Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 106 reacties

Het aantal all-in-1-klanten van Ziggo nam in het afgelopen kwartaal toe, evenals het aantal internetklanten. Wel zag de kabelaar het aantal klanten van digitale tv afnemen. De kabelaar haalde bovendien ruim 19 procent meer geld binnen.

ZiggoDe kabelaar zag het aantal alles-in-1-klanten in het derde kwartaal van dit jaar toenemen met 37.000, oftewel 8,2 procent vergeleken met een jaar eerder. Dat heeft Ziggo vrijdagmorgen bekendgemaakt. Het aantal internetklanten nam toe met 46.000, oftewel 6,3 procent. Het aantal zakelijke klanten nam toe met 4000. De inkomsten uit digitale tv namen met 2,7 procent af, door een afname van het aantal digitale tv-klanten. Wel nam het gebruik van video-on-demand-toe met 43 procent. Ziggo geeft nog geen cijfers over Ziggo Mobile, zijn virtuele provider die halverwege september van start ging.

In het afgelopen kwartaal verdiende de kabelaar 391,1 miljoen euro; 2,9 procent meer dan een jaar eerder. Ook de winst nam toe, met 19,4 procent, naar 86,5 miljoen euro. De ebitda, de winst voor aftrek van onder meer belastingen, rentes en afschrijvingen op leningen en bezittingen, nam echter met 2,9 procent af naar 220,4 miljoen euro. De ebitda wordt vaak gebruikt als graadmeter voor de gezondheid van een bedrijf. Wordt de zakelijke provider Esprit Telecom, die Ziggo in maart overnam, niet meegerekend, dan daalde de ebitda zelfs met 3,6 procent.

Woensdag werd bekend dat het moederbedrijf van UPC, het Amerikaanse Liberty Global, Ziggo wil overnemen. Het bedrijf heeft daartoe een 'voorlopig overnamebod' gedaan, maar dat is door Ziggo afgewezen. Hoe hoog het bod is, is niet bekend, en het is ook onzeker of het moederbedrijf van UPC opnieuw een bod op zijn collega-kabelaar zal doen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (106)

Tjah ik ging dus naar OnsBrabantNet. Ben inmiddels weer terug bij Ziggo met de TV door negatieve ervaringen met OBN TV (lees: GlasHartMedia, Lees: KPN)... Misschien volgend jaar weer helemaal terug.

[Reactie gewijzigd door Alpha89 op 18 oktober 2013 08:12]

Digitale TV is overal wel een drama lijkt het. Instabiele, trage (en oude?) apparatuur c.q. software.
Ik heb zelf Ziggo en nergens last van maar bij verschillende mensen zie ik regelmatig blokken en tearing in beeld. Het kan echter altijd erger zoals Alpha89 al aangeeft, namelijk KPN. Buiten dat het verre van goed werkt is de kwaliteit van de streams ook nog eens stukken minder dan die van Ziggo, zonde van je high end TV.
Ziggo is gewoon simpelweg een geweldig provider, nooit geen gezeur, Cisco routers, goede Humax PVR's. Nee ik ben echt uitermate tevreden, net een maand alles-in-1-klant.
Alleen zijn ze minder goed met mensen die al jaren abonnee zijn. Zit nog steeds met een verourderd UBEE modem en een stroomverslindende samsung decoder zonder PVR functie.
Je kan voor 120 euro een nieuwe Humax 5200c kopen als je langer dan 2 jaar alles in 1 klant bent. Heb het apparaat een paar weken geleden ontvangen. In de winkel betaal je 250 euro.

Heb zelf een ubee evm320b en dat ding ligt er nooit uit. Zou voor geen goud een ander modem willen. Er gaat niets boven een eigen router.
Die aanbieding kan ik niet meer vinden, je kunt er nu 1 bestellen voor 210 euro inc verzending. en dan is het niet eens zeker welke je krijgt...
Dat modem is technisch gezien helemaal up-to-date, er zit alleen geen (draadloze) router in. Niets mis mee!
Nooit geen gezeur? Dan ben ik blij dat ik geen Ziggo klant ben ;-)
Ik hoor vaker dat mensen last hebben van blokken, ook bij Ziggo (waar ik zelf ook bijzit), in 2 gevallen heb ik dit zelf opgelost.

- Ik kijk al een tijdje TV via een Humax IRHD5100c @ HDMI. Nooit een blok gezien. Ik schaf recent een nieuwe TV aan, allerlei mogelijkheden voor beeldverbetering door de TV, en ineens last van blokken! Alle beeldverbeteraars uitgezet in de settings, terug naar het kale HDMI-signaal, en ik kijk weer blokloos. Beeldverbeteraars vergroten misschien een klein probleempje in het signaal?

