Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties

Hardwarefabrikant Thermaltake heeft drie nieuwe voedingen aangekondigd. Het topmodel uit de serie kan maximaal 850W leveren. Alle drie de modellen hebben een modulair kabelsysteem en voldoen aan de 80Plus Bronze-standaard.

De nieuwe Thermaltake Toughpower XT-voedingen zullen verkrijgbaar zijn met vermogens van 650W, 750W en 850W en voldoen allemaal aan de 80Plus Bronze-standaard. Deze standaard houdt in dat de voeding een efficientië moet halen van 82, 85 en 82 procent bij een load van respectievelijk 20, 50 en 100 procent. Alle drie de modellen zijn voorzien van een 20/24pins atx-connector, een cpu-connector in een 4pins- en een 8pins-uitvoering. Ook is voorzien in twee 6pins en twee 8pins pci-e-connectors. De voedingen beschikken verder minimaal over zeven molex-stekkers, twee fdd-stekkers en zes sata-aansluitingen. Omdat de gehele serie modulair is, hoeven alleen de benodigde stekkers aangesloten te worden.

Het gros van het vermogen wordt op de 12V-rail geleverd, waardoor de psu's volgens de specificaties prima overweg zouden moeten kunnen met twee high-end videokaarten en een zware processor. De Toughpower XT's hebben een 140mm-fan die afhankelijk van het model maximaal op 1900 of 2300rpm draait. ThermalTake heeft de voedingen uitgerust met de FanDelayCool-technologie, waardoor de ventilator na het uitzetten van de voeding nog even door blijft draaien, zodat de interne componenten goed afkoelen.

De ToughPower XT 850W zal eind maart als eerste verschijnen en krijgt een prijskaartje van ongeveer 240 euro. De 750W- en 650W-uitvoering volgen later, voor een nog onbekende prijs.

thermaltake toughpower xt 2 thermaltake toughpower xt 1
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

Hehe, 't eerste dat ik dacht toen ik het kopbericht las was "gaan we weer terug naar 't verleden?"
De XT voeding bestond namelijk rond 1986 al; deze aanduiding stond eigenlijk zowel voor de mobo formfactor als voor de voedingsstandaard.
Hier een WIKI pagina besteed aan de IBM XT (Extended Technology) PC

Korte geschiedenisles:
XT ; één stekker
AT (Andere voeding en andere formfactor); twee losse stekkers
ATX ; één stekker
ATX 2.0 ; één mobo stekker; één 12v gestabiliseerde CPU voeding ; (meestal) één extra AT-achtige stekker voor server doeleinden

mATX is een standaard die er eigenlijk tussendoor is gekomen voor de kleinere mobo's maar is geen echte voedingsstandaard; de voedingen van deze mobo formfactor hebben per fabrikant vaak een eigen standaard. (Vergelijk bijv. de voeding uit de Asus pundits met die van een Shuttle Barebone)
De shuttle heeft volgens mij nog de meest standaard 'barebone' voeding.

Voor BTX geldt eigenlijk een beetje hetzelfde; dit is namelijk enkel de case formfactor; de mobo formfactor van een BTX case is namelijk gewoon 'ATX' (is 't nog te volgen?) :*)

Hier nog een aardige wiki pagina over de ITX formfactors.

[Reactie gewijzigd door Eric Oud Ammerveld op 24 januari 2009 12:23]

Het volgende artikel van silentpcreview is kritisch over de groei van vermogens in voedingen de laatste jaren. Het is geen hagelnieuw artikel, maar tot 2007 bijgehouden en informatief. Het marketingmechanisme "mijn voeding is groter, dus beter" komt om de hoek kijken. Mensen, zonder veel kennis van zaken, willen het beste voor hun PC componenten en laten zich dan verleiden tot een grotere voeding dan misschien noodzakelijk is. In het artikel worden een aantal zaken gerelativeerd. Om hier op in te haken:

Relativeer benodigde vermogen:
Wat trekt die pc nu werkelijk aan vermogen uit de muur? Oke, mijn pc, is niet de nieuwste (AMD Athlon64 4000+ (1 coretje), 7900GTX. Als ik daarop een game als Oblivion speel (ook niet het nieuwste) op een 20" breedbeeld met full detail, dan moet ik echt mijn best doen om hem boven de 200 Watt uit te krijgen, het gemiddelde lag op de 185W. Aan het spel merk ik dat het systeem zijn best moet doen. Toendertijd koos ik een 650 watt voeding (de grafische kaart trekt ook prik met zijn eigen aansluiting, en "voor de groei" (bullshit natuurlijk)). 550W-650W was 2-3 jaar geleden een royale voeding in de media, maar niet buitengewoon.

