Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 162 reacties

Samsung overweegt om een irisscanner te zetten in de Galaxy S5, die de huidige Galaxy S4 moet opvolgen. Dat zegt een topvrouw van Samsung in een interview. De smartphone moet volgens haar in het voorjaar uit gaan komen.

Het is voor het eerst dat Samsung openlijk spreekt over de Galaxy S5, waarover al enkele maanden geruchten de ronde doen. Samsung-topvrouw Lee Young Hee zegt tegen een Zuid-Koreaanse verslaggever van persbureau Bloomberg dat de Galaxy S5 rond maart of april moet uitkomen. "Veel mensen zijn fanatiek over technologie voor herkenning van de iris. Wij bestuderen die mogelijkheid." De Zuid-Koreaanse gigant vroeg eerder patent aan op een irisscanner voor smartphones.

Ook hint de topvrouw erop dat de smartphone een ander ontwerp zal krijgen dan zijn voorganger. "Toen we van S3 naar S4 gingen, is het deels waar dat consumenten niet veel verschil konden voelen tussen de toestellen vanuit fysiek perspectief, dus de reactie vanuit de markt was niet groot. Voor de S5 gaan we terug naar de basis, het gaat vooral om het scherm en het 'gevoel' van het materiaal." Samsung rustte zijn Galaxy Note 3 en diverse tablets al uit met een plastic achterkant, dat het gevoel en uiterlijk van leer moet emuleren.

De Galaxy S5 krijgt vermoedelijk een 5,3"-scherm met een resolutie van 2560x1440 pixels, ddr4-werkgeheugen ter grootte van 4GB en een Qualcomm Snapdragon 805 of Samsung Exynos-processor. De aankondiging van de telefoon wordt in februari of maart verwacht.

Gelijk met de Galaxy S5 komt een nieuwe versie uit van de smartwatch Galaxy Gear met geavanceerdere functies en een verbeterd ontwerp, zegt de Samsung-topvrouw. Persbureau Bloomberg vermeldt verder nog dat de nieuwe Galaxy Note, die komend najaar zou moeten uitkomen, een driezijdig scherm moet krijgen.

Gebogen scherm Samsung

Dit is geen concept van de Galaxy S5, maar een smartphone met gebogen scherm dat Samsung vorig jaar liet zien op elektronicabeurs CES

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (162)

"De Galaxy S5 krijgt vermoedelijk een 5,3"-scherm "

Ik mag toch hopen dat fabrikanten langzamerhand eens gaan stoppen met het 'bigger-is-better' idee. 5,3" vind ik persoonlijk (lees; mijn mening) toch wel aan de grote kant. Ben nu in het bezit van een HTC One en dat is qua grootte toch wel echt voor mij de max.
Blijft vreemd dat in de tijd van de Nokia 3310, 3410, 7210 enz.. de telefoons steeds kleiner moesten totdat je een dwerg nodig had om de knopjes te kunnen intoetsen.
Maar nu gaan we juist weer tablets in onze broekzakken proberen te proppen. Moeten we dan straks toch allemaal Overzeas (http://www.overzeaswebsho...uct/view/id/1652/s/d-rex/) broeken aan?
"De Galaxy S5 krijgt vermoedelijk een 5,3"-scherm "

Ik mag toch hopen dat fabrikanten langzamerhand eens gaan stoppen met het 'bigger-is-better' idee. 5,3" vind ik persoonlijk (lees; mijn mening) toch wel aan de grote kant.
Daar geen ze voorlopig zeker niet mee stoppen aangezien grote(re) toestellen als de Note 3 niet aan te slepen zijn en met tientallen miljoenen worden verkocht. De concurrentie is er ook succesvol mee en zolang de consument blijft kopen zou Samsung wel gek zijn om hiermee te stoppen.
Mee eens. Of dat fabrikanten echt gelijkwaardige "mini"-varianten produceren, die alleen een slagje kleiner zijn, en niet ook minder.
Klopt, eerst moesten mobieltjes kleiner, toen werden ze "smart" en werd internet en beeld een stuk belangrijker en het gevolg was dus grotere schermen.