- Mijn vader (woont verderop in de straat) heeft ook last van blokken in het beeld. Maakt gebruik van CI+ module in zijn TV. Heeft geen mogelijkheid om beeldverbetering aan/uit te zetten. Ik plaats mijn losse decoder met aansluiting via HDMI ertussen, geen blok meer te zien? Tuner in TV niet helemaal goed? Of vergroot wellicht ook een klein probleem met het signaal? Hij gaat vandaag in ieder geval een losse tuner en een Logitech Harmony halen.

Misschien dat anderen hier iets mee kunnen!
Ik zal het eens gaan proberen... heb nu een 2e CI+ module en bij de eerste heb ik me 2 jaar geërgerd aan het feit dat die niet wilde opstarten. En sinds is een half jaar geleden een nieuwe heb gekocht was ik in eerste instantie zeer tevreden maar sinds 2 maanden komen er meer en meer blokken in het beeld en valt af en toe gewoon de decodering uit waarna de kaart opnieuw moet worden ingelezen. Wat dat betreft vindt ik de CI+ technologie direct in TV's nog maar redelijk prut...
CI+ module heb er uit gegooid, pff veel te langzaam.
Humax weer eraan een gaan met die banaan...
Had dat zelf ook, kreeg gelijk een nieuwe opgestuurd door 4launch. Ik denk dat dat een fout is geweest in die ci-modules. Na dat ik de nieuwe heb ontvangen gaat alles super snel en geen problemen meer. Als ik mijn TV aanzet heb ik gelijk digitaal beeld.
Ligt ook zoals hierboven aan de kwaliteit van de bekabeling. Decoders hebben een minder sterk signaal nodig dan de ci+ modules in de tv. (vraag me niet waarom het zo is, maar het is echt zo) Dit is op te lossen met goede kabels en goede koppen op de kabel zetten. Gooi er anders een versterker tussen (zo kort mogelijk waar het signaal binnenkomt) dan zal het probleem ook opgelost zijn.

Of als je wil testen zonder iets aan te schaffen, zet de tv kort bij het punt waar het signaal binnenkomt (meterkast of iets dergelijks) en steek in met een kabeltje van 1 meter. Als je dan alles doorkrijgt ligt het dus aan de bekabeling
Nou Ziggo is bij mij extreem stabiel met TV sinds 1 jaar (nieuw coax aansluitpunt in huis). Toch om naar OBN. Alleen maar shit. Helpdesk weet ook niet wat het is... Plus het feit dat die Amino M540 niet te vergelijken is met een Humax iHDR-5200. Komt van Ziggo een brief "binnen 10 dagen valt de kabel weg". Maar gelijk gebeld om de TV boel te activeren. Sinds 2 dagen weer bij Ziggo. Heerlijk! Alleen nu nog een jaar vast aan TV van OBN.

[Reactie gewijzigd door Alpha89 op 18 oktober 2013 08:22]

Ik kan melden dat ook ik geen enkel probleem heb ondervonden met de digitale tv (CI+ kaart in TV). Internet daarentegen wel, waarbij inmiddels twee maal het modem vervangen is. Maargoed, ook daar reageert Ziggo vrij snel op.

Ziggo Helpdesk medewerker: "ik kan geen verbinding krijgen met uw modem, staat uw modem wel aan?"
M2M: "Ik bel u nu met mijn vaste lijn, via dat zelfde modem"

:D
Komt omdat die vent bij ziggo werkt met een standaard vragen lijst... En dat doen alle goeie helpdesks om te voorkomen dat ze dingen vergeten te vragen...

Voor hetzelfde geld had jij natuurlijk met je mobiel gebeld..
Ik heb de laatste tijd alleen problemen met NED1,2,3 en discovery HD -_- wordt er doodziek van, veel blokjes en de foutmelding "can't start CI+ service, check if inserted properly", maar Ziggo blijft beweren dat het aan m'n bekabeling ligt terwijl ik geen enkel probleem heb met de andere zenders en op die zenders gaat de melding ook weer weg. M'n internet werkt daarentegen wel prima...

[Reactie gewijzigd door ArcticWolf op 18 oktober 2013 09:22]

Het ligt dan ook voor 99% denk ik aan de bekabeling. Heb dit probleem ook gehad. NIeuwe bekabeling getrokken, Fatsoendelijke kopjes op de kabel gemonteerd (hirschmann) en alle zenders werkte perfect. Heeft te maken dat sommige frequenties iets zwakker doorkomen dan andere zenders. en dus bepaalde zender gebieden net niet voldoende signaal hebben om van analoog naar digitaal omgezet te kunnen worden. Ik zou zeggen probeer het eens. Bij mij werkte het perfect.

