Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 48 reacties

Uitgever Ubisoft heeft via het Amerikaanse tijdschrift Game Informer details vrijgegeven over Assassins Creed 2. Het blad ligt pas komende week in de winkels, maar de inhoud van het artikel over het nieuwe actiespel is al uitgelekt.

Mogelijk boxshot Assassins Creed 2Assassins Creed 2 speelt zich af in het Italië van de vijftiende eeuw, om precies te zijn in 1476. De speler neemt opnieuw de rol van een voorvader van Desmond op zich, net zoals Altair uit Assassins Creed dat was, zo meldt Computer and Videogames op basis van de gelekte informatie. Dit keer draait het om Ezio, die zijn moorden in elk geval zal plegen in Venetië en Florence. Bekende plaatsen als de Basiliek van San Marco, het Grote Kanaal en de Rialtobrug zijn aanwezig. De steden zullen hogere gebouwen hebben dan de steden in het eerste deel en Ezio zal gebruik kunnen maken van meer verschillende verstopplaatsen, vanuit waar hij ook direct bewakers kan vermoorden. Het Toscaanse platteland zal ook te zien zijn in het spel, al geeft Ubisoft aan dat er geen grote stukken leegte doorkruist hoeven worden, waar dat in Assassins Creed nog wel het geval was.

Het verhaal van Assassins Creed 2 zal opnieuw twee kanten kennen. Terwijl er in het vijftiende eeuwse Italië strijd zal zijn tussen families, met alle gevolgen van dien, gaat het overkoepelende verhaal van de strijd tussen de Assassins en de Templars ook verder. Hoofdpersonage Ezio begint in het spel aan een missie om te leren een Assassin te worden. Bekende personen uit de tijd, zoals Leonardo Da Vinci en Machiavelli, zullen ook een rol spelen in het spel.

In de gameplay heeft Ubisoft ook de nodige veranderingen aangebracht. In de eerste plaats is de missiestructuur aangepast. In Assassins Creed bewandelde de speler steeds dezelfde route op weg naar een nieuwe moord, maar dat zal in deel twee anders zijn. De missiestructuur is dynamischer en brengt meer variatie. Ook zullen er optionele missies zijn waarmee Ezio zijn beruchtheid kan verlagen, om zo minder last te hebben van bewakers. De vijanden die Ezio tegenkomt zijn gevarieerder dan in deel één. Daarbij komt dat Ezio meer wapens kan gebruiken dan Altair in het eerste deel, wat voor meer variatie in gevechten moet zorgen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (48)

Heb hier op het officiële forum van Assassins Creed nog wat meer info gevonden

- You'll have a ton of new weapons to choose from including an axe, a hammer, a mace, a spear, 2 different sword types, a spear axe, and 2 smaller blades
- You CAN swim
- Da Vincis workshop is in the game
- Locations include Saint Marks Basilica, The Grand Canal, The Little Canal, and the Rialto bridge.
- The game opens in 1476, Altair is from 1191
- So you do indeed play as a new ancestor of Altair / Desmond
-You will see the countryside of Tuscany
- The "Auditore" family is mentioned
- The main characters name is Ezio Auditore de Firenze
- He is a nobleman of Florence
- Big characters are in the game including Machiavelli, Caterina Sofrza, and Lorenzo de Medici
- YOU DO INDEED GLIDE on Da Vincis flying machine.
- Game will feature a new notoriety system that governs how enemy soldiers and people will treat you.
- You can disarm enemies and use their own weapons against them this time.
- Each weapon has a special move.
- 16 unique mission types.
- No more ease dropping or pick pocketing missions.
- If you get beat up to much you will need to see a street side doctor to regain full strength.
- Hidden objects (like flags in the first one) are there to uncover but this time if you track them down you will get in-game bonuses that make it worth your time.
- Items include, flags, statues, and gold coins and more that isnt mentioned.
- New enemy types with unique attitudes and weaknesses are present in the game. Archers are mentioned, as well as elite enemies, dagger wielders, "Brutish" armored troops with heavy armor and 2 handed swords and axes, and an intelligent halberd enemy will probe hiding places with their weapons if they think you're near by.
- While hiding in a hay bail you can assassinate people this time, but it may expose your position.
- You can still climb towers and ride horses
- The Lorendo de Medici assassination attempt is in the game.
- There is now a night and day sequence in the game.
- The Lorendo de Medici assassination attempt is in the game.
Wat achtergrondinformatie over Lorenzo de Medici:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lorenzo_I_de%27_Medici

