Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 201 reacties

Samsung stelt zijn nieuwe smartphone Galaxy S5 waarschijnlijk over drie weken voor op telecombeurs Mobile World Congress in Barcelona. Samsung heeft een uitnodiging de deur uitgedaan voor een persconferentie tijdens de beurs.

De uitnodiging, die Tweakers ook heeft ontvangen, toont de tekst Unpacked5. Samsung presenteert zijn Galaxy S-smartphones al sinds het begin op evenementen die het de naam Unpacked geeft. De 5 lijkt daarbij te staan voor de vijfde Galaxy S. Samsung gebruikt de naam Unpacked sinds 2009, waarmee dit het zesde jaar wordt dat het Zuid-Koreaanse bedrijf de naam hanteert.

Het evenement vindt plaats op maandag 24 februari om acht uur 's avonds in Barcelona, tijdens telecombeurs Mobile World Congress. Tot enkele jaren geleden gaf Samsung elk jaar in Barcelona op de zondagavond een persconferentie, zodat de nieuwe producten vanaf het begin van de beurs op maandag konden worden getoond.

De Zuid-Koreaanse fabrikant zal het evenement livestreamen via internet. Van de Galaxy S5 wordt vermoed dat hij een 5,2"-Super Amoled-scherm heeft met 1440p-resolutie, draait op een quadcore Snapdragon 805-soc van Qualcomm met 4GB ram en is voorzien van een 16MP-camera met Samsungs eigen Isocell-technologie.

Samsung-uitnodiging

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (201)

Iedereen heeft het over de "te grote" schermen?? Maar ik denk toch echt dat dit heel snel went hoor... Vroeger (7 jaar geleden ;-P) had ik een 42" tv toen zij iedereen ook, jezus wat groot etc. nu hangt ie inmiddels gewoon aan de muur op de slaapkamer en kijkt het heerlijk rustig en zie je tenminste wat (ja, wel een klein beetje meer licht in de kamer haha). Nieuwe tv's beginnen bij 55" en dat is gewoon het "nieuwe" 42inch.

Zo werkt het ook met de telefoons. Ik heb nu een HTC One een half jaar en als ik nu een Iphone 5 van mijn broertje in de hand heb, denk ik werkelijk, wat een postzegel... Ik vind het echt niet fijn meer hoor... Whatsapp op 1 regeltje, websites moeilijker leesbaar etc. Ik wacht even op de S6 maar dan ga ik denk ik nog wel een stapje groter... Ik moet wel zeggen dat ik de telefoon niet gebruik om veel te bellen maar meer als vervanging van een tablet... Dus HTC One II of S6, kom maar op over een jaar of zo...
1 groot verschil tussen die telefoons en TV's: Die 55 inch TV hoef je niet elke dag mee te zeulen, die 5,2 inch Samsung S5 wel.... Op dat moment is 4 inch toch wat fijner...
Belangrijkste is voor mij: heeft ie een FM ontvanger. Zonder zal ik mijn S3 niet vervangen..
FM? bestaat dat nog... de radio? Er zijn toch tal van internet stations, podcasts etc.
FM is gratis om te luisteren... streams gaan van je databundel af. Plus dat het natuurlijk een heel erg eenvoudig stukje techniek is om toe te voegen, bijna verbazend dat het ontbreekt op sommige moderne telefoons.

Ik luister persoonlijk grote delen van de dag naar mp3, maar op gezette tijden vind ik het toch wel fijn dat mijn toestel FM heeft en ik dan ook even het nieuws mee kan pikken onder het werken. En in de ochtend wil ik ook nog wel eens graag naar Giel luisteren... ook allemaal mogelijk via apps e.d., maar dan ga ik toch echt iets te hard door mijn databundel heen.
Ok, heb je helemaal gelijk in. Ben nooit een radio mens geweest eigenlijk. Ben ook al helemaal gewend dat ik overal WiFi heb. Spotify premium... telefoon volgooien en gaan met die banaan!
http://www.alibaba.com/pr...e_bluetooth_wireless.html

Gewoon koptelefoon met fm-radio kopen voor 15 euro ! : )
ja maar niet iedereen heeft onbeperkt DATA tot zijn beschikking enzo ;)
Haha mooi hoor, moderne "snufjes" maar FM is het belangrijkst :D
je kan ook via het internet gewoon radio luisteren hoor ;)
werkt ook best prima veel stations hebben een app, en er zijn ook overkoepelende apps.

wat me wel dwars zit is dat als deze tel echt 5.2 inch is hij practisch even groot is als de eerste note (5.3 inch) en dat is me gewoon te lomp. de enige echt snelle compacte smartphone van tegenwoordig is of een Iphone of de sony Z1 compact. (tenzij je trage hardware wilt voor de mini versies)

snap best dat sommigen het fijn vinden maar dit moet een mainstream toestel zijn.
dis toch veel te groot en 1440 is gewoon belachelijk, niet merkbaar en gaat de accuduur impacten, (meer gpu cycles nodig, en slechtere performance (fps zijn afhankelijk van resolutie.) enige voordeel is dat het geen LCD is dus geen backlight die harder moet schijnen door de dichtere matrix, maar dit is echt te zot...

laat samsung eert eens weer wat moois maken, zonder crapware erop (schijnen ze met google besloten te hebben) dat in een normaal formaat steken, en dan heb ik mischien weer interesse, anders wel HTC of Nokia of Apple..
Een vaak terugkomende reactie op Tweakers is dat Samsung een mobiel produceert met crapware. Mij verbaast het keer op keer gezien de verkoopcijfers mag het toch wel duidelijk zijn dat het merendeel van de bevolking deze mening niet deelt. Mijn vrouw gebruikt ook een S4 en ik hoor van haar niets negatiefs, het is een leuke mobiel die gewoon doet wat deze moet doen.

Verder de performance, de "oude" S4 wederom voldoet en ik hoor van haar nooit dat deze traag reageert ondanks dat ze allerlei rommel installeert. Waarvoor heb je die fps/gpu cycles nodig? Ik zou het zelf niet weten, wellicht dat dit ook een beetje afhankelijk van de gebruiker is en misschien dat een tweaker hogere eisen stelt. Ik zelf met een Xiaomi3 lees m'n emails, speel wel eens wat sonic en open m'n pdf's via reader en dit werkt allemaal vlekkeloos. Ik begin me steeds meer ook af te vragen of mobieltjes niet dezelfde richting uit gaan als computers, dat het nut van nog meer kracht niet meer daar is. Immers mijn laptop van 2 jaar geleden voldoet ook nog steeds.

