Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 290 reacties
Submitter: Makster

Webshop Cool-Prices is gestopt. Het bedrijf achter Cool-Prices, Compuzone is deze week door de rechter failliet verklaard. De webwinkel accepteert, in tegenstelling tot sommige andere failliete webshops, geen betalingen van klanten meer.

Cool-PricesHet faillissement werd uitgesproken door de rechtbank in Den Bosch. Cool-Prices bestond sinds 2004 en verkocht via de website diverse hardware. De shop stond ook in de Tweakers.net Pricewatch en kreeg over het algemeen goede beoordelingen.

Het is onduidelijk welke factoren aan het faillissement ten grondslag hebben gelegen. De webshop neemt geen nieuwe bestellingen meer aan, in tegenstelling tot sommige andere webshops die eerder failliet gingen. Klanten die al zaken hebben betaald en niet hebben gekregen, kunnen zich als schuldeiser bij de curator melden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (290)

1 2 3 ... 13
Wat ongelovelijk jammer. Sinds ik de cool-prices webshop ontdekt heb ben ik werkelijk waar nergens anders meer klant geweest. Hun levering en after-sales waren zo goed.

Ik hoop ontzettend op een doorstart, met dezelfde service. Ze waren ongelovelijk goed in klanten aan hun binden, ik kocht zelfs bij ze als het ergens anders "een euro" goedkoper was.

Ik kan hier wel verhalen neerplempen over dat ze je mailen als iets uit voorraad is en de mogelijkheid geven iets alternatiefs uit te zoeken. Hoe ze je helpen met het tracken en tracen van je order en aan hoeveel mensen ik cool-prices al aangeraden heb, maar dat heeft geen zin.

Het ga jullie goed ongelovelijk goed werkend en uitmuntend personeel. Als je nog eens ergens anders in de ICT-Retail markt aan de bak komt laat het hier dan weten, dan kunnen we allemaal dáár gaan bestellen.
Count me in. Ben overigens zeer blij dat ik geen bestelling heb lopen. Ben nu een bijna alweer een jaar reseller bij Cool-Prices en tientallen grote en kleine bestellingen succesvol geplaatst. RMA afhandeling (in de loop der maanden ook bijna een tiental keer mee te maken gehad) was ook altijd perfect. Spijtig dat ik het nu zelf zal moeten regelen. Wel vreemd gezien ze de laatste maanden nog extra personeel aannamen en leken te groeien.

Ze hadden erg fijn personeel wat direct de prijs verlaagde van een product als je liet zien dat er in de PW echt veel goedkopere shops waren. Was dus inderdaad echt niet vol te houden.

Laptops hebben ze overigens vrijwel nooit in voorraad gehad, maar die waren daar te duur voor aldus een nu ex-medewerker van hen. 4Launch (en ook Zercom gaat met zijn prijzen die richting op) is overigens goed vergelijkbaar met Cool-Prices ben benieuwd hoe lang die het nog uithouden. Hoewel deze shop wel de kleine stuff goed geprijsd heeft. Dat vergat cool-prices altijd, de cardreader van 3 euro werd pas 8 euro nadat je hem besteld had.

2e keer dat ik trouwens door het oog van de naald kruip. Bij het failisement van ElectronicaGigant was mijn laatste bestelling ook net afgerond.

[Reactie gewijzigd door Malarky op 14 juli 2010 23:48]

Dat is heel erg jammer.

OT: Wat gebeurd er nu eigenlijk met garantie van bepaalde hardware?

Ik heb daar in december 2x Powercolor HD5870's gekocht.
Stel ze zouden kapot gaan, moet ik dan contact opnemen met Powercolor zelf?
OT: Wat gebeurd er nu eigenlijk met garantie van bepaalde hardware?
Hangt ervanaf. Als er nog fabrieksgarantie opzit, kan je bij de fabrikant terecht.

Maar als de fabrieksgarantie al verlopen is, heb je een beetje pech. Zie dit stukje van Aarnoud Engelfriet, die gaat daar een beetje op in: http://blog.iusmentis.com...arantie-en-faillissement/
BIj ICTWaarborg ;)
dat kan dus niet, omdat ze niet ingeschreven zijn bij ICTWaarborg. Graag eerst dingen uitzoeken voordat je maar wat roept.

bron: http://www.ictwaarborg.nl/leden/cool-prices-nl/
Dat is vreemd, het logo staat gewoon nog op hun frontpage (die nog steeds online is)
http://www.cool-prices.nl/


[EDIT] (Zie ook reactie van JGC) Hmmm dit riekt een beetje naar oplichting. Helemaal aangezien op de ICT waarborgsite staat:
4. Nakomingsgarantie
Mocht een bedrijf weigeren een bindend advies van de geschillencommissie na te komen of dit niet meer kunnen omdat het inmiddels failliet is gegaan, dan staat ICTWaarborg tot een maximum van € 2500,- borg voor de nakoming van het bindend advies.

5. Waarborg nakoming garantieverplichtingen
Gaat een bij ICTWaarborg aangesloten bedrijf failliet, dan zorgt ICTWaarborg er voor dat de oorspronkelijke garantieverplichtingen worden nagekomen. Als maximum garantietermijn geldt 3 jaar na de aankoopdatum.

6. Nakoming gemaakte afspraken bij faillissement
Zijn er tijdens de koop speciale afspraken gemaakt en het bij ICTWaarborg aangesloten bedrijf gaat failliet, dan zorgt ICTWaarborg er voor dat de gedane toezeggingen worden nagekomen. Dit voor zover het tenminste afspraken betreft die, gezien de koop, redelijk en billijk kunnen worden genoemd.

7. Overname van aansprakelijkheid
Ook na de garantieperiode is het bij ICTWaarborg aangesloten bedrijf nog aan te spreken als een product mankementen vertoont. Gaat de winkel failliet, dan kan men bij ICTWaarborg terecht voor gebreken die onder het begrip non-conformiteit vallen.
Lijkt het er een beetje op dat ICT waarborg makkelijk onder hun verplichtingen uit wil komen... Lekker "Waarborg", zou er geen waarborgwaarborg organisatie zijn? :p

[Reactie gewijzigd door satoer op 14 juli 2010 17:15]

Hoezo oplichting?

Kan toch zijn dat Cool-prices het lidmaatschap van ICT Waarborgfonds heeft opgezegd, waardoor ze dus inderdaad niet meer uitkeren, wat ook volstrekt logisch is?