Relativeer efficientie:
Mjn voeding wordt dus maar voor 1/3 belast. Mede uit bovengenoemde bron is af te leiden dat de voeding niet eens met optimale efficientie wordt gebruikt. De effiecientie van een PSU verloopt volgens een kromme afhankelijk van de belasting. Sommige PSU's hebben een hele vlakke karakteristiek, maar dat is nog geen regel. Bij de >80% efficientie voeding moet je je dan ook de vraag stellen: "bij welk opgenomen vermogen is dit?".

Relativeer het belang van gescheiden powerlines
Ik kan mij voorstellen dat met meerdere lines de verstoring van een piek op de ene line bij de andere line minder is dan bij een enkele line. Maar uiteindelijk halen meerdere lines hun vermogen uit dezelfde source en is het gemeenschappelijk vermogen uiteindelijk maatgevend voor wat je met beide lijnen kan trekken. Als ik het goed heb begrepen, gebruiken overklokkers bij voorkeur voedingen met een powerline.

Relativeer de toename van opgenomen vermogen:
Grafische kaarten met twee GPU's zullen allicht meer vermogen nodig hebben dan een met een enkele GPU. Maar minituralisatie heeft er alleen al de afgelopen drie jaar voor gezorgd dat de het procede waarmee de IC's zijn gemaakt een factor 3 kleiner is geworden (120-130 nm naar 45 nm). Bij cpu's trouwens hetzelfde verhaal. Wie de multi core cpu op 100% krijgt behoort tot een kleine (maar waarschijnlijk gelukkige :P ) minderheid.

Nog een adviesje tot slot, koop eens zo'n Voltcraft metertje (Conrad, nee, ik heb geen aandelen) van een paar tientjes en kijk eens wat je systeem uit het net trekt bij een, naar jouw idee, zware belasting. Misschien is het resultaat een eye-opener, en bespaar je 5x de prijs van het metertje bij de koop van een volgende voeding ;) .

[Reactie gewijzigd door teacup op 24 januari 2009 22:55]

Daar is wel nog wat zorgvuldigheid bij nodig. Je wil je voeding ook niet te zwaar belasten. Ik zou zelf tussen 50 en 75% belasting gaan zitten. Met een voeding tussen 200 en 400 watt kan je dan de meeste computers wel van stroom voorzien. Laat dat nou toevallig ook de vermogens zijn die je het meeste in fabrieks-PC's tegenkomt...
Slaat die voeding nou intern nog energie op voor het laten na draaien van zijn fan of trekt hij dat direct van het net?

In het laatste geval zal ik aan die extra functie niks hebben omdat zodra mijn pc uitgaat ik ook gelijk de schakelaar van mijn stekkerdoos uit doe. Gaat alles mooi uit en op het moment dat ik hem weer aanzet gaat alles weer netjes aan (inclusief pc).

Verder vind ik het een belachelijk hoge prijs voor 'maar' een voeding. Bedoel er zijn zat meer van die dingen voor minder te krijgen (zoals hierboven al gemeld is).