Uiteindelijk zul je zien dat mobieltjes zich enkel kunnen onderscheiden in een beter scherm en wellicht nog lichter. De afmetingen zullen voor sommige een probleem zijn echter Samsung produceert onderhand toch wel voor ieders zijn smaak wat. Persoonlijk vind ik juist dat de iPhone juist erg klein is.
In dat opzicht verwacht ik dat mobieltjes inderdaad snel de computers achteraan gaan: de gebruikerservaring is tegenwoordig 'goed genoeg', zelf als je niet over high-end hardware beschikt. Van de SI naar de SII was een verschil van dag en nacht, van de SIII naar de S4 al veel minder.
Het gaat er bij veel mensen ook meer om: "Kijk ik heb de nieuwste, de mooiste en de snelste!" Ik heb een snellere quad-core dan jij hebt... Uiteindelijk verschilt het bijna niks het gaat natuurlijk om de gebruikservaring en de eisen die de gebruiker stelt aan de telefoon.
En inderdaad het formaat wat Samsung op dit moment aanhoud gaat mij ook een beetje te ver.
Een vaak terugkomende reactie op Tweakers is dat Samsung een mobiel produceert met crapware. Mij verbaast het keer op keer gezien de verkoopcijfers mag het toch wel duidelijk zijn dat het merendeel van de bevolking deze mening niet deelt.
Dat is een verkeerde aanname. Wie weet wat de verkoopcijfers waren geweest als er geen crapware op zou staan.
Ik denk dat verkoopcijfers niet alles zeggen, althans het betekent niet dat de gestelde problemen er niet zijn.

Bijna iedere Windows laptop staat ook vol crapware, maar toch worden er honderden miljoenen van ver kocht in een paar jaar tijd.

Met schermen is dit vaak ook zo. Ik had geen enkele klacht over mijn thuismonitor: een oude 24" LCD TNP. Totdat ik een kwalitatief IPS scherm kocht, pas toen besefte ik wat voor rommel ik voorheen had.

Mijn broer was enorm trots op zijn S2, totdat ik hem toonde hoe schandalig blauw de waas is. Had hij nog nooit gezien, totdat hij een scherm zag met wel goede kleurweergave.

Mijn moeder liet op haar S3 wat foto's zien, terwijl ze er langzaam doorheen swiped valt me op hoe enorm haperend het scrollen gaat. Mijn moeder is zich van geen kwaad bewust en vind het allemaal prima.

Omdat ze allemaal niet beter weten.
Hij zal kleiner zijn dan de Note 1 aangezien die veel grotere bezels heeft dan wat er nu mogelijk is. Zo is de LG G2 met 5,2 inch display bijna niets groter dan de HTC One met 4,7 inch display. Of bij Samsung zelf: de S4 behuizing is net zo groot maar wel dunner dan die van de S3.
Neem een Galaxy S2 met de vezels van de G2 rondom, en je zou daar in theorie een 5" display op kunnen plakken.

Hoewel de schermgrootte in zekere mate de grootte van een telefoon bepaalt, is het niet het hele verhaal. Ik verwacht dan ook dat de S5 ongeveer net zo groot is als de S3 en S4.
snap best dat sommigen het fijn vinden maar dit moet een mainstream toestel zijn.
dis toch veel te groot en 1440 is gewoon belachelijk, niet merkbaar en gaat de accuduur impacten, (meer gpu cycles nodig, en slechtere performance (fps zijn afhankelijk van resolutie.) enige voordeel is dat het geen LCD is dus geen backlight die harder moet schijnen door de dichtere matrix, maar dit is echt te zot...
Eigenlijk zal het best meevallen. De CPU en GPU (Snapdragon 805) zijn in deze sneller dus al met al zal het AANSTUREN van het beeldscherm niet zoveel impact hebben op de accu duur als jij hier probeert te beweren.
Kan je nagaan hoelang de accu mee zou gaan als ze gewoon bij 1080p waren gebleven :)
1440p is echt overdreven voor dit formaat scherm, zelf heb ik S4 en ik kan de pixels niet van elkaar onderscheiden.
Dat kon ik ook al niet bij mijn HTC One X, echter is het verschil tussen 720p en 1080p nog aanzienlijk, eerst zien dan geloven in dit geval!
Het zal waarschijnlijk wel scherper zijn maar helaas gaat ten kosten van de accuduur, preformance en prijs :(
Denk er wel aan dat de bezel waarschijnlijk een stuk smaller zal zijn dan bij de Note, waardoor hij alsnog smaller in de hand zal vallen.
De note 1 had een 16:10 scherm verhouding. Alle Galaxy s smartphones en alle Galaxy Note 1 opvolgers hebben een 16:9 scherm. De S5 zal dus veel smaller zijn dan de note 1.

Of omgekeerd: er zijn twee mogelijkheden:
- de s5 wordt niet breder dan de s4 door kleinere bezels
- de s5 wordt 1-2 mm breder, omdat de bezels niet kleiner kunnen.
Haha, grappig. In het verleden bij mij op het werk heeft iemand een keer internet radio via de dongle van KPN geluisterd. Ik geloof ongeveer een maand lang iedere dag. Toen kwam de rekening, ik geloof dat die iets van ¤20.000,- bedroeg.

Was wel lachen toen hem dat werd verteld. Gelukkig voor hem hoefde hij dat niet terug te betalen en bleef het bij een waarschuwing. Internetradio over de 3g, alsjeblieft niet. Gelukkig versturen de meeste providers waarschuwingsberichten.
Komt waarschijnlijk neer op gemiddeld 1GB per werkdag (5 dagen per week = 20 dagen in een maand), bij KPN dongels met een databundel krijg je te maken na een overschrijding van je limiet met 10 cent per MB. Hij heeft dan overigens wel bewust ervoor gekozen om verder te gaan dan zijn limiet, je moet namelijk een SMS sturen met daarin de keuze om verder te gaan.
Via internet luisteren kost data en je je t veel meer last van haperingen onderweg in bijvoorbeeld de trein..
De G2 is ook niet groot en die heeft ook een 5,2 inch scherm ;)
Ach.. de S5 mini zal wel iets van 4.5" zijn met 'maar' 2GB RAM (ivm de vermoedelijke 4GB van de grote broer stelt dat natuurlijk niets voor). Grote broer met 1440p scherm? Dan zal de mini wel iets van 'maar' 720p hebben ofzoiets. (etc.) O-) Time will tell..
wat me wel dwars zit is dat als deze tel echt 5.2 inch is hij practisch even groot is als de eerste note (5.3 inch)
Zeker niet! De bezels zullen veel kleiner zijn en het scherm smaller zijn! De verhouding is namelijk heel anders (16:10 vs 16:9):
http://www.displaywars.com/5,2-inch-16x9-vs-5,3-inch-16x10

