Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 120 reacties

T-Mobile heeft in het tweede kwartaal 57 miljoen euro geïnvesteerd, voornamelijk in uitbreiding van de capaciteit van het 3g-netwerk. Volgens de provider zijn het aantal klachten en het aantal plekken met zwakke dekking daarom sterk afgenomen.

De provider had enige maanden geleden al aangekondigd de capaciteit van het 3g-netwerk dit jaar te verdubbelen. Mede door de toename van dataverkeer, voornamelijk door het in de afgelopen jaren gestegen aantal smartphones, konden klanten eind mei vanwege capaciteitsproblemen op veel plekken moeilijk bellen of internetten via 3g.

In het tweede kwartaal bedroegen de investeringen 57 miljoen euro, maakte T-Mobile bekend tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers. Die investeringen zitten in uitbreiding van de capaciteit en betalen zich al terug in de vorm van een vermindering van het aantal klachten, zegt woordvoerster Priscilla Tomasoa tegen Tweakers.net. "Het aantal klachten is afgenomen en via social media hebben we feedback gekregen dat het netwerk op veel plekken is verbeterd."

Toch beseft de provider dat het nog niet optimaal is. Afgelopen tijd kreeg Tweakers.net tips binnen van mensen bij wie T-Mobile het contract heeft ontbonden, omdat zij op diverse plekken niet konden bellen of internetten. "De plekken waar het bereik nog niet optimaal is, pakken wij de komende maanden aan. Klachten behandelen wij nu individueel, in plaats van de compensatieregeling die we in juni hebben gedaan." De provider zegt met de investering in het netwerk klaar te zijn voor een nieuwe groei van het dataverkeer. De verkoop van smartphones groeit wereldwijd elk kwartaal met ongeveer 40 tot 60 procent.

T-Mobile had in het tweede kwartaal een omzet van 448 miljoen euro. De omzet per klant bedroeg 29 euro. Volgens financieel directeur Hans van Leeuwen zetten regels van de overheid, zoals het verlagen van roamingtarieven, de omzet onder druk. "Daarmee wordt ondernemen in een kapitaalintensieve industrie als de mobiele telecom steeds meer topsport. Door ons klantenbestand op te schonen en ons te richten op waardevolle klanten, boeken wij ook onder deze moeilijke omstandigheden toch een goed resultaat."

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (120)

1 2 3 ... 6
"Volgens de provider zijn het aantal klachten en het aantal plekken met zwakke dekking daarom sterk afgenomen."

Ik merk er niks van, ik zit nog steeds zonder verbinding hier in de omgeving. Het hele dorp waar ik zit zit zo'n beetje zonder 3G, terwijl m'n vrienden die bij vodafone en kpn/hi zitten een prima verbinding hebben.

Boerengehucht..
Daar hoef je niet voor in een boerengehucht te wonen hoor. M'n vader heeft T-mobile, woont midden in de randstad en moet een kilometer lopen/rijden vanaf z'n huis voordat hij 3G heeft. M'n moeder, op KPN, heeft in huis nog 3/5 ontvangst.

Woon zelf in het "gehucht" Enschede en aan de achterkant van m'n huis (buiten) heb ik 9 van de 10 keer geen 3G dekking, bij de voordeur is het aanmerkelijk betrouwbaarder gek genoeg (T-mobile).
Zo gaat dat met 3G-dekking op 2100 MHz: als de mast aan de voorkant van je huis staat schermt je huis het signaal af. Hangt maar net af van de straat waarin je woont... Vandaar ook dat er enorme verschillen binnen één stad kunnen zijn.

Als er straks in Nederland 900 MHz UMTS mogelijk is dan zal het flink kunnen verbeteren. Ben benieuwd hoeveel daarop wordt geanticipeerd door providers trouwens, want een 900 MHz UMTS-mast is veel rendabeler dan eentje op 2100 MHz (meen dat het tientallen procenten scheelt zelfs). Plus bestaande masten upgraden is goedkoper omdat bestaande antennepanelen kunnen worden gebruikt (afaik) en er alleen nieuwe hardware in de kasten hoeft te worden geplaatst.

