Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 140 reacties

Er zijn sinds kort meer iPhone-apps dan programma's voor Windows Mobile. Het aantal programma's in Apples App Store doorbrak deze week de grens van 25.000, terwijl Windows Mobile-gebruikers het met ongeveer 20.000 apps moeten doen.

Er staan op dit moment 25.154 apps in de App Store, volgens de tracking software van de site Apptism.com. Hoeveel software er precies voor Windows Mobile bestaat, is onbekend, maar volgens schattingen zou het om ongeveer 20.000 programma's gaan. Daarmee was Windows Mobile tot voor kort het mobiele OS waarvoor de meeste software kon worden gedownload.

Het aantal applicaties dat voor het mobiele besturingssysteem van Apple is ontwikkeld, neemt nog steeds toe, zegt CNN. Inmiddels hebben veel smartphonemakers het idee van de App Store afgekeken. Microsoft gaat dit jaar Marketplace lanceren, terwijl RIM de Blackberry App World in het leven heeft geroepen. Google heeft de Android Market voor zijn mobiele besturingssysteem, terwijl Nokia hetzelfde gaat doen voor het Symbian-platform. Ook telecomprovider Vodafone heeft in Nederland een eigen downloadwinkel geopend.

Apple App Store
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (140)

Ik vraag me af hoe men dit registreerd; voor apple worden alle apps centraal op 1 plaats aangeboden.
PPC software schraap je van vreemde exotische websites verspreid over de hele wereld.
voor mijn gevoel is het aanbod PPC groter, maar schijnbaar toch mis.
het grootste verschil zit 'm in de toch wat 'kleinere' basis voor WM ontwikkeling.

Je hebt gewoon een paar 'grote spelers' zoals SPB, en daarnaast nog de individuele ontwikkelaars die vaak op sites als xda-dev zitten.

Juist doordat (althans, 1 van de redenen..) er niet 1 zo'n grote store is, waar jan-en-alleman met groot gemak hun app kan plaatsen en er een euro of minder voor kan vangen (zodat het een impuls aankoop is) zijn er ook -veel- minder ontwikkelaars die kijken naar 'flashlight' app nummer 1 en denken "dat kan ik ook, maar dan ietsje anders"; die denken eerder "er is al een flashlight applicatie, waarom nog 1 maken die niets extras toevoegd? laat -die- ontwikkelaar daar maar verder mee gaan, scheelt mij een hoop geklooi met testen op een dozijn mobieltjes, het listen op verscheidene sites, etc. etc. etc.".

Ook zal je niet al te snel een 'scheten'-app voor windows mobile tegenkomen, terwijl je die voor de iPhone in verscheidene varianten hebt. Dus of het aantal er nou toe doet... niet echt. Liever de kwaliteit van wat er beschikbaar is (waar de iPhone apps het overigens ook beter doen, daar niet van).
fora als xda-dev worden zitten juist helemaal vol met WM devolepers, imo kan het forum van bijv. macrumours hier niet aan tippen.

Ik denk eigenlijk dat er meer devolepers voor de WM devices zijn dan dat dat voor de Iphone is. Vooral omdat Apple zo moeilijk doet wat bedreft het uitgeven van de apps en al het papier werk wat daarbij hoort. Ook is de Iphone SDK niet beschikbaar windows wat toch echt het grootste marktaandeel heeft in OS land.

Denk ook niet dat de kwaliteit van de IPhone apps daadwerkelijk beter is, het wordt allemaal in een leuk sausje geschonken waardoor het lijkt alsof er een goed product wordt afgeleverd. Wat denk je van verschillende apps die het gewoon niet doen, of problemen hebben met localizatie van de Iphone. Iets wat ik tot dusver niet ben tegengekomen op de wm toestellen (als je een op zoekt voor een bepaalde telefoon).

Ik durft ook te beweren dat de Iphone minder dan 10 000 unieke apps heeft, dus niet het zelfde concept/idee. Er bestaan minstens 10 Fart apps, Wifi opslag apps, document readers, nog 100 readers voor onmogelijke bestands extensies. Al met al is het meer van het zelfde. Ohh en niet de Demo apps vergeten, deze worden ook megenomen door de website uit het artikel.

Het grote voordeel van de Appstore is dan wel dat de devolopers er daadwerkelijk iets aan verdienen, doordat de WM apps zo verspreid zijn downloaden de meeste mensen gewoon gelijk de cracked/illigale versie.