Verder lijkt me dit echt een toptitel te worden, ik ben benieuwd hoe Italië er in die tijd in al zijn pracht er uit ziet.
- The game opens in 1476, Altair is from 1191
- So you do indeed play as a new ancestor of Altair / Desmond
Wait a minit....
Dus je speelt als voorouder van Altaïr en Desmond.
Die voorouder is uit 1476, Altaïr is uit 1191.
Altaïrs voorouder is uit de toekomst???
Geen saaie leegtes meer, meer variatie in missies en gevechten. Dat was zo ongeveer het slechte uit AC1, dus als ze dat oplossen wordt dit echt een topspel. Hopelijk wordt de combat ook nog wat vermoeilijkt (instelbaar misschien?) want in AC1 hoefde je alleen maar counter-attacks te doen en je won alles.

Die optionele missies lijken me ook wel interessant, als ze gevarieerd zijn. Het zou helemaal interessant gaan worden als je je reputatie zo hoog kunt krijgen dat (sommige) bewakers je zelfs gaan vertrouwen. Lekker binnen lopen, iemand vermoorden en dan nog even de bewakers gedag zeggen!
Nah ik denk dat je dat meer moet zien als: je bent nu ZO berucht dat het kut wordt om te spelen, dus leg even een getuige om en je beruchtheid gaat wat omlaag.. vriendjes worden met bewakers zit er volgens mij niet in.
Dat bedoelt Iennartje niet volgens mij, hij bedoelt het omgekeerde van beruchtheid. Je acties zo plannen dat men je juist niet verdenkt en je daardoor bewakers kan verleiden om je toch binnen te laten oid...
Wat meer stealth zou ook leuk zijn.
Zolang ze maar geen lame console eindbosses maken, waarop je onrealistisch lang in moet hakken en "alleen maar coole moves moet pullen" dan vind ik het goed.

Vond AC1 erg goed, ook al zat er veel herhaling in, ik heb heb bijna in een ruk uitgespeeld. Het ging namelijk om het tactische gedeelte en de vrijheid die je had.
Nja damn, ik heb me toch redelijk lang vermaakt met enkel alleen de laatste episode van de game. Het stuk waarin je letterlijk een 10tal 'elite' soldaten op je af kreeg.

Ik vond het jammer dat er niet meer interactie was in de wereld waarin je eigenlijk werkelijk leefde. Dat vrouwke gaf je niet voor niets dr nummer ;)
Hopelijk komt de kruisboog , die in het intro filmpje van 1 was te zien ( 360 )
hoop alleen dat je zelf actief kunt wisselen tussen wat wapens.
mogelijk ook extra wapens die je vindt in bv. kisten?

een kruisboog ofzo zou wel n1 zijn, ipv die dolken hihi...
beetje van een afstandje boogschieten, en close range combat met de dolken/zwaarden e.d.

vond 1 zeker een vet spel. ben benieuwd naar 2
Over de vorige Assassin's Creed was lang niet zoveel informatie vrijgegeven als over deze. Natuurlijk weten we al wel een deel van het overkoepelende verhaal door AC1, maar ik vindt toch dat er veel minder hype wordt rond opgebouwd door niet zo vaag te zijn over het spel enzo.

Het parkour-systeem en het feit dat je wel degelijk overal op kon klimmen, maakte dat je enorm veel vrijheid ervaarde. Dat gevoel van vrijheid werd dan weer teruggeschroeft door de 'verplichte' Assassin's View-dingen en het feit dat die 'side-missions' eigenlijk geen sidemissions waren maar gewoon iets wat ze er tussen hadden gestoken om het spel toch langer te laten duren, heeft ervoor gezorgt dat veel mensen het spel na 1 keer gewoon in hun kast lieten liggen, imho.
Die grote stukken leegte vond ik juist wel leuk, maar misschien ben ik daar de enige in. Het geeft je een moment om ff van de omgeving te genieten, en ff tot rust te komen van de achtervolging die ik altijd zo goed kon veroorzaken :)
Ja omdat je dan midden in een open vlakte ging galopperen met een paard kwamen de bewakers achter je aan.. Dat begon me echt te irriteren, dan was er helemaal niks in de buurt maar je moest wel in wandelgang langs die bewakers anders dan ben je een crimineel.
Want blijkbaar galopperen alleen criminelen met paarden. :?
Dat is een simpele snelheidsovertreding ;)
Uit artikel:

"Patrice Désilets says Altair was only in the middle of the "timeline", but now you live through the memories of a new ancestor to Desmond."

