Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 92 reacties

Elektronicafabrikant Trust roept een van zijn pc-voedingen terug. De psu beschikt volgens de fabrikant over een transformator die kan doorbranden, waardoor een gebruiker een schok zou kunnen krijgen. Trust adviseert om computers met deze voeding niet te gebruiken.

Uit de veiligheidswaarschuwing van Trust blijkt het om de Trust 370W PW-5110-psu te gaan. De voedingen met de geconstateerde fabricagefout zijn tussen oktober 2006 en november 2008 verkocht. Trust meldt dat de voeding ook kan zijn ingebouwd bij computers die bij een vakhandelaar zijn geassembleerd, en roept gebruikers op contact met de verkoper op te nemen om te controleren of dit inderdaad het geval is.

"Indien u heeft vastgesteld in het bezit van deze computervoeding te zijn, stop dan onmiddellijk met het gebruik ervan, en indien deze ingebouwd is, verwijder deze uit uw computer", adviseert de fabrikant. Voor de volledigheid heeft Trust een beknopte handleiding gepubliceerd, die gebruikers stap voor stap uitlegt hoe de voeding kan worden verwijderd.

De Trust 370W PW-5110 is een voeding die, zoals de naam al doet vermoeden, 370W levert en geschikt is voor atx-systemen. De psu wordt geleverd met een 24pins-voedingsconnector. De niet-modulaire voeding beschikt over vier molex-connectors en twee sata-connectors.

Trust 370W PSU PW-5110

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (92)

Verrek, ik heb precies die voeding ingebouwd in een computer van m'n hospita. Dat wordt dus even omruilen..

Ik zie hier veel opmerkingen staan over dat trust een b-merk is, wat volgens sommigen zelfs nooit gekocht zou moeten worden etc. Nou ben ik het er wel mee eens dat trust niet bepaald een hoog-kwaliteits merk is, maar veel tweakers zetten ook wel eens een pc in elkaar voor iemand anders (zoals ik), en dan zou je de afweging kunnen maken dat wanneer je binnen het budget moet blijven, en een computer in elkaar zet die enkel voor internet bedoeld is, een b-merk voeding juist tot zijn recht komt. Ook van deze voedingen kan nog wel gegarandeerd worden dat ze een simpel processortje met moederbord, een beetje geheugen en een al dan niet onboard videokaartje van een adequate hoeveelheid stroom voorzien.
Niemand heeft ooit gezegd dat je hier een 4870X2 aan zou kunnen hangen, dan moet je dat dus ook niet doen :P Daarom denk ik dat je prima een b-merk voeding in een simpel systeempje kunt hangen, want uiteindelijk is de kans statistisch gezien vrij gering dat er iets fout gaat. Dit is iets wat ik uit ervaring trouwens ook kan zeggen, die voeding heeft nog nooit kuren gehad.
Trust valt eerder onder de C-merken.

A-Merk : Duur, maar goed
IBM / Sun

A / B-Merk : Goed, en ok geprijst - Sommigen zijn meer A-merk dan anderen.
HP / Apple / Dell / Alienware / Compaq / Gateway / Acer / Packard Bell

C-Merk : Troep die je met korting bij de Aldi kan kopen
Trust / Medion
waarom medion een c-merk :/ de kwaliteit van de producten bij het merk is echt niet slechter dan dat van packard bell en acer.......

[Reactie gewijzigd door Rub3s op 16 januari 2009 13:57]

Medion gebruikte voorheen meestal Astec voedingen. Van die dingen met 75W opdruk die meer trokken dan C-merk 300W PSU's. Medion is wat betreft voedingen zeker geen C-merk.
Heb ooit een laptop van medion gehad. Dat was gewoon een gerebadgde asus, heb daar later trouwens de asus firmware/bios in geflasht aangezien die echt wel beter geoptimaliseerd was en de boel nog vlotter liep. Het was zeker niet de mooiste laptop, maar hij heeft me nooit in de steek gelaten.
Hihi die is leuk,

Je hebt een A+ Merk, zoals Alienware, IBM en selecte series van A fabrikanten zoals de XPS serie van Dell en de Pro series van HP (Kenmerk van deze producten is een hoge prijs met goede aftersales support en kwalitatief hoogwaardige hardware).