Nu hopen dat de overheid opschiet, want dit is win-win voor consument én voor de provider (zowel qua dekking als financieel voor beiden)!
Op 900MHz zit al GSM en ik denk niet dat ze dat netwerk meteen gaan dumpen als die licenties aflopen. Maar de 800MHz band is vrijgekomen nu analoge TV via de ether afgeschaft is.
interesting, ik woon in de stad enschede, en ik heb binnen gewoon 3g ;) (met tmobile dus)
In Deventer evengoed. Goed bereik en 3G.
Mijn vriendin heeft haar contract juist opgezegd omdat het in bepaalde delen van deventer echt dramatisch is. Ik hoefde haar bij haar thuis niet op haar mobiel proberen te bellen. Nu heeft ze vodafone en het is helemaal goed.
Vice versa komt evengoed voor, hoor. Ik heb als inwoner van Arnhem niks te klagen over vodafone, maar als ik bij vrienden ben die één wijk verderop wonen, is de ontvangst daar binnenshuis nagenoeg helemaal weg. en kwa toestel maakte dat ook weinig tot niets uit, zo'n beetje alle merken zijn 'getest'.

Die vrienden zijn dus uiteindelijk ook overgestapt, maar dan van vodafone naar t-mobile.
Hoe heeft ze dat contract ontbonden?
wat had ze daarvoor nodig?

In woon in Leeuwarden, heb in huis geen bereik.
op straat voor mijn huis soms 2 streepjes

en waar in werk in Burgum en Drachten totaal geen bereik,
ook onderweg vanaf Leeuwarden naar Drachten geen bereik.

Ik heb een iPhone 3G...

EDIT;
Ik heb meerdere datum waarop ik geen bereik had, met NetwerkRadar...
Verspreid over 3 maanden, bijna 25 meetpunten.
Gebeld met T-Mobile en hun antwoord -> niet naar die locaties gaan.
Ze weigeren te ontbinden...
Nouja, dan zit ik de periode wel uit....

[Reactie gewijzigd door paulvdwal op 5 augustus 2010 23:41]

Ik heb mijn contract ontbonden door (zoals gewenst door T-Mobile via telefoonnummer 1200) een brief te sturen waarin datum en tijd van drie gesprekken worden vermeld die zijn weggevallen. Dit bleek voldoende om het nummer te kunnen porteren.

Ben geswitched naar Vodafone en ben nu prima tevreden. Heb trouwens een iPhone 3GS (die van zichzelf ook matig bereik heeft in vergelijk met bijvoorbeeld een Nokia E71, maar dat terzijde).

Enfin, beginnen op de juiste plaats door de klantenservice van T-Mobile te bellen: 1200.
Lijkt me vrij eenvoudig, je betaalt voor een bepaald product welke niet (naar behoren) geleverd wordt. Bij mobiele telefonie is het zo dat je niet een deel van het contract ontbind, maar het volledige contract. Een aangetekende brief naar T-Mobile zou meer dan voldoende moeten zijn :)
Even naar de T-mobile winkel. Wel snel zijn, ik dacht dat het alleen in de eerste drie maanden van het abonnement mogelijk was.

Ik was te laat en zat er twee jaar aan vast, gelukkig ben ik er eindelijk van verlost...

Edit: ik kon dus niet bellen, ik denk niet of je kunt ontbinden als je geen 3G hebt.