Aangezien ze nu dus kennelijk geen lid van het fonds meer zijn, is het ook volstrekt logisch dat dat fonds niet uit gaat keren.
Aangezien cool-prices zelfs op dit moment nog boven hun website het ICT-waarborg logo voert, is er ergens sprake van oplichting lijkt mij.

Wat voor zin heeft het voor de webshop om zich vlak voor het faillisement af te melden?

Is het misschien een kip-ei verhaal. Op de site van het waarborg logo staat bij het lid worden:
De bijdrage aangesloten bedrijven voor het jaar 2010 is vastgesteld op € 50,00 (excl. btw) per maand per bedrijf.
Aangezien de webshop hun betalingen niet kunnen voldoen, zijn ze automatisch afgesloten van het ICT waarborg? Dus eigenlijk zou het ICT waarborg de mooie faillisement waarborg regeltjes nooit voldoen, aangezien de failliet gegane webshop nooit de bijdrage kan betalen?

[Reactie gewijzigd door satoer op 14 juli 2010 17:30]

Dat is idd niet bepaald netjes, maar dat wil niet zeggen dat, zoals satoer beweerd, het Waarborgfonds onder haar verplichting uit wil komen, want ze hebben dan simpelweg geen verplichtingen (voor aankopen van na het uittreden uit het fonds).

Het feit dat Cool Prices dat logo dus nog steeds voert, terwijl ze klaarblijkelijk geen lid (meer) zijn, dat is wel uiterst onfris. Was dit wel een betrouwbaar bedrijf, want zo komt het op deze manier niet over namelijk (ken het bedrijf zelf overigens verder niet)?

[Reactie gewijzigd door wildhagen op 14 juli 2010 17:32]

* Een gekocht artikel gaat/is defect en u wil gebruik maken van de garantie, wat nu?

Failliet is aangesloten bij het ICT waarborgfonds en zij zullen zorg dragen voor de garantie afhandeling. Voor vragen kunt u zich melden bij het ICT waarborgfonds via de website:

www.ictwaarborg.nl

Daar kunt u gebruik maken van de contactformulieren.

Telefonisch aanmelden is niet mogelijk.
Dit staat nu op de frontpage van www.cool-prices.nl

[Reactie gewijzigd door Rutix op 14 juli 2010 18:54]

en op de site van het waarborg:
Compuzone B.V. / Cool-Prices failliet verklaard

ICTWaarborg-deelnemer Compuzone B.V. / Cool-Prices is failliet verklaard.
komt helemaal goed dus.

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 14 juli 2010 20:27]

Cool-prices.nl is nog zeker aangesloten bij ICT-waarborg.

http://www.ictwaarborg.nl/leden/cool-prices-nl-failliet/

Dat is toch zeker cool-prices :P

Edit: :S Ik wilde me post hierboven editten maar heb per ongeluk dubbel gepost -.-

[Reactie gewijzigd door Rutix op 14 juli 2010 19:00]

Het is maar wat je logisch vindt.

Stel zo'n fonds is voor jou belangrijk, dus je koopt je ICT spullen in bij een bedrijf dat bij dat fonds is aangesloten. Op die manier denk je dan dat als dat bedrijf onverhoopt failliet gaat, je toch nog je garantieclaims ergens anders dan de importeur/fabrikant neer kan leggen.

Maar vervolgens blijkt dus dat het bedrijf lid-af is vóór het faillissement - uit eigen beweging of omdat het fonds ze eruit geknikkerd heeft om wat voor reden dan ook - en daar sta je dan, want het fonds zou er dan niets meer mee te maken willen hebben.

Het blijft beter dan niets, natuurlijk
Ik mag aannemen dat je alsnog gewoon aanspraak kunt maken als het bedrijf in kwestie lid was van het waarborgfonds op datum van aankoop? ..
Dat lijkt mij ook. Je betaalt als webwinkel immers een bijdrage om je toekomstige verplichtingen te kunnen overdragen. Anders zou het zoiets zijn als een levensverzekering die niet uitkeert omdat de polishouder dood is :p
Volgens google cache waren ze dat voor het faillissement nog wel:
http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
" * Een gekocht artikel gaat/is defect en u wil gebruik maken van de garantie, wat nu?

Failliet is aangesloten bij het ICT waarborgfonds en zij zullen zorg dragen voor de garantie afhandeling. Voor vragen kunt u zich melden bij het ICT waarborgfonds via de website:

www.ictwaarborg.nl

Daar kunt u gebruik maken van de contactformulieren.

Telefonisch aanmelden is niet mogelijk."


Komt regel recht van de cool-prices website dus ik denk dat ICTwaarborg er zich tussenuit knijpt zie ook de reacties van _JGC_ en satoer maar.


We maken een foutje, http://www.ictwaarborg.nl/leden/cool-prices-nl-failliet/ is de goede link naar ICT waarborg.

[Reactie gewijzigd door madmaxnl op 14 juli 2010 18:57]

Ze zijn volgens Driezel van HWI slechts op non-actief gesteld.
Degene die ik aan de telefoon kreeg vertelde me dat de shop op non actief is gesteld bij hun, aangezien ze failliet zijn.
Dit neemt echter niet weg dat je nog dezelfde rechten hebt als voorheen.
Ik heb nu ook een mailtje terug van het ICTWaarborg:
Goedenavond,

Dit bedrijf is aangesloten bij ICTWaarborg, wij proberen zo snel
mogelijk informatie op onze website te zetten.

Vriendelijk groetend,

********

ICTWaarborg
En naar nu blijkt is de website van ictwaarborg ook bijgewerkt.
Het komt dus helemaal goed wat betreft garantie..

Toch blijf ik het triest vinden dat zo'n goede webshop toch het loodje moet leggen.

[Reactie gewijzigd door WouterKvG op 14 juli 2010 21:57]

Toch wel, de URL is alleen veranderd wegens het failliet:

http://www.ictwaarborg.nl/leden/cool-prices-nl-failliet/

Graag eerst even de zoekfunctie gebruiken op de pagina van ICTWaarborg, voordat je maar wat roept. ;)
Ik had ook de zoekfunctie gebruikt, maar die bestond dus toen nog niet. Graag eerst nakijken voordat je wat roept :P
Nog een dubbele bevestiging, ik heb mijn RMA probleem i.v.m. cool-prices naar ICT Waarborg gestuurd. Hun reactie:
Goedenavond,

Dit bedrijf is aangesloten bij ICTWaarborg, wij proberen zo snel mogelijk informatie op onze website te zetten.

We proberen uw vraag snel te beantwoorden.