A merken zijn bijvoorbeeld Dell, HP/Compaq en Apple (Veelal te vinden in Pro/middenklasse segment en gekenmerkt door relatief hoge kwaliteit tegen betaalbare prijzen met middelmatige support).

B merken zijn bijvoorbeeld Acer, Packard Bell en Medion (Veelal gekenmerkt door zeer scherpe prijzen, slechte aftersales support en ook wel bekend als budget)

Een C merk is bijvoorbeeld Trust (Deze kenmerkt zichzelf als prijsvechter met veelal gekopieerde producten en erg lage kwaliteit met hoge uitval. Oftwel garantie tot de deur, maar dat is acceptabel gezien de prijzen die ze hanteren moet je er haast wel vanuit gaan dat je de brandrisico verzekering in huis even goed moet nachecken voor aankoop).
Medion een C-merk? Medion is gewoon zeer scherp geprijst (hardware is volgens mij in Duitsland goedkoper dan in Nederland en BelgiŽ, but correct me if I'm wrong). Maar ze leveren wel hardware die even goed functioneert als de hardware bij bvb. HP.
Inderdaad. Maar voor een lowpower pc kan je me niet vertellen dat 10 euro meer voor een A-merk voeding nou echt het probleem is. Voedingen rond de 500watt of lager kosten zowieso bijna niets in verhouding. Dan denk ik toch echt niet dat het werkelijk loont om Trust te kopen.
Ben benieuwd wat jij een A-merk voeding noemt als er maar 10 euro verschil is met een Trust voeding.
'k dacht niet dat een 500watt trust voeding 90 euro kost....
Zie onder. Aangezien Trust absoluut geen B-merk is.

Corsair. Valt ook eerder onder het B-merk. En kost 90 euro.
pricewatch: Corsair HX520W
Maar, tussen A en B merken is vaak weinig verschil.

Maargoed, het is altijd om problemen vragen als je hele PC bestaat uit A-B merk componenten is, en er dan een C-merk PSU in hangen...

[Reactie gewijzigd door bbr op 16 januari 2009 13:15]

Corsair maakt juist een van de beste voedingen die er zijn. Weet niet waar jij vandaan haalt ddat het een B-merk is. beetje inlezen kan geen kwaat denk ik.

Voor iedereen die meer over voedingen wil weten/leren:

jonnyguru.com
OCZ, Sharkoon, Zalman, Termaltake, Coolermaster, Asus. Dat zijn A-merken in mijn ogen.
Als ik voor iemand een pc in elkaar zet en diegene vindt dat ik teveel uittrek voor een voeding, bouw ik de pc niet. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor pc's die het laten afweten door gebruik van inferieure hardware. Een belangrijk basisonderdeel daarbij is de voeding. Er komt in GEEN ENKELE pc van mij een baggervoeding. Alleen kwaliteit. Daarom gaan pc's die ik bouw ook nooit stuk. (bij wijze van spreken dan -- het ligt alleen nooit aan de voeding. Dat wat stuk gaat is meestal een garantiegeval ivm een fabricagefoutje ofzo).
Trust is opzich best een aardig merk als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. Voor veel mensen, die even een USB hubje nodig hebben, of een hele goedkope geluidkaart is het best interessant. Als er iets kapot gaat heb je 2 jaar garantie, en het wordt direct in de winkel omgeruild, dus je bent meteen geholpen.

