o.a. doordat het project niet open-source is. De onderbouwing voor dat het echt schadelijk is, is echter niet erg sterk, maar toch zou ik op zen minst een beetje oppassen met dit project.

(http://get-popcorn.com/ is wel open-source, maar is nog niet voor Android beschikbaar)

[edit] In het artikel hierboven staat dat het wel open-source is, maar bij de desktop versie is dit niet het geval. Ook daarvoor is een Github beschikbaar, maar het enigste wat daarin te zien is, is een html body + een iframe die alles van een server laadt.

[Reactie gewijzigd door Rub3s op 13 mei 2014 16:47]

Je kon er natuurlijk op wachten dat de film-industrie dit project zou proberen zwart te maken. Je moet niet zomaar alles geloven wat je leest.
Volledig mee eens, alleen wordt niet persé vanuit de film-industrie het project zwart gemaakt.

Hier meer over die argumentatie over waarom time4popcorn slecht is, plus een berg andere forks van popcorn time: http://www.reddit.com/r/P..._time_clones_and_android/

Argumentatie die daar gebruikt wordt is nogal zwak, maar helemaal oneens kun je het ook niet met ze zijn (o.a. omdat vrijwel alle andere forks open-source zijn, en deze niet)

[Reactie gewijzigd door Rub3s op 13 mei 2014 17:14]

Als iets van open source komt en niet open source is daarna wil niet zeggen dat het niet gelijk te vertrouwen is natuurlijk. Plex bijvoorbeeld gebouwd op XBMC code maar in tegenstelling tot XMBC is Plex niet opensource.
XMBC is uitgegeven onder een GPL licentie. Als Plex inderdaad op XMBC is gebaseerd en de broncode niet vrijgeeft maakt Plex dus inbreuk op de licentie rechten van XMBC.
Ze zullen wel afspraken gemaakt hebben met zo, maar vroeger was het er wel op gebaseerd. Maar goed tis meer om aan tetonen dat iets niet gelijk gestolen is wij weten niet het hele verhaal en om nou gelijk te zeggen dat iets kwalijk is vind dat zelf wat ver gaan :)
Get-popcorn.com is het betere werk. Het schijnt dat Time4Popcorn builds van Get-Popcorn pakt en die steeds sneller uitbrengen dan GP. De interface is rommelig en buggy, terwijl GP een heerlijke 0.3 versie vandaag gaat uitbrengen.

Get-popcorn is dus de popcorn time die je moet hebben. Niet Time4Popcorn.
Klopt,

Versie 0.3 komt vandaag / dadelijk uit voor public.
Of je bouwt hem zelf op met de dev rep.

OT:
Time4Popcorn beetje wazig en zeker omdat het niet open-source is.
Overigens is deels van wat ze aanbieden gewoon "slechte kwaliteit".

[Reactie gewijzigd door Darkstylo op 13 mei 2014 16:58]

Zag er interessant uit, bleek handig om - er zit een leuk overzicht van "short films" bij, wat je niet vaak tegenkomt aangezien die meestal niet commercieel zijn. Nou heb ik beide eens uitgeprobeerd, ik krijg het echter niet aan de praat - geen van beide. Op zich werkt het prima, tot het moment waarop ik een short probeer af te spelen. Wel geluid, echter geen beeld.
De laagdrempelige werking van Popcorn Time en het actuele aanbod aan films, veelal in hd-kwaliteit, zijn Hollywood een doorn in het oog. De woede bij de auteursrechthebbenden wordt mogelijk nog groter nu de desktopapplicatie ook toegang biedt tot recente televisieseries.
Tja, simpel gevalletje van eigen schuld, dikke bult. Het probleem met de legale (spreek : betaalde) alternatieven is dat veel content simpelweg ontbreekt. Niet omdat het onmogelijk is om dit in Europa uit te brengen, maar omdat de (veelal Amerikaanse) rechthebbenden bepalen welke series er hier bekeken mogen worden. De entertainmentindustrie onthoudt ons veel series en films via de streamingkanalen omdat ze zo lang mogelijk geld willen verdienen met dure DVD- en Blurayboxsets waarvan de prijzen makkelijk kunstmatig hooggehouden kunnen worden.