Daarnaast kan een smartphone met 5,3" beeldscherm qua formaat net zo groot zijn als een smartphone met 5,0" beeldscherm.
Ook zeker mee eens. Ik heb nu de Nexus 5 en vindt die eigenlijk net te groot! Ik heb voor mezelf eens gekeken wat ideaal is en kom uit op gemiddeld 4,5-4,7 inch afhankelijk van de grootte van de bezel.
Met de steeds grotere schermen ben ik het zeker met je eens. Ik heb een tijd rond gelopen met een 5.3" en voor mij was dat net een slagje te groot. Ik ben nu weer aanbeland bij een 5" en dat maakt net het verschil (voor mijn handen).

Maar zoals je op bovenstaande foto ziet kan een (am)oled scherm buigen dus misschien wordt het oppervlakte van het scherm wel groter zonder dat de telefoon ook daadwerkelijk groter wordt omdat er gebruik wordt gemaakt van dit fenomeen. Wie zal het zeggen.

De irisscan lijkt me een leuke gimmick al zie ik het mezelf nog niet zo snel gebruiken aangezien de telefoon voor het hoofd gehouden moet worden. Dat is niet mijn gebruikers houding. Nou vind ik de vingerscan implementatie op de iphone best interessant aangezien je je vinger er gewoon op kunt leggen ipv er over heen moet halen.

Ik meen zelfs een keer gelezen te hebben (1 a 2 jaar geleden, heb helaas geen bron) dat een bedrijf bezig was met sensoren die voelen hoe je je telefoon vast houdt, schijnbaar doet iedereen dat anders. Als je deze intraint dan kun je gewoon met de unlock key je menu inkomen. Zou iemand anders met jou telefoon aan de haal gaan komt hij er niet in.
de HTC One meet 137x68x9 mm terwijl de Samasung Galaxy S4 136,6x69,8x7,9 mm is. Je ziet dat dit bijna hetzelfde is. Ik vind scherm diagonaal niet de storende factor, het zijn vooral de randen er om heen die je toestel (te) groot maken. Ik vind mijn HTC One S al aan de grote kant, deze heeft een 4.3" scherm maar is slechts iets kleiner als onderandere een Nexus 5.

De feature die voor mij doorslag gevend zal zijn bij mijn volgende gsm zal echt geen iris scanner zijn, maar dual-sim. Dat bedrijven nog niet doorhebben dat mensen met een privé en zakelijk abonnement ook top/highend toestellen willen snap ik nog niet helemaal...
Idd Dual SIM. Heb nu een chinese telefoon met Dual SIM en wil later dit jaar misschien wel naar een S5. Maar dan wil ik wel dual SIM om zowel privé als zakelijk met één toestel te werken. Ik heb in alle geruchten over de S5 nog niets gezien over Dual SIM.

Overigens zijn veel van dit soort berichten van Samsung volgens mij teasers. Als dit toestel medio april in de winkel gaat liggen, dan kan er van ontwikkeling m.i. niet veel sprake meer zijn. Dan ben je nu toch echt bezig met productie(voorbereiding) omdat je tegen die tijd miljoenen toestellen de wereld over gaat sturen.
Er staat niks over de toestelgrootte. Samsung Galaxy S4 was kleiner dan de S3 met groter scherm, wie zegt dat dat nu ook niet geldt?
Zal goed werken bij XTC gebruikers die na een feest hun telefoon willen unlocken.
Het gaat om de iris, niet om de pupil.
Half tweakers haalt opgelucht adem. :+
Als je XTC gebruikt heb je vaak geen zichtbare iris meer.
Dat jij ze niet ziet onder invloed van XTC wil nog niet zeggen dat een ander ze wel kan zien :P
Of als ze hun scan instellen als ze net aan de XTC zijn, dan kunnen ze als ze clean zijn de telefoon niet unlocken met de iris scan!
Een iris scanner. Het is uiteraard slechts een gerucht, maar ben toch benieuwd. De grootte van je iris is namelijk niet altijd even groot. Te zien hoe wijd je pupil staat, al naargelang hoeveel licht er is.
Komt er dus op neer dat ze verschillende groottes van de iris moeten registeren zodat dit systeem naar behoren kan werken.
De iris van een oog blijft toch altijd even groot? Het is toch de pupil die afhankelijk van het licht en de verte zich aanpast in grootte?
Een iris scanner. Het is uiteraard slechts een gerucht, maar ben toch benieuwd. De grootte van je iris is namelijk niet altijd even groot. Te zien hoe wijd je pupil staat, al naargelang hoeveel licht er is.
Komt er dus op neer dat ze verschillende groottes van de iris moeten registeren zodat dit systeem naar behoren kan werken.
We mogen aannemen dat, omdat irisscans al jaren bestaan, daar rekening gehouden wordt...
Nóg groter dan 5" als standaard voor de high end? :X
Max 4,3" is voor mij al groot genoeg..
Voor jou misschien wel, maar gezien het feit hoe goed ook de note's verkochten hebben dus heel veel mensen wel belang bij een (zeer) groot scherm.