Vroeger had ik een draadloze toetsenbord/muis waarbij de muis na een format niet herkend werd, daardoor kon ik Windows makkelijk niet installeren. Het was een set die verder erg fijn werkte, dus in plaats van een nieuwe set te kopen, was ik gered met een ps/2 muis van trust voor § 2.95!

Echter, voor iets als een voeding zou ik het geen enkele persoon aanraden. Dit is toch iets waar ik wat voorzichtiger mee ben.
Uh huh, alleen voor de winkelier is het klote. In de tijd dat ik bij Dixons werkte hielden we altijd 50% achter voor omruilen in de winkel, en dat was zeker nodig. En dan elke week de retouren invullen met 1x paperas voor het hoofdkantoor, en 1x voor Trust dat was gewoon een halve dag werk voor 1 man.

Maargoed, de klant was idd vaak erg blij dat zijn kapotte apparaat direct omgeruild werd. En tja, de klant denkt 'heb ik weer, ik heb gewoon pech'. En ik dacht : Ach, 50% kans dat u het overkomt.

Never Trust Trusts als retailer, maar voor de klant is het prima service en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

edit @ hieronder : Klopt, marge genoeg voor Dixons. Maar dat wil nog niet zeggen dat het personeel in de winkel om die reden staat te juigen dat er stapels Trust producten in het magazijn liggen te wachten op retounering, en hordes klanten in eerste instantie geirriteerd en boos aankomen lopen met een defect product. Van die marge ziet het winkel personeel zelf vrij weinig.

[Reactie gewijzigd door Reteip op 16 januari 2009 11:37]

Waarom verbaast me dat niet? Trust en Sweex zou ik echt niet in m'n pc willen, en dan vooral niet zoiets delicaat als een voeding. Goedkoop = duurkoop

edit: toevoeging

[Reactie gewijzigd door ShaiNe op 16 januari 2009 10:32]

Beetje makkelijk natuurlijk, Trust koopt die dingen ook gewoon whitelabel in bij een fabrikant. Voor het zelfde geld zit je met dezelfde voeding met een andere naam erop in je kast zonder dat je het weet.
Als ik lees hoe ze het oplossen komt dat op mij heel positief over.
Met de zoektocht naar een goede voeding kwam ik terecht bij http://www.hardwaresecrets.com, deze halen voor reviews de voeding helemaal uit elkaar.

Het blijkt dat er maar een paar voeding fabrikanten zijn. Dit is meestal af te lezen aan de type aanduiding op de printplaat.

@DarkForce
Weet ik. Mijn vader werkte bij Unilever. Hoeveel boter fabrieken denk je dat er zijn?

Alleen hebben we het nu helaas niet over een A-merk.

[Reactie gewijzigd door 0scar op 16 januari 2009 12:23]

Beetje vergelijkbaar als met het eigen merk van Appie Heijn, Hema etc. etc. of wat dacht je van de budget (no name) waspoeders ? Klopt inderdaad dat veel producten zelfs met A-merk gewoon identiek zijn aan een trust, sweex, qtek apparaat zonder dat veel mensen er bij stil staan.
gewoon identiek
Nee. De fabrikant is hetzelfde en het producite-proces, maar de gebruikte specificaties, onderdelen/ingredienten, kwaliteits-eisen zijn wel degelijk anders. (heb als vakantie-baantje bij een aantal fabrikanten gewerkt, waar zowel merk-producten als huismerken en budget-merken werden gefabriceerd).

[Reactie gewijzigd door Klaus_1250 op 16 januari 2009 17:31]

Maar dan nog zegt het niet alles:

Het gaat om de kwaliteit van de onderdelen, koelmethode, gebruikte kabels.
Dan kan het wel bij dezelfde fabrikant vandaan komen: er kan hele andere kwaliteit in zitten.

