Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 113 reacties

Apple zou de tablet die mogelijk volgende week aangekondigd wordt, als apparaat voor het hele gezin in de markt zetten. Het apparaat zou niet alleen voor het afspelen van muziek, kranten, boeken, video en tv geschikt zijn, maar ook voor games.

Op 27 januari houdt Apple een evenement en de algehele verwachting is dat het bedrijf uit Cupertino een tablet gaat aankondigen. Het apparaat zou iPad of iSlate gaan heten, en behalve over een 10,6"-lcd-model wordt er ook gesproken over een 9,7"-oled-variant. De gezaghebbende zakenkrant The Wall Street Journal claimt nu van 'bronnen die bekend zijn met het apparaat' vernomen te hebben dat Apple de tablet op de markt wil zetten als 'hub' in de huiskamer voor het gebruik van allerlei media, zoals tijdschriften, boeken, muzieknummers, tv en video, maar ook games.

Apple zou onderhandelingen hebben gevoerd met de New York Times, Conde Nast Publications, HarperCollins en News Corp. om betaalde content uit magazines, kranten en boeken naar het apparaat te brengen. Met CBS en Walt Disney zou het bedrijf een maandelijks tv-abonnement willen introduceren, en samen met Electronic Arts zou Apple de gaming-mogelijkheden van de tablet willen demonstreren.

De samenwerkingsverbanden liggen in lijn met Apples strategie om zijn gebruikers te laten betalen voor content, zoals het met zijn iTunes-winkel heeft laten zien. Deze strategie staat haaks op die van Google, die zoveel mogelijk content gratis aan wil bieden en wil verdienen aan advertenties.

Apple zou er veel tijd en moeite in hebben gestoken om ervoor te zorgen dat meerdere personen binnen een huishouden de tablet kunnen gebruiken. Zo kent het apparaat de mogelijkheid om 'sticky notes' met berichten voor anderen op het scherm te plaatsen. Ook heeft het bedrijf naar verluidt geëxperimenteerd met gezichtsherkenning via de webcam.

Apple uitnodiging

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (113)

Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat dit hem wordt. Wil ik zeker kopen...

Dingen zoals de krant kunnen er dan zo uit gaan zien; veel rijker dan nu: foto's die je kunt inzoomen, waardoor je kunt bladeren, etc.

Een agenda met post-it's kan er dan zo uitzien. Best handig!

Ik heb een tijd een tablet PC met pen gehad, maar dat is het net niet om lekker te lezen. Het moet multitouch zijn, snel, dun om een beetje lekker te werken. Maar het komt allemaal pas tot leven met goede applicaties en een lekkere user interface. En daar is Apple altijd wel erg goed in.

[Reactie gewijzigd door Laurian op 21 januari 2010 20:24]

Van dat OLED geloof ik nog steeds niet zo. In dat formaat zijn die schermen superduur, en het lijkt me sterk dat zo'n tablet dan €2000,- gaat kosten. Anyway, ik heb er geen belang bij, maar ben wel superbenieuwd!

Trouwens, weet iemand waar de naam "Slate" op slaat? Of gebruiken ze dat ook voor tablets, net als "laptop" en "notebook"?

Het meeste ben ik nog benieuwd naar iPhone OS 4.0, want daar heb ik direct wat aan! :D
Een slate is een 'oud krijtbordje' zoals deze bijvoorbeeld.
nog iets preciezer is "slate" leisteen, de zwarte steen die in dat teken bordje verwerkt zit.
leisteen heef tde leuke eigenschap da tje er in kan krassen en vervolgens weer met wat water het gekraste weer kan verdoezelen. daarom werd het vroeger als schoolbordjes/schriftjes gebruikt.
True, in Afrika wordt het daarvoor nog steeds gebruikt, is goedkoper als steeds schriftjes kopen.

Maar de generatie die er nog mee heeft leren schrijven is in NL al boven de 70 en dat zal in de USA niet veel anders zijn. Nou zijn er veel uitdrukkingen, zoals derbirol al aan geeft: Een schone lei halen, met schone lei beginnen, maar toch, het begrip is een beetje gedateerd.
Klopt, overigens zijn de geruchten de laatste dagen dat iSlate maar een rookgordijn was en dat de echte naam iPad wordt.