[Reactie gewijzigd door Jiriki op 5 augustus 2010 12:23]

ik ken het woon in burgum studeer in leeuwarden 0,0 berijk daar :@ it pisses me off... ik heb een Desire, dit is toch wel een van de betere toestellen naar mijn we ten... :o en tja ik kreeg 2 maanden gratis van t-mobile mja nu ben ik ergens op vakantie en kan niet eens een pakket omhoog om daarna weer omlaag te kunnen dus tja, ze zijn daar alleen op geld gericht want ja die 57mil met wel weer binnen komen.
Ik woon zelf in Almelo en heb prima 3g bereik. Wel merk ik dat de sterkte soms kwalijk afneemt.
in de Den haag heb ik sinds een aantal maanden echt overal wel 3G bereik (op begin tramtunnel na)
dit was een half jaar geleden echt niet zo..
Ik woon in Oldenzaal en werk in Losser & Enschede, in beide 'gehuchten' heb ik altijd VOL 3G ontvangst, alleen vlak aan de grens hier heb ik geen 3G (met t-mobile).
Hier midden in het centrum van Nijmegen, op 4 hoog met vrij uitzicht over de stad en haar antennes, heb ik geeneens 1 balkje 3G met T-Mobile.
Beneden op straat gek genoeg wel 8)7
Ypenburg zelfde shit. Zelfs op straat valt het signaal weg. Ben benieuwd of ze dit soort bereik/dekking ook gaan aanpakken of alleen capaciteitsproblemen zoals ze eerder hadden.
Same here. Ik woon in het noord-oosten van Noord-Brabant, en daar kun je 3G vergeten als je T-mobile gebruikt. Ook in de omringende plaatsen Grave, Mill, Sint Hubert, Langenboom, Wilbertoord etc. zeg maar een gebied van enkele tientallen vierkante kilometers is er geen 3G verkeer mogelijk. Ik heb het dus niet over alleen een klein dorp, maar gewoon een groot gebied waar de dekking nihil is.En dan beweert T-mobile steeds maar weer dat ze daar wel dekking hebben, verwijzend naar hun dekkingskaartjes op de website waar ook niets van klopt. Als mijn abbo afgelopen is gaat T-mobile de deur uit. KPN en Vodafone werken in mijn gebied wel gewoon zoals het hoort, dus één van de twee mag mij binnenkort als nieuwe klant verwelkomen. Het liefste i.c.m. een Motorola Droid X, mits leverbaar in NL.
Die Droid X kun je gewoon bestellen bij belsimpel, daar heb ik m'n Milestone (met Vodafone abo) vandaan gehaald (toetsenbord is de bomb).

[Reactie gewijzigd door Athweak op 5 augustus 2010 12:22]

Nope, het toestel is in NL nog niet leverbaar.
Zal ie ook niet worden in de huidige vorm. Het is een CDMA toestel gemaakt voor de amerikaanse markt. Beetje hetzelfde verhaal als de eerste Palm Pre.
Wellicht dat de Droid 2 (die volgens geruchten meen ik al ruimschoots in ontwikkeling is) een GSM variant krijgt...
Voorheen woonde ik zelf in een boerengehucht maar er was wel een perfecte dekking (is ook niet anders mogelijk als er op 100 meter afstand een mast staat en een polder eromheen).
Mijn advies, gewoon netjes aan T-Mobile laten weten waar je er last van hebt en dan zullen ze met een oplossing komen.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb een aantal maanden met ze moeten bellen voordat ik mijn zakelijke(!) dataverbinding mocht opzeggen omdat ik thuis/kantoor en bij m'n grootste klanten (waaronder een aantal in de randstad) geen bereik heb.
Daarentegen hoefde ik de 400,- korting op een laptop niet terug te betalen. (eigenlijk ook logisch, heb nooit goed gebruik kunnen maken van een dienst van 35.- p/m).

