Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 34 reacties

Blizzard Entertainment heeft de aanmelding geopend voor de bètatest van Wrath of the Lich King, de aankomende uitbreiding van de mmorpg World of Warcraft. De bètatest zal vermoedelijk binnen enkele weken van start gaan.

World of Warcraft is met meer dan tien miljoen spelers het grootste multiplayerspel ter wereld. Eerder kreeg het spel al de uitbreiding 'The Burning Crusade' en vorig jaar kondigde Blizzard aan dat er een tweede uitbreiding onder de titel 'Wrath of the Lich King' op stapel stond. Hierin zal het nieuwe continent Northrend aan het spel worden toegevoegd, en zal het maximale level stijgen van 70 naar 80. Ook zullen spelers nieuwe rassen, monsters, quests en instances tot hun beschikking krijgen.

Blizzard heeft inmiddels aangekondigd dat binnenkort een bètatest van de uitbreiding van start zal gaan. Spelers die hieraan mee willen doen, kunnen zich aanmelden via hun accountbeheerpagina. Aanmelding staat overigens niet garant voor een plaats in de test: de deelnemers zullen willekeurig gekozen worden uit degenen die zich hebben opgegeven. Bij de bètatest van The Burning Crusade werden er willekeurig deelnemers uit het volledige spelersbestand geselecteerd, maar omdat Blizzard graag gemotiveerde testers heeft, is ditmaal gekozen voor een aanmeldingsprocedure. Het is nog niet bekend wanneer de test van start zal gaan, maar vermoedelijk gebeurt dit binnen enkele weken.

WotLK bèta aanmelding
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (34)

In het artikel staat nieuwe rassen, ik heb net even de highlights van de nieuwe features gelezen en hier staat niets over vermeld. Ik ga er vanuit dat als er nieuwe rassen bij zouden komen dat ze dit wel groot op de voorpagina zouden zetten, dit lijkt dus niet te kloppen.

Wat ik heb begrepen is dat ze, na een jaren lange stroom van geruchten, eindelijk de eerste hero class gaan introduceren. Wat wil zeggen dat je na, ik geloov lvl 55, je de character kunt omzetten naar een hero class en wel de Death Knight die dan een serie class specifieke (class geen race dus) quests krijgt waarmee nieuwe abilities unlocked worden e.d.

Al met al ben ik niet meer onder de indruk van de updates van blizzard het lijkt langzaam lopende band werk te worden. Nieuw gebied erbij, wat nieuwe monsters, nieuwe class of race toevoegen, lvl cap 10 omhoog en we kunnen weer een jaar 10 miljoen mensen bezig houden a 12,95 p/maand. (rekend U even mee: 1.554.000.000 anderhalf miljard aan inkomsten ). Ik verwacht gewoon iets meer met zo'n fan-base.

Ben zelf erg lang fanatiek met wow bezig geweest, maar sinds de, naar mijn mening, zwakke uitbreiding Burning Crusade ben ik afgehaakt. Het spel is gefixeerd rondom het feit dat ze de mensen bezig moeten houden. Questes, items of dungeons waarvoor enorme bergen werk voor verzet moeten worden. Wil je WoW maximaal beleven dan moet je toch zeker 6 van de 7 dagen in de week achter je PC'tje kruipen. Dit neemt niet weg dat het nog steeds de beste morpg is op dit moment, naar mijn mening dan. Met goede gameplay etcetera, echter de fanatieke gamer die echter wat minder tijd om handen heeft wegens andere verplichtingen is uit het oog verloren.


Waar ik zelf enthousiaster tegenover sta is Diablo III, als men hier de plank goed raakt en een next-gen versie neerzet van Diablo II met nieuwe content en een goed multiplayer platform dan wordt dit de nieuwe hit en financiele binnenloper van Blizzard.

[Reactie gewijzigd door Rocco82 op 4 juli 2008 11:54]

Het spel is gefixeerd rondom het feit dat ze de mensen bezig moeten houden
Zie daar de kern van gaming..
In china / japan hebben ze een heel andere betaal methode, en lagere prijs, dus de totale omzet zal wel wat lager zijn.
Maargoed, nog steeds een stuk meer dan een gemiddeld persoon ooit op zijn bankrekening zal zien :+)
Het bedrag wat je noemt is de omzet.