Ach, what's in a name... als het product maar gaaf wordt en als er 1 bedrijf is dat de Tablet tot een succesvol product kan maken is het Apple wel.
iPod, wie had er ooit gehoord van een 'pod'? Het zal de mensen een worst zijn of het nou een iSlate of iPad oid wordt.
Ik geloof dat je iets teveeel uitgaat van het niet-Engelse taalgebied. De termen pod en slate zijn redelijk gewone woorden in het Engels. A clean slate is de uitdrukking die gebruikt wordt voor een nieuw begin/zand erover, bijvoorbeeld. Maar ik denk dat ze juist vanwege de gelijkenis voor iPad zullen kiezen.

Nevermind that: ik haat de niet inhoudelijke buzz, maar ook dit zal ongetwijfeld weer een groot succes worden, omdat Apple lang genoeg gewacht heeft en pas iets uitbrengt als ze het zo kunnen maken zoals zij het willen. Het is niet mijn strategie, maar ik heb er veel respect voor dat ze hem zo consequent doorvoeren.
Inderdaad, dat was het eerste wat ik dacht. Een 9,7" lijkt me zeer onwaarschijnlijk, aangezien die ťcht niet zal verkopen. Want naast de al hoge prijzen zullen ze er nog een flinke smak prijs bovenop doen.
Het zou mij niet heel erg verbazen. Extra geheugen en SSD zijn ook absurd duur bij de Apple laptops maar deze opties worden prima verkocht. Apple heeft nu eenmaal redelijk wat klanten die geen zin heeft in zelf prutsen en prijzen vergelijken maar gewoon 'het beste' wil en daarvoor wil en kan betalen.

OLED lijkt mij een hoge marge noviteit waar de mensen die het spul toch wel kopen ondanks de prijs leuk mee kunnen patsen en Apple kan er redelijk wat geld mee verdienen. Zal niet gaan om enorme volumes maar het overgrote deel van het apparaat is hetzelfde als de massageproduceerde LCD versie.
Een SSD extra kost 270 euro, voor 128 gig, dat is ongeveer even duur als een Intel X25-M, dus duur kan ik het niet noemen.
Duur in vergelijking tot :)
350€, en je weet niet eens welke schijf erin zit (heb wat opgezocht, maar niet kunnen vinden welke). Mss zit er wel een Jmicron schijf in...
Het is sowieso geen Intel, gezien het 128 GB is.
Ik vrees dat het in eerste instantie een beetje zal zijn zoals de MacBook Air. Een product dat iedereen wel aanspreekt maar eigenlijk enkel gekocht word door mensen die er financieel beter voor staan en Apple fanboys/girls. Of dat is toch het gevoel dat ik bij de Air heb.

Maar mogelijk zullen veel van die technologieŽn in afgeslankte versie terug te vinden zijn op andere toestellen. Ik denk maar aan het lezen van kranten/magazines, dat zouden ze zelfs nog op de iPod classic kunnen draaien.
Ja, nou en als je er financieel beter voor staat. Mijn baas heeft er ook 1, prachtig apparaat, maar ik vind 'em idd te duur. Ik gun het hem echter wel hoor, niks mis mee.
Nou dat bedoelt hij dus, te duur voor de gewone gebruiker tenzij die toevaliig fan is en er zelfs buitensporige bedragen voor over heeft. (Ook al staat er tegenover de de hogere prijs voldoende om die te rechtvaardigen)

Volgens mij is dat nu echter niet de doelgroep die Apple wilt aanspreken, meer nog als bij de bestaande Macs, waaronder de mini, richten ze zich dit keer op de gewone gebruiker.
Trouwens, weet iemand waar de naam "Slate" op slaat? Of gebruiken ze dat ook voor tablets, net als "laptop" en "notebook"?
Je hebt toch wel even gegoogeld oid om erachter te komen wat 'Slate' betekent? Slate is een knipoog naar een heel oud middel om op te schrijven, je zou van een tablet kunnen zeggen dat het er wat op lijkt.