Dit zorgt dat de S5 veel handzamer zal zijn dan de Note 1 :)

Daarbij moet ik geen radio via internet, zeker niet onder het rijden, tenzij ze is zorgen dat die buffer gewoon een kwartier ofso is ipv een paar seconden. Ik luister via Google music en als ik zie hoeveel ik via wifi luister, dan zit ik op 15GB per maand, dat kan ik dus NOOIT via 3G doen, in de auto luister ik dus enkel muziek op mijn device :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 4 februari 2014 09:56]

je kan ook via het internet gewoon radio luisteren hoor ;)
werkt ook best prima veel stations hebben een app, en er zijn ook overkoepelende apps.
Tijdens het hardlopen dacht ik ook leuk Spotify te kunnen luisteren. Totdat mijn verbinding weg viel/haperde en het dus stil werd.
Zet de FM aan en je hebt weer muziek ;)

Je hebt niet altijd & overal bereik
Je hebt niet altijd een ongelimiteerde dataverbinding
Je wilt niet voor elke FM station een aparte app installeren
Er is niet voor elke FM station een internet stream (b.v. radio piraten)

In de S4 is het verwijderd 'omdat het geen digitale verbinding is'. Dus voeg het toe, met een aanpassing: DAB. Dat is de (digitale) toekomst van radio. :)
Sommige mensen hebben niet zo'n grote databundel. Dan is FM een stuk fijner. Zelf luister ik ook nog wel eens via de FM van mijn S3
de s5 zal waarschijnlijk niet groter worden dan de s4 maar ze proppen er gewoon een ietwat groter scherm in, maar ik vind het inderdaag achterlijk dat er 5,2'' moet zijn. 5'' zou echt de perfecte grootte zijn
je kan ook via het internet gewoon radio luisteren hoor ;)
Één woord: datalimiet.
TuneIn Radio gebruik ik nu al een maandje, ik kom uit per dag op +-12mb,dus valt wel te doen ;)
Dat is dus 360mb per maand, en dat is meer dan 2/3 van de meest verkochte databundel in Nederland......
T-Mobile Prepaid Internationaal,10 euro per maand voor 1000MB, en de meeste abbo's hebben 1000+ mb zo ver ik het zie op de reclame's
maar dat is ook over alle toestellen. over het algemeen neem je geen klein abbonement bij zo'n toestel als dat al mogelijk is. de meeste abbo's zijn toch wel met +2GB bij de s4. ik snap wel dat je een FM radio wil maar niet vanwege datalimiet maar eerder bereik hoewel ik die op de S2 echt slecht vond.
En waarom zou ik extra geld neertellen voor een databundel waarmee ik dan radio kan luisteren als ik de FM ook gratis uit de ether kan plukken? Dat voegt voor mij niets toe. Ja ik heb potentieel meer stations waar ik naar kan luisteren, maar daar heb ik geen behoefte aan. Voor de rest zie ik geen voordelen, alleen maar extra kosten.
Sorry, maar dat is echt onzin. Het meerendeel van de verkochte abo's is gewoon met 500mb (vraag maar na bij Phonehouse of Typhone) en dat zijn allemaal mensen die liever naar een FM-radio luisteren dan naar een internetradio, vanwege de datalimiet.

Het is echt niet zo dat mensen met een duurdere telefoon ook automatisch alleen maar 2gb abonnementen afsluiten.
Simonly van Hi, voor 17e per maand, 4G 1,5Gb. Data onbeperkt wordt daarna alleen teruggeschroefd in snelheid dus 3G..
Niet klopt? Moet ik hier mijn rekeningen hier gaan posten ofzo? Wist je trouwens wel dat ze je eerst een veel hogere prijs laten betalen voor een abonnement totdat je in onderhandeling gaat. Dan is er opeens veel mogelijk.
En wanneer heb je dat abbo afgesloten? Ik geef de prijs aan als ik nu dat abbo moet afsluiten.
Dat onderhandelen zal ik eens gaan proberen bij de telfort deze week, mijn abonnement loopt maart af en ze doen me op de site een "persoonlijke aanbieding" die gewoon gelijk is aan de standaard aanbiedingen die ze voor iedereen hebben.
zelfde vraag aan jou, waar haal JIJ deze info vanaf? Ok jij stelt hier iets zonder onderbouwing.
Maar als het digitaal is wil ik geen analoog ruis mee geencode hebben, als ik muziek luister gaat dat zeker op 128 kbit+ en dan hebben we het over 1 MiB per minuut.
heb je wel eens gekeken naar de kwaliteit van FM? dynamisch bereik is om van te huilen, om over channel separation maar te zwijgen ;)

Overigens kan ik me prima voorstellen dat je FM relaxed vindt, als er geen of weinig 3G/4G bereik is in het gebied waar je woont, of waar je doorheen reist!
Nog een paar woorden: geen 3g tussen de dorpen waar ik woon :+.
SD kaart van 64 GB...? Wat niet past kan je altijd nog streamen.
enige nadeel dat je dan dus niet gebruik kan maken van je eigen (in-ear)hoofdtelefoon.
Dat hebben ze tegenwoordig toch standaard? Het enige nadeel is altijd dat je je headphone erin moet stoppen wil het werken. Ik zou toch nu wel willen zien of er wat aan de accuduur gedaan kan worden bij smartphones. Een telefoon die een halve week mee gaat zou wel handig zijn en mij over de streep trekken om te vernieuwen.
Nee, de Galaxy S3 4G heeft het bijvoorbeeld niet tot grote frustratie van mijn vriendin die deze telefoon heeft gekocht. Ze gebruikte het veel omdat ze maar een klein data bundel heeft en niet elke maand daar overheen wil zitten.

