Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 180 reacties

Er zijn opnieuw details verschenen van de opkomende Android-versie 4.4. Afbeeldingen van de software verschenen op een Italiaanse site en tonen een design met levendigere kleuren en transparante menubalken. De software werd getoond op de Nexus 5 die door LG wordt gemaakt.

De afbeeldingen zijn online gezet door Tutto Android. De afbeeldingen tonen het lockscreen van Android 4.4 op de nog onaangekondigde Google Nexus 5. Daarop zijn fellere kleuren te zien dan tot nu toe gebruikelijk was in het Android-design. Mogelijk worden de fellere kleuren ook elders in het besturingssysteem doorgevoerd.

Wat ook opvalt is dat de notificatiebalk bovenaan de interface volledig transparant is gemaakt. De balk zelf is niet meer te zien. De icoontjes, zoals die van de wifi-verbinding, accu en signaalsterkte, staan nog steeds op hun vertrouwde plek en zijn wit gekleurd.

Tutto Android stelt dat het de Nexus 5 met Android 4.4 in handen heeft, maar heeft opvallend genoeg geen afbeeldingen anders dan die van het lockscreen getoond. De Italiaanse site stelt dat de Nexus 5 lichter is dan de Nexus 4 en sneller aanvoelt. Wel zou de software nog niet helemaal af zijn. Ook Googles zoek- en informatiedienst Now zou sneller reageren op gebruikersinput. De camera heeft een optisch stabilisatiesysteem, zoals eerder al werd vermoed.

Het is niet de eerste keer dat er afbeeldingen verschijnen van Android 4.4. Eerdere afbeeldingen toonden slechts kleine veranderingen, maar foto's van het lockscreen verschenen nog niet eerder. Google kondigde al aan met Android 4.4, die de codenaam KitKat heeft, te zullen komen, maar liet nog niets los over de vernieuwingen. Waarschijnlijk onthult Google de features van Android 4.4 tegelijkertijd met de introductie van de Nexus 5.

Android 4.4 op Nexus 5 Android 4.4 op Nexus 5 Android 4.4 op Nexus 5
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (180)

Zoals al door meer mensen is opgemerkt, is het enige wat kleurrijker lijkt te zijn in deze foto's, de achtergrond/wallpaper op de telefoon. Dan heb je het toch niet over een "kleurrijker design"? Wat mij betreft is dit artikel pure "link bait" van T.net.

Overigens, de titel is ook misleidend vanwege de aanhalingstekens. Nu wordt de suggestie gewekt dat de titel een letterlijke quote is van iemand. Zo ja, van wie dan? Is dit een vertaalde quote uit het bronartikel?
Ligt het aan mij of lijkt dit kleur gebruik op dat van iOS 7?
In mijn ogen is zowel iOS als Android over gegaan van diepe harde kleuren naar deze lichte...

Ziet er overigens wel gaaf uit!
Ik denk dat vooral de nieuwe standaard achtergrond een groot verschil op vlak van kleur (en de kwaliteit van de foto)

wat mij wel op valt is dat de icoontjes veel platter zijn (contrast in het camera-icoontje lijkt verlaagd, en de telefoonhoorn is zelfs helemaal 2D geworden.)

http://www.droid-life.com...d-4-3-the-changes-so-far/: hier zie je "nieuw en oud" naast elkaar. Het verschil lijtk me kleiner dan ios6-ios7, maar misschien is dit doordat niet elke app meedoet met de omzetting
Ik zie de overeenkomst met iOS7 niet. Het enige dat je ziet is een kleurrijke bureau achtergrond.
Het mooie aan Android is dat je het alsnog kan modificeren. Dit is slechts het 'standaard' thema die de normale eindgebruiker gaat gebruiken. Op XDA/Play Store zijn genoeg thema's te vinden om Android naar je eigen stijl te maken (icoontjes, notificatiebalk, kleuren etc.) Dit is het grote verschil met het thema van iOS waar je het als eindgebruiker mee zal moeten doen.
De meesten zullen dit Thema nooit te zien krijgen want de overgrote meerderheid van de Android gebruikers zit opgescheept met Touchwiz van Samsung
Of je doet zoals ik en root je GS3/... en zet er CM op :D
Niet eens root en/of CM nodig, genoeg launchers in de Playstore die touchwiz vervangen zonder kennis van rooten of custom mods.
Hmm hiermee ben ik het deels eens. Toen ik TW had, gebruikte ik inderdaad Nova. Werkt veel mooier, leuke features en ziet er gewoon stock uit. Maar dan, trek je die notificatiebar naar beneden en wordt je aangevallen door die lelijke kleuren en layout. Ook de dialer, lockscreen, en alle andere apps zijn (imo) veel mooier en vooral strakker.
Als je wat inleest en gewoon mooi de stappen volgt, is rooten en flashen zo moeilijk niet.
Is het ook niet, ik draai zelf ook CM10 op mijn S3 en inderdaad, met alleen launchers ben je niet van alle lelijke dingen van touchwiz af. Maar voor de leek, is vaak een geinige launcher al genoeg.
Denk niet dat je veel hebt aan het rooten als je er daarna toch CM erop gaat zetten :P.

