Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 156 reacties
Submitter: Philos31

Google zal de Nexus 5 aanbieden vanaf 349 dollar voor de 16GB-versie, wat omgerekend inclusief btw uit zou komen op ongeveer 310 euro. Dat blijkt uit de productpagina die Google donderdagnacht kortstondig online had staan.

De productpagina bevestigde daarmee eens te meer de naam van de smartphone, die inderdaad Nexus 5 zal gaan heten. De opvolger van de Nexus 4 kostte voor de 16GB-versie hetzelfde, maar van die smartphone is ook een 8GB-versie die voor 299 dollar in de Play Store te koop was.

Het gerucht gaat al langer dat de Nexus 5 in versies van 16GB en 32GB te koop zal zijn, waarbij de duurdere versie ook een grotere accu zal krijgen. De door LG gemaakte Nexus 5 zal draaien op Android 4.4. Op het screenshot dat zichtbaar was op de productpagina is af te leiden dat er diverse wijzigingen zijn doorgevoerd in de interface. Zo zijn diverse elementen nu transparant, waaronder de knoppenbalk. Ook zijn de iconen in de notificatiebalk niet langer blauw en wit. Tot slot is het logo van chatapplicatie Hangouts te zien waar voorheen de sms-app stond, al is dat geen verrassing meer.

Dat Google de pagina per ongeluk online had staan, lijkt als eerste te zijn opgemerkt door twitteraar BWFeldy. De pagina, die in Nederland niet te bekijken is omdat Google hier geen Nexus-toestellen verkoopt in de Play Store, heeft een tijdje online gestaan en is daarna door Google weer offline gehaald. Wanneer de officiële presentatie volgt, is onduidelijk. Geruchten gaan al langer over eind oktober of begin november.

De Nexus 5 zal vermoedelijk in november uitkomen in diverse landen, waaronder Duitsland en Frankrijk. Een release in Nederland van de Nexus 4 volgde pas afgelopen voorjaar, het ligt voor de hand dat met de Nexus 5 de release in Nederland ook later zal plaatsvinden.

De smartphone van Google krijgt volgens veel geruchten een 4,95"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels. De processor wordt een Qualcomm Snapdragon 800, met vier Krait 400-processorkernen op 2,3GHz en een Adreno 330-gpu, bijgestaan door een werkgeheugen ter grootte van 2GB. De camera zal vermoedelijk een 8MP-camera met optische beeldstabilisatie worden.

Nexus 5

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (156)

het toestel zal zeker geen 310 euro kosten in nederland.

het is wel een interessant toestel en zal hopelijk niet pas in maart/april in nederland uitkomen tegen een veel hogere prijs.

hopelijk wordt dit binnenkort ook beschikbaar via de google play :)
Ik gok dat "we" hem weer uit de vs moeten halen. Dan is hij kaal 255 euro. Als je hem shipped en douanekosten moet betalen komt er 60 euro btw bij op. Nog 12,50 voor de postdienst erbij, dus dan heb je hem voor 327,50 in huis, ex kosten voor de doorstuurservice
de garantie afhandeling is dan wel weer een groot nadeel.....
Waarom dat? Het gaat toch om een lg? Gewoon bellen naar lg Nederland.. Zelfde geld voor htc of Samsung, of het toestel nou uit Polen of China komt de garantie word hier gewoon afgehandeld hoor.
Garantie krijg je in Nederland van de verkoper, niet de fabrikant. Als de fabrikant wel iets voor je doet is dat uit coulance, daar kan je niet op rekenen.
Zoals hierboven al aangegeven: je neemt contact op met de verkoper (in de VS), die VERANTWOORDELIJK is voor de garantie, maar deze laat UITVOEREN door een lokaal bedrijf, in NL dus.

Aannemer en onderaannemer, zeg maar ;-)
Je hebt alleen wel te maken met het Amerikaanse garantiesysteem en de grote kans dat je hem naar Amerika moet sturen.
De verkoper heeft contacten en contracten met reparatiebedrijven in de omgeving. Je kunt van de Amerikaanse Amazon.com (ik noem maar wat) niet verwachten dat ze een kort lijntje met LG Nederland hebben. Het is niet hun fout dat jij via doorstuurservices en proxies het voor elkaar krijgt om een toestel te kopen dat zij alleen aan inwoners van de VS willen verkopen.

Je hebt wel recht op garantie, maar dan moet je toestel vrijwel zeker naar de VS om door de verkoper doorgestuurd te worden naar het lokale reparatiedepot. Daarna moet hij terug naar de EU en daarvoor mag jij ook betalen. Ik wacht liever even tot hij in D'land beschikbaar is :)

Uiteraard zijn er uitzonderingen. Met mijn Lenovo-laptops bijvoorbeeld heb ik nooit iets te doen gehad met de verkoper, aangezien ze geregistreerd staan bij Lenovo zelf en je daar ook garantieuitbreiding kunt kopen, bijvoorbeeld voor wereldwijde on-site garanti. Maarja, dat is garantieuitbreiding, niet standaard.
Mocht bovenstaande procedure niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd, dan kunt u contact opnemen met het door LG erkende en gecertificeerde reparatiecentrum Dynafix, waar Belsimpel haar reparaties aan uitbesteedt. Bij Dynafix kunt u uw product telefonisch ter reparatie aanmelden via 034-8462818. Dynafix is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot 16.00 uur. Let op dat u de pakbon (dit is de factuur) van Belsimpel.nl bij de hand heeft, dit is uw garantiebewijs.

Dynafix IS het reparatie punt van oa LG.
Bellen naar korea schiet niet op nee, daarom hebben hun dynafix.
Ja die keuze ligt bij jezelf.
Zelf vind ik het prettiger om het direct via de fabrikant te doen, scheelt heel veel tijd.
Stel je levert hem in bij een winkel.
Toestellen worden (even voorbeeldje) op de donderdag opgehaald om 2 uur, jij levert je telefoon in om 3 uur. Dan wacht je tot de eerst volgende keer wanneer dynalogic de toestellen komt ophalen, hopelijk 2x per week, dus de dinsdag. Dan ligt je telefoon vanaf donderdag tot en met dinsdag in de winkel niks te doen, dan nog vanaf de winkel naar dynafix en etc.