In 9 van de 10 gevallen ligt het dan ook echt aan inferieure bekabeling. Daar ligt de kabel al 35 jaar in huis, sowieso een kabel die zo dik is als een elastiekje, met een plastic kopje, daar kan de huidige apparatuur niet meer tegen. Heb bij een elektronicazaak gewerkt 7 jaar lang en vaak aangesloten 95% van de gevallen lag het aan de bekabeling

@Triogap, dat is dan wel goede service moet ik zeggen. Uiteindelijk is het toch opgelost, dat is het belangrijkst!

[Reactie gewijzigd door Chrosser op 18 oktober 2013 10:44]

bij mij had ik blokjes bij net 5, ook ziggo gebeld , zeiden ze dat het ook aan de bekabeling lag, het hele huis met nieuwe bekabeling aangesluiten, probleem nog steds niet opgelost, ziggo monteur laten komen,hij checkt me hd kastje, bij andere kanalen 100% signaal, bij net 5 23% signaal...vaag, ook met nieuwe bekabeling werkt het niet en blokjes, hmm wat nu...ff testen met andere hd kastje...een cisco...en ja hoor geen problemen geen blokjes wat so ever..hij had ook nog een zelfde staan die ikzelf had een hr380 samsung....en ja hoor ook blokjes bij net5 ..het lag aan dat net5 op het einde van het frequency bereik lag van het kastje..waarschijnlijk met een toekomstige firmware upgrade wordt dit probleem verholpen..dus nu maar afwachten voor die upgrade dan..tot die tijd kijk ik gewoon in plaats van kanaal 9 op 909..het geen wel geen hd is . maar wel in het frequency bereik ligt van mijn hd ontvanger.
hij had ook nog een zelfde staan die ikzelf had een hr380 samsung....en ja hoor ook blokjes bij net5 ..
Klopt, ik heb exact hetzelfde probleem met die decoder. HD Net 5 is niet te kijken, SD Net 5 wel. Ik dacht eigenlijk gewoon dat ie gewoon stuk was gegaan (interne storing wat toevallig op die frequentie stoort oid), maar blijkbaar ligt het dus niet alleen aan die van mij :). Goed, hij staat toch in de slaapkamer dus het boeit me niet zo heel erg veel.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 18 oktober 2013 15:40]

Het komt niet altijd door een zwak signaal. Vaak ligt het ook aan interferentie met netwerken die in de lucht hangen. Zo is er enkele jaren geleden een zendmast voor digitenne bij mij in de wijk opgezet. Plotseling hadden heel veel mensen problemen met het kijken van Net5 en National Geographic. Die in de kabel op dezelfde frequentie zaten als bepaalde digitenne zenders. Je zag de weken daarna regelmatig een monteur van de UPC in de wijk rondlopen. Kwamen de kabels bij de mensen in huis vervangen, die er last van hadden. Toch goede service. Maar uiteindelijk trouwens dezelfde conclusie, lag aan de kabels.
Waarschijnlijn ligt het dan aan de bekabeling c.q. stekkers die je gebruikt.. bij mijn ouders in eelde ook veel gedoe met digitale TV, alle stekkers vervangen voor goede hirschmann stekkers en nu alle problemen opgelost!
Goede kwaliteit Coax bekabeling en F connectors zijn altijd een pre, en dat is al zo zins de begin jaren 70, eigenlijk te gek voor woorden dat dit anno nu nog steeds verteld moet woorden, het overgrote deel van storingen zijn gerelateerd aan deze.
Ik heb nu al 3 jaar digitale tv en er is nooit mis geweest met de ontvangst of blokjes... (ja een keer een storing) en sinds enkele weken is dit probleem naar voren gekomen, heb de bekabeling ook niet aangeraakt... Maar goed zal de bekabeling nog wel een keer controleren. TV zegt zelf dat het signaal gewoon 99% is...
's ochtends werkt het wel normaal maar 's avonds klappen die 4 zenders eruit, de rest werkt wel gewoon.

[Reactie gewijzigd door ArcticWolf op 18 oktober 2013 11:57]

Dat komt omdat de meeste mensen zaken als kabels en stekkers bij de bouwmarkt halen, terwijl de deze allemaal merkloze meuk in het assortiment hebben en vaak niet eens Hirschmann verkopen. Ik denk dat ook bijna niemand er bij stil staat dat je met een paar meter kabel en twee pluggen van de Gamma al zo je signaal kan verpesten.

