Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties

De third person shooter Red Faction: Armageddon verschijnt op 3 juni in Europa, voor de pc, de Xbox 360 en de PlayStation 3. Amerikanen kunnen al eerder aan de slag met THQ's nieuwe game. Daar verschijnt Armageddon op 31 mei.

Het was ontwikkelaar Volition Inc.'s bedoeling om de game in maart uit te brengen, maar dinsdag meldde Eurogamer.net dat die deadline drie maanden is verschoven. Het nieuwe Red Faction-deel speelt zich als vanouds af op Mars. Al is er wel sprake van een sprong in de tijd ten opzichte van Red Faction: Guerrilla, een halve eeuw om precies te zijn. De speler krijgt daarom Alec Masons kleinzoon onder de knoppen, Darius Mason. Mars wordt deze keer geteisterd door onweersstormen en tornado's, die de aanwezige menselijke bewoners ondergronds hebben gejaagd. Een deel van de actie speelt zich daarom in grotten af.

Red Faction: Armageddon maakt wederom gebruik van de Geo-Mod 2-engine. Hierdoor is het mogelijk om grote delen van de omgeving te slopen, maar met de Nano Forge is al die schade ook weer te herstellen. Nieuw is dat vier spelers in co-opmodus het verhaal tegelijk kunnen doorlopen. In augustus kwam daarnaast naar voren dat spelers extra's voor Armageddon kunnen bemachtigen via de downloadbare titel Red Faction: Battlegrounds.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

Jammer dat ook hier weer aliens/monsters in moeten, maakt de game ongeloofwaardig en het trekt mij totaal niet.
Dit vind ik altijd zo'n rare reactie. CoD is wel realistisch omdat jij als 1 soldaat 1000 vijanden neerschiet, zelf ook geregeld geraakt word en het verhaal vrolijk overleefd?

Tuurlijk, ieder z'n ding, maar begin niet over realisme..
Ach, in CoD Black Opps hoef je zelfs helemaal niemand af te knallen. Gewoon hier en daar wat bukken en goed oppassen werkt volgens sommige filmpjes ook. Maakt de overleving in iedergeval een pak geloofwaardiger. (De situaties natuurlijk niet.)
hehe nee cod/mw2 enct. zijn wel geloofwaardig?

Neergeschoten worden en 10sec later weer respawnen :P
Door muren mijnen zien, met nikes geen geluidmaken
Een beetje Fantasie is natuurlijk nooit weg.
Het lijkt me dat MrDrako bedoeld dat aliens en/of monsters niet bestaan (ok ok, vooralsnog niet bevestigd/bewezen zijn om die discussie voor te zijn) en daarom zijn mensen als tegenstander natuurlijk per definitie realistischer dan monsters. Ik ben het dan ook volledig met hem eens, hou ook niet zo van alien shooters.

Ik gebruik mijn fantasie bij shooters als CoD / BF en vind alien shooters niet echt realistisch.
Maar de mens kan ook nog niet leven op Mars, dus de hele game is onrealistisch. Verwacht je dat de Taliban opeens op Mars te vinden is?
Het gaat mij voornamelijk om de tegenstanders. Als die realistisch zijn (lees: mensen) dan gebruik ik mijn fantasie wel voor de locatie. Uiteraard is het aan ieder voor zich waar iemand de grens van het voor hem of haar realistische trekt.

En de Taliban heeft er natuurlijk niets mee te maken.

[Reactie gewijzigd door f.h op 23 februari 2011 12:11]

Liever Sim-postbeambte dan ?
Ze zitten op Mars, wat verwacht je?
@ MrDrako

gek antwoord geef je hier.
moet eigenlijk wel lachen van je post, want het komt vrij dom over namelijk.