Doe je het direct via de fabrikant dan heb je um veelal 2x zo snel terug, heerlijk toch?:D
Nee. Je hebt officieel niets met LG te maken
Uhm, jawel hoor. In de tijd dat ik werkzaam was voor LG, Samsung en HTC kregen wij gewoon de nexus toestellen ter reparatie. Google zelf heeft geen reparatie centrum voor de nexus toestellen, dat doen gewoon de fabrikanten die ze maken.
Land van herkomst maakt ook 0.0 uit, je kan ze gerust bestellen in Amerika en de garantie via LG Nederland laten lopen, geen enkel probleem.

@NotSoSteady
Ook maakt het niet veel uit of je een factuur hebt of niet, zolang er fabrieksgarantie op zit (dit kan je via de website of helpdesk laten controleren) is er helemaal niks aan de hand.
Heb je wel een factuur is dat altijd mooi meegenomen, zolang er het IMEI opstaat is er wederom niks aan de hand, als de factuur van Google of van MediaMarkt is maakt geen drol uit. Gewoon bij een service punt inleveren en het word kosteloos allemaal afgehandeld...

Rare reacties hier dat het allemaal niet zo is.. Terwijl ik uit praktijk ervaring spreek en +0 krijg, mensen die min of meer onzin verkondigen krijgen +1 of meer?

Stel je hebt geen factuur, dan kijkt het reparatie centrum (veelal dynafix) of er garantie op zit op basis van het SN nummer. Is dat zo word je reparatie gewoon uitgevoerd, of het een chinees model betreft of een duits of nederlands maakt allemaal NIKS uit

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 18 oktober 2013 09:16]

De garantie van een Nexus toestel is zeer ingewikkeld.

Meer hierover kan je lezen op deze link

Ik zal nooit meer een Nexus toestel uit het buitenland kopen, in mijn geval Duitsland. Factuur of niet, het word niet zondermeer kosteloos afgehandeld.

Ik kan iedereen aanraden om gewoon in Nederland een toestel te kopen, want dat maakt de afhandeling een stuk handiger. Zeker in een gerechtelijke procedure. In mijn geval moesten MediaMarkt Nederland en ikzelf bakzeil halen omdat LG (en dus de afdeling waar JeroenC werkte) het vertikt om hun verantwoordelijkheid te nemen.

Dus: Nexus uit het buitenland? Dat is een keiharde no-go heren.
Ik zal nooit meer een Nexus toestel uit het buitenland kopen, in mijn geval Duitsland. Factuur of niet, het word niet zondermeer kosteloos afgehandeld.

Ik kan iedereen aanraden om gewoon in Nederland een toestel te kopen, want dat maakt de afhandeling een stuk handiger. Zeker in een gerechtelijke procedure. In mijn geval moesten MediaMarkt Nederland en ikzelf bakzeil halen omdat LG (en dus de afdeling waar JeroenC werkte) het vertikt om hun verantwoordelijkheid te nemen.
In beginsel heb je als consument te maken met de verkopende partij. Waar die op zijn/haar beurt de spullen van betrekt maakt in principe niet uit. Dat is de wettelijke garantie die je standaard hebt. Deugdelijk product, minimale levensduur die je mag verwachten, etc...

Fabrieksgarantie is de garantie die de fabrikant als 'extra' geeft, zoals ook blijkt uit de link die jij geeft. Vaak komt die fabrieksgarantie ongeveer overeen met de wettelijke garantie, maar het moet de koper in ieder geval het idee geven dat de fabrikant enorm in zijn product gelooft en bereid is dat te 'garanderen'.

Het voordeel van die fabrieksgarantie is dat de consument niet noodzakelijkerwijs terug moet naar de verkoper, die inmiddels om wat voor reden ook misschien zelfs niet meer actief is , maar zich direct tot de fabrikant kan wenden. Die laatsten staan echter niet te trappelen om toestellen uit een ander land dan dat van de koper te repareren, om de simpele reden dat ze liever hebben dat er prijzen betaald worden die zij zelf voor ieder afzonderlijk land hebben bepaald. Dus traineren ze soms erg graag.

Verder komen die toestellen vaak wel in dezelfde reparatiecentra terecht, die soms zelfs op Europees niveau opereren. Of een fabrikant heeft er zelf een, of ze huren daarvoor een extern bedrijf in. Het is daarnaast ook zo dat de verkoper contractueel (tussen fabrikant/leverancier en verkoper dus) ook helemaal niet meer aan een product mag sleutelen, omdat de fabrikant/leverancier anders niets meer aan de verkoper vergoedt. Een 'mooi' voorbeeld daarvan is de Harense Smid. Die stond vroeger bekend om hun goede service en eigen technische dienst, die spullen doorgaans goed en vooral ook snel repareerde. Niet opsturen, weken wachten, enzovoort. Nu fabrikanten in zo'n geval niets meer vergoeden aan de verkopers, zijn de technische diensten van die laatsten ook verdwenen. Daarmee kan de Harense Smid zich dus niet meer onderscheiden, waardoor een rechtvaardiging van hun hogere prijzen is weggevallen. Dit terzijde, maar wel om aan te geven dat, hoewel je als consument juridisch te maken hebt met de verkoper, je praktisch gezien altijd bij de fabrikant uitkomt.

Daarom vragen verkopers bij problemen ook vaak direct contact op te nemen met (het (ingehuurde) reparatiebedrijf van) de fabrikant, om tot een zo snel mogelijke afhandeling te komen. Probleem daarbij is dat het daardoor voor de consument onduidelijk wordt met wie hij/zij juridisch nu eigenlijk te maken heeft. Waar te claimen als de reparatie niet naar wens gaat? Het bekende 'vochtschade-probleem' bijvoorbeeld.
Wat het lastig maakt, is dat er sprake is van 2 soorten garanties: De wettelijke garantie die je kunt vorderen op de verkoper, en de fabrieksgarantie. Zorg dat altijd duidelijk is welke garantie wordt aangesproken. In Nederland lijkt me de wettelijke garantie doorgaans te prefereren, omdat die eenduidig is vastgelegd en er behoorlijk wat jurisprudentie over is te vinden. Koop je echter in het buitenland, dan is fabrieksgarantie wellicht te prefereren, omdat je anders met taal en jurisprudentie van een ander land te maken krijgt waarbij het nog een complicerende factor is dat je daarvan geen inwoner bent. Als de fabrikant van slechte wil is, omdat je voor eenzelfde toestel dus in een ander land minder hebt betaald, kan hij de zaak dus traineren omdat ie weet dat het moeilijker voor de consument is zijn/haar recht te halen. Hoewel de kans dus groot is dat het toestel in hetzelfde reparatiecentrum komt te liggen.
Ik geloof dat je met traineren MediaMarkt Nordhorn Duitsland bedoelt. Maar idd ook het reperatie centrum.

