Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 29 reacties

Uitgever THQ hoopt in maart volgend jaar een nieuwe editie van zijn schietspel Red Faction op de markt te brengen. Het nieuwe Red Faction: Armageddon speelt zich een halve eeuw later af dan zijn voorganger, op een stormachtig Mars.

De Amerikaanse ontwikkelaar Volition Inc. werkt voor uitgever THQ aan een nieuwe Red Faction, dat in maart 2011 als Red Faction: Armageddon op de markt moet komen voor de pc, de Xbox 360 en de PlayStation 3. De nieuwe versie speelt zich, net als de voorgaande delen, af op Mars, al is het een halve eeuw later dan in voorganger Red Faction: Guerrilla. De hoofdrol is dan ook niet langer weggelegd voor Alec Mason, maar voor zijn kleinzoon Darius Mason. De planeet wordt inmiddeels door tornado's en onweerstormen geteisterd, wat de aanwezige menselijke bewoners ondergronds heeft gedrongen. Een deel van het verhaal en de actie zal zich in grotten onder het marsoppervlak afspelen.

Aan de gameplay lijkt weinig veranderd. Het spel wordt weer gemaakt met Violition's eigen Geo-Mod 2-engine, wat wil zeggen dat spelers grote delen van de omgeving kunnen slopen. Wapens en werktuigen kunnen bovendien wederom door middel van een 'Nano Forge' worden opgewaardeerd. Nieuw is dat dit keer vier spelers in co-op-modus het verhaal tegelijk kunnen doorlopen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (27)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (29)

Hoop dat ze de pc versie beter maakt dan de vorige red faction wat een buggy spel was dat het voelde ook echt aan als een console game en het draaide heel slecht zelf op high-end pc's.
bizar, want ik heb dit spel en het draait perfect op mijn pc.

De config van mijn 'game pc' is niet zo super hoor:

een intel c2D E6850 (3ghz) met een Nvidia GT250

voordien draaide het quasi even goed op dezelfde pc met een Nvidia 8600 GT Silent (zonder fans), maar die kaart had soms toch wel wat hitteproblemen zonder actieve koeling, vandaar een andere 'budget - low midrange' kaart

en het spel loopt echt wel vlotjes op mijn pc hoor...
Er waren wel, voor veel mensen, enkele gamebreaking bugs hoor.
Allereerst was het geluid niet bruikbaar te noemen als je Windows had ingesteld op 4 of meer speakers, de workaround was dat je Windows op 2 speakers moest zetten.
Tevens was er ook een bug dat de voertuigen onhandelbaar snel waren (zeg maar 10x zo snel dan het moest zijn), ik weet niet meer uit me hoofd wat daar de workaround voor was.

Daarnaast heb ik 't spel niet zo lang gespeeld want ik vond 't niet zo soepel aanvoelen op mijn systeem (c2d e6600, nvidia 8800 toen)

Dus in mijn ogen was het een zeer slechte en regelrechte port van de console games.
dat is zeker niet waar! ik heb Red Faction: Guerilla een tijdje prima gespeeld en niet eens een high end pc, het was eerder een budgetsysteempje!
Fijn dat je mij gelijk een leugenaar noemt, google er maar is naar dan zul je zien dat er zat mensen zijn die last van performance problemen hadden vooral mensen met Ati kaarten..
ook fijn dat je hem gelijk ongelijk geeft :S
Ik heb verschillende ATI kaarten en ik heb geen enkel probleem met dit spel.
Mooi voorbeeld van een port? :) zal ook niet zo snel gebeuren dat het voor de pc goed ontwikkeld wordt. (betere controls, camera....)
Red faction: Guerilla draaide anders op een minder systeem prima, weinig last gehad van bugs, ja als je als een bezetene tekeer ging met dynamiet en hamers e.d. dan merkte je dat hij het moeilijk kreeg
ja maar ik had dan ook niets anders verwacht van THQ :+
Waar baseer je dat op?
Ik zou wel wat meer diepgang in het verhaal willen zien.
The idea achter het verhaal vind ik goed gevonden, maar heeft niet zo goed uitgepakt.
(Dit is mijn mening).
Can't wait to see more!
Klopt ja, het feit dat de marauders ook een belangrijke rol in het verhaal speelden maakte het verhaal wel iets beter, maar door het hersenloze sloopkarakter van het spel is het verhaal idd een beetje op de achtergrond geraakt.

Ik ga de opvolger waarschijnlijk wel halen, zeker omdat de coop me leuk lijkt, maar vooral omdat ik erg heb genoten van het vorige deel. Ik vond de sfeer in het vorige spel, met name in Parker, ook erg goed.