Hier moeten heel wat posten noch vanaf wil je het over winst hebben.

Personeelkosten
* dev team
* gm team
* executives
*etc.
- Server / onderhoudskosten
- Marketing / Promotion

Even zo wat me te binnen schiet, er is ongetwijfeld nog veel meer.

Maarja.. akkoord kunnen we gaan over dat Blizzard cq. Vivendi aan WoW een aardig zakcentje overhoudt.

Is het ook niet zo dat bij de Wrath of the Lich King de abonnementskosten nog eens omhoog worden geschroeft? Naar wat ik heb gehoord ¤14.95 ?

[Reactie gewijzigd door Allubz op 4 juli 2008 12:16]

Zie daarom ook mijn woordkeuze "inkomsten" heb nooit het woord "winst" genoemd. De basis van een organisatie is mij wel duidelijk. Ik denk dat er nog wel wat overblijft van die anderhalf miljard. Hierin heb ik nog niet meegerekend wat er binnenkomt aan verkoop van de game op zichzelf, merchandise etc.

Dat bezighouden van de gamer de kern is van het hele game principe snap ik ook. Maar bij WOW is het op een dusdanig intensieve manier dat de doorsnit fanatieke gamer (die wel werkt, eet, drinkt, leeft en een relatie onderhoud), niet de optimale spelervaring kan meemaken die Blizzard neerzet.
Dat er niets over nieuwe rassen gesproken wordt is logisch, er komen geen nieuwe rassen bij om mee te spelen. Er worden wel nieuwe NPC rassen toegevoegd.

Wat betreft de Death Knight, dit is een karakter op zich, je kan niet je gewone karakter omzetten naar een DK, maar zodra je met je gewone karakter level 55 hebt bereikt, heb je de mogelijkheid vrijgespeelt om een DK aan te maken.
Dit kan nog interessant worden, aangezien er maar een beperkt aantal karakters op een server (realm) mogen zijn.
Als iedereen een DK gaat aanmaken, worden die limieten snel bereikt.
Voor zover ik had begrepen, unlock je de DK class met een quest, en kun je vervolgens op dezelfde of een andere realm een DK aanmaken. Dat zal nog leuk worden, iedereen die nu er over zit te denken om op een andere server een char aan te maken zal dan een DK aan gaan maken, omdat je dan de eerste 55 levels kan skippen, die je wss toch al veel te vaak gedaan hebt.
Ik heb zo zelf al 2 realms waar ik wel een DK wil hebben, omdat ik nu te lui ben om er vanaf level 1 te beginnen :+
Yup, dat was eerst het idee. Daar zijn ze echter op teruggekomen en nu kan iedereen een DK aanmaken die een level 55 character heeft.
Het is inderdaad zo dat wanneer je het onderste uit de kan genaamd WoW wilt halen, je er erg veel tijd in moet steken. Maar volgens mij heeft Blizzard veel meer aan het type mens dat WoW een leuk spel vind en af en toe inlogged. Oftewel, de casual groep. Want ook die betalen 13 euro per maand, terwijl ze mondjesmaat spelen. Spelers die er veel tijd insteken halen meer uit het spel, maar de groep die mondjesmaat speelt is stukken groter. Daarom zijn er nu ondertussen al meer dan 10 miljoen mensen die meedoen. Het is makkelijk op te pikken, het blijft leuk om bezig te zijn (o.a. doordat je in contact komt andere mensen en via guilds van alles en nog samen mee maakt)

Straks, wanneer the Lich King uitgebracht word zal aardig wat mensen ook die uitbreiding kopen. Los van het feit of ze daarna ver in de nieuwe uitbreiding komen of niet.