[Reactie gewijzigd door lasharor op 6 maart 2009 12:13]

klopt - maar dat zeg ik dus.. omdat ze daar allemaal in toch wat hechtere groepjes zitten, en ook niet allemaal er zo 1-2-3 aan zullen verdienen - helpen ze elkaar eerder dan dat ze elkaar gaan beconcurreren met vrijwel dezelfde applicaties.

Toch denk ik wel dat de kwaliteit van de apps op de iPhone beter zijn... niet vanwege het sausje maar simpelweg omdat je met veel minder hardware verschillen te maken hebt (namelijk: geen). Denk maar aan 320x240 vs 640x480 vs 256x256 displays. Bijna geen app die alle drie ondersteund, en veel van de apps die 640x480 claimen doen dat via de WM-ingebouwde upscaler vanaf 320x240.
Overigens zie je buiten het commerciŽle segment bijna nooit een lokalisatie van de taal van een WM app. Als je geluk hebt is de ontwikkelaar een Pool en kan je kiezen tussen Pools en gebroken Engels ;)

Verder echo' t je post wat ik al zei - er zitten gewoon een hoop 'dubbele' apps in die App Store, dus het aantal.. ach.

Overigens is een heel groot deel van de WM applicaties gratis, dus daar zal het illegale circuit niet zozeer een probleem zijn; al kan je je afvragen of zo'n ontwikkelaar het gratis beschikbaar zou stellen als ie er ook gemakkelijk $1 voor kan vragen in een App Store-equivalent. Maar da's een andere discussie ;)
Je vergeet natuurlijk de beperkingen van de iphone zelf opgelegd door apple.

Ik geef het voorbeeld hieronder dat dit goed illustreerd : ereader. De huidige ereader op de iphone zorgen allemaal via een webserver dat je boeken op de iphone kan krijgen. Wat volgens mij krankzinnig is. Je bent bezig met de goed te krijgen op je PC, dan instellen in je iphone (tot ip adressen en alles) en dan kan je beetje bij beetje kopieren als je geluk hebt.

Ach ja je kan zo mooi scrollen door de boek covers (zoals door muziek albums) maar eerlijk gezegd is dat 1 keer leuk en dan oud, geef mij maar die sync software zoals mobipocket zoals die bestaat op WM. maar ach ja dat kan niet op de iphone verboden door apple.

Ik heb veel liever een goed werkende app die er misschien niet 100% goed uitziet dan een moeilijk werkende app die er perfect uitziet.
Geen scheten-apps voor WM? Kom op zeg, alsof ik zoveel kwaliteit in al die jaren WM gebruik ben tegengekomen. Het enige waar ik die apparaten ooit echt voor heb gebruikt, is navigatie, verder was het niet al teveel soeps. En dat geld voor zowel WM als de iPhone overigens, alleen door het app-store systeem weet ik veel sneller de pareltjes eruit te vissen en die dan daadwerkelijk te gebruiken, wat samen met het heerlijke touchscreen ook nog regelmatig gebeurt.

ps: hier is de WM versie: http://devphone.net/2008/12/25/windows-mobile-fart-app/

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 6 maart 2009 14:35]

wie had het over 'geen'? Ze zullen vast wel bestaan.. ook -voor- de komst van de iPhone (Die waar jij naar linkt is naar aanleiding van iFart; ironisch?), maar niet in zulke getale... of je moet al de JAVA versies die je bij TMF/MTV/ETC om de 8 minuten voorbij ziet komen bedoelen :P
MS zou nooit zeggen dat er meer PPC-apps zijn, want juist op de exotische plekken is de malware te vinden. We moeten gewoon wachten tot marketplace een beetje meer van de grond komt.

Palm OS heeft 50.000 apps, dus er is nog een hele weg te gaan. http://en.wikipedia.org/w...#Third-party_applications

Zie ook deze bron (Apple-lovers, dus gekleurd beeld): http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/20357/ voor een leuk filmpje over hoe Ballmer tegen de I-Phone aankeek toen ie net gelanceerd werd. Ik ben wel erg benieuwd naar een nieuwe reactie van hem.

[Reactie gewijzigd door Vincent77 op 6 maart 2009 12:30]

Meer apps? Misschien, ik zou geen idee hebben hoeveel apps er zijn voor windows mobile ziende dat iedereen gewoon wat kan maken en op zijn eigen site kan zetten.