[Reactie gewijzigd door V-rg op 11 oktober 2013 20:09]

Je moet eerst je telefoon rooten, zodat een custom recovery ge´nstalleerd kan worden. Vervolgens kan je CM (of ieder andere ROM) installeren
Meende dat CM ooit ook optie had om via Odin (voor Samsung) dit te doen. Zie inderdaad alleen nog install via CWM, waarvoor je inderdaad wel root nodig hebt. :)
Of je koopt gewoon een Nexus.
Met de directe updates van Google ben je ook een soort proefkonijn. De afgelopen 1,5 jaar heb ik diverse hele vervelende bugs gehad (ook privacy gerelateerd) Voor de zomer had ik een GPS probleem en nu sinds 2 maanden een Wifi connectie probleem. Google werkt misschien wel aan 4.4 maar 4.3 bevat nog ernstige bugs. Ik hoop dat binnenkort toch nog een update komt. Met de introductie van 4.4 zullen er ongetwijfeld andere vervelende bugs ge´ntroduceerd worden. Het woord regressietest kennen ze bij Google nog niet.
En dat is mijn plan voor mijn volgende telefoon :D, maar aangezien ik geen geld op overschot heb, moet ik het met de S3 doen. :+
Hij zegt toch ook de "overgrote meerderheid".... die zet er geen CM op.
Hij zegt enkel; Of je doet zoals ik en root je GS3/... en zet er CM op :D

Niet dat de overgrote meerderheid dat doet ofzo.
Je vergeet wel dat Touchwiz ook dingen meeneemt van stock android. Ik bedoel maar Touchwiz op Android 4.0 of hoger ziet er totaal anders uit dan op de oudere Android 2.3
Het is ook grotendeels redesigned met 4.0, moet ook wel als alles veranderd is.
Ja en ? S3 eigenaar van het eerste uur en de Touchwiz schil is makkelijk, snel , en de phone is rock solid.
Zal best een nog sneller apparaat kunnen krijgen als ik een custom rom erop los laat maar waarom zou ik, power en functionaliteit zat !

Mijn Hd2 had wel diverse custom roms maar die liep ook op zijn tenen op een gegeven moment. De S3 heeft dat mijn inziens echt niet nodig.
Het enige dat je kunt zien is de kleur van de achtergrond. Die lijken inderdaad wel op de kleuren van wat iOS-icoontjes, maar zijn zeker geen grote wijziging van eerder kleurgebruik van Google zoals hierboven al is opgemerkt. Vind ook wel dat Tweakers nogal te ver gaat met het stellen dat het design zoveel kleurrijker zou zijn - deze kleuren kan ik onder Android 1.0 ook nog instellen als ik wil.

De transparante notificatie- en navigatiebalk vind ik wel een heel welkome verandering trouwens!
Zo veel posts en zo weinig die merken dat het enkel een wallpaper is, zielig. Gelukkig merken sommigen het WEL op.
Eerder andersom vind ik.. iOS7 heeft de kleuren en plat uiterlijk van Android. Niets mis met wat kruisbestuiving overigens.
Welke kleur heeft transparantie dan? Niks toch. De achtergrond bevat toevallig ios7 kleuren... Die verander je zo. Het gaat om de notification bar en navigatie knoppen. Die gaan van zwart naar transparant.
Het is niet de eerste keer dat Google deze kleuren gebruikt. Kijk bijvoorbeeld eens naar het Google Play logo.
Als je doelt op een update mechanisme zoals linux/windows dan heb je gelijk.
Hopelijk komt dat in de volgende Android update.
Een update mechanisme is er al, dat heet Google Framework. Belangrijke updates worden nu uitgerold zonder dat je een per se een nieuwe versie hoeft te installeren. En je merkt er niks van.