Klopt wel dat je ook gewoon high end telefoons moet hebben met kleinere schermen. Al vermoed ik dat de specs bij een kleiner scherm ook best iets lager kunnen ligger.
Mensen willen tegenwoordig blijkbaar kleine tablets waar ze mee kunnen bellen en sms'en }:O
Geef mij maar een 3,5" medium to high end phone (resolutie enzo moet dan niet eens hoog zijn want de dpi zal sowieso al direct heel wat hoger zijn, maar op dit moment vind je niet eens meer dan 512MB RAM 3,5"-ers..)

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 9 januari 2014 08:56]

Nóg groter dan 5" als standaard voor de high end? :X
Max 4,3" is voor mij al groot genoeg..
Dan wens ik je veel plezier met de nieuwe Xperia Z1 Compact ;)
Veel keuze dat je dan hebt zeg :P
Graag zou ik zelf een medium/high-end 3,5" hebben.. maar meer dan 512MB ram kan je dan zelf al niet vinden.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 9 januari 2014 08:53]

Inderdaad, 3.5" dual core 1 gb RAM, 8GB storage (uitbreidbaar) met een goed IPS 800x400 ofzo scherm.... Android 4.x er op. En als ik het dan toch mag zeggen een slide QWERTY keyboard er onder. Ik betaal er zo 400 a 500 euro voor...
Ik vind de telefoons uit de galaxy serie nagenoeg allemaal enorm goedkoop aanvoelen, juist vanwege die plastic achterkant. De Galaxy S2 is zo'n beetje de enige diebwat steviger voelde. Fijn dat ze daar wat aan gaan doen!
Ik moet zeggen dat ik me daar nog nooit aan gestoord heb, het is ook niet zomaar plastiek die men gebruikt maar echt wel van een deftig niveau. Het grote voordeel is dat bij een val alle energie veel beter geabsorbeerd wordt door het plastiek. Andere smartphones - die volgens sommigen met hoogwaardige materialen gemaakt zijn - hebben een serieuze case nodig om hem niet te beschadigen, een in de meeste gevallen neemt die case veel weg van het originele product...

Geef mij maar mijn s4 zonder case, valt hij, dan valt hij en hij kan er nog tegen ook ;)
Als hij valt is in 80% het scherm kapot en de 'metalen' rand kapot. Ik hoop dus voor je dat hij niet valt!
Je kan pech hebben en je kan geluk hebben, tot nu toe heb ik iig vaker geluk dan pech en is er na zeker 10x een val van verschillende Galaxy S telefoons (S1/S2/S3/S4) maar 1 keer een scherm stuk gegaan (bij de S3) :)

Waar je die 80% vandaan tovert is me overigens een raadsel? Basseer je dat op lucht? Of zuig je het uit je duim? Of klets je uit je nek?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 9 januari 2014 10:25]

Ik bedoelde en/of. Dus het scherm en/of de metalen rand. Bij mijn S2 was alleen de rand wat beschadigd. MIjn S3 rand beschadigd, scherm kapot. 80% is geen wetenschappelijk bewezen percentage, maar een getal gebaseerd op eigen ervaring en wat ik om me heen zie.
Ik kon destijds kiezen voor een Galaxy S3 ofwel een Galaxy Note (die een stuk ouder is). Puur vanwege de bouwkwaliteit en hoe het toestel aanvoelde de Note gekocht. En na anderhalve jaar nog steeds geen spijt van.

Als iemand die z'n telefoon nog wel regelmatig een stuiter laat maken is dit echt het ideale toestel. Ik heb hem nog niet weten te slopen :). Krasje op het scherm heb ik wel, toen ie uit m'n jaszak viel tijdens het fietsen en over het grind schoof. Maar ook slechts één klein krasje.