Ik zag de emailwisseling van MediaMarkt Nederland en het reperatiecentrum. 30 emails later gaven zij nog steeds hetzelfde antwoord. De garantie is vervallen. Terwijl MediaMarkt Nederland en ikzelf wisten dat het het een toesteldefect was.

Toen werd het tijd voor een rechtszaak. Juridisch adviseur aan de lijn. Maar de afwikkeling kan een jaar duren en is ook financieel zeer complex. Doordat de retailer buitenlands is.

In het algemeen kan je dus zeggen dat je een risico neemt door een Nexus 4 of 5 in het buitenland te kopen. Omwille van wat jij ook schrijft.

edit typos

[Reactie gewijzigd door drogeworst op 18 oktober 2013 11:46]

Haha sorry hoor, maar waarom je met een persoonlijke k*t opmerking komt: dat JeroenC (ik dus) het vertik om mijn verantwoordelijkheid te nemen gaat een tikkie te ver, toch?

Het probleem ligt hem dus ook niet bij Dynafix, maar bij LG. Als hun om 1 of andere reden aangeven een telefoon niet te maken, dan kan je die niet maken. Ofja kan wel, met alle gevolgen van dien.

Ik ben werkzaam geweest voor HTC en Samsung, LG zat ook bij ons, waardoor ik uiteraard contact had met LG personeel.

Ik vind het in ieder geval spijtig om te horen dat het bij jou zo gegaan is, hopelijk ben jij de eerste en de laatste geweest met dit probleem.

Zelf zal ik nooit een LG aanschaffen (althans zeg nooit nooit), niet alleen vanwege jou verhaal, maar vanwege slechte support van LG.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 18 oktober 2013 21:48]

Dat hoop ik ook. En ik bash niet op jou als persoon. Wel op een slechte garantie afhandeling van zowel MediaMarkt Nordhorn Duitsland, als het het reparatie centrum die LG inhuurt.

En als laatste: het was idd mijn pech. Hopelijk ben ik de laatste die dit overkomt. Het lijkt echter een gehaaide ondernemerstruc van MediaMarkt Nordhorn Duitsland.
Ja maar ergens zit het probleem bij LG zelf, de rest draagt op wat gezegd word.
LG zegt bijv NEE tegen Dynafix, dan zal Dynafix NEE tegen MediaMarkt zeggen waarbij MediaMarkt weer NEE tegen jou zegt.
Dus word je eerst boos op mediamarkt, hun geven dynafix de schuld, dus ben je boos op dynafix. Terwijl beiden bedrijven machteloos staan. Zo'n rechtzaak zul je dan ook nooit winnen. Of je vecht het met LG aan.
Juist. Die complexheid heeft dit akkefietje in zich.

Inmiddels heb ik vanmiddag mijn Nexus 4 gerepareerd kunnen ophalen. Vers van Dynafix. Alsof ze Tweakers volgen...

100 euro lichter, maar wel iets wijzer wb garantie en buitenlandse aankopen.

OT: en de Nexus 5 bestel ik bij MediaMarkt Nederland. Wanneer het zover is. En ja zij zijn veel te duur. Maar ik betaal dat graag extra ;)

[Reactie gewijzigd door drogeworst op 18 oktober 2013 22:33]

Hoezo is dat een no-go? Je kan gewoon naar de MediaMarkt in Duitsland gaan om daar de garantie af te handelen.
Klopt. En daarmee zou mijn Nexus 4 naar alle waarschijnlijkheid ver boven de 1000 euro zijn gekomen.

De aankoop bij MediaMarkt Duitsland is soepel. Echter de garantie afhandeling is uitermate complex. Even naar Nordhorn voor een snelle fix was prima geweest. Maar als je direct al het nieuws krijgt dat de fabrieksgarantie vervallen is door een defect buiten jouw schuld om dan volstaat 1 ritje Nordhorn niet meer.

Ik ben in totaal 9 keer bij MediaMarkt Nederland geweest en 2 maanden later heb ik mijn toestel nog steeds niet terug. MediaMarkt Nordhorn Duitsland heb ik afgeschreven. Ik koop er nooit meer iets. Ik heb er zelfs aan gedacht om Google zelf hiervan op de hoogte te stellen. Een incapabele retailer zoals MediaMarkt Nordhorn zou het onmogelijk gemaakt moeten worden om überhaupt nog te leveren buiten hun lokale werkgebied.

De crux zit m erin dat je als retailer op de hoogte moet zijn van de Europese leveringsvoorwaarden die gelden voor een ieder die Europees ingezetene is. En het moet gezegd: MediaMarkt Duitsland is volstrekt niet op de hoogte. Een naar alle waarschijnlijkheid Oost Indisch.

Ik besef mij: ik heb pech gehad met een defect buiten mijn schuld om met mijn Nexus 4. MediaMarkt Nederland lost het in de minne op, en dat is maar goed ook.

Daarom mijn advies ook: koop nooit maar dan ook nooit nieuw product uit het buitenland. De garantieafhandeling is te complex voor een vlotte afhandeling. Er is simpelweg teveel wetgeving waardoor, in dit geval MediaMarkt Nordhorn Duitsland, retailers een slaatje proberen te slaan door het niet verlenen van garantie.

Dit hele proces heb ik uitgebreid uitgezocht met een juridisch adviseur. Veel te complex. Besteed liever ¤ 100,- meer en wacht geduldig tot het product in Nederland leverbaar is.
Oké ik heb ervaring met de HTC NEXUS en de SAMSUNG NEXUS, en LG smartphones.
Zo heb ik een htc nexus uit frankrijk, polen, en etc voorbij zien komen. Allemaal gewoon binnen de garantie afgehandeld op basis van SN.
Zelfde verhaal voor de samsung nexus
Zelfde verhaal voor de lg telefoons.