Maar eind goed al goed, ze gaan nu eindelijk fors investeren, jammer voor ze dat ik over een maand ook met m'n telefoonabo overga naar Vodafone want voor mij komt het gewoon te laat.
Inderdaad gisteren gebeld, nu staat er een mast naast mijn huis en zijn ze het halve blok aan het slopen om er een polder van te maken. top service!

nee, alle gekheid op een stokkie: ik heb gebeld, gemaild, gebeden en what not, het maakt niet uit waar ik ben, ik heb slecht bereik. Ik reis dagelijks tussen breda - den bosch - amsterdam en eigenlijk alleen maar in mijn eigen buurt (in breda) heb ik meestal bereik...
lijkt me niet echt de reden dat ik mobiel internet heb, ik heb daar al wifi namelijk. Als reactie op mijn email kreeg ik (na 3 weken, en inmiddels 3 weken geleden) een mail waarin stond dat ik blijkbaar het liefst mijn abonnement wilde opzeggen en dat de technische dienst contact met me zal opnemen.
Terwijl ik al 8 jaar lang hetzelfde abonnement heb... (granted: ik had hiervoor orange wat werd overgenomen door t-mobile)

Mocht er hier iemand van diezelfde technische dienst mee lezen: doe eens contact opnemen wil je, ik wacht er pas 6 weken op?
Ach, ik woon midden in Utrecht en had tot en met dit weekend met T-Mobile dramatisch 3G bereik. Daarnaast kwamen telefoontjes gewoon niet binnen en kreeg ik pas 4 dagen later een sms daarvan, en was het netwerk erg vaak overbelast waardoor ik gewoon niet kon bellen.

Enige oplossing is niet gaan lopen klagen bij T-Mobile, maar gewoon opzeggen en een abbo nemen bij een fatsoenlijke provider(lees KPN of Vodafone). Vaak nog goedkoper ook... (tvgids.nl aanbieding van Vodafone in mijn geval)

Ik wilde graag wel met een iPhone blijven bellen vooralsnog, dus dat ding heb ik uit het buitenland gehaald, en gecombineerd met een Vodafone abbo. Ineens heb ik supersnel 3G bereik thuis, op het werk, en nog geen enkel hikje mogen ervaren.

Let er overigens op dat als je overstapt en je nummer wilt behouden: T-Mobile zal je aanbieden om een andere sim op te sturen. Zodra je deze sim in je toestel steekt, verandert je sim-nummer waardoor nummerportering naar je nieuwe provider mislukt. Daarnaast melden ze ook gewoon vaak aan je nieuwe provider dat het simkaartnummer niet klopt zodat het e.e.a. mislukt. In 9 van de 10 gevallen klopt het nummer wel, en moet je dit middels de T-Mobile klantenservice gewoon even laten checken. ;)
Ik merk hier ook al weinig van :(

Bij laatste mail van hun kreeg ik ook al de melding dat in mijn regio komende tijd niet uitgebreid gaat worden, nou lekker dan als ze hier weer wat anders zeggen.

Zodra mijn contract eindigt (pas over 1½jaar) ben ik er ook weg, of het moet drastisch veranderen.
Heb je het al doorgegeven aan T-Mobile?
Heb hier in Gorinchem regelmatig doorgegeven dat er op bepaalde plekken geen of binnenshuis zeer slecht ontvangst is. T-Mobile peilauto's wel eens zien langsrijden erna en korting gehad op het abo en later een bericht dat ze de problemen hadden opgelost (meestal binnen een half jaar).

Dus, gewoon doorgeven via de t-mobile website. Kan vanaf het contactformulier.
De reden dat er minder klachten binnen komen is simpelweg omdat mensen het zat zijn om te klagen zonder response of effect. Ik heb ook een aantal klachten ingedient, niks van teruggehoord tot de 'compensatie regeling' waarbij ik 17euro heb ontvangen.
Nee, er is maar 1 echte reden en dat is dat mensen of hun contract opzeggen, of hun tijd uitzitten tot ze van t-mobile af zijn.
U raad het al, ik ben niet zo'n tevreden klant.
En van nieuws over capaciteit wordt ik ook niet vrolijk, want het gaat er om dat er geen bereik is, daarna kunnen we het over capaciteit hebben.
Iedereen weet dat T-Mobile lang niet zo'n goed netwerk heeft als KPN of Vodafone. Daarom is T-Mobile doorgaans ook goedkoper.
ik was altijd een tevreden klant van orange die, in tegenstelling tot t-mobile, mij altijd optimaal bereik gaven. Het moment dat ik switchte naar t-mobile (overname...) begon ik opeens minder bereik te krijgen. Ik heb 3 streepjes bereik in hetzelfde huis waar ik nooit onder het maximum aantal ben gekomen in het verleden met orange en ik zit niet in een of andere loden kooi :)