Door het voorval met netwerkkabels met stalen en aluminium aders weten we inmiddels ook wel dat je een kabel niet zomaar kan vertrouwen, ook al ziet deze er goed uit.
Ook bij de Deen hangen zeer inferieure plastic stekkertjes in het rek, van het merk Lexro. Zeer instralingsgevoelig en een bron van storingen. Niet te geloven dat dit vandaag de dag nog verkocht wordt.
Dat zijn precies de zenders die bij een zwak signaal er als eerste uitgaan. Ik had hetzelfde argument met Ziggo. Ik heb toen maar een versterker gekocht! Probleem opgelost.
Grappig bij mij vertelden ze dat de regionale zenders juist er als eerste uitgaan want die zijn bij mij zwak tot niet te bekijken.
Ik heb dit ook gehad. Nieuwe bekabeling vanaf de meterkast naar mijn aansluit punt gelegd.

:o Bleek het aan het feit te liggen dat de aansluiting op de tv er niet ver genoeg in zat 8)7
Tv aansluiten op het aop als je er dan nog last van hebt is er iets met de veldverdeler aan de hand dat heb ik ook gehad! En hebben ze de module vervangen.
maar ze kunnen precies zien met welk nummer er gebeld wordt, want ik werd met mijn vaste lijn door een (verkort) menu geloodst. Maargoed, ik vond het wel grappig :)
Als je met 1200 belt (interne helpdesk nummer van Ziggo; is gratis) zien ze dat niet.

Ik bel met de vaste Ziggo lijn altijd 1200...
Uit betrouwbare bron, ikzelf, weet ik dat als je een medewerker van Ziggo zelf aan de telefoon krijgt, dat ze het nummer wel kunnen zien. Kom je bij een callcenter uit wat ingehuurd wordt door Ziggo, dan niet.
Apart. Ik heb meerdere malen een medewerker aan de lijn gehad van Ziggo die mij vertelde niet te kunnen zien met welk nummer ik belde
Dan zat je dus bij een callcenter wat ingehuurd word door Ziggo
Dit is überhaupt niet waar. Dat je nummer in een automatisch menu herkent wordt betekent niet dat de medewerker dit ook kan of mag zien.
Komt omdat die vent bij ziggo werkt met een standaard vragen lijst... En dat doen alle goeie helpdesks om te voorkomen dat ze dingen vergeten te vragen...

Voor hetzelfde geld had jij natuurlijk met je mobiel gebeld..
Dan moet vraag eerst zijn aan zichzelf: Belt de klant via ons eigen netwerk? Zo ja, sla vraag 1 over, modem staat duidelijk aan. ;)

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 18 oktober 2013 09:50]

Maar dan nog hoeft de klant niet via het Ziggo nummer te bellen. GSM kan ook. Zo duidelijk is dat niet in een kantoor ergens in Nederland.

En nee, het is niet te zien met wélk nummer een klant belt
Het opmerkelijke aan dit bericht vind ik eigenlijk het teruglopen van het aantal digitale TV abonnees. Je zou verwachten dat digitale tv min of meer als toekomstbeeld wordt neergezet, en dat je als je eenmaal 'op' digitale TV zit, je er niet meer van af gaat...

Waat zouden die vertrekkende klanten naar toe gaan? Of zou het afnemend aantal digitale tv kijkers het netto resultaat zijn van veel vertrekkende klanten (die internet, tv en bellen niet meer bij ziggo afnemen), en weer binnenkomende internet-only klanten?
Zou het teruglopend aantal digitale TV abonnees betekenen ALLEEN digitale TV.
De gebruikers nemen nu een all in one waardoor ze wel digitale TV hebben met internet en bellen maar niet meer bij de groep gerekende worden.
Volgens mij neemt het totale aantal gebruikers met digitale TV toe, maar dat blijkt niet uit dit artikel (op dit moment)
Ik denk dat het eerder als volgt zit:

- De toename op internet klanten zal grotendeels komen door al bestaande TV klanten die overstappen op een all-in-one abonnement en dus naast hun al bestaande TV abo er ook internet bij nemen
- De afname van de TV klanten komt doordat er ook klanten zijn die internet elders afnemen en juist daar een all-in-one nemen, hierdoor dus geen Ziggo TV meer nodig hebben en dus elders digitale TV afnemen.

Aangezien er geen klanten zullen zijn die internet only bij Ziggo afnemen (kan ook helemaal niet) betekent dit dus gewoon heel simpel dat het totaal aantal klanten van Ziggo afneemt, maar geeft Ziggo er een positieve spin aan door te zeggen "jaaaaa, maar de klanten die we hebben nemen wel meer diensten af!"
De af name van het aantal tv klanten is denk ik toe te weiten aan iets totaal anders . Het toename van het aantal klanten dat een dreambox thuis heeft staan.
Internet van Ziggo en dan voor 10-12 euro goedkoop illegaal alle tv zenders van ziggo kijken.

nee ik niet ik heb een all in abotje voor 35 euro in de maand ik weet niet hoe ze het doen maar ik blijf lekker bij me dsl ;)
Bedenk ook dat anno 2013 TV een steeds minder belangrijk medium wordt.