Vriendelijk groetend,

[Naam van medewerker]

ICTWaarborg
EDIT: Ik zie dat deze (eerste e-mailreactie vanuit ICT Waarborg bij dit bericht, eerder dan WouterKvG) en veel andere relevante reacties gewoon naar Off-topic/irrelevant gemod zijn, beetje raar...

[Reactie gewijzigd door Id3ntityX op 15 juli 2010 10:10]

Ja, aangezien het standaard gaat om Fabrieks garantie, echter meestal gaat de communicatie tussen de leverancier (In dit geval Cool Prices) en het bedrijf.
Volgens mij heb je een uitdaging als je een OEM product hebt. Zoals een OEM harddisk.

Ik zou niet weten waar je dan naartoe zou moeten gaan. Je kunt niet naar de gene gaan die het product geproduceerd heeft.

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op 14 juli 2010 22:47]

Een OEM product zit toch per definitie in een apparaat? Dan kun je toch gewoon naar de producent van dit apparaat gaan?
Overigens, ik heb nog geen enkele vorm van hardeschijf gezien waarbij je niet gewoon aan de hand van het serienr gewoon rechtstreeks je garantie kan claimen bij de fabrikant, eventueel via een andere winkel.
Een OEM is ook de definitie van onderdelen.

Zie deze foto dan heb je een voorbeeld van een OEM.
Het staat er altijd duidelijk op.

Hier is ook een link over OEM drives en garantie.
Aside from the contents of the drive package, the other big difference between OEM and retail hard drives for some manufacturers is the warranty provided on the drive. Most drive makers with big OEM contracts sell those drives at a lower price to the OEM because they are specifically excluding warranty coverage from them. Nothing comes free in this world, including warranty support. The OEMs save money by not buying warranties on the hard disks they use in their systems. The condition of the deal is that the OEM will provide warranty coverage for the drive. It's important to understand that this is commonly done not just for hard disk drives but also for many other components used in PCs: optical drives, memory, video cards and even CPUs. If OEMs did not do this, the people who buy PCs would be paying for all these individual warranties. Instead, the PC maker provides a warranty that covers the entire system, and the buyer of the system is supposed to go to the OEM for service.

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op 15 juli 2010 08:28]

Meestal gaat garantie dan inderdaad over op fabrikant en serienummer. dus gewoon contact opnemen met PowerColor mochten er problemen zijn.
Dan moet je bij de importeur zijn.
Gewoon bij de fabrikant zelf, is sowieso soms handiger om te doen anders zit je met de verzendkosten naar de shop zelf. Mijn ervaring met fabrikanten dusver is dat ze je een label toemailen waarna de UPS kosteloos het pakketje bij je thuis komt afhalen.

Daarnaast scheelt het gewoon tijd als er slechts 2 partijen bij zijn betrokken (fabrikant, jezelf) i.p.v. 3 (+ winkel). Daarintegen zul je uiteraard geen vervanging krijgen tot je spul gerepareerd/gerefusbished of vervangen weer word teruggestuurd.. daar bied een winkel soms wel een extra optie.
Maar goed je geeft al aan dat je er al 2 hebt, dat ze beide tegelijkertijd kapot gaan is onwaarschijnlijk en dan kan je tijdelijk wel op 1tje werken ;).
Een gekocht artikel gaat/is defect en u wil gebruik maken van de garantie, wat nu?
Cool-pices.nl is aangesloten bij het ICT waarborgfonds en zij zullen zorg dragen voor de garantie afhandeling. Voor vragen kunt u zich melden bij het ICT waarborgfonds via de website:

www.ictwaarborg.nl

Daar kunt u gebruik maken van de contactformulieren.
Telefonisch aanmelden is niet mogelijk.

bron

[Reactie gewijzigd door Torrentus op 14 juli 2010 18:18]

Vaak helpt het om even contact op te nemen met de fabrikant, deze zal dan wellicht een dealer aanwijzen waarbij je terecht kunt. Ik heb wel vaker dat klanten hun defecte videokaart, harddisk, monitor o.i.d. bij me afleveren ter reparatie en ik dit gewoon via de leverancier of fabrikant kan laten repareren of omruilen.

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 14 juli 2010 19:38]

De leverancier vragen, deze zijn meestal redelijk gewillig om te helpen (soms zelfs beter dan de winkel zelf).
Nou ik weet wel waarom Cool Prices failliet is.

Sinds dat VNU vanaf 2008 de pricewatch heeft veranderd naar een betaal per klik systeem is het voor veel webshops veel te duur geworden.

Elke keer dat iemand klikt op de naam van een bedrijf verdient VNU daar een bepaald bedrag aan en veel bezoekers klikken misschien 10x voordat ze een product kopen waar een marge op zit van 1 euro dus het is niet zo gek.

Echter moeten de webshops pricewatch wel blijven gebruiken omdat dat de grootste klantentrekker is.

Reken er maar op dat er veel meer webshops binnenkort failliet gaan.
De kosten die een webshop kwijt is aan een vermelding in de Pricewatch of een andere prijsvergelijker zijn gewoon marketingkosten en dienen aan de klant doorberekend te worden. Vroeger adverteerden bepaalde winkels en postorderbedrijven in magazines zoals C!T en PCM. Tegenwoordig zet het meer zoden aan de dijk om in een prijsvergelijker te staan.

De concurrenten hebben vergelijkbare kosten, dus iedereen heeft gelijke kansen. Om de kosten lager te houden dan de concurrentie zal de webshop de conversie hoger moeten krijgen en bijv. beter moeten zijn in zijn logistiek.

Het is niet meer dan logisch dat een vermelding in de Pricewatch geld kost. Wij leveren immers klanten aan en nemen de webshops een hoop werk uit handen door een platform te bieden waarmee de consument zich kan oriënteren op zijn aankoop. Veel klanten zullen rechtstreeks vanuit de Pricewatch naar de kassa van de webshop lopen zonder vermoeiende dingen te doen zoals het vragen naar aankoopadviezen.
@Femme: Nou zit ik een beetje in de Adwords, maar is het niet zo dat de meest opvallende vermelding de meest kliks krijgt? Daarbij is het ook nog zo dat de shop die de meeste kliks krijgt meestal het laagste conversie-ratio heeft.
Het is inderdaad niet meer dan logisch dat een vermelding geld kost, jullie bieden daar een prima service tegenover waar de meeste prijsvergelijkers niet aan kunnen tippen. Maar een cost-per-click systeem pakt meestal onvoordelig uit voor de aanbieder, omdat de opvallendste vermelding (die met de laagste prijzen) de meeste kliks zal genereren.