Hopelijk heeft de nieuwe telefoon van Samsung en ander design met minder plastic en een keer geen Pentile layout. Dat zijn echt twee redenen voor mij om een telefoon over te slaan.
Hopelijk heeft de nieuwe telefoon van Samsung en ander design met minder plastic en een keer geen Pentile layout. Dat zijn echt twee redenen voor mij om een telefoon over te slaan.
Zou je bij 1440p op zo'n telefoonschermpje werkelijk nog last hebben van de nadelen van pentile? Ik denk nml niet dat je erop moet rekenen dat ze van pentile afstappen als ze weer zo'n stap in resolutie zetten :) Dat gebeurt pas als die pixelrace voorbij is...
Ik vraag me eerder af of je echt nog een verschil ziet tussen 1080p en 1440p op die resolutie. Persoonlijk denk ik van niet (ik bekijk mijn scherm op vanaf meer dan 5cm afstand :-).

Ondersteuning voor hogere resoluties, geen probleem, de dag gaat echt nog komen dat mensen naar hun werk gaan en daar hun smartphone in een docking station steken om dan hun bureauwerk erop uit te voeren. Maar of je die "kleine" schermpjes echt nog een hogere resolutie moet gaan geven?
Dat zie je wel. Dat je geen individuele pixels meer kan onderscheiden sinds 720 of 1080p betekent niet dat je geen verschil in kwaliteit kan zien.

Neem HD TV's, ik zie vanaf 3 meter afstand ook geen individuele pixels, maar toen ik vanaf deze zelfde afstand een 4K TV bekeek in de MediaMarkt was het toch een wereld van verschil!

Besides, je kunt tekst toch beter lezen op de kleinere schermen en er past meer op je scherm dankzij een hogere resolutie.

En de nadelen van Pentile zijn ook grotendeels verdwenen.

Overigens: als ik de invitation zo bekijk dan krijgt de Galaxy S5 een faux-leather achterkant, dat is wel interessant.
Tja, heb geen ervaring met 4K televisies en dan moet je al een dubbelblind proef doen om een zinvolle vergelijking te doen, die televisies in winkels staan op zodanige profielen dat ze er goed uitzien in de belichtingsomstandigheden daar en die zijn niet bepaald die bij jou thuis.

Meer op mijn scherm, goh, ik vind de lettertjes zo al klein genoeg en mijn vingers worden ook niet fijner :-)
Tekst op een 1080p scherm is ook perfect te lezen en dat er meer letters passen zegt ook niks want wie leest er nou graag een tekst met letters van een milimeter?
Ach, bedrijven moet vooruitstrevend blijven en met nieuwe technologie blijven komen. Op dit punt lijkt het misschien zelfs een beetje op opscheppen, wij hebben dit al voor elkaar gekregen en goed uitgevoerd.

Persoonlijk denk ik dat je als gebruiker er bijzonder weinig van gaat merken, maar voor het bedrijf is het een punt om op aan te tonen dat ze ambitieus zijn en verder kijken dan 'de standaard'.

Dit is naar mijn mening ook interessanter dan irisscanners en vingerscanners etc.. Daar zie ik echt geen winst in, hebbedingetjes die weinig toevoegen.
Ik heb een S3, en het zal wel aan mijn oude oogjes liggen en dat ik mijn telefoon toch niet scherp zie als ik minder dan 30 cm van mijn gezicht houd. Maar ik snap werkelijk de heisa niet over pentile matrix display.

Ik doe het maar af als mierengeneuk. Om daarvoor een verder perfecte telefoon niet te kopen vind ik persoonlijk overdreven.
De S4 heeft al geen last van de Pentile layout, bij de S3 zie je het soms, maar valt het meestal al niet op, alleen bij bepaalde dunnen lijntjes, maar niet echt storend.
De Galaxy S4 heeft helaas ook geen radio.

Over de pentile lay-out: Wellicht bij eerdere versies een issue, maar bij de S4 is de resolutie dermate hoog, dat je het niet meer ziet. Ik kan mij in ieder geval niet indenken dat het bij 1440p nog voor iemand storend is.
Ik kan mij in ieder geval niet indenken dat het bij 1440p nog voor iemand storend is.
Aan de andere kant heb ik liever 1080p met RGB indeling, dat levert mij namelijk 6 miljoen subpixels op, en 1440p met pentile maar 5 miljoen pixels :)

Dus 1080p met RGB zou in theorie een beter beeld op moeten kunnen leveren, dan 1440p, en tegelijk nog minder van de hardware vragen...

Maargoed misschien komt Samsung wel niet hoger kwa sPPI waardoor 1080p RGB net niet haalbaar is, daarna is er natuurlijk de druk van de rest van de markt die wel 1440p aan gaat bieden, en dan kan je met je topmodel natuurlijk niet achter blijven...
Nee, een 1440p scherm met pentile layout heeft 7,4 miljoen subpixels. Je telt het verschil nu dubbel (elke as) terwijl het op het totale aantal subpixels toch echt een factor 2/3 scheelt.

Daarnaast ga je voorbij aan hoe de verschillende interpolatie algoritmes werken en direct invloed hebben op de waargenomen resolutie, het feit dat we niet even gevoelig zijn voor elk van de drie RGB kleuren en het feit dat de grootte van, uitlijning van en afstand tussen de diverse subpixels de perceptie van resolutie beïnvloeden.

Volgens jou zou in theorie de S2 (geen pentile) een hogere perceptuele resolutie moeten hebben dan de S3. Het omgekeerde is duidelijk het geval, vanwege alle bovenstaande factoren.

[Reactie gewijzigd door Jortio op 4 februari 2014 12:31]

Wellicht is de Spirit FM app een optie, hij werkt volgens mij ook op de Galaxy S3.
Smartphones development gaat snel.
De development van batterijen helaas niet :(

Dit is omdat we lithium-ion batterijen gebruiken, en we die dingen eigenlijks niet veel verder meer kunnen pushen dan dat we al doen.
Nu zou je zeggen : Ja jonge... Maak het dan van iets anders... Iets beters !

Helemaal mee eens !
Maar daar schijnt het probleem te liggen.
Veel van de nieuwe technologie heeft nogal last van... Bug's

Hier wat meer info over dit topic:

http://techland.time.com/...tinks-and-will-for-years/
Dit is omdat we lithium-ion batterijen gebruiken, en we die dingen eigenlijks niet veel verder meer kunnen pushen dan dat we al doen.
Geruchten gaan dat de batterij in de S5 20% meer capaciteit per cm3 heeft dan de vorige (S4 ga ik dan van uit)...

http://www.expertreviews....last-longer-charge-faster
The same tipsters are reporting that the new battery can hold 20 per cent more charge by volume. In other words, a smaller battery can hold more charge. This may mean that the new battery is about the same size as the old one, despite its higher capacity.

