Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties

De versie van Assassin's Creed die eind maart op pc verschijnt gaat de 'Director's Cut Edition' heten. De speler krijgt bij deze versie meer manieren om informatie in te winnen over zijn slachtoffer dan bij de console-varianten.

Assassin\'s Creed Met de extra opties die de speler krijgt om gegevens te verzamelen, hopen de makers het spel minder saai te maken. Assassin's Creed is over het algemeen zeer lovend ontvangen, maar de kritiek die er was, spitste zich toe op de wat saaie opbouw van de moordmissies. De speler dient voor de moord informatie in te winnen over het slachtoffer en had daar bij de PS3- en Xbox360-versies slechts beperkte mogelijkheden voor, zoals zakkenrollen en afluisteren. In de pc-versie van het spel zal de speler op vier aanvullende manieren informatie in kunnen winnen. Welke mogelijkheden erbij komen, is echter nog niet bekend.

Het spel van Ubisoft is sinds eind november vorig jaar beschikbaar voor de X360 en de PS3 en er zijn inmiddels vijf miljoen exemplaren van verkocht. De game moet eind maart onder een nieuwe naam, Assassin's Creed: Director's Cut Edition, op de pc verschijnen.


Assassin's Creed Assassin's Creed Assassin's Creed
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

Ik vond het eigenlijk echt een titel met potentie om echt een topserie te worden. Maar het was veel te repetitief, je kon geen gebouwen in en de informatieverzameling was te saai. En het vechten had ook wel wat lastiger gemogen... Maar verder was het echt een heel leuk spel!
Dat zullen dingen zijn die ze in AC2 wel zullen toevoegen. Vergeet niet dat het nog steeds een hoop mini-revolutietjes bevat (de graphics, de AI van de bevolking, de nieuwe besturing)... Daar is al een hoop tijd ingekropen denk ik. Je kunt niet alles tegelijk willen natuurlijk hé, anders krijg je dingen als Duke Nukem ForNever, dat er na 11 jaar nog steeds niet is (en heeeeeeeel misschien dit jaar verschijnt)!

Ik hoop dat ze de besturing ook goed kunnen afstemmen op PC en dat je niet verplicht een gamepad zal moeten gebruiken om het een beetje intuïtief te houden...
Niks revolutionairs aan de graphics. Over het algemeen wordt er maar 2 textures per material gebruikt (diffuse en normal), en zie je vrij snel distance popping bij objecten, shadows en decals. Het is mooie artwork en goed geanimeerd, dat wel. Zo zie je maar weer dat je met vrij simpele technieken toch een heel mooi plaatje neer kunt zetten.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 7 februari 2008 16:14]

Volgens mij heb je voor dit spel wel een redelijk goeie pc nodig, als je ziet met zulke enorme maps. En de graphics zullen denk ik ook niet verkeerd zijn.
Ja zeker, dit zijn de systeemeisen:

Supported OS: Windows XP / Vista (only)
Processor: Dual core processor 2.6 GHz Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2 3800+ (Intel Core 2 Duo 2.2 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or better recommended)
RAM: 2 GB (3 GB recommended)
Video Card: 256 MB DirectX 10.0–compliant video card or DirectX 9.0–compliant card with Shader Model 3.0 or higher (512 MB video card recommended) (see supported list)*
Sound Card: DirectX 9.0 or 10.0 compliant sound card (5.1 sound card recommended)
DirectX Version: DirectX 10.0 libraries (included on disc)
DVD-ROM: DVD-ROM dual-layer drive
Hard Drive Space: 12 GB
Peripherals Supported: Keyboard, mouse, optional controller (Xbox 360 Controller for Windows recommended)

*Supported Video Cards at Time of Release:
ATI RADEON X1300-1950 / HD 2000 / 3000 series
NVIDIA GeForce 6600-6800 / 7 / 8 / 9 series

Nogal zwaar... 8)7 mijn pc kan het net aan... ;)
Zie ik daar nou een screen met realtime Ambient Occlusion? :9 of is het weer een prerendered shot
Duidelijk prerendered mbv Global Illumination. Je kan het goed zien op de donkere plekken, die zijn in-game niet donkerder dan de lichtere plekken.
Ik denk niet dat dit perse een positieve uitwerking heeft op de gameplay.
Het reperterende aspect van AC was niet het aantal verschillende soorten side-quests, of je nu vier of acht mogelijkheden hebt om informatie te winnen brengt niets extra's als je ze elke keer op dezelfde wijze moet uitvoeren, alle twaalf missies lang.
Dit was hetgeen wat voor mij van AC een saaie game maakte.
waarschijnlijk kun je kiezen welke van de 8 je voor de missie wilt gebruiken. Dus ja je moet nog wel elke keer 3 of 4 onderdelen doen om verder te kunnen, maar je hebt nu de keuze om een beetje af te wisselen.
Goed berichtje, Zat zoizo al te wachten op de PC versie... Nu dat ik hoor dat deze nog eens een stukje beter (waarschijnlijk) gaat worden dat op de console's kan mijn dag niet meer stuk ;)
Die wireframe shot–waarom gebruiken ze zo veel poly's voor de vloer?
Omdat deze niet plat is maar enig relief inzit. Met elke willekeurige leveleditor met terraineditor krijg je al gauw bij een beetje leuk terrein een zelfde aantal polygonen.
relief wordt meestal toegevoegd dmv bumpmapping technieken dat is het dus niet.
Hetgeen waarom dat is heeft waarschijnlijk te maken met de techniek van LOD die gebruikt wordt. Waarschijnlijk krijgt het terrain op deze afstand zoveel poly's. dichterbij meer verderweg minder.
Het is namelijk sneller om een standaar aantal poly's toe te wijzen dan te bekijken waar heuvels zijn en zo poly's toe te wijzen.
Relief is niet alleen kleinschalig - de hobbeltjes van stenen doe je idd met bumpmaps. Maar dat de grond 5 meter verderop een halve meter hoger is heet ook relief, en dat doe je niet met bumpmaps :). Maar de vloer is idd waarschijnlijk gewoon terrain. In de stad wat minder nuttig, maar daarbuiten heb je wel aardige landschappen. Aan de tesselation te zien zullen ze wel ROAM of aanverwante terrain lodding gebruiken.
Interessant. Ik denk dat deze game voor een aantal pc-fanaten, die niet een van de bovengenoemde consoles hebben staan, het spel zeker de moeite waard zal zijn.