Dat sommige helpdesks het niet zo goed weten allemaal, en de twitter zoals ik net las ook onbeduidend slecht is kan ik niet veel aan doen. Nogmaals ik spreek uit praktijk ervaringen en niet op basis van google resultaten en twitter.
uit ervaring van collega's en het internet kan ik je vertellen dat het niet helemaal klopt wat je zegt.

toestellen zonder factuur konden worden gerepareerd maar men kreeg wel een gepeperde rekening voor geschoteld.

tevens werden bepaalde geimporteerde toestellen (oa nexus 4) simpelweg geweigerd.

dat jij er veel aangeleverd kreeg vanuit je werk wil ik best geloven maar dat dit niet slechts een klein percentage van de totaal aangeboden toestellen betreft wil ik zeer zeker niet uitsluiten
Uhm Dynafix is de grootste reparatie depo in de benelux, daar komen duizende telefoons per dag binnen.
Daar werden dit soort gevallen absoluut niet geweigerd en er werden ook geen prijsopgaves gemaakt zolang de reparatie binnen garantie viel (dus geen val of waterschade :))
Ik heb telefoons uit mijn voorbeeld gewoon gemaakt, chinees, taiwanees, pools, frans, duits, engels maakt allemaal niks uit. Enige nadeel kan zijn is dat het mainboard niet op voorraad is.
Stel er zit een bepaalde chinese lock op dan duurt het even voordat die op voorraad is. Maar geen kosten hoor;.
Je zegt dat je uit ervaring spreekt, nou mijn ervaring is inmiddels vertaald in een artikel op tweakers:
http://tweakers.net/nieuw...t-virtuele-providers.html
Haha, dit gaat om een UPDATE.
LG wilde heel graag deze update geven op het reparatie depo, maar was vrijwel niet te doen doordat Google de update niet uitgaf aan LG.
Stel het is andersom: Google staat er volledig buiten, en stel de software fout kwam door LG. Wat wilt het reparatie centrum in de benelux van LG daaraan doen? Hun repareren met de middelen die ze van LG krijgen.
Stel jou LG kwam uit Amerika dan had dat toestel diezelfde rechten als een LG die verkregen is in NL... (Dat is namelijk waar we het over hebben.)

Dit heeft niks ermee te maken dat LG geen toestellen hier repareert. Het heeft ook niks ermee te maken met waar je je telefoon gekocht heb.

Of bedoelde je jou reactie niet op mij?

Uit jou artikel:
De Nederlandse afdeling van LG gaat het aankaarten bij het hoofdkantoor in Zuid-Korea. "LG vindt de situatie zeer vervelend en begrijpt dat de Nederlandse Nexus-gebruikers een oplossing zoeken. LG Electronics Benelux heeft dan ook het hoofdkantoor in Zuid-Korea geïnformeerd over de situatie, zodat zij Google kunnen vragen om het probleem in de software op te lossen."

Wat heeft dat ermee te maken dat sommige tweakers hier aangeven dat een LG uit Amerika niet gerepareerd kan worden binnen de Benelux?

Zelf keek ik zo goed als nooit naar de factuur die de klant netjes erbij stuurde, sn nummer intikken ging veeel sneller, stel de fabriek garantie was eraf dan deed ik uiteraard even moeite om de factuur te bekijken.. En dan maakt het niet uit of op de factuur als winkel naam staat: ali baba turkie of mediamarkt nl.
Zolang het klopt wat erop staat is er niks aan de hand.. En dat is nou net waar de discussie om ging.

Niet om het feit dat LG of Google geen update uitbracht voor sommige met een ''goedkope'' provider.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 18 oktober 2013 20:17]

Mijn god wat een bullshit verhaal... om even te reageren op je laatste opmerking over 'goedkope' provoders - een MVNO is een virtuele operator die gebruik maakt van het netwerk van een ander. Bijvoorbeeld Hi, volledig KPN dochter, maar geen eigen netwerk. Of noem je Hi ook 'goedkoop'?

Je hele verhaal klopt trouwens niet, het artikel waar ik naar verwijs gaat over het feit dat voor de Nexus 4 op geen enkele manier service wordt verleend op de software van het toestel, waarbij LG de fabrikant is die deze software op ZIJN HARDWARE meeleverd, ergo ook verantwoording hiervoor draagt. En ik heb een factuur, ik heb gebeld met LG, ik ben terug gegaan naar de winkel én ik heb Dynafix gebeld en het verhaal is bij allemaal hetzelfde; sorry, maar de SW is van Google, daar kunnen wij helaas niets aan veranderen. Mijn punt is dan ook dat garantie, facturen en belofte's van fabrikanten, winkeliers of wie dan ook waardeloos zijn als het gaat om Nexus apparaten met software problemen. PUNT.

- edit - sorry voor de emotie, maar je voelt je als consument in deze situatie volledig machteloos. En blijkbaar komen de Google's en LG's ermee weg...

[Reactie gewijzigd door involver op 19 oktober 2013 21:38]

Het ging erom dat jou reactie met jou link totaal niet relevant was met mijn reactie.
Iets als lamsvlees met een batterij vergelijken, ik begrijp nog steeds niet wat je mij probeert te zeggen.
Of was jou reactie (die met 1 of andere link naar een software probleem:P) helemaal niet op mij gericht?

Ik begrijp inderdaad dat je problemen met software gehad heb, en niemand je kon helpen. Maar dat heeft toch helemaal niks met het land van herkomst te maken van jou telefoon? Want daar ging het over 8)7
Uit je eigen post:
Uhm, jawel hoor. In de tijd dat ik werkzaam was voor LG, Samsung en HTC kregen wij gewoon de nexus toestellen ter reparatie. Google zelf heeft geen reparatie centrum voor de nexus toestellen, dat doen gewoon de fabrikanten die ze maken.

Niet waar dus....

Verder zeg je:
Land van herkomst maakt ook 0.0 uit, je kan ze gerust bestellen in Amerika en de garantie via LG Nederland laten lopen, geen enkel probleem.