Verder blijf ik zulke voedingen zwaar overkill vinden. Geloof dat je een high end systeem al met een goede 650 watt voeding kan laten werken, misschien ook wel met 550 watt. Ik heb een 8800GTX, C2Q6600 @ 3,15 GHz, 5 harde schijven en nog wat standaard dingen en die haalt nog niet eens 300 watt belasting onder volle belasting. Maar het blijft leuk natuurlijk voor de mensen die op cijfertjes kicken: Mijn voeding levert wel 1 kWh, cool he! (ja heel cool je hebt er alleen niks aan...)
Meeste mensen die dergelijke voedingen kopen doen dat voor de zekerheid en voor het feit dat een harde schijf tijdens het opspinnen een tijdelijke piek kent. Zeker als je veel harde schijven heb is het wel zo veilig om een iets zwaardere voeding te nemen. Al helemaal met idioten met een triple SLI/CF instelling die alles zwaar overclockt hebben. Een goede voeding draagt dan bij aan de stabiliteit :)
Dat zou ik niet een super zwaar systeem noemen. 1 videokaart en een low-end quad core. Dan is 450w wel genoeg ja. Vergeet ook niet dat geen enkele voeding het wattage levert dat op de doos staat. De allerbeste voedingen zoals deze hierboven geven rond de 80 procent (650w=520w). Bovendien wordt de boel flink heet als een voeding op het randje zit, en dat wil je ook niet. Met je auto blijf je ook niet in uren z'n 2 hangen als je op de snelweg zit. Gewoon lekker veel headroom houden, dan blijft de boel koel, betrouwbaar en stabiel.

Op je voeding moet je gewoon nooit besparen. In een systeem met een dikke quad core (Q9550 of hoger) en twee GTX260 kaarten moet je gewoon 800w gooien, liever nog 850 eigenlijk.
Rond de 80 procent rendement betekent dat ze 650 watt leveren, wat dus rond de 80% is van wat er uit het net gesleept wordt.
Een 650 watt voeding trekt dus 650/0,82 =793 watt uit de muur bij volle belasting. Een 650 watt voeding die efficienter werkt zal niet meer energie leveren, die zal alleen minder stroom uit de muur trekken.
En uiteraard behoeft die minder koeling. Die 143 watt die niet omgevormd wordt tot laagspanning wordt omgezet in warmte. Dat is dus wel een groot voordeel van die efficientie: minder warmte, minder koeling nodig, minder geluid.

[Reactie gewijzigd door McGryphon op 24 januari 2009 08:55]

Voedingen leveren ook lang niet altijd wat ze beloven op de doos. Ik heb ooit in een grijs verleden (Pentium 4 tijdperk) een Sweex voeding (haha, ja ik weet het) gehad van 450 watt. Nou dat ding leverde dat dus echt niet. Mijn computer liep nog steeds vast elke keer als ik een spel opstartte en mijn 3D kaart stroom begon te trekken. Toen ik er een 400w coolermaster inzette was er niets meer aan de hand.
Misschien niet helemaal on-topic, maar zo te zien is de specificatie van dat 80 Plus keurmerk prima gelukt. Van de ene kant kunnen fabrikanten het eerste niveau (gewoon "80 Plus") wel halen, zodat er een boel apparaten zijn waar dat merkje op zit, zodat het bekendheid krijgt. Van de andere kant hebben de fabrikanten enorm veel moeite om voor een goede prijs het hoogste niveau ("80 Plus Gold") te halen, zodat ze aangemoedigd worden om hun best te doen een nog beter product te ontwikkelen. Immers, als toch iedereen een "80 Plus Platinum++" stickertje op zijn voeding kan plakken, waarom zou je dan nog proberen te innoveren?
Lijst van voedingen per categorie
Ik snap nogsteeds niet dat dit soort psu's verkopen. 650watt tot daar aan toe, maar 850? Dat is echt onzin. Als je kijkt naar het werkelijke stroomverbuik van een systeem kom je zelfs met een high end cpu en gpu nog niet boven 350 watt uit. Zelfs met een 4870 x2 en een i7 blijf je nog ruim onder de 500 watt.
Ik snap het wel... Komt door slechte ervaringen in het verleden.

Vroeger was het met veel voedingen zo dat je vanwege de splitsing in 5V en 12V nooit het totale vermogen kon halen. (zelfs bekende merken als Enermax maakten zich daar schuldig aan). En daarom moest je wel een extra hoog totaal vermogen hebben, om genoeg op één rail over te houden. Dat dat nu niet meer zo'n probleem is, is lastig af te leren.

En er is natuurlijk ook nog de pats-factor. . .
240 euro voor een voeding vind ik wel asociaal veel geld. Voor nog niet de helft denk ik dat ik wel een degelijke concurrent kan vinden. En 120 euro voor een beetje aftercooling vind ik niet echt het kopen waard.