More exciting, in our opinion, is the news that the Galaxy S5's battery is said to have rapid charging technology in it. This would allow the battery to be fully charged in just under two hours. So, even if the new battery doesn't last that much longer than the old one, you won't have to wait long for it to be recharged.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 4 februari 2014 10:32]

Smartphones development gaat snel.
De development van batterijen helaas niet :(
Het probleem is dat mensen meer belang hechten aan een dunne en lichte telefoon ipv van een dikke zware met een grotere batterij.
Dan zou ik eerder opteren voor een DAB+ ontvanger, tenzij je graag naar clandestiene stations luistert. Benieuwd of we DAB+ dit jaar nog in wat telefoons gaan zien, in auto's wordt het nu wel gestaag toegevoegd.
Ik heb DAB+ in mijn auto. De kwaliteit van de Nederlandse DAB+ is een aanfluiting. Radio 4 is niet om aan te horen. FM is een miljoen keer beter.
Ik hoor geen verschil tussen FM of DAB bij Radio 4, allebei niet om aan te horen ;).
Mijn telefoon gaat toch maar 2 jaar mee, tegen die tijd is FM nog steeds volop beschikbaar
Clandestien....waar doel je op?
Illegale radiostations, die zitten op de FM band
Waarschijnlijk niet. De Note 2 is de laatste geweest met ontvanger. Wat ik pas een uitvinding zou vinden als de FM radio werkt zonder oordopjes. De toestellen worden er groot genoeg voor, pak de buitenste rand als FM-antenne en je kan wellicht al wat ontvangen.

Al die apps zijn leuk, maar die willen vaak rechten waar ik niet op zit te wachten en ze vervuilen je systeem met allerlei meuk. Ook is FM vaak stabieler dan digitaal. Ruis is minder erg dan dat je signaal telkens wegvalt.

Maar gezien het trackrecord, zal de S5 dit niet krijgen. Ben benieuwd of ze de Note3 lijn doorzetten die voor het eerst afweek van de S4. Bij Note/S2 en Note2/S3 waren de verschillen marginaal. Of gaan ze met de S5 een nieuwe designtaal leveren? Ben enorm benieuwd, maar ik hoop niet weer op een tegenvaller. Drie keer op rij de torenhoge verwachtingen niet waarmaken zou weleens pijn kunnen gaan doen.

[Reactie gewijzigd door Señor Sjon op 4 februari 2014 10:26]

Mijn goede oude nokia x2-00 kon dit! Het had ook al een alu achterkantje voor het cool was :p
Eigenlijk zou de S5 dan al moeten beschikken over een DAB+ decoder, maar dat zal waarschijnlijk (nog) niet het geval zijn.
Je hebt tal van radio apps waarbij je radio over het hele wereld kan luisteren, met de huidige internet snelheid is dat totaal geen probleem.. ?
Met het huidige bereik van 3g buiten de randstad is het een groot probleem.
Klopt met de huidige internet snelheid is dat geen probleem, het probleem ligt eerder bij de datalimiet waar je best wel snel overheen gaat als je die radio streamt.

Ontopic

Zouden ze nu ook 'ineens' een vingerafdrukscanner erin gooien en er al een gebogen scherm inzetten? Daarnaast zou er volgens de laatste geruchten onder andere 3 GB RAM erin zitten. Als dat zo is lijkt me dit een beetje een overkill telefoon te worden 'omdat het kan'.

[Reactie gewijzigd door excedo op 4 februari 2014 08:33]

Belangrijkste is voor mij: kan ie cassettebandjes afspelen? Zonder zal ik mijn Galaxy Nexus niet vervangen.
Van een Nexus 5 overgestapt op een motorolo moto g vanwege de fm ontvanger :)
Koop een ipod nano erbij! De oude vierkante nano is klein genoeg om in dat kleine zakje van de spijkerbroek te stoppen.
Hopelijk maken ze er niet weer zo'n belachelijk Amerikaans tafreel van. De vorige UnPacked leek op een veredelde eeuwig durende TellSell reclame.

Uitgaande van specs zoals deze nu in het geruchtencircuit rondgaan ben ik nog niet echt impressed en eigenlijk is een S3/S4 nog hartstikke courant als je kijkt naar wat je nodig hebt met de applicaties van vandaag.

Gisteren toevallig nog wat FLAC albums op de S3 gezet. Samen met de Wolfson dac poept dat een geluid uit waar de iPhones en iPods nog een dikke punt aan kunnen zuigen :-)

Tja. dus motivatie om te "upgraden" is er niet. Best kans dat ik een S4 koop mocht deze er ooit mee ophouden.
Op de iPhone kun je ook lossless audio luisteren 8)7
Klopt, maar niet out-of-the-box. Daarvoor moet je aan de slag met conversietools etc.

Daarbij is de geluidskwaliteit van de Wolfson chip zowel bij normale mp3's als FLAC tracks merkbaar beter, hoewel je hier met de standaard bijgeleverde crappy oordopjes bij beide telefoons vrijwel niets van merkt ;-)
Wacht even.. Je verwijst naar een vergelijk tussen S3 (2012) en iPhone 4 (2010).
Dat lijkt mij niet helemaal fair.
De iPhone 4 is van dezelfde generatie als de Galaxy S1.

Deze test is wel compleet en laat een heeel ander beeld zien dan je hier schetst.

[Reactie gewijzigd door 254370 op 4 februari 2014 13:48]

Ik vind die events sowieso dikke bullshit. De enige die nog enigszins kijkwaardig waren dat waren de events van Apple toen Jobs die nog presenteerde. Die man had genoeg charisma en eigenzinnigheid om er iets van te maken. Maar ook daar werden constant dingen die allang bestonden verkocht alsof het wiel opnieuw was uitgevonden.

Verder zie ik de noodzaak van een S5 eigenlijk ook nog niet, tenzij ze echt het design over een hele andere boeg gooien. Minpunt van de S3 (die ik zelf heb) is toch dat het gewoon geen mooi toestel is en de S4 ziet er vrijwel hetzelfde uit en heeft nog veel minder meerwaarde ten opzichte van zijn voorganger als de S3 had. Daarnaast is de S3 een highend toestel, maar voelt het met stock rom geen moment als een vloeiende ervaring. Ook niet met Android 4.4.