En verder. World of Warcraft zit erg goed in elkaar. Heb er zelf 1,5 jaar van genoten toen ik het nog speelde. Als ik terug denk aan mijn begintijd was dat uiteindelijk de leukste periode toen ik WoW speelde. Waarom ik gestopt ben is omdat na 1,5 jaar WoW de nieuwigheid die het had verloren heeft. Nogal wiedes, want op een gegeven moment ben je bekend met het spel. Maar naast de nieuwigheid die verloren ging, ebde het plezier wat ik had met het spelen van WoW weg. Dus ben ik ermee gestopt.

Denk dat the Burning Crusade aanleiding is geweest dat ik gestopt ben, naast een verandering in mijn dagelijks leven. Voordat BC er was, was battlegrounds leuker om te spelen. Sindsdien hebben ze het systeem op de schop gegooid, waardoor mijn favorietse bezigheid in WoW naast handel drijven wegviel. ´t Grappige is wel weer dat geen andere MMO mij net zo goed kan bekoren als WoW. GW niet, AoE niet.

Nu wacht ik af tot Blizzard bekend maakt dat ze met Warcraft IV komen. Diablo 3 komt er wel aan, dus dan mag Warcraft IV ook wel er aan komen. Of is dat voor Blizzard nu een afgesloten hoofdstuk en is WoW daar voor in de plaats gekomen? Ik weet wel dat WoW voorkomt uit Warcraft (zit in de naam) maar ik koester nog altijd de hoop voor een deeltje vier van Warcraft. Ouderwets smullen was dat vroeger :D
Nu wacht ik af tot Blizzard bekend maakt dat ze met Warcraft IV komen. Diablo 3 komt er wel aan, dus dan mag Warcraft IV ook wel er aan komen. Of is dat voor Blizzard nu een afgesloten hoofdstuk en is WoW daar voor in de plaats gekomen?
Warcraft is een RTS, net zo als Starcraft. Aangezien de aangekondigde Starcraft 2 nog uit moet komen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat er zeer binnenkort een Warcraft IV aan zit te komen.

Na het succes van WoW zal de marketingafdeling van Blizzard trouwens wel wat moeite moeten doen om uit te leggen dat een evt. Warcraft IV een ander soort spel is dan WoW...
Mooi is dat hè, straks WoW én DiabloIII aan de top. Dat is kassa voor Bliz! Niet dat ik er vanuit ga dat je per maand moet betalen voor DIII, maar goed, het spel gaat vast en zeker goed verkocht worden.

Ik ben wel nieuwschierig naar de nieuwe uitbreiding van WoW. Ik ben het niet eens met je dat de casual gamer niet uit de voeten kan in WoW (ben er zelf 1). Natuurlijk krijg ik niet alles te zien omdat je daarvoor een diehard wower moet zijn, maar ik heb genoeg plezier met spelen! Er is zoveel te doen!

Daarnaast zijn het vaak je medespelers die het spel nog leuker maken, het sociale stuk aan wow is ook erg leuk!
Ey ga is allemaal weg, die site is zo traag nu. :(

Half uur geleden geen probleem met aanmelden en alles, maar wil nu even mijn password veranderen en dan meld Tweakers zoiets op de website. Heel accountmanagement ligt plat.

@ Dehnus, je mag ook de key weggeven en het is ook geen punt als je meerdere accounts aanmeld:
Q: If I’m certain I’m already getting a beta invite from another source, will I be able to win another invite if I opt in?
A: Players may opt in to the beta even if they are already guaranteed a spot from another source. In the event you are selected to receive an additional beta invite, it may be gifted to a friend or family member.

Q: Will invites be sent on a first-come, first-served basis, or will invites be sent randomly?
A: Beta invitees will be selected randomly from the entire pool of players who have chosen to opt in. Signing up early doesn’t necessarily mean you’ll be invited sooner than someone who signs up after you.

Q: Does this mean the beta is coming soon?!
A: We are preparing for the beta but do not have an official date to announce just yet. Keep an eye on the official World of Warcraft site for more information.

Q: Is this the only opportunity I’ll have to get in the Wrath of the Lich King beta?
A: No. We will offer other opportunities for players to get in the beta. Keep an eye on the official World of Warcraft site and official fansites for more chances.