Wel een pluspunt dat er zo te lezen maar 1 12v rail is wat overhead voorkomt.
Wel een pluspunt dat er zo te lezen maar 1 12v rail is wat overhead voorkomt.
Het staat er wat rot maar je hebt in ieder geval geen gelijk... ;)

Deze PSU's hebben wel degelijk meerdere 12V-rails (afhankelijk van het model tot wel 4 aparte 12V-rails) maar zoals het artikel wel correct verwoord gaat het gros van het vermogen over deze 12V-rails tot wel 36A per rail bij de nog grotere/oudere broertjes van 1200W.

Daarbij is het natuurlijk niet altijd even handig om een 650W-voeding met maar 1 12V aan te schaffen als je SLI/Crossfire zou willen draaien, toch?

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 23 januari 2009 20:51]

Indien je geen dual-GPU kaarten hebt zou een 2x4870 nog best kunnen draaien op een systeem zonder overbodige raid systemen met een voeding van 650 watt. Indien die maar 1 12v rail heeft heb je er ook geen last van dat je de helft van de 36A die niet door je videokaart gejaagd wordt elders niet kan gebruiken. Meerdere 12v rails lijkt leuk, maar je komt sneller in problemen als je een enkele grootverbruiker hebt en daar 1 kleine 12v rail niet voldoende voor is.

En tja, ik kan er wel vanuit gaan dat er maar 1 12v rail is indien het er in enkelvoud staat, je zal de bron wel hebben opgezocht of allicht de website hebben bezocht dus daar geloof ik je wel in, maar of het onhandig is om slechts 1 12v rail te nemen? Zeker niet...
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat als je een systeem hebt met 1 12V rail waaraan een zware verbruiker hangt en een aantal kleine verbruikers, deze ene zware verbruiker de 12V naar beneden kan trekken voor alle gebruikers. Dit kan in sommige gevallen instabiliteit bezorgen, wat niet handig is.
Indien men echter meerdere 12V rail heeft, zal die ene zware gebruiker waarschijnlijk op zijn eigen rail hangen, en de andere verbruikers niet of toch minder storen als hij een grote stroom trekt.
Dus voor simpele systemen kan ik begrijpen dat men met een 1 rail voeding werkt, maar voor een gamer systeem zou ik zelf toch een 2 of 3 rail voeding aanraden. 1 rail voor grafische kaarten, 1 rail voor proc/mobo en 1 rail voor harde schijven en cd-spelers.
Ik geef je hier geen gelijk in, kijk hier maar eens, dan zie je dat verschillende fabrikanten verschillende uitvoeringen kennen : http://www.hardware.info/...ingen_vergelijkingstest/3
Dat is inderdaad érg veel geld. Ik heb zelf een Bequiet Dark Power Pro van 750 Watt en die heeft 6 12V lijnen van 20A per stuk. Ook meer dan genoeg power voor de meeste systemen denk ik en die is verkrijgbaar vanaf zo'n 140 euro. Heeft ook after-cooling en bovendien kan ie ook je case-fans temperatuur-geregeld aansturen. Bovendien zit er ook een 6-pins processor connector aan, die volgens de handleiding speciaal voor server-boards is.

Ik denk dat deze voeding vergeleken met concurrenten zwáár overpriced is...
Bequiet Dark Power Pro van 750 Watt en die heeft 6 12V lijnen van 20A per stuk
12V * 20A = 240W * 6 = 1440W In een voeding van 750 watt?? Is toch niet mogelijk of zie ik hier iets over het hoofd??