Oftewel, deze game speeld zich na altair af....MAAR...er komt dus ook een game *voor* Altair, aangezien hij "the middle of the timeline" was :D
Ik vraag me af wat er voor gaat komen ervoor.
De Hashshashins (oftewel Assassins) waren begonnen in 1000 nog iets.
Tussen deze spellen zit al een aantal eeuwen, tussen het nu en AC1 zelfs een jaar of 1000, dus het begin van die timeline zal wel een flink stuk ervoor zijn, anders wordt Assassin's Creed 1 al ergens aan het begin ervan. Best wel kans dat we in het oude Rome terecht komen.
Mensen, er WAS al bekendgemaakt dat dit zich afspeelde in de Renaissance -.-"
hopelijk fixen ze ook het feit dat je 35 keer moest klikken om het spel af te sluiten :o
Waarom moest jij 35x klikken, en ik welgeteld maar 4 keer ?

PSbutton, OK, PSbutton,OK >> Niet alleen de game is dan afgesloten, maar ook de console 8)7
http://www.youtube.com/watch?v=gwOvuY0UbFM&fmt=18 :P

Klinkt veelbelovend, zolang er meer variatie is lijkt mij dit toch wel topper te worden. Assassins Creed 1 had een intressant verhaal dus ik kan niet wachten wat er in dit deel gebeurt.
Op de PC ging dat wat omslachtiger, dus daar gebruikte ik maar Alt-F4 voor ;)
Alt+F4 en het hele spel was in een keer afgesloten ;)

En het klopt dat deel 1 makkelijk was, tot het eind level want daarbij was alleen counteren niet voldoende. Ik heb een hekel aan een open eind en ik kijk ook met veel plezier naar deel 2 uit. Want als ze alle dingen die ze beschrijven ook echt invoeren, dan gaat het een echte topper worden.
Klinkt een stuk uitgebreider, beter en gedetailleerder dan deel 1!
En dat is natuurlijk alleen maar een grote plus voor een spel wat al retegoed was / verkocht!
Valt wel mee, vindt ik - nieuwe omgeving en een paar nieuwe snufjes / wapens, maar verder geen grote veranderingen voor zover ik kan lezen.
Deel 1 behoefde ook helemaal geen grote veranderingen, het was in basis een prima game alleen de gameplay miste wat diepgang, het werd snel eentonig. Alle grote minpunten uit deel 1 lijken ze nu aan te pakken dus ik vind het een hele goede ontwikkeling. Dus niet zo negatief, want het concept behoefde absoluut geen grote veranderingen, wel verbeteringen...
Dat het concept van deel 1 geen grote veranderingen nodig heeft om echt goed te worden en dat een licht aangepast concept van deel 1 voor deel 2 geschikt is vind ik twee totaal verschillende dingen.

Het eerste gaat namelijk over de dingen die men in deel 1 had willen hebben en het tweede gaat over een totaal nieuwe game die als opvolger moet gelden. Als ze lichte aanpassingen aan het oude concept willen doen en dat als game willen uitbrengen dan moeten ze een (stand-alone)uitbreiding maken en geen opvolger. Van een opvolger verwacht ik namelijk meer dan "meer van hetzelfde maar dan een beetje anders".

Persoonlijk vond ik AC een game met een leuk maar zeer slecht uitgewerkt idee. Zowel de gevechten als de missies waren heel eentonig en leken vaak wel bijna kopieën van elkaar. Sommige side-missions, zoals de torens vinden en beklimmen, waren zelfs echt kopieën van elkaar. Maar om nu te zeggen dat ik bij AC 2 genoegen zal nemen met een "wat AC 1 had moeten zijn" concept, nee absoluut niet. Ik wil geen game die ik al voor 70% ken. Dat heet een uitbreiding geen vervolg.
Vrijwel alle sequels in games zijn verbeterde versies van het eerste deel en met een andere omgeving/ander verhaal. Verbeterd in alle mogelijke betekenissen.