In de regel heb je nu telefoons waar de schermen bij de kleinste val al barsten. Heb het zien gebeuren bij Nexus 5's en bijzonder veel met de Galaxy S serie (na de 2, die qua hardware bijna identiek is aan de Note, alleen het formaat is anders).
Ik moet eerlijk zeggen dat mij dit totaal niet handig lijkt. Dan moet je direct je telefoon voor je ook gaan houden. Het voordeel van een vingerprint scanner op de knop om je toestel te activeren is dat je het snel en zonder te kijken kunt doen.
Of werkt een iris scan ook als je er vanaf 50 meter onder een hoek van 45 graden naar kijkt?
En, hoe gaat dit in donkere omgevingen werken?

IMO is het weer een snufje van Samsung om het allemaal bij te benen maar flopt het omdat het toch niet zo werkbaar is.

[Reactie gewijzigd door iAmRenzo op 9 januari 2014 08:37]

Inderdaad, Samsung is op feature frenzy.
In plaats van een paar handige functies te perfectioneren en te bouwen aan een solide basis die ze uitbouwen schieten ze met hagel en is het een kwestie van hit or miss.
Die iris-scanner is marketing technisch vast een aantrekkelijke feature. En dat is het probleem van Samsung. Ze zijn te naarstig opzoek naar vernieuwing for the sake of vernieuwing, niet om daadwerkelijk de gebruikerservaring te verbeteren.

Ze staan daarmee haaks op Apple. En aangezien ze d.m.v. extorbitante marketing uitgaven hun marktaandeel kopen is het maar de vraag hoelang hun positie als marktleider houdbaar is.
Ze trekken een quick and dirty sprintje, maar of ze ook uithoudingsvermogen hebben moet nog blijken. De solide basis ontbreekt.
Je staat op -1 maar ik vind dat onterecht.
Ik ben het met je eens. Hoewel Apple een aantal flops op een rijtje heeft staan (passbook, siri in beperkt aantal talen, airdrop) heb ik het idee dat Samsung hard schreeuwt met features die leuk zijn in marketing (de vergelijking met de iphone toen waarin het leek dat samsung perfect was) maar compleet nutteloos waren.
Wie maakt er eigenlijk gebruik van core features van de S4 (zo uit mijn hoofd) pauseer youtube als je weg kijkt, hover menu's als je net niet je scherm aanraakt of naar de volgende pagina als je onderaan bent?
Kun je uitleggen waarom airdrop een flop is? Ik vind het erg handig, de beste manier om lokaal bestanden te delen.

Passbook zie ik meer als iets dat op langere termijn tot wasdom zal komen. Daar is namelijk meer voor nodig dan een mooie app, namelijk medewerking van partners en aanleg van infrastructuur.

Siri ben ik met je eens dat nodig in meer talen beschikbaar moet komen. Ik gebruik het regelmatig, maar het voelt niet natuurlijk om in Nederland Engels tegen je telefoon te praten. Onderliggend probleem is echter wel dat Siri meer is dan alleen stem herkenning.
Siri is ook de koppeling met allerlei services die wellicht nog niet in alle landen in kaart zijn gebracht. Desalniettemin is het tijd dat het veel breder wordt uitgerold. Ik had daar bij de aankondiging van iOS 7 en de iPhone 5s echt op gehoopt.
Omdat ik iMessage vaker gebruik dan AirDrop, die is namelijk platform onafhankelijk. Ik vind het een gemiste kans dat OS X niet met iOS kan communiceren via AirDrop. Daarnaast moet je beiden teveel dingen doen om iets te verzenden via AirDrop. iMessage is gewoon passief ontvangen.

Passbook had ook buiten iOS een standaard moeten zijn. Als Android en Samsung met ook zoiets komen dan denk ik dat bedrijven geen zin hebben om drie standaarden te gebruiken. Een mailtje met je QR code voor KLM is dan net zo praktisch. Uiteindelijk gebruik ik Passbook nooit meer, terwijl ik zou willen dat meer bedrijven het ondersteunen.

Ik gebruik Siri en dictation ook. Maar de bochten die ik moet nemen om namen te laten herkennen is hopeloos. Ook krijgt men engelse sms'jes en mailtjes. Dat is niet praktisch. Siri had sowieso al nederlands moeten kunnen. De diensten hadden daarna langzaam uitgerold kunnen worden. Siri is een feature van de 4s (!), en daarmee is dat een Samsungiaanse feature IMO.
Siri is een feature van de 4s (!), en daarmee is dat een Samsungiaanse feature IMO.
Hey, die is grappig !

Als het werkt ( iMessage ) is het innovatief, maar als het dan niet op alle toestellen werkt ( en zelfs op de werkende toestellen niet perfect ) DAN is het de schuld van Samsung ?