Slate betekent lei... een lei is een schrijfplank gemaakt van leisteen ;) Toen men vroeger nog geen vulpen/ballpoint en schriften hadden op school, werd er hierop geschreven met een krijtje.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lei_(schrijfplank)

Heeft wel heel veel weg van een tablet-pc toch? Ik vind het daarom een uitstekende naam!

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 21 januari 2010 20:28]

Hmm, ik zit er nu niet bepaald op te wachten dat na Microsoft nu ook Apple zich met de gaming business gaat bemoeien. Microsoft heeft al heel wat voormalige gratis features betalend gemaakt, en Apple staat nu ook niet echt bekend om z'n budgetvriendelijke strategieŽn.
Een prima office bundle (iWork) voor 79 euro. Een prima bundel (iLife) met erg leuk muziek componeer pakket, film monteer pakket, dvd creatie pakket en foto beheer pakket voor eveneens 79 euro.

Voordat ik mijn Apple had, was ik ook van mening dat Apple software niet erg budget vriendelijk is. Tuurlijk, er is ook heel dure software. En spelletjes zijn er _nog_ wat minder.

Ik heb ondertussen best wat software gekocht voor mijn Mac. Het overschrijdt zelden de 40, 50 euro.

Back to the subject: ik weet niet wat ik van een iSlate moet denken. De beschrijving ziet er wel heel futuristisch uit. Ik weet niet of ik zo'n ding wel op tafel durf te laten liggen - een te grote uitnodiging voor naar binnen kijkende potentiele inbrekers. Maar, ik zie best veel toepassingen - als er ook maar een toetsenbord / muis op kan en als het ook als MacBook kan functioneren. Het ding komt vast wel op mijn wishlist.
In een vertikale houder plaatsen, ontvanger inpluggen van het wireless-deskop-setje (muis+tobo) en werken. Wil je langer werken, dan moet de tevens de voeding voor zijn rekening nemen, dan kun je trouwens ook daar muis en tobo op aansluiten, dan is het echter al een echt docking-station, en dat is denk ik niet wat Apple voor ogen staat.
En toch doen games het op de iPhone heel aardig hoor. Met games die tot 2.000.000 keer verkopen en games als Grand Theft die enorme omzetten draaien zou ik niet verbaasd zijn als de iPhone de PC als game platform (in aantallen, niet omzet) zal overtreffen dit jaar. Dus dat jij er niet op zit te wachten dat Apple zich met games gaat bemoeien lijkt Apple noch hun klanten erg bezig te houden.

MS heeft zich trouwens voor een heel groot deel terug getrokken van de games market. Hun strategie op dit terrein is warrig als altijd maar het sluiten van de ACES studio was een veeg teken. Apple is tegenwoordig groter dan MS op games. Ander platform, da's alles.

[Reactie gewijzigd door falconhunter op 21 januari 2010 20:08]

Apple groter dan MS op het gebied van games? Toch niet wat ontwikkelen betreft neem ik aan want dan doet MS het toch echt wel beter. Wat Apple aan games verkoopt is allemaal door een ander gemaakt en in de appstore gezet.
Apple groter dan MS op het gebied van games, dan vergeet je denk ik de X-box 360.
Dat zou ik niet zeggen, je kan bijvoorbeeld een hele hoop games gratis downloaden in de App Store voor je iPod Touch / iPhone, bovendien is de prijs die je moet betalen voor de betalende Apps niet zo heel duur, meeste prijzen liggen tussen de 0,79 ~ 2,99 euro. Dat de prijzen voor een tablet hoger zullen zijn is logisch maar je zal ook wel meer in de plaats krijgen, maar misschien kunnen we beter nog allemaal even wachten met onze kritiek tot we een echt officieel bericht hebben & de eerste reviews zijn verschenen ;)
Was Apple niet mede opgericht met de opbrengst van Break Out (tegenwoordig overschaduwd door de latere game Arkanoid)?
Dan klopt het gerucht van de iSlate (of hoe je hem wil noemen) toch. Kon ook eigenlijk niet anders dan dat er een tablet van Apple kwam. Ik ben benieuwd! Ik hoop dat er iets komt in de vorm van een capacitief scherm met multitouch ofzo.
Volgens MacRumors gaat hij de iPad heten ;) We zullen zien.
Ik ben benieuwd hoe Apple dit aan de man gaat brengen en of het weer net zo innovatief is zoals de iPhone toendertijd. :)