Ik hoop vooral dat de S5 met een zwaar uitgeklede Touchwiz-versie komt, of dat er ook een versie komt met kale Android. Ik ben, na de S3, echt volledig klaar met alle toegevoegde bullshit die alleen maar vertraagd en nauwelijks werkt omdat er gewoon niet goed genoeg over nagedacht of getest is. Maar Samsung kennende hebben ze weer een paar innovaties gevonden die op papier wel iets toevoegen, maar in de praktijk alleen maar irriteren....
Ik ben het met je eens. Als álle geruchten omtrent de specificaties kloppen wil ik er nog wel over nadenken om mijn S3 voor een S5 om te ruilen. Tenslotte heb ik mijn huidige smartphone al een hele poos.

De S4 heb ik bewust overgeslagen omdat ik het verschil met de S3 te klein vond. Zo'n full-HD scherm is wel leuk en aardig maar eigenlijk tamelijk zinloos op zo'n klein scherm. Kost bovendien ook een hoop extra energie. Nu dergelijke schermen standaard zijn geworden ontkom je er eigenlijk bijna niet meer aan.

De enige redenen waarom ik mijn S3 zou vervangen is het ietwat beperkte RAM-geheugen (832 MB) en het gegeven dat Samsung er nog niet over uit is of ik een officiële Kitkat-ROM ga krijgen dit jaar. Ik heb het verschil namelijk duidelijk kunnen merken tussen de originele 4.3 (JB) en een custom 4.4.2 (KK) ROM.

Samsung heeft dus nog even tijd. Er gaan namelijk geruchten dat de S3 ergens in April / Mei de upgrade naar 4.4.2 gaat krijgen. Dat zal ongeveer rond de tijd zijn dat de S5 op de markt komt. Als ik die Kitkat upgrade nog krijg houd ik mijn S3 nog tot volgend jaar en schaf dan de S6 aan, anders wil ik bij T-Mobile eens kijken wat mij de S5 gaat kosten als ik dezelfde maandlasten wil houden als nu.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 4 februari 2014 10:10]

Mja, best slim. De introductie van de S5 kan mooi gebruikt worden om van een S3 naar een S4 te wisselen. Beetje hetzelfde idee dat veel mensen een iPhone 4S kochten toen de iP5 op de markt kwam.

Zo heb je toch een nieuwe telefoon die iets vlotter is als je huidige terwijl je maandlasten grotendeels gelijk blijven. Als je het slim doet verkoop je je S3; dat is wat ik in ieder geval ga doen indien ik wissel naar een nieuw toestel. Die van mij is nog in perfecte staat; geen beschadigingen of krasjes en niet gevallen. Toestel- en screenprotector en een extra lederen beschermhoes. Wie t.z.t. interesse heeft meldt zich maar :-)

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Het ligt er helemaal aan welke specificaties de S5 krijgt en wat het met mijn maandlasten doet als ik dat toestel haal. Het heeft ook allemaal geen haast; voorlopig red ik het nog wel met mijn S3.
Ik heb sinds zaterdag een S4 en mijn vriendin heeft al ongeveer een jaar een S3.

Eerlijk is eerlijk: ik had net zo goed een S3 kunnen kopen, want zo heel veel verschil zie ik niet. Alleen met de BTW actie van de Mediamarkt ging ik maar meteen voor de S4 :D

Daarnaast mag hij van mij ook echt niet meer groter worden.. dus een S5 gaat er sowieso niet komen bij mij. Laat ze maar eens met goede "mini" modellen komen.

[Reactie gewijzigd door Lethalis op 4 februari 2014 08:49]

Wij hadden ook een S4 naast een S3 (nu Note 3 en S4), maar het beeldscherm van de S4 is vele malen beter dan die van de S3. Vooral qua helderheid e.d. is dat een wereld van verschil. Nadeel van de S4 vond ik vooral de gladde achterkant, dat ding glipt zomaar uit je handen af en toe. Dat faux leer van de Note 3 geeft een stuk meer grip.

En de S4 is zelfs marginaal kleiner dan de S3, ondanks het grotere scherm.
Het scherm is inderdaad prima :)

Ik ben overgestapt van een iPhone 4 en zo'n Galaxy S4 is wel wat groot voor in mijn broekzak. Voor de rest prima toestel dat vooral ook een veel betere performance heeft dan mijn oude telefoon.

Maar ja, het blijft sowieso moeilijk.. qua gebruik vind ik een groter scherm echt fijn namelijk. Het wordt tijd voor grotere broekzakken vrees ik :D
ik roep al tijden dat, sinds de galaxy S3, alles snel is. Zie liever dat ze op andere features zouden mikken, dan een hogere resolutie. Simpel en snel streamen naar tv/pc/tablet bijvoorbeeld (met de nadruk op SIMPEL). Tuurlijk moet de techniek doorontwikkeld, maar dan mag het wel nut hebben.

stop dat R&D budget maar in accutechnieken in plaats van een octocore met 4 snelle en 4 trage kernen. Dat zou zoveel uitmaken poeh.... nou ging nog steeds maar een dag mee.
Ik ben aan het browsen en heb 2 apps lopen en zit nu al op driekwart van m'n RAM op de S4. Games zoals PvZ2 en GTA VC laggen nog vaak. Het kan van mij allemaal nog veel sneller!!
Dan moet je eens kijken of er niet wat meer op de achtergrond draait, want PvZ2 runt hier smooth op S3 ;)
dat ligt hem meer aan de games dan. PvZ2 loopt op de iPad 2 namelijk prima hier. Helemaal geen lag. Heb dus meer het idee dat de softwareoptimalisatie dan niet zo goed loopt. en als 2 apps 1,5GB ram innemen is er wel iets anders aan de hand.
Ben ik het niet mee eens. Zolang ze die bagger touchwiz skin gebruiken, is nog steeds niet alles snel/vloeiend.
custom rom erop... maar sowieso zijn reviews vaak gebaseerd op benchmarks, en niet op daadwerkelijke gebruikersscenario's.
Met de juiste app heb je 30.000 zenders, in digitale kwaliteit.
Toen ik mijn S4 kocht vorig jaar wilde ik ook een FM-radio maar die is dus totaal overbodig.
en als je nou in een buitengebied woont met slechte 3g/4g dekking???
dan kun je een radiostream ook prima over gprs streamen. dat kan prima; het is niet alsof je fullhd youtube streams wilt afspelen.
In het buitengebied zoals hier in de noordoostpolder is helemaal geen verbinding op sommige plaatsen, soms kun je zelfs niet eens bellen. Het is schandalig dat de providers er niks aan willen doen, als je 112 wil bellen kan dat niet eens gelijk, dan moet je eerst even buiten een plekje zoeken waar je kan bellen.
Je kan ook een telefoon kopen met betere antenne.
Er zijn een paar bedrijven in de telecomsector die van oudsher daar veel op ontwikkeld hebben.
Dan heb je waarschijnlijk wel Wifi thuis ;).
Daar heb je onderweg nog weinig aan. Als ik op de fiets zit, luister ik ook graag radio. Ik heb een goedkoop sim only abonnement met 200 MB en dan is FM wel een meerwaarde.
Want je moet altijd 2 oren gebruiken om muziek te luisteren? Of hem zo hard hebben staan dat je helemaal geen omgevingsgeluid meer hebt?
Wat is "digitale kwaliteit", 64kbit MP3 of 256kbit AAC? Nikszeggende marketingterm...

