×

E3: Preview Assassin's Creed II

Door , 80 reacties

Ezio Auditore di Firenze

Assassin's Creed was eind 2007, na lang een 'highly anticipated game' te zijn geweest, een van de belangrijkste games van Ubisoft. Het spel, dat draaide om de strijd die Desmond Miles en zijn voorouder Altaïr tegen de Templars voerden, kon weliswaar niet iedereen bekoren, maar gooide over het algemeen hoge ogen. Het is dus niet verwonderlijk dan menig gamer uitkijkt naar de opvolger.

Logo Assassin's Creed IIDe opzet van Assassin's Creed II verschilt niet veel van die van het eerste deel. Opnieuw beleeft de speler een avontuur met een voorouder van Desmond. De setting is verhuisd van het oude Midden-Oosten naar het Italiaanse Venetië ten tijde van de Renaissance. Hoofdrolspeler is Ezio Auditore di Firenze, die bij het begin van Assassin's Creed II eigenlijk niet meer is dan een ordinaire dief. Dat verandert als een familielid van Ezio wordt vermoord en hij wraak wil. Ezio raakt op die manier betrokken bij de strijd tussen de Assassin's en de Templars, waarin bekende namen als Leonardo da Vinci en Machiavelli ook een rol spelen.

*Venetië

Het eerste dat een ieder zal opvallen in de in-game beelden van Assassin's Creed II is de omgeving. Waar het eerste deel de speler al enkele indrukwekkende plaatjes opleverde, is de manier waarop Ubisoft Venetië heeft nagemaakt zeer indrukwekkend te noemen. De diverse bezienswaardigheden zijn allemaal vertegenwoordigd, en waren voor een deel ook zichtbaar in de live demonstratie die we kregen van Mathieu Gagnon, een van de ontwikkelaars van Assassin's Creed II. Gagnon gaf ook aan dat de getoonde content maar een fractie is van wat Assassin's Creed II behelst. Het spel speelt zich bijvoorbeeld ook buiten Venetië af, al wil Ubisoft daar nog geen details over geven. Zo gaat het gerucht dat Ezio zelfs in Rome zal belanden, maar of dat waar is zal in een later stadium moeten blijken.

Voor we in Ezio's missie springen is het echter de moeite waard te vermelden dat enkele van de grafische eigenschappen van Assassin's Creed in het tweede deel terugkeren. Zo blijft dit een avontuur dat eigenlijk beleefd wordt door Desmond via de machine van Abstergo Industries. De grijze waas waarin Altaïr af en toe rondliep duikt dus ook op in Assassin's Creed II. Ook worden aanwijzingen en belangrijke personen gepresenteerd op een manier die vergelijkbaar is met het eerste deel. De vergelijking met deel één houdt daar echter niet op: voor veel fans van het spel is het wellicht leuk om te weten dat Kirsten Bell, bekend van Veronica Mars, Forgetting Sarah Marshall en uiteraard Assassin's Creed, opnieuw een rol in het spel heeft.

*