Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties

Na twee delen Red Faction gaat ontwikkelaar Volition nu ook een derde deel van de shooter maken. Het vernielen van de omgeving zal opnieuw het belangrijkste kenmerk van het spel zijn.

Red Faction 3 De Amerikaanse studio Volition gaat Red Faction III voor uitgever THQ maken. Het bedrijf hoopt daar nog voor april 2009 mee klaar te zijn, zodat de game nog binnen het komende boekjaar van de uitgever past. Het spel komt dan uit voor de Xbox 360, de Playstation 3 en de pc.

Red Faction III zal volgens de ontwikkelaar 'spannende vernielingstechnologie' bevatten. Het slopen van de omgeving was altijd al het belangrijkste kenmerk van de serie. Zo had de speler in het eerste deel een tank tot zijn beschikking waarmee hij op elke willekeurige plek door muren kon breken. Iets dergelijks valt in het nieuwe deel weer te verwachten.

Volition heeft behalve met de twee voorgaande delen van Red Faction ook naam gemaakt met Saints Row, twee delen van Summoner, Descent: FreeSpace - The Great War en FreeSpace 2. Verder werkt het bedrijf momenteel aan Saints Row 2, dat nog dit jaar voor de Xbox 360 en de Playstation 3 moet verschijnen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

In red faction 1 was de "alles kapot onzin" ook echt onzin. Zoals hierboven al aangegeven konden BV deuren niet kapot geschoten worden als je er niet door mocht...

Maar ook de in dit nieuwsbericht geprezen stukje: "Zo had de speler in het eerste deel een tank tot zijn beschikking waarmee hij op elke willekeurige plek door muren kon breken" klopt geen zak van... in het verhaal had je 2 momenten waarmee je met deze machine OM een stalen deur ( iirc ) heen kon booren om aan de andere kant te komen.

Je had wel een paar momenten waar je simpelweg iemand de grond onder zijn voeten weg kon knallen en dat was weer wel geweldig.

Deel 1 was in ieder geval plesant ook al was het ongeveer even dicht bij "totale vernieteging van alles" als dat pong bij "totale bewegingsvrijheid in een 3d wereld" was.

Deel 2 was meer van het zelfde en niet bepaald een succes (imo).

Hopen dat deel 3 wat woord :)
Meestal was het afwachten of je uberhaupt ergens ging komen door alles af te knallen. Als je dan gebruik moest maken van je magere voorraad kogels / granaten dan was de lol er al snel af. Volgens mij heb ik maar enkele keren echt lol beleefd aan het systeem. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat dit enkele jaren geleden was. Als ik kijk naar de effecten van Crysis en ik combineer zoiets met een goede sandbox game (want dat is het min of meer als je echt eigen route bepaald door de levels, dus beter dan in de voorgaande delen) dan kan het wel een mooi spel worden. Jammer alleen van de vrij korte deadline, waardoor mijn verwachten momenteel niet al te hoog zijn.
Red Faction had nog iets, Red Faction 2 was nogal slecht (volgens mij ook geflopt), liever Freespace 3, een ouderwetse spacecombatsim, daar zit ik op te wachten
Daar heb je gelijk in, Red Faction was super, muren kapot schieten.
Bij Red Faction 2 kon je dat volgens mij al niet meer, ik heb hem ook niet gespeelt hij was zo saai! Ik vraag me nog steeds af waarom er zo weinig games zijn met het 'murenkapotbreek' technologietje, dat is gewoon leuk, met Red Faction gingen we altijd complete gangen maken in dat level waar in het midden een glazen huis staat.
Waarom kan ik bijv. bij half life 2 niet een gedeelte van de muren kapot schieten, waarom kan ik bij crysis in de grotten geen rotsen opblazen ofzo, Max Payne 1 had dit ook, je kon stukken van de muren afschieten, daarna heb ik het eigenlijk alleen bij Red Faction gezien, andere games hadden alleen een of andere simpele texture.
Ik wil een GTA wereld waar je elk huis helemaal in puin kunt legge :P
Ik vraag me nog steeds af waarom er zo weinig games zijn met het 'murenkapotbreek'
Die reden is heel simpel, geomod heeft als probleem dat het het spelverloop kan belemeren. Het kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat je een weg die je moet volgen versperd, of dat je op plekken kan komen waar je verhaal technisch gezien niet mag komen. En dan is het nog het probleem dat een spel wereld een gedefinieerde grootte heeft. Er is niks buiten wat je ziet.
Er zijn maar enkele spellen geweest waar je echt geomod had: Magic Carpet loste het eindige wereld probleem op door gewoon de hele wereld beschikbaar te maken, je zat altijd op een bol. In Red Faction waren alleen sommige muren te "bewerken" en ook voor een maximale diepte. Het kwam er eigenlijk op neer dat je de geomod alleen kon gebruiken om een schuilplaats te maken.
De meeste spellen (zoals Max Payne 1) hebben geen geomod, maar alleen voor gedefinieerde constructies die je eventueel kapot kan maken. Maar dat is echt niet hetzelfde als geomod.
Red Faction (1) had vooral een wel aardig verhaal, een van de weinige fps-games die dat hebben. Dat maakte dat ik maar bleef spelen en het vernietigen van de omgeving was eigenlijk maar bijzaak.