Ik begrijp goed dat FM nog populair is en vind het een mooie feature op een telefoon, erg handig als je even geen bereik hebt (gebeurt me vaak genoeg met Simyo namelijk).
Allemaal leuk en aardig, maar ik ga geen grote databundel afsluiten enkel om muziek te streamen. Dat vind ik veel te duur. Momenteel heb ik 250 MB per maand; voor die paar e-mailtjes, Whatsappjes en internetbankieren is dat ruimschoots voldoende.

Zolang datalimieten bestaan zal ik het bij een kleine bundel houden terwijl ik muziek gewoon thuis download en vervolgens op de 64GB micro-SD kaart zet die in mijn S3 zit.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 4 februari 2014 10:15]

Of inderdaad een kleine data bundel?
Ik weiger om een telefoon te kopen zonder FM radio. Het is een prachtige techniek die ook in het buitenland werkt. Ik zit dagelijks op de motor naar de radio te luisteren en dan gaat die data echt uitmaken. Laat staan in het buitenland. Waarom kon het in de S3 wel en vanaf de S4 niet meer? Of is het bedoeld om het data gebruik te stimuleren?
Ik heb uiteraard geen cijfers, maar ik denk dat het aantal gebruikers van zo'n FM radio bijzonder beperkt is. Het neemt echter wel ruimte in, kost geld en vereist software.
Wat dan met al die prularia die er wél opstaat en ook door niemand gebruikt wordt? Scrollen met de ogen, knikken met het hoofd, wie gebruikt dat? FM-radio is zo basis en ingeburgerd dat het niet aanbieden niet kan komen door kosten of nodige ruimte? Je gaat toch niet zeggen dat een S3 'beter' was om FM te bezitten dan een S4? Quasi elke dumbphone heeft FM!
Een FM radio is, als inderdaad het aantal gebruikers minimaal is, geen "unique selling point". Met de s4 heeft Samsung gepoogd in te springen op de trend van je telefoon gebruiken op een nieuwe manier, bijvoorbeeld zonder handen. Ik ben ook van mening dat veel van die functies weinig tot niets toevoegen, maar een fm radio past daar niet tussen. Zoals je al zegt, het is een feature van een dumbphone.
Een fm radio voegt meer toe dan een telefoon met je ogen of handen bewegen. Ze kunnen beter iets meer tijd besteden aan goede hardware/software dan dat ze er maar "iets" nieuws in gooien. Het probleem van Samsung is dat ze totaal niet na denken over een product en heel geil zijn op gimmicks.
Voor jou ja. Heb vroeger zat telefoons gehad met een fm radio en, denk ik, 2 keer gebruikt.

Nu zal ik niet zeggen dat ik de s4 features wel zou gebruiken, maar ik zie wel in waarom Samsung inzet op "fancy hi tech" features en dit soort oude weg laat.
En hoe frummel ik dat onder mijn motorhelm....?

Overigens zijn daarvoor veel betere oplossingen: http://www.cardosystems.c...r/scala-rider-q3-multiset

Dat laat onverlet dat ik het toch een principekwestie vind. Ik vind FM radio een heel mooi medium. Ik vind het fijn om in het buitenland fm radio te kunnen luisteren, vaak kampeer ik dan. Mijn eisen zijn dan: off line navigatie, FM radio, lange batterijduur, uitbreidbaar met SD kaart, goede leesbaarheid in zonlicht. verwisselbare accu en een beetje stevig toestel dat tegen een stootje kan. Mijn oplossing daarvoor is nu een Nokia 808 met - jawel - symbian. De radio kan ook gewoon via de speaker. Ik hou me aanbevolen voor de eerste die me kan vertellen welk toestel met een modern besturingssysteem aan al deze eisen voldoet. Maar het begint bij mij met FM radio.
Die heb ik van mijn werk. Dus doordeweeks de S3, in het weekend de Nokia. De S3 scoort beter op algemene bruikbaarheid, maar toch minder op camera, batterijduur en tegen een stootje kunnen. Maar je hebt gelijk, hij komt redelijk in de buurt van wat ik wil.
de camera van de S3 bevind zich toch nog steeds wel wat mij betreft in de top10 van smartphone cams.

De 808 is natuurlijk wel beter, maar de s3 pics zijn redelijk fraai mits je de +- settings van je camera goed gebruikt (under/overexposure).

Zelf gebruik ik nog een S2 met goede custom camera..dat isgeweldig, en ik heb de S3 gehad. Galaxy camera's zijn best fraai op gebied van ruis/scherpte/dynamisch bereik en algemene kleurrendering (de S3 display laat de fotos er kleurrijker uit zien dan ze zijn, wat imho nadelig is)
Ik denk dat ik me wat beter moet verdiepen in de camera. Heb hem meestal op standaard settings staan en ik vind ze vaak overbelicht. Dat het de kwaliteit van de 808 niet haalt snap ik, dat hoeft ook niet. Overigens zie ik dat de S4 van mijn vrouw toch weer betere plaatjes schiet. Dus dat belooft wel wat voor de S5. Maar ja, geen FM radio ;) En ik loop niet graag rond met een ding dat goud kost, zelfs al is ie van de baas. Voor de S3 geldt dat niet meer, dus dat is prima. Als je nog een goede link weet met tips voor de camera hou ik me aanbevolen.
Ik gebruik zelf Camera Zoom FX en Line Camera (daar de 'sunset' mode bijv. is heel fraai, of de sunrise. ).

