Door Paul Hulsebosch

Redacteur

Red Faction - Armageddon

Vreemde wapens

Als er iets duidelijk werd tijdens onze eerste speelminuten, dan is het wel dat wapens een hoofdrol gaan spelen in Red Faction: Armageddon. Dat heeft ook te maken met het speciale testlevel dat we bij uitgever THQ mochten spelen. Daar had ontwikkelaar Volition alle wapens uit het spel in verzameld, iets wat je in het echte spel niet zo snel zult tegenkomen. Het gaf ons echter wel de gelegenheid om het sterrenensemble te bekijken en uit te proberen, en dat leverde verrassende resultaten op.

Het spel bevat uiteraard eenvoudige en bekende wapens, zoals een assault rifle, een shotgun en een wat zwaardere 18mm-gun, maar leuker zijn de minder realistische wapens zoals de magnet gun, de charge launcher en het singularity cannon. De grootste rol is echter weggelegd voor allerhande plasma-wapens. Daarmee kun je materie oplossen, wat grote gevolgen kan hebben. Het is een uitvergroting van wat in Red Faction: Guerrilla al kon; materie slopen. Daar gebeurde dat nog vooral op hardhandige wijze. Je kon gebouwen echt volledig slopen, bij voorkeur met een zeer krachtige hamer. Dit keer kan het dus nog grondiger, door de materie simpelweg in het niets te laten verdwijnen. Dat kan in verschillende gradaties. Zo lost de nano rifle echt maar hele kleine stukjes op. Het wapen is dan ook vooral geschikt voor precisiewerk en erg nuttig om vijanden mee uit te schakelen.

* Plasmisch

Dan is er de plasma beam, eigenlijk het standaard plasma-wapen. Krachtiger zijn het plasma cannon en singularity cannon. Het plasma cannon moet je eerst een paar seconden opladen en het vuurt daarna een bal energie af die een gebouw bij inslag direct oplost. Bij grote gebouwen - en daar zijn er in Red Faction: Armageddon genoeg van - lost slechts een deel van het gebouw op, waarna de zwaartekracht keurig netjes invloed heeft op het restant. De kans is dan ook groot dat het gebouw alsnog instort, op natuurkundig verantwoorde wijze. Bij het singularity cannon schiet je direct, maar duurt het een aantal seconden voor het projectiel tot ontploffing komt. Het resultaat is echter vrijwel gelijk. Verder is er nog een plasma grenade, waarmee je een projectiel met een boogje afvuurt, waarna het een paar seconden later ontploft.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee