Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

De PSP-game Assassin's Creed: Bloodlines zal dezelfde kenmerken hebben als de eerste game in de franchise van Ubisoft. Het verhaal draait om Altair, zal zich afspelen op Cyprus en gaat verder waar het eerste spel ophield.

"We hebben Cyprus als nieuwe locatie aangewezen vanwege de historie die dat land met de Tempeliers heeft", vertelde producent Frederic Lefrancois van Griptonite Studios aan Kotaku. Net als de eerste Assassin's Creed-game zal dit spel meerdere steden bevatten. Dit keer kan Altair de steden Limasol en Kyrenia verkennen. Dit zal op dezelfde manier gebeuren als in de eerste game; spelers kunnen dus weer over de daken rennen en allerlei gebouwen beklimmen in de open steden. Lefrancois omschreef Assassin's Creed: Bloodlines dan ook als een techische doorbraak voor de PSP.

Het verhaal draait opnieuw om Altair en speelt zich af direct na de gebeurtenissen uit de eerste Assassin's Creed. Altair is achter een groep Tempeliers aan gegaan die gevlucht zijn uit het Heilige Land. Het verhaal van Bloodlines zal duidelijk maken wat de connectie tussen Assassin's Creed en het nog te verschijnen Assassin's Creed 2 is. Hoewel die link ongeveer wel bekend is - Altair en Ezio zijn beide voorouders van Desmond, de hoofdpersoon in het heden - zal Bloodlines meer inzicht geven in de overgang van Altair naar Ezio.

Assassin's Creed: Bloodlines biedt de speler verder connectiviteit met de PS3-versie van Assassin's Creed 2. Wanneer de speler in Assassin's Creed 2 upgrades vrijspeelt voor Ezio's gezondheid, of upgrades voor de verborgen dolk krijgt, zullen deze ook gelden in Bloodlines, zodra de games aan elkaar gekoppeld worden. Andersom zullen upgrades en verzamelde wapens in Bloodlines ook beschikbaar zijn in Assassin's Creed 2.

Assassins Creed: Bloodlines Assassins Creed: Bloodlines Assassins Creed: Bloodlines Assassins Creed: Bloodlines
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Op de PSP valt toch gelijk het mooie uitzicht en alles weg? Vind het niet echt een spel voor op de PSP ofzo..
Het uitzicht op de consoleversie is ook een stuk relevanter dan het uitzicht op het schermpje van de psp. Bij de console heb je beschikking over een groot scherm, en is het uizicht daarop dan ook goed te bekijken. De psp heeft daarentegen een klein scherm, en als ze het grote uitzicht daarop zetten, zal het waarschijnlijk door de beperkte resolutie toch niet goed te zien zijn.
Het uitzicht op de eerste screenshot lijkt me dan ook perfect, want veel verder dan dat is toch niet goed te zien.
Jij hebt duidelijk nog nooit met een PSP gespeeld. Voor een handheld heeft deze grafisch verbluffende kwaliteiten. Het scherm is contrastrijk, helder en zeer plezierig om naar te kijken. Films kijken op dit kleine ding is beslist geen straf maar zal natuurlijk nooit kunnen winnen van een 42" plasma scherm.

Helaas moest Sony er een eigen minidisk inzetten wat de meeste spelen verschrikkelijk langzaam maakte (tussenoplossing is cachen maar dan verlies je weer RAM wat nodig is voor de verbluffende graphics). Deze specifieke hardware oplossing zorgde ervoor dat niet elke software ontwikkelaar geÔnteresseerd was in de PSP. Had men vanaf het begin af aan vanaf de memory stick spelen toegelaten dan was de start van dit platform een stuk beter verlopen.

Ik acht de kans groot dat de detailering beperkt wordt door het beschikbare RAM en niet de mogelijke detailering die de PSP aan kan.