[Reactie gewijzigd door Klaphekje op 24 januari 2009 20:29]

Mja, die voedingen kunnen over het allemaal maar xxx watt op al hun 12 volt lijnen trekken, omdat de koeling van de voeding anders niet afdoende meer is.
de koeling zowel als de koperbanen en bedrading intern in de voeding.

het is zeer zeker niet aan te raden een voeding met maar 1 12v baan te hebben. zeker niet in de veel schakelende en stabiele voltage behoeftige computers van heden ten dagen. Al doet het moederbord veel al om al die rimpeltjes en instabiliteiten in de voeding weg te werken. Een degelijke voeding kan zelfs een moederbord laten draaien waar meerdere stabilitietscondensators al van overleden zijn , heb ik gemerkt met mijn oude p4.
@willem
Ik heb zelf een bequiet 750w en ik zie dat zo staan.. dat is het gezamelijk opneembaar vermogen over alle 12v lijnen tezamen. Het is aan te raden je harddisks en insteekkaarten zoveel mogelijk te verdelen over alle rails en aansluitingen op de voeding zelf. Dus niet zoveel mogelijk op 1 kabel.

om maar eens een vergelijking te trekken tussen wat je echt nodig hebt aan vermogen en wat niet.. Het is van groot belang een voeding te nemen die rond de 75% vermogen opneemt. Er zijn goede berekeningen te vinden bij de site van bequiet om het juiste vermogen te berekenen. Maar.... mijn amd 1400 + 9 hd's+gfti400 doet t al jaren prima op een 220watt voeding. mijn p4 530+gf7900+5 hd's doet t met een 350watt al jaren goed... mijn huidige quadcore 9550+2xhd5870+6hd's doet het prima met mijn 480w antec voeding.. hij is iets stabieler met de darkpower pro 750w...
dus al met al zul je voor een dikke crossfireX pc echt geen 1200w voeding nodig hebben. markthype en onzin. Een 550w voeding trekt t met gemak. Een efficiente voeding als een dark power pro scheelt je ongeveer een 2 euro per maand aan stroom als het ding 24/7 aan staat, wat in mijn ogen meer waarde heeft dan een 0,1 v verbetering op een van de rails. bovendien is de 3.3v en de 5v van wezenlijk groter belang gezien de chipset en de processor hier van afhankelijk is.
Handig hoor die status ledjes dan kun je teminste indien de computerkast open is zien of de temparatuur te hoog is...

Dat de Fan nog even blijft draaien nadat de computer uitgezet is is mischien wel goed voor de voeding. maar meestal zet ik mijn computer uit om van de herrie af te zijn.

Niet dat een voedig tegenwordig veel herrie maakt. maar toch :P
Dat heeft mijn voeding (Hyper) van 2 jaar oud ook, dus echt nieuw is het niet. En hoorbaar ook niet, tenzij je echt er op gaat letten, dan hoor je nog iets zoemen.
Alleen het nut er van snap ik niet, zolang je de pc gebruikt is de voeding koel genoeg en zodra je de pc uit zet gaat de voeding ook uit, waarom moeten de fans dan nog door blijven draaien? De voeding word niet warmer als hij uit staat dus hij zal enkel maar afkoelen. En na 10 seconde draaien moet alles alweer koel zijn lijkt me.

Toch behoorlijk duur ding voor enkel die 80% garantie, mijn Hyper van 2 jaar oud blijft en draaien en is modulair en gesleeved. Heeft me destijds 90 euro gekost.

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 23 januari 2009 20:34]

Dit is vergelijkbaar met de motor van een auto. Als je net flink hebt doorgereden en je zet dan de auto ineens uit, blijft de ventilator bij de radiator nog even door blazen. Dit is zo omdat de motor nog altijd heet is (terwijl de motor dus al uit staat).