Q: How long will opt-in signups be available?
A: Players will be able to opt in until the beta closes.

Q: If there are multiple World of Warcraft accounts in my household, can I opt in with each of them? Or can I only opt in with one?
A: You may opt in to the beta with each account, though this doesn’t guarantee that every account in the household will be invited.

Q: Can I opt in more than once on an account, and if so does that increase my likelihood of being selected?
A: You can only opt in once per account. If you try to opt in a second time, you’ll simply get a message saying that the account has already opted in.

Q: If I receive a beta invite for one account, can I use it for a different account instead?
A: Yes. You will be able to accept the beta invitation on whichever account you like.

[Reactie gewijzigd door Vincentio op 4 juli 2008 11:44]

De beta client is al veel langer te downloaden en te testen op illegale servers...
Dat is de Alpha client die gebruikt is voor de Friends & Family test, "niet" de beta.
De beta heeft veel meer features, en kan door iedereen getest worden.

[Reactie gewijzigd door bbr op 4 juli 2008 12:33]

daar heb je gelijk in maar deze is aleen om te kijken hoe het is. beetje te kijke dus zeg alleen dat het er al is, en idd meer features ik heb het zelf nog niet gespeeld meschien maar is doen :Y)

@kozue

rose online is dan niet te vergelijken met wow servers,
het staat er juist ombekend dat privat servers support leveren dan met real wow
wel eens een gm geroepen in wow en zijn die meteen gekomen ? en aardig tegen je geweest ?,
bugs blijf je houden zelfds in echte wow,
Hackers hebben auto ban kan je instellen, en half betreft half legen servers je hebt servers met 2000 spelers dus...

[Reactie gewijzigd door Baazie op 4 juli 2008 13:32]

wel eens een gm geroepen in wow en zijn die meteen gekomen ? en aardig tegen je geweest ?
even hierop inspelen.. vind het niet fair wat je zegt.

Ze hebben veel mensen in dienst die GM zijn. Blizzard dan ;) Maar als je met maar 2000 man op een server bent, kan je je voorstellen dat een GM van een private server er wel voor je is. Het zal niet gebeuren dat die 2000 man tegelijk een GM willen spreken..
Daarentegen zijn op de servers van WoW veel meer spelers, waardoor het support ook veel meer aangesproken wordt.

En over dat aardig doen: Ik heb nog nooit een GM gesproken die niet aardig deed!
Ja, GM's zijn er over het algemeen aardig snel bij, zeker gezien het aantal spelers. Laatst was ik gescamd door een of andere noob, en na het aanmaken van het ticket werd ik een paar minuten later door een GM aangesproken die mijn verhaal wilde horen. Was daarna gaan slapen, want het was al aardig laat, en de volgende ochtend had ik mijn items terug gehad. Lijkt me dat je op een private server gewoon pech hebt als je je items kwijt bent...
Heb wel vaker tickets aangemaakt, en GM's zijn altijd aardig tegen me geweest.

Dan nog een paar dingen:
*) 2000 man is niks. WoW heeft miljoenen subscribers. Zie in 2000 man maar eens een groep van 25 man te vinden die tijd, zin én gear hebben om een raid op te zetten. Dat is namelijk 1 op de 80. Helft is dan ook nog eens van de andere faction dus moet 1 van iedere 40 spelers met jouw raid mee doen als je wilt raiden.
*) Auto ban? Leuk als je door de auto ban gepakt wordt terwijl je niks misdaan hebt (automatische zooi werkt nooit goed). Die auto-meuk klinkt als een omweg voor het hebben van te weinig actieve admins :+
*) Rose Online is wel degelijk te vergelijken met WoW. Het zijn namelijk allebei mmo's en hebben min of meer hetzelfde concept.
*) Weet niet hoe het met wow zit, maar op die rose servers hadden ze de xp en gold rate omhoog gegooit. Nou was dat voor rose niet zo erg, daar heb je pas op 210 een level cap, die ik nooit gehaald heb, maar als ze dat bij wow doen ben je binnen een paar dagen 70. Wat betekend het dan nog om 70 te zijn... Zeker hetzelfde als dat het sinds TBC betekend om 'full epic' te zijn: helemaal niks.

