Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 48 reacties

Ubisoft heeft bevestigd dat Assassin's Creed 2 in ontwikkeling is. De uitgever heeft geen details over het spel bekendgemaakt en ook nog geen releasedatum vrijgegeven, maar de geruchten dat een tweede deel in de maak is blijken te kloppen.

De Franse uitgever meldde dit tijdens een persconferentie waarbij zijn halfjaarcijfers werden gepresenteerd, zo schrijft Joystiq. Daarmee bevestigt het bedrijf een gerucht dat al enige tijd bestaat. Zo verklapte David Wilkinson, animation director bij Ubisoft, in oktober dat Alta´r, het hoofdpersonage uit Assassin's Creed, is doorontwikkeld en heeft 'geleerd' om te zwemmen. Hieruit kon worden afgeleid dat er een tweede deel van het spel aan zat te komen, alleen bleef de bevestiging daarvan destijds nog uit.

Tegelijk met de bevestiging dat de game inderdaad in ontwikkeling is, doen geruchten over de mogelijke inhoud van het spel de ronde. Michael Pachter, analist van Wedbush Morgan, zou aan een journalist van Giant Bomb hebben verteld dat Ubisoft de setting van Assassin's Creed verplaatst naar het Frankrijk van de achttiende eeuw. Assassin's Creed 2 zou zich tijdens de Franse Revolutie kunnen afspelen, zo schrijft Giant Bomb. Verhaaltechnisch is dat in ieder geval geen probleem; in Assassin's Creed werd het hoofdpersonage steeds via een speciale machine in het lichaam van een voorvader uit de twaalfde eeuw geplaatst. Op dezelfde manier zou de speler in deel twee in het Frankrijk van de achttiende eeuw terecht kunnen komen.

Assassin's Creed - screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (48)

Ze zullen er ongetwijfeld weer iets ontzettend moois van maken, daar heb ik alle vertrouwen in. Wat belangrijker is is dat de gameplay beter wordt.
Het is nu zeer goed te spelen, makkelijk bedienbaar. Echter te makkelijk, vechten is een beetje button bashen. En als je een silent kill wil maken hoef je alleen maar in de buurt te staan en op het juiste knopje te drukken. Je hoeft niet strategisch van achter aan te vallen oid. Je krijgt er wel mooie actie voor terug. Maar het gaat snel vervelen.
Assassin's Creed 1 had iig een erg mooie omgeving en ook veel originele dingen. In de mooie steden over daken rennen en mannetjes van het dak gooien. Ook veel sociale dingetjes leuk verwerkt. Daar is ook weinig verbetering nodig imo.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat assasins creed een triologie zou moeten worden? ( kan het verkeerd hebben ) :)

* edit *

Ziet er naar uit dat dit niet gaat gebeuren, weet niet in hoe ver dit relevant is voor de games zelf:

http://news.filefront.com...ed-trilogy-not-happening/

I was asked about “Assassin’s Creed” and I’ve got bad news: the book isn’t going to be published. No, there was nothing wrong with it: Marco Palmieri at Pocket Books was perfectly happy with it. But it seems that the video company got visits from descendants of the ORIGINAL ASSASSINS, members of the Ismaeli sect currently led by the Agha Khan in India. They…suggested that Ubisoft, the game company, show more respect for their ancestors, and Ubisoft went all pitter-patter. Next thing we knew, they wanted to remove all religious references from the book. I guess the Crusades were about shoe size or something. Then they hired an expert to vet the book. Curious that they hadn’t thought about that before, eh? And finally, they wanted to send the book to the Agha Khan’s people for their suggestions. By this time, Marco was thoroughly disenchanted. The book was turning into puree of bat ****, and I was no longer amused. The whole three-book project died.

[Reactie gewijzigd door Timv37 op 27 november 2008 10:52]

Da's een verwijzing naar een boekentriologie, lijkt mij dat dat niet direct te koppelen is aan de spelserie.
Iedereen zit nu te stellen dat het eentonig is maar als je zo begint zijn zoveel spellen wel eentonig, Far Cry 2 vinden jullie zeker niet repetitief?

Assassins Creed 1 deed na mijn idee alles goed wat het moest doen, als je het vet vindt om "steeds" die lui te vermoorden dan verveeld het niet. Ik kan in ieder geval niet wachten op deel 2 en hoop dat hij ook gelijktijdig op de pc zal verschijnen.

@ MarcoC
In welke zin faalde het dan? Afgaande op de verkoopcijfers heeft het dus duidelijk niet gefaald misschien in jou ogen dan, maar dat is jou mening.
FarCry2 wordt idd erg saai na uurtje of 10 spelen..

Missies zijn vaak hetzelfde, leg iemand om, en goh weer helemaal naar de andere kant van de map rijden...