Ook niet correct dus in de situatie LG Nexus 4, zoals in het artikel te lezen is wat ik aanhaal.

Wat begrijp je of wil je nu niet begrijpen? Het gaat hier ook niet om mij of de problemen die ik heb met mijn toestel. Punt hier is (nogmaals) dat zowel LG als Google niks voor je willen/kunnen betekenen in Nederland, of je nou een Nederlands, Oost-Duits, Chinees of Amerikaans toestel hebt met factuur, originele verpakking met een strik erom, als het gaat om een software issue. In mijn ogen een relevant gegeven gezien het artikel waar we allemaal op reageren...
Ja klopt, dan doel ik in dit geval op hardware issues en niet software.

Indien LG aangeeft tegen Dynafix het probleem ligt in Android, (android is van google even ter attentie) dan sta je als reparatie depo met de rug tegen de muur en is het afwachtten wat LG of Google besluit te doen.
Heeft er niks mee te maken dat tweakers niet bang hoeven te zijn een toestel te importeren. Een toestel in het algemeen, of dat nu htc of samsung of lg is. Het word gewoon gemaakt in Nederland, mits er een oplossing is uiteraard.
Je kan niet iets maken waar geen fix voor is!
Zucht - het toestel wordt geproduceerd door LG. LG krijgt hiervoor bijvoorbeeld de camera module, display, accu, cpu en software aangeleverd door derden. Is LG dan nog steeds niet verantwoordelijk voor alle gebruikte componenten die in zijn geheel als één toestel worden aangeboden?

Nee, uit het buitenland halen maakt niet uit en nee, als ergens geen fix voor is, valt er niets te fixen (is er wel, maar goed dan moet je het hele artikel lezen en das blijkbaar teveel gevraagd). En dat is nou juist (voor de vierde keer) het punt, met een LG Nexus heb je blijkbaar niet dezelfde reparatie/garantie rechten als een LG G2 om maar wat te noemen. Immers, LG zegt 'helaas maar de software is niet van ons, kunnen we niets aan doen' terwijl juist LG de partij is om samen met Google naar een oplossing te zoeken.
Dat kan zo kloppen als je pech hebt.
Gelukkig dat je gewoon even zegt: uit het buitenland halen maakt niet uit, want daar ging het in de discussie die ik had even om, he-he goeimorgen:D
Waar vind ik dan zo'n servicepoint?
LG wil mijn Nexus 4 niet rechtstreeks aannemen. Moet via winkel van aankoop...
Ga naar een HTC of Samsung service punt, en laat hun het opsturen. De Site en alles van LG is op dat gebied onduidelijk.
Zelfs via Twitter vermelden ze dat hij via winkel van aankoop moet. Als het ni zou lukken, moest ik maar mail sturen.
Gedaan, maar ze weigeren nog steeds...

https://twitter.com/LG_WE...atuses/390085482715299840

[Reactie gewijzigd door fl1p op 18 oktober 2013 11:17]

Wanneer dat geen mogelijkheid is, stuurt u uw verzoek dan via e-mail.
Ik denk dat hij doelt op een e-mail naar LG
Ik zal het eens voor je nazoeken hoe dat precies zit anno eind 2013 (ik spreek over alle tijd voor begin 2013.
Idd, deed ik, naar LG, maar ze blijven weigeren. Eens een PB gestuurd, nu vragen ze m'n IMEI-nr, om na te gaan of het er zeker één is die in Benelux is aangekocht. Ik wacht op antwoord... :)
Ja de reparatie loopt wel via LG, maar je hebt op geen manier een overeenkomst met LG. Dus als je garantie wil claimen moet je toch echt bij Google zijn. Dat het uiteindelijk door LG wordt gerepareerd is logisch, maar de papierwinkel zal Google moeten afhandelen.

Lijkt me.
In Nederland wel, aangezien de producten hier niet via de Google Play Store worden verkocht.
Tuurlijk niet. LG fabriceert het ding in opdracht van Google. Of wou je Foxconn aanklagen als je iphone niet goed werkt?
Je hebt als koper niks met fabrikant te maken(of moet rechtstreeks bij hun hebben gekocht, zelf importeren valt daar uiteraard buiten), consument heeft alleen iets met verkoper, je hebt alleen een koopovereenkomst met verkoper en aan die overeenkomst zit de garantieplicht aan vast.

Je hebt dus letterrijks niks met LG te maken en LG niks met jou, je hebt geen enkele recht naar LG toe waar je iets aan kan ontlenen van garantie en LG heeft geen enkele plicht naar jou toe als consument. ;)

Edit/
Als fabrikant jou je wilt helpen is dat puur service, zelfs fabrieksgarantie hoeven ze niet te leveren aan jou, dat is niks wettelijk. Veel fabrikanten hoef je dan ook niet rechtstreeks te benaderen voor fabrieksgarantie want dat geven ze niet via die weg. fabrikant heeft hoogsten plicht naar winkel als ze dat tenminste vast hebben gelegd in leveringsovereenkomst.

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 18 oktober 2013 09:38]

Dat is dus het punt. Je hebt gewoon helemaal geen garantie, als je wat wilt moet ie terug naar Amerika.

LG heb je namelijk niets mee te maken.
Zie eerder artikel, zowel LG en Google bieden geen enkele service op de Nexus 4:

http://tweakers.net/nieuw...t-virtuele-providers.html
garantie wordt als het goed is afgehandeld in het land van de aankoop.
een telefoonfabrikant (lg nederland) ondersteunt geen toestel wat niet in nederland wordt verkocht leert google mij.
LG Benelux neemt mijn Nexus 4, met gebroken glas, niet rechtstreeks aan voor herstelling. Hij MOET absoluut via de winkel waar ik hem kocht...
Gezien alle andere reacties denk ik dat de garantie per land verschilt.

Ik heb de mijne in Spanje gekocht via de play store. Voor reparatie heb ik gebeld met google Spanje die mij direct het nummer van LG Spanje hebben gegeven. En die hebben een RMA gestart voor de reparatie.