Wat is zowiezo de reden dat je op illegale servers speelt?
Het geld? Voor dat tientje per maand is nou ook de moeite niet (de meesten die ik ken geven op 1 avond meer uit aan bier dan voor 1 hele maand wow). En ik zit toch liever op een echte server dan tussen allemaal sneue sloebers die alleen maar illegale shit draaien.
De mogelijkheid om buggy alpha's te spelen voordat andere de expansion hebben? Alsof het wat uit maakt of je het nu speelt of over een maand of wat. Ik ga ook niet met de beta meedoen, want dan kan ik straks nog een keer van 70 naar 80 levellen als het uit komt :S

[Reactie gewijzigd door kozue op 4 juli 2008 15:53]

En daar heb je iets aan, want?
Met zo'n beta kun je blizzard helpen de expansion beter te maken, dat heb je op illegale servers niet. Als je alleen de expansion maar wilt spelen, ben je zowiezo beter af met wachten op de final, aangezien het nu nog vol met bugs zal zitten.
Zowiezo zijn illegale servers aardig sneu. Weinig tot geen support, features die niet werken (arena!), niemand die lamers en hackers bant, kleine community (half-lege servers ftw?). Nah, das niks voor mij... (heb vroeger nog eens Rose Online op een private server gespeeld... private servers doe ik ook nooit meer aan, wat een lame gedoe :S)
Ik vermoed dat er straks zo'n 10 miljoen aanmeldingen zijn ;)

Blizzard staat bekend om zijn altijd zeer goede uitbreidingssets en om zijn fanatieke userbase. Volgensmij is er zelfs business case, wanneer ze de testers laten betalen voor hun werk (al zou dat onetisch zijn).
Ik vondt TBC anders op sommige plekken echt tegenvallen.Maar goed ik ga dus ook niet aan de BETA meedoen, ik wil geen spoilers ;).
De hoofdreden voor mij is dus dat ik inderdaad nog lang niet alles heb gezien van outland ( Burning Crusade expension ) en me dan dus niet wil storten op een BETA die bugs bevat en hierdoor straks en outland content missen en mogelijk spoilers van Wotlk tegen komen.
sowieso ben ik allaaaang op tbc uitgekeken. als ik me nu zou aanmelden voor de beta voor wotk zou daar nog eerder op uitgekeken zijn. ik wacht wel lekker op de retail :)
Northrend... de nostalgie van WarCraft lll komt reeds terug. Een Undead Death Knight lijkt me overigens geweldig: de wedergeboorte van Arthas. :D Iig, WoW blijft een heel erg goede MMORPG, die met de Wrath of the Lich King wellicht nog kwalitatiever zal worden. Eén ongeduldige fan hebben ze tenminste al.
Kan me hier niet voor aanmelden, hij pakt me gegevens niet, of account management ligt eruit of dit is alleen voor US players.
Het is ook voor europe ga naar account pagina en helemaal onder staat aanmelden. Helaas is de website een beetje erg traag.
Hij lag er dus uit, onder account management helemaal onderaan kun je je inschrijven, heb al gedaan, in afwachting van een reactie dus :+
Ik hoop dat er snel een beta test voor Diablo 3 komt..... Het is wel leuk dat Blizzard het testen toch erg serieus neemt, en veel bestaande spelers een voorproefje geeft :)
Wel goed oppassen, tegerlijkertijd zijn er verschillende hackers / phising emails uitgestuurd door mensen die op kwaad goed uit zijn om accounts te stelen.
Zorg dat je "alleen" via http://www.wow-europe.com/account/ jezelf beschikbaar stelt, en niet op vage links clickt in je email.
Lijkt me logisch aangezien je een abbonement hebt. Volgens mij werd bij de vorige beta test je char gekopieerd naar de betaserver. Overigens moet je na de test alles weer opnieuw doen in de retail versie :P. Blij dat ik gestopt ben na 95 days playtime (ziek, veel te veel).
Waarom zou je zowiezo mee willen doen als je geen wow speelt? :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True