[Reactie gewijzigd door VorteXLP op 21 januari 2010 20:49]

iTablet is toch logischer? Ze vernoemden hun iPhone ook gewoon naar... Phone.
"Tablet" is twee lettergrepen. Dan klinkt iPad korter en krachtiger. Alleen lijkt dat volgens mij teveel op iPod :P
dan maar iTab
Precies mijn gedachte: lijkt te veel op iPod. Dan lijkt me iSlate aannemelijker. Anders krijg je echt al veel te snel verwarring door de 'leek'. Dat is het laatste waar Apple op zit te wachten volgens mij.
Dat is al eerder in discussies rond de geruchten hier op de frontpage behandeld: de tablet pc is redelijk geflopt en de verwachting is dat Apple de naam van zijn product daar niet meer geassocieerd wil hebben. iTablet zal dus het vrijwel zeker niet worden.
Inderdaad, alhoewel SED's kreet:
iTab
ook wel lekker kort en krachtig is, beter volgens mij als iPad.

Of iSlate een goede naam is weet ik niet, mensen in NL kennen het lei-tje ook niet meer als ding waarop je leerde schrijven, enkel de generatie boven de 70.
Mogelijk dat dit in de USA nog anders is.

Ontopic:
Met dat oled-scherm ga ik hem in ieder geval niet kopen. Probleem van oled was tot voor kort nog de erg beperkte levensduur. Dat zal wel al beter zijn, maar zolang nog niet in de praktijk is bewezen dat de levensduur langer is, begin ik er niet aan.

Die 10,6" van dat lcd model geeft ook net wat fijner gebruiksmogelijkheden.
Het ding is immers toch al lichter als een vergelijkbare net-/note-book vanwege het onbreken van tobo, en scharnier-constructie.

Betaalde content er op is prima, maar betalen voor alle content, dus als je gratis content (of bv eerder aangeschafte) niet af kunt spelen, dan houd het toch op.
Ik hoop dat het touchscreen even degelijk gaat zijn zoals m'n iPod touch want dat vind ik toch wel een van de vlotste touch screen schermen waar ik al mee gewerkt heb
Maak je daar maar geen zorgen over :P persoonlijk verwacht ik een grote Ipod touch :P gezien een tablet Mac een te grote overstap is voor users en een grote Ipod juist niet (en gezien het OS kunnen ze dit "mobiele" os ook wel gebruiken voor grotere devices)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 22 januari 2010 08:46]

"is Late" :p

Tja en dit gaat weer aanslagen als een bom en al de rest die het geprobeerd hebben denken dan waarom wij niet :'(
Omdat de anderen die het geprobeerd hebben net niet goed genoeg waren... En omdat de technologie (batterij, touchscreen, ...) een paar jaar geleden nog net niet goed genoeg was... Maar vooral omdat de marketingmachine van Apple zeer goed is! :D Bij alle voorgaande pogingen werden tablets meestal als PC's zonder toetsenbord voorgesteld. Daarin ziet de overgrote meerderheid van het publiek niet echt een meerwaarde. Als ze al van een tablet-PC gehoord hebben tenminste.
Apple daarentegen zal het ding zeker niet voorstellen als een computer, dat lees je al in het bovenstaande artikel. Een handige mediahub voor de ganse familie die iedereen zonder problemen kan gebruiken door de gebruiksvriendelijke interface... Zie je al de reclame van opa en oma die foto's en filmpjes bekijken van de kleinkinderen? Zie je al de reclame van die kleinkinderen die "educatieve" spelletjes spelen? Dat in combinatie met de onmiddellijke beschikbaarheid van content, een degelijk scherm en touchscreen (niet te groot of te klein en met degelijke accu) en ik zie ze slagen waar anderen gefaald hebben. Zelfs al zal het terug overpriced zijn :P Ik zie al ondersteuning voor domotica-systemen, bediening van toestellen, beheer van agenda's (met synchronisatie van pc/gsm), video-calling, ...
En neen, ik ben geen Apple fanboy. Ik heb zelfs geen enkel Apple product. Maar ik zie wel het potentieel. En waarschijnlijk bedenkt Apple nog wel toepassingen waar ik niet aan denk. Ik hoop alleen dat er niet al te strikte beperkingen aan het apparaat zitten. Of dat er weer geen ťťn of ander abonnement aan gekoppeld wordt. ;)

[Reactie gewijzigd door D-Three op 21 januari 2010 21:43]

Ik zou domotica toepassingen met 't ding ook wel zien zitten.