Een idee is bijvoorbeeld om verschillende vormen van lidmaatschap te bieden (volgens mij was het vroeger ook zo). Waarbij je extra's krijgt (als een eigen pagina, net als MS wel eens heeft met campagnes), of waar goedkopere abbo's een limiet op het aantal producten heeft.

Vraagje: Betaald een aanbieder even veel ongeacht de waarde van een product?
Als jij denkt dat je marketingkosten zoals pricewatch vermeldingen kan doorrekenen naar de klant dan weet je blijkbaar niks af van het runnen van een bedrijf.

Doorrekenen van kosten kan eigenlijk alleen als je een monopoly hebt of enorm goed in de markt zit zoals Microsoft, Apple of Shell.

Als je kosten simpel kon doorrekenen dan zou toch iedereen een bedrijf kunnen starten en hun kosten doorrekenen aan de klant?

Pricewatch is gewoon enorm duur geworden, voor 2008 kostte het maar een paar honderd euro om in de pricewatch vermeld te worden en nu is dat een paar duizend euro als je een gemiddelde hoeveelheid klanten trekt.

Bedrijven als Bol.com en Alternate betalen waarschijnlijk meer dan 10.000 euro aan de pricewatch alleen.

Dat iedere webshop nu gelijke kansen heeft klopt wel maar de lat wordt hoger gelegd, dus eigenlijk zou je alleen succesvol webshop kunnen oprichten als je een rijke pappie of mammie hebt.
Als je kosten simpel kon doorrekenen dan zou toch iedereen een bedrijf kunnen starten en hun kosten doorrekenen aan de klant?
Dit soort kosten zitten toch gewoon verwerkt in je kostprijsberekening?
Of laat je de kosten van de huur van je pand, de elektra etc. ook allemaal daarbuiten? :+
Blijkbaar heb jij dan nooit een webshop gerund.

Een webshop kan je alleen runnen door te concurreren met je concurrenten.

Je kan wel al je kosten doorberekenen in je prijzen maar als je dan ineens niks meer verkoopt werkt het niet he?

Bovendieb is er bij een "per klik" systeem nooit zeker wat voor eindrekening je krijgt.

Je kan bijvoorbeeld tijdens een kerstperiode gigantisch veel bezoekers krijgen maar als daarvan maat 10% overgaat tot een aankoop heb je wel een dure maand waardoor je ineens verlies draait.

Kosten doorrekenen kan alleen als je echt goed in de markt zit of een monopolie hebt want alleen dan blijven mensen kopen.
Kosten kan je zeker wel doorberekenen, in dit geval zijn het indirecte.

Je kan namelijk wel dezelfde verkoopprijs realiseren. Je moet dan bezuinigen op andere factoren. Bijvoorbeeld arbeid, of logistiek. Automatisering is vaak een oplossing aangezien het tegenwoordig bij webshops veelal kleine orders zijn.

Naast prijs heb je ook nog service. En ja, mensen zijn hier gevoelig voor (ik wel in elk geval). Als in de pricewatch een winkel staat met 3 (oranje) sterren die een product voor 400 euro aan biedt en een andere winkel met 5 (groene) sterren die hetzelfde product voor 425 euro aanbiedt dan ga ik waarschijnlijk wel gewoon voor die met 5 sterren.

Concurrentie is niet alleen prijs...

[Reactie gewijzigd door Bolletje op 14 juli 2010 23:08]

Je kan wel al je kosten doorberekenen in je prijzen maar als je dan ineens niks meer verkoopt werkt het niet he?
Als jij de kosten die jij maakt niet meer aan jouw klanten kan door berekenen dan dan is jouw webshop simpelweg niet levensvatbaar. De klant betaald altijd alles, linksom of rechtsom.
Je zult wel eerst de omzet moeten halen om uit de kosten te komen. Met de huidige concurrentie is dit best een groot risico en geen boekhoud kundige theorie,zoals jij die stelt.
Dit soort kosten zitten toch gewoon verwerkt in je kostprijsberekening?
Of laat je de kosten van de huur van je pand, de elektra etc. ook allemaal daarbuiten? :+
Klopt maar het probleem is dat klik kosten veel moeilijker in te schatten zijn.
Ik weet niet wat de klosten per klik zijn.
Maar stel dat je inschat dat je 1000 Euro aan klik kosten kwijt bent en het blijken er uiteindelijk 10.000 Euro te zijn.

Kosten van het pand en gas, water en licht in iets mindere mate zijn vaste kosten, waarvan je aan het begin van jaar precies weet hoeveel het kost. Dit geld niet voor klik kosten.
Vroeger adverteerden bepaalde winkels en postorderbedrijven in magazines zoals C!T en PCM. Tegenwoordig zet het meer zoden aan de dijk om in een prijsvergelijker te staan.
In een blad wist je precies hoeveel je kwijt was. Met een klik systeem weet je dat helemaal niet.
Ik vraag me af hoe het opgebouwd is. Of het gerelateerd is aan de prijs van het product of dat er ook vaste kosten kunnen zijn dat je x Euro betaald per maand ongeacht het aantal klikken.

Als de prijs hoog is snap ik niet dat winkels niet de handen ineen slaan en samen een prijsvergelijk site maken. Die hun i.v.m. advertenties zelfs mogelijk niets kost en in het slechtste geval alleen een vaste maandelijkse bijdrage.
Hier heb je aan de ene kant wel gelijk in maar dat zet de prijsvechters wel onder druk om hun prijzen enigzins omhoog te gooien. Misschien niet zo voordelig voor de consument maar je hebt er als consument meer aan dan wanneer al die webwinkeltjes over de kop gaan terwijl ze jouw geld nog hebben. Dat gekloot met die enorm lage marges van een paar rotcenten moet stoppen wil je een gezond bedrijf kunnen runnen.
Betalen per klik betekent niet dat de marges van de webshop omhoog gaan, maar dat de kosten omhoog gaan. In het ongunstigste geval kan de webshop (uit concurrentie overwegingen) die kosten niet doorberekenen aan de klant en dan zouden de marge van de webshop zelfs omlaag gaan.

Op zichzelf lijkt het me niet aannemelijk dat het betalen per klik de aanleiding is dat webshops met (te) lage marges draaien. Het probleem is fundamenteler; door systemen als pricewatch wordt de markt veel transparanter voor de consument en kunnen prijzen gemakkelijk vergeleken worden. Omdat prijs een belangrijk en een eenvoudig kwantificeerbaar selectiecriterium blijkt te zijn, zullen de marges van de webshops door systemen als pricewatch onder druk te komen staan.