De garantie is zeker iets om vooraf goed uit te zoeken.
Maar zou het niet kunnen dat nu met de rappe introductie van Books en Music ook Google Play Devices naar Nederland komen? ;)

Dat zou betekenen dat wij hem straks hier in NL kunnen bestellen :D Dat zou fancy zijn :D
Precies. Google heeft best wel de ambitie om ook hier met content geld te gaan verdienen. En de verkoop van Nexus toestellen via Google Play was ook juist daarvoor bedoeld.

Overigens is de titel ('aanbieden vanaf 310 euro') waarschijnlijk niet juist. Ik gok erop dat de prijs hier (of in D, F) gewoon ¤349 wordt. Daarmee is het wel een heel erg nette prijs voor een Full HD, Snapdragon 800, 2GB toestel. Vergelijkbare toestellen van concurrenten zijn allemaal rond of (ver) boven de ¤600. Zelfs de wat oudere Snapdragon 600 toestellen zitten nog rond de ¤500. Wat gaat het toch hard in de wereld van de mobieltjes...

(beetje) off topic:
Nu mag je je als consument misschien ook wel afvragen of je helemaal in het Google ecosysteem op wilt gaan (of Apple en Microsoft, met straks nog Amazon erbij). Het is in ieder geval de richting waar alle grote platformen naartoe gaan: integratie van hardware, OS, services en media. Op de achtergrond draaien steeds krachtiger datamining apparaten met een rechtstreekse toegang voor verschillende vaag gecontroleerde Amerikaanse overheidsinstanties.
Of je rijdt even naar Duitsland of bestelt hem via eBay Duitsland, een stuk makkelijker.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 18 oktober 2013 09:07]

Yep, zo ver is het nou ook weer niet. En dat is dus precies wat ik ga doen. Of de Nexus 5 of de Nexus 4 als die nog wat goedkoper wordt aangeboden aldaar.
Dan kan je die toch evengoed goed uit Duitsland importeren, zit je bijna met een vergelijkbare prijs.
Voordeel is dat als je ooit garantie nodig hebt niet naar een andere continent moet gaan.
Precies, in andere woorden de titel en het bericht kloppen niet en dit is puur speculatie. Geen probleem zolang je dit duidelijk aangeeft in het artikel.
Het is o zo jammer dat de toestellen zo groot zijn geworden. Was dit een 4,3/4,5 inch toestel geweest, dan was het de mijne geweest. Helaas lijkt die tijd voorbij te zijn.

Toch heb ik nog een hele hoop vraagtekens bij de 'ontwikkeling' van de schermformaten. Als ik de reacties hoor op de Sony Z1 f, heb ik de hoop dat fabrikanten eens inzetten op een toptoestel in het segment 4,3 inch. Voor mij is dat toch wel het mooiste formaat.
wen er maar aan...
wanneer de iphone ook nog eens een scherm krijgt van 4,7"> dan zal er simpelweg geen highend toestel meer zijn met een kleiner scherm.

zelf ben ik het bezit van een galaxy nexus en vind ik het toestel eigenlijk te groot.....dus ik help je hopen dat fabrikanten kleinere highend toestellen gaan maken.
nieuws: Sony presenteert kleine high-end smartphone - Wat is dit dan? Sony gaat toch echt wel voor de verleden markt waar nog steeds super veel vraag naar is. Dit zou zomaar een winstgevend model kunnen zijn.
het is nog niet bekend of dit toestel buiten japan wordt geleverd.
mocht dat zo zijn dan kan het een hit worden.

en hierboven wordt xiami vermeld, maar zij leveren officieel geen toestel in europa...helaas
Iemand die ik ken heeft de Xiaomi Mi-Two S besteld via ibuygou.com. Dus het is wel degelijk mogelijk voor de mensen die het echt willen. Voor de normale consument natuurlijk niet bereikbaar vanwege trust-issues, maar er wordt geteased met shop.xiaomi.eu volgens eu.miui.com dus ik denk dat de mogelijkheid voor Europa levering er zeker wel aan zit te komen.

Ook vermoed ik wel dat de Sony beschikbaar wordt voor de rest van de wereld. Zou het een hele domme stap vinden als ze dat niet doen.

[Reactie gewijzigd door Chris van der G op 18 oktober 2013 10:23]

Ik weet het is een onbekend merk, maar de xiaomi mi2s is wel een snelle android, die mee kan met de recente smartphones in een klein jasje.

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 18 oktober 2013 08:51]

Thanks, ziet er best strak uit. Jammer dat dit een gevalletje import zou worden. Maar ik ga het de Xiaomi MI-3s in de gaten houden...
Xiaomi is al verre weg geen onbekend merk meer. (Misschien onder de normale consument, maar de normale consument vertrouwd Huawai ook nog steeds niet).

Xiaomi maakt al tijden beesten, alleen door de garantie nadelen bij het kopen in het buitenland ben ik toch maar voor iets uit de nederlandse winkels gegaan.
Mee eens, ik ken het merk ook al langer en het is een merk die je vaker ziet op de nodige it-sites. Garantie weerhoudt mij er ook wel een beetje van, want het zijn mooie foons met mooie specs tegen mooie prijzen. En het helpt natuurlijk wel dat Hugo Barra vertrokken is naar Xiaomi.

@floydje07 Import is inderdaad wel spijtig, je kan ze kopen bij Ibuygou en die geven prijzen weer inclusief verzend, dus het valt an sich mee
Yup, 4.3" is de grens waarop het merendeel van de wereldburgers de telefoon met twee handen moet gaan bedienen. Dat is dan dus niet handzaam meer.

Ref: http://arstechnica.com/ga...an-buy-isnt-small-at-all/
Ref: http://link.springer.com/...1007/978-3-642-39215-3_43

En iPhone met hoesje vind ik persoonlijk eigenlijk al te veel voor in de broekzak.
Je hebt simpelweg minder kracht nodig voor een kleiner scherm. Bovendien zal een gamer of een andere gebruiker van deze hoge specs wel een groot scherm willen, je moet immers kunnen zien waar je mee bezig bent. Als je voornamelijk belt en bereikbaar wil zijn kan je af met een kleiner scherm, maar als je voornamelijk media consumeert is groter beter.
Dat spreekt voor zich, maar een hoge resolutie heeft weinig zin op een klein scherm. De kijkafstand is immers hetzelfde. Groter scherm is in de regel meer pixels.
Kijk, dat zijn nou nog eens prijzen!
er komt een tijd dat het weer omhoog gaat, er dient ook winst gemaakt te worden om te innoveren.
Je kan niet eeuwig zaken voor kostprijs blijven amken. Mits ze andere winst gebruiken om de markt te "kopen"
Je vergeet dat Google zeker ook winst genereert vanuit de reclamediensten die zij aanbieden. Dat is nog steeds de grootste bron van inkomsten. Als jij van Google (Android) een toestel koopt, krijgt Google beschikking tot meer informatie om daaruit weer inkomsten te halen uit de reclame.