En trust is in pricipe redelijk, alleen worden ze als te goed verkocht.
Een 370W-voeding is in werkelijkheid te vergelijken met een 200-250W van een ander (wel goed) merk.
Maar ja: de leek denk toch een betere voeding te kopen als er 370W op staat.
Wat een onzin.. Als ik het me goed herinner riep Sony ook regelmatig accus terug van bepaalde laptops en Sony past toch niet in het rijtje Sweex en Trust en toch gebeurt het..
Mercedes met haar Smart toch ook? Echt budget vind ik het merk Mercedes ook weer niet ;)
Ik heb een Sweex voeding gehad in mijn pc... was indertijd voor een p4 systeem zonder zware grafische kaart of hardware... dan gaat het nog wel... maar voor High-end systemen is sweex of trust inderdaad af te raden....
ooit een trust muis gehaald voor iemand die een goedkoop mogelijke vervanging wou. trust muis gehaald leek die bal die er inzit wel ovaal te zijn, 't rolde voor geen meter. was voormij nog een bevesteging dat de goedkoopste producten van trust crap zijn.

daar integen tijdelijk een sweex switchje gehad werkte perfect. ook een asrock bordje heel erg lang gehad voor in een budget pctje, werkte ook erg goed.

voor mijn hoofd pc zou ik toch liever voor wat minder budget merken gaan voor de zekerheid.
ooit een trust muis gehaald voor iemand die een goedkoop mogelijke vervanging wou. trust muis gehaald leek die bal die er inzit wel ovaal te zijn, 't rolde voor geen meter. was voormij nog een bevesteging dat de goedkoopste producten van trust crap zijn.
Ongeveer een half jaar geleden heb ik toch maar eens een muis met laser van Trust aangeschaft, waren erg goedkoop geprijst, en die bevalt toch ontzettend goed moet ik toegeven. :)
Asrock is scherp geprijsd, maar hoort imo niet in het rijtje thuis tussen sweex en trust. De laatste jaren komen er alleen nog A-kwaliteit mobo's vandaan. Ik heb hier 2 pc's staan met Asrock erin, 1 mobo is al 4 jaar oud en draait nog steeds als een tiet.

Maar een voeding van trust of sweex? komt niet in mijn pc, tenzij ik mijn pc wil slopen.
Die goedkope dingen geven geen stabiele stroom in je pc, waardoor de je pc(onderdelen) langzaam overlijden. Piekstroom en energiezuinigheid zijn ook niet de sterkste punten van een goedkope voeding. Een goede voeding van b.v. Coolermaster kost ook geen drol meer tegenwoordig.

Ik heb wel eens een muisje en een cammetje gehad van trust, binnen notime kapot.
De muis was wel apart, als je de zender bewoog, ging de cursor ook mee lolz. :D
Ik zou het inderdaad ook geen Hardeschijf, voeding en alles wat echt belangrijk voor je computer en data is, liever een kwaliteitsmerk

Maar, mijn RF muis en toetsenbord zijn van trust, prima is nog niks mis mee gegaan en heb ze nu al zo'n 3 maanden, nog maar 1x de batterijen vervangen.

Ook had ik eenSweex USB PCI adapter in mijn oude computer, die was iets van 5 jaar oud, deed het ook nog perfect.

zoals hier onder staat, tis blijkbaar whitelabel en KAN dus wel van goeie kwaliteit zijn :)
Uit de veiligheidswaarschuwing van Trust blijkt het om de Trust 370W PW-5110-psu te gaan. De voedingen met de geconstateerde fabricagefout zijn tussen oktober 2006 en november 2008 jaar verkocht. Trust meldt dat de voeding ook kan zijn ingebouwd bij computers die bij een vakhandelaar zijn geassembleerd, en roept gebruikers op contact met de verkoper op te nemen om te comtroleren of dit inderdaad het geval is.
Dit vind ik een beetje vreemd. De gemiddelde consument opent zijn computer kast niet om te weten wat voor voeding er in zit. Ook als hij de kast opent is hij meestal zijn garantie kwijt. Straks krijgen wij massaal mensen die hun kast openen en toch geen trust blijken te hebben, daarna gaat er wat kapot en hebben ze geen garantie meer :S Beetje vreemde manier om het te controleren.... Volgens mij kom je er nooit achter op deze manier...
Ook als hij de kast opent is hij meestal zijn garantie kwijt.
Die garantievoorwaarde is volgens mij enkele jaren geleden onwettig verklaard. PC opentrekken mag dus gewoon zonder dat je garantie vervalt.
Garantie telt in principe immers voor fabrieksfouten en juist niet voor schade door onwetendheid of onzorgvuldigheid. Die voorwaarde telt wel!
Er is zoveel misverstand over de "garantie kwijt als je dit breekt" stickers, zowel bij winkels als bij klanten.