Zelf kijk ik overigens verder dan de prijs; ik bestel niet bij webshops die niet op alle vlakken een ruime voldoende scoren, zelfs als dat betekent dat ik een redelijk aantal euro's meer moet betalen. Service heeft ook zo z'n prijs.

[Reactie gewijzigd door de Zeester op 14 juli 2010 23:26]

Bron? Want nu stel je dus dat deze webshop failliet is door Tweakers.net?
De prijzen die Tweakers rekent voor een pricewatchvermelding zullen wellicht hebben bijgedragen aan het faillissement van Cool-Prices maar het is denk ik niet de oorzaak.
Een veel belangrijkere oorzaak zijn de compleet verziekte marges op computerhardware. De marges zijn zo ontzettend laag dat het echt onmogelijk is om dergelijke prijzen te hanteren i.c.m. een hoge mate van service (of eigenlijk het überhaupt bieden van service). Er worden momenteel al heel veel halsbrekende toeren uitgehaald zoals het importeren van hardware uit het buitenland om toch maar iets te verdienen maar logischerwijs komt dit de consument ook meestal niet ten goede als het om garantie gaat.

Het is erg vervelend dat er nu klanten zijn die (mogelijk) hun bestelling niet krijgen. Echter vind ik wel dat op het moment je ervoor kiest te gaan shoppen bij de goedkoopste winkel je ook de risico's moet aanvaarden die een lagere prijs met zich meebrengen. De duurdere winkels zijn vaak niet voor niets duurder - ze kunnen een betere mate van service bieden en kunnen vaak verder vooruit denken (hoe kunnen we ervoor zorgen dat we klanten over 2 jaar nog steeds garantie kunnen bieden). Als je deze 'betrouwbaarheid', om het maar eens zo te noemen, wilt inruilen voor een lagere prijs dan is dat prima maar klaag dan ook niet als er iets misgaat. (hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je per definitie moet kiezen voor de duurste winkel maar denk bij een aankoop niet alleen na over de laagste prijs)
Vind het wel vreemd dat je zelf de prijzen kan aanpassen of producten kan toevoegen, en niet de bedrijven dat allemaal doen..

[Reactie gewijzigd door Cyrix-6x86 op 14 juli 2010 20:18]

jammer,
ik bestelde er nog redelijk vaak. vaak goede prijzen en redelijk goeie service!
Heb er ook wel een bestelt en ging allemaal goed.

Probleem wat veel webwinkels onderschatten is de marge op kleine orders. Kijk je naar marges op pc en alles wat er mee samenhangt dan is dat heel weinig.

Je moet alles automatiseren qua afhandeling en dan nog kost het verpakken, sticker printen, bij elkaar zoeken tijd en geld. Heb je op die manier 100 kleine orders per dag met marges van een paar euro dan komt het op de duur niet goed.
Tel daar nog bij op dat je een rma afdeling moet hebben voor reparatie of schade tijdens transport en zie daar dat kost ook geld.

Je zal dit ook steeds meer gaan zien, alleen de groten kunnen overleven en zelf de groten zijn niet altijd de goedkoopste. Groot wil wel zeggen dat ze hun hele automatiseringstraject goed voor elkaar hebben. Verpakkingslijnen enz enz. Alleen op die manier kun je overleven in een markt met hele lage marges.

Zit je in producten met betere marges dan gaat het allemaal wat éénvoudiger.

Wat betreft betaling, gebruik als het kan altijd een visa kaart, soms kost je dat 2 of 3% meer maar je hebt als voordeel dat als men niet levert en jij als met visa betaald hebt je gewoon je geld terugkrijgt van visa. Bij sommige kaarten krijg je trouwens automatisch ook nog 90 tot 360 dagen verzekering op de angekochte spullen. Waterschade of laat je het vallen de visa verzekering vergoed het.

[Reactie gewijzigd door bbob1970 op 14 juli 2010 17:07]

Wat betreft betaling, gebruik als het kan altijd een visa kaart, soms kost je dat 2 of 3% meer maar je hebt als voordeel dat als men niet levert en jij als met visa betaald hebt je gewoon je geld terugkrijgt van visa. Bij sommige kaarten krijg je trouwens automatisch ook nog 90 tot 360 dagen verzekering op de angekochte spullen. Waterschade of laat je het vallen de visa verzekering vergoed het.
We hebben hier dus over een verzekering. Financieel gezien is het alleen verstandig jezelf te verzekeren voor zaken waarvan je het risico niet zelf kan dragen, of wanneer je reden hebt om aan te nemen dat jouw risico duidelijk hoger is dan gemiddeld. Immers verzekeringsmaatschappijen, en dus ook visa, zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Deze rekenen zelf ook uit wat de gemiddelde kans op schade is en hoeveel dat ze in zo'n geval moeten uitkeren, daar bovenop komt nog een winstmarge (m.a.w. de gemiddelde kans dat visa moet uitkeren zal lager zijn dan 2 of 3%).

Betalen met visa kaart heeft dus alleen zin indien jij de kans groter dan 2 of 3% acht dat het fout gaat en dat je de schade met succes op visa kan verhalen.
Verzekeren gaat over veel meer dan alleen of het financieel 'zin' heeft. Sommige mensen nemen graag veel risico, en zullen zich alleen verzekeren voor die zaken die ze echt niet zelf kunnen dragen. Anderen nemen het liefst zo min mogelijk risico, en verzekeren zich om gezeur te voorkomen. Daar hebben ze dan net even iets meer voor over. Risico-minnend of risico-avers wordt dat ook wel genoemd. Dat moet je wel meenemen in je model.

Dus betalen met visa kaart en dan geregeld 2-3% meer betalen hangt niet alleen af van de mogelijke schade en het risico, maar ook de aard van de persoon. En eerlijk gezegd denk ik dat het best een slimme oplossing is om de goedkoopste winkel uit te kiezen, die is vaak meer dan die 3% goedkoper dan een zeer solide (lees: geen verzekering nodig) concurrent, en daar met de bescherming van de creditcard te kopen. Zekerheid tegen een aardig lage prijs.
Goed lezen, de verzekering is bij sommige visa kaartena ctief en je moet het zien als extratje.

Het voordeel van visa blijft dat in dit soort gevallen je altijd je geld terugkrijgt van visa. Niet geleverd is geld terug zo simpel is dat. Ideal betalen is betalen en geld terug in dit geval aansluiten bij de curator. Dat kost tijd en energie en het duurt maanden of jaren voordat je iets terug krijgt als je al iets krijgt.