Echter is het wel belangrijk dat je dus de belichting zo nu en dan handmatig aanpast (meestal -0.5 onderbelichten helpt al veel).
Ik had zelf net Vignette geïnstalleerd. Maar ga hier ook eens naar kijken. Dank!
Wat was ook weer het nut van een 1440p resolutie op een telefoon ?
Het heeft een enorme negatieve impact op de grafische prestaties en je ziet nog steeds niet fatsoenlijk wat er op een website staat zonder enorm in te zoomen.

Op naar de eerste 4k telefoon!!

[Reactie gewijzigd door Aidix op 4 februari 2014 08:24]

Het zou handig zijn las je de resolutie zelf in zou kunnen stellen. Maar ook dat zou wel problemen met zich meebrengen.
Websites worden geschaald en zijn niet super klein.
Maar inderdaad een 1440p scherm is totaal niet nuttig en zal waarschijnlijk alleen meer energie verbruik opleveren.

De resolutie race is net zo een bullshit aan het worden als de hertz race die bij TV's was.

De cijfers verkopen, maar voor mij zou batterij duur veel beter verkopen dan een nog hogere resolutie.
ik denk niet dat nut en praktisch 2 woorden zijn die in het Samsung woordenboek voorkomen. Het moet bij Samsung vooral sneller, groter en beter zijn.
Vind ik wel meevallen. Soms heeft Samsung tussen zijn bloatware toch wel dingen zitten die stiekem eigenlijk verdraaid handig zijn. Voor mij geen telefoon meer die niet meerdere schermen naast elkaar kan openen.
Samsung heeft toch anders verschillende features als eerste geimplementeerd die daarna ook in de standarad rom overgnomen zijn. Ze slaan ook wel eens de plank mis, maar ze proberen het wel.
Een nog groter scherm dan zijn voorganger (volgens geruchten). Ik ben best bereid om een high-end toestel te kopen, maar vind de toestellen simpelweg te groot. Ik ben benieuwd wanneer de trend van alsmaar grotere schermen/toestellen stopt.
Het is te hopen dat Sony met zijn xperia z1 compact een kleine trend start van high end hardware in normale behuizingen. 4,3" is prima te doen vind ik maar tot voor kort zat je dan altijd vast aan inferieure hardware t.o.v. de echte high end.

Overigens moet ik zelf zeggen dat ik vanaf mijn iPhone 3G al riep "nou veel groter moet het niet worden" maar bleek bij elke koop achtereenvolgens dat ik het toch niet zo storend als van te voren gedacht vond. Ben van 3,5" naar 4 naar 4,7 en nu 5" gegaan met de Nexus 5 en telkens went het wel weer.
Ik ben benieuwd wanneer de trend van alsmaar grotere schermen/toestellen stopt.
Als mensen het niet meer kopen. Mijn vrouw heeft een Note 2 en dat is tegenwoordig bijna een kleine telefoon te noemen. Ik moet er niet aan denken met zo'n slagschip rond te moeten lopen. Kan hem trouwens vaak niet eens kwijt in een zak in zomertijd.
Geef mij maar iets van het maatje Lumia 800. (Okay, ik heb er wel een tablet bij.)

Nu eens zien of de geruchten klopten...
De telefoon zal wel weer goed zijn, dat kunnen ze wel. De hamvraag is of ze touchwiz hebben gepimped.
Het is voor de Samsung community te hopen dat ze Touchwiz hebben geripped ;)
Ben zelf van S3 naar S4 gegaan, maar de meerwaarde is (IMHO) nihil. Gadgets als de thermometer gebruik je in de praktijk nooit, alsmede die maffe systemen dat video stopt als je je ogen afwent en kunt scrollen met je ogen. Leuk om even te proberen, maar in de praktijk werkt het (voor mij tenminste) voor geen meter. Enige merkbare verschil is dat de S4 met nog meer bloatware wordt geleverd als de S3.

Als ik zo kijk naar de specs van deze S5, heb ik nou niet bepaald de neiging direct naar de winkel te rennen. Zoals hierboven ook al opgemerkt; een kwalitatief iets betere behuizing zou zeer welkom zijn. En wat minder van die Samsung bloatware, maar dat heeft niks met de hardware te maken. Niet nog meer overbodige gadgets aub.
Ik denk dat Samsung onderhand wel al flink gemerkt heeft dat hun bloatware niks opbrengt, niemand er interesse in heeft en dat ze wel verstandig genoeg zijn om het dan gewoon weg te laten ipv hun klanten verder te irriteren. Daarom waarschijnlijk ook de deal met Google die de laatste weken afgerond is.
Verder zit ik hier nog altijd lekker op een SII, en eigenlijk moet ik zeggen: alles loopt nog vlot, nog niks tegengekomen wat hij niet kan draaien enz.
Een duidelijk bewijs van hoe relatief die upgrades telkens maar zijn.
Hoe dan ook dit jaar trakteer ik mezelf waarschijnlijk op een nieuw toestel. Afwachten of het de SV wordt want de HTC one of Nexus 5 zitten me ook met een verleidelijke blik aan te kijken en die zijn dan nog eens een flink stuk goedkoper. Dus Samsung zal echt wel zijn best moeten doen.
Gelet op het laatste nieuws en vooral de geruchtenstroom, dan komt dat helemaal goed.
Hier worden de geruchten nog verder uitgediept, in een Tweakers special.
Ik ben benieuwd hoe groot de accu capaciteit van de S5 is, die zal door het groter maken van de telefoon (groter scherm) wel weer gestegen zijn. Eens kijken of de accuduur ook toegenomen is, want dat zal wel weer tegenvallen.
Batterij zal volgens geruchten 20% groter zijn in capaciteit, maar dan wel van hetzelfde volume en gewicht als die van de S4 :)
Ik ben benieuwd! De S4 is wat tegengevallen dus ze hebben wat goed te maken. Sinds Samsung marktleider is wordt er ook meer van ze verwacht. Het simpelweg kopiëren van de andere partij en goedkoper uitbrengen gaat niet meer werken. Nu gaan we zien of samsung ook zelf dingen kan bedenken en innovatief zijn. De goedkoopste zijn ze namelijk ook niet meer met bedrijven als huawei.
Probleem is juist naar mijn idee dat ze er wel allemaal nieuwe technieken in stoppen. Maar dat het voor geen meter werkt en het meer een gimmick is dan dat het serieus wordt gebruikt... Van de 4 S4 gebruikers in mijn omgeving gebruikt bijvoorbeeld niemand het automatisch scrollen met de ogen...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True