Waar ze voor zijn is heel simpel: om te zorgen dat iemand niet na aankoop van een duur systeem de dure onderdelen eruit kan slopen en dan kan roepen "hee, ik heb betaald voor $duur_onderdeel en het zit er niet in!" :o

Als de sticker *niet* gebroken is, is er bij ontbreken van onderdelen geen discussie mogeljik/nodig over handelen van de klant. Is het wel gebroken, dan moet je als klant aannemelijk kunnen maken dat je het er zelf niet uit verwijderd hebt...

Dit staat helemaal los van het al dan niet werken van de onderdelen en zo niet het verkrijgen van garantieservice daarop. Daar geldt, sticker of geen sticker, dat je recht hebt op een product wat bij aankoop werkt als geadverteerd en dat het (voor dat type product) redelijk lang meegaat, doch minimaal 1 jaar. Dat recht verspeel je als je zelf gaat prutsen met het onderdeel in kwestie.

Het is dus allemaal best simpel en overzichtelijk. Stickers zijn alleen van toepassing op wat er *niet* in de kast zit, niet wat er wel in zit :z
"Warranty void if seal removed", is vaak alleen bij vaste componenten.
Zoals bijv de voeding zelf, of sommige C-merk computers.


M'n dell kan ik gewoon openen en memory er bij prikken.
Nee, de garantie verandert. Je hebt dan garantie op alle losse onderdelen, en niet op het systeem als geheel. Als ie dus vastloopt, moet je er zelf achterkomen waar het aan ligt.
misschien offtopic:
weet er iemand hoe dit eigelijk in BelgiŽ zit met die garanties?
Daar doen ze soms nog wat geheimzinnig over en overal plakken ze nog van die stikkers op met een waarschuwing.
Wettig of niet, als koper heb je het recht te weten of die onderdelen erin zitten die je hebt besteld. Genoeg voorbeelden in mijn omgeving waarin andere hardware werd geplaatst dan beloofd (ik praat wel over enkele jaren geleden toen de PC-prive projecten nog bestonden).

Heb het zelf een keer ondervonden. Had kast opengemaakt van een PC die niet meer opstartte (een SCSI kaart was defect) Kaart eruit gehaald en kunnen mailen met leverancier. Hij begon toen ook te zeuren over het feit dat ik hem had opengemaakt. Ik heb hem snel weten te overtuigen.

On topic.
Onlangs deze voeding gebruikt voor een goedkoop systeempje voor een collega (hij vond een Corsair te duur). Ik zal vanavond maar eens informeren naar zijn brandverzekering :+ .

Bedankt Tweakers voor het nieuwsbericht!
Slechte hardware boer als je de kast van je PC niet mag openen zonder garantie te verliezen. Zelfs bij Compaq/HP/Dell's mag je dat gewoon doen zonder je garantie te verliezen.
Dat vind ik helemaal niet zo gek hoor. Zo kunnen ze zien of de schade door de gebruiker zelf is aangericht. Ik werk zelf bij een computerwinkel en je wilt echt niet weten waar sommige mensen mee aankomen. Laatst nog "Mijn computer maakt de kamer warm, ik heb de ventilatiegaten dichtgeplakt en nu loopt ie steeds vast na een kwartier". Je wilt toch niet dat dat soort mafkezen zelf in een computer gaan rommelen?