Mijn abonnement is overigens niet goedkoper... sterker nog, ik betaal uiteindelijk meer, super!
Lang niet iedereen weet dat, ik wist het zelf ook niet.
Sloot een abbo af vlak voordat de problemen hier uitgebreid om frontpage werden besproken maar had er daarvoor nog nooit van gehoord.
Ik woon aan het strand in Zeeland, 5/5 3G in m'n achtertuin.
Volgends mij is het enkel beter geworden omdat ze 75% van hun klanten op UMTS hebben gelocked i.p.v. HSDPA. :')
Dan hoor ik bij de 25% die mooi op HSDPA zit :)

Waar is dat trouwens gepubliceerd ? ik heb er namelijk niets over gelezen...
dit zou best kunnen.
ik had voorheen overal een H en sinds een paar weken alleen nog maar 3G....
T-Mobile had in het tweede kwartaal een omzet van 448 miljoen euro. De omzet per klant bedroeg 29 euro.

Dit zou inhouden dat t-mobile rond de 16 miljoen klanten bedient?
Vreemde cijfers ..Ze lijken mij incorrect en/of incompleet.
Dit kan wel kloppen dat ze 16 miljoen klanten hebben.
Alleen zullen heel wat mensen die als meerdere keer klant gezien worden.
Prive en zakelijke telefoon, als deze alle 2 bij t-mobile zitten.
Mensen met een extra prepaid kaartjes, hoeveel mensen hebben niet nog een reserve telefoon met prepaid liggen waar ze eens in half jaar even 1 smsje mee sturen om te zorgen dat nummer niet verloopt.
Hier mist de periode... Volgens mij moet het als volgt zijn:

T-Mobile had in het tweede kwartaal een omzet van 448 miljoen euro. De omzet per klant bedroeg 29 euro per maand.

Dan kom je uit op ongeveer 5,1 miljoen klanten, wat klopt
Het klopt dat er een verbetering is. Maar partijen die toestemming moeten geven voor het plaatsten van extra masten werken vaak erg traag. (overheid :O ) Dit neemt neit weg dat investeringen in deze zaken al veel eerder gedaan hadden kunnen / moeten worden. Maar bij T-mobile kun je kiezen tussen web 'n walk standaard (GPRS) en web 'n walk plus. (3G) Sja als je dan extra betaald maar in het dorp / stad waar je woont is er nauwelijks dekking. Dan is je €5,- extra mooi weggegooid geld.
Wat een onzin. Ik heb W'n'W standaard en heb gewoon 3G/H.

W'n'W standaard is tot 384kbps, GPRS is tot 128kbps. 3G gaat tot 384kbps. HSDPA gaat daar ver overheen (afhankelijk van de versie kan dit wel tot 14.4Mbps gaan)!
W'n'W Plus is tot 1Mbps (hiervoor heb je dus HSDPA nodig om het te behalen).

Als je 3G hebt, heb je eigenlijk in alle gevallen ook wel een mogelijkheid tot H (uitzonderingen daargelaten).
Kleine correctie: GPRS is eigenlijk altijd minder da 64 kbps :P In de praktijk vergelijkbaar met een oud 56k-modem of iets trager qua netto snelheid. Latency is wel hoger dan met een oud telefoonmodem.

En HSDPA (HSPA+) kan tot 56 Mbps aan :) Vodafone zit nu al op sommige gebieden met 28 Mbps en KPN is ook al onderweg daarmee geloof ik. T-Mo loopt wat dat betreft nog wat achter. Mits de telefoons/usb-sticks het ondersteunen is dat ook een upgrade van radiocapaciteit van een mast qua data :)
In veel gevallen gaat de verbinding ook over van 3G naar een H'tje op het moment dat er data over de lijn heengaat.