Het kan dus wel, zolang er maar betaald wordt voor de reclame.

Zeer interessant toestel voor die prijs, zou hem ook best uit de VS willen halen voor die prijs.

EDIT: Kijk ook maar eens naar de gehele soap rondom KitKat, ben benieuwd wat Nestlé daarvoor betaald heeft die naam te mogen krijgen. Ook weer een vorm van reclame!

[Reactie gewijzigd door AFCAjax op 18 oktober 2013 08:59]

Je vergeet dat Google bijna alleen winst genereert uit reclamediensten.

Gisteren heeft Google zijn cijfers bekend gemaakt: stijgende omzet, dalende winstgevendheid. Daar worden aandeelhouders nerveus van en die gaan dan afvragen of Google wel in Android moet investeren als het rendement zo laag is.
EDIT: Kijk ook maar eens naar de gehele soap rondom KitKat, ben benieuwd wat Nestlé daarvoor betaald heeft die naam te mogen krijgen. Ook weer een vorm van reclame!
niks hebben ze zelf aangegeven. Ze maken reclame voor elkaar, dienst tegen dienst geruild dus...
Klopt wat Martinus zegt, maar ook dit artikel

http://nutech.nl/apps/355...-jaar-vertienvoudigd.html

Toestellen goedkoop aanbieden, app prijzen met 1-10% verhogen.

1. je verkoopt een high end toestel voor zeer lage kosten
2. je koopt de markt op
3. eens een android telefoon de appmarket boosten met app-prijzen

vrij logische business model
Inderdaad, is gewoon bekent als 'marktaandeel kopen'.

Grootste voorbeeld is denk ik Samsung, ze zijn in een paar jaar tijd in een aantal sectoren marktleider geworden of zullen dit weldra zijn, bvb smartphones, TV's, computer schermen, koelkasten etc...

In het algemeen is dit op korte termijn voordelig voor de consument, maar niet altijd op lange termijn.
Ik denk dat Google zijn geld op andere wijzes verdient op dit toestel, google zou toch wel 'de' partij zijn die grof geld kan verdienen op de gebruiker z'n activiteiten ;-)
Google maakt deze toestellen om andere concurrenten het moeilijk te maken. Ze zijn niet bedoeld om winst te maken.
Door meer van dit soort productprijzen uit te brengen, zullen meer niet-android gebruikers toch gaan overwegen android te gaan proberen. Ze zullen misschien geen super winst krijgen op de mobiel zelf, maar alles dat eromheen hangt zal wel op gaan leveren.
Door meer van dit soort productprijzen uit te brengen gaat HTC over de kop en Samsung zal zich wel achter zijn oren krabben om nog Android toestellen uit te brengen. Google moet voorzichtig manoeuvreren om niet zijn hardware partners tegen zich in het harnas te jagen (Microsoft heeft daar ook last van)
Google is ook voorzichtig.
Zoals bij de andere Nexus toestellen verwacht ik dat de leverbaarheid weer een probleem zal zijn. De berschikbaarheid is vrij beperkt. Ook lijkt de google tactiek een beetje op de strategie bij de browser: Maak een "referentiebrowser" en push andere browsermakers om de browsers te verbeteren/versnellen. De introductie van Chrome heeft zeker bijgedragen aan het verbeteren van andere browsers in performance.

Google wil vooral zijn diensten goed in de markt zetten en daar is een goed platform voor nodig, zowel hardware als software en de Nexus telefoons en tabs laten een beetje zien hoe "google het in gedachte heeft"
Maar juist Google die de Nexus direct verkoopt buiten de providers om zou het dus wel moeten doen!
Jammer dat het toestel weer door LG gemaakt wordt. De hardware daarin (met name de antenne voor telefoon signaal) is toch onder de maat vergeleken met andere toestellen.
Dat roep ik niet zomaar maar ondervind ik echt. Mijn vrouw en ik hebben allebei het zelfde abonnement bij dezelfde provider. Zij heeft een Samsung Galaxy S2+ en ik een Nexus 4. Maar waar ik vaak geen bereik heb (ook al zit ik gezellig naast haar ook online, ja dat doen we :) ) zit zij gewoon wel lekker met een H symbool op facebook. Ze heeft altijd 1 á 2 streepjes meer bereik dan ik.
De bluetooth module in de Nexus 4 is ook om te huilen. Kortom, voor mij is de Nexus 4 de laatste "Google" telefoon. Dan maar geen voordelen van snel fixes en patches van Android. Ik heb liever een stabiele telefoon. Volgende keer gewoon weer een Samsung.
Wat is er mis met de Bluetooth in de Nexus 4? Ik gebruik hem 1,5 uur per dag voor Bluetooth streaming in m'n auto en dat werkt echt perfect!
mjah, in je auto ligt je telefoon vermoedelijk minder dan een meter van je autoradio af. Als je dan storing op je BT hebt, is het gewoon stuk. Als je thuis bv A2DP gebruik, kan de afstand tussen je telefoon en de ontvanger makkelijk enkele meters bedragen. En dan wordt het een stuk kritischer hoe goed antenne's werken. (overigens heb ik geen N4, dus ik weet niets over de kwaliteit van de BT ervan).

bv, mijn S4 heeft een groter BT bereik, dan mijn Thinkpad, kennelijk is er dus wel verschil tussen de hardware, ondanks dat het allebei BT is.
Die klachten heb ik dan ook alleen over de Nexus 4 gehoord, en vooralsnog niet over de LG G2 terwijl het praktisch dezelfde telefoon is als de Nexus 5, dus het is niet zo dat dit bij elk LG toestel is.