[Reactie gewijzigd door flipsflaps op 23 februari 2011 14:49]

Ik vond Red Faction: Guerrilla een erg goede game, vanwege sfeer en de manier waarop je die drastisch kon veranderen met je moker :Y) Deze game ga ik denk ik laten liggen, dat ondergrondse spreek me TOTAAL NIET aan. In RF:G kon je hele gebouwen vloeren met je wapens, maar hoeveel gebouwen staan er ondergronds? Juist, GEEN!
heb je het spel dan al gezien wat er allemaal ondergronds zit?
echt dat het je niet trekt, oke kan ik mee leven maar dat je al gelijk DENKT dat je alles van het spel al weet, vind ik totale onzin van je.

Ze bouwen toch een bestaan onder de grond, dus omdat er geen huisjes zouden kunnen staan volgens jou, kan er dan niks anders kapot?

als het je niet trekt, dan niet toch :P

[Reactie gewijzigd door flipsflaps op 23 februari 2011 14:50]

:) erg dat ik red faction helemaal niet ken..

Het filmpje ziet er strak uit. Toch een keer proberen.
Om de COD / BF "sleur" te doorbreken :+
Naast deel 1 heb je ook niks gemist :+
ben benieuwd, heb om eerlijk te zijn, nog nooit een game uit de red faction serie gespeeld. maar met de geo mod 2 engine, dat je veel kapot kan knallen, lijkt het me wel de moeite waard om het is uit te proberen.
Zijn nog maar weinig spellen waar dat ook daadwerkelijk goed tot zijn recht komt.
BF BC2 is daar eentje van die het goed heeft weten te maken.
Verder klinkt het wel als een "standaard" shooter, ivm de aliens, knal knal knal, en ga zo door naar het einde.
Tot zo verre weinig vernieuwends aan te merken. Maar zoals gezegd, we zullen de game eerst maar is gaan proefdraaien voordat we overgaan tot een daadwerkelijke aanschaf.
als ik me de goede oude tijd van red faction 1 kan herrineren was dat juist DE trekker, alles kon stuk...
Red faction het vorige deel was wel grappig. Je kon ook een soort mini-games doen, bijvoorbeeld zo snel mogelijk een gebouw stuk maken... met allerlei wapentuig / gereedschap.
En het mooiste was dat het nog draaide op mijn "oude" pc. (c2d 1.8 rad x1950pro)
Het slopen van gebouwen kon me maar niet gaan vervelen. Het werd bijna een sport om zo efficient mogelijk een gebouw omlaag te halen in die minigames, Maar het bleef ook erg leuk om gewoon zo lomp mogelijk met een hamer/voertuig door die gebouwen heen te rossen en de vloeren onder de vijanden uit te meppen. Ik kijk dan ook weer erg uit naar dit deel.
Als men blijft discussieren over de realisme van een spel, dan kunnen ze beter naar een discussie groepen gaan en het hier on-topic houden over het spel zelf.

Ik heb Red Faction: Guerrilla zelf een paar keer gespeeld, maar het zag er gruwelijk uit en het gevoel dat je lekker kan slopen maakt het spel aantrekkelijker.

Echter, ik wacht nog eventjes tot ik de mening van mensen te horen krijg, wil het spel (nog) niet aanschaffen omdat je alles kan slopen. Ga ik nog liever FIFA spelen. O-)
Deze ga ik aanschaffen, ik heb Red Faction: Guerrilla uitgespeeld, en dat doe ik dus niet vaak, daar ik niet een al te geweldige gamer ben en de 360 soms wel maanden uit staat omdat de spellen gaan vervelen of ik simpelweg gewoon ergens niet langskom.

Wapens en sloopmateriaal waren leuk en je werd natuurlijk extra aangespoord om te slopen om nieuwe wapens te krijgen. Ook de humor was wel leuk gedaan, en wat mij het meeste aanstond, had je geen zin om even te vechten of te slopen, dan kon je ook even een stukje rondrijden. Ik had vorig jaar al gelezen dat de boel ondergronds gaat, ik hoop niet dat het allemaal een beetje claustrofobisch wordt ten opzichte van het vorige deel, vond het juist zo mooi dat je een beetje de vrijheid had.
Helaas, weer een third person.
Deze laat ik links liggen.

Deel 1 was goed, deel 2 was matig, en de rest is bagger.
Third person = geen intense beleving / tegen de ass van je dude aankijken :(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True