Maar apple een goeie marketingmachine? Eigelijk wel, iedereen heeft 't over het ding, en het is alleen nog maar gerucht. Het is nog lang niet zeker of het ding er daadwerkelijk komt (hoewel ze 'm vast hebben liggen als idee, ergens). Als ze hem de 27e echt aankondigen, is het instant buzz. En daar hebben ze alleen maar stil voor hoeven zijn. :) Eigelijk geniaal.

Ik las ergens (in een boek) dat de marketingwaarde van de iPhone, voor ie uberhaupt aangekondigd al zo'n 4 miljard was. Dat is een leuke besparing. :)
Ik las ergens (in een boek) dat de marketingwaarde van de iPhone, voor ie uberhaupt aangekondigd al zo'n 4 miljard was. Dat is een leuke besparing.
Tja achteraf is zo makkelijk praten ;) Geloof er namelijk geen zak van en er zal geen (ander) bedrijf zijn geweest die 4 miljard (in de iphone) zou durven te investeren (als dat had gekund), dus denk dat het allemaal wel mee valt ;)
De marketing waarde is ook gegenereerd door de hype van de Ipod... Heel veel mensen legden natuurlijk de koppeling Ipod -> Iphone en daarmee hebben ze gelijk een potentiŽle userbase gecreŽerd die ontiegelijk groot is wat weer te koppelen is aan een marketing waarde!

Das het lastige aan marketing het is nooit te monitoren dus zal altijd speculatie blijven!

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 22 januari 2010 08:44]

"iS late"
Helemaal mee eens!

… en dat uit de mond van fanboy. 8)7

En ik ben bang dat je ook gelijk hebt, voor wat betreft de "inslagfactor".
Waarschijnlijk omdat ze ergens een goede (en dus financieel zeer interessante) tie-in met iTunes hebben weten te bedenken.
Macintosh was niet de eerste computer(wel de eerste PC), OSX was niet het eerste OS, iPod was niet de eerste mp3 speler en iPhone was ook niet de eerste smartphone....

Maar wel allemaal de eerste die het "ECHT" goed deden en met een echt menselijk bruikbare interface kwamen en een goed industrieel ontwerp...

De oude garde kopieert er vaak daarna hard op los, want het gebeurt zelden dat er echt heel goed wordt nagedacht over hoe een product nou goed bruikbaar is en nuttig is voor mensen. Vaak gaat iedereen alleen uit van het hoge gadget gehalte in plaats van een menselijke en klant-gerichte oplossing.


Zo gaat dat wel vaker met Apple producten en ik verwacht het zelfde verhaal met de tablet of ander device wat ze nu gaan introduceren.

8)7 Nu krijg ik vast het predicaat Apple fanboy van alle mod-fanboys.

[Reactie gewijzigd door Dyn op 22 januari 2010 20:16]

tss.. fanboy

Nee je hebt gelijk hoor :) Apple is een groot bedrijf dat veel tijd en moeite steekt in een product wat resulteerd in een klein assortiment wat prijzig is. Daar staat echter wel tegen over dat je (als het jou ligt) fantastisch werkt
De beste toepassing die ik persoonlijk kan bedenken voor een 'iSlate' is een goed bruikbare agenda. Dat zou voor mij de draagbaarheid van een iPhone en het overzicht van een desktopapplicatie in ťťn apparaat combineren. Mijn ervaring met Apple leert mij desondanks wel dat calenderapplicaties erg basaal zijn. Multimedia is wŤl waar Apple in excelleert, maar ook hier verwacht ik limitatie,maar dan in de vorm van af te spelen codecs. Financieel denk ik sowieso niet dat een tablet van Apple voor mij haalbaar is, ik ga zeker uit van >€600 en/of maandelijkse abonnementskosten. Tijd zal het leren, persoonlijk zie ik liever de basis-MacBook Pro met een i5.
Ik las ergens dat de doelgroep uit studenten zou bestaan maar dat lijkt me sterk want dan wordt de prijs zeker een hele belangrijke factor. ook stond er dat Apple contacten heeft met providers om de tablets zo voordeliger te kunnen verkopen. Maar dat betekent dus dat je met 2 abo's komt te zitten tenzij je met een tablet kunt bellen.