Daarbij zijn veel series veelal bij een enkele aanbieder te kijken. Zo zijn er (zover ik weet) geen (of amper) HBO series op Netflix te vinden omdat HBO een eigen streamingdienst heeft. Om nou diverse dure abonnementen af te moeten sluiten om vervolgens alsnog een fractie van het aanbod te krijgen zie ik niet zitten. Behalve dat ik der mening ben dat je niet bijster veel waar voor je geld krijgt (bij Netflix veelal oude en incomplete meuk, en slechts een handvol series bij HBO waarvan oudere seizoenen juist ontbreken) vind ik het veel te omslachtig om steeds te moeten zoeken welke serie waar te bekijken is en of deze compleet is.

Het bezoeken van een torrent-site is veel laagdrempeliger. Kwestie van inkloppen wat je wil, download starten, op "D" drukken in Media Player Classic - Home Cinema voor de ondertitels en kijken maar. Dat er applicaties zoals Popcorn Time zouden ontstaan was slechts een kwestie der tijd. Ik voorspelde dat vorig jaar al toen Netflix haar deuren in Nederland opende. Dat dit soort applicaties op den duur een bedreiging voor betaalde streamingdiensten zouden worden is simpelweg een geval van vraag en aanbod. Mensen die niet willen betalen, die betalen niet. Downloadverboden e.d. gaan daar niks aan doen. Piraterij is niet de oorzaak van de problemen die de entertainmentindustrie beweert te ondervinden, maar slechts een gevolg. Als je constant de consument uit aan het melken bent zal er een groep gaan ontstaan die gaat rebelleren en manieren zal bedenken om hier onderuit te komen.

Dat zagen we bijvoorbeeld ook in de mobiele telefonie; de kunstmatig hoog geprijsde SMS-berichten werden vervangen door Whatsapp-berichten. Tegenwoordig krijg je bij veel abonnementen onbeperkt SMS omdat het toch steeds minder wordt gebruikt. Op een begeven moment werden abonnementen duurder en kreeg je minder waar voor je geld. Combinaties met een "gratis" toestel werden ook steeds minder rendabel. Telco's probeerden het nog met een toestel-lease, maar dat is ook weer bijna overal afgeschaft omdat men uit kostenbesparing vaak kiest voor SIM-only.

Zo heb ik mijn Galaxy S3 (die ik los heb gekocht) nog voor een leuk bedrag kunnen verkopen. Slechts ¤ 125 bijleggen en kan vervolgens een 64GB versie OnePlus One aanschaffen. Splinternieuwe high-end smartphone terwijl ik mijn voordelige SIM-only kan houden en niet gedurende 24 maanden aan een peperduur abonnement vast zit.

Waarmee ik maar wil zeggen dat consumenten op een begeven moment zullen proberen om op alle mogelijke manieren geld te besparen zodra ze het gevoel krijgen dat ze te veel voor zaken moeten betalen. In de huidige economische tijd is dat bovendien volkomen begrijpelijk.
Tja, simpel gevalletje van eigen schuld, dikke bult. Het probleem met de legale (spreek : betaalde) alternatieven is dat veel content simpelweg ontbreekt.
Welke legale alternatieven? -Een Belg
Helemaal eens. En voor alle negatieve reacties die er op kunnen komen. Ik begrijp uit jou reactie dat je inderdaad wel geld wilt betalen. Ik wil dat ook. Maar ik neem geen HBO omdat ik bijvoorbeeld alleen Game of Thrones wil kijken. Ik vind dat een beetje overkill, overpriced en conservatief (oude manier van tv kijken).
Daarnaast wil men ook gemak. Ik heb een XBMC pc draaien waarop ik free-to-air NPO kijk, alle films, tv series, muziek en foto's: een oplossing, een apparaat.
Ik moet er niet aan denken dat ik een extra decoder moet, een extra kastje voor airplay, upc voor tv met hbo of wat dan ook en iTunes fims die niet binnen XBMC kunnen afspelen.

Met oplossingen als Popcorn Time en Sickbeard/Couch Potato zie ik een bevestiging dan mensen eenvoudige, simpele oplossingen willen. De industrie wil daar niet aan, die willen veel geld verdienen. Begrijpelijk. Maar op een gegeven moment gaat dit tegen je keren (vergelijking sms/whatsapp) en dan is het te laat.
Gelukkig iemand die mij wel begrijpt 8-)

Ik wil best betalen zolang het voor mijn gevoel maar bang-for-buck levert. Heb ook twee maanden Netflix gehad. Helaas werden mijn verwachtingen bevestigt; oude, incomplete of kwalitatief slechte films en series (ondanks dat ik een slechte B-film op z'n tijd heerlijk vind) voor een relatief hoge prijs.