Verder, inderdaad. Ook de 'goedkopere' internetbundel is gewoon wat je telefoon / het netwerk op het moment toelaat.
Het is wel beter geworden.. maar kom toch nog wel op plekken waar ik geen 3G heb..
Ik ben veel onderweg, maar heb in de laatste maand geen enkel moment gehad dat ik geen verbinding had, en dan heb ik het over Rotterdam en alles wat binnen een straal van zo'n 50km van Rotterdam.

Dat T-Mobile de capaciteit vergroot vind ik een goed teken, gezien er steeds meer apparaten bijkomen die er gebruik van maken, zeker in combinatie met dergelijke abonnementen zoals onbeperkt internet.
Exact mijn probleem. In hartje Leiden geen bereik, op de A13 tussen Delft en R'dam geen signaal.... Mijn contract wordt ook ontbonden. Daar was wel een klachtenprocedure bij de Geschillencommissie Telecommunicatie voor nodig. Blijkbaar valt onder de definitie "Door ons klantenbestand op te schonen en ons te richten op waardevolle klanten, boeken wij ook onder deze moeilijke omstandigheden toch een goed resultaat." gewoon het eruit gooien van klanten met onvoldoende bereik. Want hoeze ben ik niet waardevol met 65e telefoon abo en 35e data abo in de maand?
Je bent alleen waardevol als je ook genoegen neemt met een rotsignaal én veel dokt. Anders niet blijkbaar :P

Hebben ze die procedure trouwens echt doorgezet? Want bij een andere provider werd ik op het laatste moment gecompenseerd zodat ik de procedure niet hoefde op te starten.
Ik kreeg een schikkingsvoorstel om de overeenkomt per direct te beëindigen.
Ik woon op 25km afstand. Wedden dat ik je 5 wijken kan laten zien waar jij geen bereik hebt noch krijgt :)
Zo veel is deze investering niet.
T-Mobile zegt dat de iPhone een van de veroorzakers is.
(Geen oordeel over of het apparaat ontvangstproblemen heeft #antennagate of Apple tax erop)
Laten we stellen dat Tmobile 200.000 iPhone gebruikers heeft (3G, eerste lichting van 2 jarige contracten)
En dat deze allemaal een gemiddeld abbo hebben van 29 ,-
200.000 * 29 = 580.000 per maand omzet.
Allemaal een 2 jarig contract: 24*580.000=139.200.000 aan omzet.
Van dit, hebben ze 57.000.000 in het netwerk geinvesteerd.
Zo'n 45%
Dus ze hebben de helft van de omzet van de iPhone klanten in het netwerk gepompt.
Dan hebben we nog al die andere extra klanten (3G adapters, BlackBerries etc) nog als betalende klanten.
Zo veel is deze investering niet.
T-Mobile zegt dat de iPhone een van de veroorzakers is.
(Geen oordeel over of het apparaat ontvangstproblemen heeft #antennagate of Apple tax erop)
Laten we stellen dat Tmobile 200.000 iPhone gebruikers heeft (3G, eerste lichting van 2 jarige contracten)
En dat deze allemaal een gemiddeld abbo hebben van 29 ,-
200.000 * 29 = 580.000 per maand omzet.
Allemaal een 2 jarig contract: 24*580.000=139.200.000 aan omzet.
Van dit, hebben ze 57.000.000 in het netwerk geinvesteerd.
Zo'n 45%
Dus ze hebben de helft van de omzet van de iPhone klanten in het netwerk gepompt.
De helft van de omzet is nog niet de helft van de winst he.
Nee, maar het is geen grote hap uit de taart voor TMobile.
Als ze maar 15.000 nieuwe klanten hadden door de iPhone & 7* d de omzet van de iPhone klanten moesten investeren, dan was het een grote aderlating voor Tmobile, maar ze 'hebben maar' 45% van de omzet van de iPhone bezitters hoeven investeren.
, waarbij ze zelf aangaven dat er ongeveer 30.000 nieuwe klanten tussen zaten.
(nieuws: Introductie iPhone levert T-Mobile 30.000 nieuwe klanten op)
Dit was in 2008 met een 2 jarig contract.
(30.000 * €29= 870.000 * 24 = 20 miljoen)
Dus 1/3 is zelfs extra geld van nieuwe klanten, bovenop alle nieuwe klanten.
en dan ben ik met al mijn cijfers heel laag, want ik tel alleen de 3G originele klanten.