[Reactie gewijzigd door Navi op 27 november 2008 13:01]

Je kan niet ontkennen dat de mogelijkheden tot het komen van nieuwe clues zich beperkten van eavesdroppen, pickpocketen, vlaggetjes verzamelen binnen de tijd, bepaalde guards vermoorden en misschien nog twee mogelijkheden die me niet zo te binnen schieten. Op zich is daar niets verkeerd mee, maar die mogelijkheden waren vrij rudimentair en opzichzelfstaand . Als je dan voor elke moord die je moest plegen zes clues moest verzamelen dan vallen de mogelijkheden gewoon veel te veel in herhaling. Het voegde maar in beperkte mate iets toe aan het spel, en dat is gewoon een gemiste kans. Het feit dat het zo ontzettend op viel is juist omdat de rest van de game met de omgevingen en steden best nog indrukwekkend was.
die dingen waren dan ook niet echt belangrijk in het spel, maar eerder bijzaak.
6 was zelfs niet nodig, 3 was voldoende dacht ik.

Maar iets meer opdrachten gerne thief mocht er ook wel bij.
Steel dat, zonder opgemerkt te worden.

meer interactie in gebouwen, sluipen en beter hiding spots.

Wat me in dat opzicht het meeste stoorde, de rondheid van de bewakers: 4 scholars in vol wit gewaad en de 5e (eventueel met bloed ed. besmeurd) vol met wapens loopt daar heel onopvallend tussen. Aka de kunst van je te verbergen, maar dan niet visueel in keert gebracht.
Bij al die prachtige decors en settings toch wel een gemis.
Ik hoop wel dat het geen haast klus wordt want die bugs in deel 1 zijn echt heel vervelend.
Wat ik vooral hoop is een beter, dieper verhaal en veel meer afwisseling. De grafische sfeer zit helemaal goed, daar kan ik mij nog steeds af en toe aan vergapen, maar nu nog wat meer uitdaging ipv de simpele puzzeltjes en voornamelijk killen van bewakers...om vervolgens maar de bevolking te stalken om het wat spannender te maken. Die kritiek is overigens vrij bekend, dus ik ben heel benieuwd of ze daar wat mee hebben gedaan.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 27 november 2008 11:03]

Dat zijn geen bugs joh ;) dat zijn features!
Je zit tenslotte via een uplinkje in het lichaam van je voorouder 2000 jaar geleden.
Denk je dat dat niet af en toe een foutje geeft?
Alle gekheid op een stokje, de basis is er! Nu de puntjes op de I en wat extra ingredienten toevoegen voor een perfecte assasin/stealth/ren/slacht game :)
Klinkt goed, maar gaan ze op deze manier niet heel de geschiedenis nog een keertje af, dat zou zonde zijn
Lijkt me eigenlijk juist erg leuk als ze de geschiedenis afgaan, zeker wat ze met die mooie natuur enzo in Frankrijk bijv. kunnen doen! :-) Kijk er wel naar uit!
Als ze nou eens een Wii versie zouden maken (met motion plus aub.) zou het wel eens een gaaf spel kunnen worden.

De DS versie was ook wel vermakelijk om te spelen. :D
Ik hoop eigenlijk dat ze hem niet uitbrengen op de wii, laten ze daar maar lekkere oldscool arcade games voor maken...
Waar slaat dat nou op? Dat jij er niet op zit te wachten is natuurlijk prima, maar waarom hoop je dat ze 'm niet uitbrengen op de Wii? 't Is niet alsof dat ten koste gaat van die arcade games waar jij wel op zit te wachten. Ik vind het een beetje cru om te stellen dat niemand 'm mag spelen op de Wii, alleen maar omdat jij 'm niet leuk vindt
Wat wel een beetje een punt is, is dat support voor alle consoles, voor 1 design-groep nogal veel tijd kost (denk ik). En dan zou men, om tijd te winnen, wellicht een minder mooi spel neerzetten dan men zou kunnen, als het alleen voor de pc zou worden gemaakt bijv.
Klopt, maar een Wii port wordt vrij zelden door hetzelfde team gedaan zoals dat bij PC, 360 en PS3 wel vaak het geval is, omdat het juist zo achterblijft qua technologie. Vaak wordt het zelfs gewoon geoutsourced naar andere bedrijven.
Onmogelijk. De Wii en DS zijn te zwak voor Assasin's Creed. The sfeer van de hele game zou eruit gesloopt moeten worden. En ja, die sfeer zit hem in de grafische details en hoe de characters met elkaar interacteren. Dit kost extreem veel kracht om dit realtime te berekenen. En het moet helaas realtime berekend worden aangezien iedereen wat anders doet. ;)
Ik heb Assassin's Creed vorige week via de DVD-hack gewoon op een DS kunnen spelen, geen probleem ;)

Maar serieus, The Force Unleased is ook op de Wii verschenen. Uiteraard niet met alle technologie die op de PS3/X360 zitten, maar wel een beleving die gelijk is aan...
Als het er maar komt, deel 1 speelde enorm lekker weg.
Ja, hopelijk spelen ze weer op het verhaal in die naast de herinneringen afspeelden, buiten de machine.
Zeker het einde van AC had een cliffhangertje, die je wel nieuwsgierig maakte naar het volgende deel.
met zo'n gigantisch open einde verwacht ik ook niet anders. een nieuwe historische settings is wel leuk, als het maar net zo mooi en origineel is als deel 1.
Als ze nou eerst eens even downloadable content uitbrengen voor de eerste. Dan kan ik het weer eens oppakken. Misschien een nieuwe stad ofzo.

Valt me wel wat tegen van ze.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True