Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 54 reacties
Submitter: Fireburn

Patrice Desilets, creative director van het team dat Assassins Creed II aan het maken is, onthult in een video dat de nieuwe hoofdpersoon Ezio Auditore di Firenze niet alleen kan sluipen en doden, maar ook vrienden kan maken en kan verleiden.

Volgens Patrice Desilets, als creative director verantwoordelijk voor het verhaal van Assassin's Creed II, heeft het nieuwe hoofdpersonage Ezio Auditore di Firenze een heel andere achtergrond dan Altaïr, die in het eerste deel de hoofdrol vervulde. Ezio komt uit een rijke Florentijnse familie, die is uitgemoord vlak voor het spel begint. Wraak is daarmee de voornaamste drijfveer voor Ezio, zegt Desilets.

De nieuwe hoofdrolspeler is volgens de creative director complexer van karakter dan de celibataire Altaïr. Aan het atletische uiterlijk van de nieuwe held is af te zien dat hij goed is in rennen, net als zijn voorganger. Ezio is volgens Desilets echter vooral goed in wegrennen voor de boze vaders van Italiaanse schonen. De nieuwe hoofdrolspeler is dan ook in staat tot het sluiten van vriendschappen, wat in het eerste deel nog niet mogelijk was. Ezio zal ook missies voor zijn vrienden kunnen uitvoeren. Daarmee, hoopt Desilets, is het nieuwe spel afwisselender dan het voorgaande deel. Uitgever Ubisoft zou Assassin's Creed II voor de kerst in de winkel willen leggen. Het spel zal verschijnen voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3.

Video (AssassinsCreed2_Trailer03.flv)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (54)

Jammer dat er nog vrijwel geen echte beelden van ingame situaties beschikbaar zijn. Deel 1 was grafisch sterk en deel 2 zal dat vast ook wel zijn, maar daar had ik graag al meer van gezien.

Ik hoop dat het gelukt is om de game wat minder in herhaling te laten vallen. Ik vond het bij het voor de eerste keer spelen van de game niet echt een issue, maar het zorgde er wel voor dat ik bij de 2e keer spelen, wat maanden later, er heel snel geen zin meer in had.

De setting is ook weer een goed gekozen sfeer denk ik. Ook die keuze is een van de krachten van het eerste deel. Het is daarmee redelijk uniek. Ik vond alleen dat de scenes in de moderne tijd wat te lang duurde en je een aantal dingen niet kunt skippen. Ook al was het maar kort, het was toch te lang voor mij. (Je kon ook niet rennen met je caracter in de moderne tijd.)

Ik ben erg benieuwd naar wat het gaat worden, alleen hoop ik dat ik als PC gamer niet meer zo lang hoef te wachten totdat ik eindelijk kan spelen.
Jammer dat er nog vrijwel geen echte beelden van ingame situaties beschikbaar zijn. Deel 1 was grafisch sterk en deel 2 zal dat vast ook wel zijn, maar daar had ik graag al meer van gezien.
De screenshots die op de volgende website staan zien er aardig ingame uit en laten goed zien waar Ezio in dit deel o.a. allemaal tot in staat is:

- http://www.gamed.nl/view/58450

[Reactie gewijzigd door Zeror op 25 mei 2009 15:40]

Ik denk dat we op de E3 wel wat ingame beelden gaan zien. Of misschien hoop ik het te erg, dat kan ook :P
ik denk niet een vervolg op AC met dezelfde gameplay zal slagen en wel om de volgende redenen:

Het eerste deel was meer ontwikkeld als een soort "showcase" voor een nieuwe physics engine van havok. Als we eenmaal aan die technologie gewent zijn dan zullen we er niet snel meer erg van onder de indruk zijn. Tenzij ze natuurlijk weer nieuwe physics hebben.

Het verhaal liet te wensen over.

De characters zijn niet diep genoeg uitgewerkt om ze graag weer eens terug te zien. Maar daar hebben ze rekening mee gehouden

De beloningen die je krijgt zijn niet prikkelend voor de fanbase is ontstaan, maar dat is mede door bovenstaande punten zo. al met al is het vrij eentonig. Ludologisch zat het eerste deel dus niet zo sterk in elkaar.


Ze hebben met het eerste deel een fanbase gecreëerd die minder geprikkeld zal worden door en goed verhaal, maar eerder van mooie graphics en innovatieve physics. Ze zullen dus vooral heel veel nieuwe dingen in het spel moeten doen om er iets moois van te maken.

edit:
Ik denk dat ze met deze "Social AI" als USP een andere doelgroep aanspreken dan met het eerste deel. Ze kunnen het beter uitgeven als een op zichzelf staande titel onder dezelfde merknaam (zoals square dat deed met zijn super nintendo titels).