Tip, betaal niet met visa via paypal want dan is bovenstaande dus allemaal niet van toepassing, geen verzekering, moeilijk geld terug.
uhm...ik kan als ik via Ideal betaal ook me geld terugkrijgen als ze niet leveren....
het is dan wel niet verzekerd voor verzending, maar dat gedeelte(tot 500E dacht ik) wordt in een normale verzending bij TNT geregeld. Dus tenzij je niet goed oplet en meer dan 500E laat versturen zonder extra verzekering heeft het mijn insziens geen meerwaarde...

ontopic:
Wel jammer van Cool-prices. nette shop en goede levering
Ik wens je succes met geld terugkrijgen van TNT als een bedrijf niet eens een pakketje aflevert om te laten bezorgen.

Het moet en verzekerd zijn en echt in handen geweest zijn van TNT toen het kwijt raakte en het is dan een zaak tussen de afzender en TNT, niet tussen de ontvanger en TNT.

Het enige wat je in dit soort gevallen kan helpen is onder rembours laten verzenden of een credit card gebruiken met aankoopverzekering. Iets bestellen via iDeal en dan iets bij TNT-claimen is natuurlijk kansloos.
Sterker nog, TNT pakker post reageert gewoonweg niet op klachten.. Ik wacht nog steeds op antwoord na een jaar :( En ik heb er gewoon geen 50ct per minuut voor over om ze te bellen..

Ik betaal nagenoeg altijd met Mastercard, ook omdat ik voor ze gewerkt heb en de regels bijzonder goed ken ;)

Jammer van Cool-Prices, blijkbaar kan je zelf s zonder huur en opslag er niet meer echt van leven.. :/
Coolprices had dus wel opslag en huur. Het bedrijf compuzone (wat gewoon cool-prices is) had een magazijn in boxmeer, je kon daar ter plekke gewoon spullen kopen (weliswaar voor de duurdere compuzone prijs).

Ze hadden niet echt een showroom en alleen een balie en magazijn.

Edit: ik kijk even in mijn mailbox, de laatste bestelling van mij is op 1-7-2010 (2 weken geleden), dus ik heb geluk gehad dat die nog is geleverd.

Edit2: @audi-80: Dat zou best wel eens kunnen, ik ben het laatst 3 jaar geleden in de zaak geweest op het industrieterrein, verder heb ik alles via de post gedaan.

[Reactie gewijzigd door kfaessen op 14 juli 2010 22:00]

Compuzone zat nog niet zo lang in een groter nieuw pand met een redelijk grote showroom.
Jammer weer een goede computer winkel in de buurt minder. :(
Ze hadden in het nieuwe pand een:
- Groter magazijn
- Balie voor reparaties
- Showroom!
- En nagenoeg was het pand wel zoveel groter dan het vorige pand in boxmeer.

Maar dat mag nu dus niet meer baten..
@Ramoncito:
Een hele tijd terug werkte ik bij de post als postbode toen het nog PTT heette. Klachten worden daar echt wel serieus genomen, ze hadden een foutmarge van 0,1%, waar andere bedrijven een 3% foutmarge hebben.
PTT had mij zelfs gevraagd toen ik een belasting enveloppe in een verkeerde brievenbus had gedaan of ik (onder werktijd) mijn excuses wou aanbieden, bij de tweede keer fout bezorgen was ik ontslagen (tja, concentratie was er niet altijd bij met een katertje op de zaterdagmorgen ;) ).
Ik denk dat ze nog steeds hun kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan, de vaste postbezorgers die ik heb meegemaakt zou je 'professionals' mogen noemen (mensen die bij elke achternaam een adres op weten te noemen zegmaar).

Maar mocht je een probleem hebben met TNT, moet je gewoon naar het Rayon bellen of toegaan in je buurt. De fouten worden namelijk altijd op niveau van het Rayon gemaakt, de rest is volgens mij geautomatiseerd.

[Reactie gewijzigd door poepkop op 14 juli 2010 20:47]

@Ramoncito:
Een hele tijd terug werkte ik bij de post als postbode toen het nog PTT heette. Klachten worden daar echt wel serieus genomen, ze hadden een foutmarge van 0,1%, waar andere bedrijven een 3% foutmarge hebben.
Dat is inderdaad een heeeele tijd terug - nog voor de tijd van het internet, de terugval van brieven, en de stijging van pakketpost door fenomenen zoals webwinkels en veilingsites. Tegenwoordig is er nog maar weinig over daarvan. Vaste werknemers snijden ze in (van 30.000 10 jaar terug naar 13.000 over twee jaar), wat overblijft is mien van twee huizen verderop die een paar uur per dag wat zaken langsbrengt. (bron)

Foutmarge? Nouja, zaken als stempassen verkeerd bezorgen of gewoon op straat gooien lijken me redelijk kwalijk.

Nee, lijkt me dat TNT ook wel een 3% foutmarge hebben tegenwoordig, en dat zal alleen nog maar stijgen als ze moeten blijven snijden in hun personeelsbestand en uitgaven.
Op dit moment ben ik er zelf werkzaam, en de belangrijkste categorieën hebben nog net als toen een ontzettend kleine foutmarge, inderdaad in de grootte van 0,1-1%. Op een groot aantal stukken zijn het overigens nog enorme aantallen.

Dat gezegd denk ik wel dat de kwaliteit achteruit is gegaan met het verdwijnen van de klassieke postbode en vervanging door postbezorgers en (bij pakketten) onderaannemers.
nou dan zal ik wel in de 66% fout categorie zitten
van de 3 pakketten die mij toegezonden zijn sinds ik verhuisd ben (en hiervoor ging er ook al een hoop fout) is 1 spoorloos verdwenen, 1 heb ik zelf achteraan moeten bellen en mag ik zelf gaan ophalen omdat de bezorger te beroerd is geweest om aan te bellen en een briefje achter te laten en er is 1 pakket wel netjes en op tijd bezorgd...
TNT pakket service verzekerd je pakket tussen het ophalen helemaal tot het in de handen is van de ontvanger.

op het moment dat jij onderdelen kapot aan treft moet je niet bij de TNT zijn maar gewoon belletje plegen naar de (web)winkel waar je het bestelt hebt en die kunnen rechtmatig een vergoeding eisen bij TNT.
Succes daarmee. Als je het pakket niet speciaal verzekerd laat verzenden, krijg je van TNT helemaal niets! Echt niet! (Alleen een hoop ontwijkende en halve antwoorden op je vragen).

Dit heb ik pasgeleden zelf ervaren. Het verhaal zal ik jullie besparen en mijn mening over de TNT zal ik maar niet beschrijven met de woorden die nu in me opkomen.
bij ideal is niets verzekerd. Betaald is betaald en is niet meer terug te krijgen. Vergelijkbaar met een chipbetaling, die kun je ook niet meer omdraaien.