Hetzelfde geldt bij de voeding (vooral zo'n extreme als deze). Als je de pc uit zet is de voeding nog altijd heet en blijft de warmte bij de voeding hangen als de ventilator zou stoppen. Eigenlijk zou je hetzelfde ook verwachten in je videokaart en processor.
Niet alleen blijft de warmte hangen en is de fan voor het afkoelen.
Zonder nakoeling stijgt de temperatuur, omdat deze niet wordt afgevoerd.
hij zal duur geweest zijn , maar je ondertussen een hoop electra hebben bespaart ten opzichte van een conventionele voeding. bovendien koelt het extra de pc componenten af die ineens een coolingflow moeten missen. al is het maar 10 seconden. in deze tijd zijn de onderdelen nog flink warm en zal het zeker de levensduur ten goede komen. modulaire kabels zorgen voor een betere luchtstroom ook. Al met al helemaal geen slechte keuze geweest en zeker geen duurkoop. Al merk je het niet , zal die meerprijs in de loop der tijd zeker geen meerprijs zijn.
Handig hoor die status ledjes dan kun je teminste indien de computerkast open is zien of de temparatuur te hoog is...
Het tweede plaatje ziet er inderdaad uit alsof de indicator-LEDjes aan de zijkant zitten. Ik ken heel weinig kasten waar je die gaat kunnen zien...?
voor een nog onbekende prijs.
Zullen we afspreken dat zinnetje voortaan weg te laten? Wanneer was de laatste keer dat er zowaar een prijs bekend was? :+
Volgens mij kan je die ledjes gewoon zien zodra je je kast deur open hebt? De onderkant van de voeding is de kant met de fan erin, dus de ledjes komen aan de linkerkant te zitten waar je ze afaik gewoon kan zien als je kastdeur open is.
ahum "Be quiet" ahum

Gebruik al jaren en imho zeer goede prijs kwaliteit.
Heb nu een 850W dark power voor 160 euri... Klinkt toch al anders...
Helemaal mee eens, gebruik al jaren Bequiet voedingen. Mijn huidige Darkpower pro heeft dit systeem ook. Is ook super stil en 80Plus én 50% goedkoper.
Daarbij hebben de Be Quiet's nog aansluitingen om de casefans op de voeding aan te sluiten.

Deze blijven dan ook meedraaien bij het nakoelen. Zeer handig voor heethoofden.
Yeps, bequiet laat de fans die aangesloten zijn op de apparte fan aansluitingen ook nog 2 min ongeveer doordraaien om de warmte uit de kast te halen :)

Ik heb zelf dan de 650W Dark Power Pro en die kostte 130 euro én hij heeft 80A op de 12v rail(in totaal) de TT heeft 62A.. nou weet ik niet of je dit verschil echt zult merken maar toch.

Om nou alleen voor de ledjes 240 euro te betalen.. laat de voeding zichzelf eerst maar eens bewijzen in de praktijk..
Enermax infinity 720 heeft ook die aftercooling en modulair maar wel heel wat aangenamer in prijs wel ietsje minder krachtig though.
Enermax heeft zelfs net een nieuw model op de markt gebracht, de Revolution85+ in de smaken 850W, 950W, 1050W & 1250W. (Modulair met 6x een 12v-30A rail) :9
Ook deze heeft aftercooling.
Zelf heb ik nu net de 850W versie binnen voor m'n nieuwe i7 build met GTX295 en 7 HDD's.
Kost ook een paar centen helaas. (E 260,-) :/

linkje: http://enermax.de/product...ply/revolution85.html?L=2

[Reactie gewijzigd door bitshape op 23 januari 2009 21:33]

Alle Toughpowers hebben een vertraging op de fan zodat deze nog blijven draaien na de voeding uitgezet is. Ik heb op dit moment een 750W model steken die dateert van voor het 80plus label en deze doet exact hetzelfde.

En zoals Tsurany al zei: Wat is het nut? Een voeding die uitgeschakeld is produceert geen warmte meer, de temperatuur zal echt niet omhoog schieten als de fan tegelijk met de voeding word afgeschakeld.
Wel, misschien om te zorgen dat door de snelle afkoeling de condensatoren vroeger springen?

Alle gekheid op een stokje, het extra koelen van de voeding heeft idd geen toegevoegde waarde mijn inziens. De ventilator zorgt normaal dat de componenten in de voeding tijdens het draaien van de pc onder hun kritische temperatuur blijft, dus als men uitschakelt gaat deze sowieso zakken onder de temperatuur bij werking. Dus helemaal geen koelingsprobleem..
Na uitschakelen zal de er geen warmte meer geproduceerd worden. Echter doordat de componenten in de voeding nog wel heet zijn en na afschakelen geen koeling meer hebben kan de temperatuur toch nog hoger oplopen. Dit kan uiteindelijk toch schade opleveren.

Componenten zullen niet direct stuk gaan maar de veroudering gaat harder waardoor je voeding uiteindelijk voortijdig zal overlijden..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True