Kan alleen ff niet zo snel een bron vinden hiervan, maar heb ik ergens gelezen.
Dat zal ook te maken hebben met non-core onderdelen van android. Je hebt bijvoorbeeld ook losse services die vanalles regelen.

@Ikkehans:
Met betrouwbaarheid bedoelen we hier niet erop kunnen vertrouwen dat het nooit werkt...dat is hetzelfde als "altijd bezopen is ook een regelmatig leven".
Yup ik zat laatst te kijken en ik had opeens een Google Play Books app in mijn app folder staan zonder dat ik er vanaf wist. Er gebeurt dus erg veel terwijl van telefoon op standby staat
Ik snap eigenlijk niet waar je opmerking vandaan komt. Vele zeggen juist weer dat IOS 7 weer op android en WP lijkt en dan krijg je het nu weer precies andersom. Daarnaast Android is zo'n beetje "de Windows" onder de Smartphones geworden dus om te zeggen dat android dan weer helemaal mee doet is een beetje raar.

(en ik heb wel gelezen wat je tussen haakjes zette)
Ja, da's waar, maar ik doelde meer op het uber-kleurrijke van iOS, waar ik overigens helemaal niet zo super enthousiast over ben.

Een steentje in het water gooien geeft soms mooie rimpelingen, vandaar mijn opmerking. (ik zal het voor me houden in het vervolg)
Ach ze kijken toch allemaal bij elkaar af?
Android Jelly Bean vs iOS 7:
http://cdn-static.zdnet.c...hash=AmpjZwLkMz&upscale=1
Haha dit soort betrouwbaarheid?
iOS 7 bugs

En nee geen android fanboy, werk met volle tevredenheid ook met een iPhone 4s.

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 11 oktober 2013 20:31]

Ha, ik heb sinds enkele dagen een ipad mini met ios 7 ter evaluatie liggen en ik ben er ook in geslaagd het ding te doen crashen. Plots kreeg ik het Apple logo te zien en een spontane reboot....
Je hebt gelijk hoor.
Ik merk ook dat mijn iPhone soms maf reageert sinds iOS7, camera app deed het niet/haperend, nog nooit gehad onder iOS6.
Ik ben een android fanboy, maar ik moet toch toegeven dat mijn iphone 4 onder 6.1.3 bijzonder goed werkt.. heb in een paar maanden tijd misschien 1 of 2 keer gehad dat hij even niet reageerde voor een paar seconden, maar verder nooit problemen mee gehad. (de third party apps daarbuiten gelaten ofcourse).

Jammergenoeg moet apple dat weer volledig verpesten door itunes, dure extra opslagruimte en overpriced producten.
Ik werk ook het liefste op mijn S3, zeker vanuit geek oogpunt. Wekelijks wel aan het customizen en dingen aanpassen. Gewoon omdat het kan. De iPhone gebruik ik zakelijk, het doet wat het moet doen en dat doet het goed. Maar werk het liefste met mn Android foon.
Itunes is inderdaad wel een baggerpakket, maar kan niet zeggen dat Kies nu echt veel beter is.
Met het verschil dat je KIES helemaal niet hoeft te gebruiken. En iTunes wel. Helaas, want iOS devices zijn zo slecht helemaal niet (hoewel ik Android prefereer)

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 13 oktober 2013 22:42]

Dat is inderdaad zo, wil je bestanden op je iphone, zit je aan iTunes vast. En iOS devices zijn ook niet slecht, allesbehalve.
Grappig, betrouwbaarheid van iOS? Las net over een Blue-screen-of-death op de 5S, apps die sneller hangen en afsluiten op de 5S en een over het algemeen tragere interface. Dit terwijl de interface van Android eigenlijk enkel sneller is geworden.
Leuk ergen over lezen. Maar ik werk met beide en Android is onbetrouwbaarder dan iOS. IOS werkt gewoon, mn Android telefoon is een compleet andr verhaal. Traagheid, verdwijnende widgets, spontane herstarts en freezes en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat kan ook te maken hebben met het draagvlak van iOS en Android, welke ook totaal verschillend is. Een beetje vergelijkbaar met OS X / Windows (respectievelijk).
iOS kan specifiek voor beperkte hardware worden geoptimaliseerd en naar de kuren van de betreffende hardware worden geschreven, Android kan dit in (veel) mindere mate en heeft daardoor ook meer overhead (en dus vraagt het meer geheugen / CPU-power).
Als de telefoon dat niet trekt is er weinig aan te veranderen...