Wat ik wel weet is dat de iphone veel minder soorten van apps heeft en eigenlijk heel beperkt is. Neem nu de browser: er zijn een aantal verschillende maar allemaal gebruiken ze als basis de safari en dus eigenlijk geven ze gewoon een iets andere GUI.
Veel programma's worden onbruikbaar gemaakt door de apple restricties (geen bluettooth tehering, rechtsreeks kopieren van bestanden,...) zo zoek ik al lang een goed ebook lezer en nog niks gevonden . Het beste is een halfslachtige oplossing die enorm veel tijd vraagt en waarbij een jailbreak nodig is.
Stanza als ebookreader werkt erg prettig. Vind het vooral erg fijn dat ze geen witte achtergrond gebruiken, maar lichtgrijs. Dit klinkt misschien raar en onprettig, maar is het zeker niet. Hierdoor geeft je scherm minder licht, en wordt het lezen een stuk rustiger. Bovendien onthoud Stanza waar je gebleven was. Ook kun je de hoeveelheid text per pagina instellen, alsmede fontgrootte. Erg complete app dus.

Verder is er nog Airsharing. Hier kun je heel gemakkelijk pdfjes (en andere formaten) op je iPhone zetten en ze in de App lezen. Ook dit werkt erg fijn, vooral het uploaden naar je foon is een eitje..
Stanza gebruik ik ook maar de manier om boeken naar de iphone te krijgen is krankzinnig. De meeste apps gebruiken een soort van zelf gemaakte webserver.

Voor stanza houd dit dus in boek per boek kopieren, info goed zetten, ... dit is allemaal zo omslachtig. Bij windows mobile gebruikte ik mobipocket en uBook . ubook was goed omdat je 101instellinge had, mobipocket was goed omdat je boeken massal importeerde en deze kan die makkelijk kopieren alle info invullen ed.

Airsharing? Sorry hoor, wat is er nu makkelijker dan een USB kabel in je PC steken en klikken op "sync" of alles selecteren wat je wil en verslepen naar een folder?

En dit geld voor vele applicaties. Neem nu foto's. Ik moet nog steeds een deftige foto applicatie vinden waarbij je gewoon zelf foto's op de iphone zet en die makkelijk aan andere kan laten zien. Ook daar gepruts.
Dat klinkt makkelijker, maar ik kan mij nog herinneren dat WM niet bepaalde de meest geweldige sync-applicaties had, dat ging nogal vaak fout. Slepen via folders zal je dan eerder bedoelen, dat kan niet op de iPhone idd maar goed, zo is er voor ieder wat wils. Ik log beneden gewoon op de bank in op m'n Mac boven en download wat ik eventueel nodig heb voor ik naar m'n werk ga, onderwijl een kopje Espresso zettend.

En wat is er met de standaard foto-applicatie nu precies verkeerd dan? Ik gebruik juist dat om leuk alles aan anderen te laten zien. Of ik maak een slideshow in iPhoto op m'n Mac en laat die fancy slideshow zien op de iPhone, allemaal prachtig en goed te doen. Verder, eigen gemaakte foto's sync ik ook weer via iPhoto.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 6 maart 2009 15:15]

Heb je ooit met WM gewerkt? USB kabel er in je kan via verkenner gewoon copy paste, of via die mobipocket (of andere) op sync duwen als dat niet het gemakkelijkste is wat er is. Had het zelfs ingesteld via wifi, hoefde je zelf de kabel er niet meer in te steken.

Ik heb nooit problemen gehad met te kopieren naar WM, terwijl ik nu al veel gesukkeld heb met ereader apps op de iphone.

Wel ik heb geen mac dus iphoto is redelijk moeilijk te starten dan.

Het zijn trouwens gewoon voorbeelden waar de restricties van apple de apps slechter maken.
Slepen via folders zal je dan eerder bedoelen, dat kan niet op de iPhone idd maar goed, zo is er voor ieder wat wils.

Dat kan dus wel met airsharing. Gewoon legaal via de Appstore.
Belangrijk ook om even te vermelden is dat WM software al 10 jaar gemaakt wordt en iPhone software 1 jaar. In die tien jaar is er zoveel gebeurd met WM dat je 90% van de software ouder dan 2 jaar niet eens meer wil draaien, ook al zou die software zelf nog prima draaien. Je ziet het al bij applicaties die fixed op 320x240 zijn gemaakt. Dat werkt allemaal niet zo prettig meer op 640x480 of 800x480. Welke WM bezitter gruwelt niet als er tussen zijn mooie anti-aliased icons een 16 kleuren icoon zit van een oude applicatie. Dat valt compleet uit de toon...
Waarom is het zo groot?
Nou, omdat je voor Windows Mobile heel veel moeite moet doen om te kunnen ontwikkelen.