Oh btw, ik hoop dat ze deze keer wel voertuigen in de multiplayer stoppen, die voegen ècht iets toe aan het spel, zeker die mechs!

[Reactie gewijzigd door Neophyte808 op 7 juni 2010 11:49]

Er zijn wel wat verbeterpunten om Red Faction beter te maken:
- Betere controls op de PS3. Je kunt max. 4 wapens meedragen. Waarom kan ik niet gewoon met de vierpuntsdruktoets een wapen kiezen zonder eerst L2 in te drukken. Zo irritant dat de controls niet vrij in te stellen zijn.
- Minder rijden: elke keer als je dood gaat moet je weer 5 minuten rijden naar een interessante locatie op de kaart.
- Beter AI van de hostages: ze gaan vaak dood omdat ze de verkeerde kant op lopen of aan de verkeerde kant een voertuig in willen klimmen.
- Duidelijker maken waar de grens van de spelwereld is. Nu lijkt het vaak dat je ergens op kan springen, met name de rotsen, maar dat kan dus net niet. Zeer frustrerend.
- Geen verborgen radiotransmissies die je moet zoeken. Waarom je spelers zou belonen voor het doorzoeken van ieder verborgen hoekje in de spelwereld heb ik nooit begrepen. Het is gewoon oersaai.
Ik zou graag zien dat ze de gebouwen dit keer wat zwakker maken. In Guerilla kwam het extreem vaak voor dat een gebouw zelfs met een tiende van de steunpilaren nog bleef staan. Het is dan echt belachelijk om 90% van een gebouw van 3 verdiepingen boven lucht te zien hangen.

Als gebouwen wel helemaal of gedeeltelijk zouden instorten bij mildere verzwakkingen, dan zou dat ook voor de gameplay leuke dingen opleveren. Je kan dan namelijk niet meer risicoloos overal doorheen lopen en rijden "omdat er toch nog 6 steunpilaren over zijn". Je kan dan ook gebouwen echt een bepaalde kant op laten vallen zoals je dat al met torens kon.

Overigens hoop ik dat ze bij een volgende engine het buigen van metaal mogelijk maken. Dat is iets wat het realisme naar een heel nieuw niveau zou tillen.
- Die controls was ik, als iemand die bijna nooit op de PS3 speelt, erg snel aan gewend
- Je kunt toch "teleporten" tussen elke basis?
- Hostages zijn inderdaad dom :)
- Grenzen geven inderdaad dat cavia-bak gevoel. Dat je ergens heen DENKT te gaan maar de designers hadden daar niet aan gedacht dus kan het niet...
- Radio transmissies zijn bokkie irritant. Zeker omdat die M.O.A.B. nou ook niet echt super big badda boom doet!

Overigens vond ik die race missies ook erg naar. Je moest echt tig kilometer afleggen en met één stuurfout haalde je het niet. Laat staan dat je silver of gold award zou winnen.
Leuk! Erg genoten van Red Faction - Gorilla. Wel jammer dat dit voor een deel in-door is, ik vond juist de vrijheid erg prettig.

Hoop echt dat je niet zo'n caviabak gevoel krijgt... Sommige spellen hebben er nogal een handje van om randjes te maken waar je nét niet op kunt springen enzo.
Yeah, weer een leuke coop voor de pc! Goed om te zien dat dit weer wat vaker voor begint te komen, zon verhaal is echt veel leuker met een maat dan in je eentje.
Damn, ik las Carmageddon :+ Jammer :)
ik had geen problemen met RF:G op de pc alles werkte zoals het hoort veronderstel ik.
Ik vond het alleen een saai spel,na 2 uurtjes rondrijden en gebouwen opblazen had ik er genoeg van
ARGH!!!! Niet weer een game met van die futuristische zooi...
Lasers hier lasers daar...

RFG vond ik nog wel lachuh, maar dit lijkt in mijn ogen net zo fout als Wolfenstein, van vorig jaar... lasers, rare beesten, nep nep...

Nou ja... hopelijk blijft er vraag naar...
Er is genoeg spul met realistischer setting, speciaal voor jou.
Ik ben zeer benieuwd naar de game, ik heb 1 zelf op de Ps3 gespeeld en ik moet zeggen dat ik me erg heb vermaakt. ;) En over deze, ook al heb ik van betere trailers gezien als ik deze vergelijk met andere top games, maar omdat mijn verwachtingen hoog waren van 1 ben ik benieuwd naar deze, hopelijk maken ze er iets moois van. :)
is co-op op splitscreen of online?
Vroeger was Co-op meestal splitscreen. Tegenwoordig is Co-op online speelbaar, maar ook splitscreen. Hopelijk is er de mogelijkheid om beide te doen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True