Ik heb zelf een (geroote) SGSII welke nog steeds prima werkt (4.1.2); af en toe crashende apps maar dat komt dan vaak door de app zelf en niet door Android. Het komt zeer zelden voor dat mijn telefoon echt 'hangt', met de 'officiŰle' Samsung schil had ik er zelfs nooit last van. (wonder boven wonder, TouchWiz was altijd een drama)
Een maat van me heeft een iPhone maar heeft niets dan problemen... Facebook / WhatsApp die spontaan niet meer wil starten / sluiten, telefoongesprekken die worden afgekapt, telefoon die spontaan uit gaat en, waar je zelf ook last van hebt maar dan onder Android, spontane reboots.
Andersom kan het dus ook :)
Hhmm, ik vond die BSOD nogal sprekend voor de nieuwe iOS7 release. In mijn ervaring (dit heb ik al wat uitgebreider uitgelegd hierboven) is de afgelopen jaren Android steeds sneller geworden en met de komst van iOS7, iOS juist langzamer (ik draai iOS7.0.2 op mijn derde generatie iPad). Ook vind ik me niet in jouw Android verhaal. Van SGS1, SGS2, SGS3, Galaxy Nexus, Xperia Z en nu een LG G2 gegaan en ik merk vrij weinig van traagheid, verdwijnende widgets, spontane herstarts en freezes. Dit is bij mij vooral ontstaan NA tweaken (flashen, overclocken etc...) en het installeren van "dubieuze" apk's. Ik heb zeker nog nooit een BSOD gehad op een Android toestel en in mijn ervaring blijven goed ontwikkelde app's op Android prima stabiel werken.

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 13 oktober 2013 22:37]

Ik geloof niet dat exmatproton ook maar ergens zegt dat elke iPhone kuren vertoont en dat elke android sneller is. Lezen is een vak en je commentaar niet echt vriendelijk.

Daarnaast denk ik dat exmatproton doelt op de sterk verbeterde UI prestaties (project butter etc.) in de laatste android versies.
Huh?

Ik concludeer niets.

linkje voor de BSOD (BSOD op een telefoon, vond het grappig)
http://www.cultofmac.com/...lagues-ios-7-iwork-users/

De interface van Android (even helemaal los van alle skins van third party fabrikanten uiteraard) is steeds een beetje sneller geworden. Project butter. Ik heb een Android toestel inderdaad, maar ook een iOS device en ik ga ook van die ervaring uit natuurlijk. Waarom niet? Ik heb een Xperia Z en iPad 3th gen. De Xperia Z is de afgelopen tijd enkel sneller geworden met iedere update (CM 10, CM 10.1, CM 10.2) en de iPad is langzamer geworden sinds iOS7 en iOS 7.0.2. Dus ja, ik weet niet. Ik zeg nergens dat ALLE android devices sneller zijn geworden, enkel dat Android op zichzelf sneller is geworden. Plus, ik vond het grappig dat ik over de betrouwbaarheid las NET nadat ik gelezen had over de BSOD en de problemen die ontstaan zijn met "veel" apps vanwege de nieuwe hardware in de iPhone 5S.
Telefoons zijn de afgelopen 5 jaar ook allemaal wel verschrikkelijk veel sneller geworden dus zo raar is de stelling nou ook weer niet.
ik weet niet in welk jaar jij leeft, maar iOS update gewoon OTA. Dat hij in zeldzame gevallen eens fout loopt (en trek daar graag alle gevallen vanaf waar de telefoon voorheen was gejailbreakt) en dan aan een pc moet voor een volledige reflash doet daar niets aan af. Hetzelfde gebeurt ook met android telefoons. Behalve als ze helemaal bricken natuurlijk, gebeurde vroeger iig ook regelmatig. Geen reserve kopie terug kunnen zetten is meestal een symptoom van geen reservekopie gemaakt hebben.
Volgens mij moet je het ding terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Wat jij ervaart is niet normaal en niet representatief.
Dat is dus een mening, het is vrij onzinnig om bij ieder nieuwsbericht waar het over Android/ iOS gaat maar weer te laten blijken hoe erg je Android haat en iOS superieur vindt.
Als je het storend vindt dat je moet herstarten om te bellen. Bij zowel Vodafone als KPN, staan de iPhones boven aan met de meeste storingen (op spraak gebied vooral), ondanks vol bereik. Denk aan wegvallend geluid, wegvallende gesprekken. Op de zaak hebben we dik 100 iPhone gebruikers en kan je zeggen dat ik er niet altijd vrolijk van word (aangezien ze dan bij mij komen).
Maar afgezien van Google levert haast iedereen zijn eigen skin, best jammer.
Kan je die skins (zoals die HTC Sense skin) niet eenvoudig 'uitzetten'? Of moet je dan echt een custom rom erop zetten?