TNT verzekerd standaard tot 75 euro (en bij kwijtraken is de verzender degene die moet aantonen wat er in zat en dat ie toch echt kwijtgeraakt is...)
bij ideal is niets verzekerd.
Bij sommige banken kan de winkel er voor kiezen om de aankoop te verzekeren, een soort ideal+ als het ware. Uiteindelijk betaal je meer voor je product omdat de webwinkel meer moet betalen voor de ideal module.
Inderdaad jammer van Cool-prices. Goede zaak met leuke prijzen. Heb er ook weleens besteld. Ook hadden ze een goed RMA-beleid.

offtopic:
[quote]
TNT verzekerd standaard tot 75 euro (en bij kwijtraken is de verzender degene die moet aantonen wat er in zat en dat ie toch echt kwijtgeraakt is...)
[/quote]
Sterker nog:
TNT Basis is voor 0,0 verzekerd
http://www.tntpost.nl/voo...d/basis-pakket/index.aspx

Behalve dat je moet kunnen aantonen wat erin zat, heb je ook een bon nodig om de koopprijs die je hebt opgegeven te kunnen aantonen. Kortom iets via V&A verkopen zonder bon en verzekerd versturen is useless :)

"Bij verlies of beschadiging wordt de werkelijke schade (op basis van de inkoopwaarde van de factuur, exclusief BTW) uitgekeerd tot een maximum van € 500,-"
http://www.tntpost.nl/voo.../tarieven/afmetingen.aspx

[Reactie gewijzigd door Dutchphoto op 14 juli 2010 23:52]

uhm...ik kan als ik via Ideal betaal ook me geld terugkrijgen als ze niet leveren....
Dat kan niet zonder meer. Je kunt een geschil starten, maar in dit geval zul je aan de curator je geld moeten terug vragen..

Ik heb overigens ook goede ervaring met cool-prices, pas nog iets besteld bij een ander, nooit bij stil gestaan dat zoiets kan gebeuren. Toch goed opletten volgende keer dus..

[Reactie gewijzigd door Incr.Badeend op 14 juli 2010 17:23]

Nou, succes met een iDealbetaling terugkrijgen. Ik heb het een keer geprobeerd via mijn bank, nadat door een storing het bedrag 2x was overgemaakt, maar de bank (ABN) ziet een iDealbetaling als overschrijving en kan niets terugvorderen. Ik was dus afhankelijk van de webwinkel voor de terugbetaling.
ik neem aan dat je ook 2x je betalingsgegevens had ingevuld.... als het probleem namelijk bij de bank had gelegen, hadden ze neem ik aan zonder probleem teruggestort.

Doet me denken aan de situatie als je met kaart ergens betaalt en er is een storing nadat je je pin hebt ingetoetst.... altijd leuk, vooral in het buitenland... De verkoper vraagt of je nog een keer wilt in toetsen, zelf ben je skeptisch.... creditcard in dat soort gevallen geeft wat meer bescherming.
Dat twee keer betalen gaat bij iDeal wel vaker fout, ik heb het twee keer mee gemaakt en ik had toch echt maar 1 keer mijn pas in de random reader gestopt, mijn vriendin heeft het ook 1 keer gehad. Gelukkig waren het in alle 3 de gevallen naar bedrijven waar ik goed contact mee heb waardoor alles snel geregeld was maar wel lullig.
Er is hier niet zomaar sprake van 'een webwinkel die de marges onderschat'. Cool-prices bestaat al vrij lang. De prijzen waren welliswaar concurrerend, maar ze draaiden vanuit Compuzone, dat een (zoals ik het zag) goedlopende computerzaak was voor de regio Boxmeer waar wel aardige marges op zaten.
Ik ben benieuwd wat hier nu mis is gegaan. Als je marges te laag waren geweest dan zou je zeggen dat we wel eerder over de kop zijn gegaan...
Één groot nadeel, die 'grote' partijén hebben lage(re) marges maar een support die ver te zoeken is. Hoevaak het mij al niet overkomen is producten bij een alternate, informatique, salland e.d. te hebben besteld en pas na 3-4 werkdagen reacties op e-mailtjes te hebben ontvangen.
Een beller is sneller. Voor product status updates kan je altijd best bellen.
Waarom moet ik bellen, als de voorraad indicatie op dergelijke websites aangeeft dat het product voorradig is, en ik na 2-3 dagen zoiets heb om maar contact op te nemen erachter komende dat de levertijd dus langer is dan aangegeven op de website?

Nog niet gesproken over de wachttijden die gemoeid zijn met status updates etc. etc. het is een webwinkel dan zou je mogen verwachten dat e-mail juist sneller afgehandeld wordt dan telefoontjes.
Teeeeeering, ik heb vorige week nog pakketje van ze ontvangen, bestelling van 900 euro:').. Ben ik blij dat ik die nog heb gekregen. Pfoee..
Cool-prices bood prima service, met een live chat en snel antwoord op vragen via e-mail. Ook waren de prijzen niet te hoog, en werd het goed verpakt. Ik had het niet verwacht! :'( Dan moet ik maar bij Azerty voortaan mijn bestellingen plaatsen.
oh, daar kocht ik regelmatig nog wel wat. Was wel positief altijd erover.
Anders ik wel, heb er echt voor duizenden euro's (ja echt) gekocht, en de service was altijd goed. Ook RMA ging altijd netjes. Jammer want vergeleken met Alternate was dit echt een super shop, waar moet ik nu al me spul kopen :(
PC-Dump is ook al niet meer, geen enkele beurs op dat gebied btw.

Er blijft niet veel over die goedkoop en ook nog eens goed zijn...
Er blijft niet veel over die goedkoop en ook nog eens goed zijn...