Veel mensen zijn de voorgekauwde pulp en de reclame beu en kijken alleen nog wat ze echt willen zien via internet, met iets als uitzending gemist, Netflix of Youtube/Vimeo.

Helaas kan je bij Ziggo alleen internet samen met TV afnemen.

[Reactie gewijzigd door GraasGast op 18 oktober 2013 11:15]

Offtopic: Moet zeggen dat ik bij Ziggo bijna geen problemen heb gehad met digitale televisie.
En als er al een probleem was dan was het een storing of heel soms een kapot apparaat.
On topic:
Ik moet zeggen dat ik toch niet echt op een overname van het moederbedrijf van UPC zit te wachten. Zeker omdat UPC toch echt veel problemen ondervindt met Horizon. Tevens vindt ik UPC toch op bepaalde vlakken wel afwijkt van Ziggo noem een aantal punten:

UPC minpunten:
Betalen per maand voor een decoder.
Internetsnelheid is qua download snelheid goed. Upload maakt UPC niet zoveel uit.
Tevens hoor ik veel mensen klagen over de service van UPC. Ziggo heeft dit in het begin ook gehad toen het net Ziggo heten, maar inmiddels is dit toch allemaal wel netjes opgelost. UPC kent dit probleem van wat ik hoor nog steeds terwijl dit bij hun niet aan de orde moet zijn dacht ik zo.

Pluspunt vindt ik wel dat de prijs bij UPC iets minder is en je bijna hetzelfde krijgt, maar door de problemen met o.a. Horizon zou ik niet naar UPC willen overstappen dit is überhaupt niet mogelijk maar goed.

Ik mag hopen dat het niet gebeurt zo'n overname door UPC(moederbedrijf), maar ja het zal zo maar kunnen gebeuren en wat doe je dan. Want dan is de kabelmarkt inderdaad in handen van 1 bedrijf. Wie weet wordt de kabelmarkt dan toch alsnog opgezet voor andere, maar dan moet je ook maar weer zien wat je er voor krijgt.
Zet geen DECT telefoons op of naast de Samsung Digitale TV ontvangers, deze maken door hun interferentie ontvangst vrijwel onmogelijk.

Met name Discovery was een probleem, wellicht gerelateerd aan de frequentie van deze zender(s).

Bij een vriend stond de Philips Dect er bovenop, even opschuiven en het probleem was opgelost. Ook de plaatsing van de Samsung onder de Sony TV bleek problematisch.

Vanuit dezelfde strekking zou het plaatsen van een wireless router naast de digitale ontvanger een probleem kunnen zijn. (nog niet geconstateerd)
Toen ziggo net begon was het ook echt een bende, veel problemen. Echter na een tijd ging het steeds beter en beter. Ik hoor altijd van veel mensen dat bepaalde postcodes echt slecht werken, veel storingen en op andere postcodes hoor je helemaal niks. Gelukkig wordt dit ook steeds minder. Minder storingen en zeer stabiel met TV/Internet. Tweakers weet er alles van. Wij hebben ze uitgeroepen tot nr1. Internet + TV Provider.

Zelf ben ik ook al jaren trouw aan Ziggo. Al vanaf het begin en eigenlijk nooit problemen gehad. Ik kan dus niks anders zeggen dan 'Ga zo door Ziggo' !
Beetje opmerkelijke titel; zonder TV heb je bij Ziggo geen internet. Je moet altijd voor TV-Standaard betalen. Méér internet abonnees betekent dus méér mensen die televisie afnemen. Of dat signaal je van analoge of digitale TV voorziet bepaal je uiteindelijk zelf of je er een decoder achter zet of niet.

Ik had eerlijk gezegd het tegenovergestelde verwacht; minder internet abonnees en meer mensen die TV kijken. Als ik in mijn familie / kennissen / vriendenkring kijk zie ik dat een deel van de mensen wel TV afnemen bij Ziggo maar internet en telefonie via (A/V/S)DSL afnemen om zo kosten te besparen.

Zo had pap eerst Alles-in-een "Standaard" (20Mbit) van Ziggo. Nu hij enkel nog TV afneemt via Ziggo en internet + telefonie via Canal Digital ADSL laat gaan, bespaart hij over de contractduur van 18 maanden maar liefst ¤ 264,-

Mijn grootouders hebben enkel TV van Ziggo. Mijn oom heeft zover ik weet TV van Ziggo en neemt zijn internet en telefoon ook af van een DSL-provider; al weet ik even niet welke. DSL is voor veel mensen toch genoeg, zolang je dan geen alles-in-1 pakket gaat pakken omdat je internetsnelheid dan inzakt tijdens het TV kijken.