Google now accepteert NL spraak, dus jij zegt nu dat Apple niet goed heeft afgekeken ?
Siri is ook innovatief. Het is een prima product ook (werkt goed) alleen vind ik het niet waardig als wereldwijde keyfeature van een toestel (de 4s). En dat vind ik des Samsungs.
Het beeld dat ik van Apple heb is dat ze hun product pas uitbrengen als het goed werkt en iets dient. Het beeld dat ik van Samsung heb is dat ze hun klanten de features laten beta testen.
Ze staan daarmee haaks op Apple
Of Apple heeft gewoon geen goede innovatieve ideeën meer, zoals ze in het verleden wel hadden... Sorry, maar ik vind je commentaar nogal flame-bait.
Samsung innoveert. En ja, dat doen ze op hoog tempo. Of het tempo TE hoog is, is de vraag: Apple, HTC, Nokia, enzovoort zitten ook niet stil. Samsung is nog marktleider, maar ze hebben natuurlijk kunnen zien wat er gebeurd is met andere marktleiders zoals Nokia en Blackberry: door gebrek aan innovatie zijn die (nagenoeg) van de markt verdwenen.
En Samsung sneller "innoveren" dan Apple?
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat Samsung in een hoog tempo innoveert. Dat is wat anders dan dat ik zeg dat ze sneller innoveren dan Apple.
Verder heb ik geen zin in een Apple-Samsung flame war. Dat laat ik aan de fanboys over. Degenen met verstand weten dat allebei de merken hun sterke en zwakke kanten hebben.
"hoelang hun positie als marktleider houdbaar is."

Dat zijn ze toch allang niet meer.

---edit---

Laat maar ik las het verkeerd, dacht dat je Apple bedoelde

[Reactie gewijzigd door burgt op 9 januari 2014 14:43]

Hmm. Ik bedoelde op het gebied van smartphones. Maar ook buiten de smartphones om bewijst je data dat ze marktleider zijn...!?

[Reactie gewijzigd door 254370 op 9 januari 2014 10:22]

Die site laat toch duidelijk zien dat ze het grootste marktaandeel hebben?

27% van alle telefoons (niet smartphones maar telefoons!), en de 2de heeft maar 15% (nokia) in handen...
Ja het lijkt me ook een marketingtruucje. Als ze nu nog moeten beslissen hierover, hoe kunnen ze het dan zo snel implementeren voor het voorjaar.
Ik kan me niet voorstellen dat je een goede irisscanner maakt met slechts een camera, die vaak ook nog eens langzaam focust en geen close-up kan nemen van de iris.
Hoe weet de camera dat ie niet naar een foto of iets neps kijkt.
Ben ik de enige die dit niet een beetje eng vindt, mede door al die NSA onthullingen?
Want als je je telefoon met een pincode of wachtwoord unlocked is het veiliger, denk je??? :?
Ik denk dat Robiin bedoel dat de scan van de iris wordt opgeslagen, deze wordt gekoppeld met je account en dit kan NSA aan je persoonlijk portfolio toevoegen.
Ok, dan kan de NSA dat. Maar nogmaals: hoe is dat onveiliger als de NSA die jouw wachtwoord of pincode toevoegt aan je dossier? Sterker nog: gezien het feit dat de meeste (alle?) websites met wachtwoorden werken en mensen heel vaak dezelfde wachtwoorden gebruiken, is er alvast 1 dingetje die iets veiliger is voor de NSA, zou ik denken...

hoewel ik walg van de NSA en hun praktijken, vind ik het wel wat overtrokken om bij ALLES wat er tegenwoordig gebeurt te roepen dat de NSA er wel baat bij zal hebben: ga er maar gerust vanuit dat het niet uitmaakt of je een wachtwoord, pincode, veegbeweging of irisscanner hebt: als de NSA toegang wil tot je gegevens/accounts dan krijgen ze dat toch wel. Hetzelfde geldt voor je telefoon, je NAS, je computer(s), enzovoort
Ik ben het niet direct met robiin eens maar als je kijkt naar het profiel wat ze opstellen dan krijgen ze steeds meer gegevens over je (als het inderdaad bij de NSA utikomt) dan hebben ze je vingerafdruk, je irisscan en dat komt wel heel dichtbij:)

Ik ben er zelf niet zo panisch over.
Je eigen wachtwoord of pincode zou je nog aan kunnen passen. Je biometrische gegevens niet. Ik zou er persoonlijk niet zo mee zitten, maar voor veel mensen is dat het cruciale verschil in deze kwestie.
Als iemand zo schizofreen is voor de NSA zou die beter gewoon geen abonnement moeten nemen. Weet je zeker dat je telefoontje met je moeder of vriendinnetje niet afgeluisterd wordt.
Jij wilt je pincode waarschijnlijk niet afstaan, toch? Nou dan kan je beter je bankrekening opzeggen!