nieuws: T-Mobile: dataverkeer in 2008 explosief gegroeid
Goed nieuws !.. De 3G dekking is in mijn woongebied niet zo goed. Hoop
dat ze hier ook nieuwe masten enz, gaan plaatsen.
Daar heb je best kans op, ik woon zelf in een klein dorp en daar is na 2 weken na mijn officiele beklag via hun eigen site voor het eerst opeens 3G, kennissen van mij vertelde mij al dat ze antennes moesten plaatsen op de plaatselijke kerktoren in opdracht van T-mobile. Ik had veel eerder moeten bellen met de helpdesk :D
ze mogen sowieso wel wat doen aan hun netwerk niet alleen 3g, mijn verbinding valt steeds weg van 5 streepjes naar geen service... dat was voorheen toch anders...
Geef T-Mobile even de tijd, en totdat het niet acceptabel is gewoon blijven klagen, want als je geen klachten instuurt weten ze ook niet dat je er last van hebt.
Heb je teovallig een iPhone ;) (flauw ik weet het, kom aub niet met de site van wc-eend Apple om aan te tonen dat andere er ook last van hebben)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 augustus 2010 11:58]

ik heb het probleem van frankbuurlage ook, is zo giga verschillend hier
en ja ik heb een iphone ;) alleen wel een 3g waar ik nooit problemen mee had met het bereik
Ja ik heb een iPhone pracht van een ding en veel beter bereik dan mijn oude nokia eveneens met t-mobile.

alleen de laatste tijd laat t-mobile het van zich af weten, want ik ben net 3 weken in amerika geweest en had perfect bereik met at&t
Bij de Tmobile shop zelf, in het centrum van Almere is er niet eens 3G bereik..
De ironie...... :)

Ik heb zowel T-Mobile (werk) als Hi (prive) en ik merk op de plekken waar ik kom niet zo heel veel verschil tussen beide.

Ik zit dan ook voornamelijk in de randstad.

[Reactie gewijzigd door KillaZ op 5 augustus 2010 11:53]

Ik heb Hi, en in Almere, en bij mij thuis heb ik gewoon slechte verbinding en in grote delen van Almere Haven en Almere Buiten standaard geen 3G
ik heb anders wel "Gewoon" een data verbinding in het centrum van almere
kzal wel checken als het bij de t-mobile winkel ook zo is.
bij de albert heyn in ieder geval wel.
Zelf loop ik al 8 maanden tegen 3G dekkingsproblemen aan op ons adres mat al onze abonnementen.

Wat ik nog het ergste vind is dat je tegen een muur kletst als je contact opneemt met T-Mobile. Met de klantenservice zijn geen afspraken te maken (werkelijk niet één toezegging wordt nagekomen) en je komt daar ook niet voorbij.

Als je het dan schriftelijk of per email probeert blijft het ook stil van de overkant.

T-Mobile is niet zo zuinig op z'n klanten want ik ben binnekort gewoon weg!
Maar ook daar zullen ze zich niet zo druk om maken ben ik bang...
Volgende keer vragen of ze het een probleem vinden als je het telefoon gesprek opneemt. Werkte voor mij heel goed, krijg nu kurrig alle kortingen die ze me belooft hebben. Oke ik zit nog steeds op 2g dus als deze kortingen afgelopen zijn bel ik gewoon weer.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True