Nog een weekje afwachten en we weten het allemaal.
Persoonlijk zie ik liever een Macbook onder de €600 en een MacMini voor onder €300.
Tja dat is niet realistisch, een Macbook pro met i5 wel. Vraag is hoe beperkt of hoe open deze iSlate of iTab gaat worden, kun je er alle apps op zetten of alleen die via een AppleStore beschikbaar zijn, en zelfde wat betreft de media. Als je alleen muziek of film er op kan zetten die af komt van iTunes, dan houd het wat mij betreft op. Ik heb mijn eigen collectie, moeizaam vergaard*, en die wil ik niet opnieuw moeten kopen.

* cd's niet te koop bij de plaatselijke cd-zaak, ook niet in heel Eindhoven, noch te bestellen, sommige dingen uiteindelijk gevonden in Tilburg, andere via een online-store, zelf wat gevonden op internet, dat toen nergens te koop was. Veel dingen die ooit eenmalig zijn uitgebracht en daarna niet meer verkrijgbaar
Ik begin nu wel erg benieuwd te worden naar dit product. Wat betreft de games verbaast me niets. Als je kijkt naar de huidige stratigie van apple op het gebied van de Ipod Touch en Iphone richten ze zich ook uitgesproken op games.
Ergens logisch, het is inmiddels qua gaming op een Mac stukken beter, maar er is volgens mij niemand die een Mac koopt met de bedoeling ermee te gaan gamen. Dat is volgens mij ook de reden waarom de Mac niet door het grote publiek wordt gekocht maar toch nog steeds een vrij beperkte markt heeft. Ze weten bij Apple maar al te goed als ze met hun systemen nu ook gamers kunnen gaan aantrekken dat ze echt een serieus grote markt aanboren in pc land.
Denk dat de prijs ook meespeelt, het is niet alleen het gamen.
Een beetje serieuze game-pc kost zo'n beetje hetzelfde als een beetje Mac... dat gaat echt niet op in dit verhaal imo.
Maar voor hetzelfde geld krijg jij een veel fatsoenlijkere game-PC dan een Mac .....
Ik dacht dat Macs ook PCs waren? :p

Anyway Apple verkoopt maar twee soorten systemen. Zwak (iMacs) en compleet overdesigned (Mac Pros). Een beetje serieuze game PC is x58, i7-920, 5870 ... dat soort goed gebalanceerde hardware doen ze niet aan bij Apple (gaat teveel ten koste van de Mac Pros).
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje bij de 27"iMacs
Wat moet ik zien? P55/I7-860 en als klap op de vuurpijk een 4850.

Een beetje serieuze game PC is x58, i7-920, 5870 ... dat soort goed gebalanceerde hardware doen ze niet aan bij Apple (gaat teveel ten koste van de Mac Pros).
Wat is goed gebalanceerd? Zeg dat 95% van de pc/mac gebruikers niet gamed (dan bedoel ik 'zware' games, die goed gebruik maken van een i7), als het niet lager is. Dan is een 4850 zat om interface te versnellen. Ook Mac Pro's zijn geen game machines, ook nooit zo in de markt gezet. Teveel tweakers denken dat gaming pc's een relevant aandeel op de markt is, terwijl het plaform zo goed als dood is.

[Reactie gewijzigd door Kura op 22 januari 2010 00:54]

Als de onderdelen kwa prijs prestatie/ratio (voor gaming) in ongeveer dezelfde bracket zitten.

Ik zei niet dat Mac Pros game machines waren, ik zei dat ze overdesigned zijn ... als ze goede games machines zouden uitbrengen zouden deze teveel concureren met Mac Pros aangezien die niet alleen overdesigned zijn voor gamen, maar gewoon in het algemeen ... de Bugatti Veyron van computers.