Op zich is het niet erg dat een fabrikant zijn eigen draai eraan geeft, vind ik. Daarmee geef je een toestel toch een bepaalde stijl die past bij Samsung of HTC bijvoorbeeld. Maar ik heb regelmatig mensen horen klagen over dat deze skins een telefoon langzamer of meer buggy maken.

Heb trouwens zelf geen Android, vandaar ook mijn eerste vraag. Dus het kan ook best zijn dat ik het fout heb hoor...

Edit: Ah, ik lees in djunicrons reactie dat debloaten problemen geeft, dus dat het van kwaad naar erger gaat.

[Reactie gewijzigd door Ruubster op 11 oktober 2013 18:54]

Als je iets als nova of trebuchet launcher installeert, zit je al voor 90% op de stock-android ervaring :) De Touchwiz/Sense software staat er dan nog wel op, maar je ziet het niet. Net zoiets als Firefox ipv Internet Explorer gebruiken onder windows en als standaard browser instellen...
Sense en TouchWiz gaan veel verder dan enkel een skin. Praktisch alle core apps zijn compleet vervangen. Eigenlijk zijn de roms op bepaalde telefoons al van het kaliber "custom rom".
Toch zal je deze icoontjes regelmatig terug kunnen zien, lang niet alle fabrikanten nemen de moeite om ALLE icoontjes te vervangen. Persoonlijk vind ik het altijd maar vervelend dat met name Samsung en HTC alle standaard applicaties moeten veranderen, zo zijn dingen lang niet altijd meer snel terug te vinden.

EÚn van de ergste dingen vind ik nog dat ze tussen eigen versies van hun skin plaatjes totaal veranderen en dan vervolgens icoontjes uit verschillende generaties "mengen" waardoor het er als een onsamenhangend zootje uit gaat zien. Kwa namen maakt Samsung er ook een zooi van:
Agenda wordt opeens "S Planner" en Google Translate moet opeens "S translator" heten... Terwijl je exact dezelfde functionaliteit krijgt. Debloaten is hier ook niet meer zomaar een oplossing, als je de Samsung versie verwijderd, maakt dit zonder dat je de skin helemaal verwijderd dat de functionaliteit van de Google standaard applicaties beperkt wordt.
Misschien moeten ze bij Samsung en HTC eens netjes OO-programeren leren?
Ik vind dat de foto's niet heel veel zeggen over het design, dit zijn alleen maar standaard wallpapers toch?
En een handje vol icoontjes. Welke lichter van kleur zijn met minder contrast. En een lichtere interface, hoewel dat ook de kwaliteit van de foto kan zijn.

Maar inderdaad, er is niet heel erg veel te zien op deze plaatjes, behalve dat er inderdaad voor een andere standaard look is gekozen met wallpapers en een beetje aangepast artwork.

Amper nieuwswaardig opzichzelf, maar goed, de updates in het artikel erbij maken het wel weer aardig.
Ben niet zo'n fan van tierelantijn, voor mij zou android out of the box een nette lichte (resource arme) schil mogen hebben. Als je wat meer zou willen kan je dat zelf installeren of kiezen uit de eventuele extra meegeleverde schillen. Het eerste wat standaard doe met windows en android is alle poespas uitzetten, animaties bijvoorbeeld hebben voor mij absoluut geen meerwaarde, ik wil een zo snel mogelijk werkend systeem zonder bling bling.
animaties bijvoorbeeld hebben voor mij absoluut geen meerwaarde, ik wil een zo snel mogelijk werkend systeem zonder bling bling.
Dat is eigenlijk best een raar iets om te doen, want je vingers hebben gemiddeld een reactietijd van 0.2 seconden (zoek maar eens op "speed of neural transmission"), terwijl de animaties in besturingssystemen bijna altijd (opzettelijk) ongeveer net zo lang of korter duren. Er zal dus weinig sneller van worden ;)

Daarnaast zijn animaties juist goed omdat dingen er duidelijker van (kunnen) worden. Zo zorgt de animatie om vensters te verkleinen (in Windows) er voor dat het veel duidelijker is waar een venster terug te vinden is, hoe het hele concept van minimaliseren uberhaupt werkt en krijg je bij een overgang tussen fullscreen wit met een donkere desktop een minder overdreven "in-yo-face"-reactie.