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 18 oktober 2013 09:10]

Nog steeds zonder sd kaart slot, dealbreaker for me!!
Nog steeds zonder sd kaart slot, dealbreaker for me!!
Dan ga je eeuwig mogen wachten op een Nexus device want sd komt er niet in bij Google.
Sd kaarten in smartphones vind ik nog steeds een beetje kansloos, aangezien je geen apps op de sd kaart kunt installeren
Zeker een nette prijs voor zo'n snelheidsmonster! Zou mooi zijn als deze telefoon mee released in Nederland, al is die kans zééér klein :(....
Telefoon zelf vind ik zeer mooi uit zien, gelijkenis met de LG G2 is zeker te vinden maar dat vind ik zeker geen slecht iets.
Ben vooral benieuwd naar de kleurreproductie van het scherm en de kwaliteit van de camera :).
kwaliteit van de camera zal wel bedroevend zijn tov de concurrentie.
dat was tot nu toe in ieder geval zo bij de vorige nexus toestellen....
het is niet zo dat je slechte foto's maakt maar ze zijn simpelweg van mindere kwaliteit dan de concurrentie.
Ze hadden het over optische beeldstabilsatie.. :) Maar goed, dat zijn geruchten.
wanneer ze de camera een flinke boost geven tov de nexus 4 EN ook nog eens een 5"full hd scherm, snapdragon800 etc toevoegen, dan kunnen ze het nooit tegen deze prijs aanbieden.

los ervan dat de kostprijs bijna gelijk wordt aan de adviesprijs, schakelen ze bijna alle concurrentie uit en ik kan mij niet voorstellen dat google dit wilt doen.
had gelezen dat ze bij dit versie nadruk zouden leggen bij de camera.
De kans is groot dat ie dan in nederland 349 euro wordt, en niet 310..
Hardwareprijzen worden vaak direct omgezet in het aantal euro's die gelijkwaardig zijn aan het aantal dollars.
Dan nog is het veel 'bang for the buck'
Een 8gb model voor 250 is voor mij persoonlijk interessanter.
Natuurlijk is dat interessanter, maar je moet wel reëel blijven.
349 is een prijs die meer voor de hand ligt, en ook dat is heel netjes.
Een 8GB versie, als die zou komen, is niet zoveel goedkoper om te maken.
Het gaat dan slechts om meer geheugen, wat ze er voor een prikkie bijzetten.

Kijk naar de specs en zoek eens een gelijke voor die prijs.
Die vindt je niet, dat is meer het segment van de top modellen van vorig jaar.

[Reactie gewijzigd door schenksander op 18 oktober 2013 09:27]

Als je kijkt naar de prijsstelling van de oude, maar ook de nieuwe nexus 7 zie je dat er veel mogelijk is.
De hardware is erg goed t.o.v. De prijs. Bij de meeste fabrikanten betaal je al gauw 500 euro voor een telefoon met Snapdragon 800.
Het doel van de nexus reeks is dan ook meer marketing van (stock) Android dan het effectief winst behalen, al vermoed ik dat google de fabrikant misschien wel compenseert of iets dergelijks, want ik vermoed dat de winst per telefoon vrij laag is door de goede hardware en relatief lage prijs.
Het doel van de nexus reeks is dan ook meer marketing van (stock) Android dan het effectief winst behalen, al vermoed ik dat google de fabrikant misschien wel compenseert of iets dergelijks, want ik vermoed dat de winst per telefoon vrij laag is door de goede hardware en relatief lage prijs.
Dus: Google brengt telefoons met stock Android op de markt voor marketingdoeleinden van Android?
Waarom zou Google dan voor marketingdoeleinden gaan concurreren met de LG G2, welke een LG-skin over de Android-installatie heen heeft? Hoeveel % van de mensen die een LG G2 zou willen kopen, onverweegt nu bijvoorbeeld de Nexus 5 te nemen i.p.v. de LG G2?
Waarom zou Google "stock Android" willen laten zien aan consumenten? Zijn ze bang dat het imago van telefoonfabrikant-skins op Android een verkeerd beeld geeft van Android?
Ik had ook begrepen dat er binnenkort iets komt waarmee je "stock Android" d.m.v. een app kunt installeren welke de fabrikant-skin en fabrikant-extra's verwijderd: als mensen dat willen hebben blijkbaar (anders was er niet zoveel vraag naar de app), dan zou Google de andere smartphone-fabrikanten toch flink in de vingers snijden met zulke prijzen voor een snelle en betaalbare high-end smartphone?

Verder vind ik de Nexus 5 een mooiere telefoon nu ik bovenstaande afbeelding zie: in ieder geval een stuk mooier dan eerdere foto's van "leaks".
Maar ik vind mijn Nexus 4 er niet minder mooi om in ieder geval: die van mij mag nog rustig 2 jaartjes mee (hoop ik, want dat zei ik ook van m'n vorige telefoon, maar de ontwikkelingen gaan gewoon zo razendsnel).
Ben ook benieuwd naar wat Android 4.4 (KitKat) gaat brengen op m'n Nexus 4.

[Reactie gewijzigd door Jorn1986 op 18 oktober 2013 11:46]

Jammer dat deze telefoon niet direct in november ook in Nederland op de markt komt. De specs-prijs verhouding vind ik persoonlijk namelijk om van te smullen :) .
Niets is nog zeker. Google kan op elk moment beslissen om hun toestellen naar meer landen te brengen. We zullen het even moeten afwachten.
Mocht hij hier uitgebracht worden voor pakweg 350 EUR, dan neem ik dat serieus in overweging. :)
Dit is echt een te lage prijs je moet wel bedenken dat hij een s800(!) heeft
Nexus telefoons zijn altijd al goedkoper geweest, duur zal hij dus sowieso niet worden. :)
Neehoor, de Nexus S en Galaxy Nexus waren niet echt goedkoop te noemen, die hadden gewoon marktconforme prijzen
Jammer van dat lelijke cameralens aan de achterzijde.
Inderdaad vond het zelf ook niet echt mooi.
Plus dat het zo blijft haken aan iets.
bij de HTC ONE X vond ik het zelf mooier staan...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True