Ik hoop dat ze dat niet vergeten voor deeltje drie, want RF2 en eigenlijk het gros van de fps-games hebben last van een saai of afwezig verhaal (Crysis ofzo vind ik geen hol aan, speel ik nog liever RF opnieuws).
De eerste twee delen waren erg vermakelijk maar het vernielen van de omgeving, waarvan helemaal bij het eerste deel werd aangegeven dat dit ongekende vrijheid zou geven, viel me aardig tegen.
Als een dikke muur je weg blokkeerde kon je die met raketten vernietigen. Maar een houten deur waar je nog niet doorheen mocht is onvernietigbaar.
Hopelijk gaat het derde deel de beloofde vrijheid van het eerste deel bieden.
De deathmatch uit RF (1) was echt geniaal, echt gelachen met die game op LAN's :)

RF2 was inderdaad zonde van de moeite, hopelijk doen ze het bij nummer 3 beter.
Het eerste deel vond ik persoonlijk het beste, alleen zat er een beperking in.
De hoeveelheid dat je kon vernielen. Op een gegeven moment kon er gewoon niet meer, terwijl die plekjes toch echt wel konden als het limiet wat hoger lag (Maar andere kant ook goed, want anders had ik alles tot 1 en hetzelfde niveau gemaakt!) :)

Deel 2 was niet zo goed..... het zat m volgens mij in de multiplayer ofzo of iets met bots... ik weet niet meer precies, maar die heb ik eigenlijk niet echt gespeeld omdat hij naar mijn mening toch slechter en minder dan deel 1 was. O-)

Ik ben niet te min erg benieuwd wat ze nu gaan brengen. }>
eik had alles kapot gemogen maar dat dat niet kan
omdat je niet genoeg ammo hebt.
klaar.
Ik ben benieuwd, want Volition levert producten van wisselende kwaliteit. De twee Summoner games kregen bagger reviews. De eerste Red Faction kreeg toch veel publiciteit bij de release op de PS2. Ikzelf heb nog maar enkel Saint's Row gespeelt van deze maker.

Als men dezelfde kwaliteit zal leveren bij RFIII als bij Saint's Row, dan wordt dit een schot in de roos. Want ik vond het een uiterst vermakelijke titel, een GTA-kloon maar het zette toch de standaard voor de graphics bij next-gen-sandbox-games. Ook de toevoeging van multiplayer was een mooi concept, die helaas gebukt ging onder massas lag.

Laten we hopen dat het "origineel" GTA, die inmiddels het mp-aspect heeft overgenomen, dit zal weten te verbeteren. Alhoewel GTA later dit jaar uitkomt, zou ik SR2 toch wel durven aanschaffen, zoals ik al eerder zei de eerste titel is een aanrader en je kan hem kopen voor een prikje. Maar genoeg met de lofzang, ik ben benieuwd hoe RFIII het zal doen.

De markt van shooters is toch redelijk verzadigd. Hoe goed het concept ook mag zijn, of het de dedicated gamer van een bepaalde series zal weten te overtuigen om over te schakelen is nog maar de vraag. Want "interactive environment" was vroeger "hot & new", nu is het toch een beetje meer, seen that, done that....
*freespace* brings back memories :)

Dat mogen ze wel uitbreiden met een derde deel.
de geo mod engine was revolutionair, Doodzonde dat deze engine een stille dood is gestorven, in multiplayer gaf deel 1 een ongekende spelervaring . de omgeving kunnen vernietigen is essensieel om tot een realistische spelbeleving te kunnen komen dat anderen dit principe niet overgenomen hebben met de jaren vind ik onbegrijpelijk. Ik verwacht hier veel van.
April 2009!!! Ik kan niet wachten, laat het maar komen.
nee, is de DERDE Red Faction >:)

ontopic: 1 was inderdaad geweldig! Jammer dat volgens de melding hierboven "het vernietigen van de enviroment het belangrijkst zal zijn". Hoop dat ze toch wel ook in de overige elementen hun tijd stoppen :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True