De echte kenners bouwen toch zelf een systeem of laten er een bouwen.
Bij Dell zit er ook zo'n garantie sticker op. Maar afhankelijk van de fout kan het zijn dat ze dan alsnog een rekening sturen indien het niet een hardware-fout is.
Zover ik weet worden die kasten afgesloten met stikkertjes en meer om te kunnen zien of je hem hebt open gemaakt.

Bij mijn moeders Acer Veriton M661 was het zelfs zo dat ze EN stikkertjes EN een drukschakelaar hadden...

Dit doen ze er niet op en in omdat ze zoveel van je houden ;)
Slechte hardwareboer als je, je klanten niet zelf de keus biedt om te kiezen wat voor hardware ze erin willen. Als verkoper geef ik duidelijk aan wat voor merk en kwaliteit het is. Ik ga niet beslissen voor de klant wat ze krijgen aan hardware, dit doen ze n.a.v. mijn advies en informatie.
Als je in-huis assembleert, en ergens een 400watt voeding inbouwt in een set koop je in wat leverbaar is, als een leverancier een pallet retail trust voedingen aan de straatstenen niet kwijtraakt en goedkoop van de hand doet en "de baas" komt aanzetten "Da's mooi spul, mooi dooske eromheen bouw maar weg". Je wilt toch uitleveren en ook zo'n trust of sweex voeding heeft een kemakeurmerk en je mag ervan verwachten dat hij dus aan alle eisen voldoet. Je gaat dan niet speciaal alle prijskaarten in je winkel aanpassen maar verkoopt hem gewoon als "standaard PSU, xxx watt"
als mensen budget prijzen willen, kunnen ze ook wel verwachten dat er low-budget hardware in zit.
Er staat toch dat je in die gevallen contact moet opnemen met je verkoper, zodat deze kan zeggen wat voor voeding er gebruikt is ;)
Trust roept dus iedereen die de afgelopen 2 jaar een PC gekocht heeft op om contact met zijn leverancier op te nemen om te controleren of er een foute trust voeding in zit. Moet je voorstellen wat er gebeurd als iedereen dat ook doet.

Dat is geen praktische oplossing. Dat is een dooddoener om later, bij een rechtszaak over een geŽlektrocuteerde gebruiker, te kunnen zeggen dat ze hun beste hebben gedaan alle gebruikers te waarschuw.
Er staat dat ze adviseren contact op te nemen met de verkoper, daarvoor hoeven ze de kast toch niet te openen?
frans2424, ik ben ook geen fan van Trust maar dit kan elk merk treffen (zie bijvoorbeeld de battery recalls van afgelopen jaren; zelfs Apple, Dell en HP zijn niet gevrijwaard).
Het kan, maar ik moet het Seasonic nog eens zien overkomen... Sommige bedrijven testen hun hardware (en ontwerp) ook voordat dit de fabriek verlaat. Trust is helaas vooral een rebrander, oftewel, die plakken er een mooi stikkertje op (of laten dat doen), waarna de boel op de boot naar ons gestuurd wordt. Inkoop gebeurt vaak bij simpele bedrijven die per batch verkopen, ongecontroleerd.
Een goeie rebrander (Corsair oid) koopt zo'n serie, test ze, en stuurt de goeien met hun label door, de rest is 'reject'. Omdat lang niet al deze rejects echt kapot zijn, koopt een B-merk dat op, checkt de boel nog eens (of niet, ik verdenk Sweex ervan alles in een doos te smijten en in de winkel te poten), de echt kapotte gaan terug naar de fabriek/schroothoop, en de rest krijgt een B-merk stikkertje. Zijn een stuk 'goedkoper', maar dan loop je risicos ja.