[Reactie gewijzigd door ThePiratemaster op 25 mei 2009 17:13]

Ik denk van wel!

Het verhaal, het geswitch, plot, conspiracy boeiden mij. Lekker verwijzingen naar alle soorten mythe ed, soort Dan Brown idee.

Dat in een toch wel grote wereld, die er verbluffend uitzag. Showcase, best, alleen ik heb niet eerder rondgelopen door een wereld die "echt" aanvoelde ook zo prachtig was (die zon :9~ ) en met prima framerate wegspeelde.

Nu nieuw deel, natuurlijk hebben ze de graphics geupdate, zelfs als ze dat niet zouden doen zou ik het zo kopen. Dat is het mooie ook aan een fanbase ;)

Als ze echt luisteren naar het commentaar op deel 1 (herhaling, weinig varietie) kan deze game moeilijk floppen. Natuurlijk moet er wel voor de rest hetzelfde zitten als in deel 1, maar ik verwacht niet anders.
Sociale AI? Fijn toch, kan je beetje interactief zijn, geeft wat meer diepgang aan een drukke stad en geeft vast een boel humor, rokkenjager zijn.
Daarnaast zolang je nog enorme sprongen kan wagen en iemand op die manier kan bespringen met een leuk mes, blijft de doelgroep hetzelfde.

Het enige minpunt zou kunnen zijn dat het toch wat tegenvalt, meer variatie, meer en beter, nu het zo gehyped wordt. Maar zelfs dan blijft het nog een goede game en zullen veel mensen het uitproberen.

Zeker als je kijkt naar de comments hierboven. Iedereen merkte dat het herhalend werd en irriteerde zich daaraan, maar men speelde door tot het einde (!) evenals ik.
Hoe belachelijk ...
Ze willen het spel gevariëerder maken, door nu ook quests te voorzien voor vrienden.
Ze snappen het dus niet dat de manier waarop gedood moet worden het probleem is!

Telkens intel verzamelen, stealth kill, done
Intel verzamelen, stealth kill, done
Er was al gemeld dat er meer variatie zou komen en dat intel verzamelen dmv oa eve's dropping niet meer nodig is
Hopelijk betekent dat niet dat ze met 10 extra manieren om intel te verzamelen komen, en het simpelweg optioneel maken.
Uhu, dat is wat ik bedoel.
Ze gaan er nieuwe elementen instoppen die al even repetitief zijn als de vorige.
Wat dus imo alweer op een saaie game zal uitdraaien.

Maar misschien geven ze nog niet alles vrij.
One can only hope ^^
[ironie=on]speel terug Ut ofzo, daar zit niets repetitief in.[/ironie]

er is bijna geen spel dat dit probleem niet heeft, zeker als je het zo formuleert.
ALLE FPS =enkel ventjes killen en maken dat jij over leeft. Als er veel variatie in zit heb je het geluk dat je er eens een paar niet mag doden, maar in leven houden.
MMOrpg, uiteindelijk als je het ver wil schoppen = grinden/farmen.
RTS basis opbouwen en aanvallen.
om maar niet over de casual games als 4op1rij, bubbels, luxor,... ook altijd het zelfde.
Het enigste gerne dat daar van af wijkt, adventures, alhoewel intel verzamelen en de puzzel oplossen.

hoop dat ze er geen schiet element is steken, veel meer dan het in AC1 was mag het zeker niet worden.

Eavesdropping moet er van mij zeker niet uit, was tenminste eens iet anders O-) moest je niet voor kloppen en moorden om je intel te krijgen.

Wel vond ik het spijtig dat er weinig met de intel gebeurde. 3 stukken of 6 maakte geen verschil. je kwam altijd op dezelfde plaats bij je vijand terecht.
je kon niet bvb eerst overal de wacht uitschakelen die verstopt zat op de plaats van de intel, om zo gemakkelijker bij je target te komen.
Nu maakt het wel "gemakkelijker" als je zoals een aantal die ik ken niet lezen wat ze moeten doen, omdat ze de finesses van de Engelse taal niet vatten.
Of moet ik zeggen eerlijker of even gemakkelijk voor iedereen ?