Onzin natuurlijk om zo te reageren maar dat doe je zelf ook, erg kinderachtig want daar valt niet eens mee te discussieren! Het is gewoon tot het extreme overdrijven van wat een ander eigenlijk zegt...

Iedereen heeft een grens wat hij wel/niet wil delen en dat jij wat minder privacy bewust wil leven dan een ander moet je zelf weten, maar daar hoef je andere niet voor af te kraken met onzinnige en overdreven statements!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 9 januari 2014 10:32]

Euhm meneer de troll, ik was gewoon doodserieus? Ik denk serieus dat als men echt zo bezorgd is over de NSA en haar praktijken, men inderdaad moet overwegen om gewoon geen mobiel meer te gebruiken, of überhaupt internet.

Dat is toch een vrij redelijk antwoord :? Ik zie dus niet in waarom jij mij nou loopt af te branden.
Weet je wel wat schizofreen is? :D Hoe kan je schizofreen zijn voor de NSA?
Ik denk dat hij paranoia bedoelt.

Wat overigens voor veel punten van belang is inzake deze kwestie, is dat je je eigen biometrische eigenschappen (vingerafdruk, irisprofiel) niet kan aanpassen. Je wachtwoorden/pincode en dergelijke kan je wél aanpassen.

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe dicht je je telefoon bij je gezicht zou moeten houden om je iris goed te scannen. Het lijkt mij (als unlockmethode) alleen werkbaar als je hem op een normale 'werkafstand' kan blijven houden.
Weet je zeker dat je telefoontje met je moeder of vriendinnetje niet afgeluisterd wordt.
Top, kan ik dan bij jou een verzekering afsluiten daar tegen? Jij lijkt het allemaal zo mooi te kunnen garanderen.

Als er één ding is waar je zeker van kunt zijn is dat de NSA alles in zijn macht gebruikt om zo veel mogelijk over mensen te weten te komen, dit is hun werk, hoe luguber en weerzinwekkend het ook moge wezen. Als deze irisscanner in zo'n telefoon komt kun je er met den duvel om wedden dat de NSA dat gaat proberen uit te buiten en daar waarschijnlijk ook wel in zal slagen, de kwaliteit van meegeleverde software kennende.
Het is vooral waar naartoe wordt gewerkt wat zorgwekkend is. Als je nu toestaat dat ze je van alle kanten natrekken zonder enige reden leg je de weg naar een dictatuur. Dit is misschien meer van toepassing voor onze buren aan de andere kant van de oceaan, maar als je leest dat de AIVD ook geil wordt van de NSA (reviews: Nieuwe wetgeving: Nederland bouwt aan zijn eigen NSA) is het weldegelijk iets dat ook voor ons een relevante zaak is.
Klinkt zeer indrukwekkend allemaal, nu de (richt) prijs nog even afwachten.
Ben benieuwd hoe dat moet werken.. neem aan dat het gewoon een softwarematige gimmick is met behulp van de front-camera. In dit geval ben ik ook benieuwd hoe intuïtief en gebruiksvriendelijk het wordt; moet je je hoofd in een bepaalde positie voor de camera houden, of herkent hij je iris automatisch in 'relaxte' toestand? En hoeveel knopjes moet je indrukken, en hoe lang duurt het, voordat je iris gescand is? Wat is de foutmarge?
5,3" ,,, hallo hé stop daar eens mee.
Ik heb de hoop met Samsung sinds de Galaxy S3 al opgegeven en naar de Xperia overgestapt.
En aangezien er zometeen een high end Xperia met 4,3" aankomt zou Samsung daar een goed voorbeeld aan moeten nemen.

Over de irisscanner, nutteloos. Je hebt de gezichtsherkenning tegenwoordig ook al. Verbruikt alleen maar meer batterij. Als het komt hoop ik wel dat zo'n ding beter werkt dan als met een QR code scannen, 30 seconden de camera ervoor houden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True