Animatie wordt goed over nagedacht hoor. Is zeker niet alleen maar een tierelantijntje :)
Animaties roept bij mij alleen maar frustratie op, animaties vertragen in mijn beleving. Animaties/transparantie uit is altijd het eerste wat ik doe op iets nieuws en daarmee denk ik dat het sneller is. Zelfs als dat niet daadwerkelijk het geval is (wat ik ten zeerste betwijfel) is dat veel prettiger werken (voor mij).

Het is al eerder genoemt tussen de reacties, maar ook ik vond 2.3.x een prettigere interface. Met 4.x is het een neerwaardse spiraal van ontmoediging van het gebruik consitente "fysieke" knoppen ten gunste van het opofferen van screen estate met gigantische dynamisch buttons. De simpele donkere defaults met een redelijk contrast zijn vervangen door witte vlakken met gigantische tekst (bv de play store) en in 4.4 schijnbaar met transparantie om de rust en duidelijkheid van de interface te niet te doen. Bij de overgang van 2.3 naar 4.x heb ik me meerdere keren afgevraagd hoe ik iets kon aanpassen omdat ik simpel weg niet doorhad dat iets clickable was in de UI (bv wireless instellingen).
Ook al zou het daarop gebasseerd zijn dan ik heb ik nog steeds vertraging voor het oog en dus ook vertraging met de vingers, niet dat het mij om die ene miliseconde is te doen maar het voegt niks toe aan mijn telefoon/tablet. Ik denk dat het ook wat batterij verbruik scheelt al is het minimaal.

Snap trouwens wel dat ze een flashy image willen hebben, het moet de toekomst uitstralen en daar heb ik ook geen problemen mee maar als ze een kale resource arme schil zouden toevoegen kan ik dat alleen maar toejuichen.
Er mag niet gezegd worden dat Android op iOS 7 lijkt maar toen iOS 7 uitkwam werd het wel met Android vergeleken. Kom op jongens doe niet zo kinderachtig en accepteer gewoon dat ze allemaal van elkaar afkijken.
Je bedoelt dat je op ios 7 ook deze achtergrond kan instellen? het enige kleurrijke aan de foto's is namelijk de achtergrond.
Ik vind iOS 7 niet echt op android lijken eerlijk gezegd. Nouja sommige hadden het over dat het minder overzichtelijk was dus misschien lijkt t daarom er minder op.
Ik vind het er zo een stuk strakker uitzien, naar mijn mening zijn ze met Android 4.4 op beoordeling van deze drie images de goede weg ingeslagen. Nu afwachten hoe het onder de motorkap is.
De transparantie van de navigation bar en status bar op 100%, en je hebt deze screenshots. Dit kan net zo goed gewoon de AOKP ROM zijn waarbij je de transparantie van die balken kunt aanpassen.
Dat telefoon icoontje is nieuw geloof ik? Wellicht de wallpapers ook, maar dat kunnen ook gewoon zelf gekozen wallpapers zijn.
En een soft transparante gradient op de home en status bar. Het valt totzoverre nog wel mee.

Als ze voor een meer transparantere look gaan hoop ik van harte dat ze een 100% tot 0% transparantie optie toevoegen dat je zelf nog lekker kan kiezen hoe je het wilt hebben.

In iedergeval zijn gelukkig de meeste iconen vrijwel onaangepast gebleven.
Enige echt grote verandering die ik zie is dat de wallpaper erg kleurrijk is en dat 2 balkjes doorzichtig zijn geworden. Ik had iets verwacht als bij iOS7, dat eruit ziet alsof een van de designers high is geworden, terwijl deze iets verkeerds heeft gegeten en zich bedronk in de rum, en besloot om wat hij uitkostste als kleurenschema te gebruiken. De wallpaper komt hier overigens wel dichtbij.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 12 oktober 2013 00:45]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True