Ik heb vele hand-computers in de handen gehad maar grafisch en ook in geluid (geen ruis op de hoogste stand en de decoders zijn bijzonder goed) is deze nog niet te verslaan ... echter in real time spelbeleving en ook control kan er nog veel verbeterd worden. Doordat de spelen soms rottig reageren is het platform deels geflopt, maar niet op beeld en geluid kwaliteiten.
Nou, als ik de screenshots zo bekijk, dan wordt het uitzicht wel wat minder (beetje foggy gemaakt), maar grafisch gezien zie ik eigenlijk alleen maar een gelikt spel (voor PSP-begrippen). Als de screenshots een voorbode zijn van hoe het spel er uiteindelijk uit komt te zien, dan denk ik dat dit nog wel eens een succes kan gaan worden. Mits de missies wat meer variatie bevatten dan het origineel...
Dan vraag ik me eerder af waarom ze het op de DS uitbrengen, de PSP kan mooie graphics neerzetten hoor..

[Reactie gewijzigd door VorteXLP op 17 juli 2009 12:09]

Huh? Hij komt alleen voor PSP uit.

zie details : http://www.ubi.com/US/Games/Info.aspx?pId=7778
Heb je ooit God Of War erop gespeeld? Verbluffende graphics, dus het kan zeker wel. :D
Dergelijke spellen lenen zich uitstekend voor de PSP, jammer dat er zo weinig van dit soort spellen uit (zijn ge)komen, God of War is zo'n voorbeeld, hoop dat dit spel in dezelfde lijn zit qua grafisch pracht als God of War bijvoorbeeld.

wanneer is de verwachte release overigens? en zal dit spel op UMD uitkomen en compatible zijn met de huidige generatie PSP's (1000-3000)
In het filmpje waarnaar gelinkt wordt in het originele artikel staat 'holiday 2009'. Eind december wordt het waarschijnlijk dus.
Elk spel wat nog uit gaat komen voor de PSP kan je ook spelen op de 1000/3000, volgens Sony. Dus elk spel blijft op zowel UMD als de Playstation Store uitkomen.

Ik vind dit spel er echt fantastisch uitzien in-game, en het ziet er dus echt zo uit als op de shots die erbij zitten. Note dan ook nog dat het alsnog wat meer uitvergroot is dan op de PSP dus het er daar nog scherper uit ziet :)
Ziet er eigenlijk nog best goed uit voor een PSP. :)
Sure, alleen wil ik het eerst ff in-game zien. Dit soort promo shots is zelden representatief voor het uiteindelijke product, en al was het dat wel qua graphics, dan kan je nog niet zien of de framerate bijvoorbeeld wel wat is of dat het op 15 fps voortkruipt.
Als je ooit God of War op de PSP gezien hebt dan weet je waar het (al 5 jaar) oude beestje toe instaat is.
Ik heb echter nog nooit een ubisoft psp spel meegemaakt wat soepel liep, en niet vol met bugs zat.

Google maar eens: zowel prince of persia, als splinter cell en nog vele andere titels bevatten bugs die de volledige psp laten crashen, normaal kan je nog met de home toets het spel beŽindigen. Om die redenen mijd ik ubisoft psp games. Dit spel zal geen uitzondering zijn hoor, ik voorzie een +- 18-20 fps spel, met in elke frame clipping en popup. Daarnaast ook missende audio-effecten en krakende geluidjes.
Het verhaal draait om Altair [...]
Ik kan het niet helpen, maar ik blijf het beeld zien van een oude computer, als ik die naam lees :D
Over de volledige versie van Assassin's Creed 2 op de consoles hoef je je waarschijnlijk niet druk te maken over verschillen in content. Het schijnt zo te zijn dat zowel de PS3 als de Xbox 360 versie gewoon hetzelfde zijn. Alleen is er interactie tussen de PS3 en PSP versie die je niet hebt in de Xbox 360 versie. Maar het aantal upgrades en wapens is gelijkwaardig. Alleen moet je ze kennelijk op een andere manier bemachtigen op de Xbox 360 versie.
Die gigantisch veel krachtiger is....
Natuurlijk ziet het er op de iphone veel beter uit .. de iphone is zelfs zo krachtig, dat er over 5 jaar geen mobiele apparaten zijn die de grafische prestaties zullen evanaren :+
</sarcasme-modus>

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True