Mortal Kombat 5 was weer steeds meer van Mortal Kombat 1, namelijk elkaar doodtrappen. CoD 4 is steeds weer meer van CoD 1, namelijk elkaar doodschieten. NFS:UC is steeds weer meer van de originele The Need for Speed, namelijk racen (oke, misschien niet zo'n heel goed voorbeeld, want NFS:UC is ook nogal afgebrand). Het punt lijkt me duidelijk.
Je lijkt wel mijn vader die alle spelletjes op elkaar vind lijken. Ik denk dat je het genuanceerder moet brengen. C&C is ook een zelfde soort game als Warcraft III, maar is in mijn ogen compleet anders. Het is allebei legertjes bouwen en elkaar afslachten, maar dat is het doel. Het spel zit daarbinnen en daarin kunnen op het zicht dezelfde soort spellen enorm in elkaar verschillen.

Kijk maar naar Halo. Halo 1 was briljant, maar een op het zicht precies dezelfde game (Halo 2) met wat extra toevoegingen was bagger van de hoogste plank. Dit omdat het "spelletje" binnen het uiteindelijke doel gewoon slecht was uitgewerkt. Gelukkig hebben ze dit met Halo 3 beter gedaan.
Kijk maar naar Halo. Halo 1 was briljant, maar een op het zicht precies dezelfde game (Halo 2) met wat extra toevoegingen was bagger van de hoogste plank. Dit omdat het "spelletje" binnen het uiteindelijke doel gewoon slecht was uitgewerkt. Gelukkig hebben ze dit met Halo 3 beter gedaan.
Vind ik niet Halo 2 is naar mijn mening een stuk beter dan Halo 1 (vooral de veranderingen in de controls) als je niet weet wat de veranderingen in de controls zijn dan heb je ook geen recht om hier een mening over te geven. Speel deel 1 en daarna gelijk deel 2 en je weet genoeg

Het enige negatieve wat ik kan verzinnen van Halo 2 is het verhaal maar omdat deel 3 al vast stond kon je dat ook wel verwachten

Mijn mening: al die mensen (vooral hier op tweakers) zitten te zeuren over toevoegingen die het spel anders moeten maken snappen het niet helemaal. Ik vind de feeling die je bij het spelen krijgt veel belangrijker en bij Halo 2 zit dat helemaal goed. Het is niet voor niets de enige console game die ik meerdere malen heb uitgespeeld (in Coop op Legendary offcourse)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 14 april 2009 11:33]

Alle aspecten die ik negatief vond aan deel 1 (en die andere gamers ook dwars zaten) lijken in deel 2 opgelost/verbeterd te zijn. En, om CLB te citeren, dat is natuurlijk alleen maar een grote plus voor een spel wat al retegoed was / verkocht!
Ik ben blij dat er wat meer variatie in het spel zetten. Het eerste deel was eigenlijk het steeds uitvoeren van het zelfde (dan wel leuke) truukje. Dat begon echter na een tijd te vervelen. Ik heb persoonlijk het spel uiteindelijk ook puur voor de verhaallijn uitgespeeld.
Inderdaad, een grote replaywaarde had het niet, toch was het verhaal ongeloofelijk boeiend. Ik hoop dat ze daar geen afbreuk aan hebben gedaan in het tweede deel.
het is een trilogie dus het verhaal gaat hier verder... daarom was het ook een open einde. van het verhaal kan je dus weer veel verwachten :P
ook dat de gameplay verbeterd word is goed nieuws :P het oude deel was wel leuk maar viel al snel in de herhaling. nu komt er kennelijk minder reizen, meer vechten en leuker vechten. dat vind ik erg positief want in deel 1 was het echt TE makkelijk. 1 guard silent kill en dan de anderen counter-attack-en en je kon zo 9-10 guards tegelijk aan...
Ik ook wel, de belangrijke assassinations vond ik redelijk varierend (er was maar één Templar die niet in God geloofde, en ook maar één gastheer die zijn gasten uitmoordde), maar verder was het redelijk eentonig.

Ik kan een goede vergelijking trekken met de nieuwe Prince of Persia.
De bossfights zijn leuk, de rest is redelijk flauw.
Alleen in Prince of Persia moet je nog meer open stukken afleggen en meer zwakkelingen moet je per se verslaan.
En je kan niet eens dood, je hebt niet eens het gevoel dood te kunnen, ja kan reckless alles doen.

Dan was AC1 toch echt wel veel beter.
Daar kon je tenminste nog dood.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True