PC gaming is al heel lang aan het doodgaan, ik heb op mijn sterfende windows game PCtje net de Witcher gespeelt ... volgende week ME2. Maak je om ons geen zorgen, we vermaken ons wel.
Ziet er interessant uit en Apple kennende zal het best goed werken maar voor mij is 1 vraag het allerbelangrijkste, wat gaat die tablet kosten? Lijkt me toch een grote factor bij de vraag of het op korte termijn een succes wordt of dat het een mooie aanzet is tot iets moois wat over een aantal jaren pas ingeburgerd raakt.
Op TUAW spreken ze van 699$-999$ maar dat zijn natuurlijk ook maar speculaties. Minder zou leuk zijn, meer zou zeer negatief zijn voor de verkoop IMO.

http://www.tuaw.com/2010/...let-how-high-can-they-go/

[Reactie gewijzigd door ykrsdn op 21 januari 2010 20:49]

Negatief als in...? Hoe goedkoper een functioneel product is, hoe meer het verkoopt. Sim-pel. Waarom denk je dat er zoveel vraag is naar een iPhone Mini die goedkoper is maar ongeveer hetzelfde kan?
Hij schrijft 'meer', niet 'maar'
Ik ben benieuwd hoe Apple de game controls voor de Apple Tablet zal optimaliseren. Op dit ogenblik is het spelen van action games toch nog niet geheel optimaal op de iPhone wat betreft de besturing maar het werkt eens je het gewend bent. Ik kan me nu voorstellen dat je een tablet niet zomaar met je 2 handen gaat vastpakken alsof je een controller vasthebt, wat bij de iPhone/iPod Touch wel kan. Dus ik ben wel benieuwd hoe Apple dat probleem zal wegwerken.

Maar bij een tablet heb je natuurlijk al meer waarschijnlijkheid dat die USB poorten zal gaan bevatten en dat externe controllers dus ook mogelijk zijn.
Ik denk dat je net als die tafel van MSFT moet denken aan bordspelletjes misschien?

Dus turnbased command en conquer. hey, dat is een license van EA... :-)
Ik vond het nazi-zombie-verrot-knal-spel van CoD op iPhone/iPod anders best goed werken hoor :)
Ik ben benieuwd! Als de hardware het toelaat om games te spelen dan zou dat wel eens hele hoop leuke nieuwe spellen geven! Ik hoop dat ze dan ook voldoende rekening hebben gehouden met de communicatie-mogelijkheden die we vandaag kennen! Ik zou het bijvoorbeeld enorm tof vinden om spelletjes tegen andere gebruikers te spelen 'In-Real-Life' wel te verstaan :*) ... Dan kunnen een hele hoop games die nu in de stoffige kast liggen op een heel gebruiksvriendelijk platform ontwikkeld worden. (Zeeslag, Rummicub, Risk, Monopoly, ...) Veel van deze games kan je nu wel al op de computer (multiplayer) spelen of in 'mini'-versie op je GSM maar dat is niet altijd even gezellig of praktisch mogelijk ...

edit: Ik hoop wel dat de prijs lager gaat zijn als een MacBook (Pro), anders zal het idee 'voor het hele gezin' niet echt haalbare kaart zijn denk ik?

[Reactie gewijzigd door KimG op 21 januari 2010 19:51]

Hier krijg ik eigenlijk een beetje het beetje het microsoft surface idee van alleen is deze dan draagbaar. Bij de surface zijden we ook allemaal dat je dan foto's kan bekijken en op een digitale mannier familie spellen kan gaan spelen.

Maarja we zullen wel zien wat het wordt, apple kennende zullen ze we behoorlijk wat toepassingen hebben verzonnen.
Schaken lijkt me wel vet op een tablet :9 Je kunt eigenlijk wel ieder bordspel doen :)
Als je het vergelijkt met een reiseditie, zal hij ook niet heel klein zijn.

Verder gaat dit helaas veel te duur worden voor mij, zoals ik van Apple gewent ben. Maar ik moet toegeven dat het mooi spul is.
wat denk je van het starwars bord-spel op de millenium falcon.
hoe cool is dat om het van bovenaf te spelen, nu nog 3d implementeren en dan springen ze het bord af :)
Goed idee. Ganzeborden kan dan opeens wel leuk worden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True