Ik zou graag weer naar Ziggo wisselen om te internetten, maar ik wil niet betalen voor TV-Standaard omdat ik geen TV kijk. Die ¤ 213 die ik daarmee bespaar per jaar geef ik liever aan andere dingen uit. Vandaar dat ik voorlopig vast zit aan een VDSL verbinding.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 18 oktober 2013 09:27]

Ik had dit eerder andersom verwacht, TV heb ik al jaren bij Ziggo en is altijd stabiel en van perfecte kwaliteit. Dat was alleen maar toegenomen sinds de HD kanalen. Internet en telefonie heb ik altijd bagger gevonden van Ziggo. Niemand haalt (bij lange na) het aantal MB downloadsnelheid en toen ik dat nog had, lag ook de telefoon er regelmatig uit. Dat had je dan pas in de gaten als je zelf wilde bellen.
Telefonie en internet heb ik nu via XMSnet via de glasvezel en dat is super stabiel en de max. downloadsnelheid haal ik ook.
Mijn dochter had ook een alles in 1 van Ziggo en heeft ook een keer een nieuw modem toegestuurd gekregen maar internet bleef maar een drama. Ze gaat nu naar KPN glasvezel met alles in 1.
Ik heb een totaal andere ervaring met internet van internet van Ziggo, nooit problemen en krijg op een 60 mbit abonnement ongeveer 59.5 mbit binnen, met de upload is het percentage iets minder. Ook de consumentenbond heeft een tijd terug een test gedaan waar uit bleek dat je bij Ziggo het minste snelheidsverschil hebt met wat geadverteerd wordt.

Telefoneren doen we nooit meer, maar voor zover ik weet hebben we ook daar geen problemen mee. En digitale tv, ja het apparaat is oud en de software brak, maar die kan je natuurlijk prima vervangen door een nieuwer model, en het werkt wel gewoon.

Ik heb niks te klagen! Het is zelfs zo dat ik niet wil overstappen naar glasvezel omdat ik dan van provider moet wisselen.
Je hebt gelijk dat de telefonie (na werkzaamheden van ziggo) er wel eens uitligt, hier wordt je per mail altijd over ingelicht.

Maar problemen over de snelheid bij Ziggo is nieuw voor mij, onder @home gebeurde dat nog wel eens maar sindsdien eigenlijk nooit meer negatieve dingen gehoord over de internet aansluiting. En ik neem aan dat jij ook wel weet dat als de andere kant maar 10 Mbit upload heeft, jij ook dan maar max 10 Mbit kan downloaden vanaf die plek.
Ik snap het niet echt, misschien nogmaals een nieuwe router aanvragen. Zelfs mijn MacBook trekt op 5GHz de volledige snelheid.
Snelheid wordt btw aangeduid in bits en niet in bytes dus 60mb verbinding betekend niet 60MB/s maar ongeveer 6 MegaByte/s. Daarnaast wordt snelheid natuurlijk gemeten via een vaste verbinding en niet via WiFi.