Het verschil tussen Netflix en Popcorn Time is ook direct duidelijk; bij PT wordt er geen onderscheid gemaakt tussen continenten, auteursrecht en onderlinge afspraken binnen de entertainmentindustrie. Dit zie je direct terug in het gigantische en bovendien actuele aanbod.

Naar mate Popcorn Time aan bekendheid en populariteit gaat winnen zou het me niet verbazen als deze straks standaard op de meeste mediaspelers te vinden zal zijn (voor Android is die er al) waardoor Netflix met de tijd de deuren kan sluiten. Je moet namelijk niet vergeten dat mijn generatie (ben nu 30+) over het algemeen erg handig is op het gebied van ICT. Bij de jongere generaties zal dat nog veel sterker zijn (in mijn tijd waren er nog geen PC's op de basisschool).

De kans dat die gaan betalen voor legale content is erg klein omdat gratis downloaden sterk is ingeburgerd in Nederland. In heel mijn kennissen- en vriendenkring en familie ken ik slechts één persoon die Netflix heeft (of had). De rest download allemaal. Mijn pa heeft een mediaspeler waar ik om de zoveel tijd nieuwe films en muziek op zet. Z'n bluray-speler heeft hij ruim een jaar geleden de deur uit gedaan. Vond hij veel te lastig om iedere keer door al die schijfjes te moeten zoeken naar de juiste film.

Waarmee ik maar wil zeggen dat de entertainmentindustrie niet veel tijd meer heeft om hun beleid aan te gaan passen. Het aantal mensen dat voor media betaalt zal steeds verder terug gaan lopen. In bepaalde landen zal dat wat langer duren dan in andere, maar uiteindelijk zal de industrie écht geld gaan verliezen (nu maken ze enkel iets minder winst).

Hoe harder je hiertegen gaat vechten met verboden en prijsverhogingen, des te fanatieker (en bovendien slimmer) de downloaders zullen worden. Er zal een moment komen dat je straks overal proxy's en TOR-achtige toestanden voor nodig zult hebben. Mensen die niet willen betalen zullen niet betalen. Zo simpel is het.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 14 mei 2014 10:11]

Ik begrijp je ook wel, daar gaat het niet om.
Hier draait ook Sickbeard dagelijks, en gebruik ik XBMCtorrent en andere oplossingen.

Maar je kan niet hardmaken dat je het ergens niet mee eens bent, door een illegale manier te bewandelen.
Ik heb ook een hekel aan rood licht op de weg, maar toch stop ik er elke keer weer voor.
Maar je kan niet hardmaken dat je het ergens niet mee eens bent, door een illegale manier te bewandelen.
Misschien heb je daar wel gelijk in, maar wat is het alternatief ? Hoe kan ik (als individuele consument) er voor zorgen dat de entertainmentindustrie de hand in eigen boezem steekt en het verdienmodel aan het jaar 2014 aanpast ?

Ik stem al iedere keer braaf op de Piratenpartij, maar vooralsnog lijkt het niet veel teweeg te brengen. Sterker nog; sinds kort hebben wij officieel ook een downloadverbod in Nederland. Volgens mij gaan wij (de consument) er juist steeds verder op achteruit.
De auteursrechten/wetten moeten flink op de schop. In zo'n globale economie is het toch van de zotte dat wij geen amerikaanse tv shows kunnen kijken? En het kan niet, we hebben niet eens de keuze (behalve illegaal downloaden).

Netflix en ook Spotify zijn voornamelijk bezig om in alle landen contracten op te stellen omdat er 1001 contracten afgesloten moeten worden. Waarom niet simpeler? En waarom weer allerlei clausules die zaken beperken.

En wat je zegt over niet betalen klopt. Ik werk met veel jongere collega's die youtube gebruiken als ultieme jukebox. En content naast (soms) netflix gewoon downloaden. Als je er om vraagt zeggen ze "betalen? hoezo? je kunt toch downloaden"
Hulde voor deze reactie!
Het was geen aanval, ik begrijp je wel.....

Maar het is geen 'goedkeuring' om dan daarom maar te downloaden, dat was de insteek eerder.
Natuurlijk moet je als leverancier je aan je beloftes houden, en als je het niet haalt dat ook toegeven natuurlijk
Ik zag het ook niet als een aanval. Misschien heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt. Ben niet zo goed met mensen ;)

Uiteraard begrijp ik je insteek en daar is zeker wat van te zeggen. Het probleem is echter dat ik niet zo weten hoe ik de industrie anders zou moeten overtuigen dat het huidige beleid averechts werkt.