Semtex zullen we wel niet kunnen gebruiken in Firenze }>
eve's dropping was een snelle manier om info te krijgen, vind ik ideaal dan schiet het spel tenminste op.
offtopic:
(ook @L1nt)
Eve's dropping? Het laten vallen van Eve? Of - mijn favoriet - datgene wat Eve heeft 'laten vallen'?
Eavesdropping lijkt me een stuk handiger dan Eve laten schijten om informatie :P
Het eerste deel vond ik (en met mij vele anderen) vaak heel veel van hetzelfde. Maar dat heeft me niet belet hem helemaal uit te spelen. Gameplay en de graphics waren geweldig.

Als ze inderdaad de kritiek van het eerste deel goed verwerken, zoals ze beloofd hebben. Dan wordt dit een hele leuke game.
De gameplay was juist wat niet geweldig door de extreem herhalende factor. Wél zag het spel er toen het uitkwam erg mooi uit. Helaas was echt alles precies hetzelfde keer, behalve de moorden. Hoop dat ze dat echt zeer goed hebben aangepakt. Ik had namelijk verwacht dat het Ubisoft van Prince of Persia en SplinterCell wel iets beters hadden kunnen maken dan wat er nu van AC 1 is geworden.
Ik heb hem pasgeleden uitgespeeld en heb niet de ervaring dat het steeds hetzelfde is. Ik vond het spel juist erg vrij, je kunt over heen lopen en springen zoals je zelf wilt (in de steden dan, daarb uiten is het iets minder vrij).

Het enige wat soms wat irritant was, was de bedelende vrowu die altijd men een luide schelle stem hetzelfde vraagt, voor de rest vond ik de gameplay geweldig.
inderdaad, het spel was best repetitive.
Wat ik ook erg jammer vind is dat ze niet verder gaan met de verhaallijn, ze lieten echt een grote vraag hangen in het eerste deel.
maarja, misschien wordt er iets meer duidelijk als je AC II uitspeelt, wie weet :)
Speelt zich dus af in de Italiaanse rennaissance, dit wordt wel weer iets moois :)
Maar hopelijk houdt dit nieuwe systeem niet in dat je "best met iedereen" vrienden moet worden.. :/
Dat is inderdaad niet te hopen.. als ik ergens een hekel aan heb is het wel om in een game vriendschappen te onderhouden, zoals bij GTA San Andreas zooo irritant was.

Werd er niet eerder gezegd dat Altaïr familie/voorvader was van de nieuwe hoofdrolspeler?

Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat er tijdens de E3 een echter trailer beschikbaar komt.

[Reactie gewijzigd door yorroy op 25 mei 2009 17:56]

Ja, relaties onderhouden in dit soort games maakt het alleen maar te ingewikkeld. De herhaling in het vorige deel en daardoor ook een beetje de eenvoud maakte de game wel makkelijk te spelen, omdat je er niet heel veel bij hoeft na te denken. Ik hoop dus dat ze in AC2 niet te veel game elementen toevoegen, want anders wordt het te ingewikkeld
Ben benieuwd hoe dit deel zal uitpakken. Het vorige deel was leuk om te spelen, met name door het gevoel van vrijheid dat je als speler kreeg. Maar het vechten was veel te simpel. Als je éénmaal de juiste trucjes had geleerd, kon je iedere vijand aan en was de aardigheid van het spel er snel af. Ook de eindbaas vormde dan niet veel uitdaging.
Tot slot hoop ik dat ook de herhaling eruit gehaald wordt. Iedere keer naar een nieuw stadje gaan, om daar een viertal missies uitvoeren die vrijwel identiek zijn aan de missies in de voorgaande steden, is vrij saai.
Dus geen "French Revolution" omdat ze Italië gedurende de Rennaissance dus geschikter vonden. Maar wat niet is, kan nog komen he ;) Er zit nog een Assassins Creed III in de pijplijn, want het stond mij bij dat ze met AC de bedoeling hadden er een trilogie van te maken. Zou me wel tof lijken AC III tijdens de Franse revolutie. Parijs is immers ook een fantastische setting net zoals Venetië en Florence.

Ik zeg, laat maar komen die kerstvakantie 2009 :) Het belooft wat moois te worden en met de wetenschap van AC I in het geheugen kan het alleen maar veel goeds betekenen.
Ben benieuwd naar het nieuwe spel en hoe ze de nieuwe dingen gaan toepassen.
Lijkt me een zeer mooie game, om te spelen.
Zit er nu wel erg op te wachten, zal hem kopen voor de xbox 360.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True