Maar wat WiFi betreft is het zeker een triest verhaal. Heel leuk zo'n dikke lijn van 60 of 100mb maar lever dan ook eens een wifi apparaat die zoiets ook kan verwerken. Die machines die je nu krijgt zijn er echt niet toe instaat en moet je het doen met de helft of nog minder.
Geef mij maar gewoon een analoog TV signaal. Daarmee kan je tenminste gewoon TV blijven kijken als het signaal iets minder is (door bijv. weersomstandigheden, of technisch falen). Het beeld en/of geluid gaan een beetje ruis vertonen, maar dat is altijd -tig keer beter dan blokken, bevroren scherm en weet ik veel wat nog meer. Meer dan voldoende om nieuws en actualiteiten te volgen.
Gaat niet gebeuren, kost te veel bandbreedte..
Volgens mij zijn er nog steeds 25 analoge zenders op de kabel verplicht.
Nee, dat is niet verplicht. Er moeten 25 zenders in het basispakket zitten. Dat mag analoog en/of digitaal zijn. Er zijn al (kleinere) kabelaanbieders die het analoge deel volledig hebben uitgeschakeld.
Ik denk dat de komende jaren het analoge signaal beetje bij beetje wordt uitgeschakeld.
Heb anders nooit problemen gehad met digitale tv, zelfs met een slechtere kabel die ervoor zorgde dat ik maar 20-25% ontvangst had in mijn kamer. Met analoge tv was dit toen meer ruis dan beeld. Alleen sommige zenders werkten niet goed toen, omdat die onder de 20% ontvangst zat. Daarna alles vervangen voor Hirschmann kabels/pluggen en gewoon constant 90+% signaal sterkte en 100%kwaliteit. Vroeger met een Humax decoder. Daarna met mijn Panasonic 50VT30 en ook geen enkel probleem. Zit nu bij UPC nadat ik verhuisd was en ook bij hun werkt de CI+ die je bij hun kan bestellen prima. Analoge TV is om te huilen. Zeker op een 50" TV. Dan wil je eigenlijk alleen maar HDTV. Ookal zijn veel Nederlandse programma's niet HD zien de geupscalede programma's er ook beter uit omdat ze meer bandbreedte en H.264 gebruiken ipv de MPEG2 SD kanalen.
Groot gelijk dat de TV inkomsten wegvallen, ik heb zelf ook alleen maar internet van Lijbrandt. Wel heel even TV gehad met zo'n Amino kastje, maar dat ding is supertraag en ik kijk toch nooit TV. Ik haal mijn series wel van internet af.
oja, en yay Netflix!
Geen televisie? Nou daar moet ik toch echt niet aan denken, leuk dat alles op uitzending gemist is etc. maar ik kijk toch liever series in hd in plaats van die inferieure streams.
Grappig, ik zie in mijn omgeving juist steeds meer mensen die het concept TV wel gezien hebben. Ik heb sinds een maand ook geen digitale TV meer, omdat ik de kwaliteit van de aangeboden programma's op werkelijk iedere zender zo hard achteruit vind gegaan dat ik wel betere dingen met mijn tijd te doen heb. Sorry als dat denigrerend klinkt, maar ik heb het idee dat iedere zender tegenwoordig gericht is op een publiek dat geen trek heeft in feiten, achtergrond en duiding. Het is sensatie en hersenloos vermaak wat de klok slaat in televisieland, zelfs bij zenders die, als je op hun naam afgaat, pretenderen educatief verantwoorde content te tonen (The Learning Channel, Discovery, National Geographic :/ ) Ik denk dat ik minder dan de top 1% van de content die wereldwijd gecreëerd wordt het kijken waard vind, en die is helaas zelden tot nooit te vinden bij Nederlandse aanbieders.

Alles dat ik nog kijk komt via internet binnen, en de kwaliteit is minstens zo goed als wat ik eerst via de HD-decoder van Ziggo binnenkreeg.
De video on demand service van ziggo is wel goed,beeld is 720p/1080i alleen het geluid is dd2.0 dat vind ik jammer.
Heb zelf toch het beste ervaring met Ziggo. Ik wil namelijk zelf geen aparte STB's bij mijn TV hebben. Echter biedt tegenwoordig alleen Ziggo dit door middel van een CI-Module.

Dat is namelijk de reden dat ik niet overga op glasvezel.
Zelf kijk ik nog naar het alternatief: glasvezel voor telefonie en internet plus Ziggo voor televisie. Als je nu het duurste abonnement van Ziggo hebt, dan kom je qua prijs vaak op hetzelfde uit.
Klopt, heb je helemaal gelijk in. Echter merk ik vaak dat mensen nog problemen hebben met glasvezel.

Slechte connectie, Lijn oversold dat soort dingen. Glasvezel is goed voor Internet echter staat het nog te erg in de kinderschoenen.
Huh? Sinds ik een paar jaar glasvezel heb zijn er geen internetstoringen meer, gewoon niet, helemaal geen storing. Je kunt altijd de maximum snelheid halen. Er is m.i. geen stabielere vorm van internet dan glasvezel.
Ik denk met weemoed terug aan de 8 jaar FttH voor mijn verhuizing:
1 keer downtime tgv een foutje van de provider die vergat met te vertellen dat mijn statische ipaddr gewijzigt werd.

Daarvoor 4 jaar xs4all waar 1 keer de verbinding niet terug kwam na een storing in de nacht waardoor ik de speedtouch moest resetten om de verbinding te herstellen.

Daarvoor een paar jaar (wat nu) UPC kabel is, wat ik tegen beterweten in maar heb aangeschaft aangezien DSL niet vooruit te branden is met de magere 10Mbps/1Mbps (waar ik een paar maanden geleden 100Mbps/100Mbps):
vrijwel elke week moet het kabelmodem wel eens gereboot worden omdat er gewoon geen bitje meer op/van de lijn gaat/komt. Nee, het geen bekabelingsprobleem in huis (rechtstreeks op waar de kabel binnenkomt met een korte meegeleverde kabel). Wellicht buitenshuis, de buren hebben immers dezelfde klachten. Voor mij past het binnen het verwachtingspatroon, kwestie van een schakelingetje maken een relais schakeld indien UPC weer eens een x aantal minuten down is.
Is het niet gewoon dat de 2,7% TV-klanten overgestapt zijn naar alles-in-1 bij Ziggo?
Lijkt mij ook. Volgens mij gewoon een verschuiving van TV only naar Alles in één.
Zelf heb ik dit ook gedaan.