Heb jij goede suggesties en / of oplossingen ?
Ik denk dat een oplossing zou kunnen zijn compulsory licensing: wie een film distribueert moet daar een vast, redelijk laag bedrag per keer voor betalen aan de auteur. Dit bedrag wordt bij wet bepaald. Zo gaat er wel geld naar de auteur op basis van hoeveel mensen het zien, maar worden woekerprijzen beperkt en, wat misschien nog belangrijker is, verdwijnen de huidige, extreem grote juridische problemen en onmogelijkheden in één klap. Geen "windows" meer om bioscoopfilms te berschermen, geen regio-codes, en een film is niet meer alleen beschikbaar via één dienst. Iedereen kan distribueren, mits hij een bepaald bedrag betaalt.
Time4popcorn, zijn dat niet de code-stelers van popcorntime?

[Reactie gewijzigd door Dacuuu op 13 mei 2014 21:14]

Ja, dat klopt! (https://github.com/popcorn-official/popcorntimewar.com, http://get-popcorn.com/). De deskop versie is niet opensource... En er gaan allmaal vage verbindingen naar Russische servers...
Bij mij gebruikt die nogal wat CPU tijd (mining?) en veel HD activiteit terwijl ik niks kijk. Niet pluis. Daarnaast is veel 720p materiaal met een smartphone opgenomen. Een oudere versie die ik nog had werkt wel gewoon zoals verwacht zonder rotzooi ertussen.
Komt omdat er geen ondersteuning is voor hardware acceleratie, dus hij vreet je CPU tijd op :)

Tenminste op mijn kleine htpc met amd fusion werkt t niet, arme cpu kan het niet aan.
Idle terwijl ik niks kijk maar programma open staat is er geen acceleratie nodig en al helemaal geen tientallen MB/s aan hardeschijf activiteit. Dit is echt wat anders. Ik hou me er verder niet mee bezig gewoon een andere fork gepakt.
Code die open source is gemaakt / is vrijgegeven, kan je niet stelen?

[Reactie gewijzigd door GateKeaper op 13 mei 2014 16:44]

Ligt eraan wat voor licentie aan de code vast zit. Ik zie even niet zo snel welke licentie gebruikt voor bij popcorn-time, maar de meeste licenties vereisen dat als je de code gebruikt/wijzigt, het ook weer open-source maakt.
Het kloppende hart van deze app komt uit Nederland!

Het Tribler team heeft als eerste streaming torrent op Android werkend gekregen met VLC. Ze hebben onze Open Source LICENSE.txt file verwijderd en die code gebruikt als basis van deze app. Zie vod (video-on-demand) en Tribler in hun URL:
https://github.com/time4p...c/org/tribler/triblersvod

Leuk compliment voor ons werk. -TeamTribler
Bravo! Dingen zoals Tribler lijken mij de toekomst, in combinatie met privacybeschermende elementen.
tim4popcorn download gewoon telkens de dev branch van https://github.com/popcorn-official/popcorn-app en post hem vervolgens als volledig werkende versie. Hun github pagina heeft wel 6 commits waarvan er 5 readme changes zijn.

Daarom zou ik iedereen aanraden http://get-popcorn.com/ te gebruiken.
Op de http://get-popcorn.com link van jou staat versie 3.0 beta, terwijl je via http://www.time4popcorn.eu versie 3.1 beta krijgt.

Ik weet zo even niet welke de meest recente is, maar heb (zeker bij beta's) toch graag de nieuwste :-)
ja dat is dus de versie die eigenlijk nog in development is en dus unstable ish is. Daarnaast is wat bij time4popcorn als 3.1 staat aangeschreven is kwestie van met nummertje toveren want dat is hetzelfde als de 3,0 van get-popcorn

[Reactie gewijzigd door dantalion op 13 mei 2014 22:07]

Time4popcorn steeld de source, edit de layout een beetje en zet er 'zogenaamd' een ander versie boven... http://popcorntimewar.com/ (Er gaan geruchten dat er een virus in die versie zit omdat hij niet opensource is...)
Niet dat ik illegale activiteiten aanmoedig, maar dit lijkt wel een knap stukje software. Waarom leggen de organisaties niet de handen in elkaar en maken een soort spotify variant?
Volgens mij is het niet heel lastig... gewoon een stukje pre-loaden en dan beginnen met afspelen en zorgen dat dat zonder telkens bufferen kan :)
Nou, het is in ieder geval een stuk moeilijker dan met normale streams (van 1 bron) gezien je met meerdere bronnen te maken hebt. Je hebt voldoende seeds nodig om iedereen van vloeiend beeld te voorzien maar ondertussen kun je ook stukken pakken van mensen leechers (mensen die de film nog niet 100% binnen hebben).