Je slaat hiermee gelijk de spijker op zijn kop. Het moet en goedkoop zijn en goed zijn, en als het even kan ook nog even goede service leveren. Ook ik heb regelmatig bij deze shop gekocht en was altijd tevreden, maar betrap mezelf er ook weleens op dat het altijd maar goedkoper moet. Dat is gewoon niet vol te houden. Zeker niet gezien de marges op hardware en de belachelijke regels die er voor webshops gelden op dit moment..
Inderdaad, cool-prices vond ik altijd erg goedkoop met goede service!
Ook ik heb onlangs nog een order geplaatst, tot volle tevredenheid. Mijn 2 TB schijf bleek een DOA te zijn, en nadat deze aangemeld was op de site is deze schijf keurig vervangen voor een nieuwe én heb ik de verzendkosten voor het retourneren terug gekregen. Jammer dat het zo gelopen is, had nog een bestelling die ik had willen plaatsen... :(
Klanten die al zaken hebben betaald en niet hebben gekregen, kunnen zich als schuldeiser bij de curator melden.
Tsja, maar de kans dat je dan nog iets terugziet van je betaling is klein tot nul. Eerst gaan namelijk de grote schuldeisers voor: belastingdienst, toeleveranciers, het eigen personeel. Daarna komen pas de kleine schuldeisers, maar meestal is het geld dan al wel op...
Maar mocht er een doorstart gemaakt worden wat nog redelijk vaak het geval is dan is het toch wel handig als je op de lijst staat ;)
Een doorstart na uitspraak van failliet te zijn gegaan is vaak onder een andere naam of andere eigenaar. In 99,9% van die gevallen isde nieuwe partij c.q. het bedrijf dat onder een andere naam doorstart niet verplicht aan jou te leveren.

Niet voor niets is het voor oplichters zo gemakkelijk een bedrijf te starten, geld afhandig te maken, failliet laten verklaren en opnieuw beginnen. Hooguit de (toe)leveranciers worden dan veelal terugbetaald de klanten zien er veelal niets meer van terug.
Toeleveranciers zijn geen preferente schuldeiser: http://nl.wikipedia.org/w...lijke_regels_van_voorrang.

Neemt niet weg dat er inderdaad meestal weinig overblijft voor de concurrente schuldeisers.

[Reactie gewijzigd door Orion84 op 14 juli 2010 17:03]

Hoe staat het nou met de garantie van apparatuur die daar aangeschaft is? Ik heb laatst een MSI U230 via cool-prices aangeschaft. Tot wie moet ik mij nu wenden als er iets mis is binnen de 2 jarige garantie termijn? De fabrikant zelf?
Als het nog binnen de fabrieksgarantie is, kan je idd bij hen aankloppen.

Is de fabrieksgarantie verlopen, dan heb je in principe pech, zie dit artikel van Aarnout Engelfriet, die op dit gebied deskundig is

Je hebt weliswaar het ICT Waarborgfonds, maar zoals je kan zien is deze shop er kennelijk niet, of niet meer, bij aangesloten, waardoor die dus ook niet zullen kunnen helpen.
http://www.ictwaarborg.nl/leden/cool-prices-nl-failliet/

Ja zeker wel dat Cool-prices.nl bij ICT-waarborg staat.
Voor dit product kun je je rechtstreeks tot MSI wenden.
Zie hiervoor de volgende link: http://support.msi.eu/nl/index.php
en daarom is een betaling met creditcard ideaal! Daar kan je tenminste wel je geld terug krijgen want je bent automatisch verzekerd. Ik vind het ook erg jammer dat er zo weinig internetshop gebruik maken van creditcard betalingen. Als ze er al gebruik van maken krijg je te maken met een 3% toeslag.
Dergelijke percentages worden gerekend om fraude met deze betaalmethode te bekostigen.
Dergelijke percentages zijn gewoon de kosten die ze maken voor het gebruik van een creditcard. Als je met een creditcard geld uit de muur trekt kost je dat ook gewoon 4% opnamekosten. Die kosten betaalt de ontvanger van de betaling normaalgesproken, maar omdat je geld uit de muur trekt ben jij de ontvanger van de CC betaling op dat moment.
Wie haalt er dan ook geld uit de muur met een cc ?8)7
Weet je wat de risico's en kosten zijn voor die webshops ? Er wordt ongelofelijk veel gefraudeerd met creditcards en paypal... Mooi voorbeeldje?;

* Iemand besteld en doet betaling middels CreditCard.
* Webshop verzend het product middels track & trace.
* Klant ontvangt het product, doet bij de CreditCard maatschappij een terugboeking.

* Webwinkel moet bezwaart aantekenen en bewijs insturen.
* CreditCard maatschappij moet onderzoek doen of het correct is.
* ,, neemt vervolgens contact op met de klant
* Klant zegt dat het een baksteen was
* Webwinkel staat met rug tegen de muur want kan niet bewijzen dat het niet zo was.

Moraal van het verhaal, creditcards hebben voor een overgroot gedeelte van de webwinkels een enorm risico en dat moet ingecalculeerd worden. De vele tijd en moeite die het kost moeten ergens van betaald worden.
Vind wel dat ze wat eerlijker kunnen zijn op de website waarom er niet besteld kan worden, je krijgt nu de melding dat er een technische storing is... tis toch netter om gewoon eerlijk te zijn hierover?
Misschien om een doorstart te maken met een andere geldschieter. We hebben uit het verleden kunnen leren hoe 'eerlijk zijn' wel eens flink negatief kan uitpakken in verband met faillissementen.
De website laat mij nu direct een faillisementspagina zien. Waarschijnlijk hebben ze zo snel mogelijk de bestelprocedure gesloopt zodat er geen bestellingen meer konden worden geplaatst. Dat heeft dan top prioriteit, dat het dan niet zo "netjes" is, is bijzaak. Goed dat ze dat zo snel mogelijk gedaan hebben.

Nu is het dus aangepast.
Wow.. heb ik even net op tijd mijn spullen nog binnen gekregen dan. Maar ik dacht juist dat Cool-Prices een goeddraaiende webshop was, zeker met de concurrerende prijzen die ze hadden.

Maargoed, misschien kunnen ze nog een doorstart maken als ze zelf een winstgevende bedrijf waren binnen CompuZone.

Overigens wel een beetje kut met garantie afhandelingen e.d. mocht dat nodig zijn :/
zeker met de concurrerende prijzen die ze hadden
Daarin zou best eens het probleem kunnen liggen. In een markt waar de producten zo homogeen zijn, waar het stikt van de aanbieders en waar mensen naar de concurrent lopen als het daar een euro goedkoper is, zijn de marges flinterdun.
Waarschijnlijk was Cool-Prices als onderdeel van CompuZone wel winstgevend. Waarom hebben ze anders de verzendkosten verlaagd? Ja, hiermee kunnen ze meer mensen aantrekken en zo meer omzet maken. Maar als de situatie binnen Cool-Prices zelf zo penibel was, zou het logischer zijn geweest om de marges iets te verhogen.

Hopen dus op een her/doorstart.

[Reactie gewijzigd door WouterKvG op 14 juli 2010 17:37]

Wordt hardware niet gewoon al erg duur verkocht door de importeur aan de eindverkopers? Importeur is de spullen kwijt en de verkoper mag gaan stuntelen en overleven op de marges.
1 2 3 ... 13