Nog niet geheel tevreden qua internet tov van glasvezel wat ik voorheen had. Na diverse contacten met de helpdesk nog niet het gewenste resultaat. Thuiswerken via Citrix kan niet, omdat de verbinding telkens wegvalt. Voorheen geen last van. De tip van de helpdesk was het veranderen van mijn wifi channel. Veel channels geprobeerd, maar niet het gewenste resultaat.
Buiten het thuiswerken probleem om geen problemen met het internet qua wegvallen en snelheid!

TV kwaliteit is ongeëvenaard. Nog nooit problemen gehad!
Wij hadden met het modem van Ziggo ook wat problemen, voornamelijk slecht bereik met WiFi. We hebben nu zelf een router gekocht en het modem in bridge laten zetten en alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. :)
Ik heb inderdaad aan een ander modem zitten denken. Maar ik kom van glasvezel af waar het out of the box goed deed.
In mijn beleving moet het "af fabriek" goed werken.
Welke router heb je gekocht en wat heeft dat gekost?
Elke keer als ik dit soort berichten over UPC of Ziggo lees krijg ik het gevoel dat dit meer zegt over het aantal mensen dat in hun 'zone' is komen wonen dan iets anders. Vooral als je ziet dat er meer all-in-1 klanten bij zijn gekomen, dat zijn meestal toch de nieuwe klanten.
Misschien wel leuk om de cijfers van UPC er naast te leggen en te kijken of ze overeenkomen, hetzij de andere kant op uiteraard.
Ik vind het belachelijk dat ik niet van Ziggo af 'kan'. Simpelweg omdat ik bij KPN of TELE2 een te trage lijn krijg. Verder heb ik niet echt opties. Ik baal daar echt van. |:(
Best "fijn" inderdaad dat de KPN zijn netwerk heeft moeten openstellen voor jan en alleman en dat de kabelaars nog altijd monopolisten zijn op hun netwerk... :S
Ik denk ook niet dat we er met zijn allen beter van zouden worden als allerlei bedrijven de kabel zouden mogen gaan benutten. Een apart bedrijf dat de infrastructuur beheert allemaal losse bedrijven die er content op mogen aanbieden. Er zal behoorlijk geïnvesteerd moeten worden in aanpassingen aan de infrastructuur om dit mogelijk te maken en op andere vlakken is de constructie met een aparte infrastructuurbeheerder ook niet echt succesvol te noemen.
Ook de prijs van de huidige abonnementen is ook niet zodanig hoog dat concurrentie gewenst is en hetzelfde geldt voor de kwaliteit van Ziggo die (uitzonderingen daargelaten) gemiddeld genomen erg goed is.
Er zal behoorlijk geïnvesteerd moeten worden in aanpassingen aan de infrastructuur om dit mogelijk te maken en op andere vlakken is de constructie met een aparte infrastructuurbeheerder ook niet echt succesvol te noemen.
Die technieken zijn er al jaren, ik kan me niet voorstellen dat dat niet in docsis zit (evc/vlans). Een snelle search levert op dat dat gewoon supported is. En in de glasvezel projecten waar ik mee te maken heb is het infrastructuur beheer en open toegang tot het netwerk goed geregeld.
Ook de prijs van de huidige abonnementen is ook niet zodanig hoog dat concurrentie gewenst is en hetzelfde geldt voor de kwaliteit van Ziggo die (uitzonderingen daargelaten) gemiddeld genomen erg goed is.
Kabel is duur als je alleen maar internet wil (schotel en digitenne (beide FTA) zijn goedgenoeg voor de dingen die je live wilt zien). Het goedkoopste abonnement bij Ziggo (20/2) is 1 EUR/maand goedkoper dan het 100/100 abonnement dat ik had. UPC is 7 EUR goedkoper (50/2.5). Alle andere abonnementen zijn duurder.
Met de hoeveelheid reclame en onderbrekingen van tegenwoordig is het vele malen makkelijker om voor dat geld een snellere internet verbinding te nemen en alles te streamen waar mogelijk of te downloaden. Een film kijken op de commerciële zenders is niet te doen.

[Reactie gewijzigd door Katsumii op 18 oktober 2013 09:18]

Ziggo is voor mij 100% betrouwbaar. TV is storingsvrij, telefonie prima en internet is super snel en stabiel, ik haal daar ook 95% van de maximum snelheid . Ik heb daar wel de bekabeling thuis voor aangepast en een kwalitatief goede splitter gebruikt. Mijn internetverbindingen zijn via een kabel, want ik heb gemerkt dat wifi gewoon niet zo stabiel is. Ik heb dat ook bij anderen gedaan en ook die hebben geen problemen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True