Ik kan alle tools gratis downloaden van Apple, met ontiegelijk veel video's die enorm veel belangrijke tips and trics vertellen.
Inclusief diepgaande inside info van Apple, waarom ze bepaalde keuze gemaakt hebben, en waarvan je kan leren.
Gratis.
En ik heb geen eens een iPhone/iPhone nodig om het te testen of om het effect te zien.
Pas al ik app echt wil verspreiden via de iTunes Store , betaal ik § 100 om me in te schrijven.
Een KVK inschrijving kost me toch meer geld hoor, en die moet ik regelmatig vernieuwen.
Wat een enorme onzin. Bij Microsoft kan je al jaren gratis de Windows Mobile SDK downloaden, incl emulator. Van Visual Studio kan je de gratis Express versie downloaden die er prima mee overweg kan.

Programmeren voor Windows Mobile is extreem eenvoudig, met veel code en een goede documentatie. Ik ben geen MS fan en je kan veel zeggen over Microsoft, maar ontwikkelen voor hun platformen is altijd enorm makkelijk geweest. Visual Studio is een geweldige ontwikkelomgeving.

Als je je Windows Mobile app vervolgens wilt verspreiden, dan kan je naar de grote websites als Pocketgear/Handango gaan, waar je je app gratis op kan zetten. Als je geen zin hebt dat er een percentage van de opbrengst naar die sites gaat, dan kan je het ook gewoon zelf verpatsen en steek je de gehele winst in je eigen zak. Geen 100 euro, nada.
Nou, omdat je voor Windows Mobile heel veel moeite moet doen om te kunnen ontwikkelen.
Die moeite die je er in moet steken valt wel mee.
Ik kan alle tools gratis downloaden van Apple
Voor Windows Mobile heb je Visual Studio nodig. Als je echter een student bent kun je er vaak gratis aankomen (bijv. via MA3D).
ontiegelijk veel video's die enorm veel belangrijke tips and trics vertellen. [etc...]
En voor Windows Mobile is er genoeg te vinden op MSDN.
En ik heb geen eens een iPhone/iPhone nodig om het te testen of om het effect te zien.
In Visual Studio zit ook een emulator.
Pas al ik app echt wil verspreiden via de iTunes Store , betaal ik § 100 om me in te schrijven.
En bij Windows Mobile heb je de vrije keus hoe je je software wil verspreiden.


Waar het dus op neerkomt: een betaald product gebruiken voor WM dev met vrije distributie keus, of gratis tools gebruiken voor iPhone dev met betaalde distributie.
Ik durf te stellen dat je voor de iPhone meer moeite moet doen, je moet namelijk een Apple op je bureau hebben staan! Voor Windows Mobile is het een kwestie van VS2008 express en de emulator downloaden, en je kan aan de slag.
eh, en kun je mij dan even vertellen hoe ik dat doe op linux of unix? Of Mac OS X?
Ik vind systeemeisen nou niet echt vallen onder het kopje "moeite voor doen".

Als je een Apple hebt, is het ook een kwestie van Xcode (de Apple-evenknie van VS) downloaden, installeren en klaar.

Je kan dan ook gaan zeggen dat het extreem veel moeite kost om een Xbox-spel op een Playstation werkend te krijgen. Elk stuk software heeft hardware- en OS-eisen.
Een KVK inschrijving kost je (ZZP) +- 40 euro per jaar. Dus dat zijn ook niet echt kosten.

Ook heb je voor Windows Mobile een IDE (Visual Studio) helaas ondersteunt de gratis versie geen mobiele apps. Qua documentatie heeft Microsoft MSDNA wat ook zeer uitgebreid is.
Als je applicaties met winst gaat verkopen moet je alsnog een KVK inschrijving hebben voor je business.
Ik heb een Ipod Touch en een Xperia. Heb sowieso bij mijn Xperia meer het gevoel dat ik echt zelf kan bepalen of ik iets kan aanpassen of niet. Je kan zelf klooien in het register en al die andere dingen ernaast. Wil niet zeggen dat de gehele OS brak is van de Ipod (integendeel), maar je kan naast het downloaden van een app..weinig zelf doen!
Precies, dat kan en dat is leuk als Tweaker. Maar mensen willen niet prutsen in de registry of iets kunnen verprutsen zonder dat ze het doorhebben. Daar speelt Apple met de iPhone op in, die doet wat het moet doen en doet dat goed, meer niet. Als je kritisch had gekeken naar de iPhone had je 'em daarvoor dus ook niet gekocht. Ik heb 'em omdat ik al dat getweak juist wat moe was geworden, ik wilde gewoon een goed surfende, bellende, mailende telefoon. Heb het al vaak geprobeerd vanaf 2000, beginnend bij de O2 XDA en nu pas heb ik het idee dat ik eindelijk heb wat ik zocht.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 6 maart 2009 15:18]