Je moet dus met veel dingen rekening houden om de playback soepel te houden maar gezien er veel open-source bittorrent applicaties zijn denk ik dat er best veel over te vinden is om zo iets te maken.
In de xbmc-community lopen al wat projecten die op nagenoeg dezelfde manier werken.
XBMCtorrent werkt perfect, en op basis van de bekende index-sites

De addon download en speelt af, en na afsluiten ( stop ) van de film, verwijderd hij het bestand.
indien incompleet ( of aangegeven ) bewaart hij de file, om verder te gaan de volgende keer.
Ik heb nog niet meegemaakt dat de film haperde, zoals bij streaming van 1 bron, en de gemiddelde snelheid in NL is hoog genoeg om voor de eerste helft van de film de file compleet te hebben.

* ik merk vooral verschil met populaire series, op primetime
De streaming services die file-lockers gebruiken zijn dan vaak overbelast, waar het torrentprotocol goed zijn kracht kan laten zien.

- helaas vallen deze service's tegenwoordig ook onder het downloadverbod, omdat je EN beschermde werken gebruikt, EN op de achtergrond het hele bestand download.
de optie om torrents te streamen tijdens het downloaden...zit gewoon ingebouwd in uTorrent!
Ja, ik wou al zeggen. Ik stream al jaren via Utorrent, gaat perfect als de torrent een beetje redelijk geseed wordt. Alle andere protocollen lijken mij minder efficient, betrouwbaar, en laagdrempeling. Als je de film niet leuk vindt kun je gewoon tijdens het kijken stoppen met de download en de boel wissen.
Ik gebruikte deze applicatie eerst, maar ze hebben het echt verpest... De starters van dit project gebruikten enkel films van YIFY. Dan wist je dat je altijd kwaliteit kreeg. Nu laten ze alles toe, en krijg je ook slechte cam versies... Eerst had je goede kwaliteit, nu is blijkbaar kwantiteit belangrijker.
YIFY kwaliteit noemen :')

Die gasten douwen 1080p in ±1GB. Een beetje goede encode vind je niet in die grootte en al helemaal niet op TPB. Dan kun je beter bij de private trackers zijn :)
Ik vind die kwaliteit goed genoeg van hun, als je dat vergelijkt met wat je nu allemaal krijgt...
Vraagje: was popcorn niet gedwongen te stoppen doordat het ergens een stukje van de copyright wet hadden overtreden?
Staat toch gewoon in het artikel. PopcornTime mocht inderdaad niet doorgaan, maar de broncode was opensource gemaakt. Hierdoor zijn andere partijën dus in staat om het zelf ook eens te proberen.

Waarschijnlijk gaat de industrie dus ook wel weer achter deze app aan, maar dat is een kwestie van wachten tot het zover is.

Zodra dat het geval is, kan je de app waarschijnlijk nog wel via andere kanalen installeren (buiten de store om). Het ontwikkelen van een dergelijke app valt over het algemeen namelijk weinig aan te doen. Ze kunnen enkel de distributie via de vaste kanalen zoals app stores voorkomen.
Ik kan er niets over terugvinden op hun Wikipagina: http://en.wikipedia.org/wiki/Popcorn Ik zie wel dat er een verband bestaat tussen bioscopen en popcorn.
Tja je hebt wel gelijk alleen hier had ik het niet over. Had u zelf ook al door neem ik aan :P maar wel een goede.
Best wel grappig hoe die gasten onderling een internet-oorlogje proberen te voeren over het onethisch zijn en elkaars 'code' te stelen, of 'losjes' omgaan met credits links en rechts. Eens benieuwd hoe dat eruit gaat zien vanaf het moment dat het hun heet onder hun voeten gaat worden wegens schendingen van auteursrechten op wel heel erg grote schaal. En ook wel: van wie zouden ze het eerst tegengas mogen verwachten. "Collega"-programmeurs of de rechthebbenden. Ik kan me alvast niet inbeelden dat dit verhaaltje langer dan een paar weken zal standhouden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True