Er is toch naar de community geluisterd en men probeerd het spel enigzins te verbeteren.

Daarnaast denk ik dat Assasins Creed 2 een topper gaat worden.
Ook voor de console-gamers kan het interessant zijn, de console-versie is namelijk vrij saai op den duur, juist omdat de mogelijkheden beperkt zijn en erg in herhaling vallen.
Ik heb een 360, maar ik weiger semi-FPS games op consoles te spelen. Ik kijk dus ook echt uit naar Assassin's Creed voor de PC.
Waarom heb je dan een 360 als ik vragen mag? Juist erg veel games op consoles spelen als Assassins Creed, 3rd person actie. Hoe je trouwens aan semi-FPS komt, weet ik ook niet. Het heeft héél weinig weg van een FPS.
(ook @ hieronder)

Semi-FPS lijkt me als in een game waarin je moet richten. Dat is iets dta ik totaal neit kan met een controller. Een game als GTA zou ik ook semi-FPS vinden, ik vindt het niks zonder muis, zelfs al heb je auto aim.

Persoonlijke voorkeur en mening, racegames, sports en adventures zijn prima op een console, amar dit soort games zou ik ook prefereren op een echte PC.

Ok, had ook het gevoel dat er wel vlotte zwaardacties ed in zaten. Bij AC is het idd wel te betwijvelen, maar heb het dan nog neit gespeeld.

[Reactie gewijzigd door GENETX op 7 februari 2008 15:02]

@GENETX
Bij Assassins Creed hoef je helemaal niet te richten, je draait alleen de camera en de looprichting. Ik moet zeggen dat de Xbox controller zich hier heel goed voor leent.
Zo zie je maar dat smaken verschillen, dit spel lijkt mij zich juist uitstekend lenen voor een controler, dus waarschijnlijk ga ik dit spelen op mijn logitech rumblepad op de pc.

Tomb raider werkt bijvoorbeeld ook heerlijk met controler :)
Assassin's Creed een semi-FPS game? Ik heb zelf een PS3 en een gamepc en speel op PC voornamelijk FPS, omdat dat gewoon veel lekkerder werkt maar vind AC geen semi-FPS. (Als dat uberhaupt al een categorie is)

AC speelt superlekker weg en heeft idd te weinig 'investigations', maar alleen al voor het verhaal en de graphics haal je deze game al :)
Semi FPS? AC lijkt in de verste verte niet op een FPS. Er komt geen richten aan te pas! Je kunt het meer vergelijken met PoP kwa bediening.

Ondanks dat het speltechnisch misschien niet allemaal even heftig was heb ik toch een erg goed gevoel overgehouden aan AC. Er zit een leuk verhaal in en alleen om de graphics is het spel al de moeite waard. Ik hoop wel dat in AC2 iets meer stealth elementen zitten. Nu was het toch vaak afwachten wanneer je toe kunt slaan en iedereen dan maar afmaken.
Uhm, dit is gewoon een 3rd person spel, heeft helemaal niets met FPS te maken, zelfs niet semi-FPS wat dat ook mogen zijn...

Daarnaast denk ik dat dit wel een goede aanvulling zal zijn, heb het spel uitgespeeld op de PS3, en inderdaad, er zit gewoon te weinig variatie in, waardoor je vooral op de latere missies gewoon weinig zin hebt om nog al die aanloop dingen te doen en doe je gewoon het minimale (je hoeft niet alles te doen namelijk)
vreemd.
Assassins Creed is voor mij nu echt een game die ik absoluut op console wil spelen, en net niet op pc.
Ik betwijfel of er een update zal komen voor de console. Het betreft hier namelijk niet om een extra 'chapter' oid, maar om een terugkerende kleine toevoeging op de algemene gameplay.
Het is inderdaad wel een goede zaak dat Ubisoft zich de kritiek aangetrokken heeft en daar direct op anticipeert. =)
Ben blij om te horen dat Ubisoft Assassin's Creed minder saai gaat maken ik heb zelf de Xbox 360 versie en inderdaad het spel wordt op ten duur zeer eentonig, dus ik ga maar is de PC versie uitproberen als die uit is.
Ik heb nooit de console versie gespeeld alleen gehoort dat het een vet, maar op een gegeven moment saai spel is.
verder wachten we ook maar even de prijs af wat denk ik wel weer richting de 50euro gaat. Het gaat echter vooral om de SP (als er al een MP komt) dus ik ga er vanuit dat veel mensen het spel niet kopen maar eerder via illigale wegen bemachtigen.
Hij zou eerst in Februari al uitkomen dus de nieuwe functies hebben hem wel een beetje vertraagd. Maargoed, als de gameplay er beter op wordt dan is het het zeker waard!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True