[be carefull mode on]

Sorry... al zou je het niet als tweaker benaderen, dan zijn er toch wel een aantal beperkingen op het gebied van bijvoorbeeld:. BT, Pushmail en de vrijheid om te kiezen met welk programma je wilt syncen etc.

Ik krijg toch een beetje het gevoel dat je in plaats van zegeningen, je beperkingen loopt te zegenen.

Dat geeft niet! - voor iedereen is de 'wens' wat een apparaat moet doen verschillend, maar ik persoonlijk heb toch liever een apparaat waar ik wat meer keus heb, al is het maar voor de toekomst wanneer mijn wensen qua werkzaamheid van een apparaat eventueel kunnen wijzigen.

[be carefull mode off]

Tsja... Nu weer wat meer on-topic, Ik zou zeggen gefeliciflaptaart Apple - 25000 iphone applicaties, nu maar hopen dat er geen zevenhonderdtweeenzeventig calculators in de lijst staan.
Er zijn beperkingen dat klopt, maar daar loop ik persoonlijk niet tegenaan. Als ik dat wel deed, had ik er echt wel tegenaan geschopt. Voor mij is de iPhone ideaal, het ding kan precies wat ik wil en altijd al heb gedaan, maar dan uber-simpel. Niets meer, niets minder en soepel. Dit laatste zinnetje waren onder WM nooit het geval. Ook al kan je daar dus meer mee, ik deed dat niet, niet mobiel. Tweaken deed ik eigenlijk voornamelijk op grote computers. Dus op mobiel gebied gewoon iets heerlijk simpels en toch geavanceerds kunnen gebruiken vond ik echt heerlijk. Daar moet je 'em dus voor kopen, niet om allerlei tweak-achtige zaken te willen doen.

En @k995; dat jailbreaken is prima, leuk toch? Maar niet het idee van de iPhone, klaar, je hebt je gewoon niet goed geinformeerd.
Vandaar dat zoveel mensen hem jailbreaken?
Dit komt uiteraard doordat er voor WM (nog) geen appstore is. Het is nu erg moeilijk en omslachtig om leuke apps voor WM te bemachtigen.

Ik merk ook dat ik al veel meer apps heb aangeschaft voor mijn iphone dan voor mijn vorige WM-phone. Sterker nog... ik heb nog nooit betaald voor een WM-app.
De drempel van de appstore is ook vele malen lager.
Handango, Pocketgear zijn Appstores voor WM maar er is geen universele die alles aanbied.
Nou nou, denk dat die getallen van Windows mobile niet kloppen, hebben ze ook alle apps megenomen die voor de oudere Windows mobile versies beschikbaar zijn?

Volgens het linkje dat in het bericht wordt gemeld staat dat ze uit zijn gegaan van winkels van 3de party devolepers. Ze hebben dus niet gekeken naar het aantal apps dat rondzwerft op forums/communitys, een site als xda-devolopers.com bevat ook een grote hoeveelheid aan apps welke je niet kunt vinden in de winkel..

Verder is ook de kwanteit niet echt belangrijk, het grote deel van de IPhone apps is eigenlijk crap. Daar vind ik dat WM wat beter in is, de meeste apps hebben op het WM platform echt een nuttige functie...

Maarja, De IPhone is meer mainstream en trekt daardoor ook zulk soort apps aan, als er vraag is moet er ook aanbod zijn..

Dit is geen flame, ik ben zelf in het bezit van de Apple IPod touch en een recent (en nog een wat ouder) WM toestel.
Noem eens wat van die geweldige WM apps, ik vind ook op dat patform dat er erg veel zooi tussenzit hoor, zoveel mensen, zoveel kwaliteitsverschillen. Dat maakt niet gek veel uit. Je moet de goede apps gewoon weten te vinden.
Mijn favorieten op mijn HTC Touch Diamond:
GPS Tuner
Tomtom
Wauw. :) Tomtom is altijd het enige wat men kan bedenken en daar geef ik iedereen altijd gelijk in, dat mis ik ook. Voor de rest...
Wat dacht je van Outlook (100% compatibele direct-push ondersteuning), Word, Excel en Powerpoint, je weet wel die programma's die bij 99,9% van de bedrijven dagelijks gebruikt worden....