Daarnaast : Een degelijke A-voeding van 400 watt trekt er rustig die '500WATT!!!' El-Cheapos uit, zonder de kans dat er rook uit je computer (ter waarde van wat ook al weer?) komt. Al met al vind ik dat dan een betere optie, voor 50-60 euro heb je een nette voeding, en het verschil zie je wel terug op je stroomrekening...
Elektronicafabrikant Trust
Sinds wanneer is Trust een fabrikant? Zover ik weet is Trust een relabeler. Ze fabriceren zelf niets, maar kopen de onderdelen extren in en plakken er een trust logo/etiket op en verpakken het in een trust doos.
Het is dus de vraag of alleen trust hiermee te maken heeft, of dat er ook een andere (budget) fabrikant dezelfde voedingen levert.
Ook wel bijzonder dat ze 2 jaar lang dezelfde voedingen leverden, meestal kopen ze een hele batch waar die het goedkoopst is.

@ de "Never trust trust" mensen:
Je kan wel lullig doen dat trust niet dezelfde kwaliteit heeft als logitech of seasonic, je betaald ook aanzienlijk minder.
Het is maar net waar je die boel koopt. Ik heb een paar maand geleden een nieuwe voeding in de PC van de buren gezet. Ik had geen tijd om even een voeding op internet te bestellen en moest aan de lokale PC-boer geloven: 45 euro voor bovenstaande PSU. Ik heb uiteindelijk 30 euro betaald omdat ik 45 euro gewoon te duur vond, maar eigenlijk was 20 euro al te duur.
Dat wordt dus even bij de buren langs met een andere voeding. Dat die dingen doorfikken is tot daaraantoe, dat verwacht je na een tijdje bij Trust, maar dat ze daarbij stroom op de behuizing zetten is niet echt goed voor de kleine die ze daar rond hebben stappen.
Toch bestaat dat risico altijd met eletrische apparaten, daarom moet je "niet dubbel geisoleerde" apparaten ook altijd voorzien van randaarde.
Trust International B.V. is a European producer and designer of computer peripherals and accessories, mainly in the low-budget market.

The company is based in Dordrecht, The Netherlands. According to its press releases, the company was established in 1990,[1] but press releases since December 2004 state that the company's history goes back more than 20 years. [2]

Most of the product manufacturing for Trust is outsourced to China.

Volgens wikipedia geen (pure) re-labeller.


Nu is trust inderdaad wel leuk voor low budget gerief, een voeding (uiteindelijk het eerste dat uw computer in gang trekt) mag van een minder low budget komaf zijn.

[Reactie gewijzigd door pieterdebie op 16 januari 2009 12:00]

Inderdaad. Vergelijk het bijvoorbeeld met een auto, je koopt ook geen ferrari body en zet er dan een lada motor in.

En voor fatsoenlijk gereedschap ga je ook niet naar de actiebak bij de Aldi of de Lidl.

Hetzelfde geld voor de pc. Trust dingetje zijn fijn, zolang ze niet van vitaal belang zijn voor het fatsoenlijk functioneren van je pc.

In other words.....nooit dus. Tenminste niet voor mij.
Zelf zou ik nooit het merk gebruiken, de kwaliteit van trust hardware is vaak erg laag.
Maar erg goed dat ze hier een oproep voor doen.

edit: Beetje jammer dat de waarheid niet op prijs word gesteld, Terwijl die verder onderaan in de reacties net zo hard word gesteld.

[Reactie gewijzigd door bbr op 16 januari 2009 12:17]

Zelf zou ik nooit het merk gebruiken, de kwaliteit van trust hardware is vaak erg laag.
Maar erg goed dat ze hier een oproep voor doen.
Als het de accu's van A-merk en B-Merk notebookfabrikanten zijn dan schreeuwt iedereen van de daken wat voor goede ondersteuning ze bieden wanneer er vervanging wordt aangeboden, ondanks dat de accu's door een compleet ander bedrijf worden gemaakt via wie ze het vergoeden. Als echter een B-merk hetzelfde reageert met gewone voedingen, wordt het echter afgezeikt.