[Reactie gewijzigd door RoccoS op 7 maart 2009 21:07]

Grappige is dat die op de iPhone standaard te zien zijn. ;) Alleen het bewerken niet, maar dat wil je ook niet op 3,5"
Hoe serieus moet ik dit artikel nou nemen...??

de stats komen van een iphone minded site, persbericht de wereld in gestuurd puur als reclame voor hun eigen website en er staat nergens (ook geen indicatie) hoe ze bij de cijfers van windows apps (20.000) komen.. dit lijkt wel op een peiling van maurice de hond.

kan me echt moeilijk voorstellen dat de iphone de userbase van windows mobile zo snel heeft ingehaalt. het zal vast wel gebeuren binnenkort, maar zo snel??
Ach je kan het aantal ook bereiken door alle nutteloze zooi wat veel te vinden is voor de iphone, met als uitschieter de i am rich app :)

http://gadgetmix.com/uploads/3/i-am-rich-screen.jpg

edit/
zie anders de lijst met populaire apps, niet echt denderend te noemen..
http://www.apptism.com/apps?order=popular

[Reactie gewijzigd door SYQ op 6 maart 2009 12:07]

"kan me echt moeilijk voorstellen dat de iphone de userbase van windows mobile zo snel heeft ingehaalt. het zal vast wel gebeuren binnenkort, maar zo snel?? "

Dat staat er toch ook niet?
Het gaat in het artikel over het aantal applicaties.
En ja, alle scheet/bier/etc applicaties tellen ook mee.
Welke het meest populair zijn is eigenlijk geen goede graadmeter. De meeste mensen onder de bevolking zouden ook voor WM (mits het centraal bekend kon worden gemaakt) een fart applicatie op nummer 1 zetten, denk aan al de pubers.
En hoeveel van die apps zijn betaald tegen over de windows apps? En apple was ook niet bepaald de eerste trouwens met een market achtige omgeving voor apps van een OS.
Apple was weliswaar niet de eerste, en misschien zijn er meer betaalde apps (wat daar overigens het probleem van is weet ik niet; waarom zou software altijd gratis moeten zijn?), maar Apple is wel degene die het op het juiste moment op de juiste manier weet uit te werken, zodat het uiteindelijk een commercieel succes wordt. Kijk naar de app store, maar kijk bijvoorbeeld ook naar de iTunes music store.

De kracht van apple zit niet in overal het eerste mee zijn, maar het op een slimme en doordachte manier uitwerken van dit soort concepten tot een commercieel succes.
Heel veel applicaties zijn gratis voor de iphone, en de meeste betaalde staan op 79ct, tot ongeveer 4 euro.. een gemiddelde betaalde WM app is snel al wat duurder als dat.
Mooie mijlpaal moet ik zeggen :) Het aanbod is erg groot, maar mag van mij nog wel door blijven groeien. :)
Zeker een mijlpaal, maar de volgende vergelijkingen mis ik:

Hoeveel betaald vs. gratis in beide systemen
Hoeveelheid "zinnige" apps (iPint, leuk maar een biertje simuleren is niet echt een nuttige App net als een "flashlight")
iPint en flashlight zijn applicaties die je zeker ook hebt voor windows mobile. Op beide platformen zul je zinnige en onzinne apps tegenkomen.
iPint is zeker gewoon een gimmick, maar flashlight is dat echt niet!. Ik gebruik deze App geregeld in het donker, en het geeft verassend veel licht. Dus dat is zeker wel een nuttige app. Echter is het geen conventionele app, zoals we die op WM veel zien. Dit is inherent aan de Apple-cultuur en achterban denk ik. Je ziet wel meer heel erg creatieve apps, die misschien wat minder functioneel zijn, maar zeker nuttig voor een bepaalde doelgroep.
Euh flashlight bestaat al jaren voor WM. Ik denk niet dat er apps zijn die nog niet op WM bestonden. Het is eerder omgekeerd. Omdat je veel vrijer bent bij WM heb je daar veel meer creativiteit.
In theorie wel, maar aangezien je als programmeur je app nauwelijks kan slijten zal die creativiteit niet snel opbloeien als je er niks aan kan verdienen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True