Ik heb hier een Trust universele notebookvoeding liggen (als permanente voeding voor thuis) en dat ding werkt al meer dan een jaar perfect. Nooit problemen mee gehad. Hetzelfde van een aantal Sweex Gigabit Ethernet switches. Echter had ik het afgelopen jaar drie Netgear Gigabit switches die net buiten de garantie de geest gaven.

Ga af op je eigen ervaring, niet op argumentum ad populum.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 16 januari 2009 22:07]

Tsja, maar ik heb zelf ervaring met bagger trust producten, ik heb een muis gehad van trust. Het was een draadloze 600dpi muis, hij connecte nooit goed, batterij was snel leeg, het verbindingsstukje was kwaliteit 0.

mijn conclusie is: Don't trust Trust.

Ik snap ook niet dat mensen voor hun pc bezuinigen op belangerijke onderdelen als moederbord, cpu, psu, mem.
Dan heb je kennelijk niet de ervaring met trust die vele anderen wel hebben. Trust is echt een b-merk en kan ik niemand aanraden.
Zelfde ervaring hier, heb wat audio hardware van trust en de kwaliteit is echt laag. Ik moet continu oppassen dat ik er niet per ongeluk iets van af breek. De trust webcam die ik eerder had heeft het niet langer dan 2 maanden uitgehouden.

Trust is een goedkoper merk, maar je krijgt ook waar voor je geld...
Tussen oktober 2006 en november 2008, dat betekent dat er vast vele duizenden van zijn gemaakt. Dat word een mooie kostenpost voor Trust.
Bieden ze ook een vervanger of vergoeding aan de klanten zo'n voeding hebben?
Website Trust:

Vervolgens vermeldt u hier uw volledige naam en adres evenals het serienummer van de voeding.

...

Binnen 24 uur ontvangt u van ons bericht dat wij de vervangende voeding aan u verstuurd hebben samen met een gratis computermuis voor het ongemak. Tevens ontvangt u van ons het antwoordnummer waarnaar u de verwijderde voeding kan opsturen. Dit is een antwoordnummer dus het hoeft niet gefrankeerd te worden.


Toch een nette oplossing,.
dat wel maar krijg je weer een muis erbij die weer alleen voor vervuiling zorgt :P
ook handig dat ze erbij zetten dat het om een computermuis gaat. (wie noemt dat (nog) zo?) Tja, straks zijn de mensen nog bang dat ze een veldmuis opgestuurd krijgen. Miep miep.... O-)
Onlangs heb ik een eenvoudige, goedkope muis met draad van Trust gekocht, omdat ik tijdelijk met twee computers tegelijk aan het werk moest. Na ťťn dag gebruik was hij al stuk. :s Het is niet mijn eerste negatieve ervaring met dit merk en ik had eerder dan ook al besloten niets van Trust meer te kopen.

Toch weer de fout in gegaan ... (en een stukje afval erbij inderdaad)

[Reactie gewijzigd door Timfonie op 16 januari 2009 12:32]

Ik heb een headset van ze liggen, Na 5 dagen had die het begeven.
10 euro, maargoed dan weet je ook dat het prul is.

Dan nog, je gaat toch van uit dat zoiets het toch een jaartje uit moet kunnen houden.
Dan ga je toch terug naar de winkel om een andere op te halen? Ook trust geeft garantie op alles wat ze verkopen.

[Reactie gewijzigd door pcgek op 16 januari 2009 19:57]

We hadden hier ook 2 Trust voedingen in gebruik, constant na een paar maanden kapot, uiteindelijk maar overgegaan op Tagan en Enermax
TRUST US TRUST ! .. Nederlands bedrijf en daar zit je dan met een opgeblazen pc :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True